Te jotka olette ylipainoisia ja raskaana, joskus/nyt? kysymys

• Viestiketjun aloittaja ellivellikaramelli
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
niin eihän kukaan saa tehdä kohta lapsisa ja onko kukaan toistaan parempi...

Kuka täällä on sanonut ettei saisi tehdä lapsia? Kysymys on siitä, että ylipaino on suuri riski raskaana ollessa (aivan kuten vaikka tupakointi)

Taisi ap:lla olla mielessä tämä ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1173309 kun viestin aloitti... hyvin mielenkiintoista muuten verrata, millaisia vastauksia nämä ketjut on saaneet. Näemmä

päivää
Hehheh, haaska alotus.
Kaveris pitäs siis raskaana ollessa alkaa laihduttaa? :LOL:
Tuskinpa lihava edes on jos oot huolinu hänet kaverikses.. tuskin huolisit yli 100 kilosta luonteestas päätelen.
Mul oli painoo 106kg ku aloin oottaa, ja kaikki meni erittäin hyvin ja nautin raskaudesta. Painoa ei tullu lisää ku 6kg, ja ne lähti sitte pois. Laihduin synnytyksen jälkeen mutta sitten taas lihoin ja nyt painan kahden vuoden kuluttua synnytyksestä jo 130kg. Painoo yritän tiputtaa hoitajan valvonnassa. Kehoni on varsinainen rasvankerääjä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja päivää:
Hehheh, haaska alotus.
Kaveris pitäs siis raskaana ollessa alkaa laihduttaa? :LOL:
Tuskinpa lihava edes on jos oot huolinu hänet kaverikses.. tuskin huolisit yli 100 kilosta luonteestas päätelen.
Mul oli painoo 106kg ku aloin oottaa, ja kaikki meni erittäin hyvin ja nautin raskaudesta. Painoa ei tullu lisää ku 6kg, ja ne lähti sitte pois. Laihduin synnytyksen jälkeen mutta sitten taas lihoin ja nyt painan kahden vuoden kuluttua synnytyksestä jo 130kg. Painoo yritän tiputtaa hoitajan valvonnassa. Kehoni on varsinainen rasvankerääjä.
Anteeksi mutta mistä sä tiedät yhtään mitään mun luonteesta?

päivää
Ai nii, unohin mainita että mulla on erittäin terve 2v lapsi täällä ja oli syntyissään täyden kympin vauva. =)
Toista lasta aletaa heti yrittää ku pääsen taas tohon 100kiloon. (tai sen 106). :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja päivää:
Ai nii, unohin mainita että mulla on erittäin terve 2v lapsi täällä ja oli syntyissään täyden kympin vauva. =)
Toista lasta aletaa heti yrittää ku pääsen taas tohon 100kiloon. (tai sen 106). :)
Ainiin, jos SINÄ kerran olet synnyttänyt terveen lapsen niin sittenhän se tarkoittaa että kaikki ne tutkimuksen ylipainon vaaroista lapselle on täyttä puppua. Pahoitteluni...

pallukka
mulla sit varmaan ollut tosi hyvä tuuri joka raskaudessa,ku painokin joka raskauden alus ollut 90 korvilla...koskaan ei ole ollut ongelmia verenpaineen tai verensokerin kanssa ja vauvatkin syntyneet ajallaan ja terveinä.ja ei se vauvan koko välttämättä kohonneista sokeriarvoista johdu,mullakin vanhin,nyt jo 20v, oli n.4700g ja koko ajan oli sokerit ok.pienin oli 3300g.lapsia mulla 6 ja seitsemäs tulossa.

nanna
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
myös tupakointi, alkoholi, epäterveellinen ruoka jne. on vaarallista sikiölle. mutta tässä yhteiskunnassa vain hoikilla on oikeus onneen. ja samalla tavalla normaalipainoiset äidit synnyttävät sairaita lapsia ja synnytyksiin tulee komplikaatioita.

riittääkö runsaaksi ylipainoksi omat mittani tullessani raskaaksi:171cm/112kg? VARMASTI
koko raskausaika ja synnytys menivät hienosti, ei mitään kolotuksia tai ongelmia. jaksoin paremmin kuin monet normaalipainoiset ystäväni ollessaan raskaana.
Tottakai on! Ei se vähennä ylipainon vaarallisuutta, vai vähentääkö? Kun täällä vaan on sallittua tuomita esim. tupakoivat odottajat ja kysellä miksi he eivät lopeta, niin mietin että mitenköhän tämän asian laita. Selvensikö?

Ja kaikille teille "ei mulla vaan ongelmia ollut"-ihmisille: EI SE TARKOITA SITÄ ETTEIKÖ RISKI OLISI SILTI SUURI! Teillä on vaan käynyt tuuri :)
mä kyllä ymmärsin ap:n pointin... en millään tavalla halua tuomita ketään(tupakoijaa, ylipainoista tei ketään muutakaan)!

Ihmiset tuntuvat olevan vapaata riistaa. Hoikat arvostelevat ylipainoisi, savuttomat tupakoivia, urheiluhullut sohvaperunoita... Itse en ole täydellinen, enkä ala muiden elintapoja kritisoimaan. Meillä jokaisella on jokin asia, jonka voisi tehdä paremmin! Ei se oma sädekehä loista yhtään kirkaammin vaikka muita haukkuisikin.

fiksuin kommentti koko viestiketjussa varmaan :) Jokainen tavallaan, kukaan ei ole toista parempi. Jokaisella on varmasti jotain parannettavaa, ja mikään ei oikeuta arvostelemaan toista, oli sitten lihava tupakoija tai laiha urheiluhullu :)

"vierailija"
Justiinsa jo taitaapa olla ap:llä ikää 15. Teiniäitikö olet kun tuollaisia kirjoitat, Miten voi ees kehuskella tollasella että on polttanut raskausajan ja saanut terveen lapsen, siinä pitäis luojaa kiittää että on terveen lapsen saanut. Mutta kaikenkaikkiaan pääasia on että lapsi on terve turha sitä on ihmetellä ylipainoa KUN kerran itsekkään et ole puhdas pulmunen ollut raskausaikanasi!.

epäilyttävää
Oho, itse olen ylipainoinen ja neljättä lasta odotan. Tämä viimeisin raskaus on saatu aikaan hedelmällisyyshoidoilla ( ei itsestänij ohtuvasta syystä ) Ihemttelen suuresti, että miksi tällainen hoito tehty jos riski on suuri. Olen ollut joka raskudessa ylipainoinenja kaikki lapseni on ollut terveita ja pisteiltää 9-10 luokkaa. Joten en voi tosiaankaan allekirjotaa tota sinun väitettäsi enkä sen artikkelin kirjoittajan väitettä.
Tupakka ja alkoholi on suurempi myrkky sikiölle kui äidin lihavuus. Itse en ole koskaan raskausaikana saanut painoa 5 kg enempää kun taas hoikemmat helpostikkin korottaa painoaan 12-25kg Eikös se ole jo pahempi kuin jo olemassa oleva läski. koska tuossa on läskiä jo mukana

Ayrun
Mä oon tosiaan kauhistunu millaisia "ÄITEJÄ" teistä joistakin tulee! Mitä helvetin väliä sillä painolla on jos lapsi on terve ja raskaus edennyt hyvin? Se on AINA riski kun tulee raskaaksi, AINA voi sattua ja tapahtua vaikka olisi itse maailman tervein ihminen.

Tollasta käytöstäkö te haluatte tuleville lapsillenne opettaa..ei jumalauta minä en tähän maailmaan lapsia hankkisi jos en osaisi kaikkia ihmisiä kunnioittaa saman arvoisina.
Miettikää vähän..
Opettakaa vaan lapsetkin riitelemään noin! Hienoa! Ei paljoa järki päätä pakota...

Hävettää lukea tollasta väittelyä!!!

"vieras"
Miksi hankkiuduitte raskaaksi ylipainoisena? Kuinka paljon ylipainoa on?
Tunnetteko syyllisyyttä? Seuraako huoli lapsen syntymän jälkeen?

En vaan tajua, kun kaverini on raskaana ja eikä silti halua laihduttaa.
Okei, se oli aiemmin vielä enemmän ylipainoinen, mutta silti.

Huom. en halua tuomita, en vaan tajua kun en ole ikinä ollut ylipainoinen tai koittanut laihduttaa.
Mä olin aloittanut rasvanpolttokuurin ja pudottanut 13 kiloa kun tulin vahingossa tulin raskaaksi. Neuvolassa kun kerroin painonpudotuksesta, sanottiin ettei missään nimessä saa laihduttaa raskausaikana, enkä kyllä ajatellutkaan. Nyt rv 13+1 ja painoa tullut 1,5 kiloa, tuli heti ensimmäisillä viikoilla. En tunne syyllisyyttä enkä ajattele asiaa vaan syön kun on nälkä, paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Painonpudotusta jatkan synnytyksen jälkeen. N. 5 kiloa vielä ylipainoa.

P.S. Raskauden aikana laihduttaminen on kiellettyä mutta ruokavalio pitää muuttaa!

Eli siis jos lihava ei saa hankkiutua raskaaksi, vaan täytyy ensin laihduttaa normaalipainoon, niin sitten tupakoitsijoidenkin täytyy ehdottomasti olla puoli vuotta ilman tupakkaa ennen raskautumistaan. Raskauden aikana ei voi laihduttaa, mutta useimmat ylipainoiset panostavat entistä enemmän terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan, mikä suurinpiirtein vastaa sitä tupakoinnin lopettamista.

Näin yleensäkään en ymmärrä tätä lyömisen kierrettä. Joku oli minulle ilkeä, kun minä tupakoin. Nyt minä keksin jonkun muun ominaisuuden, jolla alan lyömään toisia ihmisiä. Sitten tulee parempi mieli? Mielestäni tupakointia tai ylipainoa paljon pahempi asia on se, että opettaa oman lapsensa suvaitsemattomaksi, muita syyllistäväksi kusipääksi, joka puolustelee omia mahdollisia erheitään muiden ihmisten tekemisillä. Tämä pätee sekä tupakoinnin että ylipainon kritisoijiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä