***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

minävaatäälläki olo jo iso ja räjähyspistees näyttäs masuki oleva, mut etiäpäi vaa lyllerretään. Iha kirjaimellisesti :LOL:
Hijastunu o tahti, mut hommat tulee hoijettuu..kävelyt o lyhyitä, mut pitkäkestosia. Kämppää puunaan harvase pvä..mul o kyl tota virtaa iha liikaa viel, vaik moni onki sanonu, ett mite mie oikein jaksan. En tiä! :whistle:
Energiaa löytyy, ko pienest tai vähä suuremmastaki kylästä :D

Sit koha Pätkä päättää syntyy, luulen ett yöheräilyt tekee taas tehtäväsä, enkä jaksakkaa enää puunata samaan tahtiin.
Ukko kyl aika usein valittaa, ett pitikö taas rehkii, ko oon höpelönä touhunnu koko pvän, mut ko ei vua osaa olla tekemät mitn.

Kirppareille ois hirvee hinku..kiva ois päästä hypistelee uusia vaatteita :ashamed:

Ett semmottisii.. :)
 
Enie ja Lily : Täälläpä myös äitipolikäynti 10.12! =) Toivottavasti ei kuitenkaan vielä koittaisi se h-hetki silloin...

(.) Tänään on nyt kyllä tullut riehuttua taas ihan liikaa, nyt huomaa kun selkä kiristelee ja supisteleekin välillä. Mulla on kyllä ruokahalukin kateissa taas kokonaan, lämmin ruoka ei sitten maistuisi ollenkaan!! Nyt söin tänään päivän ainuan lämpimän ruoan puol 9 jälkeen illalla, muuten oon vedellyt hedelmiä pitkin päivää. Eikä oikein herkkujakaan ole tehnyt mieli. Ihan kuin raskauden alussa!!

Tsemppiä kaikille mammoille, tuntuu että monilla on taas usko koetuksella oman jaksamisen kanssa. Ajatelkaas, miten pitkään ollaan jo jaksettu ja miten VÄHÄN on enää jaksettavaa!! Iso tsemppi :hug: kaikille!

mamma ja Kirppu 35+1
 
Väpälle Suuren suuret onnittelut pojasta :flower: ja poitsulle voimia kasvamiseen :heart: Itku mullakin pääsi ku synnytyskertomusta luin.

Hipkukka ihanaa kuulla et teidänkin pikkuiset kasvaa kovaa vauhtia kohti koti elämää =)

Enie Hurjaa et teidänkin pikkuisten ulosajo on jo tiedossa :whistle:

Miminen mitä teille lääkäri sanoi? Poikako se teidän lapsi oli??hyvä on mun muisti,mut pirun lyhyt :D onko hän saanu sikarokotteen?Meillä nimittäin tuli neidille samankuulosta näppylää myös ihoon,tosin viikon aikana levis koko kehoon ja nyt on allergia lääkkeet menossa :/

Piiuli ja toukka 31+0
 
Onnea Väpä!

Tänne ei kummempia. Olo vähän tukala, odotan nyt kolmatta lastani ja ensimmäisen kerran sf-mitta on keskikäyrällä, aiemmin aina ollut alapuolella. Jotenkin tuntuu, ettei mikään pikkuinen vauva masussa. Sokeria on ollut pissassa melkein joka kerta, mutta asiaan ei kuulemma puututa, kun sokerirasitus kelvollinen. Nukkuminen hankalaa, lisäksi saatan yöllä vessareissun jälkeen valvoa tunnin tai pari :
Minulle tulossa suunniteltu sektio, synnytystapa-arvio vasta joulun jälkeen, laskettuaika olisi 19.1...

Raivasin jo hoitopöydän laatikoihin tilaa vauvan vaatteille, vielä en ole saanut aikaiseksi laittaa paikalleen. Tänään osti kirpparilta imetystyynyn 2 eurolla, kerrankin tein löydön =) Kestovaippoja olen ostanut kirpparilta syksyn aikana ja parit villikset olen neulonut. Pari purkkia nannia varalle, kertisvaippoja, liivinsuojia ja siteitä pitää vielä ostaa, muuten kaikki hankinnat tehty.

Joulua odotellen...
 
Lyhyesti eilisestä neuvolakäynnistä, kun ei korttia ole nyt lähettyvillä. RR oli oikein hyvä, paino oli noussut 2 kiloa edellisestä käynnistä eli kilon viikossa :snotty: No, edellisellä kerralla paino oli tippunut melkein sen kaksi kiloa eli lähinnä paino siis vaan palautunut. Neuvolantäti ei tuota sen kummemmin ihmetellyt, katsoi vaan kokonaisuutta että hyvin on paino pysynyt kurissa ja melko samoissa lukemissa jo useamman viikon (painoa tullut nyt yhteensä 5 kiloa).

Sf-mitta 31 eli keskikäyrällä mennään. Syke oli 140-150.

Samalla sainkin jo loput neuvola-ajat tammikuun alkuun asti :D Hurjaa! Synnytyksestä täti yritti kysellä, mutta en ole oikeastaan sitä vielä niin pohtinut. Sanoinkin että tuntuu siltä, että valmistautuminen on turhaa kun synnytys sitten kuitenkin menee miten menee. Nyt sain sitten kotiläksyksi lueskeltavaa imetyksestä, siitä keskustellaan sitten ensi kerralla :D

Tänään siivouspäivä luvassa! Ehkä samalla voisi pestä jo vähän Lilliputin vaatteita...? :heart:

Lumi ja Lilliputti 34+4
 
miminen Joo mulla on välillä sellnen tunne etten tunnista enää supistusta, kun on menkkamaista poltteluu alavatsalla välillä monesti päivässä muttta ei mitää oo kohdunsuulle tapahtunu. ja sit kohtu kovettuu ja tuntuu sitä painetta eli kahden laista tuntemusta.

TÄÄLLÄ kanssa olo tuntuu räjähtävältä ilmapallolta ja varsinki iltaisin tosi hankala olla. rv 32+2 ja nyt on semmonen olo että tästä mahasta ois kiva päästä jo mites sit ku ollaa siellä lopussa?? vauva työntää itseään tosi ylös miten päin lieneekään nykyisin siellä :eek:

Huomenna anoppilaan pariks yöks siellä tytölle kavereita niin suap siellä leikkii. Tämmösenä norsuna vaa ei jaksais kauheesti kylätellä...

Onneks mie oon pessy jo kaikki vauvan vaatteet ja tavarat on paikallaa, sairaala kassia en vielä laita valmiiks sit vähä lähempänä.

nyt teen päätöksen jota en tiiä voinko pitää: LOPETAN karkin syönnin kaks viikko tullu syötyy jotain joka päivä ei tosin määrät sillee oo suuria mutta kumminki jos joka päivä menee muutama konvehti tai muu karkki ei siis pussi tolkulla. mutta en haluis tuon painon liikaa nousevan kun kumminki niitä saa sit karistella synnytyksen jälkeen ihan tarpeeks asti ja sitten on viimistää herkutelu lopetettava.
 
Piiuli82 Joo, poika sai sikapiikin jo yli 2vkoa sitte. Nyt noi näppylät on aika selkeitä vesikelloja ja sairaanhoitaja joka pojan katto oli sitä mieltä et vesirokkoa on...
No hyvähän toi vissii on sairastaa nyt eikä sitte aikuisiällä =)
Nyt kun näyttää vielä siltä et pääsee suht helpolla kun ei ole kuumetta eikä näpyt toistaiseksi kutise.
Eniten ärsyttää kökkiä taas karanteenissa kotona terveen oloisen pojan kanssa :kieh:

Ite kävin siel neuvolas tiistaina...Hb laskenu 106 :/ , rr 128/80, painoa +15kg yhteensä :whistle: muutoin kaikki ok

Hyviä vointeja ja tsemppiä vaivaisille, on tää kaikki sen arvoista kuitenkin :heart:

Miminen ja Mytty 32+2
 
Huomenia |O

(.) Mulla oli kanssa eilen neuvola. Ensimmäistä kertaa nyt Vantaan puolella, joten aika meni pitkälti uuteen terkkariin tutustuessa ja jutellessa. Painoa oli tullut 100g per viikko nyt lisää. Tilleri oli kääntynyt toiselle kyljelle mahassa:) Mutta sf-mitta oli pysynyt samana kuin viimeksi :eek: Tosin voi varmaan mennä ihan mittaajan vaihtuvuudesta virhemarginaaliinkin, epäilen. Onko muilla pysynyt sf-mitta kahtena neuvola-kertana peräkkäin samana?!

Palailen linjoille taas maanantaina, viikonloppu meneekin nyt muuttaessa (voi apua, stressaa...) Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin! :heart:

Pinkgreen ja tilleri 34+4
 
Huomenta kaikille ja se on TAAS perjantai :D

Eiliseltä jäi kirjoittamatta, että se lääkäri kun koetti sitä kohdunsuuta ja sanoi että se on auki sen sentin, niin samalla tuumasi että A vauvan pään tuntee :eek:
Kai se on sitten ihan normaalia.

Yö meni miten meni taas. Supisteluita, ja sitten tuntui etten saa happea. Pariin kertaan säpsähdin sitten unesta ihan hereille kun haukoin henkeä :(
Varmaan jotain allergia hommellia, kun nyt sitten silmätkin vuotaa kun seula jne...,tai sitten se on jotain muuta.

Kyllä tosiaan alkoi jännittämään että jos tässä nyt vielä se pari viikkoa mennään niin sitten ei kyllä enää mennä :D Eli jotenkin huojentuneen jännittynyt olo.
Onneksi sitten pitää olla KYS:ssä jo heti aamusta, kun kuulema haluavat aamusta ne käynnistely hommat sitten tehdä mieluummin. Tietysti ymmärrettävää, että on sitä henkilökuntaa paikalla enemmän kuin yöllä. Kun se vaan siitä sitten lähtiskin syntymään ja pikkuiset syntyis. Onneksi tuo on torstai niin niillä luulis olevan hinku saada se arkena hoidettua pois alta...,tai mistäpä sitä tietää.
Tai sitten siellä ens kerralla on taas joku ihme hoonosoomi lääkäri joka peruukin koko jutun :LOL:
Nyt se lääkäri kävi vielä joltain erikoislääkäriltä kysymässä näiden suunnitelmien perään ja kertomassa tilanteen ja se oli ollut samaa mieltä.

Jännästi se lääkäri kysyi, että mitä mieltä olen itse synnytyksestä. Sanoin että haluan kyllä viimeiseen asti, että saisin alateitse synnyttää. Ja sehän se sinne suunnitelmaankin sitten laitettiin.

Enie + Nörtti ja Hissu 35+4
 
Huomenta,

täälläkin taas vaihteeksi surkea yö takana. Neiti sai eilen kausi-influenssan rokotuksen tehosteen, ja siitä sitten nousi pieni kuume yöllä. Minä sitten en tietenkään saanut enää nukuttua sen huomattuani, kun tuota pientä kuumekouristajaa tahtomattaankin valvoo yölläkin. Aamuyöstä myös selkä kipeytyi tosi paljon, ja makasin ihan tuskissani siinä monta tuntia. Aamulla noustessani vaan itkin kivusta ja väsymyksestä. :'(

Aamupuuro meni taas kokonaisuudessaan suihkun lattialle, ihanaa. Kai sitä hemmetti sentään pitää sitten lopettaa syöminen kokonaan, kun kaikesta tulee vaan paha olo. :/

Mä alan olemaan niin hemmetin kypsä, voi saamari että en jaksa enää tätä raskautta. Vaikka samaan aikaan toivon, että ehdin suorittaa noita kouluja vielä 3 viikkoa, kuten suunniteltu, mutta samaan aikaan toivon, että tulisi ulos jo NYT HETI! |O

Niin ja miksi hemmetissä noi kelit on tuollaiset??? Vähän tullaan hulluksi esikoisen kanssa, kun aina pelkkää sadetta vaan, eikä ulkoilemaan pääse kunnolla ollenkaan, ihan pepusta! |O
 
pinkgreen Mulla tuo sf-mitta on aina heitellyt mittaajan mukaan. Toki vauva on voinut myös jo lasketua.

Enie Onnea käynnistys ajasta. Käynnistys olisi itsellekkin pieni haave, koska silloin olisi jo valmiina sairaalassa. Kuopus käynnistettiin ja synnytys kesti tipanlaitosta 55min.
Mulla vaan jouluaatto on rv 37+5. Teillä on jouluna jo vauvat kivasti kotona. Nyt jännätään pysyvätkö sulla pienet sinne asti, kun ovat jo lähtöasemissa.

Harmittaa, kun ei saa öisin nukuttua. |O

Tekis mieli lähteä kirpparille, mutta ei taida jaksaa ja päätäkin taas särkee. En tiedä mitä sillekkin pitäis tehdä, kun särkee jatkuvasti. Saattaa johtua siitä, kun hb on vaan vähän yli 90. Minkälaiseen kuntoon sitä synnytyksen jälkeen meneekään jos se siitä paljon laskee.

Supistuksista olette puhuneet. Mulla supistus alkaa rinnassa paineen/kiristyksen tunteella sitten vasta tuntuu mahassa kipua ja kiristystä. Nyt supistelee vielä aika vähän.

Mahdun vielä ajamaan autoa. Yksi sormi mahtuu mahan ja ratin väliin. Kohta rupeaa ajaminen ahistamaan. :LOL: :eek: Saa nähdä miten se sitten onnistuu, mutta olishan se tylsää, jos täältä korvesta ei pääsis mihinkään.

Mukavaa viikonloppua kaikille.....

Zaara ja Ruikku&Pontus
 
voi kun luen teidän masu juttuja ni tulee kylmiä vereitä, oma masu jäi niin kesken. :ashamed: :heart:
Omalla tavalla kai katkeruus vaivaa vaikka olen teidän puolesta niiiiin onnellinen että teidän pikkuiset jaksaa masussa kasvaa, kenellekkään en tälläistä toivoisi. :heart:

Meillä pikkunen porskuttaa ns samalla voimalla kun "normaalistikkin" näillä viikoilla syntyneet, ei mitään suurta ja hälyttävää ole ilmennyt.
Minä jaksan haavani kanssa ihan ok, päivä päivältä paremmin. Esikkoa on ikävä ja eilen kun hänet maanantain jälkeen näin ni ei se mua paljoo katellu, Isi oli paljon kivempi.. pahamieli siitä vähän tuli..mutta parempi niin kuin että itkisi minun perääni, näin koitan kovasti ajatella.
Minulla on maitoa tullut ihan suht hyvin, vauva on jonkun kerran sitä saanut mutta massu on vielä liian herkkä kuitenkin :( nyt on siis siitä paussilla.
Huomenna on ompeleitten poisto ja ehkä kotiin lähtö.. Tosin eilen nousi alta tuntiin kuumeet yli 39 joten sitä varmaan harkitaan uudestaan..verikokeet jos on puhtaat niin sitten syy on varmaan maidon nousu, toivottavasti... :(

Paijailkaa masujanne ja sateista viikonlopun alkua kaikille:heart:

-väpä-
 
enie Sulla on isot vaavit kyllä tulossa. :flower: =)

väpä Voimia sulle. :hug:

pinkgreen Mulla ei oo koskaan ollut sama sf-mitta, mutta on kyllä heitellyt muuten jos on ollut eri mittaaja. Neuvolalääkäri kun sai ihan älyttömiä mittoja jo aikaa sitten.

Tänne ei ihmeempää. Huonosti nukuttu yö taas takana. Onneksi sain tässä aamulla pari tuntia nukuttua. Viime viikolla nukuin kun unelma ja tällä viikolla on sitten ollut ongelmia kerrakseen.
 
väpä voimia :hug:

Täällä alkaa kaikki kamat olemaan laatikoissa ja huomenna sitten muutetaan. Ärsyttävä kun itse ei voi oikeen olla laittamassa mitään, toiset ihmiset laittaa mun kotia valmiiksi mut pitäis olla tietty tyytyväinen kun apua kerran saa :)

Yöunet ovat täälläkin jäänet muutamaan tuntiin.. päivisin on pakko ottaa päikkärit. Pahoinvointi samanlaista kun alkuraskaudessa :/ hyi.

 

Yhteistyössä