Terolut mimmit

P12 käskivät tulla ensi viikolla (menen tiistaina) uuteen verikokeseen, ultra on varattu vasta 4.4., lääkärini mukaan sitä ennen ei kannata kun ei mitään varmaksi näy. Ensi tiistaina siis tiedän lisää (että onko HCG lähteny nousuun), siihen asti ei voi kuin piinailla.

Hennu joo mut voi siis (tästä huolimatta) laittaa plussanneisiin näillä tiedoilla eli plussasin 9.3., silloin kp30, dpo11. (ja siis yk12 ja toisesta femar-kierrosta tää plussa)

Käsittääkseni jos oon oikein (ovulaation perusteella) laskenut niin tänään olisi rv 4+4. Piinailen ensi tiistain verikokeeseen siis... (voisin mennä jo maanantaina mutta iltaohjelma on sellainen että siihen ei parin tunnin pillitys sovi, tällasta tää on... -absurdia.=)
 
Hennu86 > :LOL: Pahoittelen, mutta en voi luvata. :D Toiveitahan toki on ja näköjään oireitakin, mutta otan nyt vielä ihan rauhassa. Ainahan niitä. ;) Valtavaa plussa-aaltoa odotan kyllä tähänkin pinoon. Olisi ihanaa saada paljon jouluvauvoja. :heart:

Surya > Ihanan rentouttavaa viikonloppua ja onnea tiistain hcg-kokeeseen! :hug: Piinaava tilanne, mutta toivottavasti tarinan loppu on onnellinen.

Piinailu jatkuu tyypillisillä loppukierron ja Lugejen oireilla. Kipuja on niin rinnoissa kuin alavatsallakin runsaasti ja voimakkaasti. Jännityksellä ja toiveikkaana odottelen osoittautuvatko ne hyviksi merkeiksi. Viikko vielä testaukseen. Pitäisi varmaan alkaa digejä tilailemaan. Pari liuskaa ostin jemmaan mielenrauhaksi.
 
macy graylla hyvän kuuloisia oireita, pidän peukkuja!

Tiedustelua: Onko kellään sattunut silmään mitään tutkimustulosta (virallista, tai sitten vaikka lääkärin puheiden perusteella) siitä, miten suuri on kaksosraskauden riski clomifeneja käytettäessä? Ja onko riski sitä suurempi mitä suurempi on annostus? Mua vähän jänskättää kun clomeja syön vaikkakin pienimmällä annostuksella.
 
Naksu Tää ei nyt ehkä iiiihan vastaa suoranaisesti tuohon kysymykseen, mut ihan Clomien pakkausselosteessahan mainitaan näin: Klomifeeni voi lisätä monisikiöraskauksia ja munasarjarakkuloiden esiintyvyyttä. Erityisesti suuria annoksia käytettäessä voi ilmetä munasarjojen voimakasta suurentumista, verenpurkaumia ja munasarjojen ylistimulaatiota.

Ja sen takiahan niitä kontrollikäyntejä tehdään sitten, että voidaan ennalta niitä mahdollisesti ehkäistä! Mulle gyne sanoi, että se voi olla et esim. 1 tabulla ei tule vastetta ollenkaan ja 2 menee jo hyperiksi, tosin mulla ei mennyt! Mut sekin on niin yksilöllistä miten ne rakkulat sitten kehittyy...luulisin! Ja liekö edes pystytään mitään prosentuaalista lukua antaa ko. asiaan! Ja tosiaan just niiku tuolla lukee, et riski on suurempi mitä isompaa annosta syö! Kysyisin sinuna ehkä omalta gyneltä tai sit soitto polille/klinikalle tms. ni eiköhän ne sieltä osaa kertoilla jos kovasti huolettaa! =) Tai kysy tuolta kyselypalstalta Felicitaksen IVF-hoitajalta! =) Aika nopeasti vastaa! =)

Muoksan......ja just Lähetä-nappia painettua muistin, et tuo kyselypalstan vastailija onkin ens viikon lomalla, eikä vastaa vielä ens viikolla! Niinhän siellä lukikin! =)
 
Viimeksi muokattu:
P12
naksup jostain pisti joskus silmään että riski monikkoraskauteen olis 5% suurempi kuin normaalisti mutta en mee vannomaan onko noin.

Mulle lääkäri sanoi ettei missään nimessä ainakaan nosteta annosta kun oli kolme kasvavaa follia kontrolliultrassa, yksi 13,5mm ja kaksi reilut 10mm. Clomeilla on kuulemma riski tuplaraskauteen vaikka vain yksikin folli näkyisi kasvamassa. Mullahan toinen munasarja ei reagoinu mitenkään clomeihin, siksi kysäisin annoksen sopivuudesta. Kaikki isot follit siis samalla puolen, toisella puolella oli vain pari 5-6 millistä.

Yleensä tutkin kaikki syömäni lääkkeet netin lääkäripalstoilta (teroistakin linkittänyt tänne yhtä jos toista jos joku muistaa :D ) mutta noi clomit on kyllä vaikuttanu mun mielialaan niin ettei jaksa edes koneella olla iltaisin kuin silloin tällöin. Itkettää usein ja jotenkin tää vauvanteko alkanu tuntumaan kamalan turhalta ja usko tärppiin on olematon. Kivoja pikku mielialaoireita tullu siis kuumien aaltojen lisäksi :headwall:

Pitäisi varmaan itsekin vähän herätä tästä iltapillitys-koomasta ja miettiä tota tuplien ja triplojen mahdollisuutta kun sekin meillä tässä kierrossa on (jos ihmeitä tapahtuu). On kyllä ihan absurdi ajatus, kun ei sitä yksikköraskauttakaan tunnu tulevan vaikka miten yrittäis :D :ashamed:
 
Kiitos Ansku ja P12 vastauksista. Luin sen pakkausselosteen ja olen koittanut googletella, mutta tosiaan mitään prosenttitaulukoita ei löydy, kenties niitä ei pystytä tekemäänkään, niinkuin Ansku epäili. Eikä tässä mulla mitään hätää asian kanssa ole, kiinnosti vaan tietää.

Ja ymmärrän kyllä P12 miltä tuntuu kun vauvan teko alkaa tuntumaan turhalta yritykseltä. :| Tsemppiä!!
Milläs lääkäripalstoilla sä muuten surffailet, vinkkaapa vähän niin käyn katselemassa itsekin mitä mielenkiintoista sieltä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kettu sentään!
On ollu pari päivää todella ahdistunut olo. Tää mun kaverini, jospa oon täälläkin kertoni, nii taitaa nyt sit olla raskaana, tosin ei sitä ole mulle suoraan sanonut. Viimme viikolla oli puhetta hänen mahdollisesta uudesta työpaikasta ja sinne menosta. Sano ettei nyt sinne kumminkaan mene, kun tuli kaikenmoisia muuttujia matkaan. En sitä sen enempää kyselly, koska olis varmaan kertonu, että mitä nää muuttujat on, jos olis halunnu.
No, jouduin passaamaan sovitun hieroja ajan hampaitten leikkauksen takia, ja kaveri sit mulle soittaa, että mikä on uus aika. Ja siinä sitten puhellessa kysäsee että kun oon ollu raskaani nii onko mun selkä niksutettu siinä pöydällä. Sanoin että en muista onko näin käynyt, että mitenkäs teille sellanen asia tuli puheeksi. Sanoi vaan että no kun mun selkää ei niksautettu. Siinä vaiheessa menin ihan sanattomaksi, enkä oikeesti osannu sanoo yhtään mitään, sanoin vaan että aijaa. Ja se puhelu sitten loppui aika nopeesti siinä sitten.
Ehkä mun reaktio ei todellakaan ollu se haluttu. Mutta mua oikeestaan loukkaa aika suuresti se että tollanen asia kerrotaan kierrellen ja kaarrellen, eikä se kaveri missään vaiheessa sanonut olevansa raskaana, noilla sanoilla. Tokas vielä että nyt säkin tiedät, eikä tarvii kertoo kenellekkään. Mun olis varmaan pitäny sillon jo aikasemmin viikolla ruveta kyselemään niistä muuttujista, mutta se ei oo mun tapani udella, jos huomaa että toinen ei välttämättä halua kertoa. Ja mulla ei ole tapana kertoa tuollaisia asioita eteenpäin, miehelle kyllä kerron paljonkin asioita, mutta niinkuin minäkin nii hää osaa pitää asiat ihan meidän välillä.
Ehkä mä oon vaan nii pirun herkkä tällasten asioitten suhteen, mutta ei voi mitään.

Ahistusta lisää myös miehen käyttäytyminen. Kun pitää "salaa" juoda olutta. Tietää mun suhtautmisen alkoholiin. En ole ehoton ei sen suhteen, mutta entinen elämä nostaa pahasti päätään. Tästä aiheesta saadaan aina riitaa meidän välille. En ole kieltäny, että kotona ei saa juoda, nii minkä ihmeen takia se pitää tehdä salaa ja tyyliin vasta sitten kun olen menny nukkumaan. Eilen siivosi illalla autoa ja taisi siinä samalla jotain ottaa, koska aamulla ei huoneessa kovin raikas ilma ollut. Tätä se on nyt tehny viime aikoina pari kertaa. Ei tuo ainakaan helpota tilannetta päkän vertaa :(. Siis juoposta miehestä ei ole kyse :D, koska oikeesti ottaa niiiin harvoin. Mies on mulle sanonu että se vanha elämä pitäs jättää taakse, mutta ei se ole niin helppoa... Voi että mä olen yrittänyt!

Kiitos ja anteeksi!
 
fossiili taidat tarvita etähalin :hug:

voin vain sanoa että meilläkin tuo alkoholista puhuminen aiheuttaa kitkaa parisuhteelle, parempi ois olla aiheesta puhumatta, mutta minkäs sille voi kun on sen verta suorasukainen että ei osaa pitää noit mietteitä sisällään ;)... ei meilläkään siis mies mitenkään alkoholisti ole, mutta minusta esimerkiksi siis saunomiseen ei tarvita aina alkoholia avuksi!

ja mitä tuohon ystäväsi raskauteen tulee, niin miusta tuossa nyt ei mitään pahaa ole jos ei aina jaksa heti innostua ja olla onnellinen kaikkien puolesta! joskus tarvitsee vain enemmän aikaa sisäistää asia! ja herkkiä kai me kaikki vauvahaaveilijat ollaan tavallaan näiden asioiden suhteen.. ;)

kyllä mulla esim pieni vihreä kateuden mörkö nosti päätään taas kun vappu pimiäkin on raskaana! :D
 
another totta turiset ja kiitos halista :heart:

Jotenkin ehkä pelkään sitä plussaa siihen tikkuun :(. Mies sanoi, että mitenhän mut sais sitten seuraavan plussan tullessa rentoutettua. Etten miettis pelkästään niitä ikäviä asioita. Ja kun on tieto, että ei sitten ultrattais alkuviikoista, niinku viimmex tehtiin. Vaikka meinasin olla tiukka ja vaatia sen, kun siellä polilla on kumminkin tiedossa mun historia. Jos ne siellä ei ultraa, nii menen yksityiselle, makso mitä makso...
 
Hei! Täältä ilmottautuu yksi uusi terolutmimmi mukaan :) kp n. 70/?, Ikä 24, esikoista yritetään, yk1, terolutit käyttöön

En ihan alusta asti jaksanu teidän jutustelua lukea mut vähän oon päässy kärryille sentään. Saapa nähdä minkälaisia oireita mulle noista pillereistä tulee. Ja hienoja ovisplussia!! Saisimpa minäkin!

taustaaMulla teininä heitelly menkat ihan miten sattuu, sit oon käyttäny noin 8 vuotta hormoonalista ehkäsyä (yasmin, rengas) ja uuden vuoden kunniaksi päätettiin jättää ehkäsy pois. Sain gyneltä kp 55 terolut kuurin et jos ei menkat ala 3 vk sisällä ni alotan terot. Sillon ultrattiin muhkea follikkeli oikealla mut en sitä tikuttelulla löytäny... Joko ovis oli just tapahtunu tai sitten en ovuloinu ollenkaan..

Huomenna teen vielä varmuuden vuoksi rtestin ja negalla alan popsimaan 7 vrk ajan 2 tabua per päivä. Voi kun toivon että tulis eka ne menkat ja sitten ovuloisin ja sitten plussa!! <3

Innolla kyllä odotan tulevaa! Oli ihana saada apua ihanalta gyneltä, tuntuu että nyt keväällä tapahtuu vielä jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin YTHS:llä, mut mulla on siellä tuttu gyne joka tietää mun menkkahistorian ni se sillä siiten kirjotti sen reseptin. Mitään clomejahan se ei käsittääkseni voikaan vielä kirjottaa kun yritystä niin vähän aikaa takana. Nythän mulla siis hoidetaan epäsäännöllisiä kuukautisia, ei lapsettomuutta.
 
Fossiilille ja another'lle ihan ekaks jättisuuret voimahalit!!!! :heart: :hug:

Vici Tervetuloa!!! :wave:

Ja ON: Kyllä se ovisplussa vaan sieltä taas tulla räjähti! :D Ja ihan samaan aikaan kuin
edellisessäkin kierrossa! :) Mut voi siis lisätä jännäilemään dpo -1!
Kiitos! :D Tuskinpa kyllä saadaan sen ihmeempää tulosta aikaiseks ku viimeeksikään, mut toivossahan on aina hyvä elää! :)
 
Vici > Minusta se oli hyvä merkki, että ultrassa näkyi folli. Se on toki eri asia onko se poksunut vai jäänyt kystaksi möllöttämään, mutta jotain eloa siellä muniksissa todistetusti on. Joillakin hormonaalinen ehkäisy tasoittaa kiertoja. Näin voi käydä siitäkin huolimatta, että kiertojen käynnistyminen vähän kestäisi. Piinallisiahan ne pitkät kierrot on, joten varmasti helpotus saada Terot jo tuossa vaiheessa. Toivottavasti kolmen kierron kuuri riittää tasoittamaan kierrot ja se plussakin sitten pärähtää kohtuullisessa ajassa. Lapsettomuudestahan tuossa ei tosiaan kyse ole, kun ehkäisy on jätetty vasta alle 3kk sitten. Toivottavasti ei sitä tarvitse kokeakaan. Itselläni Terot tasoittivat kiertoja. Toivottavasti sullakin toimii ja maltat noudattaa lääkärin antamaa ohjetta. Siten siitä saa parhaan hyödyn irti. :) Tulehan huomenna kertomaan testitulos.
 
macy grayKiitos lämpimistä sanoistasi :) Sä oot saanu näköjään kärsiä jo melko kauan negatestien kanssa. Voimia! Uskon että vielä kaikilla täällä tärppää!

Toivotaan että terot tasottaa kiertoa. Mulle kyllä lääkäri määräsi vaan yheksi kierroksi?? Onko teillä muilla ollu heti kolmeksi kierroksi resepti? Mulla oli vaan 14 kpl paketti jonka syön nyt viikossa. Sit pitäs alkaa menkat ja jos alkaa ni meen FSH ja prolaktiini testeihin alkukierrosta. Jos ei ala nii lääkärille soitto ja uudet suunnitelmat vissiinki.
 
Viimeksi muokattu:
miulle voi muuten seuraavaan päivitykseen laittaa tauon tilalle 4.tero! Kiitos :)

miulla tosiaan päätetään tämä kierto teroilla ja siihen ensi kiertoon sitten clomit mukaan. lääkärini mielestä teroja en yhtä aikaa clomien kanssa tarvitse, joten ei reseptiä siihen kirjoittanut enempää kuin nyt tähän kiertoon vain. eli pitää nyt sitten katsella alkaako nuo clomit toimia sillä tavalla kuin pitää, vai pitääkö mennä uudelleen sitten lääkäriin hakeen terot jos kierto ei onnistu tai venyy kohtuuttoman pitkäksi..

Vici
:wave: tervetuloa joukkoon mukaan :)

ansku
lle hali takasin :hug:

fossiili
eihän se rentoutuminen aina helppoa ole, mutta jospa sitä sitten sinäkin seuraavalla kerralla löytäisit sisäisen rauhan kunhan ne kaksi maagista viivaa testiin ilmestyisi ;)
 
Vici Tervetuloa :)

Ansku Fossiili kiittää haleista :)

another kaikkeni yritän että ei vaan ikävät asiat pyöri mielessä, mies jo ehdotti, että josko menisin johonkin puhumaan mun ahdistuksista ja peloista. Mietin tuotakin vaihtoehtoa.

Saatiin eilen miehen kanssa tosiaan puhuttua mun peloista ja sitten siitä kuuluisasta kuningas alkoholista. Kyllä se puhuminen vaan auttaa, vaikka se alottaminen siinä on nii hemmetin vaikeeta ja se turhauttaa. Mies onneksi saa mut puhumaan, joskus helpommin, joskus vaikeemmin :).
 
Terolut-mimmien toivelista 19.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............138/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................98/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............73/28-?........25v.......1.........4. .........4.tero
Vici.....................71/?.............24v.......1..........1.........terot

Ambrosia85.........30/26-30........26v.......1........14.........terot
Tilli84.................29/?..............27v........2.........5........3.tero
jenni_noora.........28/28?...........27v.......1.........2.........tauko

macy gray...........25/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................24/?..............32v........2.........8.........tauko
Hennu86.............22/35-37......26v........1........11.........tauko

NaksuP...............19/??............28v........2.........2..........1.clomi
Ansku83.............18/31............28v........1........13......2.clomi
Haidippiduu.........15/28...........27v.........1........5.........terot

lumihiutale92......13/29............19v.........1.........3.......2.tero/2.clomi
Laola................11/28-41........23v..........1.........3.........3.tero
Omppuf............7/23-36.........22v.........2........12........tauko


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero
Surya.........9.3.......30/23-77........27v......1.lapsi.....yk12.......2. Femar


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

macy gray dpo 10/11
Fossiili dpo 3
Hennu86 dpo 1/2
Ansku83 dpo 0


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
Fossiili Onneksi saitte puhuttua miehesi kanssa :) Totta turiset tuon suhteen, että se puhumisen aloittaminen on vaikeaa, mutta kyllä helpottaa mieltä kuitenkin. Aika inhottava toi, miten sun kaveris raskaus paljastui... Miksei sitten voinut sanoa suoraan? Ja ihan turhaan mun mielestä loukkaantuu, jos et heti hypi riemusta...

P12 Aiheuttaapa Clomit sulle epämiellyttäviä oireita : / Varsinkin toi itkuisuus ja väsymys ei kuulosta yhtään hyvältä! Toivottavasti teille nyt pärähtäis se pysyvä plussa. Sit pääset nauttimaan raskauden tuomista hormonioikuista ;)

Mut en ihmettele tota turhautumista. Mie olin jo tässä kierrossa luovuttanut ja suunnannut katseen kohti seuraavaa kiertoa, kunnes pamahti noi nätit ovisplussat perjantaiaamuna. Antoi taas toivoa :)

macy gray Sun oireet kuulostaa aika hyvältä ;) Täällä pidetään peukkuja!

Surya Jaksamista ja voimia odotteluun! Toivotaan, että huomisesta verikokeesta saat hyvät tulokset :)

ON: Kun noita plussia on niin ihana nähdä ovistesteissä, niin testasin vielä pe-iltapäivällä ja hippasen oli vielä vahvemmat viivat ku aamulla ja lauantaina aamupäivästä sain sit ihan megaplussat :)

Perjantaina illalla oli pari tuntia kestävä kipu oikeassa munasarjassa. Ensin jomotti molemmin puolin, kunnes keskittyi vain oikealle puolelle. Kipu säteili myös oikeaan kylkeen ja hetkittäin kipu oli niin kova, että ihan pahaa teki. Tämä kaikki oli kuitenkin ohi parissa tunnissa ja jäljelle jäi vain tärinäherkkyys kävellessä, joka sekin meni ohi. En tiedä oliko se nyt ovis vai kysta?

Koska tosiaan lauantaiaamupäivästä vielä megaplussat ja eilen aamulla kun hommailtiin, niin olin niin kostea, että ihan jo häiritsi... Tänään lämmöt 36.3., kun keskimäärin tässä kierrossa ollu 35.8-36.1. FF ei kuitenkaan antanut vielä ovulaatiopäivää, joten näinkö olen edes ovuloinut?

Eilen iltapäivällä ovistestit eivät olleet enää plussaa. Tänään tisseissä alkaa tuntumaan arkuutta.

Saas nähä, kuin käy. Hommailtu on ainakin!
 
Hennu86 mullahan on dpo2 niinkuin sullakin. :)
Vici mulle määrättiin ihan kunnon resepti teroja, mutta yhden kuurin söin menkkojen käynnistämiseksi, ja sitten sainkin ohjeet jättää terot pois.
Macy Gray johtaa meidän piinailulistaa; PLUSSATUULIA!!
 
fossiili kyllä se puhuminen asioista onneksi auttaa! ja ihana mies siulla on kun osaa siun kanssa asioista niin keskustella ja ohjaa etiäpäin :)

vici
pahoittelut negasta, jospa se ois ollu vielä liian aikaista testata ja plussa ilmestyy vasta myöhemmin?

täälläkin toivotaan parasta suryan verikokeisiin! :heart:

onkos kukaan muuten kuullut noista Nezzie80:stä ja Minnij:stä? ajattelin vain kun aika pitkään ovat listoilla olleet enkä oo mie ainakaan heidän viestejään huomannut, että ovatko he jonnekin kadonneet?

onko kukaan muu muuten miettinyt miksi silloin kun on vain yhdeksi kierroksi määrätty teroja ne on 14kpl ja sitten jos on 3 kiertoa, niin määrä onkin vain 10kpl/kierto? mistä moinen eroavaisuus voisi johtua?
 

Yhteistyössä