Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti
viiriäinen
Ihan hirmu surullisia osan kuulumiset :( Voimia teille! Kovin on haurasta vielä tässävaiheessa pienen elämä.

Mutta omasta puolestani voin huokasta ja hihkua onnesta! Käytiin np-ultrassa ja siel oli pitkäkoipinen sätkyttelijä 4,5cm :) Rv 11+3 ja menkoista laskettuna 11+2 eli jätettiin laskettuaika 5.1.2010. Niskaturvotus oli 1mm eli kai ihan hyvä. Verikokeessa kävin samalla ja viikon päästä tulee sit ne tulokset.

Nyt vasta minäkin uskallan laittaa itseni listaan. Mulla oli aiemmin vähän tyttöolo mutta nyt kun näin sen niin tuli poikaolo. Mieski oli mukana ihmettelemässä. Molemmat naurettiin ihan kauheesti, ei itkutusta tullu lain :) Jotenki se oli niin omituista vakoilla sellasta unista kaveria joka ei vielä meistä tiedä yhtään mitään :D Kasa kuvia saatiin mukaan :) Oli mukava ja puhelias se kätilö.

Uskomaton tunne. Nyt menen haaveilemaan sohvalle ja sit alan siivoomaan jos maltan :) Toivottavasti saadaan listalle lisää hyviä ultrakuulumisia :)

Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 31.12.2009
¨Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
viiriäinen (esikoinen) LA 5.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 6.1.2010
Nisse76 (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Elna81 (esikoinen) LA 11.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Papu81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Katsu ( poika 12/05) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010
Pampula84 (esikoinen) LA 31.01.2010

viiriäinen
Nii joo oon ollu niin pitkiä pätkiä pois palstalta että on jääny kaik kysymyksiin vastaukset väliin. Tässä jotain:

1. Kärsitko pahoinvoinnista? Miten se ilmenee ja mikä aika on pahin?
Etovaa oloa. Pari kertaa tyhjiä yökkäyksiä. Sipuli haisee erityisen pahalle. Pahin on iltapäivästä iltaan, mutta ei joka päivä.

2. Millä viikolla se alkoi ja milloin se loppui?
alkoi varmaan rv7, ei oo täysin vielä loppunu.

3. Meniko se välillä pois ja tuliko sitten takaisin?
Kokoajan vaihtelee.

Ja muistaakseni jossain vaiheessa kyseltiin ikiä. Minä täytän loppuvuodesta 28 ja mies täyttää tammikuussa 30.

susa08
Nt-ultra sit takana. Oli niin hellyttävä nähdä pikkuisen siellä pyörivän ja vilkuttelevan. Niin, yksihän siellä sit vain oli :)
Mutta, mutta...ihan pikkuisen olen huolissani nt-mitasta joka oli 2,0 (ihan rajojen mukainen kun oli alle 3) Kätilö sanoi, että asiaa ei kannata miettiä vaan rauhassa odotella verikokeen ja mittauksen tuloksia...huokaus...rauhassa? La siirtyi 5 päivää neuvolan la:sta eli olis nyt sit 31.12.09, aika iso heitto. Tämäkin kuulemma saattoi aiheuttaa nt-mitan, koska viikkoja onkin nyt jo 12+2.
Ihanaa Juhannusta kaikille viileistä keleistä huolimatta! Ja kohtuudella sitä alkoholitonta siideriä ;)

Susa ja muru 12+2

Nisse76
Nt-ultra mullakin takana! Pikkuinen oli erittäin aktiiviinen, teki kuperkeikan, kääntyili puolelta toiselle ja piti nyrkkiä suussa. Pituutta on 5.5 cm ja nt-mitta oli 1.05. Sitten tulikin mulle se suurin yllätys: laskettu aika siirtyi viikolla taaksepäin !!! Eli on nyt 30.12.09! Viikkoja 12+1. Lääkäri sanoi sen johtuvan minun edellisestä pikästä kierrosta joka oli 35 päivää, ja sen takia kaikki heittää nyt taaksepäin??? En ymmärrä tätä nyt yhtään, ja kun kysyin milloin on ollut sitten hedelmöittyminen hän sanoi, että minun pitää vähentää 10+1 viikkoa. Tämä tekee 8.4 ja me harrastettiin seksiä huhtikuussa vasta ekan kerran 12.4 illalla? Miten tämän voi nyt sitten selittää? Nyt aloin miettimään, josko vauva ei olekaan kunnossa? Onko teillä joilla on jo lapsia ollut vastaavaa tai tiedättekö vastaavaa? Hedelmöittyminen ei ole voinut tapahtua ennen 12.4 ja se on tosi. Tutkimuksen teki kokenut ylilääkäri, joten enköhän voi tähän luottaa, silti ihmetyttä kovasti. Mitäs te luulette?

Susa kiva että sullakin vilkas vekkuli mahassa. Nt-mitta on normaali 3 mm saakka, kuten itse sanoitkin, joten siitä en olisi huolissan.Oliko vauva hyvässä asennossa mitattaessa? Sanoiko lääkäri siitä mitään? Minun piti odottaa aika kauan ennenkuin vauva rauhoittui ja meni mahalleen suoraksi, joka on kuulemma luotettavin asento mittaukseen.

Millaisia pituuksia muiden vauvioilla on ollut? Nt-ultrat on tosin monella vasta edessäpäin.

Hyvää odotusta toivoo Nisse

Aava79
että joo, ota tästäkin nyt selvää. Taas tulee verta, enemmän kuin aiemmilla kerroilla. Eilinen helpotus ultran jälkeen on taas kadonnut kun pitää taas stressata tästäkin. Tiedän kyllä että joissakin raskauksissa verta tulee useampaankin otteeseen niin että ihan kuukautisista kävisivät ja nyt olisikin suurinpiirtein kuukautisten aika mutta jessus, tämä voisi jo loppua.

Papu81
Kiitos vain kaikille tervetulotoivotuksista! :) Ja oikein mukavaa juhannusta kaikille, saas nähdä joko pian alkaisi ne perinteiset juhannussateetkin ;) Alkaa tummia pilviä jo kerääntymään taivaalle.

Zandraa: Meille neuvolantäti sai la:ksi myös 15.1. mutta sairaalalla ne laski sen suoraan hedelmöittymispäivästä, kun se on tiedossa, niin siitä saatiin sitten la:ksi 16.1. :)

Galluppia:

1. Kärsitko pahoinvoinnista? Miten se ilmenee ja mikä aika on pahin?
Joo etovaa oloa on, ei kuitenkaan kovin paljon. Etenkin aamuisin. Joskus myös iltaisin. Hampaiden pesu aamuisin on hankalaa, kun välillä tulee yökkäyksiä ja mahanesteet nousee suuhun. Vain kerran on kuitenkin tullut oksennus, yleensä saan pidettyä sisällä, vaikka hampaiden pesuun meneekin aikaa, kun takahampaiden pesu aiheuttaa yökkimisrefleksin... Jotkut aamut on helpompia kuin toiset, vaihtelee päivittäin :)
2. Millä viikolla se alkoi ja milloin se loppui?
alkoi rv7, ei oo vielä loppunut...

3. Meniko se välillä pois ja tuliko sitten takaisin?
ei

Täälläkin odotellaan kovasti nt-ultraa. meillä on se 8.7. joka on meillä rv 12+5. Tuntuu että sitten voi huokaista, kun se on ohi. Me kuitenkin päädyttiin ratkaisuun, että ei katsota niskaturvotusta, käydään vain katsomassa rakenteet ja että kaikki on ok.

Tänään on välillä ollut alavatsavihlaisuja, ihan raskauden alussa alavatsakipuja oli enemmän ja jatkuvasti. Nyt pariin-kolmeen viikkoon ei enää niinkään. Siksi niitä ehkä nyt enemmän tarkkaileekin kun tulee harvemmin. Tänään on tullut häärättyä koko päivä ja sitten alkoi tuntumaan pieniä vihlaisuja, ehkä merkki että pitäisi ottaa rauhallisemmin. :)
Nyt siis herkuttelemaan uunituoreella banaanikakulla ja sitten rantasaunaan ja chillailemaan juhannuksenviettoon!

papu81 rv 10+0

mantelisuklaa
Heippa pitkästä aikaa!

En ole minäkään mukamas tänne ehtinyt...
Eka ultra oli toissaviikolla ja niinkuin allaolevasta listasta näette aikaistui la n. viikolla. Pikku mussukalla oli (pää-pylly)mittaa 4,3 cm ja nt 1,2 mm. Pahoinvointi jatkuu edelleen, mutta niitä oksennuksia ei ole kuin kaksi kertynyt (äitienpäivänä ja reilu viikko sitten). Ruoka ei siis edelleenkään maistu. Toinen ultra on jo 11.8. Hui! Sillon JO saa tietää mitä merkkiä mussu on. Ja seuraava neuvola on vasta 21.7.

mantelisuklaa (esikoinen) LA 29.12.2009
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010

plussa..
Nisse! Meillähän on melkein sama juttu, mun mielestä meidän yhdyntä oli vasta 10.4, mutta la on kuitenkin jo 31.12, ultran ja 28-kierron mukaan. Ei mutta, kun laskin tolla sun ohjeella niin se hedelmöitys onkin vaan 9.4 eikä joku aikasempi mitä laskurit näyttää.. Mulla oli muuten myös edellinen kierto pitkä ja just sen 35 päivää. Ja tavallinen joku 31.. No siis mulla ei enää ookaan tässä kovin kummallisen pitkä tuo hedelmöityspäivien ero. Luulin vaan niin.

Mutta en kyllä usko, että on mitään syytä huolestua siitä jos sikiö on isompi, kun se kerran oli vilkas. Sitten olisi pahempi, jos olisi pienempi. Meillä oli myös pp-mitta tuo 5,5cm ja turvotus joku 1,5 ja riski 1:25000. Ainiin, itseasiassa tuo ultra taisi näyttää la:ksi 28.12, mutta pidettiin 31.12, koska ero oli niin pieni. Ja siis tohon 28.12 hedelmöitys pitäis siis olla jo 6.4 ja sillon ei meillä varmasti ollu seksiä. Kummallista. Mutta eiköhän ne vauvat sieltä joskus tuu pihalle ja todennäköisimmin joulu- tai tammikuussa..

Ei muuta tällä kertaa. Juhannukset vietetty ja sää taitaa lämmetä. 2 miehen tätiä huomasi juhannuksena, että me ootetaan vauvaa, ja uskalsivat molemmat kysyä. Kun vaan tässä näkis niitä omia vanhempia joskus, että vois kertoa ennen ku näytän ihan jalkapallon nielaisseelta..

plussa 12+3

Zandraa
Pitkästä aikaa täällä, melkein viikon olin nettipimennossa (no, ei ehkä oikeesti kovin pitkä aika... ;) )

Mulla olis tänään se kauan odotettu ultra! Eihän se muuten jännitä, mut saa tarkemman LA:n ja pääsee laskee, et milloin äippäloma alkaa :D. Työmotivaatio on ihan hukassa, kiitos siitä pomoille ja heidän henkilöstöpolitiikalleen... ONNEKS loma alkaa tän viikon jälkeen!!!

Aavalle kovasti tsemppiä! Taisin aiemminkin mainita, et jos on sydämen syke näkynyt, keskenmenon riski on jotain tyyliin alle prosentti. Tiedätkö, missä sulla on istukka? Jos se on kohdun suulla, voi tipotella verta. Tai oisko sulla näitä aikoja kuukautiset, jos et ois raskaana? Toisillahan on jopa normaalit kuukautisvuodot, vaikka ovat raskaana, esim. omalla äidilläni on ollut mua odottaessa, ja silti synnyin terveenä normaaliin aikaan.

Nisselle taas, mulla muuttui esikoisesta ultrassa LA 5 päivää myöhemmäksi, vaikka itse omasta mielestämme tiedettiin hedelmöitymisaika tarkkaan. Lopulta hän syntyi 40+4, eli 9 päivää myöhemmin ekasta LA:sta. Eihän noista koskaan tiedä, milloin ovat oikeesti saaneet alkunsa, saati et koska syntyvät, normaali raskauden kesto on kuitenkin se 37-42 viikkoa. Nythän neuvola on laskenut mulle LA 12.1. mikä ei voi pitää paikkaansa, lopetettiin ehkäisy niin myöhään... tänään sit ultrassa selviää, mikä on totuus. Voihan sitä tooooosi huonolla mäihällä saada itikasta aidsin ja muuta urbaania legendaa, mut aika 99,99% varmuudella meidän vauvan LA muuttuu reilusti pidemmälle tammikuulle.

Juhannus meillä meni aika perinteisesti, nähtiin sukulaisia, mökkeiltiin, saunottiin, grillattiin... uimassa ei tarettu käydä, mut 4v poika oli ihan haltioissaan, kun pääs mato-ongelle - ja vielä sai 4 särkeä! Voi pikkupojan riemua!

Zandraa 10+6

Aava79
Joo, on tullut vihdoin selväksi se, että useampikin nainen kärsii pienistä vuodoista raskausaikana ja ne kuuluvat asiaan. Luulen tosiaan, että istukka on aika alhaalla kiinni ja luin jostain kans että kun sydänäänet kuuluu niin sitten on enää 5% todennäköisyys, että menee kesken eli eiköhän me selvitä ihan ok. :) Pahoinvointi jatkuu edelleen, juuri äsken sain ilon oksentaa töissä - metrossa ihmiset tahtovat haista niin kamalan pahalta, että tänään kun sattui eteen sellainen mies jonka hengitys huusi vanhaa valkosipulia ja muutenkin haisi pesemättömälle vehkeelle, että oli pakko lähteä junasta pois ennen kuin laatta lensi...

Mutta ultra-aika on nyt sitten 9.7.2009 - mies sattuu silloin olemaan työmatkalla tosin.

Plussa - oletko ajatellut että voisit kertoa uutiset puhelimitse?

susa08
Juhannus sitten ohi kunnialla, sadetta ja kylmää..Ihanaa kun nyt kelit lämpenee. Mulla ihan viime päivinä todella paljon helpottanut pahoinvointi. Olo alkaa olla melkein normaali! Ihanaa... Nyt ongelmana ainoastaan oksennusrefleksi, joka on tosi herkässä. Hampaat pitää pestä tosi varovasti, purkkaa ei voi purra, yskänpuuska voi laukaista...täytyy aina olla oksupussi laukussa varmuuden vuoksi :) Mut tämän kestän kun se helvetillinen jatkuva etominen on ohi!
Hyvä Aava kun kävit siellä varhaisultrassa, niin voit nyt olla vähän rauhallisemmin mielin...mut kyllä tämä raskausaika on sellaista huolehtimista, eikä se todellakaan lopu sit kun vauva syntyy.. Minäkin olen päättänyt unohtaa koko nt-mittauksen ja odottelen nyt vain vastauksia kokeista, murehditaan sitten jos pitää jatkotutkimuksiin mennä...
Tämä meidän ketju on osittain tällainen vuodenvaihteen ketju - niin monella meistä la siirtynyt joulukuun puolelle :)

Zandraa
Zandraa (poika 3/05, tyttö 9/08) LA 11.1.2010
Memmis LA 14.1.2010

Ultrassa käyty! :D Yksi vauva siellä möllötti. Sydän sykki hurjasti, mut muuten hyvin rauhallinen kaveri, taisi olla uniaika. Tarpeeks kun oli häntä tökitty hereille, kääntyi sit koko ajan pylly ultralaitteeseen päin; "siitäs saatte kun ette anna nukkua". Pituutta vauvalla oli 41mm ja sen mukaan viikkoja eilen 11+0 ja LA 11.1.10. Muutin nyt tuohon listaan. Meillä on sit vissiin ehkäisy pettänyt jo aiemmin huhtikuussa, kun vauvan LA siirtyi entistä aiemmaksi... ;) Nyt vaan ärsyttää, kun esikoinen otti sen ainoan ultrakuvan - ja jätti sen jonnekin neuvolaan. en ees ehtinyt nähdä koko kuvaa... mies sanoi hakevansa kuvan, mut tuskinpa sitä enää löytyy... :(

Ja juu, eiköhän tästä ketjusta synny sekä ne vuoden viimeiset vauvat, että myöskin vuoden ensimmäiset, rakettien paukkuessa.

Zandraa 11+1

Aava79
Kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia. Mitä muuten tuossa 11-13 viikon ultrassa tapahtuu? Mun lähetteessä lukee että vastaanottoon pitää varata 90 minuuttia! Ymmärrän, että siellä otetaan verikoe ja yritetään katsoa sitä niskapoimua mutta 1.5 tuntia kuulostaa kyllä pitkältä ajalta.

Zandraa
Aava: ainakin täällä tuossa 10-12 viikon ultrassa tutkitaan vain sikiöiden määrä ja saadaan varmennus laskettuun aikaan. Niskapoimua multa ei oo mitattu missään raskaudessa, mut en sit tiiä, mittaako ne täällä sen niiltä, ketkä haluu osallistuu seulontoihin, ite oon aina kieltäytynyt niistä. Aikaa on mennyt joku 15-20min, et tuo 1,5t kyllä kuullostaa tosi pitkältä!! Ekassa neuvolakäynnissä voi ehkä mennä noin pitkään, kun pitää täytellä kaikki lomakkeet, ottaa verikokeet sun muut, mut eikös sulla oo jo käynti/tejä takana?

Milan
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Lomat on nyt lomailtu ja ollaan takaisin töissä taas, nyt kun kesä vasta alkoi.. Mutta onneksi sattui olemaan loma pahimmilla viikoilla väsymyksen suhteen, en ymmärrä miten olisin töissä jaksanut! Nyt olen saanut levätä kunnolla. Huonovointisuutta on ollut ajoittain, mutta kaiken kaikkiaan olen selvinnyt siitä hyvin, kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa, ja olo on mennyt lepäämällä tai syömällä ohi. Tunnen itseni kyllä tosi onnekkaaksi!

Odotan jo kovasti vauvamahaa ;) Kaveri kertoi vauvamahansa näkyneen esikoiselta vasta rv 18, en kyllä millään jakaisi odottaa sinne asti! Kai se yleensä aikaisemmin näkyy? No, pääasia että kaikki on kunnossa. Kävin varhaisultrassa, ja seuraavaan ultraan olen menossa rv 11+3, eli ensi viikolla. Mietittiin kovasti sitä kromosomiseulaan osallistumista, mutta päätettiin kuitenkin osallistua. En kyllä usko että pystyisin silti keskeyttämään raskautta, toisaalta olisi ollut parempi ettei olisi tiennyt tuloksia. Tässähän on vielä ensi viikkoon aikaa miettiä..

Mitä muut ovat päättäneet nyt tai aikaisemmissa raskauksissa?

Milan 10+1

Milan
LA aikaistui päivällä, päivitin sen listaan

Memmis LA 14.1.2010
Milan (esikoinen) LA 18.1.2010

plussa..
Aava: Tietysti puhelimitse olisin saanu aikasemmin kerrottua, mutta jotenki haluan vaan kertoa kasvotusten. Voithan sä mennä päivystykseen niistä verenvuodoista joku kerta, niin tutkivat ja ultraavat.
Meillä esikoisesta oli vaan tuo noin viikon 12 ultra(neuvolassa) ja siellä katottiin vaan, että monta sikiötä on, ja mikä on oikea laskettu aika, ja kai samalla kaikki mitä siitä sikiöstä silloin näkyy jotain rakkoa ja muuta. Niskapussia ei mitattu kun täällä ei kuulunu seulontoihin sillon.
Nyt oli sit viikolla 12 se niskaturvotus-ultra (sairaalassa) ja samat hommat kateltiin ja lisäksi se turvotus. (Täällä on muuttunu käytännöt ja nyt saa enemmän kaikkia tutkimuksia) Mulla luki muuten tossa nt-ultra kutsussa, että voi kestää 1-3 tuntia! Pitkään siellä menikin(reilu tunti) kun ensin piti oottaa, että mentiin kätilön kaa juttelee, ja sitten sen jälkeen taas oottaa, että päästiin sinne lääkärille. Esikoisen aikaan hoitu noin 10 minuutissa koko homma.

Tänään kävin lääkärineuvolassa. Ei ollu onneks sama lääkäri kun esikoisesta. Oli ihan mukava lääkäri, mutta halus ottaa papan ku oli niin pitkä aika edellisestä. Ja ensimmäisenä ku tulin huoneeseen käski vetää housut pois ja kiivetä siihen telineeseen(yleensä on kaikki jotain jutustellu ensin), ja sitten ei voinu käyttää liukastetta sen papan oton takia, että sai selvemmän näytteen. Tuntui aika ikävältä. Sisätutkimuksen jälkeen kuunneltiin sydänäänet. Kohinaa kuulu kauheesti ja olin jo ihan sätkynä, että eikö niitä löydy, mut kyllä ne sit kuulu lopulta, mutta se istukka kohisi kovaa, oisko siirtyny etuseinään vielä(viime viikolla ultrattiin, että on takana). Tietääkö joku millon se istukka on valinnu paikkansa pysyvästi?

Mulla on flunssa ja maha ollu aika sekasin monta päivää. Neuvolan vaa'assa paino oli tippunu reilun kilon. Oon tosi kevyt nyt, ei oo kyllä lihaksia hirveesti, kun ei oo tullu urheiltua, mutta en muista millon oisin painanu näin vähän. Hemppa oli laskenu jo 125 toivottavasti ei tipu enempää kun ei oo kiva syödä rautaa.

Muuten, joku puhu siitä, että on maha ollu kovalla! Ei kannata päästää mahaa kovalle raskauden aikana kun tulee tosi helposti pukamia! Mulla oli esikoisen loppuaikaan (lähti onneks pois sit joskus synnytyksen jälkeen).. Ne ei oo kivoja ja voivat jäädä pysyviksi, vaikka johtuisivat raskaudesta. Suosittelen siis leseitä tai muuta mahaa pehmentämään!

Pitää jatkaa lukuhommia ennen ku neiti taas herää..
Plussa ja sikiöinen 12+5

Cayanne
Moi kaikille!

Kiva, että kaikille kuuluu pääasiassa hyvää. Mulla on edelleen nämä illat niin vaikeita, tai ainakin joka toinen ilta, kuvottaa vaan niin älyttömästi. Eikä siihen auta oikein kuin lepäily. Ja nyt iski vielä +25 asteen helle, joka ei kyllä näköjään mulle sovi ollenkaan.

Nyt olisi sitten ylihuomenna taas gynisaika; se kuuluu nyt sitten vielä näihin alkutarkastuksiin. Edellinen oli silloin vkolla 8, ja nyt on 12+4. Täällä se niskapoimumittaus ei kuulu mihinkään vakiotutkimuksen, ja enpä kai sitä sitten teekään. Kaipa sitten tällä kertaa kuunnellaan vaan sydänääniä ja katsotaan kaikkien viime kerralle otettujen veri- ja pissakokeiden tulokset.

Jeps, hyviä oloja vaan edelleen, täytyy tästä lähteä huilimaan.

Ai niin, kiitos plussa vielä siitä hiustenvärjäysvinkistä :) Tuntuu välillä, ettei ajatukset oikein välillä itsellä oikein kulje. Löytyi tältä palstalta tosiaan ihan hyviä vinkkejä.

Zandraa
Onpas täällä hiljaista... eipä omaan napaankaan mitään ihmeitä kuulu. VÄSYTTÄÄ kauheesti, vaik luulin jo, et väsymys alkais helpottaa. No ei tod!! Ihanaa mennä töiden jälkeen kotiin "rentoutuu" kun siellä on kaikki esikoisen kaverit mekastaa, niistä yks pelkää meidän koiraa ja loput taas haluaa leikkiä sen kanssa. Hysteria on valmis... ei vaan, kivaa, et on lapsella kavereita ja kivaa kun käyvät meillä, joskus vaan ois niin luksusta päästä päikkäreille!!

Joko Aava pääsit ultraan? Onko kaikki hyvin?

Milan, mulla näkyy vauvamaha tosi aikasin. Nytkin aika turha peitellä... löysiä paitoja oon pitäny töissä, et pysyis viel tän viikon salaisuutena (sit alkaa lomat), kerron sit elokuussa :).

Zandraa 11+3(ko?)

Vaha
Vaha (esikoinen) LA 2.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Milan (esikoinen) LA 18.1.2010

Heissan pitkästä aikaa, toissapäivänä käytiin nt-ultrassa ja siellä Papusesta oli kasvanut ihana mini-ihminen <3. Mittaa oli 57 mm ja nt 1.8. La aikastui taas, nyt saatiin laKsi 2.1. jonka jo laitoinkin tohon listaan :)
Saatiin kuvia Masukkaasta vähän joka kuvakulmasta, ja mulla se täti teki ensin sisäkautta tutkimusta ja sitten vielä mahan päältäkin, et joka paikasta varmistettu et siellä se Masukas on. Pienen tökkimisen jälkeen sai liikettäkin vaaveliin, aika metkan näköistä. kaikki oli siis ihan ok ja saatiin toinen ultra-aika joka tais olla 11.8 jollen ihan kauheesti huijaa (en jaksa käydä tarkistaa äitiyskortista).
Hyviä hellepäiviä meille kaikille tammi-tai joulumammoille :)
Vaha ja Masukas rv 12+5 :)

Aava79
Joo hiljaista on kun olotila on ihan järkyttävä - mulle tuli sitten nuha. Tietenkään siihen ei saa ottaa yhtään mitään, pelkästään höyrynhengitystä ja parasetamolia yksi tai kaksi tablettia viikossa! Mietin tässä nyt, että otanko nyt vai säästänkö pahemmalle päivälle... Pakko vielä olla toimistossa kun pitää saada pari esitelmää päätökseen ennen lomareissua Espanjaan perjantaina.

Tosi ihanaa herätä aamulla siihen että kurkku on tosi kipeä, keuhkot huutaa hoosiannaa ja siihen sitten päälle heittää sappinen aamulaatta.

Aava ja Bug
9+2

viiriäinen 12+3
jee mä oksensin tänään ekaa kertaa! :D valkosipuli hais niin pahalle että piti juosta vessaan oksulle. ennen valkosipulista tuli vesi kielelle, nyt oksu :D

mä oon miettiny sen dopplerin ostamista. hirvittävän kalliita ovat vaan. olis niin kiva kuunnella aina välillä että pikkunen kulkee mukana. milloinkahan ekat liikkeet mahtaa tuntua? ei kai kellään tällä palstalla vielä oo tuntunu? ensikertalaisilla kuulema tuntuu myöhemmin. mistähän sekin johtuu?

mukavaa, kesäistä viikonloppua kaikille!

Milan
Jee, Zandraa! Toiveita siis on että vauvamaha tulisi esiin ennen 19.raskausviikkoa! ;) Tosin maha kai näkyy usein aikaisemmin jos on ollut ennenkin raskaana, niinkuin sullakin. Mulla myös maha ja rinnat pyöristyneet, mutta ei tätä vielä vauvamahaksi voi sanoa, olisiko vaan turvotusta ja syötyäkin on tullut aika reippaasti.. ;) Mulla on ihan hirveä mieliteko hedelmiin ja jugurttiin! Äsken käytiin kaupassa ja ostin 2 litraa jugurttia, ja päärynöitä, kirsikoita, klementiinejä ja nektariineja.. Yhdelle tutulle terkkari oli sanonut että vain noin kolme hedelmää päivässä, kun niissä on niin paljon sokeria. Mutta jos en syö hedelmiä, syön karkkia ja jäätelöä. Hedelmät on pienempi paha!

Viiriäinen, mulla on sellainen käsitys että liikkeet voisivat tuntua 16rv kieppeillä. Varmaan uudelleensynnyttäjillä aikaisemminkin ja meillä ekakertalaisilla myöhemminkin. Ehkä uudelleensynnyttäjillä sen vuoksi aikaisemmin että tunnistavat ne paremmin liikkeiksi? Tietysti istukan sijainti vaikuttaa paljon.

Ihanaa vointia kaikille toivottaa Milan 10+4

Katsu*
Edellä oli puhetta vauvamahan näkymisestä.Tänään kävi sellainen homma meikäläisen kohadalla että maha paljasti raskauden 10 päivää aikaisemmin kuin olimme suunnitelleet kertoa.Ja olen vast 11. raskausviikolla.Oma äitini sanoi oven avatessaan että odotatko sinä vauvaa ja tuijotti mahaa.Tämä tosiaan on sen näköinen pötsi niin kuin olisi pidemmälläkin.Ei tosiaankaan esikoista odottaessa ollut mitään mahaa näillä viikoilla.No nyt siis siskoni ja äitini tietää.Piti odottaa sinne ultraan asti mutta enpä sitten pystynyt narraamaankaan kun kerran suoraan kysyi.
Vauvan liikkeistä: esikoista odottaessa tunsin liikkeet vasta tasan rv 20.Jotkut varmasti tuntevat aikaisemmin.

Katsu rv 10+3

Yhteistyössä