Hei te joiden lapset ovat olleet yön yli hoidossa vähän vajaa 1-vuotiaina, vinkkejä miten hoituu kivuttomasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Meillä kävi niin, että kuvittelin mielessäni kaikki kauhuskenaariot, jotka voivat toteutua ja varauduin suunnilleen ydinsodan varalle ohjeistaessani mummoa. Lapsi oli kuitenkin nukahtanut helposti ja nukkunut kuin tukki läpi yön. Veikkaan, että koko illan mummolassa puuhailu oli sen varran jännää ja uuvuttavaa, että lapsi oli sopivan väsynyt. Kavereilla on samansuuntaisia kokemuksia, eli lapset sopeutuvat varmaan paremmin eroon kuin vanhempansa. Koita ottaa rennosti ettei oma ilta mene etähuolehtimiseksi:)

näin kävi meilläkin alle 1v ikäisen kanssa. Nyt ikää 1,5v ja oli just mummilla pitkästä aikaa yötä. Mun veli oli sanonu puoli ysiltä lapselle, että kai sun kohta pitää mennä nukkumaan. Poika oli ottanut tuttinsa ja pupunsa ja mennyt pehkuun ja nukkunut 12,5h heräämättä. Kotona on ollu viime ajat hieman taistelua. Niin että kyllä ne lapset pärjää, äidit yleensä ei. Mut koita nauttia:)

ja vielä tuosta yöpymispaikasta. Itse olen kokenut, että lapselle on jo tuon ikäisenä helpompaa olla yöhoidossa jossain muualla kuin kotona. Kotona voi ennemmin tulla ikävä, kun ne rutiinit on tuttuja, mut äiti ja isä puuttuu. Meillä ainakin on hoitajan (eli sen tutun mummon ) kanssa nukahtanut ja nukkunut kotona paljon huonommin kuin mummolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miksi haluat jo noin pienestä eroon? :(

Saahan sitä kysyä toki, vaikka en toivonut että tässäkin ketjussa aletaan väittelemään tästä asiasta. Jokainen vanhempi toimii siten minkä parhaaksi näkee. Muistuttaisin, että moni on jo tuossa iässä ollut päiväkodissa pari kuukautta.

Enhän mie lapsesta varsinaisesti eroon halua, mutta uskon että minulle ja miehelle tekisi todella hyvää kahdenkeskinen aika ja miulle tuo reissu olisi myös todella piristysruiske, kun se liittyy itselleni tärkeään harrastukseen, jonka pariin en ole päässyt juurikaan lapsen syntymän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miksi haluat jo noin pienestä eroon? :(

:o Tajuatko ettei äiti ole tappamassa tai antamassa lasta adoptioon? Hitto mitä puupäitä sitä leipä elättääkin...
a010.gif

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ja vielä tuosta yöpymispaikasta. Itse olen kokenut, että lapselle on jo tuon ikäisenä helpompaa olla yöhoidossa jossain muualla kuin kotona. Kotona voi ennemmin tulla ikävä, kun ne rutiinit on tuttuja, mut äiti ja isä puuttuu. Meillä ainakin on hoitajan (eli sen tutun mummon ) kanssa nukahtanut ja nukkunut kotona paljon huonommin kuin mummolassa.

Eli tämä ei siis olekaan niin yksinkertainen juttu kumpi on parempi. No harjoitellaan tuota hoidossa olemista nyt sitten molemmin tavoin ja katsotaan kumpi parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Me aloitettiin nuo kyläilyhommat jo parin kuukauden iässä niin ei tullut mitään ongelmia.

Meillä ei oo se onnistunut. Ja myönnettävä on, että mulle on ollut vaikeaa jättää lasta hoitoon muutamaksi tunniksikaan, vaikka kyllä ne muutaman tunnin hoidot ovat aina sujuneet hyvin.

Yhteistyössä