Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti
papu81
Meillä oli keskiviikkona ultra ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen heilutteli jalkojaan ja saatiin hieno kuva jalkapohjasta, näkyy kaikki viisi varvastakin! :) Niskapoimua ei tosiaan haluttu mitata, mutta muuten kaikki oli oikein hyvin, pää-perämitta oli 64 mm ja silloin oli rv 12+5. Olo oli helpottunut ja kerroin viimein töissäkin kaikille. Vaikeaa olisikin ollut enää olla kertomatta kun maha pömpöttää jo siihen malliin...Ehkä pian voisi jo tehdä vaaville jotain hankintojakin... Pieniä valkoisia villasukkia olen kutonut, pian on toinenkin sukka valmis..

Eilen oli tähän asti kamalin päivä pahoinvoinnin suhteen. Oksensin aamulla kotona kaikki ja töissä oksensin vielä..Paha olo jatkui koko päivän ja päänsärkykin tuli oksentamisesta... Meninkin sitten kotona jo 18.30 nukkumaan... Nostan kyllä hattua niiden jaksamiselle joilla pahoinvointi on sitä luokkaa että koko ajan joka päivä...

Zandraa
Iltaa!

Mäkin tänään mietin, et voisko nää olla vauvan potkuja, vasemmalla puolella mahassa tuntui 3-4 potkun "sarja". Katsellaan, jos noita rupee tulee enemmän ja voimistuvat, ei kai ne sentään näin aikasin tunnu (13+4) vaik mulla onkin tuntunut tosi aikaseen aina.

Ihania nää raskausajan mielihalut. Nyt tekee mieli meetvurstia ja viinirypäleitä!

Oltiin tänään shoppailee. Rupesin siinä tuumii, et ehkä on sittenki fiksumpaa ostaa neiti 10kk isompi istuin (on ollut kaukalossa tähän asti) mitä herra 4 veelle. Kolmonen siirtynee kaukalosta istuimeen ehkä n.1,5v päästä, ja poika on silloin jo 6v -> tarviiko silloin enää mitään istuinta, varmaan pelkkä koroke riittää, kun taas noita "väli-istuimia" tarvitaan jokatapauksessa 2, kun nää nuorimmaiset on niin samanikäisiä. Ostettiin sit toinenkin Graccon Duoflex istuin - ja vautsi vau, ne plus Britaxin kaukalo mahtuu meidän tilaihme auton takapenkille vierekkäin!!! Eli ei tarvii ostaa isompaa autoa!! JEEE!!! Rahareikiä on ihan tarpeeks muutenki. Nuo Graccon istuimet on aika pieniä ja kaposia, et jos jollain muullakin on pieni auto, niin ne mahtuu! Mä oisin silloin aikanaan halunnut Britaxin Two Way Eliten, mut ei ollut toivookaan, et ois mahtunut autoon...

No, vissiin sitä pitäis lähtee nukkuu. Huomenna piskin kera näyttelyyn, ton eka näyttely tässä ihan vieressä, matkaan menee ehkä 20min - vaan jännittäähän se silti!

Zandraa 13+4

mantelisuklaa
Liikkeet tuntuvat saippuakuplan puhkeamiselta ja nyt parina viime päivänä on välillä tuntunut kuin hentoja potkuja myös. Sellaisia kuin joku näpäyttäisi sormella. Tuntuvat kyllä vain jos on ihan paikallaan esim. ruokailun jälkeen tai nukkumaan mennessä :)

Milan
Hassua että toiset tuntevat jo liikkeitä, itsellä taitaa olla siihen vielä aikaa, huomenna alkaa rv 13. Istukka on takaseinässä, joten ei välttämättä mene montaa viikkoa että tuntuu. Vaikka ensikertalaisen onkin kai niitä vaikeampi tunnistaa.

Miten teillä on paino alkanut nousta? Laskiko monella pahoinvoivalla paino, onko jo lähtenyt nousuun? En joutunut oksentamaan kertaakaan vaikka huonoa oloa olikin, ja paino nousi ensimmäisten viikkojen aikana varmaan siitäkin syystä että söin koko ajan jotain ettei tulisi huono olo. Mulla se riitti parantamaan oloa. Paino oli ekassa neuvolassa noussut 2kg, ja tässä viimeisessä oli vähän laskenut, nyt on alusta +1.5kg. Mulla kyllä tavoitteena on lihoa mahdollisimman vähän, tai ei lihoa ollenkaan. Pystyn hyvin liikkumaan, toivottavasti myös lopussa. Tai sitten täytyy vain yksinkertaisesti vähentää syömistä. Katsotaan miten käy ;)

Hyviä oloja ja iloa vauvamasuista!

susa08
Mulla paino oli noussut 2 kg aloituspainosta. Ihme, kaiken sen pahoinvoinnin jälkeen...toisaalta oksensin aika harvoin, kuvotti vain niin hirveästi. Liikkuminen jäi vähiin ja söi mitä vain pystyi (nakkeja ja pihviä..tosi terveellistä)
Muutenkin huomaan, että kasvan leveyttä enemmän kuin ykkösestä ja masu näkyy jo...aikaisemmin tuli näkyviin rv 18 ja vain eteenpäin pieni kumpu :) Nyt paisun kuin pullataikina...iik, olen aina ollut hoikka, tuntuu aika hassulta..Miltähän sitä näyttää vuoden vaihteessa :)?
Pieniä, hentoja liikkeitä olen tuntenut nyt parina iltana. Ihanaa! Iloitsen nyt niistä ihan erityisesti!!

Hyviä vointeja kaikille!

Susa 15 + 4

Aava79
Paino laski aloituspainosta noin 2 kiloa eikä ole vielä noussut - tosin pahoinvointi on vähentynyt ja ruoka maistuu jo miltei normaaleina annoksina eli varmaan pian. Tavoitteena olisi sellainen n. 10kg painonlisäys :)

Katsu*
Minulla oli tänään neuvolanlääkäri.Kaikki oli hyvin ja sydänäänet vahvat.Paino oli noussu ensimmäisen neuvolan jälkeen 500g joka kuulema oli viikkoa kohden 135g.
Katsu 13+0

Elna81*
Terkkuja neuvolasta. Kaikki kunnossa, kuunneltiin sydänäänet, sekä mitattiin ekaa kertaa sf-mitta, se oli huimat 14 cm. Sinänsä jännää koska mulle ei ole kasvanut vielä minkäänlaista vauvavatsaa. Paino noussut edellisestä kerrasta 191g. Verenpainekin laskenut jokaisella käyntikerralla, se on mukavaa, koska itsellä ollut aina aika korkea alapaine.

Elna ja mini-murmula 13+4

Papu81
Mulla on paino noussut 4 kg ihan alusta. Oon kyllä melko surutta syönyt mitä huvittaa. Pitää alkaa tosissaan karsii noita herkkuja, ajattelin et 15 kg maksimissaan sais tulla painoa. Olin koko talven laihiksella ennen raskaaks tuloa ja sain 10 kg pois, niin ne vaan takas tulee samantien.... Mutta raskaanaolo on kuitenkin eri asia kuin muuten vain lihominen :)

rv 13+3

*Auringonkukka*
Tervehdys!

Lomareissu on nyt takana päin ja kyllä on oikeestaan ihanaa olla kotona! Vaikka olihan se kiva lomaillakin, mutta kyllä se tavallaan on vähän raskastakin...

Meillä tuli tuossa etelän reissulla ostettua uusi perheautokin :) Mikä auto teillä Zandra on, kun mainitsit, että istuimet mahtuu hyvin? Meillä oli ennen aika vanha, porrasperäinen auto. Nyt nuorennettiin aika paljon ja ostettiin farmari, kun tekis niin tiukkaa ens talvena kuskata vaunuja mukana muuten...

Ei muuten kannata puhua raskauden aikana lihomisesta, kun musta ainakaan se ei sitä ole :) Mulla on tullut alusta n.1,5-2kg painoa, vaikka oon oksentanutkin, mutta kun sen kääntöpuoli on sitten se, että oon myös puputtanut koko ajan jotain... Ensi talvena pitää aloittaa kunnon kuntokuuri. Vauva vaunuihin ja taapero pulkkaan ja lenkkeilemään. Mulla nimittäin jäi n. 4kg esikoisestakin ylimääräistä ja siitäkin vois sitten vielä pari kiloa pudottaa...

Minä olin myös tuntevanani tässä yhtenä iltana vauvan liikkeitä, kun makasin mahallani sängyllä. Tuntui sellaista jännää kuplintaa, kai se mussukka oli siellä niin ahtaalla :D Tai sitten se oli jotain muuta, mutta aika varmaan vauvan liikkeitä...

Mutta, nyt laittaan kaikki valmiiksi, pitää lähtä kauppareissulle, kun tyttö herää päikkäreiltä, on kaikki kaapit niin tyhjinä.

Auringonkukka ja Nasu

Aava79
Vain yksi neuvolakäynti tähän mennessä - seuraava on sitten joskus viikon 20 jälkeen. Sitä ennen on kaksi ultraa, yksi huomenna kun viime viikolla vauva ei halunnut niskapoimua mitattavaksi ja yksi sitten viikolla 20.

Oli eilen sellainen mekko päällä mitä en ole vähään aikaan pitänyt ja ihan selkeä pieni potbelly on tullut näkyviin - tämä pieni shokki koska se näyttää tulleen esille tyyliin parissa päivässä ja mulla on aina ollut littana maha. Viikkoja on kasassa 12+2. Siis ei sellainen selkeä vauvamaha varmaan muille mutta itse sen kasvun kyllä huomasi... ja kahta kauheampi kun illalla turvotti, mieskin ihmetteli että kuinkahan iso susta vielä tulee...

Aava79 ja Bug 12+2

susa08
Mulla on ollut jo kaksi neuvolaa, seuraava on kyllä vasta elokuussa. Ensimmäinen lääkäri on syyskuussa, nykyään kuulemma vain 2 x lääkärintarkastus kun se esikoista odottaessa oli x 3. Neuvoloita myös harvemmin....säästöä, säästöä...
Mä aloittelin taas reippaampaa liikuntaa, mutta jouduin pari kertaa pysähtyä vähän hengähtämään lenkkipolun varteen (olin siis sauvakävelemässä, en juoksemassa) Tuntui vähän hassulta, aivan kuin olis vähän supistellut, hassua paineentunnetta alavatsalla. Selkä tuli myös kipeäksi..Harmittaa, jos tässä vaiheessa jo alkaa näitä kremppoja tulemaan.. Pitää nyt vähän kuulostella omaa jaksamista ja mitoittaa lenkit sen mukaan. Auttaiskohan sellainen tukivyö? Onko jollain kokemusta sen käytöstä?

Susa ja muru rv tasan 16

plussa..
Hei!

En oo ehtiny edes lukea tätä, kun on lomakiireitä :) Nyt vaan pikaisesti kerron että vauvan liikkeet tuntuu jo mahan päältä käteen! tai Joku ilta(oisko tiistaina ollu) tuntui, mutta en oo ehtiny hirveesti niitäkään kuuntelemaan :) Tytöltä otettiin ne tutit pois ja samalla alko kunnon uhma. Neiti makaa lattialla raivoamassa noin 10 kertaa päivässä. Eipä muuta, luen joskus paremmin kaikkien kuulumiset :) Meillä on neuvola ens viikolla.

plussa ja viikot ei oo päässä

Aava79
Tänään saatiin vihdoinkin mitattua np - ja kaikki ok. Kuulemma riski on tosi pieni eli se oli kyllä kiva kuulla. Oli tosi ihanaa myos mun miehelle nähdä meidän vauva - teki koko hommasta jotenkin konkreettisempaa hänellekin. Mun masu kun ei vielä näy lainkaan, painokin on edelleen alhaalla.

Aava ja Bug 12+3

Pampula84 (ejk)
Hei taas kaikille pitkästä aikaa!

Nyt on lomat vietetty ja np-ultrassakin tuli vihdoin käytyä. Kaikki näyttäisi hyvältä ja pieni oli vähän isompi ja laskettuaika muuttui parilla päivällä ja on nyt 28.1. Nyt siis 12+4.

Huono olo ja väsymys alkavat vähitellen väistyä. Hirveä hiustenlähtökin tuntuu nyt vähentyneen. Nyt oon huomannut että jos liikun paljon (esim käyn muutaman km kävelylenkillä) niin mulla tulee lonkat tosi kipeiksi. Mulla on yliliikkuvat nivelet ja raskaus on nyt jo pahentanut vaivoja kivasti. Just lonkat esim tuntuu vähän väliä olevan väärässä asennossa. Toivottavasti ei enää hirveästi tästä pahene.

Neuvoloita on tosiaan harvoin. Mulla on ekan ja tokan välillä 2kk (tosin siinä välissä oli toi ultra). Lääkärikäyntejä on 3 mutta niistäkin eka taisi olla 23+.

Onko teillä miehet miten suhtautunu raskauteen? Mun mies on ihan täpinöissään ja nyt innostunut lueskelemaan ties mitä. Olin kyllä tyytyväisempi ennen tätä innostusta kun ei tarvinnut jokaisesta suupalasta ja ruokaostosta keskustella ravinto-oppaan kädessä. Se on hienoa että sitä kiinnostaa mutta kyllä se on välillä rasittavaa kun se on niin huolissaan kaikesta.

Nyt töiden pariin. Tässä vielä päivitetty lista

mantelisuklaa (esikoinen) LA 29.12.2009
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 31.12.2009
Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 2.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
viiriäinen (esikoinen) LA 5.1.2010
Nisse76 (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Elna81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Zandraa (poika 3/05, tyttö 9/08) LA 11.1.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Papu81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Katsu ( poika 12/05) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 18.1.2010
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010
Pampula84 (esikoinen) LA 28.01.2010

KM71
Täälläkin ilmottautuu yksi tammikuinen. Terve vaan Plussa, taas ollaan samassa ketjussa :) En oo kerenny tännekään aikaisemmin kun on siis jo yksi todella energinen ja meneväinen pieni mies kotona. Jere tulee 1v 9kk tämän kuun 23. päivä ja syntyi n. 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Kerkesi tässä taas olla yksi keskenmeno maaliskuussa ja nyt odotus on ainakin hyvällä mallilla ja toivottavasti myös pysyy. Meillä nähtävästi mennään tämän kaavan mukaan kun ennen Jereäkin oli yksi keskenmeno.

Aikamoista turvotusta on ollut, mutta eipä oikeestaan muuta ihmeempää tälläkään kertaa. Tuli jo käytyä niskapoimussa ja se oli 0.7 ja veriseulakin otettiin ja sen tulokset tulivat tänään ja huh helpotusta kaikki kunnossa. Väkisinkin vaan jännittää ja sitä keskenmenoakin pelkää.

Aika pitkä ketju tänne on jo kertynyt ja pitäisi sitä vähän lueskella paremmalla ajalla. Niin nyt LA on 28.1.2010. Päivitän listan perään.

KM71
mantelisuklaa (esikoinen) LA 29.12.2009
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 31.12.2009
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 31.12.2009
Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 2.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
viiriäinen (esikoinen) LA 5.1.2010
Nisse76 (esikoinen) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Elna81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Zandraa (poika 3/05, tyttö 9/08) LA 11.1.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Papu81 (esikoinen) LA 16.01.2010
Katsu ( poika 12/05) LA 18.1.2010
Milan (esikoinen) LA 18.1.2010
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010
Pampula84 (esikoinen) LA 28.01.2010
KM71 (poika10/07) LA 28.1.2010

Zandraa
Heipat pitkästä aikaa! Ollaan reissattu & puuhailtu niin paljon kaikkee muuta, et ei oo tullut koneella ees käytyä. Loma!!

Auringonkukka, meillä on ihan tavis Neon. Siis ei ne istuimet sinne mitenkään hyvin mahdu, mutta mahtuvat, ja vielä saa kaikki vyöt kiinni. Tuo Gracon duoflex on aika pieni malli (ja oli testivoittaja silloin kun esikoiselle hankittiin kaukalon jälkeen istuin).

Ja tervetuloa mukaan KM71!

Mä oon tuntenut liikkeet kahtena iltana, mut nyt ei oo taas päiväkausiin tuntunut yhtään mitään. Niistä ekoista en ollut silloin ees varma, ovatko liikkeitä, mut muutama päivä myöhemmin tuli niin selvät, ettei voinut erehtyä. Nyt on varmaan jo viikko mennyt, etten tunne mitään, mut aikaistahan vielä on. Sen sijaan suppailu on alkanut! Alkoi viimeeksikin jotain näitä aikoja. Kivuttomia harjoitussuppareita, mut tuntuvat kuitenkin myös selässä. Viimeeks sanoivat, et olisivat enemmän huolissaan, jos uudelleensynnyttäjällä ei olis niitä, ni tuskinpa noista nytkään mitään haittaa on.

Maha näkyy jo ihan kunnolla, mut esim. tänään kun törmäsin kaupungilla työkaveriin, ei hän tainnut huomata mitään, kun oli löysä paita päällä... sen verran hyviä kamuja ollaan, et hän kyllä sanois jos huomais, eikä periaatteessa enää ookaan mitään syytä olla kertomatta mut... lomaa on viel 2 viikkoa ja meinasin sitten vasta kertoa työpaikalla.

Zandraa viikot kai 15+0?? (sitä kun ei oo käynyt täällä, ni ei ees enää muista missä mennään!)

susa08
Heips!
Pitkästä aikaa. Tänään palasin lomareissusta Virosta. Ihanan rentouttava kylpyläloma :)
Kiva kun vielä uusia tammikuisia ilmottautuu :) Hyvin mahtuu vielä mukaan.
Masu näkyy ja potkut tuntuu. Mulla myös lonkat kipeytyy, jos kävelen pidempiä matkoja...tätäkään kremppaa ei ollut ed raskaudessa... Tätä se ikä varmaan teettää ;)

Susa rv kohta 17

Nisse76
Haloja, hiljaiseloa olen viettänyt, kuulumisia säännöllisesti käynyt lukemassa.Luulin jo väsymyksen helpottaneen, mutta nyt se on taas alkanut. Syykin selvisi viime viikolla: verenpaine 90/60 ja matala Hb.

Kävin viime viikolla ihmettelemässä lastenvaunu valikoimaa. Joko te olette käynyeet? Millaisia merkkejä teillä on ennestään? Oletteko olleet tyytyväisiä ? Minä mietin kahden merkin välillä Concord Neo ja Teutonia. Eka mainittu on tosi näppärä matkustettaessa, sen saa niin pieneen kasaan, siinä on kaikki samassa, vaunu, buggy ja turvakaukalo, mutta tavarakoria ei ole.Tulen reissamaan aika paljon, joten siihen varmaan silti päädyn.

Tänään aika vielä kätilölle sydänääniä kuuntelemaan :)
Monia terveisiä koti suomeen.

Nisse tänään tasan 17+0

Vaha
Heippa kaikille, kävin kuulumisia lueskelemassa, aika moni taitaa lomailla vielä ko on ollut aikapaljon taukoa jutuissa. Mulla ei vielä liikkeet tunnu, mutta mahaa alkaa olla, iltaisin näkyy selvemmin ko aamuisin, mutta mun mielestä ei oo vieläkään kunnon vauvamaha.
Oltiin tossa miehen kanssa mökillä pitkästä aikaa ja ihanan rentouttavaa oli :).
Joku kyseli, että montako kertaa on käyty neuvolassa, mulla kaks käyntiä takana ja nyt elokuun alussa olis kolmas käynti, siellä sitten katotaan josko on tarvetta sokerirasitukseen, ko viimeksi oli siinä hilkulla että laittavatko mut vaiko eivät, ainoa syy olis bmi joka on 26. (muita syitä ko on suvun diabetes, yli 40 v ikä ja vielä joku kolmas, en muista mikä mutta minkä ehdot ei mulla täyty :)
Eli liikkeitä odotellessa...
ihanaa iltaa meille kaikille
-Vaha ja Masukas rv 16+4-

Zandraa
Just kun viime kerralla kirjoitin, ettei liikkeitä oo tuntunut päiväkausiin, niin nyt niitä on tullut päivittäin :).
Meillä on esikoiselle ostetut vaunut tai itseasiassa yhdistelmät edelleen käytössä. Hauberkorn merkkiset, "halpisvaunut" mut olleet oikein toimivat ja hyvät! Isot ilmakumirenkaat, suht pienet/kapeat -> helppo liikkua esim. ostoksilla ja heittoaisa. Silloin vuonna 2004 kun nuo ostettiin, kaikki kehuivat kilpaa Teutonioita. Nuo on aika samanlaiset, mitkä lie kopiot...

Mulla on ollut 2 neuvolaa, viikoilla 8 ja 12. Seuraava on vasta elokuun lopulla, milloin ollaan jo puolessa välissä (vai ylikin).

Sokerirasituksessa en oo ollut kummassakaan edellisessä, vähän sillä on nyt kaverit pelotelleet, kun molemmat vauvat on olleet 4kg syntyessään, mut eipä oo mua siihen laitettu. Onneks, kun en oo kuullut siitä mitään mairittelevaa... etenkään nyt, kun makea ei vaan uppoa!!

Mulla vaan jatkuu tää väsymys. Mietin jo, et joudunko heti hakee saikkuu, kun työt jatkuu. Aiemmin ei oo ollut ollenkaan tällaista, etenkin tää toinen kolmannes on ollut super-energistä aikaa! kaikki jutut vielä itkettää, ja vähän masentaakin :(. Voikohan synnytystä ennen tulla yhtä lailla masennus, kuin sen jälkeen? Kait niitä samoja hormooneja nytkin jo elimistössä virtaa?

Zandraa 15+2

plussa..
Mukava nähdä KM71:kin täällä ja kiva kun tulit mukaan!

Meillä oli neuvola eilen. Kaikki loistavan hyvin siellä. Pissit ja verenpaineet jne. Kohtu kasvaa yläkäyrällä minkä kyllä huomaakin :) 14cm korkeus. Paino oli noussu kilon viime kerrasta eli tullu alkupainoon takas. Syke oli 140-145. Muistaako joku miten ne meni ne tyttö- ja poikasykkeiden arvot? Eikös tuo oo taas sieltä puolivälistä? Laskeeko se vielä koko ajan kun vauva kasvaa? Nyt oli se oikea th ekan kerran ja oli mukava täti. Oon käyny siis 3 kertaa neuvolassa ja seuraava on 5 viikon päästä ja välissä on se rakenneultra.

Meillä käytössä brio kombit, oon ollu tyytyväinen. Matkapeleinä on gesslein swift:it, jotka on liian kalliit verrattuna käyttömukavuuteensa. Ne oli tosi kevyet ekan kesän alle 1v:llä, mutta nyt on tosi raskaat työntää kun lapsi painaa 12kg, ja saa vielä käyttää johonki 24 kiloon, en varmaan jaksa niitä lykkiä niin isolla taakalla. Tuplia oon vähän katellu kaupoissa, mut saa nähdä hommataanko, kun neiti on 2v2kk vauvan la:na.

Ainiin, neuvolassa ei mitattu hemppaa ollenkaan, kun oli ollu hyvä aikasemmin ja viimeraskaudessa. Ens kerralla mitataan. Mul on ollu nyt sellanen outo leijuva olo.. Vähän niinku pyörryttää tms niinku heiluisin kokoajan.. Tajusko joku ja onko se just jotain anemian oiretta tms?

Zandra: Kyllä ne hormoonit voi heitellä. Mä oon ihan paniikissa välillä siitä kystasta ja sit tosta sikainfluenssasta. Oon onnelllinen, että en oo töissä kun hakisin varmaan saikkua jostain naurettavista syistä. Viimeks(neitiä odottaessa siis) oli yks saikku masennus-diaknoosilla, kun kuulemma jotain väsymys/uupumusdiaknoosia ei hyväksytä sairasloman perusteeks.. Sillon olin tosi itkunen ja siel lääkärissä vaan itkin, että en halua mennä töihin.

Liikkeet tuntuu myös istuessa ja seisoessa, ja ne on jo sellasia epämiellyttävän puoleisia rakon paukutuksia ym. Pelottaa jo miten paljon nyt painaa lopussa keuhkoihin ja kylkiluihin ku masusta tulee isompi ku eka kerralla ja sillon loppu oli aika ikävän tuntusta, kun paino hirveesti tonne ylös.. Vai painaako se sit vähemmän sinne ylös, jos tossa edessä on enemmän sitä mahaa?

Mies on sopivan kiinnostunut, ei tosin oo jaksanu oottaa, että tuntis liikkeet käteensä. Viimeks taisin aika paljon vaatia sitä hengaamaan käsi masun päällä..

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja masuasukeille!

plussa ja asukki tasan rv17 (hui ku menee nopeesti)

Aava79
Plussa - onko pojilla ja tytoillä eri syketiheydet? Miten se toimii?

Täällä on hieman yli 13 viikkoa kasassa ja vielä oksennellaan - tänään tuli ihanasti töissä laatattua oikein olan takaa... joskus tuntuu siltä että olo on jopa pahentunut välillä, yleensä ei ole tarvinnut kunnolla oksentaa vaan hieman vaan kakoa ja tällä viikolla on oksu lentänyt ihan mahan tyhjäksi asti jo kaksi kertaa. Ja aamuisin kuvottaa aivan kymppinä.

Mun mies innoistui ultran jälkeen ihan hirveästi - ollaan jo varattu synnytysvalmennus joulukuuksi. Sikainfluenssa kyllä pelottaa aika reippaasti, täällä Lontoossa kun sitä on aika lailla ja yksi ja toinen tässäkin toimistossa on sairaslomilla. Yritän olla enemmän kotona töissä mutta se on välissä tosi hankalaa.

Plussa - minkä alan töissä olet?

Yhteistyössä