Te jotka tupakoitte raskaana joskus/nyt?? kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lotta--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Savuton odottaja:
Lopetin kun sain tietää olevani raskaana. Niin heikko mieli ei voi olla ettei raskaana ollessa vois olla polttamatta.

Se on hyvä sanoa kaikkien puolesta noista asioista! Pokaali sulle kun oot niin kaikkitietävä!!!!!!!!!!!!!!

Ihmettelen suuresti miten toiset voi edes tunnustaa polttavansa monta tupakkaa päivässä vaikka on raskaana! Ne tupakan myrkythän kulkeutuu suoraan sikiöön...ja se lapsi kärsii siitä, syntymänsä jälkeen vieroitusoireista ja riski sairastua on suuri. Itsekästä mielestäni poltella raskaana!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopetin kun sain tietää olevani raskaana. Niin heikko mieli ei voi olla ettei raskaana ollessa vois olla polttamatta.

Se on hyvä sanoa kaikkien puolesta noista asioista! Pokaali sulle kun oot niin kaikkitietävä!!!!!!!!!!!!!!

Heikko.

Alkuperäinen kirjoittaja savuton:

Heikko.

Mä ainakin olen heikko ja voin sen myöntää. Mieleni on jo muutenkin heikko:olen ollut useasti masentunut.

Hei se riippuvuus ei ole ollenkaan sama eri ihmisillä. Toisilla kuten joku tuolla alussa sanoi sitä voi verrata heroiiniriippuvuuteen. Miten oikeesti voitte kuvitella, että sellasesta selviää pelkällä tahdonvoimalla ja samalla tekee kaikki arkiaskareet siinä sivussa.
Mielestäni on hienoa jos joku voi vähentää puolet tai vieläkin enemmän, koska se tupakka on sielä mielessä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
Selityksiä on monia

Jos se kävis vaan nappia painamalla, niin jokainenhan lopettais, vai mitä, samoin, huumeitten käytön, kaikki oltais laihoja terveitä ja onnellisia ilman mitään ongelmia, V..tun valopää.

Ihmettelen suuresti miten toiset voi edes tunnustaa polttavansa monta tupakkaa päivässä vaikka on raskaana! Ne tupakan myrkythän kulkeutuu suoraan sikiöön...ja se lapsi kärsii siitä, syntymänsä jälkeen vieroitusoireista ja riski sairastua on suuri. Itsekästä mielestäni poltella raskaana!

Ihan terve lapsi täällä. Ja lääkäri itse sanoi et parempi kun polttaa vähän kuin tressata vaikeassa tilanteessa muutenkin et ei sais polttaa tupakkaakaan! Pahempi se ois jos jois alkoholia! Mutta se on niin helvetin helppoa teidän sanoa jotka ei ole ikinä polttanut!

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
Selityksiä on monia

Jos se kävis vaan nappia painamalla, niin jokainenhan lopettais, vai mitä, samoin, huumeitten käytön, kaikki oltais laihoja terveitä ja onnellisia ilman mitään ongelmia, V..tun valopää.

Siinä toinen.

No minä en selittele. olen oikeastikin helvetin heikko ihminen ja psyykkisesti muutenkin. siksi tämä onkin niin vaikeaa, päästä eroon tupakasta. saatko sitten jotenkin hyvän mielen tuosta?

Enpä tiedä onkö kyse edes ihmisen heikkoudesta, ennemminkin riippuvuuden syvyydestä.
On löytynyt geeni , joka altistaa nikotiini riippuvuudelle, samaan tapaan, kun on löydetty geeni, joka altistaa lihavuudelle. Molemmista on sikiölle ja vauvalle haittaa. Hei HALOOOOO!!!!! Moniko teistä arvostelijoista on LÄSKI.

kyllä sitä röökistä eroon pääsee jos oikein tahtoo

Tunnen itse asiassa muutaman entisen huumeidenkäyttäjän, ja he ovat sanoneet että esim. heroiinista on helpompi päästä eroon kuin tupakasta.... Sanovat että huumeista pääsee jos sitä *todella* itse haluaa, mutta tupakka taas on huume joka aiheuttaa isomman riippuvuuden, ja se näkyy kaikkialla ja on laillinen, saatavilla milloin vain, eikä kaveripiirin vaihtokaan auta...

Ensimmäiset kaksi kolme kuukautta onnistuin olemaan polttamatta. Välit mieheni kanssa kiristyivät joka johti järjettömään määrään stressiä, tällöin päädyin polttamaan 2-3 röökiä päivässä. Nyt olen onnistunut pitämään sen siinä 3-4 kun ennen poltin sen 10-20 päivässä.
Välillä onnistuu olemaan kokonaan ilman toisinaan ei, mut yritän olla esim polttamatta tupakkaa loppuun, heittämään heti pois jos maistuu pahalle tai vaan kävelemään se kädessä ilman että imaisenkaan siitä.
Alkuun kun taas tupakkaan tartuin häpesin ihan helvetisti, nyt oon oppinut että mielenterveyteni pysyy kasassa kun poltan sen pari.

Se on vittu niin että se joka ikinä ei ole polttanut ei ole oikea neuvomaan ketään! Ja tosiaan ei se ainakaan auta jos siitä aiheesta kokoajan saarnataan se vain pahentaa. Kyllä sen lopettaminen täytyy ihan sen tupakoijan omasta päästä lähteä ilman painostusta!

no minä poltin 15 vuotta ja lopetin kun alettiin suunnitella raskautta. tupakoijan on vain otettava itseään niskasta kiinni jos jotain muutosta haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
.......Seuraavaksi tähän ketjuun tulee erittäin vakaumuksellisia mielipiteitä tupakasta, sen vaarallisuudesta ect jne yms. Avaan siis sateenvarjon valmiiksi.

*änkeää seuraan*

:laugh: :laugh:
Anteeks mä oon vähän väsyny valvotun yön jälkeen... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hei se riippuvuus ei ole ollenkaan sama eri ihmisillä. Toisilla kuten joku tuolla alussa sanoi sitä voi verrata heroiiniriippuvuuteen. Miten oikeesti voitte kuvitella, että sellasesta selviää pelkällä tahdonvoimalla ja samalla tekee kaikki arkiaskareet siinä sivussa.
Mielestäni on hienoa jos joku voi vähentää puolet tai vieläkin enemmän, koska se tupakka on sielä mielessä koko ajan.

Ei ole pakko selvitä pelkällä tahdonvoimalla. On olemassa nikotiinikorvaushoitoa, hypnoosia ja vaikka mitä kikkaa, millä riippuvuudesta pääsee eroon. Tahdonvoimaa toki tarvitaan, mutta kyllä sitä aikuiselta ihmiseltä soisi jonkin verran löytyvänkin. Ainakin suhteessa omaan lapseen ja tämän terveyteen.

Poltan noin askillisen päivässä, kuudennella kuukaudella. Tahdonvoimaa ei todella ole ja todella vaikeaa hakea mistään tukea ja apuja kun on raskaus jo näin pitkällä, saa vain syyllistämistä osakseen.
Totta ihmeessä tuntee syyllisyyttä, kai kaikki nekin jotka käyttää huumeita ja alkoholia raskauden ajan tuntee syyllisyyttä vaikka eivät pystyisikään lopettamaan?
Ultrissa on lapsen koko sentään ollut normaali koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:
poltin 0-3 tupakkaa päivässä. Viimeisen kuukauden olin kokonaan polttamatta mutta synnytyksen jälkeen taas retkahdin.. Oli kyllä itellä kovat syyllisyyden tunteet mutta en vaan pystynyt kokonaan lopettamaan.. Eikä kukaan syyllistänyt. Poltin niin vähän ja kaikki sano ett mielummin poltan sen tupakan pari päivässä kuin taas hermoilisin ja stressaisin päivästä toiseen. Olin kyllä ylpee itestäni kun olin sen kuukauden polttamatta.

Mä olen sitä mieltä, et yksikin tupakka on pahempi kuin se tupakattomuudesta aiheutuva stressi.
Ja olen itse tupakoitsija, joka lopetti raskauden aikana.

Viime viikolla oli monisivuinen kiivas :kieh: keskustelu asiasta, katso josko löytäisit sen... Siinä kysyttiin jotenkin, että millä oikeutatte tupakanpolton tms.

Yhteistyössä