Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tytönäippä, tosi ikävä kuulla - toivottavasti pian taas tärppää.

Lääkärin mukaan olen nyt 5+6 ja vasta viikolla 11-13 katsotaan ultraa - eivät kuulemma halua häiritä vielä näin alussa. Laskettu aika muuttuu siis 18.1.2010

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Aava (esikoinen) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010

Tytönäippä: Pahoittelut ja voimia uuteen yritykseen!
Tervetuloa mukaan Pampula!

Ihania ultrakuulumisia monilla!Toivottavasti saadaan niitä vielä lisää! Mä oon jostain lukenu et tarkin ultran kokoarvion mukainen laskettu aika saadaan alussa, kun alkiot/sikiöt kasvaa samaan tahtiin. En sit tiiä mikä on sopivin aika niitä mitata kun ihan pieniä on niin hankala mitata tarkasti.. Oiskohan se noin 12 viikon ultrassa sitten..? Ite en pysty luottaa tohon viime arvioon ainakaan vielä, mut kai se sit nt:ssä on pakko uskoa jos tulee yhtä aikanen la.

Nyt ei tunnu tapahtuvan mitään. Naama on näppyjä täynnä ja illalla kuvottaa. Ja hengästyttää tai ähissyttää helposti :) Tais olla esikoisestakin aika aikasin hengästymistä.. Oisko limakalvot kuivat tms..

Vieläkään ei olla päästy kertomaan niille porukoille.. Viikonloppuna on yhdet yojuhlat, saa nähdä kyseleekö siellä muut sukulaiset jo..Sitä ennen pitää ehtiä kertomaan kyllä noille vanhemmille.

Hyviä oloja kaikille mammoille ja alkioille!

aava: Täällä ainakin on mahan päältä 12 viikolla, mutta olen kuullut että joillekin on myös sisäultria tehty vielä sillon. Jos käsketään hommata rakko täyteen niin se on mahan päältä!

Tytönäipälle pahoitelut ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Aava Helsingissä ainakin tehdään sisätutkimuksena tuo eka rakenneultra (tai ainakin vielä vuosi sitten tekivät). Ja mä muistelen, että virtsiksen piti olla tyhjä myös silloin.. mutta nuo käytännöthän voi vaihdella paikkakunnittain.

Voi te onnelliset jotka pahoinvoinnilta vältytte! ;) Täytyy vaan toivoa, että tämä loppuu viimeistään silloin 12vkolla. Tsempit kaikille pahoinvoiville, kyllä me tästä jotenkin selvitään.

(.) Meillä varhaisultra ja eka neuvola käynti takana. :) Kyllä se kummasti antaa itselle lisää voimia jaksaa, kun näki pikkuisen sydämen takovan hurjaa vauhtia.
La aikaistui parilla päivällä, joten muutin sen tuohon listaan.

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Leila (esikoinen) LA 5.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 6.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010 nettilaskurin mukaan
Pampula84 (esikoinen) LA 31.1.2010 nettilaskurin mukaan

Haloja, minäkin varovasti ilmoittaudun tammikuun odottajiin.Esikoinen on tulossa :) Tänään olen rv 8+0, viimeisistä kuukautisista laskien. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin, ei mitään "tyypillisiä" raskausoireita, ainoastaan mieletön väsymys.

Asun sveitsissä ja vähän pelokkain mielin olen tutustunut tähän äitiyshuoltojärjestelmään. Suurin järkytys oli kun kuulin, että maksettuja ultraääniä on vain 2 kpl. Ensimmäinen rv 11-13 ja toinen rv 21-23 !!! Ja siinäpä se sitten oli, jos ei ole riskiraskautta tai muita ongelmia. Kätilön juttusilla kerran kuukaudessa, ja siinä yhteydessä voi tavata gynekologin jos haluaa. Sairasvakuutusjärjestelmä on muutenkin aivan erilainen, mulla on pää ihan sekaisin. Äitisyhuoltojärjestelmä on suomessa maailmanlaajuisesti huippuluokkaa, ollaanpa ylpeitä siitä !

Kävin viime viikolla rv 7+3 ultrassa,jonka maksan itse, sillä halusin varmistua, että kaikki on niinkuin pitääkin tässä vaiheessa. Laskettu aika on tämän ultran mukaan 6.1.2010, mutta itse uskon, että se siirtyy parilla päivällä eteenpäin."Iso" tutkimus on 18.6, enkä halunnut missään nimessä odottaa siihen asti.

Nyt sitten perehdyn tähän saksankieliseen raskaussanastoon :) (olen kasvanut kaksikielisenä, mutta raskaussanastoa en ole tähän asti tarvinnut) ja iloitsen teidän muiden kanssa tulevasta. Olen hyvin kiitollinen ja iloinen tästä raskaudesta.

Kaikkille peukkuja, että eka kolmannes hyvin menee !

Pahoittelut tytönäipälle:(
Ja tervetuloa uudet mukaan. Joukkohan on jo suuri:)

Täällä vaivaa kaamea väsymys. Eilen kiskasin tytön kanssa reilun 2h päikkärit, eikä tehnyt edes tiukkaa. Tänään sain kuitenkin pestyä keittiön ikkunat (juuh... hieman vaiheessa...) ja muutenkin siistittyä paikkoja. Tuntuu, että monta päivää mennyt ihan unessa! Pahoinvointi jyllää myös ja jotain pitäis laittaa suuhun kokoajan. Mulla on öklö olo ihan aamusta iltaan.

Sain tänään peräti varattua sen neuvola-ajankin. Ensi maanantaina 1.6. olis aika.

Nisse76: Ei suomessakaan oo muita ultria kuin nuo kaksi ja joillakin paikkakunnilla vaan noista toinen! Siis mitä kunnat tarjoaa. Kaikki muu on sitten omasta pussista yksityisellä. Ja neuvoloitakin on alkuun n. kerran kuussa ja loppuraskaudesta kerran viikossa.

Esikoisesta mulle tehtiin np-ultra n. viikolla 12 ja mahan päältä. En muista pitikö rakon olla tyhjä vai täysi.

Minkä ikäisiä odottajia te muut muuten olette? Entä miehenne? Miten asutte?

Nyt saunaan!

Kiitti, tiedoista Auringonkukka. Luulin, että suomessa olisi enemmän ultria, kun erilaisia odotus-ja raskaussivuja olen netissä lueskellut. Eipä se silti paljon lohduta, mielestäni 2 ultraa on joka tapauksessa liian vähän, ja lääkäri oli kanssani täällä samaa mieltä. Toisaalta kun ajattelee aikaa tuhansia vuosia taaksepäin......eipä ollut näitä mahdollisuuksia ja tässä olemme.

Itsestäni tämän verran: täytän kesällä 33, mies (elämänkumppani) on 43. Olen asunut 6 vuotta sveitsissä ja vuonna 2007 muutettiin ihka uuteen 160 neliön paritalon puolikkaaseen.

Mitenkäs te muut ?

Tytönäipälle myötätuntohalaus ja parempaa onnea uuteen odotukseen! Uusille odottajille tervetuloa mukaan - ja kaikille niitä tarrasukkia! Päivä päivältähän tuo keskenmenon riski onneksi pienenee, kuukauden päästä ollaan kaikki jo suht "varmoilla vesillä".

Mä sain vihdoin ja viimein varattua neuvola-ajan. Tätsy laittoi sen jo ensi viikolle, itse ajattelin, et se menis paljon pidemmälle. Täällä kunta tarjoaa vain yhden ilmaisen ultran, se on rv 10-12 ja siinä tarkastetaan sikiöiden määrä + että on oikeassa paikassa. Niskapoimua ei mitata tms. tarkempia tutkimuksia mitä muualla tehdään... esikoisesta käytiin rakenneultrassa yksityisellä, maksoi n.100€ (omavastuu). Kakkosta odotin ulkomailla, siellä taas sai ilmaiseksi vain rakenneultran ja rv 19+1 asti jännäsin, mitä massusta löytyy! Nyt tuskin käyn "ylimääräisissä" ultrissa. Ei sitä enää jaksa stressata niin... raskausaika menee lopulta aika nopeaan, etenkin nyt kun oon taas töissä ja kotona 2 pientä lasta...
Neuvolan täti laski mulle LA:ksi 12.1. mutta en jaksa vaihtaa vielä listaan. Katsotaan ultran jälkeen. Luulen itse, että tuo 15.1.kin on liian aikainen päivämäärä, kun tosiaan vasta niin myöhäisessä vaiheessa kiertoa jätettiin ehkäisy pois, et ihme et pikkuinen on päässyt jo matkaan!

Sit noita gallupeja: mä kanssa pyöräilen töihin, 9km/suunta (no, en kyllä joka päivä viiti... mut 2-4x viikossa). Lisäks käyn ratsastaa 1-3 kertaa/viikko ja juoksulenkkeilen + muuta lenkkeilyä koiran kanssa, sekä kerta viikossa uimassa. Ratsastaa aion niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, samoin juosta. Pyöräillä oon aiemmin pystynyt ihan loppuun asti, uinnin lopetin viimeeks joskus yli rv 30 kun alkoi tuntua pahalta. Ja vajaa kuukaus synnytyksestä oon käyny jo ratsastaa...

Lähetään tänää kyläilee anoppilaan ja viikonlopuks mennään mun vanhempien luo. Saas nähä, kerrotaanko uutinen vai ei... äiti kyllä ehkä arvaa mun aamuisesta tuoremehun lipityksestä... vielä se auttaa nostaa verensokerin sen verran nopeaan ylös, et pahaolo helpottaa siiheks et saa puuron syötyä ja sit on ihan ok olo.
Mies kertoi veljelleen viime viikonloppuna kolmosesta, kun se oli käymässä. Muut ei vielä siis tiedä mitään. Lähimmät sukulaiset asuu 2t ajomatkan päässä, omat vanhemmat 4t enkä haluu kertoo puhelimessa.

Ja iästä, ollaan molemmat 29v.

t. Zandraa

Pahoittelut tytönäipälle...
tämä on niin arvaamaton matka että koskaan ei voi tietää varmaksi mitä huominen tuo tullessaan. Voimia sinne.

Itse olen 31, täytän kesällä 32. Mies täyttää kesällä 31.
Asumme tällä hetkellä rivitalossa, omakotitalo valmistunee jossain vaiheessa...vielä ei tiedetä kumpaan kotiin saamme nyytin kantaa : )
...kunhan vain kaikki menee hyvin.

Mä odottelen jo kutsua np-ultraan. Mun mielestä 2 ultraa on ihan riittävä ja voihan sitä itse sit investoida jos haluaa vielä varmistaa, että kaikki on hyvin. Nyt jo huomaa, että kun on pieni lapsi niin ei niin ehdi miettimään tätä raskautta samalla lailla kuin ekaa..Mutta ensimmäisen lapsen odotus on huikeaa joten nauttikaahan siitä esikkoa odottavat :)
Tämä pahoinvointi ja väsy vie multa kaikki mehut. En oikein edes muista miltä tuntuu kun olo on normaali...aamu alkaa pahoinvoiden ja pahenee iltaa kohden...Mua nyt kyllä lohduttaa se, että ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi hellittämään jo viikon 11. paikkeilla....enää siis jäljellä 3 viikkoa ;) Ostin apteekista B6 vitamiinia, mutta ei se ainakaan vielä ole tehonnut.
Pahoittelut tytönäipälle ja vointeja kaikille tammiksille!
Susa 8+4

Oon unohtanut kommentoida tuota liikunta-asiaa... Mulla on liikunta aikalailla hyötyliikuntaa. Ei juuri muuten tule paljon liikuttua nykyään. Pihatöitä tehty, kun tosiaan on 6kk asuttu uudessa omakotitalossa. Se käy kyllä liikunnasta! Ja sitten juoksen neidin perässä niin sisällä kuin ulkona:D Jonkun verran myös pyöräillään pikku-neidin kanssa (sanotaanko n. 3-4kertaa viikossa ja matka vaihtelee 5-20km kerrallaan). Yhden naapurin kanssa lenkkeiltiin vielä kuukausi sitten, mutta se jotenkin on jäänyt, kun hällä on oma yritys ja aika myöhään töissä ja mun mies on vuorotöissä ja jos sattuu iltavuoro, niin en iltaisin pääse mihinkään lenkille, kun oon tytön kanssa kaksin. Johonkin jumppaan olis kiva taas mennä (viimeksi käynyt ennen ekaa raskautta...), mutta katotaan sitten, kun tämä pikku2 on syntynyt. Ei oikein ollut rahkeita esikon syntymän jälkeen mihinkään harrastuksiin, kun mies aina vapaa-ajat rakensi tätä meidän kotia, ja itsekin aina, kun kynnelle kykenin, mutta pääasiassa meni niin, että mies rakensi ja minä hoidin lapsen ja kodin.

Meillä on täällä tänään ollut oikein sateista. Pitikin sitten kehitellä neidille jotain touhua (on ERITTÄIN touhukas pakkaus... ), kun ei viittitty lähteä ulos lälli-leikkeihin ja sateeseen, niin tekastiin pullataikina ja leivottiin yhdessä. Nyt vetelee oikein antaumuksella unosia.

Me ollaan minä 28v ja mies täytti just eilen tasakymmeniä, 30v :) Esikoinen on nyt 1v 4kk ja tammikuussa ei liene ihan ehdi täyttää 2v, kun pikkusisko tai -veli syntyy. Asutaan maalla, pohjois-Suomessa ja meillä on joen rantatontti ja omakotitalo 160m2.

Susa, oon niin samaa mieltä, että toista odottaessa ei ehdi ollenkaan niin paljon miettiä raskautta (välillä ei edes muista olevansa raskaana... Hmm...). Ja mekin siis nyt päätettiin jättää varhaisultra väliin, kun eihän siihen oo kauankaan, kun on jo se niskapoimu-ultra. Oon samaa mieltä, että 2 ultraa on ihan riittävä. Meinaako kukaan käydä 4d-ultrassa? Mulla on siihen heti ehdoton ei-kanta. Mun mielestä se vaan menee jotenkin jo liiallisuuksiin ja maksaa maltaita. Meillä vielä pitäis lähtee siihen niin kauas, ei oo lähimmässä kaupungissa mahdollisuutta. Entäs sitten, otatteko sukupuolen selville etukäteen? Me ei varmaan sitäkään, kun ei esikoisestakaan haluttu tietää. Musta on jotain kiva säilyttää loppuun saakka. Se oli vaan jännä, kun ihmiset ei oikein ymmärtäneet sitä, kun ei haluttu tietää ja monet luuli, että tiedettiin, vaikka ei oikeesti ihan varmasti tiedetty. Oli niin ihana sitten kuulla, kun neiti syntyi, että "tuli päivän ensimmäinen prinsessa:)"

Neiti on päikkäreillä, pitää alkaa jotain vähän touhuileen ja iltapäivästä oltiin lähdössä kaverin luo kylään. hällä on 1kk nuorempi lapsi kuin mun esikoinen.

Hyviä vointeja toivotellen, Auringonkukka

Hei taas, olen käynyt lueskelemassa teidän "vanhojen" siis jo tällä listalla hiukan pidempään olleiden viestejä. Nyt olen vähän perillä missä mennään :) Aika monella teistä on jo toinen tai jopa kolmas lapsi tulossa, hienosti te yhdistätte vapaa-ajan, perheen ja tämän meneillä olevan raskauden; talon rakentamisen, remontin, puutarhan jne.

On varmasti niin, että ne jotka odottavat esikkoa tarkkailevat itseään paljon enemmän. Kaikki on niin uutta ja erilaista. Kiva kuulla, että teistä synnyttäneistä 2 ultraa on riittävä, ja teillähän eka raskaus menikin hyvin. Mulla vaan on niin kova pelko, koska mulla ei ole kokemusta ja ne kokemukset joita mulla on tästä lähiympäristöstä on ihan kauheita. Niitä en tälle palstalle aio ottaa, mutta ne kummittelee silti minun päässsä. On niitä hyviäkin esimerkkejä :) ja eiköhän se pelkokin siitä väisty.

Toivon kaikille pahanolon helpotusta ja riittävästi päiväunia :)

Asun Lontoossa ja tarkoitus on mennä naimisiin ensi viikon perjantaina Helsingissä. Mieheni on norjalainen ja täällä Lontoossa on tullut asuttua noin 8 vuotta jo. Olen 29v ja mies 32v. Me asutaan ihan vain kahden makuuhuoneen asunnossa, ajateltiin että yksi lapsi tähän mahtuu mutta toista ei enää.

Mies kuorsasi railakkaasti taas ja mulla jäi unet siis hieman vähälle - oli tosi vaikea herätä...

Tytönäippä, myötätuntohalaus! Kurja juttu. Toivottavasti onnistuu nopeasti uudelleen!
Uusille tervetuloa joukkoon!

Olen 29v ja mies 34. Asutaan 3h+k rivarissa Etelä-Suomessa, ja siis esikoinen on tulossa. Täällähän on jo ollut hyviä ultrakuulumisia! Mulla varmaan seurataan tarkemmin raskautta ja ehkä ultrataankin useammin (?), kun todettiin kaksiosainen kohtu. Oon reilun viikon kuluttua menossa varhaisultraan, silloin mulla viikkoja 7+6. Nyt vähän enemmän huonovointisuutta ilmassa, kun viikkoja 6+1, mutta menee edelleen syömällä ohi. Väsymys on kyllä kaamee.. Siihenkin auttaa lepo ja tekeminen niin ei ehdi väsyttää!

Iloista odotusta tammiksille!

Tervetuloa Nisse!

Meillä oli tänään tytön 1,5v neuvola. Oli kivaa kun vaan kehuivat tyttöä. Tyttö oli vauvana tosi pieni rimpula ja ei oikein koskaan oppinu juomaan maitoa mistään.. Niin nyt oon saanu sen lihotettua jo normaalin +8 käyrälle (eli siis normaalipainon ylärajoilla). Ja pituus on lähellä keskikäyrää. Mietin vaan, että taidan tuputtaa ruokaa liikaa kun on jääny jotenki alitajuntaan, että pitää syöttää sitä hyvin kun on niin pieni jne.. Pitää nyt yrittää kuunnella tarkemmin paljon tyttö itse haluaa syödä..

Me asutaan eräässä isossa kaupungissa ei etelässä eikä pohjoisessa (en halua kertoa kauheen tarkasti kun täältä pystyy ihmiset helposti tunnistamaan jos haluaa). Yliopisto ja kaikki muu tarvittava löytyy. Meidän koti on noin 5km keskustasta rivari neliö (ollaan asuttu reilu vuosi). Asuinalue on aivan ihanan rauhallinen ym. Täällä ihmiset pitää esim rattaita ja jotain muita tavaroita yönkin pihassa, eikä niitä kukaan varasta. Keskustassa kun kaikki lähtee minkä jotenkin irti saa.. Mulla oli kerran koko viikonlopun auton avaimet ovessa roikkumassa(olin unohtanu ottaa ne), eikä siihen ollu kukaan koskenu. Niin ja minä olen 24v(opiskeleva kotiäiti) ja mies 26v ja esikoinen siis on 1v7kk (ja siis jotain 2v2kk kun toisen pitäisi tulla).

Mustakin 2 ultraa on ihan hyvä (olisin tietysti ihan hermona jos en ois käyny ton kystan takia niissä). Tietysti sitten kun tulee jotain ongelmia niin aina ultrataan jos menee vaikka äitipolille. Esikoisen aikaan täällä tarjottiin vaan 1 alkuraskauden ultra, jossa ei mitattu sitä niskaturvotusta. Sillon käytiin ilman kelakorvausta yksityisellä rakenneultrassa, eikä uskallettu kysyä edes sukupuolta :) Nyt täällä saa sen nt-ultran ja pyydettäessä pääsee rakenneultraan. Esikoisesta myös ultrattiin kerran kun luulin, että lapsivettä vuotaa, ja lopussa taas kun ei tiedetty miten päin se möllötti siellä. Mua houkuttais se 3/4d-ultra, mutta jää varmaan rahan takia väliin. Pitää koittaa kysyä sukupuolta rakenneultrassa tai jos ne selvittää sen noissa veriseuloissa..

Toiaan kakkosen odottaminen on rennompaa. Ykkösestä oli paljon enemmän ihmeteltävää ja joka asiasta huolestui. Mutta oli se tosi ihanaa aikaa :) Nyt on tylsempää ja ootan vaan että sais vaikka näprätä vauvatavaroita. Toisaalta tää voi olla viimenen vauva, jonka mies suostuu hankkimaan niin pitäis yrittää nauttia täysillä ja kerätä jotain raskausmuistoja.. Mä haluaisin 3 lasta ja mies 2. Tosin kolmonen sais tulla vasta sitten kun nää ekat olis vaikka koulussa.

Tulipas pitkä sepustus. Hyviä oloja kaikille! Ja vauvaliimaa!

Moi.

Täällä on lueskeltu näitä viestejä jo useempaan otteeseen.
Nyt ootellaan ilolla kolmatta. Laskettu aika on netin mukaan 15.1
Huonoa oloa ja hirvee mieliteko silti syödä.
Ootteko te muut kärsiny pään särystä?
En muista edellisistä odotuksist sellast, voi kyl johtuu hirmu huonost muistista.
Eka neuvola ja ultra on 9.6
Masu on paljon suurempi kun ennen (jos se on jo niin tottunu tähä hommaan)... vanhin lapsi on
3v ja 3kk ja toinen tulee kohta kaksi.
Nyt kun on vähän enemmän aikaa edellisestä niin ehtii taas paremmin keskittyy tähä odotukseen. En kyl tiä onko se hyvä vai huono asia. Meni sillon hirmu nopeesti ku ensimmäinen lapsi oli niin pieni ja äitiä vailla.
Siellä kyseltiin ikää, olen 26 ja aviomies on 30

Heippa vaan kaikille!

Uusi odottaja ilmoittautuu matkaan mukaan. Elikkäs ensimmäistä odotellaan ja nettilaskureiden mukaan laskettu aika olis 20.1.

Joku täällä kyseli vähän tietoja, elikkäs minä olen 28 ja mies 30. Länsi-Suomessa asustellaan.

Oireita ei oikeastaan muuta ollut kuin älytön väsymys. Nukun normaalistikin paljon, niin nyt tuntuu loppuvan vuorokaudesta tunnit. Raittiin ulkoilman olen huomannut auttavan asiaa, työskentelen paikassa jossa olen ulkona lähes koko päivän, työpäivät jaksan paljon paremmin kuin vapaapäivät. Tai sitten annan vaan väsymykselle vallan vapaapäivinä.
Lisäksi olen vuotanut vähäsen verta, iski jo paniikki ja soitin neuvolaankin, mutta sieltä käskettiin rauhoittua. On kuulemma enemmän kuin normaalia. Mites muilla?

Ai niin, eka neuvola on mulla 9.6

aurinkoisin terveisin Elna81 6+3 (jos oon oikein laskenut)

Ihan ensimmäiseksi osanottoni tytönäipälle :(

Ja meistä: Minä olen 32v ja mies 34v.Asumme omakotitalossa kaakkois-suomessa.Meillä on kohta 3,5 vuotais poika ja hänen jälkeensä tullut kaksi enkeliä.(siksi minä heitä kutsun.)

Pahoittelut Tytönäipälle :(

Ikää siis kysyttiin..Mä olen 25 ja mies 36. Asutaan pk-seudulla kerrostalossa. Tarkoitus olisi miettiä omakotitaloa/paritaloa tossa vuoden vaihteen jälkeen kun ollaan ensin päätetty että missä päin haluttaisiin asua.

Oletteko te muut jo kertoneet kenellekään? Itse yritän kovasti miettiä mikä olisi paras hetki kertoa mun vanhemmille. Ennen varhaisultraa en viitsisi kertoa mutta heti sen jälkeen lähdetään lomalle ja sen jälkeen onkin jo vk 10-11 menossa.. Ollaan tosi läheisiä joten hirveän pitkälle odottaminen tuntuu hassulta.

Aurinkoista torstaita!

Täällä on paniikki käynnissä tällä hetkellä. Mies teki aika tulista ruokaa eilen ja heräsin sitten keskellä yötä ihan kamaliin vatsakramppeihin. Alavatsaa poltteli ihan sairaasti, tuli kamala hiki, tärisin siinä pöntöllä ja sitten lensi laattakin. Mieskin heräsi ihmetteleen mikä siellä oli hätänä ja se meni sitten lattialla kyykistelyksi kun ulos vessasta pääsin - kauheat, polttavat krampit. Ne sitten lieveni hiljalleen kuumavesipullon kanssa ja nyt tuntuu vain aika hellä olo. Verta ei ole tullut, ainakaan vielä.

Kysymys onkin että onko tämä nyt keskenmenon alkua vai pelkästään paha reagointi tosi mausteiseen ruokaan?

Yhteistyössä