Sitten kun saan laihdutettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lyllerö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lyllerö"

Vieras
...ostan itselleni uusia vaatteita (nykyiset on vuosia vanhoja, rispaantuneita telttoja).
...menen parturiin (sama tukka roikkunut pitkänä ilman leikkausta jo yhtä monta vuotta kuin ne vaatteet).
...käyn kosmetologilla ihon putsauksessa (mitäpä sitä ihraperseen naamaa vaikuttaa laittaa).
...käyn hammaslekurilla hampaat hoidattamassa ja mahdollisesti valkaisemassa (eipä niitä hampaita nyt kukaan katso).
...varaan itselleni ja miehelleni pitkän viikonlopun jossain Euroopan kaupungissa, ei olla oltu yhdessä vuosiin missään ilman lapsia (eipä tuota lyllertämään sinne halua mennä, reissukuviakaan ei haluta katsoa kun olen tämän näköinen).
...ja sokerina pohjalla; menen rakkaani kanssa naimisiin ja järjestetään isot häät (tämä kroppa VALKOISESSA hääpuvussa, kirkkoväkihän sokaistuu kun aurinko vyöryy kirkonovesta sisään...)

Eikö pitäisi olla tarpeeksi motivaattoreita? Miksi en sitten vieläkään ole aloittanut? Antakaa vielä lisää syitä (vaikka tiedänkin, että korvien välistä niitä vois löytyä), joita en itse huomaa, varsinkin te jotka olette laihdutuksessa onnistuneet! Itselläni kilot tulleet raskauksissa, liian helposti ajauduin niissä herkuttelemaan ja tässä tulos. :ashamed:

...itsetntosi nousee
...lapset saavat paremman esimerkin terveellisistä elämäntavoista
...miehesi haluaa sinua entistä enemmän
...riskisi sairastua kakkostyypin diapetekseen vähenee
...nivelesi kestävät ikääntymistäsi paremmin
...sulle tulee mahtava onnistumisen fiilis
...uramahdollisuudet paranevat (tutkimusten mukaan hoikilla on paremmat uramahdollisuudet kuin lihavilla)
...taloutenne ruokalasku pienenee, kun syöt vähemmän

täällä sama homma..pudotettavaa olisi vaivaiset 10kg..ja siinäkään em onnistu. Illalla päätän aloittaa dieetin..ja jo aamupalalla sorrun herkkuihin. säälittävää.
'

• Tykkää
Reactions: Doves
Olen jäänyt koukkuun myös energiajuomiin..siinäkös vasta turhia kaloreita onkin. Välillä saan motivaation nousemaan..ja se kestää 1-2 vk...sitten tulee romahdus..ja syön kaksin käsin kaikkea.. Vielä ylipainoni ei ole merkittävä..mutta tulee olemaan, jos tätä rataa jatkan. Varsinkin..kun liikkuminenkin on jäänyt viime aikoina vähiin. Edes se ei saa minua onnistumaan..en tiedä..olen jo luovuttanut..minkäs teet, kun itsekuria EI OLE. Tsemppiä sinulle ap koitokseen. Paljonko sinulla muuten on pudotettavaa?

Parhaat motivaattorit tulee tässä: olet terveempi, elät pidempään ja laadukkaamin. Ehdit nähdä lastesi kasvavan ja saavan lapsen lapsia. Jaksat paremmin tehdä kaikkea, mitä haluat puuhata. Ja paras, kun vaan pääset hyvään alkuun, itse laihtuminen ruokkii motivaatiotasi ja vaatteiden väljäksi jääminen innoittaa jatkamaan. Aloita jo tällä viikolla.

Kyllä sinuna laittasin tukan nyt ja ostasin kivat treenivaatteet nyt. Salikortti hommaaman ja uusissa vaatteissa ja uusilla ihanilla hiuksilla sitten vaan salille ja treenaamaan!!

Tuo sitten kun- ajattelu voi olla vaarallista. Elämä on tässä on tässä ja nyt.

Miten olisi, jos kävisit kampaajalla, kosmetologilla ja hammaslääkärissä jo nyt? Ostaisit itsellesi sopivia vaatteita ja ehkä yhden "tavoitevaatteen" vähän pienempää kokoa?

Sitten kun saat itseäsi niskasta kiinni, älä vedä liian tiukkaa linjaa. Pidä yksi maltillinen herkkupäivä viikossa. Jos pitää vain nälkäkuuria, se loppuu helposti viikon parin päästä siihen että haluaa syödä vaikka mitä ja yleensä sitten päätyykin syömään. Kuitenkin pitää oppia syömään ruokia ja herkkuja normaalisti, jos meinaa pitää tuloksensa kuurin jälkeen.

Laihduttaminen tai mikä tahansa pitkäjänteinen vaivannäkö on helpompaa silloin kun on itsellä hyvä olo. Tee jotain mikä tekee sut iloiseksi. Käy kampaajalla ja osta uusia vaatteita, lähde reissuun, keksi jotain hauskaa miehelle ja lapsille, aloita joku harrastus, tms. Kun elämässä on jotain sisältöä, mukavia asioita joka päivä, ei tarvi hautautua herkkuihin ja sohvalle tv:n eteen.

Kannattaako elämää laittaa kumminkaan telakalle laihdutuksen ajaksi, kun voisit senkin ajan olla paljon tyytyväisempi esim. jos hampaat olisivat kunnossa ja tukka nätisti?

Ehkä alitajuisesti tiedät, ettei se laihtuminen sinällään tee sinusta sen onnellisempaa. Voisit tehdä tuon kaiken nytkin. Laihtuminen on ulkokuorta, kannattaa "treenata" pääkoppaakin, miettiä, mitä oikeasti tarvitset. Tarvitsetko oikeasti pari numeroa pienemmät vaatteet vai rohkeutta olla oma itsesi.

Laihtuminen ei ole oikotie onneen.

Ei mulla hampaat ole huonossa kunnossa tai muuta, mutta haaveissa ois värjäymien poisto :) ja onnellinen olen muuten kaikin puolin, mutta ylipaino saa mun mielen apeaksi, ennen ylikiloja ei ollut tätä tunnetta. Ja kiitos tsempeistä, 25kg tarkoitus pudottaa ja laihdutus alkoi jo tänään (sen maanantain sijaan...) :)

Laita se tukka ainakin jo nyt niin saat jotain piristystä. Eihän sille ole mitään estettä että et vois laittaa sitä jo nyt, toisin kuin esim. vaatteiden ostolle

Yhteistyössä