Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti
Katsu*
Minulla myös maanantaina ultra.Jännitän ja toivon että siellä näkyisi myös potkuja ja heilutteluja...

Tänään oli aamulla sokerirasitus.Kaikki tuleokset onneksi normaalit.Tämä sen takia että esikoista odottaessa minulla oli diettihoitoinen raskausajan diabetes.

Cayanne
Huh hellettä! Ei kyllä tee kovin hyvää tämä kuumuus - loppuis jo :)

Onko muuten kokemusta hammaslääkärissä käynnistä raskauden aikana? Mulla pitäis paikata yks hammas, ja silloin olisi 14+3. Ja siis puuduttaa pitäis. Mietin vaan, että onkohan siinä nyt sitten riskiä ottaa sitä puudutuspiikkiä?

Hyvää oloa kaikille!

plussa..
Cayanne: Mulla puudutettiin ku ootin esikoista, eikä se hammaslääkäri es sanonu et olisko voinu olla jotain haittaa. Paikallisjuttujahan ne on niin ei varmaan kulkeudu kovinkaan paljoa verenkiertoon yms.

WhippedCream
Lääkärineuvola käyty!

Homman tylsin osuus taisi olla papa-kokeen otto, ja sekin kävi lääkäriltä niin nopeasti & kivuttomasti että oikein kehuin lääkäri (oli kandi) siitä! =)
Otteet varmaan kovenee kun lääkärin ura jatkuu... ; )
Onko teillä muilla otettu papaa nyt neuvolassa? Mulla otettiin koska olen viimeksi ollut kolme vuotta sitten (oli tosin normi tulokset silloin).

Paras osuus oli tietenkin se, kun terkka kokeili dopplerilla hakea sydänääniä, ja löytyihän se höyryjunan puksutus sieltä. Se oli (jälleen kerran) niin ihanaa kuulla.

Seuraavaksi onkin 2,5 viikon päästä yleisultra sairaalassa. Tuntuu ihan siltä että tämä toinen raskaus menee paljon "vauhdikkaammin" eteenpäin kuín ensimmäinen. On kuitenkin niin paljon puuhaa esikoisen kanssakin ettei oikein ehdi "keskittymään" raskaana oloon...aina ei edes tiedä kunnolla millä viikolla ja päivillä mennään ; D

Tänään alkaa neljän viikon loma, että tätä on odotettu! Ihanaa päästä vaan olemaan ja nauttimaan kesästä. Tulee varmaan hieman vähemmän oltua netissä myös = )

Tämmöisiä tällä kertaa,

WhippedCream + hippunen 12+0

*Auringonkukka*
Hei!

Mulla oli tänä aamuna ultra. Kaikki oli hyvin, jos veriseulassa ja niskapoimussa on jotain, niin n. viikon päästä ilmoittavat. Siellä se vauva olla köllötteli. Laittoikohan se neuvolakorttiin, että pituutta oli 65,5mm ja koko vastasi silleen viikkoja, ettei la:ta alettu muuttamaan, ultran mukaan olis 9.1, ja neuvolan mukaan 13.1. Sitä mietinkin, että kun niin moni on la:n muuttanut, niin onko se ihan muutamankin päivän heitolla teille muutettu ultran mukaiseksi? Rakenneultraan on aika 31.8.

Meillä ei muuten ole nyt eikä ollut esikoisesta yhtään lääkärineuvolaa! Ultrat lasketaan vähän niinkö niiksi, vaikka ihan kätilön kanssa tänäänkin juttelin, eikä siellä mutuen tutkittu kuin tehtiin vaan se ultra mahan päältä. Esikoisesta näin lääkärin eka kertaa vasta rv37 synnytystapa-arvioinnissa. Niin nuo käytännöt vaihtelee paikkakunnittain. Mitä teille on tehty lääkärineuvolassa?

Jahas, pikkuneiti taitaa heräillä päikkäreiltä eli aletaanpas taas touhuamaan! Whipped Cream on oikeassa siinä, ettei esikoisen kanssa puuhastellessa edes huomaa aina olevansa raskaana saati muista viikkoja tms :D Meillä on vielä sattunut sellainen touhu-emäntä, että on koko ajan liikkeessä, kun on hereillä :D

Zandraa
Heip!

Kivoja ultrakuulumisia jälleen :).

Mua on puudutettu raskausaikana hammaslääkärissä. Periaatteessa se ois kielletty, mut hammaslääkäri sanoi sen olevan pienempi paha, kuin et äidin stressitaso nousee jos koittaa pärjätä ilman... puudute on kuitenkin aika paikallispuudute ja häviää nopeaan, ja joskus on valittava se pienempi paha.

Me oltiin ale-shoppailee pari päivää sitten ja täytyy nyt täälläkin hihkua, kun löysin täydellisesti istuvat äitiysfarkut, mitkä vielä on ihan trendikkään näköiset, eikä mallia mamma. Tarpeeks pitkät lahkeet jne. Vielä oli -40% ni ei voi kuin hymyillä :D. Mun on ollut tähän asti tosi hankalaa löytää sopivia äitiyshousuja, kaikissa on liian lyhyet lahkeet, mille ihmeen tapeille niitä oikein tehdään??

Noista lääkärineuvoloista, täällä lääkäri tekee joka kerta sisätutkimuksen, eli tarkistaa tilanteen kohdunsuulla. Eipä se juuri muuten eroa terkan tutkimuksista, verenpaineet otetaan joka kerta, paino, pissa, kuunnellaan sydänäänet, jossain puoli välin paikkeilla aletaan mitata sf-mittaa...

Jaa, nyt kuuluu itkuista huutoa pihalta, mitähän esikoinen on taas keksinyt?

Zandraa 12+4

susa08
Hyviä uutisia saatiin tänään!! Vihdoinkin!Vauva on terve, tulos kokeista siis normaali.
Tässä on tullut elettyä elämäni pahimpiin kuuluvaa viikkoa...olen ollut niiiin romuna ja mies kanssa. Vaikeita asioita tullut mietittyä ja tavallaan jo varautui pahimpaan vaikka toivoi ja rukoili parasta.
Helpotus on niin suuri, nyt voi taas nauttia kesästä ja ehkä viimein myös odotuksesta!
Mä en ole paljon jaksanut edes käydä lukemassa tätä palstaa, mutta kiitos teille kaikille kannustuksesta ja myötäelämisestä!
Mä en usko, että enää lähtisin mukaan seulontaan jos sellainen tilanne tulisi. Aiheuttaa kyllä suurta huolta ja tuskaa myös tällainen "väärä hälytys". Mutta jokainen miettiköön asian kohdallaan tosi tarkkaan!

Ihanaa viikonloppua ja nyt varmaan palaan tänne vähän aktiivisemmaksi kirjoittelijaksi :)

Susa ja muru 14+2

Vaha
Ihanaa susa, että kaikki kääntyi parhain päin. Meillä oli tuttavaperheellä samanlainen tilanne, niilläkin otettiin sit lisänäytteitä ja kaikki olikin ok. (luonnolla kun on onneksi taito korjaata pieniä ja vähän isompiakin "vikoja" :) Ainoa vähän tyhmä juttu oli, että niille oli sit merkattu siihen tulospaperiin että kumpi tulee, vaikkei ne oolut halunnet tietää.( Mut nyt siis heillä jo parin viikon ikäinen terve poika)
auringonkukka; mulla muutettiin ultran mukaan la, koska se neuvolan la olis ollu 7.1. ja kuitenkin nyt np-ultrassa sikiön mitta (57mm) vastasi viikkoja 12+3 ja la muuttui 2.1.10, jonka mukaan nyt aletaan seuraa raskautta. Kuulemma täällä espoossa ne muuttaa la:n jos on neljä päivää eroa, ja mulle tulee sen viisi...
Ens pe se neuvolalääkäri, sitä odotellessa...
ihanaa viikonloppua kaikille!

Vaha ja Masukas rv 14+0

Aava79
Hyviä uutisia Susa!

Täällä on taas vaihteeksi oksennettu heti aamusta, tosin oli monta päivää välissä että ei tarvinnut kakoa sisuskaluja pihalle. Nuhakin on nyt aika lailla jo ohi, hieman yskittää mutta ei mitään vakavampaa. Väsymys vaivaa edelleen ja tämä kuuma ilma ei kyllä auta yhtään. Yritän nyt sinnikkäästi lisätä liikunnan määrää ettei menisi ihan vain makaamiseksi - aloittelen kävelyreissuilla ja katson sitten kuntosalille ehtimistä. Onhan meillä tuossa tuo WiiFit jos ei kotoa jaksa lähteä, heh.

Kätilo tulee kotona käymään maanantaina - jostain syystä Englannissa eka käynti on kotikäynti. Torstaina on sitten ultra. Jännittää kyllä vaikka Bug kyllä aina välissä ilmoittaakin olemassaolostaan esim pahalla ololla tai krampeilla. Mies juttelee masulle ja pyytää asukasta olemaan kiltisti. Heh.

Papu81
Moi kaikille!
Mulla oli viime viikolla neuvola rv 10 jossa otettiin verikokeet ja kuunneltiin sydänääniä, jotka ei vielä kuuluneet. Mulle varattiin seuraavalle eli tälle viikolle neuvolalääkäriaika ja neuvolantäti sanoi että siellä kyllä sitten pitäisi kuulua ne sydänäänet. Olin siellä sitten keskiviikkona mikä oli rv 11+4 eikä ne sydänäänet kuuluneet vieläkään. Olis ollut kiva kuulla ne! Mun sisko sano että sillä kuulu vasta melkein raskauden puolessa välissä, että ei tartte huolestua, mutta jotenkin ärsytti kun se täti sano että ne pitäisi kuulua...Sanoin sitten että ultra on ens viikolla että siellä sitten näkee mikä on tilanne... En aio kuiteskaan vielä panikoida, kun aika monet on sanonu että ei oo vielä tähän aikaan kuuluneet. Jännittää kyllä se ultra keskiviikkona! Jo pelkkä ajatus että joku ois pielessä saa vedet silmiin...

Oon muutenkin tippa linssissä koko ajan. Eilen katsoin Tv1:ltä Näkymättömät lapset lyhytelokuvasarjan, ja itkin viimestä päivää... Kuuluu varmaan "taudinkuvaan".. :)

Mulla ainakin alavatsa on pömpöttäny tosissaan jo monta viikkoa, vaikka tota löllöä on jonkin verran omastakin takaa. Oon lihonutkin jo melkeen 5 kiloa... Alkaa jo kyllästyttää pitää töissä koko ajan löysiä paitoja. Jos kaikki on keskiviikon ultrassa ok, niin sit voi pomolle kertoa ja laittaa päälle vähän tiukempiakin paitoja. Pomo kyllä varmaan jo epäilee, kun sanoin keskiviikkona meneväni lääkäriin, niin se oli toiselle työkaverille sanonut että oonkohan mä raskaana... Tää työkaveri tiesi että oon, mutta oli niinkuin ei tietäis.. :)

Tänään alkoi rv 12 jee!

Cayanne
Hienoa Susa, että kaikki on hyvin! Voin kuvitella tosiaan, että oli vaikea viikko. Mietityttää aina nuo vaikeat asiat niin mahdottomasti.

Enpä tainnut tulla maininneeksi, mutta viime viikolla oli taas lääkäriaika, ja siellä sitten otettiin se niskapoimumittaus ja verikokeet. Jo itse niskapoimut oli tosi hyvän mittainen, ja eikä verituloksistakaan sitten ilmeisesti löytynyt mitään hälyttävää, kun eivät lääkäristä soittaneet. Että kaikki hyvin näillä näkymin :) LA mullakin muuten siirtyi, mutta en vielä vaihda tuohon listaan.

Ah, enää viikko töitä ja sitten Suomeen lomalle! Töissäkin on nyt sitten kerrottu ja kummasti helpotti - kerroin nyt vain esimiehille ja työkavereille loman jälkeen sitten. Varmaan jo sitten näkyykin enemmän :)

Ja mäkin löysin Espritn alesta äitiyshousut, tosi kivat! Ja sellaisen Bellybeltin ostin kans, se on kyllä kätsä niin voi pitää tavallisia housujakin ja nappia auki siellä alla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Cayanne, 13+5

Nisse76
Mahtavaa Susa ! Olen ajatellut sinua usein täällä viikolla kun tätä palstaa olen käynyt lueskelemassa.Nyt voit alkaa nauttimaan odotuksesta ja fiilistelemään meidän muiden kanssa :)

Cayanne: Asutko sinäkin ulkomailla ? Missä päin ?

Minä en ole ostanut vielä mitään äitiysvaatteita, kohta on pakko alkaa mennä ostoksille,vatsa on kasvanut viikossa ihan yhtäkkiä, rinnat turpoaa, mutta aina vaan yöllä. Väsymys ei ole vieläkään helpottanut, siihen kyllä voi vaikuttaa 2 helleviikkoa +27 !

Whipped Cream: Rentoa kesälomaa sulle !

Kuulumisiin kaikille
N

susa08
Mua hymyilyttää vieläkin :)
Perjantaina siis soitin Naistenklinikalle vastauksista, koska mitään ei kuulunut, tänään sitten tuli kirje. Ja siinä luki myös sukupuoli... Tietenkin oli ihana taas lukea, että kaikki on hyvin! Me haluttiin tietää sukupuoli, mutta jotenkin hassua, että sen tietää jo tässä vaiheessa...Mun omat aavistukset vauvan sukuopuolesta menivät ihan pieleen, mutta ihanaa silti :) Ja tärkeintä on edelleen, että vauva on terve!
Mulla tämä kesä on mennyt ihan sumussa. Alkukesä hirveän pahoinvoinnin kourissa ja sitten nämä hirveät viikot epätietoisuudessa...tuntui viikonloppuna, että nyt vasta huomasi miten pitkällä kesä on ja kuinka kauniilta kaikki näyttää!
Masua on jo vähän, nyt odottelen liikeiden tuntemista mut ei vielä tunnu...
Hyvää alkanutta viikkoa!

Zandraa
Voi, olipa taas iloisia kuulumisia! Hassua, että jo nyt vois tietää vauvan sukupuolenki! Meille on molemmista aiemmista selvinnyt rakenneultrassa, kumpi on tulossa + itsellä ollut "oikea olo" alusta asti. Nytkin on vahva tyttöolo, mut en tiiä, haluunko tietää oikeesti, kumpi on tulossa, hauskahan se olis odottaa synnytyssaliinki!

Liikkeitä ei tunnu täällä vielä, tosin viikkoja on 13+0, eli tosi aikastahan se olis niitä tuntea. Eilen illalla oli sellaista lämmintä kutinaa vasemmalla puolella mahaa, voihan se olla vauvan aiheuttamaa - tai sit vaikka ruoansulatuselimistön... ehtiihän noita liikkeitä vielä tuntea, melkein 3/4 raskaudesta vielä edessä!

Tosta sukupuolesta tuli mieleen vielä, et eilisaamun lehdessä oli juttua, miten Jenkeissä(?) saa kotiin tilattua testin, se kertoo joskus viikon 10 paikkeilla jo 90% varmuudella sukupuolen oikein. Siinä vähän parjattiin sitä, et tytöstä testi menee oranssiksi, pojasta vihreäksi. Otsikko oli jotain "varoitus, tyttö tulossa".

Väsymys tuntuis hivenen helpottavan, pahoinvointi aaltoilee. Äsken oli just yks kaveri kyläilee ja juteltiin mm. vauvoista, mut en vaan ihan vielä kertonut uutista. Meillä on kuitenkin niin paljon yhteisiä työkavereita ja haluun pitää tän vielä työkamuilta salassa, et... mieli ois kyl tehnyt jo kertoa, saatan pyytää tätä kaveria kummiksikin, mut mut... joko muut ootte kertoneet ihan avoimesti?

Tänään poksunut Zandraa (13+0)

Katsu*
Huh,että helpotti....saatiin hyviä uutisia ultrasta.Edelleen odotin vaan niitä huonoja uutisia kun niitä on tässä kahden vuoden sisällä tupannut tulemaan.Mutta siis onneksi vauva oli elossa ja erittäin elossa olikin pomppi siellä milloin mihinkin asentoon niin että ihan ultraajaa nauratti ettei meinaa kuvaa saada.Kättä myös nosti kuin tervehdykseksi :).Vauvan koko vastasi viikkoja ja nt lukema oli 0.87.Veriseulan tulokset siis viikon päästä.Sukupuolesta kätilö ei edes kysynyt haluaisimmeko tietää.Eikä me kyllä halutakkaan.Seuraava ultra syyskuussa.
Meillä kerrottiin tänään mummoille,papoille,tädeille ja enollille.

Katsu 11+6 tai 12+0

multiplussa
heipä hei. Täällä odotellaan myös lasta tammikuulle, jos tarkkoja ollaan niin kaksi sieltä on ilmoittanut tulevansa. Esikoisia odotellessa :) rv 12 ja keskiviikkona toiseen ultraan.

Aava79
Täällä tulee huomenna 11 viikkoa täyteen ja kätilo tuli kotikäynnille - 1.5 tuntia meni kokeissa ja kaikkia lappuja täytellessä - sattui vielä sopivasti kauhea pahoinvointi vielä kesken kaiken - onneksi oltiin kuitenkin kotona että sai ihan rauhassa mennä vessaan kakomaan. Verikokeen jälkeen tuli taas oksu. Ultra on sitten torstaina, odotan ihan mielenkiinnolla nyt sitä. On ihan kiva että nyt on numeroita vaikka muille jakaa että jos tulee hätää, on sitten apua.

Me ollaan jo aika avoimesti kerrottu jo useammallekin - se varhaisultra auttoi, samoin kuin jatkuneet raskausoireet. Kuulemma tätä pahaa oloa kestää vielä pari viikkoa - ilmeisesti on paljon hormoneja kehossa juuri nyt että se teettää ennen kuin ne asettuu. Mutta nyt kävelyreissulle...!

Aava ja Bug 10+6

susa08
Kiva kun saadaan tänne myös tuplaodottajia! Tervetuloa multiplussa.Lisää tietosi listaan!!
Aava, mun pahoinvointi loppui aika tarkasti kun 12 viikkoa oli täynnä. Nyt on siis jo melko normi olo. Kestä vielä reilu viikko tai kaksi niin sit helpottaa!!

Me päätettiin pitää lähipiiri vielä salassa lapsen sukupuolesta. Voi olla, että kerrotaan sitten esim rakenneultran jälkeen...nyt on vielä jotenkin niin aikaista..
Mulla on nyt jotenkin enemmän huoli siitä, että jotain menee vielä vikaan kun ykköstä odottaessa...en tiedä miksi. Tieto kai lisää tuskaa..tai jotain. Nyt kuitenkin voin jo nauttia raskaudestani!

Susa ja Muru 14+5

Aava79
Aivan joo, tervetuloa multiplussa.

Susa08 - toivon todellakin että tämä kuvotus loppuisi pian - on jotenkin niin arvaamaton olo aina että ei ole hajuakaan siitä että onko tänään hyvä vai huono päivä. Voi olla että pidämme sukupuolen salaisuutena mutta todellakin haluan itse saada sen selville kyllä ennen syntymää - auttaisi sen homman mieltämisessä.

Joko teillä näkyy masut? Mulla ei sitten yhtään - iltaturvotteluja tuskin lasketaan.

Aava ja Bug 11+0

Zandraa
Kiva kun löytyy vielä uusia odottajia - ja tervetuloa mukaan!

Me grillattiin just, ja tuli ehkä syötyä hivenen liikaa, nyt kiertää niin kamalasti mahassa... vaan ainoostaan itteensä saa syyttää :(.

Mulla on jo selvä vauvamaha! Se on tullut joka raskaudessa aikasin näkyviin. No, nyt voi sit oikein korostaa mahaa vaatteilla :), kunnes loppuraskaudessa ei enää mikään vaate riitä peittämään mahaa... ei vaikka ois äitiyshousut ja -paita päällä, aina jää kaistale mahaa näkyviin. Et toivottavasti ei tuu kylmä talvi! Esikoista odottaessa (syntyi maaliskuussa) kiedoin aina ylimääräisen kaulaliinan mahan päälle, ettei siihen käynyt pakkanen, varmaan joutuu taas käyttää samaa kikkaa.

Mullakin on edelleen silloin tällöin kuvottava olo aamuisin, mut helpottaa jos syön esim. hedelmiä tai sit jotain suolaista, nyt on ollut meetwursti kova sana. (ja joo, tosi terveellistä, mut kun se helpottaa niin hyvin oloa).

Kaupassa tutkailin alkoholittomia siidereitä ja tuskastuin, kun KAIKKI on jotain supermakeita. Tykkäisin juoda enemmänkin kuivia, ja nyt oon sit ollut limulinjalla, kun ei löydy sopivaa sihukkaa. Ootteko muut löytäneet jotain kivoja juomia?

Zandraa 13+2

Aava79
Zandraa - yritin alkoholitonta olutta (Becks) mutta mulla tuli siitä ihan hirveä oksetus keskelle yötä että on jäänyt uudelleen koskematta. Jotain 0.5% siideriä on joka on ihan ok, en muista nyt merkkiä (tietenkään). Olen juonut aika paljon karpalomehua jäillä ja limetillä - se ei ole niin imelää.

Pomo suihkutti juuri hirveästi partavettä toimistossa ja mulla on siitä nyt tulossa kamala olo. Pitänee lähteä kotiin...

Mun kätilo sanoi muuten että he eivät mittaa painoa, ekana 3 kuukautena syö mikä maistuu (tietenkin kiellettyjä varoen) ja sen jälkeen terveellisesti - oma kroppa kuulemma tietää mikä on hyväksi.

Huomenna ultra.

Aava79 + Bug

*Auringonkukka*
Tervetuloa uusi tammimamma, kaksosten odottaja! Onpa mukava saada ketjuun tuplien odottaja. Muistahan kertoa kuulumisia, se on kuitenkin vähän erilainen raskaus, kuin että odottaisi yhtä.

Meillä on ollut kauempaa yövieraita ja huomenna lähdetään itse pääkaupunkiseudulle lomareissulle ja lauantaina olis siellä yhdet juhlat. Että sillä vähän ollut hiljaiseloa. Eikä täällä kyll mitään uutta olekaan. Neuvola on vasta loppukuusta, heti perään samana päivänä sitten tytön 1,5v neuvola. Pahoinvointi on jotenkin "aaltoilevaa". pari päivää meni tosi hyvin, välillä kuvotti, mutta ei sen enempää. Tänä aamuna neiti kävi viiden maissa hereillä ja kun kävin tuttia laittamassa tuli sellainen oksetusaalto, että alta pois! Mahahan oli siis ihan tyhjä, mutta yökin vessassa kauan aikaa. Sitten join vettä ja se tuli ulos ja sama toistui veden kanssa, kun heräiltiin puoli kaheksan maissa. Ihmeellistä... Toisinaan helpompaa ja kun tulee paha olo, niin ei vettäkään kestä juoda!

Maha on kasvanut selvästi ja kummitätini kysyikin jo, että tuleekohan meille perheenlisäystä ;) Käytössä on vielä normaalit housut, mutta pidempiä ja äitiys t-paitoja/paitoja oon jo välillä käyttänyt. Ovat mukavampia, kun on pidempi helma. Kaikki housut on vielä mun siskolla lainassa, niin joo, hän teki minusta 2 viikkoa sitten tätin!!! Tuli iso poika, 4430g ja 54cm. Samalla meidän tytölle syntyi ensimmäinen serkku. Me ei olla vielä näiden vieraiden ja nyt tuon tulevan reissun takia päästy käymään vauvaa kattomassa, kun meillä on kuitenkin tuota välimatkaa... Mutta eiköhän heti ensi viikolla käydä, kun kotiudutaan reissun päältä.

Mutta, häätynee lähteä pakkailemaan tavarat kasaan ja saunomaan. Pesukonekin jauhanut (ja jauhaa edelleen) koko päivän, että saa reissuun kampetta mukaan.

Auringonkukka

Aava79
Mun mies on tällä hetkellä reissussa ja kaveri on tullut yökylään. Rasittavaa vain kun se tulee sisälle iltakymmenen jälkeen ja sitten paukuttelee ovia, puhuu puhelimessa ja niin jää unet taas vähille - mikä tietty aiheuttaa ongelmia päivän mittaan ja pahentaa pahaa oloa. Pitänee nyt pyytää sitä, että josko se voisi jo mennä kotiinsa - puhe oli yöstä tai parista, ei koko viikosta. Normaalistihan tämä ei olisi ongelma mutta kun seurana on jatkuva väsymys ja ihan erilainen lepäämistarve tää on ottanut nyt voimille.

Kätilö kertoi myös että tutkimusten mukaan joka kolmas raskaana oleva nainen alkaa kokemaan väkivaltaa raskauden aikana. Musta tää oli ihan shokeeraavaa. Siis joka kolmas?? Ja kuulemma tämä ei aina ole aviomies vaan saattaa olla esim täti tai työkaveri jne. En todellakaan ole väkivaltaa kokenut mutta sen olen huomannut että jotkut ihmiset reagoivat uutisiin aika voimakkaasti ja hieman oudosti, esim jauhetaan vain siitä kuinka kroppa menee, vaatteet ei pian mahdu ja synnytys on hirveää - ja tämä yleensä sinkkunaisilta. Samoin kuin joillakin miehillä on sellainen asenne että ei sun tarvi istua junassa vaikka huojutkin siinä pahoinvoivana, itsepä itsesi raskaaksi sait... muilla samanlaisia kokemuksia?

Pistin tuon listan tuohon uudestaan - Multiplussa pistätko omat päiväsi vielä siihen? Päivitän vielä uudestaan jos ultrassa aika muuttuu...

mantelisuklaa (esikoinen) LA 29.12.2009
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 31.12.2009
¨Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 2.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
viiriäinen (esikoinen) LA 5.1.2010
Nisse76 (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Elna81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Zandraa (poika 3/05, tyttö 9/08) LA 11.1.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Papu81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Katsu ( poika 12/05) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 18.1.2010
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010
Pampula84 (esikoinen) LA 31.01.2010
Multiplussa ?

Aava79
Jee Mantelisuklaa!!! Miten kuvailisit sitä?

Kävin eilen ultrassa ja pitää mennä ensi viikolla uudestaan. Meidän pientä ei nimittäin niskapoimun mittaus kiinnostanut yhtään, viisi kertaa sitä yritettiin mutta ei onnistunut vaikka kuinka menin kävelylle, join lisää vettä, pompin paikallani, makasin pää alempana kuin kroppa, kävin kahvilassa jne. Näytti vain pyllyä, nukkui ja lopussa teki jopa käsiseisonnan jotta ei varmasti saataisi mitään lukemia. Tuli ihan isänsä mieleen!! :D Noh, ensi torstaina uudestaan ja sitten mieskin pääsee mukaan katsomaan meidän pientä kiukuttelijaa... Laskettu aika muuttui yhdellä päivällä, se on nyt 25.1.

Yhteistyössä