Heippa!
Täällä on yksi, joka on ollut aikalailla veto pois nyt helteiden aikaan. Tosi ikävä yhditelmä kauhee kuumuus ja kuvottava olo. Oksentaminen on kyllä vähentynyt, mutta välillä kyllä laattailen... (huomenna alkaa 17. viikko). Ja Aava, tuo kuulostaa niin tutulta, mulla oli pahoinvointia esikoiselta 8kk. Synnytyksessäkin oksensin 4 kertaa. menin silloin alkuraskaudesta erääseen tehtaaseen töihin ja paikat oli pitkään uudet (iso paikka) ja mihin tahansa menit, koko ajan oli mielessä, että missä hitossa täällä on lähin vessa... Onneksi tämä raskaus ei oo niin paha pahoinvoinniltaan.
Mullakin oli tänään neuvola. olikohan se nyt kolmannen kerran. Ärsyttää, kun se täti on vaan niin... p... en tykkää siitä oikeestaan yhtään. Esikoisen terkka jäi vuosi sitten eläkkeelle ja se oli ihan huippu! Mulla yksi neuvolassa käynti oliki vieläpä vaan semmonen, kun se tohelo ei saanu otettua niitä verikokeita (veri valskas pitkin käsivartta!) ja jouduin sitten kohta uusiksi. Joo, no tänään tosiaan vähän selvis tuo vetämättömyyskin, mulla oli verenpaine PERÄTI 93/54. Hemoglobiinin olisin halunnut myös mittauttaa, mutta sitä ei kuulemma enää SAA mitata kuin 3 kertaa koko raskauden aikana. eikä riittänyt, kun selitin vetämättömyyttä. Kuulemma viimeksikin oli niin hyvä (yli 130) eikä se vielä näillä viikoilla romahda. Ahas... Mulla ei mennyt siellä vissin puolta tuntia, kun en vaan jaksa ja halua siltä ees mitään kysyä.
Mulla on nyt vieläpä yksi asia kalvanut kovasti mieltä... siitäkin pitäisi puhua varmaan neuvolassa, mutta en saa siihen kuitenkaan sopivaa vastausta tai kannustusta, niin en ainakaan vielä halunnut edes yrittää... Meillä siis meni esikoisen kanssa imetys ihan persiilleen. Se ei oikein koskaan lähtenyt sujumaan kunnolla ja oikeestaan ihan aina oli vaan osittaisimetyksellä. Se oli mulle tosi kova pala, kun olin siis ajatellut jotain ihan muuta. Nyt oon miettinyt, että jos se taas menee niin pieleen ja ei onnistu, että entäpä jos en edes yritä, niin ei tule niin suurta pettymystä... Esikoisen sain vietyä n. 4kk ikään osittain rintaruokinnalla, mutta siis ihan synnäriltä lähtien oli pullokin mukana. Hyvin se on kasvanut ja on terve kuin pukki
Meillä on esikoisen vaunut (Emmaljunga). Ostettu syys-talvella 2007. erittäin hyväkuntoiset ja siis yhdistelmät. Jonku verran oon miettinyt, että pitääkö hankkia tuplat, mutta vissin katotaan, että tuleeko tarve. Talvella esikoinen menee kuitenkin pitkää pulkassa ja vauva vaunuissa.
Närästääkö muilla? Mulla on tullut iltavaivaksi. Esikoiseltakin oli , mutta vasta n. viimeinen kuukausi. Nyt jo näin aikaisin ja on tosi ikävää! Viilistä on tullut uusin iltaherkku, sitä vaan tekee aina kauheena mieli
Lisäksi oon pitkään himoinnut sellaista helppoa juomaa, kuin "sitruuna-vesi". Pilkon vaan vesikannuun sitruunaa renkaina ja että on hyvää! Ei kuitenkaan ihan pelkkää vettä, jotain makua ja jotenkin piristävää näin kuumalla. Ei liene pahimmasta päästä nämä minun tämän hetkiset herkut
Tympäsee, kun miehellä alkoi eilen loman jälkeen työt. Yhtenä iltana jo itkua väänsin, kun olin niin poikki. Siis että kun jään taas tuon pikku-ikiliikkujan kans kaksin, mutta ainakin vielä on mennyt kohtuu hyvin. Ja oli se erimukavaa, kun oli toinen arkiaskareissa mukana...
Plussa: Me luovuttiin siitä tutista myös nyt lomalla! Oltiin ajelemassa etelästä kotiin niin jätettiin tutti mun siskon pikkuvauvalle. Tosi hienosti meni luopuminen ja jos on sen perään kysellyt, niin aina on itse muistanut ja sanonut, että antoi tuttinsa vauvalle
Meän 1,5v on tosi kova jo puhumaan ja kun tutti jäi, niinhoksas, ettäjätetään vaipatkin! Hienosti on siis nyt ollut päiväkuiva juhannuksesta asti. Itse hoksasi pottailun riemun. Pottailtiin jo siis aikasemminkin, mutta kun oppi käveleen, niin jäi koko homma, kun ei viihtynyt potalla yhtään. Nyt on kotona pihallakin ihan ilman vaippaa. Vaippa on vaan nukkuessa ja kyläillessä. Mahtavaa ensi talvea ajatellen
Nyt muihin touhuihin. Neitikin sais jo heräillä...
Auringonkukka ja Nasu rv 15+6