*Tammivauvat 2008*

Katja Meidän tyttö oli 3kk neuvolassa 6240g ja 60,5cm. Keskikäyrällä mennään. Eilen käytiin puntarissa ja se näytti tytölle 6,5kg. Mites teidän pojun mitat?

qwerko Mä aloin antamaan velliä ja pottu-porkkanasosetta (itse tehtyä ) sen takia, kun tyttö alkoi olemaan yöllä levoton, tuttia sai laittaa tunnin välein suuhun. Nyt iltavellin jälkeen aletaan nukkumaan, nukutaan 8-10 tuntia ja sit taas syödään. Ja vielä jatkuu unet sen jälkeen noin 4 tuntia. Ja tuo kiinteiden anto...Meillä alkoi tytön syötöväli olemaan päivällä vain 2 tuntia ja kerralla meni 2dl. Nyt kun saa kiinteempää sapuskaa, ollaan pidemmän aikaa kylläisiä ja hyvin tyytyväisiä :)

Maija Moneltako teillä tyttö menee yöunille kun nukkuu noin pitkään? :whistle:
 
carla-81: meilä nukkumaan menoaika vaihtelee vielä ihan päivittäin, parhaimmillaan kymenen aikoihin, ja huonoimmillaan vasta aamu neljältä. On myös käynyt muutaman kerran niinkin, että vuorokausi on ihan päälaellaan ja nukkumaan on käyty vasta aamu kuuden aikaan. Kerralla nukutaan semmonen 8-12 tuntia yhtämittasesti.

Nyt tarkoituksena kysellä neuvolasta miten rytmiä voisi vähitellen muuttaa, niin että nukkuminen olisi enempi yöaikaan, kuin päivällä. Vai ovatko nämä vielä liian pikkasia, varsinkin kun meillä päiväunien määrä, pituus ja aikakin vaihtelee todella paljon.

Maija
 
Huomenta!
Olipas katkonainen yö, kun oltiin eilen illalla miun vanhempien luona, ja unohdin ottaa poitsulle iltavellin mukaan. Pelkällä tissillä mentiin siis ilta eilen, niin Albert heräsi sit 5 kertaa syömään tissiä aamu neljään mennessä (yleensä syö 1-2x/yö, ensimmäisen kerran herää syömään aina yli 6h:n nukkumisen jälkeen) No sit lopulta nousin neljän jälkeen ylös, ja tais tosiaan ressukka vähän nälissään olla, kun velliä upposi 3dl IMETTÄMISEN JÄLKEEN, ja johan sitten nukutti aamuun asti! :)
Normaalisti siis illalla syödään velliä, ja yöllä tissiä, mut nyt piti antaa yöllä sit velliä kun jäi iltavelli väliin. :/

carla-81: Mie en kyllä yhtään tiiä, että minkä kokoinen Albert on nyt, kun edellisestä neuvolasta on 3vk, silloin oli 5975g&61,5cm. Meillä kun kävi niin, että Albert ei ollu paljoo yhtään kasvanut 2kk ja 3kk neuvolan välissä, eli ekat 2kk kasvoi tosi paljon, ja sit se tyssäsi, sen takia neuvolassa suosittelivatkin meille jo antamaan kiinteitä. Saas nähdä miten on paino noussut 4kk neuvolaan mennessä sitten, se on parin viikon päästä, Aape onkin silloin jo reilut 4kk.

Katja ja Albert 3kk3vk
 
Heippa kaikille! Täällä olisi yksi tammivauvan äti lisää, jos saa liittyä joukkoon. :wave:
Olen jo odotusajan puolivälistä seuraillut ahkerasti teidän juttuja, mutta vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä mukaan. ;)
Elikkä meille syntyi ihana tammityttö 20.1.2008. Nimekseen sai Emma. Meillä on myös toinen tyttö, joka täyttää kesäkuussa 3v. :heart:
Neamma ja tytöt
 
Tervetuloa minun puolestani Neamma! Kiva, että porukka kasvaa niin ehkä taas aktiivisuuskin lisääntyy :)

Tänneppä ei mitään kummempia kuulu. 3kk neuvolassa käytiin ja ekat rokotukset saatiin tai siis ensimmäinen yhdistelmä- ja sit tuo rotavirusrokote. Mitään suurempia sivuvaikutuksia ei rokotuksista tullut, mitä nyt poika ehkä vähän väsyneempi oli eilisillan, joten siis hyvä näin.

Mulla on alkanut oleen ihan hirvee makeenhimo!!!!! MÄ voisin syödä vaikka paketillisen keksejä tai jäätelöä kerrallaan..... IIIKKK!!!!! Just kun on päässyt raskauskiloista eroon niin ei kaipais kyllä mitään vararengasta kesäksi vyötärölle. Olen tässä miettinyt, että voiskohan makeanhimo johtua noista minipillereistä, joita olen syönyt nyt kohta yhden laatallisen. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Nyt vaunulenkille

:wave: Kide
 
Kide Mulla kans ihan tajuton makeanhimo! Suklaalevy menee päivässä :p Mutta silti ei näy kyllä mitään ylimäärästä vyötäröllä, eikä puntarikaan liian kovia lukemia näytä....?!
Mä oon kans syönyt minipillereitä (cerazette) kohta kolme laattaa, voiskohan tuon makeanhimon todella pistää niiden piikkiin..? :whistle:
 
..tervehdys kaikille!!

Meillä on sairasteltu sen verran tässä kevään aikana, että on tämä palstailu jääny kokonaan. Tuolla mesessä olen jonkin verran kuulumisia kertoillu. Meillä siis "irmeli" on kastettu vihdoinkin ja hänestä tuli Onni Hermanni. Onnilla on ollut jo influenssa A ja oltiin sen taudin takia 3 päivää Jorvissa infektio-osastolla. Oli mennyt korviin ja keuhkoputkissa oli rahinaa. Räkää oli niin paljon et ois riittäny vaikka armeijalle. Siitä jotakuinkin parannuttiin niin sitten Konstalla oli ensin kurkkutulehdus joka tietysti tuli sitten Onnille. Että semmoista sairastelua meillä....

Muuten meillä menee ihan hyvin, kovasti kasvetaan ja kiinteitä sekä velliä syödään. 3 kk:n neuvolassa pituutta oli 65 cm ja painoa 7,6 kg. Mahalleen käännytään ja kaikkeen tartutaan oikein kovasti kiinni. Veli pojan hommia seurataan silmä kovana ja tiedetään et se voi välillä vähän muksasta.

Että semmosta meille tällä erää.

T: Nuuskis ja Onni
 
Hei kaikille! :wave:
Aivan ihana ilma ulkona! Piristää kummasti mieltä tämä keväinen auringonpaiste.
Meillä on nyt viikon verran valvottu yöt, vaikka tähän asti nukuttu tosi hyvin. Emma kuolaa paljon ja koko ajan kädet ja sormet suussa... Ja tosi kärttynen neiti. Ei kai hampaita voi vielä tulla? Esikoisella tuli ekat hampaat 6 kuisena... Emma siis nyt 3, 5 kk. :eek:
Päiväunia meidän pikkuneiti ei ole vielä oppinut nukkumaan laisinkaan, korkeintaan 15 min torkut tissittelyn jälkeen... Kyllä on sitten illalla väsynyt jo 7 aikaan, silti vasta 10 aikaan saan yöunille. Ja ennen on tosiaan nukkunut 12 tunnin yöunet yhdellä syötöllä. Nyt herää kiukkuamaan 10 min välein. Ja koko ajan tosiaan kuolaa ja nyrkki suussa. Tosi hyvin on kasvanut täysimetyksellä ja ei kuitenkaan yöllä syö kun herää, joten oliskos tosiaan niitä hampaita? En usko, että vielä tarvitsee muuta kun tissimaitoa... :/
Muuten tosi helppo vauva, on hyvin tyytyväinen kun saa olla sylissä tai rintarepussa eikä paljon itkeskele... Nälänkin ilmoittaa maiskuttelulla. :LOL:
Kovin Emma jo juttelee ja leluja seuraa ja niihin jo tarttuukin. Pari viikkoa sitten kääntyili jo sängyssä mahalleen, mutta nyt ei enää edes yritä kääntyillä... Varmaan joku menopaussi! :D
Niin, ja tosta makeanhimosta, mä olen kanssa kohta 2 laatallista syönyt minipillereitä ja on myös aivan tajuton makeanhimo... Sama juttu oli esikoisen kanssa. Ja makeanhimo loppui vasta kun lopetin pillerit, tai siis vaihdoin tavallisiin. :kieh:
Nyt pitää lähteä tonne ihanaan auringonpaisteeseen kävelylle!
Neamma ja tytöt
 
Pullottelusta muistaakseni joku kyseli ja kertoili.... meillä iida ei alkuun huolina pulloo oikein ollenkaan mutta oli yö kylässä mummulassa niin johan pullolla rupes maito maistuun...nyt siis ollaan tissi + pullo systeemillä.....

ei meilläkään vielä käännytä mutta eipä vielä kiirettä ookkaan tosin selällään "pyörii jonkun verran :D .... on nimittäin yöllä ja aamulla sängyssään poikittain..... leluihin ei varsinaisesti tartu mutta sormeen ja paidankaulukseen kyllä... :LOL:


Neamma gtervetuloo joukkoon....


jatketaas vähäsen.....

meilläkin on ns huutokoht ollu mutta sitten hokasin että neitillä on vielä nälkä tissin lutkutuksen jälkeenkin...joten pikkasen korviketta jatkoks niin hyvä tuli.....


asunnosta meillä on okt 4h+k kodinhoito huone ja sauna + varasto tilaa....
neliöitä en muista :kieh:


ihania onnen kiljahduksia kaikille meillä ainaklin iida kiljahtelee jo + jokeltaa tietty


pikku eppu ja tytöt + pojat
 
Aurinkoista perjantaita

Aivan ihana ilma, olisipa vielä viikonloppunakin.

Meillä tuo runsas kuolaaminen ja käsien syönti tiesi hampaiden tuloa. Tällä viikolla (ikää 3 kk) puhkesi ensimmäinen alahammas. Mitään erityistä kitinää en huomannut. Mutta meinasi olla kädet ranteita myöten suussa jatkuvasti, yritin välillä vaihtaa käden puruleluun, mutta kyllä lelu vaihtui taas käteen melko nopeasti.

Meidän Vili sai rotarokotteen runsas viikko sitten. Ensin vatsa toimi aivan normaalisti (kuten ennenkin; kakka kerran päivässä), sitten tuli 3 päivän paussi ja vähän myös itkua vatsavaivoista. Nyt on taas sitten ollut jo 2 päivän paussi. Miten teillä muilla, onko ollut samanlaista vaikutusta? Tämä ei välttämättä johdu rokotteesta, mutta sopisi ajallisesti hyvin kuvaan.

Nyt täytyy lähteä viihdyttämään pikkumiestä, kutsu kuuluu.

Äiti2008 ja Vili
 
Tulinpas minäkin pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia ja lukemaan teidän juttuja.
Meillä myös mennään vielä täysin rintamaidon voimalla ja meidänkin tyttö on aika iso. Neuvolassa käytiin tiistaina. Viola on nyt 3 kk iässä: pituus 63,5 cm ja painoa 6980 g elikkä ei mikään "kevytkeiju" ;)

Neamma: TERVETULOA VAAN JOUKKOON!!!

Gorthaur: Meillä ei neiti ainakaan vielä osaa seurata telkkua, jos laitan tytön tv:n ääreen iso-sisarusten kanssa katteleen lastenohjelmia. Eiköhän se kohta se aika tule, että tapittaa silmä tarkkana telkkua ;)

Saaru: Meillä neiti tänään otti lelun eka kertaa käteen ja voi sitä riemua, kun onnistui (ihan ääneen nauroi ja jokelteli) :heart: Viola täytti toissa päivänä 3 kk .

Carla: Meillä ei oo vielä soseita maistettu, kun tämä äidinmaito riittää (painoa oli neitille tullut kuukaudessa yli 1 kg)

Hokkis: Meillä ei ainakaan vielä ole aloiteltu vauvan kanssa mitään muskareita tai jumppia. Haluan olla rauhassa vauvan kanssa kotona ennenkuin alan kerhoilemaan tms. Täällä päin on noita tauteja niin hirmuisesti liikkeellä, että parempi pysyä kotona.

Jaahas, pitäis jatkaa noita kotiaskareita nyt, kun neiti nukkuu päikkäreitä ulkona ja isommat ovat isänsä kanssa tuolla pihalla touhuamassa, jotenka :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 3 kk :heart:
 
Hei vaan kaikille äideille ja vaaveille! :wave:
Äiti2008: Meillä myös kakka oli vihreää rotarokotteen jälkeen, johtuu kuulemma ilmavaivoista. Ja välillä muutenkin, jos minä olen syönyt jotain sopimatonta, kuten sipulia. Meillä on kakka tullut n 2 viikon ikäisestä n. 4-6 päivän välein. On sekin kuulemma normaalia, jos vauva on täysrintaruokinnalla. Sama oli esikoisen kanssa. Tasaantui kun alkoi saamaan muutakin ruokaa.
Ainakaan vielä ei ole hampaita puhjennut, mutta nyrkit melkein asuu suussa ja kuola valuu jtakuvasti, eli kai kohta tulee ekat hamput suuhun. ;)
Me lähdetään nyt mummille pihatalkoisiin ja sitten toiselle mammalle yöksi!
Hauskaa viikonloppua kaikille.
Neamma ja tytöt
 
rotarokote+vatsa:
meillä toimi antopäivänä ja seuraavana päivänä normaalisti ja sit tuli yhden päivän ummetus ja pari päivää kitisi mahaansa ja oli ilmavaivoja(meillä tulee heti kitinää jos maha ei toimi kerran päivässä).
jonkin verran huonommin nukkui sit päiväuniakin tämän takia.

Muuten tänne ei ihmeitä kuulu.
Elli tarttuu kovasti jo esineisiin, käsi +lelut menee suuhun ja kuolaa riittää.Syö kaikkea mikä osuu suuhun :D taitaa hampuja tulla piakkoin.
Kääntyilystä ei ole kovin kiinnostunut(kyljelleen kääntyy), hyvin äkkiä huutaa lattialla ollessaan syliin, ei kyllä kauaa siellä viihdy.sitterissä paremmin mutta iakmoiseksi sylikissaksi on muutunut ja kovasti tarinaa riittää.Ihanaa kujerrusta ja keskustelua pitää aina kun virkeä :heart:

Isosiskokin nauttii Ellin leikittämisestä ja saa parhaat naurun kikatukset Elliltä.

Mukavaahan tämä kotona olo on mutta kyllä kovasti kaipaisin joka päivä myös aikuisia ympärilleni.Varmaankin heti vanhempainvapaan jälkeen alan tekemään viikonlopputöitä välillä ihan oman itseni takia.Pääsee vähän ihmisten ilmoille ja saa muuta ajateltavaa.Pitäis harrastustakin aloittaa mutta taitaa jäädä syksyyn.

nyt alan valmistautumaan kylään lähtöön.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

HeMa ja Elli 3kk
 
Ihanaa kevättä pukkaa tänne pohjoiseenkin. Eilen oli ihana päivä, käytiin kävellen, pojat pyöräillen mummolassa grillaileen :p Ois ihan huippua jos vappunakin ois tälläiset ilmat!

Meillä Lucakin jo ens viikolla 4kk, kauhia ku aika rientää. Nyt ollaan muutamana päivän maisteltu pottua sekä pottua-porkkanaa. Ihmeissään poika maistelee, mutta hyvin syö:D Eilen illalla piti vielä Nannia antaa illalla et unen päästä sai poika kiinni, sitten nukkukin (muutaman rauhoittelu kerran jälkeen) hiukan pitemmän pätkä omassa sängyssä (4h)

Ostin eilen laatallisen soseitakin valmiiksi kaappiin, niitä ku kuiten nyt aletaan joka päivä syömää, ja koko ajan enemmän. Suunnitelmissa onki että teen osittain itese soseet, kasvikset lähinnä. Mutt varmasti kaupankin eväät on kovassa käytössä.
Nyt oli taas Lidlissä tarjouksessa noin Toujours-vaipat, niin kävin kokeeksi hakee yhden paketin, tosi edullisia vaippoja 7,99e ja ainakin nyt eilisen käytön perusteella on kyllä ihan toimivia vaippoja, aamullakin (en vaihda yöllä) vaippa oli täys, mutta ei ollu ylivuotanut. Mutta ostin myös Pamppers Active fit- paketin:D Ihan varuilta. Nonii ja nyt kuuluuki kauhiaa pörinää Lucan peräpäästä :LOL: Vaipanvaihdolle siis..

Aurinkoista sunnuntaita!

Saaru ja Hajuherne
 
Eipä ole tullut itsellänikään pitkään aikaan tänne kirjoiteltua, jotenki unohtunu ihan kokonaan :ashamed: Meilläkin Antti kasvaa hurjaa vauhtia, koko ajan oppii uutta :) mahalta kääntyy jo selälleen ja selältään pääsee kyljelleen :) Kovasti nauraa ja juttelee jo. Tavaroihinkin tarttuu jo ja keskittyy ihan seurailemaan kaikkea liikettä yms.. :) tiistaina on meillä jälleen neuvola ja eka rokotuskin.. Jännittää kyllä vähän, jospa siitä rokotteesta ei mitään tulisi.. Mutta minäpäs tulen tosiaan ne neuvolakuulumiset kirjottelemaan taas kun joudan :)
 
Niin, ja soseista tosiaan että mekin niitä ensi viikolla alotellaan syömään ku antti täyttää sen 4kk :) Mikäs on semmonen sose millä kannattaisi alotella? ja olikos se niin että aluksi 1 lusikka ja seuraavana päivänä aina tuplata se :) vellejä meillä on syöty jo 2kk iästä alkaen :)
 
Hei,

Täällä on tänään opittu kääntymään selältä mahalleen :) Saa nähdä meneekö koko tuleva yö harjoitellessa... Mites te muut, kenellä vauva kääntyy; oletteko kääntäneet yöllä takaisin selälleen, jos on kääntynyt vatsalleen?

Emppu syö vielä pelkkää tissimaitoa. Niin pitkälle kun päästään pelkästään rintamaidolla niin hyvä. En jaksa vielä aloittaa sitä ruokashowta :ashamed: Vaikka eihän sitä tiedä, miten helposti se tällä kertaa lähtisi käyntiin. Kakkosella kesti 2 viikkoa ennen kuin hoksasi miten niellään ja senkin jälkeen hörppi ruokansa lusikasta. Tai sen kärjestä, koko lusikkaa ei saanut suuhun.

Täällä kans kuolataan ja paljon. Saa nähdä, milloin hampaita alkaa tulemaan ja miten paljon vaivaavat etukäteen. Esikoinen sai ekan hampaansa tasan 5-kuisena, kakkonen oli 4,5kk.

Mä kaipaan kans aikuisia ympärilleni. Pihassa ei ole ketään muuta hiekkalaatikolla istujaa ja puistoakaan ei ole lähellä (puistoasia toivottavasti korjaantuu syksyllä ). Mun puhelinlaskut on olleet huimia, kun oon sitten soitellut... :ashamed:

Huomenna sitten kuskaamaan esikoista kerhoon ja tiistaina Emilian neuvola. Toivottavasti hyvät kelit jatkuisivat, kun on näihin jo niin tottunut :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jimena + Emppu 3,5kk
 
Jimena: meillä on tasan viikko sitten opittu kääntymään selältä masulleen. Kerran on juuri nukkumaan mentyä kääntynyt masulleen ja siihen sitten itse heräsi. Muuten on kyllä nukkunut selällään tai kyljellään.

Lidlin vaippoja on meilläkin kokeilussa. Pissat pitävät oikein hyvin, mutta kakkaa ei mielestäni ime kovin hyvin. Jää jotenkin siihen vaipan pinnalle "kellumaan" :whistle: ja muutaman kerran valunut selästä ulos.

Meillä Roosa on nukkunut nyt kahtenä yönä koko yön heräämättä syömään :) . Viime yönä jouduin klo 4 aikoihin pumppailemaan, kun tissit tuntuivat räjähtävän. 125ml tuli hetkessä, eikä edes tyhjentyneet kuin vähän. Aamulla olikin sitten liivinsuojukset ihan märkinä maidosta. Roosa on ollut eilen ja tänään uniesempi kuin aikaisemmin. Luulen sen johtuvat tuosta lisääntyneestä liikkumisesta. Eilen nukahti ensimmäistä kertaa lelukaaren alle ja nukkui siinä tunnin verran tyytyväisenä :whistle: . Yrittää myös masullaan ollessa nostaa peppuaan ylös ja turhautuu sitten kun ei sitä vielä pääse ollenkaan eteenpäin. Eli energiankulutus on varmasti kasvanut.

Meillä kädet ovat myös koko ajan suussa ja kuola valuu. Olen koittanut ikeniä mutta ei tunnu ainakaan minun sormeen vielä että hampaita olisi tulossa. Kai tuo kuolaaminen kuuluu tähän ikään.

Nyt siivoilemaan. Tytttö nukkunut jo reilun tunnin ulkona, ja kaupassakin pitäisi vielä ehtiä käydä tytön kanssa vaunuilla :wave:

Afu ja Roosa vajaa 2kk 3vkoa
 
Heipsan!

Meillä on nyt sitten eka ilmanäitiä-ilta takana. Olin ensin ajatellut ottaa Henrin mukaan sinne kaverin polttareihin, mutta kun kerroin asiasta kaasoille niin tuli vastaukseksi ehdoton ei. Vauva kuulemma pilaa tunnelman ja sotii polttareiden ideaa vastaan. No, eka tietty pahoitin taydellisesti mieleni tästä kun ajattelin että en sitten pääse ollenkaan menemään. :'( Sitten ajateltiin että meen siksi aikaa kunnes mut sitten hälytetään kotia. Menin polttareihin sitten hati aamusta ja tulin Henrin päikkäreiden jälkeen syöttämään. Sit menin uudestaan ja sainkin olla koko loppuillan, kotona oltiin saatu syötettyä pikkupoika lusikan avulla ja nukkumaankin poika saatiin tosin pienen käninän jälkeen vasta.

Tein sitten polttareissa kauheen mokan. En nimittäin ottanut rintapumppua mukaan. Oli tosi kiva kun tissit oli ihan pinkeet ja liivinsuojat litimärät noin parin minuutin jälkeen. No ei siinä muu auttanut kun tunkea vessapaperia liiveihin ettei paita olis kastunut ja käyvä sit baarissakin puolen tunnin jälkeen vaihtamassa uudet paperitupot. :headwall:

Meillä Henri kääntyi selältä vatsalleen ekan kerran viime viikonloppuna. Nyt menee jo helposti, tosin se toinen käsi jää välillä masun alle jumiin ja siinä tarttee sit vähän apuja. Hirveesti poika juttelee ja kiljuu, tykkää selkeesti omasta äänestään. =)

Nyt pitää jatkaa siivousta. :/

Ja jos nyt en enään tällä viikolla kerkee tänne kirjottelemaan niin Hauskaa Vappua kaikille tämmimammoille!! :flower:

T: Hokkis ja Henri 3,5kk
 
Meillä ei edelleenkään yritetä mahalleen kääntyä.Nyt sentään molemmille kyljille kääntyy ja tavoittelee leluja joita olen ympärille laittanut.Kovasti on Elli seurusteluhaluinen nyt ja siksi haluaa olla sylissä mahdollisimman pystyssä ja tarkkailla sieltä maailmaa.Lattialla olo ei siis kiinnosta.

Meillä myös alkanut olemaan noita kokonaisia öitä eli aamuyöstä/aamulla vasta syö.Itsellä rinta hyvin täynnä sit aamusella mutta ei pinkeenä.Toisesta rinnastahan ei enää juurikaan mitään tule.Ellille sitä tarjoan mutta kun ei sieltä tule paljoa niin ei jaksa imeä siitä pitkään ja eihän siihen sit maito nouse.Ylihuomenna on neuvola että sitten näkee miten paino nousee tällä systeemillä.Ainakin vaikuttaa siltä että maito riittää kun neiti tyytyväinen ja pyöreäposkinen.Ja nukkuu vuorokaudessa kaksi pitkää unijaksoa, päivällä ja yöllä.Ihanant michelinnrenkaat on jaloissakin jo :D

Hyvää vappua kaikille jos ei tule piipahdettua tänne !

Hema ja Elli 3kk
 
Saaru: Meillä on neitillä myös käytössä niitä Lidl:n vaippoja (samaa merkkiä mitä sullakin) ja hyviä ovat ja ennenkaikkea: halpoja! =)

Meillä myös Viola kasvaa kovaa kyytiä... toivon, että tuo rintamaito riittää mahdollisimman pitkään sillä tykkään kovasti imettää. Kiinteitä alan ehkä kokeileen kuukauden päästä. Pitää kattoa ekaks, kun neiti käy 4 kk neuvolassa, että tarviiko kiinteitä vielä aloitella.
Viola kovasti opettelee kääntymään mahalleen ja nyrkkejä kattelee ja syö ja kuolaa on joka paikassa... pari päivää sitten tyttö nappasi lelun mun kädestä eka kerran ja voi sitä riemun määrää: alkoi ihan ääneen nauraan ja kovasti jokelteleen, kun oli niin onnessaan.

Keskimmäisen synttärit tuli vietettyä ja kivaa oli! Kohta pitäis alkaa järkkäillä esikoisen 5-vuotis synttäreitä. No, onneksi ne on niitä mukavia juhlia, joita on kiva järkkäillä :)

Kohta pitäis tuonne ulos lähteä, vaikka yöllä tuli kovasti vettä ja joka paikka on vettä täynnä: lapset tykkää ;)

Tammiäiti ja Viola-neiti 3 kk :heart:
 
Lidelin vaipoista meillä käytössä kanssa meillä ei oo yli vuotoja tullu kun kerra kaks kun vaippa on muutenkin päässy liian täydex niin tullu kakat yli........ :ashamed:


kohta meilläkin kiinteet aloitetaan nyt ois hyvä alkaa kun vapyun tienoo on isännälläkin lomaa....

En sitten tiiä et mikä on kun kaikilla näyttää olevan käytössä jo ainakin 62 cm vaatteet meillä 56 menee vielä suurin osa 62 puku oli iso no kohta sitten täytyy koitelle kaik 62 jos nai9kka on suuriikin eroja.....

Iidalla myös nyrkit suussa koko ajan ja mieletön rähjäys no korvikkeella on asia tähän asti korjaantunut nälkäänsä siis rähjännyt ja kyljilleen kääntyy ei vielä masulleen..
 
Huomenta,

Nopeasti jos muutaman rivin tännekkin kirjoittelisi, kohta pitää kyllä mennä herättelemään tyttöä, niin ehditään "ajoissa" ulos (täällä siis tuo pieni yökukkuja tuskin itse vielä edes suunnittelee heräämistä ). Toisaalta mukavaa, kun saa itsekkin nukkua pitkään, mutta toisaalta sitten suurin osa päivästä menee aina nukkumiseen, kun itsekkän ei jaksa kamalan aikasin nousta...

Tänään illalla on ohjelmassa vauvauinti info ja lauantaina sitten aloitetaan uinti. Montaa kertaa tässä ei enää ole jäljellä, ennen kesätaukoa, mutta kivaa kuitenkin päästä tutustumaan lajiin. Vappu suunnitelmia ei meillä muutoin ole, mies otti myös huomisen ja perjantain vapaaksi, eli pitkää viikonloppua vietellään.

Mukavaa vappua kaikille, toivotaan että säät suosii!

Maija ja Laura 3kk
 
Hei taas,

Aamulla käytiin lasten kanssa Emilian 3kk neuvolassa (joka siis oli jo yli 3,5kk). Mittaa tytöllä on nyt 63,6cm ja painoa 6,95kg. Hyvin siis kasvaa :)

Meillä on käytössä pääsääntöisesti 68cm vaatteet (alaosissa vielä 62cm:kin). Pitäisi kaivaa 70/74cm esiin, kun alkaa bodyt tuntua tiukoilta. Hirmuisesti on eroa noissa vaatteissa, samalla valmistajallakin saattaa olla samat kokonumerot aivan eri kokoiset :/ Ja sitten kun on noita jo kahdella lapsella olleita vaatteita niin ovat kyllä pesussa kutistuneet.

Emilia syö päivällä noin 2 tunnin välein. Se ei haittaa mua (täytyy vaan varautua imettämään reissussa), kun yöllä sitten nukkuu jopa 10,5 tuntia putkeen. Tankatkoon päivällä :)

Jeps, pyykinpesukone odottaa, joten sen kimppuun ennen kuin tytöt heräävät ja esikoisen Scarry loppuu telkkarista.

:) H A U S K A A :) V A P P U A :)

Jimena + Emppu (1301)
 
Moi!

Onpas kiva lukea teidän juttuja, kuulostaa niin kovin tutuilta nuo jotkut jutut, kuten käsien ainainen syönti ja kuolaus :hug:

Ja uusia taitojakin on opittu: Pikkumiehemme nauroi viikonloppuna ensimmäisen kerran! Kyllä oli suloista kuunneltavaa :heart: Muutenkin hän on ollut jotenkin tosi hyvällä tuulella ja kovin juttelevainen.

Päiväunet vaan on vähentynyt puoleen ja juuri yli tunnin unia ei päivisin ole juuri näkynyt.... Ennen kaveri nukkui hyvin sisällä päikkärit, siis parituntia joskus ylikin, mutta nyt ne on ihme pätkiin vaihtuneet. Vaunuissakaan ei uni sen paremmn maistu. Toivottavasti on vaan joku vaihe ja kohta normalisoituis, kun jotenkin tuntuu, että päivärytmi pysyis paremmin kasassa, kun olis yhdet vähän pidemmät unet. Vaikka mihinkäs tuo pikkukaveri mitään päivärytmiä vielä tietysti tarvii, taidan olla itse se, joka sitä enemmän hinkuaa, myönnän :ashamed:

Mitens on, onko täällä innokkaita juoksijoita matkassa mukana? Mä hölkkäilin useampaan kertaan viikossa ennen raskautta ja tänään ajattelin lähteä nyt ekaa kertaa pitkän pitkästä aikaa juoksemaan, tai siis koittaan kuinka askel nousee! Onhan tässä tulllut vaunujen kanssa kävelylenkkeiltyä melkein päivittäin, mutta nyt näin hienoilla ilmoilla kaipuu juoksemisiin alkaa kasvaan ihan hillittömästi! Mä tuu sitten kertoon kuin kävi.

MItens muuten te, joilla on jo vanhempiakin lapsia niin kuin ootte uskaltaneet nostaa lasta vaunuissa istuvampaan asentoon? En mä nyt toki vielä ole tuota reilu kolme kk vanhaa alkaa istuttaan, muta lähinnä mietin, että voisko kesällä jo sen tehdä?

Nyt kutsuis pyykit tuolla kylppärissä...

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE TASAPUOLISESTI :wave:

Kide
 

Yhteistyössä