Täällä taas

On ollut vähän kiirusta eikä oo niin ehtinyt koneelle surffaamaan. Täällä olot ihan samat kuin viimeksikin, kun oon kirjoitellut. Paha olo vaivaa ja väsymys myös, tosin enää vaan ajoittain, ei ihan niin kokonaisvaltaista, kuin vielä joku aika sitten.
Vastaanpa heti galluppiin...
1. Kärsitko pahoinvoinnista? Miten se ilmenee ja mikä aika on pahin?
Kyllä. Koko päivän on etovaa oloa, välillä tulee oksennus, yleisimmin aamulla. Jotkut hajut ärsyttää, myöskään nälkä ei kestä tulla. Esikoisesta voin pahoin rv7-40. Puolen välin tietämissä oli pari viikkoa "hehkeetä", kun en oksentanut kertaakaan, muuten päivittäin.
2. Millä viikolla se alkoi ja milloin se loppui?
Nyt alkoi oksentaminen rv6+3, esikoisesta rv 5+4. Pahan olon tunteen tuloa en niin oo kirjannut muistiin, melko heti plussa-testin teon jälkeen. Esikoisesta loppui n. rv 20, mutta alkoi parin viikon päästä uudestaan ja kesti synnytykseen (synnytyksessäkin oksensin 4 kertaa!) Nyt rv 9+4 ja paha olo jatkuu ja oksentanut oon viimeksi tänään...
3. Meniko se välillä pois ja tuliko sitten takaisin?
Esikoisesta siis kyllä, tästä ei vielä oo mennyt pois
Joku mainitsi taannoin (hitsi, kun en ikinä muista nimiä, enkä jaksa selailla taaksepäin...!) että maha on sekaisin. Mulla on ihan päin vastoin. Kun en saata juoda yhtään kahvia, niin on tosi kovalla maha. Vähän tuskaisakin olotila sekin...
Plussa ja muut, joilla esikoinen on n. 1-2v. Tai siis voi muutkin vastata. Milloin olette siirtäneet esikoisen omaan huoneeseen nukkumaan? Entäpä vieroitukset pulloista ja tuteista? Vaihto pinnasängystä lastensänkyyn? Meillä on nyt käynyt mielessä nämä kaikki. Tai siis, että pitäisiköhän tehdä ennen kakkosen syntymää... No, ainakin tutti ja pullot. Neiti (1v 4kk) nukkuu vielä pinniksessä meidän kanssa samassa huoneessa ja pinniksestä en vielä kiirehdi vaihtamaan, mutta toisaalta kuitenkin ennen vauvan tuloa, kun ei kai 2v enää tarvii pinnasänkyä sitten? Ja toisaalta olis hyvä vissin reilusti ennen kakkosen tuloa vaihtaa? Kommentteja otetaan mieluusti vastaan samassa tilanteessa olevilta ja muiltakin, joilla nämä ajat jo kenties menneet.
Nyt taitaa pikkuneiti heräillä päikkäreiltä. eilen jäikin unet vähiin, kun oltiin retkeilemässä ja kylästelemässä vähän kauempana kotoa (n. 150km), nyt onkin sitten vetänyt unia senkin edestä.
Niin ja tervetuloa kaikki uudet!
Auringonkukka ja Nasu rv 9+4