te, joiden lapsenne ovat joskus esim mummolassa hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
meillä alle vuoden ikäiset on hoidossa olleet lähinnä kotona eli meille on joku tullut esim jos on tarvinnut lääkäriin mennä tai jonnekkin muualle minne ei voi ottaa vauvaa mukaan. Muuten ei ole hoidossa olleet.
 
Mun poika ei alle 1v ollu mummilassa, mummi oli meillä joitain kertoja. Että pääsin itseäni tuulettamaan, kampaajalle tms. Sellasta parin tunnin hoitoa. Yötä oli mummilla 1v eka kerran.
Oisko se parin kk välein ollut hoitamassa.
 
ihmettelijä
En voi ymmärtää, että miksi lapsi ei voi olla isovanhemmilla yökylässä? Oma lapsi nyt 7kk ja ollut kolme kertaa yötä mummolla ja papalla, tosin samoilla joka kerta. Isovanhemmat n. 50v sekä n. 18v onnelliset setä ja täti saman katon alla. Lapsi viihtyy siellä, myös silloin kuin vanhemmat ovat paikalla ja kun vanhemmat eivät ole niin siellä on kuitenkin tuttu ympäristö, jossa muutenkin käydään useasti, eli lapsi voi hyvin. Ei turhia itkeskele ja varmasti riittää rakkautta ja huolenpitoa. Niin silloin voi isä ja äitikin tehdä jotain kaksistaan kun toinen tekee töitä maanantaista lauantaihin vähintään 40 tuntia viikossa. Käy vaikka elokuvissa ja illallisella, ei kaikki aina perseitä vedä.
 
shihtzu
Moni sanoo, että lapselle tekee huonoa olla erossa äidistä, mutta vastahan oli joku tutkimus, että pieni vauva jo tarvii 3-4 aikuista ihmistä joihin kiintyä, elikkä pelkkä äiti ja isä ei riitä, vaan pitää olla muitakin.

Olen varmaan huono äiti, kun tuo poitsu on ollut nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana jo 4 yötä mun vanhemmillani ja menee taas la-su väliseksi yöksi ja en tiedä meneekö su-ma väliseksi yöksikin. Heinäkuun alussa on sitten koko viikon yöt mun vanhemmilla. Ja kaikki nämä siksi että sekä minä että mies ollaan töissä silloin. Toisaalta mun vanhempien koti on tuolla pojalle kuin toinen koti, kun siellä ollaan vietetty hyvin paljon aikaa, monenä päivänä viikossa ollaan siellä oltu.
 
noo
meidän 14kk ollut kolme yötä mummolassa, siis yhden yön kerrallaan. Kerran pakkotilanteen takia ja kahdesti niin, että on miehen kanssa käyty syömässä , leffassa, pubissa tms. Isovanhempia tavataan viikoittain, ovat lapsen kanssa mielellään ja luotan heihin täysin, joten ihannetilanne. Päivisin on hoidossa mummolassa joskus kun on oikeesti tarve, eli lääkäri, kampaaja tms, mut ei siis ihan huvin vuoksi. Muille en luottaisi näin pientä hoitoon.
 

Yhteistyössä