te, joiden lapsenne ovat joskus esim mummolassa hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä, että lähteekö ne vanhemmat baariin vai kotiin kiltisti nukkumaan.. kun jotkut täällä tuntuu alkavan jeesustella että se meidän vienti oli oikeutetumpaa koska me mentiin nukkuu eikä baariin.
Varmaan vitsailet? Nukkumisella ja baarittelullahan on täysin päinvastaiset vaikutukset, toinen on lepoa ja edesauttaa jaksamista lapsen kanssa, toisesta aktiviteetista saa krapulan. Mutta hei, toki se lapsi voi olla mummolassa myös sen krapulapäivänkin ja jippii, sittenhän onkin jo maanantai ja päiväkoti kutsuu!
höpöhöpö. kaikilla ei tosiaan tule krapulaa ( eikä tarvitse juoda perseitä, get it ? ) . joillekkin se baarissakäynti tuo jaksamista enempi arkeen.
Ja sinä se jaksat joka ketjussa missä vaan sivutaanki alkoa puolustella ko. elämäntapaa no joo on olemassa alkkivanhempia ja joo niiden lapset kärsii ja joo niiden lapsilla ei ole kiva lapsuus. :( lasinen lapsuus ei ole sen lapsen kannalta kivaa, mut kiva kun äidillä on kivaa ja monta kertaa kuussa ja mielellään lähtee jo synnätiltä ryyppää, kun pitää päästä tuulettuu hoitaahan se mummon :(
se, että vanhemmat käy baarissa ja laittaa lapset hoitoon siksi aikaa,ei todellakaan ole verrattavissa alkoholistiperheisiin ja heidän ongelmiinsa. ei herran jestas.
 
vieras
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä, että lähteekö ne vanhemmat baariin vai kotiin kiltisti nukkumaan.. kun jotkut täällä tuntuu alkavan jeesustella että se meidän vienti oli oikeutetumpaa koska me mentiin nukkuu eikä baariin.
Varmaan vitsailet? Nukkumisella ja baarittelullahan on täysin päinvastaiset vaikutukset, toinen on lepoa ja edesauttaa jaksamista lapsen kanssa, toisesta aktiviteetista saa krapulan. Mutta hei, toki se lapsi voi olla mummolassa myös sen krapulapäivänkin ja jippii, sittenhän onkin jo maanantai ja päiväkoti kutsuu!
LAPSEN KANNALTA EI MERKITYSTÄ, jos siis osaat lukea.
lapsen kannalta on siis yhdentekevää, nukkuiko äiti yöllä vai hilluiko baarissa ja on nyt väsynyt ja krapulainen? EI TODELLAKAAN OLE!
mä lähinnä viittasin siihen, että kun täällä paasataan kasvatuskirjat kädessä miten vahingollista ylipäänsä se hoitoon vienti on. että ei se ole yhtään sen "vähemmän vahingoittavaa" jos sen tekee sitä varten että olis menos kotio nukkumaan vai baariin hillumaan. tajusitko nyt ajatukseni ?
juu, ero on ero ja sillä selvä, ymmärsin pointtisi. eihän se siitä tee "vähemmän vahingoittavaa" vaan PERUSTELLUMPAA. sairaalloisen väsynyt äiti ei ole lapsen etu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsen kannaltahan sillä ei ole mitään merkitystä, että lähteekö ne vanhemmat baariin vai kotiin kiltisti nukkumaan.. kun jotkut täällä tuntuu alkavan jeesustella että se meidän vienti oli oikeutetumpaa koska me mentiin nukkuu eikä baariin.
Varmaan vitsailet? Nukkumisella ja baarittelullahan on täysin päinvastaiset vaikutukset, toinen on lepoa ja edesauttaa jaksamista lapsen kanssa, toisesta aktiviteetista saa krapulan. Mutta hei, toki se lapsi voi olla mummolassa myös sen krapulapäivänkin ja jippii, sittenhän onkin jo maanantai ja päiväkoti kutsuu!
LAPSEN KANNALTA EI MERKITYSTÄ, jos siis osaat lukea.
lapsen kannalta on siis yhdentekevää, nukkuiko äiti yöllä vai hilluiko baarissa ja on nyt väsynyt ja krapulainen? EI TODELLAKAAN OLE!
mä lähinnä viittasin siihen, että kun täällä paasataan kasvatuskirjat kädessä miten vahingollista ylipäänsä se hoitoon vienti on. että ei se ole yhtään sen "vähemmän vahingoittavaa" jos sen tekee sitä varten että olis menos kotio nukkumaan vai baariin hillumaan. tajusitko nyt ajatukseni ?
juu, ero on ero ja sillä selvä, ymmärsin pointtisi. eihän se siitä tee "vähemmän vahingoittavaa" vaan PERUSTELLUMPAA. sairaalloisen väsynyt äiti ei ole lapsen etu.
juu.eipä ole etu ei, siitä kai voidaan olla samaa mieltä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
Meidän vauva on nukkunut yöt läpeensä syömättä 2kk iästä lähtien, että eipä sitäkään tiedä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
Meidän vauva on nukkunut yöt läpeensä syömättä 2kk iästä lähtien, että eipä sitäkään tiedä.
:) juu niin varmasti on. kertaakaan ei ole herännyt, IKINÄ.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
Meidän vauva on nukkunut yöt läpeensä syömättä 2kk iästä lähtien, että eipä sitäkään tiedä.
okei no teil onkin sit poikkeuksellinen vauva..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
Meidän vauva on nukkunut yöt läpeensä syömättä 2kk iästä lähtien, että eipä sitäkään tiedä.
:) juu niin varmasti on. kertaakaan ei ole herännyt, IKINÄ.
Älä usko :D Niin tuo kuule vain on, voit vaikka ihan itse tulla asian toteamaan. Vai otanko videonauhaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä on kyllä lapsenkin kannalta emrkitystä meneekö sitä nukkumaan vai baariin.tuokin 3kk josta aiemmin oli kyse,varmasti herää vielä yöllä ja tajuaahan tuo ettei se ollutkaaan äiti joka tuli hyssyttelemään/syöttämään..
Meidän vauva on nukkunut yöt läpeensä syömättä 2kk iästä lähtien, että eipä sitäkään tiedä.
okei no teil onkin sit poikkeuksellinen vauva..
Jep, mutta esikoisen kanssa sitten valvottiinki 2 vuotta...
 
ihan ajatuksena voisin sanoa, että kyllä mua nyt jälkeenpäin kaduttaa ( miestä kans ) , että tuli silloin aikoinaan vietyy esikoista niin herkästi hoitoon. meidän tapauksessa oltiin kai senverta nuoria ja menojalka vipatti helposti, jos joku jotain ehdotti. ei mua nolota sitä tunnustaa.
nyt kun tää kakkonen on 7kk,en vois ikipäivänä viedäkään vielä hoitoon yöksi tai muutenkaan pidemmäksi aikaa.ehtiihän sitä.
joten kehotan ap:ta kans miettiin, ettei tarvi sitte harmitella myöhemmin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ihan ajatuksena voisin sanoa, että kyllä mua nyt jälkeenpäin kaduttaa ( miestä kans ) , että tuli silloin aikoinaan vietyy esikoista niin herkästi hoitoon. meidän tapauksessa oltiin kai senverta nuoria ja menojalka vipatti helposti, jos joku jotain ehdotti. ei mua nolota sitä tunnustaa.
nyt kun tää kakkonen on 7kk,en vois ikipäivänä viedäkään vielä hoitoon yöksi tai muutenkaan pidemmäksi aikaa.ehtiihän sitä.
joten kehotan ap:ta kans miettiin, ettei tarvi sitte harmitella myöhemmin :)
Ohhoh, täyskäännös :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ihan ajatuksena voisin sanoa, että kyllä mua nyt jälkeenpäin kaduttaa ( miestä kans ) , että tuli silloin aikoinaan vietyy esikoista niin herkästi hoitoon. meidän tapauksessa oltiin kai senverta nuoria ja menojalka vipatti helposti, jos joku jotain ehdotti. ei mua nolota sitä tunnustaa.
nyt kun tää kakkonen on 7kk,en vois ikipäivänä viedäkään vielä hoitoon yöksi tai muutenkaan pidemmäksi aikaa.ehtiihän sitä.
joten kehotan ap:ta kans miettiin, ettei tarvi sitte harmitella myöhemmin :)
Ohhoh, täyskäännös :eek:
elämä on. en mä ole sillai päättänyt että en vie nyt tätä lasta hoitoon tai vastaavaa. ei vaan ole enää tullut sellasta tarvetta ja ajatuskin tuntuu vieraalle.
 
vieras
Te ootte hassuja :D :D Meillä lapset on parisen kertaa vuodessa molemmilla isovanhemmilla. Matka on pitkä, joten ovat useamman yön kerralllaan, mikä äidille on aiemmin aiheuttanut erotuskaa. Ei tosin niin paljoa kuin monelle tässä ketjussa. Isovanhemmilla ovat koska:
- itselläni on ollut ihanat isovanhemmat ja haluan antaa lapsilleni mahdollisuuden tutustua omiinsa. Vaikka anoppi on anoppi, kaikki isovanhemmat ovat kuitenkin - aika ihania.
- isovanhemmat ovat sitä mieltä että heillä on mukavampaa lasten kanssa, kun me emme roiku lahkeessa
- en halua roikkua lahkeessa. Sitä paitsi keksin muutakin tekemistä
- haluamme miehen kanssa omaakin aikaa ja keksimme kyllä tekemistä. Ja joo, tarvitsemme omaakin aikaa.
- En halua olla marttyyriäiti kuten omani joskus oli.
 
rouvaäiti
Himmeetä porukkaa...

Lapset hoitoon ja menoksi vaan. Meillä molemmat olleet ekaa kertaa yökylässä n. 10kk ikäisinä. Ja sen jälkeen satunnaisesti muutaman kerran vuodessa. Jos mummola olisi lähellä olisivat varmasti joka kuukausi, jos vaan mummulle sopisi.
Kesällä ajattelin viedä lapsukaiset 3 yöksi mummolaan. Nuorempi on n. puolitoista.

Ja mitä tulee krapulapäiviin, niin voihan sen kuluttaa vaikka lojumalla lasten kanssa, lukemalla kirjoja, tekemällä palapelejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te ootte hassuja :D :D Meillä lapset on parisen kertaa vuodessa molemmilla isovanhemmilla. Matka on pitkä, joten ovat useamman yön kerralllaan, mikä äidille on aiemmin aiheuttanut erotuskaa. Ei tosin niin paljoa kuin monelle tässä ketjussa. Isovanhemmilla ovat koska:
- itselläni on ollut ihanat isovanhemmat ja haluan antaa lapsilleni mahdollisuuden tutustua omiinsa. Vaikka anoppi on anoppi, kaikki isovanhemmat ovat kuitenkin - aika ihania.
- isovanhemmat ovat sitä mieltä että heillä on mukavampaa lasten kanssa, kun me emme roiku lahkeessa
- en halua roikkua lahkeessa. Sitä paitsi keksin muutakin tekemistä
- haluamme miehen kanssa omaakin aikaa ja keksimme kyllä tekemistä. Ja joo, tarvitsemme omaakin aikaa.
- En halua olla marttyyriäiti kuten omani joskus oli.
aaamen1 kaikkeen muuhun paitsi tuohon anoppi on anoppi.... anoppi todellakin on meillä anoppi ja poika menee sinne over my dead body.
 
niin-no
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Eikös niitten aikojen pitäis olla eletty jo ennen lapsia?
Eli sitten kun tulee lapsi, ei elämässä ole muuta kuin lapsi? Säälin oikeasti näitä ihmisiä.
Anna niiten nyt päteä niitten vauvojensa kanssa vaan. Viimeistään vuoden tai parin kuluttua ne tulee tänne ihmettelemään, että niin ne vaan ystävät hävis vauvantulon myötä. Ja syyttävät siitä ystäviään.... ;)

Sori ap, en mäkään vastaa sun kysymykseen, oli vaan pakko kommentoida!
 
Kyllä mun elämään mahtuu paljon muutakin kuin lapset, vaikka lapset ei olekaan yökylässä. Esikko nyt on isällään säännöllisin väliajoin, mutta ikääkin on 6v. Toinen on vasta 5kk eikä ole käyny mielessä, että tarvis yökylään jättää. Esikkokin tais olla lähempänä 3v, kun oli eka kerran yökylässä.
Yöjuoksut on juostu eikä niissä menetä mitään, vaikka ei baariin pääsiskään. Sen tilalle voi keksiä paljon muutaki.
 
Heffalump
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
esim. omille lääkärikäynneille. oon tosin sinnekin joskus ollu pakko ottaa lapset mukaan ja sekös oli kivaa. Toinen huusi kun lääkäri ei olisi saanut koskea äitiin (oli korvatulehdusten jäljiltä lääkäri kammo) ja toinen huusi koska isompikin huusi. Olipa rattoisa 20min. Onneksi oli ymmärtäväinen lääkäri =)

Ap:n kysymykseen: molemmat on parikuisesta olleet muutamia tunteja kerrallaan mummilla hoidossa, kun olen ollut luennoilla. Esikoinen oli 1v 2kk ekaa kertaa yökylässä ja kuopus vähän vajaa 1v. Muutamia kertoja ovat olleet vajaan 3v aikana hoidossa niin että me ollaan oltu tuulettumassa. Muutaman tunnin hoidossa oloja on siis kausiluontoisesti ollut paaaaljon :) Onneksi mummi tykkää kun lapset on hoidossa ja mielellään ottaa aina. Jos kuluu pari viikkoa ettei ole ollu tarvetta viedä hoitoon, niin rupeaa kyselemään perään :D
 
maria
Mä kadun sitä, ETTEN ole raskinut antaa lapsiani pienestä pitäen hoitoon.
Ja HUOM! tää on mun henk. koht. mielipide. En halua jakaa sääntöjä, ohjeita tms kuinka kuuluu toimia.
Mutta..
Nyt tekisin kaiken toisin ja veisin lapsia mummulaan yökylään edes kerran kuussa tai jopa kahdesti. Nyt, kun joudun pakosta olla erossa lapsista (sairaalassa) meillä kaikilla on paska fiilis!!! Minulla ja lapsilla. Lapset, kun ovat tottuneet 24/7-läsnäolevaan äitiin ja enää se ei ole mahdollista. Mä poden huonoa oloa siitä, ETTEN vienyt ja totuttanut lapsia isovanhempien hoitoon/yökyläilyyn pienestä pitäen. Pakon edessä olisi helpompaa jättää heidät, kun siihen oltaisiin totuttu.

Mutta jokainen tyylillään :flower: ja koitetaanhan(?) olla tuomitsematta toisiamme. :hug:
Jokaisella on syynsä viedä/olla viemättä vauvaa/lasta yökylään.
 

Yhteistyössä