Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva lukea iloisia ultrakuulumisia :).

Mulla oli äsken eka neuvola. Varattiin ultra-aika ja se on 22.6. Enää 3 viikkoa. Terkka laski, et mulla onkin jo 8+0 (ite olin laskenut pari päivää liian vähän). Hemppa oli vain 117, et varmaan jo pian joudun rautakuurille, yleensä oon syönyt vasta loppuraskaudesta. Ihmekös tuo sit, jos on "vähän" väsyttänyt. Muut testit ok.

Aamulla oli ekaa kertaa lentää laatta ihan tosissaan, tähän asti on ollut vain etovaa oloa. Plus ennen neuvolaa olin palaverissa missä keskityin lähinnä ajattelee muuta kuin etovaa oloa - ja laittaa paidan nappia kiinni, kun koittaa väkisin avautua tosta mahan kohdalta. Ai miten niin turvoksissa?! Tuntuu et maha on jo samannäköinen kuin just synnytyksen jälkeen... vanhat raskausarvetki on siellä viel... et saas nähä, kuinka "kaunis" oon sit jouluna/tammikuussa!

Zandraa

Täällä pohditaan kuherruskuukautta. Hieman harmittaa siinä mielessä että nyt on enemmän huolehdittavaa ja pitänee odottaa syksyyn ennen kuin päästään liikkeelle. Onko teillä kenelläkään kokemusta raskaana matkustamisesta ja pitkistä lennoista?

Heippa vaan kaikille täältä rapakon takaa..
Aava79 kyselit, että onko kokemusta raskausaikana matkustamisesta.. Eli oon nyt viikon verran ollut Amerikan matkalla, vielä viikko jäljellä.

Oon viikollla 8 menossa ja hieman on välillä väsyä ja etovaa oloa, mutta kunnon pahoinvointia harvemmin. Ainoastaan pitkä lento oli vähän hankala: istuminen oli rasittaavaa, kun turvotti ihan hirveesti. Tosin tukisukat autto hieman ja se että olin paljon sitten seisaaltaan ja "jumppailin". En tajunnut menomatkalla ottaa ylimääräistä ruokaa mukaan ja senkin vuoksi oli välillä paha olo, kun koneen ruoat nyt on mitä on.. Paluumatkaksi meinaan varata hirmusen kasan hedelmiä, niin se luultavasti menee paljon kivuttomammin. Eilen syötiin kiinalaisessa ja ruoka oli liian tulista minulle, yleensä maha kyllä sellaista kestää, nyt tuli ihan kauhiat vatsanväännöt, mutta meni ohi banaanilla ja maitohappobakteereilla.. Banaaneja ja mehua mulla onkin aina laukussa...
Esikoista odotan ja vähän jänskätti lähtä tänne reissuun.. mutta hyvin on tähän asti menny, mitä nyt ajoittaisia huonoja oloja, mutta banaanit rocks tuossa asiassa :) ja käsidesiä oon käyttäny, kätevää kun eihän täällä käsiä pääse aina pesemään..
Niin ja olipas huippua kun löysin Mothernity kaupan :) ostin jo sellasen Tummysleeven, eli sen, vähän niinkuin ylilevetän joustavan vyön voi pukea housujen vyötärön ympärille ja vaikka jättää ylimmän nepparin auki, kun se pitää housut ylhäällä ja peittää masualueen sopivasti. Mulle tosi kätevä, kun on jo välillä kauheesti turvotusta mahan alueella. T-paidan alla näyttää siltä kuin alla ois toppi.. Tosi kätevä! Suosittelen, kai niitä varmaan Suomestakin saa..

Heippis! Täällä oltiin maanantaina kauheessa vatsataudissa yökkis, ja nyt voin sanoa että osanottoni kaikille joilla on raskauspahoinvointia :( sillä oma olo oli aivan järkky vaikka johtui vatsaflunssasta, mikään ei pysynyt sisällä, edes vesi :P joten jos raskauspahoinvoini on jotain yhtään vastaavaa niin hatunnosto kaikille teille jotka siitä "hengissä selviitte" ;)
Eli mulla ei oireita mitään uutta, iltaisin vatsaa turvottaa hurjasti mutta muuten olo ihan ok. Tisukat ehkä vähän isommat/täyteläisemmät ko aiemmin mutta en vielä ainakaan joudu lähtee liiviostoksille.
Ihanaa, enää 20 päivää np-ultraan... :) silloin mulla tasan rv 12, nyt mennään rv 9+1.
Ja olipas jännä nähdä, että tänne on tulleet jo helmikuut 2010! Jaiks! Mei ollakaan enää tuorein ryhmä! Aikasta siistii :)
Ihanaa vaikkakin harmaata keskiviikkoa kaikille tammikuille! Voikaatten hyvin!
-vaha ja papunen 9+1<3-

Kiva kuulla kaikkien kuulumisia. Memmis - mulle tuli juuri sama olo mausteisesta ruuasta, kamalat mahanväännot ja oksennuskin siihen kaupan päälle.

Ja Vaha - oksennustauti on kyllä ihan hirveää - onneksi sulla on jo parempi olo.

Huomenna lennetään täältä Lontoosta Helsinkiin. Hieman epäilyttää se että nousta pitää jo kello 4.30 aamulla että ehditään sitten kentälle 5.30. Saas nähdä meneeko vaikeaksi. Ajattelin pakata itselleni snack-packin, eli hapankorppua/suolatikkuja/juotavaa jne. Lennot tuli varattua ennen raskautta.

Käytiinpä reissussa. Oli ihan järkyttävää olla autossa ilman ilmastointia 30c keleillä.. Ja ajeltiin aika pitkät matkat. Sitten siellä yojuhlissa tuli tosi huono olo ja mahan vääntöä. Lisäks maha oli ihan järkyttävän turvonnu. Eipä silti kerrottu vieläkään kellekään. Mä ehkä vaikutin hieman pahoinvoivalta. Kukaan ei uskaltanu kysyä mitään. Pitää koittaa kertoa sit tässä joskus kunhan taas näkee vanhempia.

Muuten on ollu useimmiten hyvä olo. Illalla usein huonompi. Arvelisin tosta mahan päältä kokeilun perusteella, että nyt se kysta on ehkä lähteny pienentymään. Toivottavasti. Ultra on jo alle kahden viikon päästä. Ja siitä viikon päästä on lääkärineuvola.

Aika vähän on mullakin haluja nyt ollu. Kuitenki ihan ok on jos ryhtyy hommiin. Tyttöä oottaessa mulla oli kyllä paljon haluja, mutta miestä pelotti sillon se maha..

Hyviä oloja kaikille!

"Hiljaiseloa" täällä vietellään. Väsyttää ihan kauheasti koko ajan, en ole tottunut siihen, että kuukauden pyykit lojuu silitettävänä ja lattia ei ole nähnyt vettä kolmeen viikkoon....Helpottaakohan tämä väsymys milloin ?

Aava:toivon sulle oikein hyvää matkaa ja iloista HÄÄJUHLAA!

Aava, mä oon lentänyt ihan alkuraskaudessa, tyyliin viikolla 6. Silloin mulla oli jo pahoinvointia, mut lentomatka (n.1,5t/suunta) meni ihan ok. Pidempi matka tehtiin n. 3kk ennen la:a, mut junalla, laivalla ja linja-autolla, yhteensä 2 päivää paikallaan istumista... en enää halunnut silloin itse lentää (just että voi jalotella välillä, syödä paremmin yms), vaikkei siihen mitään estettä ole. Laivalle ei vaadittu lääkärintodistusta, ne vaan sanoi, etteivät toivo matkustajien tulevan enää loppuraskauden aikana laivaan, vaan ei mua valtavan mahani kanssa käännytetty pois. Ei siellä kyllä mitään viikkorajoja ollut/vaadittu lääkärintodistuksia.

Mulle on ilmestynyt uusi raskausoire: palelu! Ihan järkyttävää! Kotona oon koko ajan peitto harteilla, autossa pidän lämmitystä päällä jne. Aiemmissa oon kärsinyt kuumasta, ois vaan tehny mieli olla nakuna jossain kylmässä vedessä lillii. Mies sanoiki, et ehkä nyt tulee samanlainen vilukissa, kun mä oon, nuo 2 ekaa on yhtä "kuumaverisiä" kuin isänsä ;).

Eilen tuli oksennettuu ekan kerran. Jaiks. Töissä vielä, piti mennä kauimmaiseen vessaan toiseen päähän taloo, ettei kukaan vaan kuule. Nytkii etova olo koko ajan, etenkin jos jotain syö, vaik toisilla syöminen nimenomaan helpottaa.

Zandraa 8+2

Hei vaan kaikille! Täällä onkin tapahtunu paljon tässä välillä kun en oo kirjotellut. Lukenut olen pikaisesti aina sillointällöin. Suru-uutisia tuntuu aina aika-ajoin tulevan :( Pahoittelut ja onnea uuteen yritykseen!

Tuosta lentämisestä. Mulla oli n. 3 tunnin lennot ja tosi hyvin meni. Ei tarvinnu edes jalotella. Paha olo tuli siinä vaiheessa ku lentokone kaarteli kaupungin yllä ennenkuin laskeutui. Yöks. Tuuletus auttoi. Ja se että oli oksennuspussi valmiina. Olinkohan mennessä 6+ jotain ja tullessa 7+.

Täällä viiletetään jo viikoilla 9+2. Aika hurjalta tuntuu. Kerrottiin jo parille lähimmälle ystävälle ja ne oli tosi innoissaan :) Tulevina parina viikkona varmaan kerrotaan meidän perheille. Jännittää!

Sain sen ekan kunnallisen ultrausajan jo ennen juhannusta. Samalla otetaan verikoe. Muillakin tuntui olevan ihmeteltävää neuvola-aikojen kanssa. Mä kävin neuvolassa toukokuussa jo mut seuraava on vasta elo-syyskuussa. Ovat vähentäny kertoja koska on ne ultra-ajat siinä välissä. Säästösyyt taas.

Mulla on kamalan väsymyksen lisäksi alkanut tulemaan vähän huonovointisuutta. En kuitenkaan ole oksentanut. Ei vain oikein ruoat maistu ja ällöttää vähän kaikki. Suussa on kokoajan paska maku. Vähä saman tyyppinen ku krapulassa. Ei auta vaikka hampaita pesee ku se vaan puskee läpi. Kaikki ruoat maistuu kitkerälle. Tissit ei oo enää kovin kipeät jota jo pariin otteeseen oon säikähtänyt. Ku tuntuu että ne ois pienentyny ja tyhjentyny siitä alun turvotuksesta. Onko jollain tietoa kuuluuko sen tissikipuilun lakata näillä main?

Helpottaa vähän kuulla että täällä on muitakin lorviaisia kuin minä! Ei vaan jaksa eikä huvita tehdä mitään. Jos alkaa jotain tekemään niin sit tulee huono olo. Toivottavasti tästä vielä virkistyttäis hehkeiksi ja toiminnalisiks odottajiks :)

Hauskaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja!

Hei kaikille tammivauvojen odottajille!

Piti tulla tätäkin ketjua vähän kurkkaamaan ja vilkuttelemaan Vahalle! Kiva kun kävit meitäkin moikkaamaassa ja onnea odotukseen toivottamassa!

Sitä samaa tänne ketjuun! Teilläkin on 'pikkuisen' pidemmällä tämä ketju.. mut me tullaan kyl sit perässä kovaa vauhtia :D

-Puhis

Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
¨Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Vaha (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Aava (esikoinen) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010

Heips!
Minä kyllä olen käynyt kurkkimassa täällä lähes joka päivä mutta en ole paljon jaksanut kirjoitella. Ihan sama homma kuin aika monella muulla - mitään ei jaksa tehdä, kuvottaa, oksettaa, ruoka haisee yms.kivaa...huokaus....mä haluaisin jo saada vanhan itseni takaisin! Alkuraskaus on syvältä ;) Nyt varmaan joku miettii, että onpahan kiittämätön tyyppi kun ei ole kiitollinen siitä, että on raskaana. Kiitollinen olen, mutta aika kamalaa ollu viimeiset viikot! No, eiköhän se tästä kun viikkoja kertyy lisää. Mulla on nyt neuvolan mukaan rv 9+4 ja nettilaskurin mukaan 10+1, ultrassahan sit selviää kumpi on lähempänä totuutta.
mä jouduin soittelemaan jo kättärille kun ultra-aikaa ei kuulunut. Yllätys, yllätys..pyyntö neuvolasta ei ollut sinne koskaan mennyt edes perille. No, nyt asian pitäisi olla kunnossa ja ajan tulla pikapuoliin. Hoitaja Kättärillä vaikutti tosi stressaantuneelta ja kiukkuiselta, ihan kuin asia olisi ollut mun vika..harmitti asenne tosi paljon varsinkin kun ko.ultra on itselle tosi tärkeä. Taitaa olla kova vauvabuumi nyt meneillään ja hoitajat ylityöllistettyjä.
Kaikille jaksamista ja paranevia vointeja! Kohta nautiskellaan raskaudesta ja ollaan taas hehkeitä :)

...Niin, jos ei tää olotila sitten jatku synnytykseen asti, niinkö esikoisesta...! Voi plääh, niinkö moni on todennu, ihan veto pois! Tuntuu, ettei mitkään unet nykyään riitä. Nytkin makaan sohvalla peiton alla. Vähän on myös tunne, iskeekö flunssa. Niin viluttaa. Kävin jo pesullakin, että meen varman jo kohta nukkuun. On se villiä, kuinka niin pienet "sintit" imee meistä äideistä kaikki mehut!

Jollakin (en muista nimeä) oli vatsatauti! Tsemppiä, se oli niin hirvee, meillä oli se äitienpäivää seuraavalla viikolla. Kaikki kävi läpi, onneksi tytöllä oli vaan ripuli, mulla ja miehellä tuli molemmista päistä ja oli n. 39 astetta kuumetta. Se oli ihan hirvee tauti!!!

Varasin tänään np-ultra-ajan. Meillä se pitää varata itse. Mulla on se 3.7 (rv12+2).

Hyviä vointeja kaikille ja ikimuistoisen ihanaa hääpäivää Aavalle <3 <3 <3

Huomenia! Viiriäisen kanssa mennään samoissa viikoissa, ko mulla ne muuttu v-ultran jälkeen 7+3;sta 7+6:seen, joten nyt viiletetään jo rv 9+3 :)
Olossa ei mitää uutta, paitsi just mullakaan ei enää ees tissit kipeet, vähän harmittaa ko olisin halunnut että ne kasvais pikkuisen... ;) mut kaipa ne kerkii vielä. ihan minimaalista ällöä oloa aamulla ennenko syö jotai, mutta ei siis mitään et tarttis oksulle käydä... Ja tosin ko monet muut, väsymys ei oo mitään ylitsepääsemätöntä, vaan meikä on heräillyt nyt joka aamu klo 5.30-7.30 välillä ja mä oon sentäs lomalla et kerranki sais nukkuu! Ihan uskomatonta jotenki.
joops.. hyvi' vointeja kaikille, sateisesta ja kylmästä säästä huolimatta :)
Vaha ja papunen rv 9+3 :)

Tosta rintojen kasvamisesta... ennen esikoisen syntymää mulla oli a-kupit. Alkuraskaudessa ne kasvoivat vähän, mutta sit taas laitokselta kotiin lähtiessä hyvä että mahduin d-kuppeihin! Rinnat oli silloin tosi kipeet ja hankalat, onneks pienenivät c-kupeiksi kun maidon tulo tasaantui. Imetyksen loputtua olivat b-kupit, et jotain täytettä jäi, muttei liikaa :). Mä en oo ikinä halunnut isoja rintoja, mut kieltämättä raskaus- ja imetysaikana tulee oikein korostettuu rintoja kun ne on vähän isompia...

Huomasin napostelun auttavan pahoinvointiin. Mulla on koko ajan satsumia ja suklaakeksejä edessäni. Mulla on kyllä helpottanut pahoinvointi jokaisessa raskaudessa, ekassa oli ihan karseeta yötä päivää oksenteluu ekat 18 viikkoo, nyt on vissiin elimistö jo tottunut raskaushormooneihin tai pitää tätä jo luonnollisena tilana ;) kun näin helpolla pääsen *koputtaa puuta*.

Vaha: kivaa että ollaan samoilla viikoilla! :) Mulla saattaa tosin vielä muuttua päivät koska toi on kuukautisista laskettu aika. Mukava myös kuulla että sunkaa tissit ei oo enää kipeet nimittäin aloin panikoimaan keskenmenosta jostain syystä :( Oli tarkoitus perheille kertoa kun mennään peräkkäisinä viikonloppuina heitä katsomaan ja nyt aloin miettiä että jos se pieni ei enää olekaan elossa ja sitten on kamalaa jos on jo ehtiny kertoa :/ Mun veljen tyttöystävällä oli vuosia sitten tuulimuna ja mun perhe otti senkin hirveen raskaasti enkä ite jaksa yhtään sitten sellasta hössötystä asian ympärillä.

Hitto ku ois joku systeemi millä vois tarkistella että miten sillä pikkupavulla tuolla oikein menee. Ei raskis kauheesti maksella ku on sitten jo ennen juhannusta se np-ultraki. En tajua mistä tää kauhee paniikkiahdistus iski :( Apuaaahh!

Viiriäinen, ei mitään hätää, sulla voi olla alkuraskuaden oireet loppumassa ja pääset nauttimaan oireettomuudesta :) Mulla on myös tosi oireetonta nyt. Ei oo tissit niin täynnä, eikä kuvota enää kovin usein. Ei edes väsytä. Ja mahan turvotus on laskenu. Näpytkin on vähentyny. Hommaa kotiin doppleri, jos tuntuu, että myöhemminkin panikoit paljon siitä onko sikiö elossa vai ei.

Onkos Aavan häät huomenna vai? Ihania juhlia!

Inhottavaa kun tuli noin kylmää ja sateista. On ollu niin kiva olla tytön kaa ulkona paljon ja nyt ei viiti kun sinne paleltuu. Huomenna saankin olla koko päivän omilla menoillani ja isi on tytön kaa. En oo ollu koskaan niin pitkään siitä erossa(10h), vaikka se on jo noin iso. Nyt tulee kyllä ero tarpeeseen, kun menee niin hermo välillä tuon kanssa.

Hyvää viikonloppua ja pirteämpiä oloja!

Moro!

Kivoja uutisia: Olin eilen ultrassa, ja sielläpä näkyi nallekarkin kokoinen kaveri, jonka sydän löi! Eilen oli 8+6, joten vähän aikasessa tuo ultra, mutta ei yhtään liian aikaisin mun hermoille :-) Valokuvankin tai tulosteen sain mukaan, joten sitä voi sitten aina välillä epäuskoisena tuijotella. Nyt vaan pitäisi pinnistää nämä kolme seuraavaa riskiviikkoa - jos vois sitten alkaa nauttia oikein kunnolla tästä kaikesta.

Oireista muuten sen verran, että mulla kyllä tuo pahoinvointi sijoittuu iltaan - vai olisiko niin, että töissä jotenkin pinnistelee, ja sitten kun kotimatkalle pääsee, niin heti alkaa kuvotus, kun ei enää tarvitse olla niin fiksu ja filmaattinen koko ajan.

Aavalle joka tapauksessa oikein ihanaa hääviikonloppua! Kaikille muille kovasti hyvää oloa - ja eiköhän se ole vain hyvä merkki, että pahimmat oireet jossain vaiheessa helpottaa.

Mukavaa viikonloppua!

Taitaa kaikki tammikset olla kaunista ja (lämmintä) kesäviikonloppua viettämässä :)
Ultraan tuli viimein aika, juhannusviikolla 18.6. Vihdoin!! Silloin viikkoja jo 12..
Eilen ehdin jo ajattelemaan, että pahoinvointi on viimein helpottanut..No, tänään ollut taas aamupäivällä pää pöntössä ja tuplaten huono-olo...No, oppikirjojen mukaan tän pitäis ruveta ensiviikolla helpottamaan ;) Saas nähdä...
Me ollaan muuten kerrottu tästä raskaudesta lähipiirille jo melko varhaisessa vaiheessa. Ekassa raskaudessa odotettiin ekaan ultraan mutta nyt ei ole malttanut. On helpompaan kun voi "vapautuneesti" kieltäytyä alkoholista ja olla huonovointinen ja väsynyt.
Miten Aavan häät?
Toivottavasti saadaan taas ketju aktiiviseksi ensiviikolla! Hyviä vointeja kaikille!!

Häät on nyt vietetty, menomatkalla koneessa teki pahaa mutta onnistuin silti olemaan oksentamatta. Ruokahalut on ihan minimissä ja monesti on tosi paha olo, onneksi vain kerran tuli kuitenkin (se vähäinenkin) aamupala ulos. Itse hääpäivä meni hyvin vaikka välissä kuvottikin - ja raskaudesta kerrottiin sitten illallisen aikana.
Kaikille iso yllätys ja olivat kaikki sitten tosi innoissaan - double whammy niin sanotusti. Sitten olikin helpompaa loppuaikana kun ei tarvinnut teeskennellä juovansa tai olevansa hirveän pirteä kun itse asiassa mieli teki vain nukkua.

Ennen paluulentoa lensi kaaressa aamupala mutta itse lento meni ihan ok, sain jopa hieman nakerreltua pizzaa - yleensä mikään joka on lämmintä tai jossa on lihaa ei todellakaan mene alas. Hajut on voimistuneet tosi paljon ja jatkuvasti tuntuu että jossain haisee pekoni, hiki, juusto tai joku muu kamala haju. Selkeästi on paino tippunut, en ole vielä vaa'alle ehtinyt tosin. Miehellä on kertynyt paino kun se napsii mun annoksia joihin on hädin tuskin koskettu.

Aava 7+5

Heippa kaikille pitkästa aikaa!
Olen ollut lomalla, nyt vain pikaisesti käymässä kotona kun tänään on varhaisultra.. Jännittää, iltapäivällä sitten tietää onko täällä mitään. Oireita kyllä on edelleen, ne vähän rauhoittavat mieltä, vaikka olenkin varautunut kaikkeen. Rinnat on turvonneet ja arat, ja päivittäistä kuvotusta ja väsymystä on. Muuten olen selvinnyt vähällä. Täällä on sentään joidenkin oireet alkaneet jo vähän helpottaa, kiva juttu! Palailen sitten iltapäivällä ultrakuulumisten kanssa! Huomenna eka neuvola, ja meidän lomareissu jatkuu, ilman nettiä, ehkä välillä ihan hyvä niin ;)

Milan 7+6

Heippa kaikille tammimameille !!!
Nyt mennään jo 9.viikolla, ja juuri kun viime viikolla luulin että suurin piirtein kaikki oireet hävisivät, niin tulivat sitten viikonloppuna potenssiin kymmenen takaisin...väsyttää, kuvottaa (siis nyt on tullut jo TODELLA paha olo, mutta en onneksi ole joutunut oksentelemaan...osanottoni kaikille jotka halailevat pönttöä : )) ja ihan kaikki housut kiristää, vatsa on kauhea pallo jo...tuntuu että töissäkin on jo katsottu merkitsevästi masun suuntaan. Olen siis ostanut jo kahdet äitiyshousut, ja NEKIN ahdistaa, kaikkein paras on kotioloissa lökäpöksyissä. Ekassa raskaudessa vatsa oli niin iso, että mulle veikkailtiin jatkuvasti kaksosia = ), eipä taida ihan pieni vatsa tulla tästäkään. Mielialat menee kuin vuoristoradalla, voin vaikka tunnin sisään vaihtaa itkusta nauruun n. 10 kertaa = ) - voi tätä ihanuutta!
Huomenna ensimmäiselle neuvolakäynnille. Onneksi on sama aivan ihana terkka kuin ekassa raskaudessakin = ).

WhippedCream + Hippunen 8+3

Kävin tänään verikokeissa. Mä inhoon sitä, mutta eka raskaus ja kaikki tutkimukset ja synnytys sai noi verikokeet ym helpommiks. Ennen mua alko oksettaa ja kuvottaa ja ahdistaa kaikki mihin liittyy verta, sisäelimiä tai kipua. No en kyllä vieläkään voi mitata omaa pulssia tai katsoa sitä kun veri tulee sinne koeputkeen, mutta se verikokeen ottaminen on ihan ok. Otettiin siis myös ne veriseulat kromosomipoikkeavuuksista jne. Mä en halua vammaista lasta tietoisesti hankkia, koska elämä menisi niin rankaksi ja vaikeaksi, joten haluttiin nuo seulat.

Viikon päästä on sitten jo se nt-ultra. Ei malttaisi odottaa sitä. Täällä jatkuu oireiden vähyys. Hajut on tosiaan kamalia (vaipanvaihto, tytön ruuat, haisevat lihat ja marinaadit, tiskiallas ja koko keittiö on inhottavia), mutta olo on muuten pysyny hyvänä. Välillä tuntuu, että joku paha haju seuraa koko ajan ja ei löydy millään sitä aiheuttajaa.

Vieläkään ei oo tullu sopivaa tilannetta kertoa vanhemmille. Nähdään niin harvoin yhdessä niitä. Mies oli viikonloppuna kertonu yhdelle omalle kaverilleen. Mietin jo kummejakin ja nyt tekis mieli pyytää tosi montaa omaa kaveria, joten tulee sit vaikea valinta :)

Hyviä oloja ja vauvaliimaa!

Ultrakuulumisia: Syke näkyi ja kuului, ja lääkäri sanoi että "kaverin koko vastaa viikkoja 7+6". Ihan hyvät mahdollisuudet mennä onnellisesti loppuun asti ;) Tästä on hyvä jatkaa huomenna kesälomareissua! Kerroin äidille ja siskolle ja hyvälle kaverille, muille kerrotaan vasta toisen ultran jälkeen.

Milan - kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin.

Täällä on tänään ollut parempi päivä - lounaaksi kasviskeittoa, hedelmiä, leipää ja jogurttia, salmiakkia eikä ole tullut kamala olo. Pitää jatkuvasti pitää mahaa täynnä ja välttää lihaa ja muita kuvotuksen aiheita. Ja olla yskimättä että ei edes vahingossa ala nousemaan oksennus - sekin tuntuu olevan niin kamalan herkässä, ei paljoa kestä kieltä harjata!

Auttaako teillä muuten oksentaminen olon parantumiseen? Olen itse yrittänyt olla oksentamatta ihan vaan sen takia että kun kerrankin jotain saa alas niin pitäis yrittää pitää se mahassa mutta sunnuntain aamulaatta kyllä paransi oloa aika lailla. Miten teillä?

Yhteistyössä