Heippa!
Me ollaan neidin kanssa nyt kolme päivää putkeen hoidettu raksa-asioita, ja kyllä tuntuu! Pari päivää meni taas tapetti ja kaakelivalikoimia ihmetellessä, tänään käytiin itse paikan päällä katsomassa miten homma etenee. Ei tytön kanssa hirveesti viitsi raksalla ollakaan, kun kuitenkin siellä käytetään sirkkeliä, naulapyssyjä (kompressori) jne, että on aika paljon välillä melua ja sitten se pöly, jota on toki ilmassa. Saunasta puuttuu enää lauteet ja kiuas. Tuli kyllä kivan näköinen, kun tehtiin sellainen vino paneelaus seinään, ei tosin kokonaan, mutta sellainen "tehoste-juttu". Kiukaan taakse laitettiin sellaista luonnon kiven näköistä kiveä. Näytti ihan kivalta... Pesuhuone on harmahtava, suihkujen kohdalla pystyboordit. Vessaa kaakeloivat tänään, luonnonvalkea iso laatta, wc-pöntön takana ruskea pystyraita pienemmällä laatalla. Mies kyllä meinas, että ei mitään tollasia "kotkotuksia", tulee kuulemma niitä ruskeita raitoja ihan muutenkin sinne pöntöön

No, ihan mukisematta se ne sitten lopulta laittoi seinään! Tapetoinnit/maalaukset on vielä kokonaan aloittamatta. Pohjamaalit on seinissä.
Mistähän täällä on ollut puhetta... Niin, Pinni, meilläkin ruka maistuu välillä aika vaihtelevasti. Tällä hetkellä vihannessoseista ja nauta-pottu-porkkanasta sellainen 3-4 jääpalakuutiota on ihan hyvä... Hedelmäsosetta menee päivässä yksi purkki. Puuroa menee sitten isompi lautasellinen illasta. Sillä pärjäileekin sitten aamuun asti. Ei enää yöherätyksiä meillä n. pariin viikkoon
Siitä vedestä... Me ei olla sitä juotu edelleenkään... Meillä neuvolan täti oli 6kk neuvolassa sitä miletä, että vedellä on turha täyttää mahaa, koska kuitenkin se maito on ravintoaineine parempi vaihtoehto vielä ton ikäiselle. Uskon siis tällä erää häntä, varsinkin, kun meillä maitomäärä (=nesteiden määrä) on selvästi pienentynyt kiinteiden myötä, että saa sitten nestettä kuitenkin ja nyt siis vaan maitona.
Lehtolaisen Leenan faneille tiedoksi, että Lehtolaiselta oli tullut joku uusi kirja vast'ikään. Vaikka itse tykkään paljon ko. kirjailijasta, niin juuri tällä viikolla sain vasta käsiini kirjastosta sen edellisen... Että en hirveen ahkera lukija ole. Nyt tullut iltaisin luettua jonkin verran. Niin ja Pinni, täällä myös yksi, joka EI VOI SIETÄÄ Taru sormusten herrasta -kirjoja eikä elokuvia. Ei vaan iske, ei sitten millään. Yhden Potterin luin aikoinani au pairina ollessa, lasten painostamana

Kyllähän se meni, mutta enpä tiedä... Yhden elokuvan oon kattonut. Niin muuten, joskut lääkärikirjat on mun mieleen Lehtolaisen lisäksi. Robin Cook esim.
Meilläkään ei Nintsu vielä ryömitä/kontata. Kovasti kyllä yrittää. Pylly nousee ja käsien varassa töröttelee pitkiäkin aikoja, mutta käsien ja jalkojen yhteispeli ei vielä toimi. Kierimällä menee ja lujaa. Tänään just sanoin miehelle, että pitää alkaa tukkiin pistorasiat kohta. Tänään tyttö löytyi tietokonepöydän alta kameran piuha suussa... Ihme kuinka tuo tekniikka kiinnostaa, kerran löysin neidin pöydän alta kaukosäädin kädessä! Kännykkä pitäis myös saada aina itselle. Ja temperamenttiä löytyy, ootappa, kun menet ja otat jonkun jutun pois, niin seuraa älytön huuto. Ei auta, vaikka yrittäis vaikka vaihtaa esim. jonkun kirjan toiseen...
Onnea Nupulle työsopimuksesta! Minä oon aika varma, että oon tähän samaan syssyyn vielä toisen kerran äitiyslomalla (+ehkä hoitovapaalla) ennenkö lähden töihin. Siis koskaanhan ei oo varma, ensinnäkään tuleeko toista lasta ja jos vaikka joku unelma paikka aukeis, niin en voi sanoa 100%, että meen töihin ehkä n. 2012...??? Mulla on siis se tilanne, että olin määräaikaisella sopimuksella viimeksi töissä, eli ei ole paikkaa mihin mennä tai minne pitäis nyt edes mitään ilmoitella. Miten muuten se kodinhoidontuki, miten sitä haetaan ja koska sitä pitää hakea??? Mulla mammaloma loppuu muistaakseni 24.10 paikkeilla.
Tsemppihalit kaikille imetyksen kanssa taisteleville! En jaksa enää sitä samaa tarinaa, mutta muistatte varmaan sen oman erittäin epäonnistuneen imetyksen, että tiedän miltä tuntuu... Tsemppiä!
Mutta, pitää lähteä nukkumaan. Huomenna on mun "aamuvuoro". Neiti heräilee niin aikaisin ja kun mies on nyt ollut viikon sillä vuorotteluvapaalla (eli menee siis vasta 1.12 seuraavan kerran töihin

, niin on herätty neidin kanssa vuorotellen ja toinen siis saa vuoro aamuina nukkua pidempään. Tänä aamuna meillä muuten oli n. klo 4-5 aivan mieletön ukkonen, että meni sitten jonku aikaa sitä kuunnellessa. Mutta siis tosissaan tekee kyllä terää, kun saa vuoropäivinä nukkua pidempään. Sitten tehdään aamupalat ja mies lähtee raksalle. Joskus me mennään siinä sitten neidin kanssa aamutirsoille (itse useimmiten luen), mutta esim. tänään mies ja neiti tuli molemmat vielä aamutirsoille ja koisattiin siinä sitten vielä koko sakki ja minäki sain nukuttua sitten klo 8.30 asti

Luksusta!
Mutta nyt hyvät yöt
Rosa ja Piiperöinen