O
Onhan meitä??
Vieras
Varsinkin te, jotka olette olleet yhdessä jo vuosia ja/tai joilla tuloero on oikeasti sellainen että sen jo huomaa, tyyliin johtaja/duunari. Toimiiko suhteenne hyvin? Onko siitä tullut mitään ongelmia?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:En ole vielä valmistunutTähän asti on tietty mennyt hyvin kun minä olen ollut koulussa ja mies armeijassa/työtön/pätkätöissä, haluaisin vain kuulla kokemuksia tuoko tuo tulevaisuudessa jotain ongelmia suhteeseen. Meillä ero tulee keskipalkkojen mukaan olemaan suuri, saatan pahimmillaan tienata 2 x saman kuin mieheni. Kun nimittäin vuosia sitten kun koulutukseeni hain sanoin miehelle että ongelmia ei tule. Mutta eikö kenelläkään tule sellaista tunnetta että toisen panos olisi suurempi? Jos nainen esim. tekee vielä enemmän kotitöitäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:En ole vielä valmistunutTähän asti on tietty mennyt hyvin kun minä olen ollut koulussa ja mies armeijassa/työtön/pätkätöissä, haluaisin vain kuulla kokemuksia tuoko tuo tulevaisuudessa jotain ongelmia suhteeseen. Meillä ero tulee keskipalkkojen mukaan olemaan suuri, saatan pahimmillaan tienata 2 x saman kuin mieheni. Kun nimittäin vuosia sitten kun koulutukseeni hain sanoin miehelle että ongelmia ei tule. Mutta eikö kenelläkään tule sellaista tunnetta että toisen panos olisi suurempi? Jos nainen esim. tekee vielä enemmän kotitöitäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Sen sijaan suuri koulutusero, erot sivistystasossa ja statuksessa saattavat muodostua suuremmiksi jos pyöritään erilaisissa sosiaalisissa ympyröissä. Minulla pukkaa itsellä välillä naurattamaan/itkettämään kun ukkkoni ystävillä on niin tyhmiä, heikosti koulutettuja ja raasuja akkoja jotka vaan kotona össöttää ukkojensa elätteinä. Välillä koettavat jotain työtä tehdä tai kouluttautua, mutta ei siitä ole mitään tullut, kun eivät vaan kykene. Osan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä kun pelkään, että lapset sosiaalistuvat heidän perhe-elämän tyyppiseen meininkiin. Elikkä semmoista pelkään enemmän. Ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:En usko että miestä se varsinainen tuloero vaivaa. Enemmän luulen ongelmia tulevan siitä että minulla on erilaisia odotuksia tulevaisuudelta: hän voisi asua pienessä kerrostaloasunnossa vuokralla, minä hauan omakotitalon jne. Hän haluaa pukeutua rikkinäisiin t-paitoihin ja olla pesemättä pitkiä hiuksiaan 3 päivää jos huvittaa. Tällä hetkellä se on vielä ok mutta pelkään että tulevaisuudessa minun on pidettävä yllä jotain tiettyä pukeutumis/ulkonäköstandardia esim. kaupungilla liikkuessani, hän taas kokee farkut ja kaulus- tai villapaidat ahdistaviksi. Ovatko tällaiset pelot ihan turhia, vai...?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:En usko että miestä se varsinainen tuloero vaivaa. Enemmän luulen ongelmia tulevan siitä että minulla on erilaisia odotuksia tulevaisuudelta: hän voisi asua pienessä kerrostaloasunnossa vuokralla, minä hauan omakotitalon jne. Hän haluaa pukeutua rikkinäisiin t-paitoihin ja olla pesemättä pitkiä hiuksiaan 3 päivää jos huvittaa. Tällä hetkellä se on vielä ok mutta pelkään että tulevaisuudessa minun on pidettävä yllä jotain tiettyä pukeutumis/ulkonäköstandardia esim. kaupungilla liikkuessani, hän taas kokee farkut ja kaulus- tai villapaidat ahdistaviksi. Ovatko tällaiset pelot ihan turhia, vai...?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Sen sijaan suuri koulutusero, erot sivistystasossa ja statuksessa saattavat muodostua suuremmiksi jos pyöritään erilaisissa sosiaalisissa ympyröissä. Minulla pukkaa itsellä välillä naurattamaan/itkettämään kun ukkkoni ystävillä on niin tyhmiä, heikosti koulutettuja ja raasuja akkoja jotka vaan kotona össöttää ukkojensa elätteinä. Välillä koettavat jotain työtä tehdä tai kouluttautua, mutta ei siitä ole mitään tullut, kun eivät vaan kykene. Osan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä kun pelkään, että lapset sosiaalistuvat heidän perhe-elämän tyyppiseen meininkiin. Elikkä semmoista pelkään enemmän. Ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta.
No tätä ehkä oikeastaan yritin hakeaMieheni ei ole mikään työnvieroksuja, rakastaa omaa alaansa vaikka se ammattikoulutasoinen onkin, hän on hyvä työssään ja nauttii siitä mitä minä ihailen. Mutta hänen perheensä esim, eräskin heistä sanoo itseään "kommunistiksi" ja kavereissa taas löytyy näitä yhteiskunnan elättejä. Pelkään ehkä että yhteiskunta leimaa miehenikin tällaiseksi tuttavapiirinsä takia (ja mitähän arvoja appiukko tuleville lapsenlapsille opettaa..?).
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Sen sijaan suuri koulutusero, erot sivistystasossa ja statuksessa saattavat muodostua suuremmiksi jos pyöritään erilaisissa sosiaalisissa ympyröissä. Minulla pukkaa itsellä välillä naurattamaan/itkettämään kun ukkkoni ystävillä on niin tyhmiä, heikosti koulutettuja ja raasuja akkoja jotka vaan kotona össöttää ukkojensa elätteinä. Välillä koettavat jotain työtä tehdä tai kouluttautua, mutta ei siitä ole mitään tullut, kun eivät vaan kykene. Osan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä kun pelkään, että lapset sosiaalistuvat heidän perhe-elämän tyyppiseen meininkiin. Elikkä semmoista pelkään enemmän. Ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta.
No tätä ehkä oikeastaan yritin hakeaMieheni ei ole mikään työnvieroksuja, rakastaa omaa alaansa vaikka se ammattikoulutasoinen onkin, hän on hyvä työssään ja nauttii siitä mitä minä ihailen. Mutta hänen perheensä esim, eräskin heistä sanoo itseään "kommunistiksi" ja kavereissa taas löytyy näitä yhteiskunnan elättejä. Pelkään ehkä että yhteiskunta leimaa miehenikin tällaiseksi tuttavapiirinsä takia (ja mitähän arvoja appiukko tuleville lapsenlapsille opettaa..?).
Just just nyt tajusin, ongelma on siis sinulla ei miehelläsi.. jep noh sitten varmaan kannataa etisiä arvoistasi seuraa, eikä loukata miestäsi jatkamalla seurrustelua mielestäsi alempiarvoisen kanssa..
Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Tietysti jos se ei mieheltä onnistu, niin täytyy mennä yksin. Ennemmin yksin edustamaan kuin miestä hevten.Ajan kanssa mieskin voi kuitenkin tottua monenlaiseen. Siinä pitää vain olla hienovarainen. Oma mieheni on kyllä tottunut laadukkaampiin vaatteisiin, matkusteluun jms. tasokkaampaan meininkiin ajan kanssa. Ymmärtäähän hän tietenkin osaltani myös sen, että meillä töihin ei voi mennä muuten kuin edustavasti pukeutuneena.
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:Alkuperäinen kirjoittaja ap:En usko että miestä se varsinainen tuloero vaivaa. Enemmän luulen ongelmia tulevan siitä että minulla on erilaisia odotuksia tulevaisuudelta: hän voisi asua pienessä kerrostaloasunnossa vuokralla, minä hauan omakotitalon jne. Hän haluaa pukeutua rikkinäisiin t-paitoihin ja olla pesemättä pitkiä hiuksiaan 3 päivää jos huvittaa. Tällä hetkellä se on vielä ok mutta pelkään että tulevaisuudessa minun on pidettävä yllä jotain tiettyä pukeutumis/ulkonäköstandardia esim. kaupungilla liikkuessani, hän taas kokee farkut ja kaulus- tai villapaidat ahdistaviksi. Ovatko tällaiset pelot ihan turhia, vai...?
Musta tästä paistaa että sua häiritsee nää asiat jo nyt eikä niinkään tulevaisuudessa. Vaikka ehkä olisikin ok niinkuin sanoit niin silti jossain määrin.
Noi on tosi pieniä asioita mitä sanoit esimerkiksi mutta saahan niistä todella suuria jos vatvoo ja kääntää. Mutta jos teillä on erilaisia odotuksia tulevaisuudelta niin se voi todellakin aiheuttaa isoja ongelmia jos niistä ei pääse kompormissiin mikä tyydyttää molempia.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Sen sijaan suuri koulutusero, erot sivistystasossa ja statuksessa saattavat muodostua suuremmiksi jos pyöritään erilaisissa sosiaalisissa ympyröissä. Minulla pukkaa itsellä välillä naurattamaan/itkettämään kun ukkkoni ystävillä on niin tyhmiä, heikosti koulutettuja ja raasuja akkoja jotka vaan kotona össöttää ukkojensa elätteinä. Välillä koettavat jotain työtä tehdä tai kouluttautua, mutta ei siitä ole mitään tullut, kun eivät vaan kykene. Osan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä kun pelkään, että lapset sosiaalistuvat heidän perhe-elämän tyyppiseen meininkiin. Elikkä semmoista pelkään enemmän. Ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta.
Just just nyt tajusin, ongelma on siis sinulla ei miehelläsi.. jep noh sitten varmaan kannataa etisiä arvoistasi seuraa, eikä loukata miestäsi jatkamalla seurrustelua mielestäsi alempiarvoisen kanssa..
Et ehkä ymmärtänyt mitä tarkoitinEn usko mihinkään arvoasteisiin. Hänen asenteensakin on kohdallaan, mutta ONKO YHTEISKUNNAN tai tulevan työympäristöni? Ehkä minulla on huono itsetunto muutenkin enkä tunne kuuluvani alani ihmisten joukkoon koska itsekin olen maanläheisempi kuin he. Lisäksi on sitten hänen vanhempansa ja muutama kaveri, joiden pelkään tartuttavan asenteitaan tuleviin lapsiimme. Minut on aikanaan kasvatettu niin että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, että jokainen lähtee samalta viivalta ja tekee elämällään mitä haluaa. Mieheni on fiksumpi, mutta esim. hänen vanhempansa ja siskonsa haukkuvat "porvareita" (mitä lie niillä tarkoittavatkaan) jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:Sen sijaan suuri koulutusero, erot sivistystasossa ja statuksessa saattavat muodostua suuremmiksi jos pyöritään erilaisissa sosiaalisissa ympyröissä. Minulla pukkaa itsellä välillä naurattamaan/itkettämään kun ukkkoni ystävillä on niin tyhmiä, heikosti koulutettuja ja raasuja akkoja jotka vaan kotona össöttää ukkojensa elätteinä. Välillä koettavat jotain työtä tehdä tai kouluttautua, mutta ei siitä ole mitään tullut, kun eivät vaan kykene. Osan kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä kun pelkään, että lapset sosiaalistuvat heidän perhe-elämän tyyppiseen meininkiin. Elikkä semmoista pelkään enemmän. Ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta.
Et ehkä ymmärtänyt mitä tarkoitinEn usko mihinkään arvoasteisiin. Hänen asenteensakin on kohdallaan, mutta ONKO YHTEISKUNNAN tai tulevan työympäristöni? Ehkä minulla on huono itsetunto muutenkin enkä tunne kuuluvani alani ihmisten joukkoon koska itsekin olen maanläheisempi kuin he. Lisäksi on sitten hänen vanhempansa ja muutama kaveri, joiden pelkään tartuttavan asenteitaan tuleviin lapsiimme. Minut on aikanaan kasvatettu niin että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, että jokainen lähtee samalta viivalta ja tekee elämällään mitä haluaa. Mieheni on fiksumpi, mutta esim. hänen vanhempansa ja siskonsa haukkuvat "porvareita" (mitä lie niillä tarkoittavatkaan) jne.
Voi herran jumala kun sä olet naivi, sori nyt vaan.. Tartuttavat asenteita, kas kun ei kirppuja.. huoh.. ja mikäköhän olisi oikea asenne ja mistä sen luulet löytyvän, valitettavasti olet ihan itse vastuussa lastesi asenteesta koska aina on erilaisia ihmisiä..