te, joiden lapsenne ovat joskus esim mummolassa hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mahtaneekohan kukaan ajatella, että kuukaudessa on 30 päivää, ja jos vauva on 3 päivää hoidossa, niin jää äidillekin vielä 27 päivää akaa hoitaa vauvaa. (24h)
Niin? Mutta 3KUUKAUDEN ikäinen on lähes jokainen viikonloppu hoidossa.
Mitä eroa, onko se yhden vai kolme yötä??
En nyt ihan hokannut mitä ajat takaa. 1 vai 3.Ööh.. :eek:

Mut mun mielestä on sairasta hyyssätä ihan vasta syntynyttä joka viikonloppu hoitoon.

Ja jos tarkoitit että onko sillä merkitystä onko lapsi hoidossa joka vkl vai ei, niin mielestäni on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mahtaneekohan kukaan ajatella, että kuukaudessa on 30 päivää, ja jos vauva on 3 päivää hoidossa, niin jää äidillekin vielä 27 päivää akaa hoitaa vauvaa. (24h)
Niin? Mutta 3KUUKAUDEN ikäinen on lähes jokainen viikonloppu hoidossa.
Mitä eroa, onko se yhden vai kolme yötä??
Niin. Mitä eroa onko 2 viikkoa vai 2 päivää? Voi ding dong tuota sinun logiikkaasi. Kova kiire on ollut juhlimaan teilläkin, huh huh.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
No vaikkapa.

Olen aikuinen ihminen eli käyn juhlimassa kyllä ja peräti ystävien kanssa ja kyllä olen aikuinen ihminen juon alkoholia ;)

Olen vaimo ja minulla on mies ja ystäviä joiden kanssa kyllä tahdon viettää edelleen yhteistä _kahden keskistä_ aikaa.

Ja minulla on myös harrastuksia.
juu mäkin olen aikuinen,mutta kerkiän sitä alkoholia ottaa ja juhlia sit hiukka myöhemminkin..ystävien kanssa osaan pitää hauskaa muutenkin.

Miehekin kanssa saan kahdenkeskistä aikaa ihan tarpeeksi kun vauva nukkuu, meillä eletään nyt vauvan ehdoilla vauva aikaa, mut me ollaankin onnellisia näin.

harrastuksia ei kyllä ole kun lenkkeily...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu mäkin olen aikuinen,mutta kerkiän sitä alkoholia ottaa ja juhlia sit hiukka myöhemminkin..ystävien kanssa osaan pitää hauskaa muutenkin.

Miehekin kanssa saan kahdenkeskistä aikaa ihan tarpeeksi kun vauva nukkuu, meillä eletään nyt vauvan ehdoilla vauva aikaa, mut me ollaankin onnellisia näin.

harrastuksia ei kyllä ole kun lenkkeily...
Joo elä, niin minäkin en puhunut että ystävät ja alkoholi kuuluu mitenkään toisiinsa :whistle:

Mut olkaa onnellisia, mä olen onnellinen näin. =)
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja t-06---p-08:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja t-06---p-08:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
No, vaikkapa tunnin hierontaan
jaa.no niin. kaksipiippuinen juttu. mä varmaan jättäisin hieronnan väliin jos sen takia tarvis vauva jättää hoitoon.. no mut meillä on veil imetys tietty..
tuota, et jättäis jos et enää pääsis kävelemään!! korjaan vielä että fysioterapia mun tapauksessa.
Joo, ja kyllä mä kampaajalla kans kävisin mielummin yksin kuin vauvan kanssa...
 
joo kapakat ei karkaa minnekkään ja lapsi vaan KER
puoltoista vuotianaana on kuopus ollut yötä kotona mummon ja papan kans kun vanhemmat lähtivät mummolaan että sai NUKKUA. vuosi ja 9kk kun meni 2 yöksi isompien kans mummolaan. isommat on olleet yli 2v ennenkun ekaa kertaa menivät yö kylään.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Olen aikuinen ihminen eli käyn juhlimassa kyllä ja peräti ystävien kanssa ja kyllä olen aikuinen ihminen juon alkoholia ;)
Olenk mää sitten lapsi jos en juhli tai juo alkoholia.
Jaa määki varmaan oon :LOL:
Ja samat sanat sulle, onkohan teillä nyt jotain ongelmia ymmärtää lukemista? Vai puhuinko mä tosiaan teistä jotain? :eek:
 
lapsen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä, että lähteekö ne vanhemmat baariin vai kotiin kiltisti nukkumaan.. kun jotkut täällä tuntuu alkavan jeesustella että se meidän vienti oli oikeutetumpaa koska me mentiin nukkuu eikä baariin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ja samat sanat sulle, onkohan teillä nyt jotain ongelmia ymmärtää lukemista? Vai puhuinko mä tosiaan teistä jotain? :eek:
:eek: Kiva asenne.. :eek: Ymmärrän lukemaani oikein hyvin, sanoit että olet aikuinen, ELI käyt juhlimassa ja juot alkoholia. Aikuinen ei ole yhtä kuin alkoholia juova ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Meillä 3kk lapsi ja ekan kerran oli yö kylässä 1kk ikäisenä, sen jälkee ollut n. 3kertaa kuukaudessa jommalla kummalla mummolla yökylässä.. ja ollaan oltu ite tuulettumassa tai vain kotosalla. Ja on myös joka viikko aina välillä jonkun 3-4h mummolla kun ovat halunneet tai on ollut itsellä sellainen meno minne ei voi mukaan ottaa. Enkä pode yhtään huonoa omaa tuntoa.
:eek: :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Olen aikuinen ihminen eli käyn juhlimassa kyllä ja peräti ystävien kanssa ja kyllä olen aikuinen ihminen juon alkoholia ;)
Olenk mää sitten lapsi jos en juhli tai juo alkoholia.
Jaa määki varmaan oon :LOL:
Ja samat sanat sulle, onkohan teillä nyt jotain ongelmia ymmärtää lukemista? Vai puhuinko mä tosiaan teistä jotain? :eek:

Eikö sun äiti ole opettanu sulle että on rumaa nimitellä ja et joka toista haukkuu on ite :whistle: arvoisa juoppo kanssa eläjä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Meillä 3kk lapsi ja ekan kerran oli yö kylässä 1kk ikäisenä, sen jälkee ollut n. 3kertaa kuukaudessa jommalla kummalla mummolla yökylässä.. ja ollaan oltu ite tuulettumassa tai vain kotosalla. Ja on myös joka viikko aina välillä jonkun 3-4h mummolla kun ovat halunneet tai on ollut itsellä sellainen meno minne ei voi mukaan ottaa. Enkä pode yhtään huonoa omaa tuntoa.
kuulostaa kyllä aika hurjalta määrältä noin pienelle.. siis 3kk vai 3v? lähes viikottain yökylässä? :eek:
Mahtaneekohan kukaan ajatella, että kuukaudessa on 30 päivää, ja jos vauva on 3 päivää hoidossa, niin jää äidillekin vielä 27 päivää akaa hoitaa vauvaa. (24h)
niin mut vauva on _vasta_ 3kk:n ikäinen
Joo, mä osaan kyllä lukea. Eiköhän se vauva varmasti pärjää oli sitten kuukaudessa YHDEN tai KOLME yötä hoidossa.

Noin pienen vauvan kiintymys suhteelle ja persoonan kehittymiselle on haitallista olla noin paljon erossa äidistä ja aina eripaikassa erihoitajalla. Kannattaa vaikka aikansa kuluksi arvoisa rätti lukea muutama lapsen kasvua ja kehitystä käsittelevä opus esim. Liisa Keltinkangas-Järvinen on kirjoittanut aiheesta tai Tuula Tamminen
Arvoisa rätti meinaa tästedeskin antaa vauvansa kerran kuukaudessa yökylään, jotta tämä arvoisa rätti ei oo kuin märkärätti, vaan pääsee joskus tuulettumaankin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä, että lähteekö ne vanhemmat baariin vai kotiin kiltisti nukkumaan.. kun jotkut täällä tuntuu alkavan jeesustella että se meidän vienti oli oikeutetumpaa koska me mentiin nukkuu eikä baariin.
Varmaan vitsailet? Nukkumisella ja baarittelullahan on täysin päinvastaiset vaikutukset, toinen on lepoa ja edesauttaa jaksamista lapsen kanssa, toisesta aktiviteetista saa krapulan. Mutta hei, toki se lapsi voi olla mummolassa myös sen krapulapäivänkin ja jippii, sittenhän onkin jo maanantai ja päiväkoti kutsuu!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Eikös niitten aikojen pitäis olla eletty jo ennen lapsia?
Eli sitten kun tulee lapsi, ei elämässä ole muuta kuin lapsi? Säälin oikeasti näitä ihmisiä.
Sääli ihan rauhassa. Aika aikaa kutakin. Minusta vauva-aika meni niin nopeasti ohi, ettei minun edes tehnyt mieli olla erossa pikkuvauvastani. Kyllä sitä aikaa sitten on taas jo ihan hetken päästä tehdä muitakin juttuja:)
Ja tämä on siis MINUN kokemukseni asiasta:)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Aikuinen ei ole yhtä kuin alkoholia juova ihminen.
Ai jaa, mää luulin et ihminen muuttuu kun tulee aikuiseksi alkoholiksi :eek:
Täällä on ihme vikisijöitä, jotka kitisee, narisee ja vinkuu teksteihin mitä en ole missään tilanteessa edes heille kirjoittanut :whistle:
 

Yhteistyössä