te, joiden lapsenne ovat joskus esim mummolassa hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
rouvaäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos laittaisin yökylään niin laittaisin siksi että se on lapsista kivaa, en siksi että vanhemmat pääsis johonkin pippaloimaan kahdestaan.
Ja pienellä lapsellako ei voi olla mummolassa kivaa? Ja minkä ikäinen lapsi osaa arvioida onko siellä kivaa vai ei? Varsinkaan, jos ei ole koskaan kokenut.
Ei pahalla, vaan ihan puhtaasti uteliaisuudesta kysyn.

Isovanhemmat sanoo, et pystyyvät luomaan lapsiin aivan erilaiset suhteet silloin kun vanhemmat ei ole koko ajan läsnä. Ja itse toivoisin, että omilla lapsillani olisi ympärillään paljon läheisiä aikuisia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..niin miten usein? ja alle vuoden ikäsista kysyisin koska itselläni on 10kk..

onko ollut ns. "kausia" jolloin vauva on ollut vähän useammin hoidossa?

onko vauva ollut hoidossa sen takia että sinä/te olette päässeet tuulettumaan?

ja tämä ei sitten ollut teille, jotka ette koskaan ole antaneet lasta hoitoon ettekä koskaan tule antamaan koska se on niin totaalisen väärin ;)
Meillä kuopus kohta 1v. Palasin äitiysloman jälkeen töihin. Koska teen vuorotyötä, tyttö on mummin (anoppi) hoidossa aina, kun mun työvuorot sitä vaatii, nyt kun oon yövuorossa, tyttö on isän kanssa kotona. En käy "tuulettumassa" juurikaan. Jos kävisin, anoppi katsoisi lasta varmaan sillonkin.

 
nn
meillä on poika ollut tähän mennessä minun vanhemmillani 2krt yökylässä ihan vanhempieni pyynnöstä ja ikää on nyt 9kk. En pode huonoa omatuntoa tästä, sillä haluan myös että meilläkin on mahdollisuus päästä välillä ottaa etäisyyttä arkeen ihan kaksistaan.

 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Meillä 3kk lapsi ja ekan kerran oli yö kylässä 1kk ikäisenä, sen jälkee ollut n. 3kertaa kuukaudessa jommalla kummalla mummolla yökylässä.. ja ollaan oltu ite tuulettumassa tai vain kotosalla. Ja on myös joka viikko aina välillä jonkun 3-4h mummolla kun ovat halunneet tai on ollut itsellä sellainen meno minne ei voi mukaan ottaa. Enkä pode yhtään huonoa omaa tuntoa.
hui kun paljon.
meillä oli ekaa kertaa yökylässä 9kk ikäisenä ja sekin kun mentiin häihin toiselle paikkakunnalle.
ja jäätiin sinne yöksi silloin.
aika paljon teillä on kyllä hoidossa.
minusta tuon ikäisen ei tarvisi olla ollenkaan tai kerran kuukaudessa tai kerran parissa kuukaudessa ehkäpä.
kuulostaa hurjan paljolta kyllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Meillä 3kk lapsi ja ekan kerran oli yö kylässä 1kk ikäisenä, sen jälkee ollut n. 3kertaa kuukaudessa jommalla kummalla mummolla yökylässä.. ja ollaan oltu ite tuulettumassa tai vain kotosalla. Ja on myös joka viikko aina välillä jonkun 3-4h mummolla kun ovat halunneet tai on ollut itsellä sellainen meno minne ei voi mukaan ottaa. Enkä pode yhtään huonoa omaa tuntoa.
eikö miehesi voi hoitaa lasta jos sinulla on menoa?
vai onko miehesi töissä?
 
Mamma
eikö lapsella pitäisi olla joku rytmi?
sehän menee sekaisin jos se on joka viikonloppu jossain hoidossa ja noin pienenä vielä,3kk ikäisenä.
en kyllä itse laittaisi,omat lapseni on jo isompia mutta nekin on yöhoidossa vain pari kertaa vuodessa.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Meillä 3kk lapsi ja ekan kerran oli yö kylässä 1kk ikäisenä, sen jälkee ollut n. 3kertaa kuukaudessa jommalla kummalla mummolla yökylässä.. ja ollaan oltu ite tuulettumassa tai vain kotosalla. Ja on myös joka viikko aina välillä jonkun 3-4h mummolla kun ovat halunneet tai on ollut itsellä sellainen meno minne ei voi mukaan ottaa. Enkä pode yhtään huonoa omaa tuntoa.
mun mielestä o aika paljon kun on noinkin pieni vauva :eek:
miksi???
anteeks mut mulle tulee tunne et tuli vähän ylläri vauva ja menojalka jäi vipattamaan vähän liikaa :(
no ihan sama tunne tuli kyllä mullakin :(
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
No vaikkapa.

Olen aikuinen ihminen eli käyn juhlimassa kyllä ja peräti ystävien kanssa ja kyllä olen aikuinen ihminen juon alkoholia ;)

Olen vaimo ja minulla on mies ja ystäviä joiden kanssa kyllä tahdon viettää edelleen yhteistä _kahden keskistä_ aikaa.

Ja minulla on myös harrastuksia.
juu mäkin olen aikuinen,mutta kerkiän sitä alkoholia ottaa ja juhlia sit hiukka myöhemminkin..ystävien kanssa osaan pitää hauskaa muutenkin.

Miehekin kanssa saan kahdenkeskistä aikaa ihan tarpeeksi kun vauva nukkuu, meillä eletään nyt vauvan ehdoilla vauva aikaa, mut me ollaankin onnellisia näin.

harrastuksia ei kyllä ole kun lenkkeily...
Lukutaito hukassa?
Usko pois että sädekehäsi ei ole sen kirkkaampi vaikka hehkutatkin "teitä" :D

 
Wide
Usealla tuntuu olevan sisään lukutaito hukassa, kysyttiinkö tässä että ne jotka _ei_ vie hoitoon?
Ihmeellistä itsensä pönkittämistä kertoilla kuinka parempi on kun lasta ei hoitoon vie.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli teistä on ok jos lapsi ( alle vuoden ikänen siis ) on kaksi kertaa kuukaudessa yökylässä? ja mun tapauksessa siis lapsi on nyt 10kk
Ei, ei todellakaan ole oikein eikä normaalia laittaa alle vuoden ikäistä kahta kertaa tai kertaakaan yöhoitoon piste. t. neljän lapsen äiti
Meillä ei ole koskaan laitettu lasta hoitoon vaan mummu on halunnut lapsen hoitoon ja lapsi ollut tyytyväinen. Voi olla, että teillä täytyy ihan puolipakolla laittaa, siksi ymärrän kantasi, koska väkisin tunkemisella ei hyvä seuraa :(

 
Mut siiiis meidän JaniCeJanniCaCeCiliaCirpukka ei ole ikinä ollut missään hoidossa ja ikää nyt on 23v. Katsettani en ole hänestä hetkeksikään irroittanut sitten hänen syntymänsä :heart: :heart:
Huusi yöt läpeensä ensimmäiset 10vuotta, mutta koska olen täydellinen äiti, jaksoin vaikka hiuksetkin alkoivat jo tippua päästä. <3<3<3<3<3 Mummon syliinkään en ole koskaan antanut pientä tyttöäni, ajatelkaa niitä traumoja mitä olisi voinut tulla!!!! Minusta muu elämä loppuu täysin lapsen syntymään ja te jotka muuta väitätte ette voi olla äitejä :attn: :attn:
 
hehehee
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mut siiiis meidän JaniCeJanniCaCeCiliaCirpukka ei ole ikinä ollut missään hoidossa ja ikää nyt on 23v. Katsettani en ole hänestä hetkeksikään irroittanut sitten hänen syntymänsä :heart: :heart:
Huusi yöt läpeensä ensimmäiset 10vuotta, mutta koska olen täydellinen äiti, jaksoin vaikka hiuksetkin alkoivat jo tippua päästä. <3<3<3<3<3 Mummon syliinkään en ole koskaan antanut pientä tyttöäni, ajatelkaa niitä traumoja mitä olisi voinut tulla!!!! Minusta muu elämä loppuu täysin lapsen syntymään ja te jotka muuta väitätte ette voi olla äitejä :attn: :attn:
:D :D
repesin
 
esikoinen
Esikoinen oli ollut tuossa vaiheessa joitain kertoja yötä mummolassa (ehkä 3?) ja mummo kävi hoitamassa silloin tällöin. Nyt tämä toinen on about ton ikänen, eikä vielä ole ollut yökylässä, mutta ollaan käyty ulkona niin, että mummo hoitamassa (2 kertaa).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..niin miten usein? ja alle vuoden ikäsista kysyisin koska itselläni on 10kk..

onko ollut ns. "kausia" jolloin vauva on ollut vähän useammin hoidossa?

onko vauva ollut hoidossa sen takia että sinä/te olette päässeet tuulettumaan?

ja tämä ei sitten ollut teille, jotka ette koskaan ole antaneet lasta hoitoon ettekä koskaan tule antamaan koska se on niin totaalisen väärin ;)
 
Esikoinen oli vauvana hoidossa yön ajan kerran viikossa, ikä oli silloin 2kk-6kk ja syynä oli koliikki. Saimme nukkua yhden yön ja isovanhemmat valvoivat sen yön huutavan lapsen kanssa. Imetin, mutta vauva söi myös pullosta äidinmaitoa.

Nuorempi oli ensi kertaa yön hoidossa puolivuotiaana kun olin mahataudissa.

Lapset ovat nyt iältään 5 ja 2, molemmat ovat silloin tällöin yön mummolassa, joskus ihan muuten vaan ja joskus siksi että lähdemme omille menoille joka ei tosiaankaan ole sitä 'ryyppäämistä'.

Mummola on ihan naapurissa.
 
niinettämitä
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
Vaikka jumppa, hammaslääkäri, lääkäri, hieronta, fysioterapia, kampaaja, ....... niitä löytyy.
Taidat olla itse, kun haukut vierasta ihmistä netissä :eek:

Ja noihin menoihin tuskin tarvii jotaki vastasyntynyttä yökylään roudata, vai??
 
ootko ite vajaa
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja mikä on semmonen meno mihin ei voi vauvaa ottaa mukaan?? mulla ei ole ikinä ollut semmosta menoa?
Vaikka jumppa, hammaslääkäri, lääkäri, hieronta, fysioterapia, kampaaja, ....... niitä löytyy.
Kyllä lääkäriin voi vauvan ottaa,olen ottanut aina.kampaajallakin oli vauva mukana minulla.
ja muualla en käy mihin ei vauvaa saa mukaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos laittaisin yökylään niin laittaisin siksi että se on lapsista kivaa, en siksi että vanhemmat pääsis johonkin pippaloimaan kahdestaan.
Ja pienellä lapsellako ei voi olla mummolassa kivaa? Ja minkä ikäinen lapsi osaa arvioida onko siellä kivaa vai ei? Varsinkaan, jos ei ole koskaan kokenut.
Ei pahalla, vaan ihan puhtaasti uteliaisuudesta kysyn.

Isovanhemmat sanoo, et pystyyvät luomaan lapsiin aivan erilaiset suhteet silloin kun vanhemmat ei ole koko ajan läsnä. Ja itse toivoisin, että omilla lapsillani olisi ympärillään paljon läheisiä aikuisia...

Mitenkähän kivaa mahtaa jollaki 3kk ikäisellä olla hoidossa useita tunteja ja yön yli usein tai edes silloin tällöin? Veikkaanpa että jos siltä vauvalta kysyttäisi niin se haluis vaan olla äidin ja isän kanssa :/ eikä hakea jotaki läheisyyskokemuksia mummolassa. Niitä ehtii myöhemminki, kun lapsi on isompi.
 
Painukaahan sitten kommentoimaan tuohon toiseen ketjuun jossa vauvoja /lapsia EI viedä hoitoon... ap niomenomaan pyysi että ei tähän ketjuun tulla laukomaan syyllistäviä kommentteja.


Ja ei, ei vauvaa tarvitse yökylään viedä jos kampaajalla käy :headwall: ei kai tässä kukaan niin ole väittänytkään?

Ja kyllä ihan riemusta kiljuen nukuin tosiaan sen yhden yön viikosta kun kaikki muut yöt valvoin |O
 
rouvaäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos laittaisin yökylään niin laittaisin siksi että se on lapsista kivaa, en siksi että vanhemmat pääsis johonkin pippaloimaan kahdestaan.
Ja pienellä lapsellako ei voi olla mummolassa kivaa? Ja minkä ikäinen lapsi osaa arvioida onko siellä kivaa vai ei? Varsinkaan, jos ei ole koskaan kokenut.
Ei pahalla, vaan ihan puhtaasti uteliaisuudesta kysyn.

Isovanhemmat sanoo, et pystyyvät luomaan lapsiin aivan erilaiset suhteet silloin kun vanhemmat ei ole koko ajan läsnä. Ja itse toivoisin, että omilla lapsillani olisi ympärillään paljon läheisiä aikuisia...

Mitenkähän kivaa mahtaa jollaki 3kk ikäisellä olla hoidossa useita tunteja ja yön yli usein tai edes silloin tällöin? Veikkaanpa että jos siltä vauvalta kysyttäisi niin se haluis vaan olla äidin ja isän kanssa :/ eikä hakea jotaki läheisyyskokemuksia mummolassa. Niitä ehtii myöhemminki, kun lapsi on isompi.
Käsittääkseni en väitä, että 3kk vauvalla olisi kivaa. Mutta veikkaan, että jos vauvalta kysyttäis, niin eipä tuo vielä osaisi vastata :D . Tai ainakaan meidän lapset ei vielä tuon ikäisenä puhuneet... mutta voihan se olla, että ne on jotenkin myöhään oppineet puhumaan.
 

Yhteistyössä