Te, keillä nainen tienaa enemmän kuin mies.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onhan meitä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Joo taitaa luonnontieteellisessä olla vähän erilainen meininki. Mutta toivottavasti löydät/olet löytänyt kuitenkin samanhenkisiä opiskelukavereita.

Vielä sen verran, että aika harva tuo kauheasti kotiolojaan esiin töissä, ja en osaa kuvitella, että olisi pakko edustaa miehensä kanssa, tosin olen niin erilaisella alalla itse, etten tietenkään osaa varmaksi sanoa. Minun ex kulki paljon työjutuissa mukana, nykyinen mies ei oikeastaan ikinä. Jos joskus järjestän jotain juhlia kotonani työkavereille, silloin hän on paikalla, siinä kaikki. Karonkkakutsutkaan eivät ole avec =)

Pitää vielä lisätä, että tietenkään toisen erilainen tausta ei ole este yhdessä "edustamiselle", tarkoitin vain, että jos miehesi ei halua sitä. Ole oikeasti ylpeä itsestäsi ja siitä että olet löytänyt hienon ihmisen rinnallesi! Moni voi olla siitä kateellinen, ja se "outo ilme" jotain siihen liittyvää.

Kiitos :) Vaikea kuvitella että kukaan olisi minulle kateellinen. Tosin itse kyllä olisin jos minulla ei tätä miestä olisi <3

Sittenpähän näen miten nämä edustusjutut töissä menevät. Vielä minulla ei ole oikein edes aavitusta. Jos mieheni viitsii tulla mukaan niin olen onnellinen, jos ei niin sitten en voi mitään :)

ap: mielestäni oma itsetuntokipuilusi on se joka tässä vaatii huomiota. Tiedän paljon oikkiksen opiskelijoita, jotka ovat "vihreitä", "kommareita" tms. erilaisia kuin kuvaamasi tyypit. Ja kauppakorkean käyneitä, jotka eivät välitä lainkaan mistään pukukoodeista vapaa-ajalla. Taidat nyt hieman suurennella asioita etkä tiedä mihin kuulut....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap: mielestäni oma itsetuntokipuilusi on se joka tässä vaatii huomiota. Tiedän paljon oikkiksen opiskelijoita, jotka ovat "vihreitä", "kommareita" tms. erilaisia kuin kuvaamasi tyypit. Ja kauppakorkean käyneitä, jotka eivät välitä lainkaan mistään pukukoodeista vapaa-ajalla. Taidat nyt hieman suurennella asioita etkä tiedä mihin kuulut....

Voitpa olla oikeassa :) Ongelma on se etten ole tutustunut näihin. Ekana vuonna kärsin pahasta masennuksesta, ja tiedätkin varmaan että tällä alalla on niin helppo vain tenttiä kotoa käsin. Enpä koskaan väitänytkään olevani itse mikään sosiaalistuman huippu ;) Omista peloistani ja luuloistani täällä puhun. Mutta mukava kuulla että voin olla väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voitpa olla oikeassa :) Ongelma on se etten ole tutustunut näihin. Ekana vuonna kärsin pahasta masennuksesta, ja tiedätkin varmaan että tällä alalla on niin helppo vain tenttiä kotoa käsin. Enpä koskaan väitänytkään olevani itse mikään sosiaalistuman huippu ;) Omista peloistani ja luuloistani täällä puhun. Mutta mukava kuulla että voin olla väärässä.

se on sun elämäs eikä kenenkään muun :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

se on sun elämäs eikä kenenkään muun :)

Näin on :) Mutta muiden kommenteista, kokemuksista ja mielipiteistä voi olla (ja on ollutkin!) apua tähän minun elämääni. Niin että kiitos vastanneille!

Tää lähtee nyt pyykkäämään.

Hassua että tämä keskustelu alkoi rahasta, vaikka liittyykö sen ydin lopulta edes palkkaan? Kun kyse onkin siitä, ovatko puolisot samalla "sivistyksen" tasolla, sama arvomaailma jne. Mielestäni se ei liity palkkaan mitenkään. Duunarihan tienaa enemmän kuin moni koulutettu.

Meillä mies FT-tutkija, alle 2000e/kk, minä perustoimistotyössä (FM silti), tienaan enemmän. Pääasia että meillä on sama arvomaailma, samat ajatukset maailmasta ja tulevaisuudesta. Palkka ja sen määrä ihan toissijaista.

No mutta jos itsekin viihdyt farkuissa ja t-paidassa jotenkin vierastaen tuota opiskelukevereiden "parempaa elämää" niin eikö ole ihanaa että sinulta löytyy maaläheinen mies? Säilyy se kosketus arkeen minkä varmaan haluat pitääkin.

Ajattele nyt jos sinulla olisi edustusmies jatkuvasti ykkösissä ja eläisitte arkeanne juuri niin kuin edustusperheen kuuluukin. Eikö se kuulostaisi enemmänkin ahdistavalta?

Mielenkiintoista keskustelua - omalta osaltani kommentoin, että meillä homma toimii todella hyvin, vaikka tienaan melko paljon enemmän kuin mieheni. Edellisessä työpaikassa ero oli vielä suurempi työsuhde-etuineen, mutta raha-asiat eivät ole koskaan vaikuttaneet suhteeseemme. Miehelläni on vahva ammatti-identiteetti ja hän on erittäin ylpeä työstään paloesimiehenä. Minä taas työskentelen liike-elämässä (KTM koulutukseltani). Meillä on samanlainen arvomaailma, yhteiset unelmat ja tavoitteet ja pidämme samanlaisia asioita tärkeinä. Rahat, omaisuus ja velat :) ovat yhteisiä, niissä eivät koulutus ja tuloerot paina mitään. Ystäväpiirimme ja sukulaisemme eivät ole koskaan tehneet koulutuseroistamme minkäänlaista numeroa tai ongelmaa. Keskustelemme kaikenlaisista asioista ja mieheni on aidosti paras ystäväni. Koen itse, että hänen tyystin erilainen työmaailmansa on rikkaus, ja on virkistävää voida puida kotona toisenkin työasioita, jotka ovat täysin erilaisia kuin omani. Ei kannata liikaa miettiä, mitä muut tekevät ja ajattelevat, itse tiedät, mikä sinut tekee onnelliseksi.

Yhteistyössä