Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti
*Auringonkukka*
Aava, minustakin pelottavan kuuloista tuo veritippa, mutta sitähän tosiaan sanotaan, että kaikki voi silti olla ihan ok! Älä huoli, jos verta ei oo tullut enempää ja onneksi sulla on huomenna se lääkäri. Mulla ei tullut verta esikoisesta ollenkaan eikä oo tullut nytkään. Tsemppiä! Kaikki on varmasti hyvin!!! :)

WhippedCream
Helou ja tervetuloa uusille!

Nyt käydään sit jo 10. raskausviikkoa... tosin nettilaskurit ilmoittaa jotain aivan muuta, mutta luotan siihen mitä varhaisultrassa lääkäri papereihin kirjoitti, eli tänään olisi siis 9+3 ultran mukaan ja 9+5 kuukautisten mukaan.
Oireita on vielä, mutta vaihtelevasti- Välillä ei oo mitään ja sit taas aivan yhtäkkiä voi iskeä kauhea väsymys tai kuvotus. Rintoja aristaa edelleen hieman. Tänä aamuna totesin että on jo soma pieni vauvakumpu - aamullahan on kaikkein vähiten turvotusta ym. joten "todellinen tilanne" näkyy parhaiten silloin.
Ja itku voi yllättää koska vaan, missä vaan. Eräänä päivänä esikkoa päiväkotiin jättäessä (jää sinne aina tosi reippaasti!!) tuli kyyneleet silmiin kun lähdin sieltä-äidin pikkuinen meni taas reippaana aamupalalle... siis ihan älytöntä, tapahtui viimeksi silloin kun olin muksun juuri vienyt hoitoon äippäloman jälkeen...
Ja eilen katsoin ruotsalaista Kätilöt-ohjelmaa ja kyynelehdin senkin ohjelman kokonaan läpi = ) . Tunteet tuntuu olevan aika herkässä siis. Niin, ja vastaavasti saatan myös räjähtää aivan yhtäkkiä ja kiukkukäyrä nousee huippulukemiin! Mies ja poika parat = ).
Aloitin muuten Multitabs Raskaus-vitamiinipommien syömisen. Ihan hyvä lisä, koska ainakaan mä en tule syöneeksi kaikkien ravitsemusohjeiden mukaisesti joka päivä.
Karkkia ei tee mieli ollenkaan, suorastaan ällöttää, mutta sit taas ikävä kyllä jäätelö maistuu paremmin kuin hyvin = ) - huomasin yks päivä oikein haaveilevani pehmisjäätelöstä ja tuoreista mansikoista = )

Kivaa viikkoa kaikille!

WhippedCream + Hippu 9+3

WhippedCream
kommentoida Aavalle, että veritippa on todennäköisesti ihan vaaraton juttu, pahempi jos verta tulisi paljon ja pitempään. Ja niissäkään tapauksissa kyse ei ole aina keskenmenosta. Kyllä pääsääntöisesti vauvanalut ovat erittäin sitkeitä kyytiläisiä = )

Aava79
Sattui oikein pieni ja kärttyinen lääkärimies joka ei ollut millänsäkään veritipoista, ei tainnut edes kommentoida koko asiaa. Totesi myös että mun laskettu aika oli väärin, eli nyt sen pitäisi olla 22.1. Mulla alkoi kamalasti kuvottamaan siellä vastaanotolla ja olin lähellä oksentaa puistossa matkalla metroon mutta onneksi ei sitten tarvinnutkaan.

Muuten olen taas pystynyt syömään enemmän lihaa ja vastaavia, esim tomaatti-kinkkuleipä menee alas jo vaihteeksi. :eek:) Ultraan pitäisi tulla aika tämän viikon lopussa, mennään katsomaan sitten että onko siellä mitään luultavasti heinäkuussa.

Karhunvatukka
Heippa pitkästä aikaa!

Nyt on NP ultra takana ja voi huokaista! Maha-asukilla mittaa 4,5cm ja turvotusta 0,6. Verikoe otettii myös. Mahassa ei onneksi ollut kuin yksi asukki :D. Kovin oli uneliaalla päällä kun heti aamusta kävin. Olo on ollu tosi hyvä kokoajan - ei mitään pahoinvointeja. Nyt pitäisi sitten alkaa kertomaan kaikille urakalla... niin ja la näyttää nyt 2.1.09 mutta en sitä nyt ala muuttamaan sitä kun ei tiedä missä vaiheessa synnytään - jouluna vai loppiaisena ;).

plussa..
Joo, tosi huonosti on toiminu nämä sivut.

Hyvä, että Aavan lääkäri ei huolestunut veritipoista.

Sitten gallup vastauksia:
1. Kärsitko pahoinvoinnista? Miten se ilmenee ja mikä aika on pahin?
Tällä kertaa on ollu vaan etovaa oloa välillä ja iltaisin pahimmillaan. Ykkösestä oli pahempia kuvotuksia, mutta ei tarvinnu oksentaa silloinkaan.

2. Millä viikolla se alkoi ja milloin se loppui?
rv6 varmaan.. Ja nyt voin syödä milloin vaan mitä vaan ja on rv noin 11+jotain..

3. Meniko se välillä pois ja tuliko sitten takaisin?
On ollu sillein et joka päivä ei tullu ollenkaan huonoa oloa

Auringonkukka(?) kyseli esikoisten hommista.. Meillä on nukkunu omassa huoneessa reilu 4kk ikäisestä, kun muutettiin silloin tänne ja ei enää syöny yöllä silloin. (Sillon tuntu itestä ihan kauheelta nukkua eri huoneessa, mutta kyllä siihen tottui :)) Pinniksessä nukkuu vielä, mutta tosiaan syksyllä olis tarkotus laittaa isojen sänkyyn, luulisin, että joku vähintään 2kk on semmonen aika, että tottuu sinne. Eikä ajattele, että vauva on vieny sen sängyn.. Tuttipullosta hammaslääkärissä sanottiin, että pitää luopua 1-vuotiaana ja me luovuttiin sillon heti. Tuttia käyttää yöllä, ja päivällä jonkun verran. Tutista luovutaan tänä kesänä. (Sekin on kauheen vaikeeta itelle ku aina keksii jotain, et no pidetään vielä tää viikko, kun on aina muka jotain reissuja tms mihin haluaa sen mukaan :) Se on niin suuri apu esim autossa, jos alkaa kiukuttaa..) No ehkä me otetaan ruotsin reissun jälkeen se pois :) eli heinäkuussa saa tutti mennä (neiti sillon 1v8kk). Hammaslääkärin suostus oli siihen max 2v, mutta tosiaan kannattaa reilusti ennen vauvaa laittaa pois, niin ei sit ota takaisin niitä.

Nukkumisesta vielä. Opetin viime viikolla tytön nukkumaan sisällä päiväunet, kun meni tosi hankalaks ulkona nukahtaminen ja lyhyiksi unet. Nukkuu nyt sisällä taas 2h unia. Oli yllättävän helppoa saada nukkumaan sisällä. Ainut ongelma on et ite nukahdan, kun jään patjalle makoilemaan sen sängyn viereen siksi aikaa että nukahtaa. (Tytöllä on kulmahammas tulossa, niin on unet muutenki huonot ja heräilee, eikä käy illallakaan itekseen nukkumaan. Herää myös joskus viiden aikaan huutamaan ja seisomaan ja siihen auttaa vaan, että siirryn ite nukkumaan sinne patjalle tytön huoneeseen ja sitten päästään johonki yhdeksään. Toivottavasti menee pian ohi tää.)

Anteeksi kun kirjotin noin pitkästi esikoisesta.

Meillä on huomenna se kauan odotettu nt-ultra! (Mulla on nolo ongelma sen suhteen.. Menin joku päivä reilu viikko sitten ajelee karvat sieltä, ja ne ei oo ehtiny kun sängelle. Ja sen kaa on noloa mennä sinne, jos se on sisäultra.. :D No ehkä ne kätilöt on nähny kaikenlaisia karvoja.. Lopussa ei sit taas tuu tällasia ongelmia ku ei ylety ajelee ite niitä.)

Nyt ollaan kerrottu miehen vanhemmille ja muutamille kavereille lisää. Omat vanhemmat ei vielä tiedä. Miehen vanhemmat meni esikoisesta ihan sekasin(eka lapsenlapsi), mut nyt ne oli paljon vaisumpia.

Hyviä oloja kaikille ja tarrasukkia vauveleille!
plussa (huomenna alan käyttää viikkoja, jotka sieltä ultrasta tulee)

Aava79
Se lääkäri oli ylipäätänsäkin niin kärtty, että ei kai sillä edes kunnolla kiinnostanut koko homma. Tosin jos keskenmeno tulee niin eihän sille yhtään mitään voi, että sekin sitten vähän helpottaa. Odottelenkin nyt sitten sitä kätilö ja ultra-aikaa - toivottavasti ei satu jotain hirveää pirttihirmua taas.

*Auringonkukka*
Olipa mukava lukea Karhunvatukan hyviä ultra-kuulumisia! Samanlaisia lisää! Mulla on keskiviikkona np-ultraan liittyen ne verikokeet. Esikoisesta ne otettiin synnytyssairaalassa ultran yhteydessä, nyt ultra on sairaalassa ja verikokeet otetaan neuvolassa.

Kiitos Plussa, kun kommentoit noita esikoisen juttuja. Meillä tosiaan on mennyt tuon nukkumisen kans niin, että neiti oli 10kk, kun muutettiin uuteen omakotitaloon, sitä ennen oli kaksio, eikä siis mahkuja siirtää eriin huoneeseen. Tänne, kun tultiin, en halunnut siirtää vielä, kun tuntui, että on muutosta tarpeeksi, kun muutettiin uuteen paikkaan. Ja sitä myötenpä se on vähän niinkö jäänyt... Mulla ei tosin oo yhtään häirinnyt tytön nukkuminen samassa huoneessa. Jossain vaiheessa sanoin, että ennen vaikka mies siirtyy, kuin pikkuneiti ;) No, huumorilla tietty! Meilläkin tyttö alkoi n. 3viikkoa sitten nukkua sisällä päikkärit, sitä ennen lähes poikkeuksetta nukkui vaunuissa/rattaissa ulkona. Meni vaan nukahtaminen niin vaikeeksi. Ennen nukahti, kun työnsi vaunut pihalle, nyt sitten ei millään. Nyt sisällä nukkuminen on mennyt tosi hyvin. Itekki otan usein silloin unet, jos ei oo mitään muuta. jos pitää johonkin päikkäreiden jälkeen lähteä, niin sitten en nuku. Noista tuteista ja pulloista vielä... Meillä 6kk hammaslääkärissä jo käskettiin vieroittaa kaikista, kun eihän lapsella oo enää imemistarvetta. Lässyn lässyn... tosiaan pullosta olis jo aika päästä, no puolustuksena se, että se on vaan illalla. Sillä on niin äärettömän helppo rauhoittaa lapsi sinne sänkyyn ja mun ei tartte jäädä nukuttamaan, kun nukahtaa sitten omia aikojaan. Ja tutit vähän niinkö Plussalla... Itestä ne on kiinni, tuntuu vaan, että ne on vähän niinkö meille äiteillekkin "turvana" hankalissa paikoissa! Ja niinkö mainitsin, pullo on vaan niin HELPPO, siis mullekkin... No, nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni, kun miehellä alkaa loma. No, sitten ollan menossa lomareissulle, eli ennen vai jälkeen?? Hittolainen!

Joo ja Plussa, eiköhän nelekurit oo aika monenlaisia alapäitä nähneet :D Mulle tehtiin esikoisesta se ultra mahan päältä.

Oon nyt huomannut, kun maha on ihan pompsahtanut jo esiin! Siis varsinkin näin illasta huomaa hyvin! Käytiin tänään synttäreillä ja sielläkin tuntui, että varmaan aika moni jo huomas. housut ei vielä mitenkään erityisesti kiristä, mutta varmaan aikaisemmin saa ne kaivaa esiin, kuin mitä aloin esikoisesta käyttään (olikohan rv 17 tai jotain sinne päin).

Nyt suihkuun ja iltatoimiin ja ajoissa nukkumaan!

Auringonkukka ja Nasu

Aava79
Varasin huomiseksi ajan varhaisultrasta - menen yksityiselle. Kaikki oireet on niin monimutkaisia ja voivat viitata joko normaaliin kehitykseen tai sitten keskenmenoon että hulluksihan tässä tulee. Huomenna haetaan siis asiaan selvyys, että onko siellä mitään ja jos on niin onko kaikki kunnossa. Pistän huomenillalla sitten tulokset tänne.... iik. Jännittää!

Zandraa
Voi kun ihania ultrauutisia! Ite pitäis vielä tää viikko jaksaa odottaa. Aika oireettomana mennään edelleen. Mies kyllä sanoi, että ainakin sun mahas kasvaa, joten kait siellä joku muukin kasvaa. Eilen kävin jo shoppailee uusia äitiysvaatteita, kun yks liike mainosti -40%. Housuja, lähinnä farkkuja menin kattoo, mut eihän siellä enää ollut mun kokoja jälellä, pelkästään xxs tai l ja siitä isompia. 2 paitaa tarttui sitten mukaan, et ei ollut ihan turha reissu :).

Meillä esikoinen siirtyi omaan huoneeseen n.1-vuotiaana. Perhepedissä nukkui n.9kk. Kakkonen siirrettiin paljon aiemmin omaan sänkyyn & lasten yhteiseen huoneeseen, tais olla 6-7kk vanha vasta. Hän tosin onkin ollut aina paljon helpompi ja parempi nukkumaan, 8kk iästä on esim. nukkunut yöt kokonaan, (sitä ennen heräsi kerta/yö) esikoinen heräsi vielä 1-vuotiaana 4 kertaa yössä... toivon mukaan kolmonen on myös hyvä nukkuja!!!

Juu ja mahan pompsahtamisesta: mun on enää ihan turha peitellä yhtään mitään! Liekö sit vaikuttaa, kun edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa? Vaan on mulla ennenkin näkynyt maha jo tosi aikaisin, omista housuista siirrytty isompiin jo viikolla 6-7, äippähousuihin jotain viikoilla 11-12.

Zandraa, 10+0 POKS!

Papu81
Kai vielä sopii joukkoon? Aina silloin tällöin olen käynyt näitä lueskelemassakin.. Meille on tulossa esikoinen ja la olis 16.1.10. Tänään siis olis rv 9+4. Yritimme raskautta n. 10 kk ja viimein clomifen hoidoilla onnistuimme :) Voi sitä iloa, tehtiin viisi raskaustestiä ennenkuin uskottiin, eipä sitä vieläkään oikein meinaa uskoa, kasvava vatsa tietysti jo kertoo jotain ;) Varhaisultrassa olimme rv 6+6 ja silloin näkyi pieni sykkivä sydän. Sitä niin toivoo että kaikki menisi hyvin ja pelkää että jotain tapahtuu, varsinkin tässä alkuvaiheessa. MIten te, pystyttekö ja uskallatteko jo nauttimaan täysin rinnoin raskaudesta vai himmailetteko vielä...sinne turvallisemmille vesille? Itseäni ainakin helpotti kun varhaisultrassa näki että oikeassa paikassa ollaan ja sydän sykkii.

Pampula84:Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
¨Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Vaha (esikoinen) LA 6.1.2010
Nisse76 (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Elna81 (esikoinen) LA 11.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Papu81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Aava (esikoinen) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Pampula84 (esikoinen) LA 31.01.2010

Nisse76
Aina tänne mukaan sopii Papu eikös juu :) Onnitteluni. Itse olen pitänyt raskaudestani matalaa profiilia ja pidän ainakin viikolle 13 asti vaikka varhaisultrassakin jo olen käynyt. Kaupassa on tehnyt mieli hypistellä vauvan vaatteita, ostaa vauvojen neulelehtiä jne. mutta hillitsen silti itseni, kyllä sen kaiken vielä ehtii tekemään.Kennellekään ei olla vielä kerrottu, sekin saa odottaa, vaikka mieli tekisi huutaa uutinen koko maailmalle :)

Minä olen säännöllisesti käynyt lukemassa "uutisia", torstain nt-ultraa odotan, kuten sinäkin varmaan Susa :) Mulla on töissä yövuorot menossa, tänään on neljäs ja viimeinen, onneksi. Mulla on ollut maha iltaisin ja öisin kovasti kipeä ja turvonnut, huimannutkin on aika lailla. Päivisin en ole saanut nukuttua, itkettää, väsyttää ja on kaikin puolin ikävä olla. No pääasia, että tuolla alakerrassa on kaikki kunnossa.

Plussa miten sun ultra tänään sujui ?

Aava, kokemuksesta voin sanoa, että varhaisultra helpottaa kummasti oloa. Hyvä kun teit sen päätöksen, stressin kans ei ole kiva olla. Pidän sulle peukkuja, huomisiin :) !

Cayanne
Tervetuloa uudet! Kiva, että tammivauvoja tulee lisää :)

Ja Aavalle tsemppiä sinne ultraan, kummasti se oloa helpottaa.

Tässä vielä vastaukset gallupiin, mulla on tosiaan iltaisin aina niin kuvottava olo, että on ihan vaikea välillä kirjoittaakin. Lukea kyllä jaksaa :)

1. Kärsitko pahoinvoinnista? Miten se ilmenee ja mikä aika on pahin?
Joo, tosin ilman oksennusta. Aamuisin tulee heikkio olo, mutta se häviää syömällä vaikka puolikkaan leipäpalan sängyssä. Juon vettä ja otan samalla myös vitamiinit. Illalla tulee se pahin pahoinvointi: tänään olin esim. töiden jälkeen kolme tuntia sängyssä ja yritin nukkua. Helpotti.

2. Millä viikolla se alkoi ja milloin se loppui?
Pahoinvointi alkoi rv 6, kahvi alkoi etoa jo ennen kuin testasin. Loppunut ei tämä ihanuus vielä ole :)

3. Meniko se välillä pois ja tuliko sitten takaisin?
Ihan tasaisesti on pahoinvointia ollut, toisinaan ei iltapahoinvointi ole niin voimakasta.

Ja mites oli sen hiustenvärjäyksen kanssa? Onko teillä kokemuksia/tietoa, että siitä voisi olla haittaa raskauden aikana? Luin jostain, ettei haittaakaan sinänsä vauvalle ole, mutta hormoonien vuoksi hiukset voi sitten värjäytyä vaikka vihreäksi. Nice.

Hyvää oloa kaikille!

susa08
Joo, täällä todellakin odottelen kovasti ultraa! Mua itseasiassa jännittää jopa enemmän kuin ykköstä odottessa, en tiedä miksi..
Pahoinvointi on nyt selvästi helpottanut, olo on välillä ihan epätodellinen kun ei koko ajan okseta :) No, edelleen täytyy syödä n tunnin välein että ei tulis huono-olo tai heikotus ja myös mulla ollut mahan kanssa ongelmia iltaisin, kipeä, turvottaa...

Mun mies ei pääse mukaan ultraan kun on silloin työreissussa. Aluks asia oli ihan ok, mut nyt vähän jo harmittaa....mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin (tai ilmoitetaan että vauvoja on kolme ;) ) silloin olis ihana kun joku olis tukena...
Kiva Papu kun tulet mukaan! Aavalle tsemppiä huomiseen!

Aava79
Kiitos tsemppauksista - ultra on vasta kello 18 että sitten nähdään mitä on meneillään. Miten teillä on muuten miehet suhtautuneet raskauteen? Mun on aika ihmeissään siitä kuinka väsynyt olen ja kuinka yhtäkkiä ruokavalio on muuttunut ihan täysin - entiset mausteiset ruoat ei maistukaan ja jatkuva pupertaminen on kuulemma outoa. Sinne se jää yksin sohvalle illalla kun mun pitää mennä niin kauhean aikaisten nukkumaan. Seksi jää ihan viikonlopulle - ei yksinkertaisesti ole rahkeita. Silloin kun siihen puuhaan ehtii niin orgasmit on kyllä vahvempia kuin ennen.

plussa..
Argh, ajattelin vielä kokeilla nukkuisko tyttö ulkona päiväunet ja on taas puol tuntia menny kun riehuu ja huutaa siellä ja pitää käydä heiluttamassa ym. Pitäis vaan suosiolla laittaa joka kerta sisälle nukkumaan.

Auringonkukka, laittakaa vaan tutti pois vasta lomareissun jälkeen, varmasti pääsee helpommalla niin. Mun tekis mieli joka päivä heittää ne pois, mut kuitenki haluan ne avuks sinne reissuun.. :)

Tervetuloa mukaan Papu! Mä oon jo täysin intoutunut tästä raskaudesta ja on alettu kertomaan kaikille..

Cayanne: Se hiusvärihomma jäi jotenki kommentoimatta aikasemmin.. Niin oon kuullu kaikilta kampaajilta ym, että ei oo mitään haittaa. Ite värjäsin esikoisen aikaan ja nyt oon värjänny myös. Jotkut välttelee kyllä kaikkia tollasia asioita raskaana, jopa kosteusvoiteita ja deudorantteja. Mutta aika vähän siitä hiusväristä niitä myrkkyjä vauvaan pääsee jos muutaman kerran raskausaikana värjää, eri asia sit jos on kampaamossa töissä ja joutuu haistelee päivittäin niitä aineita. Tästä on ollu täällä palstallakin joskus pitkiä keskusteluja, kokeile löytyykö tolla haulla..

Aava: Meillä mies on ollu vähän epävarmempi, mutta kun nyt pääsi nt-ultraan mukaan tuli konkreettisemmaks sillekin. Innolla sekin odottaa ja on ihanan huolissaan kystasta ym.. Mutta ei niitä miehiä taida koskaan saada niin paljon innostumaan raskaudesta kun mitä odottajat on. Ekasta ainakin jossain vaiheessa ärsytti kun se ei ollu tarpeeks kiinnostunu :) Vaikka sillonkin oli joka kerta neuvolassa mukana ym. Nyt ei kyllä pääse neuvoloihin enää ku saa jäädä tytön kaa kotiin. Seksi jäi aika minimiin sillon ekaa oottaessa kun mies pelkäs sitä mahaa :) Nyt toimii vielä :)

Nukahtihan tuo tyttö tonne ulos, saa nähdä kauan nukkuu.

Noniin ja sitten ne ihanat nt-ultrakuulumiset! Viikot pysyi ennallaan eli 11+6 on tänään, varmaan multa oli unohtunu joku seksikerta kun muistelin et ois vasta 10.4 seksipäivä ollu ja tohon tarvitaan 6.4.. Siis la on 31.12, ja mä aion tehdä kaikkeni että vauva pysyy mahassa tammikuun puolelle :) Oli aivan ihanaa nähdä se pikkuinen 5,5cm pää-perämitaltaan oleva virkeä sikiö. Se hyppeli ja heilu siellä. Veti oikein shown meille :) Kaikki oli hyvin, ja downriski jotain 1:25000 eli ei tarvetta jatkotutkimuksiin. Tuolla oli parhaat ultralaitteet mitä oon ikinä nähny ja nähdään siis jopa ite rakenneultrassa sitten onko sillä pallit vai ei. (Mulla oli neuvolassa ultra esikoisesta ja nyt sairaalassa äitipolilla. ) Myös se lääkäri oli tosi hyvä ja selitti tarkemmin siitä kystasta. Kysta oli pienentynyt vihdoin! Se oli joku 5-senttinen nyt. Ja sitten jos rakenneultran aikaan, 4 viikon päästä, on kasvanu niin se leikataan, mutta jos se on vielä pienentyny niin sille ei tarvii tehdä mitään. Mutta jos se kipeytyy pitää mennä heti päivystykseen, sen munasarjan kiertymisen takia. Kiva kun ne aikasemmat lääkärit ei sanonu noin, vaan jotain että tuut jos on pitkään kipeä ja et kestä.. Niin ja se ultra oli mahan päältä, ei tarvinnu esitellä sänkeä :D Oli tosi ihana ultra-kokemus. Ja sain jo sen rakenne-ultran ajan, se on 10.8. Toivon että olis tuo sama ihana lääkäri.

En tiedä pitääkö nyt vielä käydä siinä viikon 14-15 veriseeruminäytteessä (se kromosomiseulonta). Ens viikolla on lääkärineuvola, niin jospa siinä tapaan myös th:n niin voi kysyä. Esikoisesta oli aika epämiellettyvä se neuvolan lääkäri ja en tiedä onko tuolla se sama. Se oli tosi kovakouranen ja jotenki epäkiinnostunut.. Mut ehkä mä en oo niin herkkä nyt vaikka oliskin se sama.

Tuli kyllä tosi hyvät fiilikset kun vauvalla oli kaikki hyvin ja kystakin pienempi. Nyt vaan entistä enemmän tekis mieli alkaa varustelee vauvaa varten kaikkea. Kaivaa nuo vauvanvaatekasat kaapista ym.. Mietityttää äitiyspakkaus jo. Se on ihan söpö, mut en kauheesti käyttäny niitä potkuhousuja ym ekallakaan ja se ekan paketti on tallessa niin tekis mieli ottaa ne rahat, mutta se raha on hirmu paljon pienempi ku mitä se pakkauksen arvo ja tuo uus makuupussi on söpö. Ehkä otetaan rahana. Miten te muut ootte tehny seuraavista lapsista? Aiotteko ottaa vielä pakkauksena vaikka kotona jo on yks tai enemmän?

Onko jollekin tullu jo jotain tyttö- tai poikatuntemuksia? Mä luulin esikoista pojaks koko ajan, vaikka näin pari unta et se on tyttö.. Ja tyttö se sit olikin. Nyt ei vielä tunnu kummaltakaan.

Toivotaan lisää ihania ultra-kuulumisia kaikilta, jotka on tällä viikolla vielä menossa!

Plussa ja sikiöinen 11+6

plussa..
Korjaan tonne listään sen la:n, pakko kai se on nyt uskoa kun 2 ultraa on samaa näyttäny.. pöh. Kun vaan ei tarviis jouluaattona tms huonoon aikaan sinne sairaalaan mennä kun siellä on vaan joku 1 tyyppi töissä..

Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 31.12.2009
Memmis LA 14.1.2010

Zandraa
Papulle tervetuloa mukaan! Meillä onkin lähekkäin LA:t :).

Mulla oli esikoisesta vahva poikaolo, kakkosesta tyttöolo. Molemmat pitivät paikkaansa. Nyt ois taas tyttöolo, saas nähä, oonko oikeessa.
Papukos se kyseli et joko ollaan huokaistu helpotuksesta? Yleensähän jos varhaisultrassa on näkynyt sydämen syke, on keskenmeno sen jälkeen hyvin epätodennäköistä. Mulla ei oo vielä ollut mitään ultraa ja kun tää raskaus alkoi niin nopeaan (edellistä tehtiin melkein vuosi, tää tärppäs heti) ja on ollut aika oireeton, ni vähän kyllä jännittää edelleen, et onko mulla vain tuulimuna tai meneekö kesken... ultraan ois enää 5 päivää, ihanaa päästä tästä epätietoisuudesta pois!! Mies tulee sinne mukaan - ja lapset samalla. Kakkosesta oli vain yksi ultra, se oli rakenneultra viikolla 19+. Asuttiin silloin Norjassa ja kiva ois kyllä ollut mennä yhdessä sinne, mut mies ei päässyt, esikoisesta oli mukana molemmissa (kunnan 10 viikon ja yksityisellä rakenne, täällä ei sitä saa ilmasiks...)

Hih, sain tänään kuulla, et yks työkaveri saa vauvan lokakuun lopulla. Pomohan tästä mun raskaudesta jo tietää, oli pakko kertoa heti kun plussasin et pääsin tietyistä paikoista pois, mut muut siellä ei. Kesäloman jälkeen vasta kerron, jos ei joku oo jo jotain arvannut, muutama on jo vähän vihjaillut siihen suuntaan.

Zandraa 10+1 (enää 3/4 jäljellä, hui!)

Aava79
Eli varhaisultra on nyt käyty ja siellä oli pieni ihmisenalku - sydänäänet kuuluivat ja ultra oli masun päältä :) Laskettu aika muuttui 26.1.

Memmis LA 14.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010

Katsu*
Alkuperäinen kirjoittaja Pampula84:
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 18.1.2010

Katsu*
Alkuperäinen kirjoittaja Aava79:
Eli varhaisultra on nyt käyty ja siellä oli pieni ihmisenalku - sydänäänet kuuluivat ja ultra oli masun päältä :) Laskettu aika muuttui 26.1.

Memmis LA 14.1.2010
Katsu ( poika 12/05) LA 18.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010

Elna81
Terveiset ekasta lääkärineuvolasta. Kaikki oli kunnossa, ja lääkärin mukaan kohdun koko vastasi viikkoja. Tutkimuksen jälkeen kuunneltiin vielä vauvan sydänääniä. Lääkäri varoitti että heillä on niin huonot laitteet ettei välttämättä kuulu, mutta kuului. Kyllä kyyneleet valuivat pitkin poskia. Olispa iskä vaan ollut mukana. No ultrassa sitten uudelleen.
Tää päivä vielä töitä ja sitten alkaa pieni juhannusloma, neljä kokonaista päivää vapaata.

Elna ja papu 10+3

Katsu*
Eilen illalla mokailin tuossa edellä listojen kanssa.Osaan vain lainaamalla laittaa tuon listan ja ensiksi otin jonkin vanhemman.
Eilen ensimmäinen neuvola siis ja laskettuaika muuttui päivää aikaisemmaksi.Sydänääniä ei kuunneltu.Sitä olin odottanut kun muistelin että esikoista odottaessa olisi jo ekassa neuvolassa kuunneltu sydänäänet.No täytyy odotella muutama viikko_Olen ne kuitenkin nähnyt mutta en kuullut jo aikaisemmin.Tosin mistä sitä tietää mitä siellä nyt on tapahtunut.Hb oli 136 ja verenpaine normaali.Virtsanäyte ok.Tänä aamuna varasin ajan sokerirasitukseen kun kuulema sellainen pitää ottaa koska on aikaisemmin ollut raskausajan diabetes.Nyt pitäisi varata ultra aika näkyy tuo puhelinaika jo alakaneen.

Katsu rv 9+3

Yhteistyössä