Terolut mimmit

Hui täällähän oli monia terolutin-käyttäjiä :) Kuinka monelle oli hankalaa laskea niitä päiviä ja vuodon määriä? Mä olin ihan ulalla niiden kanssa ja jouduin itsekseni pähkäileen koska on oikea aika. Teroluteil kierto oli sen 27pvää ja kun jätin ne pois kierto n. 30pvää.. Mitään kipuja ei ollut muualla kuin alavatsas ja -seläs enkä kyl huomannu mitään mielialan vaihteluja (mieheni olisi asiassa varmaan eri mieltä). Karvoitus vaan on lisääntynyt terolutin aloittamisen jälkeen :(
 
Tervetuloa munkin puolesta :wave:

Mulla ei terosta kummempia oireita ole ollut, paitsi finnit sillon tällöin.

Päivien laskeminen on aika "itsestään selvyys" jo.. kp 15 kun on tullut niin nappia naamariin JOS en ole kokeillut tuleeko vuoto luomuna.
Silloin kun otin pillerit aina kp:ä 15-25 niin vuoto alkoi joko kp 26-30. Kierron pituus lyheni lähes joka kierto :)

Nyt tosin lääkärit olivat sitä mieltä, etten alottaisi teroja kp15 vaan venyttäisin pidemmälle jos mahdollinen ovulaatio onkin myöhemmässä vaiheessa kiertoa.

mutta myös terojen kanssa on kierrot venyneet. pahimmillaan kierrot on venynyt kp:lle +40 kun viimisen teron jälkeen on voinut mennä kaksikin viikkoa että vuoto on tullut :)

Miesten suhtautuminen näihin tuntuu vaihtelevan; kyllä meilläkin mies sanoo että tuppaan olevan vänkääjä kierron loppuvaiheessa, mutta toisaalta väitän että olen sitä ollut myös silloin kun olen hormoniehkäsyä syönyt.
Siitä vaan on jo niin pitkä aika ettei tahdo oikein muistaa :)

Omaanapaa: täällä vuotaa?! Kävin ti siellä aukkareissa ja on kuulema ok että pari päivää voi vuotoa esiinytä mutta kun en vuotanut toimenpidepäivänä, enkä eilen : /
Nytkö mulla alkaa sitten nää välivuodot kiertojen välillä? Johan tässä vuoden on teroja syöny ja tätä kirousta ei ole ollut :kieh:
 
Nonnii...ei tarvinnu edes huomiseen asti ootella! Vuoto alkoi! Joten: Huomiseen (2.3.) päivitykseen voi mulle merkata kp1/31 yk13 ja 2.clomi! Kiitos! :) Mut alkoipahan spontaanisti, ei tarttenu teroja ottaa avuks! Jeeee! :LOL: Ei nii paljoo pahaa ettei jotai hyvääki! =) Ja reippain mielin uuteen kiertoon! :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon nyt ollut täällä taustalla, kun äitini oli käymässä meillä, niin ei ole ehtinyt kirjoitella. Oon kylläkin lukenut päivittäin. Tänään otin viimeisen terolutin. Nyt vain sitten odotetaan punaista joko plussan tai menkkojen muodossa. :D
Mulla nyt dpo9, millon raskaus alkaa näkyä testissä? Onko siis vielä ihan turha testata?
 
lumihiutale Sehän on yksilöllistä, milloin näkyy :) Toisilla hyvinkin varhaisessa vaiheessa, toisilla myöhemmin :) Riippuu kiinnittymisen ajankohdasta, hormonien pitoisuuksista ym. :)

Ambro Hus välivuodot! Ei tommosia kaivata : / Toi onki hyvä, jos sinutkin on ohjeistettu niin, että Terojen syömisen voi aloittaa myöhemmässä vaiheessa, jos se ovis tulee myöhemmin. Sillee tuetaa sitä omaa kiertoa.

Ansku83 ja NaksuP Pahoittelut uusista kierroista :hug:

ON: Sain nyt eilen ystävältäni ne ovistestit ja nehän ovatkin Sofi One Step -testejä, mutta ulkonäöltään samanlaisia kuin Pregcheckit. No, dippasin eilen iltapäivällä ja tänään aamulla niitä testejä: suht vahvat viivat. Ne ovatkin herkkyydeltään 20 mIU/ml, kun taas Pregcheck on 25 mIU/ml.

No, aion testata tässä kierrossa koko rahan edestä. Testailen pääsääntöisesti noilla ilmaiseksi saaduilla Sofi One Step -testeillä. Jos semmoseen pärähtää kunnon plussa, niin sitten Pregcheck kehiin. Jos sekin on plussa, niin sitten digitesti käyttöön. Ai miten niin tähän testaamiseen jää koukkuun? :LOL:

Mutta, menkat ovat ihan loppusuoralla ja muniksia on alkanut pikkuhiljaa jomottamaan. Jospa siellä nyt kypsyis oikein mehevä munasolu, joka tois meille jouluvauvan...

Peruslämpö mulla on kainalosta mitattuna nyt onneksi noussut. Vielä viime keväänä ja syksyllä mittailin pääsääntöisesti lukemaa 35.2, mutta nyt aamusin ollut 35.9-36.0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Terolut-mimmien toivelista 2.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............121/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................81/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............56/28-?........25v.......1.........4. ........tauko
Laola..................26/28-41......23v.......1......... 2........3.tero

lumihiutale92.......25/30-92.....19v.......1.........2.........1. tero/1.clomi
Surya.................23/23-77........27v......1........12........2. Femar-kierto
Omppuf...............13/23-36.........22v......2.......11.........6.tero
Ambrosia85.........13/26-30........26v.......1........14.........terot

Tilli84.................12/?..............27v........2.........5........3.tero
jenni_noora.........11/28?...........27v.......1.........2.........tauko
macy gray...........8/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................7/?..............32v........2.........8.........tauko

Hennu86.............5/35-37.......26v........1........11........9.tero
NaksuP...............2/??............28v........2.........2.........tauko
Ansku83............1/31............28v........1........13......2.clomi


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1.........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

lumihiutale92 dpo 10
Surya dpo 4


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
hennu Kiittää päivityksestä hän! Mut voisitko lisätä tuonne kokonaiskierroksi vielä sen 31? Kiitos! =)

Ambro Oi, hieno juttu! Jos se sorkkiminen sitten vaan aiheutti jonku "ruhjeen" siellä ja vuoti nyt vasta vähän! =)

ON: Folliultra on nyt jälleen kp11 eli maanantaina 12.3.! Sitä odotellessa! :D
 
Tervetuloa mukaan Minnij =)

ON: Keskiviikkona palasin reissusta kotia ja heti tulin kipeäksi, olen ollut korkeassa kuumeessa jo 3 päivää, tänään on eka päivä kun on vaan pientä lämpöä! Aloitin ovis testailun, (kp 10) niin sain jo heti ekaan testiin haalean toisen viivan ja eilen se oli tummempi kuin ekana päivänä, saa nähdä mitä testi tänään näyttää ;)
 
lumis vai olit sie jo niin malttamaton ;) noh, onneksi siulla on vielä aikaa monta päivää, niin voihan se vielä plussaksi muuttua! *peukut pystyssä*

jenni_noora
kävitkö kauempanakin lomalla? harmi jos kipeäksi tulit, mutta onneksi vasta reissun jälkeen! toivotaan tsemppiä nytte oviksen bongailuun :)
 
Tänään otettu taas eka tero.. ihmettelen vaan kun oon tässä tehny ovistestejä kp7 alkaen suunnilleen samaan aikaan päivästä niin kp9 oli tummempi kun kontrolliviiva ja sen jälkeen haaleni. Nyt taas tänään melkein yhtä vahva.. rupeaa kiristämään hermoja tämmönen jumittaminen. Ei olis tietysti edes pitänyt testailemaan ruveta.
Onko kellään muulla käynyt niin että noin monta päivää näyttänyt?
 
Minnij
Täällä odotellaan menkkoja terokuurin jälkeen... Torstaina otin viimeisen pillerin ja sen jälkeen juilikin mahassa pari päivää, mutta nyt ei sit taas tunnu tapahtuvan mitään..? Tää on niin rasittavaa vahdata näitä menkkoja :headwall:
 
Omppuf, jos on monirakkulaiset munasarjat eli PCO, on hyvinkin mahdollista että saat tikuilla todella vahvaa testiviivaa useampanakin päivänä kierrossa, ja jopa niin että on haaleita/viivattomia päiviä välissä.

Minnij, joo tiedän tunteen; normaalisti mulla alkaa aina neljäntenä terottomana päivänä vuoto, mutta esim viime kierrossa meni 14päivää vikasta terosta ennen vuotoa :headwall:

Täällä itseasiassa odottelinkin keskiviikkoa, jotta alottaisin taas terot. Venytetään nyt vähän lääkärin ehdotuksesta kiertoa. Jonnekin on kadonnut mun "hoppu" :D
 
Terolut-mimmien toivelista 5.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............124/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................84/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............59/28-?........25v.......1.........4. ........tauko
Laola..................29/28-41......23v.......1......... 2........3.tero

lumihiutale92.......28/30-92.....19v.......1.........2.........1. tero/1.clomi
Surya.................25/23-77........27v......1........12........2. Femar-kierto
Omppuf...............16/23-36.........22v......2.......11.........6.tero
Ambrosia85.........16/26-30........26v.......1........14.........terot

Tilli84.................15/?..............27v........2.........5........3.tero
jenni_noora.........14/28?...........27v.......1.........2.........tauko
macy gray...........11/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................10/?..............32v........2.........8.........tauko

Hennu86.............8/35-37.......26v........1........11........9.tero
NaksuP...............5/??............28v........2.........2.........tauko
Ansku83.............4/31............28v........1........13......2.clomi


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1.........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

lumihiutale92 dpo 13
Surya dpo 7


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Ambrosia:Kiitti infosta! Mulla ei oo vielä minkäänlaista diagnoosia, mutta ne sillon viime ultrauksessa näki ainakin toisen munasarjan olevan ns. rakkulainen.. Ihmettelin jo että mikä tässä mättää.

Sais nyt joku plussan! :) Viime kuukin jäi kokonaan välistä :O
 
Omppuf Täälläkin erittäin tuttua toi, että ovistestit tummenee (on melkein plussaa) ja sit haalenee, jälleen tummenee jne... PCO:sta johtuvaa, tod.näk. lutenisoivaa hormonia (LH) liikaa elimistössä. Mutta kyllä sen oikean ovisplussan sitte erottaa, ku semmonen tulee... Tosin se plussakaan ei takaa sitä munasolun irtoamista.
 
tsemppiä kaikille näin viikon alkuun! etenkin oviksen bongailijoille tärppionnea ;)

pikainen omanapa
mie oon täällä nyt pähkäillyt itsekseni että miten voi olla mahdollista että valkkarii on nyt näillä kp:illa ruvennut tulemaan koko ajan runsaampana vain, siis viimeiset 4 päivää on tullut ja ei loppua näy, tänään pahin kaikista :/ (lisäksi selkäsärkyäkin on yhtä monena päivänä ilmennyt, mutta tänään ja eilen jo vähemmän kun toissa päivänä)
en oo viitsinyt ovistestii tehdä kun ajattelin sen kuitenkin näyttävän jonkin sortin viivaa tuon pirun pcos:sän takia :/

lisäys: tietty toi valkkarin lisääntyminen voi olla ihan vain sitä sytolyysiä :/ mutta elätellään nyt vielä muutama päivä toiveita että se ois ennemmin vain merkki kropan toimimisesta ;) jeeeee perjantaina lääkäriin :D
 
Viimeksi muokattu:
Hennu: Juu minä ajattelin lopettaa testailun, melko turhauttavaa kun kukaan noista aikasemmista lääkäreistä ei sen kummemmin ole mitään selitellyt. En oo kyllä tajunnut pahemmin kyselläkkään. Sen verran ajatukset menee sekasin kun heti pitää housut nilkoissa olla x). Muistelen että mulla oli sama homma sillon tammikuussa 2010 kun viimeksi testailin. Noh jospa se uusi lääkäri osaa jotain kertoa kolmen viikon päästä..

another: Millonka oot viimeksi testaillut r-testeillä? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä