Terolut mimmit

Hennu86 Hyvä että asioihin tuli selvyyttä! :)

Mulla alkoi tänään menkat, 3 päivän kamalien vatsa ja selkäkipujen jälkeen. Mulle saa siis päivittää kp1 yk 3 ja 2 tero ja 2 clomi. Ihana nähdä, että noista teroista oli hyötyä, nyt ei jäänyt kierto kuin 29 päivään. Viimeksi oli yli 80 :). Mulla on nyt pelkkä positiivinen asenne tähän! :) Ja menkat alkoi kellotarkalleen samana päivänä ku viime kuussa.
 
Pitäisiköhän itsekin ilmottautua tänne. Teroja määrättiin alkuvuodesta yksi kuuri, koska gyne sanoi että se yleensä auttaa. Yritystä oli silloin takana jo n. yhdeksän kuukautta ja sinä aikana oli ollut kierrot 40-100 päivää. Miten voi olla, että sain alkuun vain yhden kuurin?
Soitolla sain nyt kolmeksi kierroksi terot, mutta jäi semmoinen fiilis gynestä että pisti vaan vähän lisäaikaa meille. Ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi. :(
 
Viimeksi muokattu:
marielyn tervetuloa :)

omaa kiukkuilua:
voihan v*tutus :mad: typerää kun odottaa jonossa aikaa, on jonottanut jo yli 3,5 kk ja vihdoin kun aika olisi vain kahden päivän päässä niin postissa tulee kirje että aikaa on siirretty 2 viikkoa :mad: ärrrh.. en oiskaan halunnut saada reseptiä että saisin menkat tulemaan kun kiertopäivät jo yli 60!
 
Terolut-mimmien toivelista 8.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............127/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................87/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............62/28-?........25v.......1.........4. ........tauko
Laola..................32/28-41......23v.......1......... 2.........3.tero

Surya.................28/23-77........27v......1........12........2. Femar-kierto
Omppuf...............19/23-36.........22v......2.......11.........6.tero
Ambrosia85.........19/26-30........26v.......1........14.........terot
Tilli84.................18/?..............27v........2.........5........3.tero

jenni_noora.........17/28?...........27v.......1.........2.........2.tero
macy gray...........14/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................13/?..............32v........2.........8.........tauko
Hennu86.............11/35-37......26v........1........11........9.tero

NaksuP...............8/??............28v........2.........2..........1.clomi
Ansku83.............7/31............28v........1........13......2.clomi
lumihiutale92......2/29............19v.......1.........3.........2.tero/2.clomi


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1.........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Surya dpo 10


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Moi Terolut mimmit!
Kirjoittelen tuolla +35-puolella, mutta ajattelin tulla kysymään teiltä neuvoa liittyen Terolutien aloitukseen. Olen yrittänyt googlailla, mutta asiaan liittyvä tieto on hyvin ristiriitaista. Elikkäs: mulla on nyt kolmas kierto hormonikierukan poiston jälkeen ja kierrot on olleet hyvin epäsäännöllisiä; ensimmäinen 22pvä ja toinen 39pvä. . Hermostuksissani sitten hommasin Terolut-kuurin kiertoja säännöllistämään, joka pitäisi aloittaa tänään (kp15). Nyt kuitenkin pongasin oviksen aamulla! Mitä mieltä olette, kannattaako Terolutia aloittaa ollenkaan tänään, vaikuttaako se negatiivisesti ovulaatioon? Aloittaisitteko näin ollen Terot huomenna vai ylihuomenna? Vai kannattaisiko vielä olla tämä kierto ilman Teroja, mutta toisaalta eihän niistä varmaan haittaakaan olisi jos vahvistavat kohdun limakalvoa?

Huhhuh, oon kyllä ihan pihalla tämän asian kanssa ja olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa!:)

-Melanie
 
Viimeksi muokattu:
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!! :heart: :flower:

lumihiutale Pahoittelut uudesta kierrosta, mutta onneksi hormonit auttoivat ja olet positiivisella mielellä :)

another Varsinaisia kysymyksiä mulla ei ollut muuta kuin tuosta myöhemmästä oviksesta ja sen vaikutuksesta raskautumiseen :) Lisäksi olin tehnyt koneella vähän yhteenvetoa mun viimeaikasista kuukautiskierroista :)

Ambro Totta turiset tuon suhteen, että kun raskaustesteissä ei ole näkynyt sitä yhen yhtäkään plussaa vielä, niin raskauden alkaessa olisi varmaan ihan sama, että onko siellä yksi vai kaksi pientä. Kolmoset olisi vähän toinen juttu jo... Mutta mieluiten yksi riittäisi näin ensi alkuun.

marielyn Kerrothan tietosi, jos haluat listalle :)

ON: Täällä onneksi pikkuhiljaa aletaan taas suosta nousemaan. Viimeiset kaksi viikkoa onki ollu tosi paskat fiilikset... Ovista saa odotella vielä sen 10-20 päivää, mut onhan tässä aikaa :D
 
Melanie Esim. mulla Terolutit eivät estä ovista :) Oletko siis tänään saanut ovisplussan vai bongannut ihan oviksen? Veikkaan, että huomenna olisi hyvä päivä aloittaa Terolutit. Ei niistä tosiaan haittaakaan pitäisi olla mahdollisen hedelmöittymisen ja kiinnittymisen kannalta :)

Minut on nyt ohjeistettu vielä tämän kierron ajaksi niin, että jos ja kun saan ovistestiin plussan, niin siitä 2-3 päivän sisällä aloitan sitten Terolutit.
 
Hennu: tänään aamulla tuli vahvempaakin vahvempi viiva ovistestiin! Oon vaan niin epävarma tuo Terojen aloituksen suhteen kun oon aina orjallisesti noudattanut lääkärin ohjeita;) Mutta ehkäpä nyt uskallan uhmata lääkärin ohjeita kun sullekin oli sanottu noin! Iso kiitos pikaisesta vastauksesta!:) Ja muutkin saa tietty vastata jos on omakohtaista kokemusta aiheesta:wave:
 
Jos kuitenkin aloitat kp 16 Terolutit, niin ei siitä luulisi kierron osalta olevan haittaa, jos on yhden päivän heitto, vai mitä muut ovat mieltä?

Mulla "spesiaalitapaus" ihan sen takia, kun ovuloin vasta kp 20-30, joten jos aloitan Terolutit kp 15, niin ovuloin sen kuurin aikana ja kaikki Terolutien tuoma hyöty menee oikeastaan hukkaan.
 
Terolut-mimmien toivelista 9.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............128/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................88/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............63/28-?........25v.......1.........4. ........tauko
Laola..................33/28-41......23v.......1......... 2.........3.tero

Surya.................29/23-77........27v......1........12........2. Femar-kierto
Omppuf...............20/23-36.........22v......2.......11.........6.tero
Ambrosia85.........20/26-30........26v.......1........14.........terot
Tilli84.................19/?..............27v........2.........5........3.tero

jenni_noora.........18/28?...........27v.......1.........2.........2.tero
macy gray...........15/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................14/?..............32v........2.........8.........tauko
Hennu86.............12/35-37......26v........1........11........9.tero

NaksuP...............9/??............28v........2.........2..........1.clomi
Ansku83.............8/31............28v........1........13......2.clomi
lumihiutale92......3/29............19v.......1.........3.........2.tero/2.clomi


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1.........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Surya dpo 11


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
hei vaan pitkästä aikaa...
täällä kuulumiset on sellaisia että kävin ensiksi Mehiläisessä helmikuussa ja sain primolut nor 10 mg jotta saan menkat tulemaan. aikaisemmat terot eivät kuulemma ole niin tehokkaat ja siksi lääkäri kirjoitti clomit. tutkimuksessa rakkuloita oli taas reilusti. nyt 5.3. kävin sitten Avassa kun sama lääkäri pyysi tulemaan sinne koska on halvempi. clomit oli auttanu niin ettei siellä ollut kuin yksi rakkula toisella puolella ja se oli kuulemma nätti. kirjoitti mulle sitten pregnyl pistoksen laitettavaksi seuraavana päivänä ja suositteli coitusta :)
mutta mutta...
mikähän nyt on kun on ihan kauhee kutina ja luulin sitä jo hiivaksi...
laitoin canesten voidetta ns. tavaraan en kauemmaksi.
onko kellään tietoa onko canestenista haittaa oviksen ja hedelmöittymisen aikaan ja onko kellään kokemusta tollasesta oviksen jälkeisestä kutinasta.
tää ei nyt kovinkaan liity taas terolut aiheeseen mutta koska aloitin terolutien käyttäjänä niin jorisen täällä =)
onnea kaikille plussaajille ja hyviä tuulia kaikille.
 
niin ja yks tieto mitä mä en ollu koskaan kuullu että tulehduskipulääkkeet haittaavat raskaaksi tulemista. eli muistakaapa se jos nappailette miranaxia tai buranaa... mä ainakin päätin lopettaa ne samantein.
 
another Tuo on kyllä niin perseestä kun kauan odotettua aikaa mennään vielä uudelleen siirtämään!

Lumihiutale eikun uuteen kiertoon vaan ja tsemppiä!

On: Mulle määrättiin hirmu pienellä annoksella clomit, 1 tabletti 3. 5. ja 7. päivä, eli kolme tabua vaan. Ja tänään oli folliultra. YKSI (jee) johtofolli oikealta puolen löytyi, nyt n. 14mm kokoinen. Eli viikonlopun jälkeen olisi kai ovis.

Ja: kun tuo pieni annos clomeja sai aikaan vain yhden follin, ei minun tarvitse joka kuukausi rampata seurantaultrassa. Mikäli siis luteaalivaihe normalisoituu. Jos taas jää alle 10 päivän, niin sitten kuulemma Luget loppukiertoon. Että ihan jees fiilikset.

Muuten; mulla on vasenta puolta jomottanut pari päivää, ja luulin että ovis tulee taas vasemmalta. Kuulemma tuntemukset voi olla kummalla puolen vaan! Tämä oli mulle uutta tietoa. Ja kiva tietää että kun viimeultrassa näkyi rakkulainen oikea munasarja, niin se olikin nyt rauhoittunut ja kasvattanut vain yhden johtofollin. Pelkäsin jo että tämä kierto menee pilalle kun on "huonompi" munis käytössä. :)
 
naksup hienosti sujunut lääkärillä käynti siulla sitten! hienoa kuulla että clomit tuntuu siulla toimivan! jännää varmasti ootella loppu kiertoon asti miten käypi ;) meinasitko tikutella vielä ovista vai luotatko vain tuntemuksiin tässä kierrossa?
 
Kyllä mä tikuttelen. Nyt hommasin kerta pregcheckejä kun huomasin että Sofit ei meinaa näyttää viivan viivaa ensin. Taidan tuhlata Sofit alta pois, voi siis vertailla miten nuo kaksi eri testimerkkiä käyttäytyy. Ihan mielenkiintoista testailla. Vielä siinä on semmoinen uutuuden viehätys ja jännitys päällä kun oviksia en aiemmin ole bongaillut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja another
Täällä kp 1 ja yk 3 pärähti käyntiin.. Olen onnellinen, että tällä kertaa kierto oli suht normaali, eli oli teroista jotain hyötyä tähän kiertoon. Syön varmaan ton viimesen paketin teroja ja jos ei vauvaa kuulu, niin taidan hipsiä lääkärille. Epäilen, että en edes ovuloi! En ole ainakaan tikkuun saanut talletettua eikä mitään sellasia olojakaan ole ollut..

Naksup ja toivo4 kiva, että teillä lääkärireissut onnistuneet ja fiilikset hyvät!

Tuosta toivon kutinasta en tiedä voiko ovikseen liittyä, mutta itsellä oli viime kierrossa kamala hiiva ja siten se vaikutti, että meillä ei peitto heilunut sillon yhtään! Oli niin kutiava ja kirvelevä olo, enkä halunnut samaa miehelle aiheuttaa. Toivottavasti menee pian ohi ja ei ois kyse hiivasta!
 
Onnea Surya!! :) Onpas ihanaa kun tännekkin palstalle tulee välillä onnellisia kuulumisia :p
Laola:Pahoittelut tädistä!! :(
NaksuP: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Tsemppejä loppukiertoon :)
toivo4: Hyvä että sielläkin on mennyt lääkärissä käynti yli odotusten, toivotaan että saat tulehduksen pian pois :) Noista en osaa mitään sanoa, kun on ollut tarvetta käyttää hiivalääkkeitä vaan raskaana ollessa. :eek:
another: Pahoittelut! Inhottavaa kun tuolla tavalla siirtävät, odottaminen on silkkaa tuskaa :(
Marielyn:Tervetuloa!
lumihiutale: Pahoittelut tädistä! :(

On: Täällä on vuosirajapyykki ylitetty ja vielä olis 3 viikkoa sinne polille.. En tiiä sitten onko nyt loppukierto vai keskikierto menossa kun ne ovistestit temppuili. Eilen kuitenkin oli jo selvä nega VIHDOIN, joten toivon että mun tämä kierto ei jää lyhyeks. Teroja oon ottanu normaalisti kun kuvittelin O:n olevan aikasessa.. vielä olis 3 tablettia jäljellä ja sitten loppu mun lääkevarastot. Saas nähdä mitä siellä tarkistuksessa sanotaan :/ Haluais jo jotain muitakin avuks.

Paaaljon plussia nyt tänne, varsinkin pitkäkaavalaisille <3
 

Yhteistyössä