Tammivauvat 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terppa!

Sumu, tais se olla tosiaan 14.8. se bio ja jee jos pääset! Ei tartte ainaskaa yksin mennä =) Tai pupun kaa kaksin siis :) Jumbis, sitten ens kerralla mukaan! Koska kutsut meiät kylään niin voidaan lörpötellä livenä????

Täällä taas rauhallista imetysrintamalla... "tyyntä ennen myrskyä" tai jotain sinne päin.

Pupulla on kyllä joku herkkiskausi menossa ku koko ajan tarttis sylissä olla, tutti ei enää niiinkään riitä lohduksi ja loukkaantuu pienistäkin asioista.. Nukkumaan ei meinaa taas iltaisin asettua vaan pitää vierelle nukuttaa... Tää varmaan taas on siksi ku oltiin viikonloppuna siel mökillä ja siellä nukutin viereen nii ei enää kelpaakaan oma pinnis...

Lukemisista oli joskus puhe ja siis mä en lue mitään :) Jotain "ammattikirjallisuutta" yritän lueskella ja nyt vauvakirjoja mutta muuten ei kyl mikään uppoo... Viimeks kaks vuotta sitten luin jonkun harry potterin ja sekin oli ennätys että sain luettua loppuun... Mä oon kyllä aina ollut maailman surkein lukija kun ei jaksa keskittyä millään. Mutta ei kaikki oo lukija-tyyppei :)

Vitsi ku ois kiva laittaa uusia kuvia mutta ne on kaikki kamerassa vielä :) mutta Jumbiksen poju oli taas ylisöpö ja Rosan piiperöinen myös!!! Suloisia vauvoja meillä!! Kannatti synnyttää tammikuussa (vaikka pupu syntyki helmikuussa) ;D heko heko

Nyt meen taas -viu...

Nuppu+Pupu puolivuotta ja kaksi päivää

Kuinka tämä kesäaika on tällaista hässäkkää??:) Tuntuu, että koko ajan on jonkinlaista menoa ja hässäkkää, en ole ehtinyt täälläkään käydä muutamaan päivään. (Ja silloin on kiire, jos ellit jää väliin..:D)

Hyvä Nuppu, että teillä on tilanne rauhoittunut imetyksen suhteen. Meilläkin on nyt seesteisempää, ollut tämän viikon. Korviketta annan päivässä kuitenkin, menisiköhän sitä jotain 250- 300 ml, loput imetän. Oikeastaan kahteen asti imetän, sen jälkeen mennään pullolla. Tuo kausi kuului varmaan ikään, niin kuin Tähti kertoi.

Eilen aloitettiin possunliha ja olipa neidin ilme näkemisen arvoinen! Ei meinannut upota, yökkäsi, vaikka liha oli soseen seassa ihan pieninä muruina. No kokeillaan tänään uusiksi. Ihan ihmeellistä, kun tähän asti ei ole löytynyt vielä sellaista ruokalajia, mikä ei kelpaisi..

Olipa kiva kuulla Sumusta pitkästä aikaa! Ollut varmasti ihan kesä, kun olette saaneet nauttia mökillä olosta Punkkiksen kanssa aikatauluista piittaamatta! Kun ainakin joskus itsestä tuntunut, et kun on vain kesäloma käytettävissä, se on vähän sellaista aikataulujen ja kellon kyttäämistä.

Tuosta lukemisesta mun pitikin kommentoida jo aikaisemmin, minä olen melko kova lukemaan. Ihan viime vuosina lukeminen vähän jäi, työkiireisiin vedoten.. Mutta nyt viime syksynä, kun jäin niin aikaisin sairaslomalle ja en voinut oikein tehdä mitään, keksin taas lukemisen. Ja nyt neidin synnyttyäkin olen voinut jatkaa sitä, varsinkin neljän ensimmäisen kuukauden aikana, kun meillä nuo "imetyssessiot" kesti niin kauan. Tunnissa saa aika paljon kirjaa eteenpäin.:) Enemmän tykkään lukea aika kevyttä kirjallisuutta, Nora Roberts on ikisuosikki ja sairauslomalla löysin Pirjo Rissasen kirjat. Sitten luen vastapainoksi elämänkertoja ja tositapahtumiin perustuvia kirjoja. Viimeksi luin, en muita nyt nimeä, mutta se oli erään ruandalaisen tutsinaisen kirjoittama kirja kokemuksistaan Ruandan kansanmurhassa 90- luvulla. Aika järkyttävä ja silmiä avaava kirja.

Jumbis; minun on pitänyt aikaisemminkin jo sanoa, mutta en ole muistanut, että teidän poika on ihan älyttömästi sinun näköinen! Tai siis ainahan lapset on vanhempiensa näköisiä, mutta minun silmääni teidän yhdennäköisyys on tosi selvä. Silmät, poskipäät ja nenä on ihan samanlaiset.:)

Miten muuten teillä muilla, kumman näköiseksi teidän vauvoja on yleensä sanottu, äidin vai isän näköiseksi? Meillä neiti on aikatavalla sekoitus molemmista, että pari kuukautta sitten moni sanoi, et ei osaa sanoa kumman näköä on selkeämmin, mutta nyt ihan viime aikoina moni vieraampikin on tullut sanomaan, et onpas äitinsä näköinen tyttö. Kun katson minun ja mieheni vanhoja vauvakuvia, enemmän neiti on minun mielestä mieheni näköinen, mutta silmät on minun puolelta, et se varmaan tekee niin selkeän samannäköisyyden.

Minullakaan ei Spacessa näkynyt Rosan kuvia.. Minne ihanan Piiperöisen kuvat on joutunut??

Nyt ruokaa tekemään, kun neiti on päikkäreillä..

Kävin just kattomassa Spacessa kuvia ja meinasin tulla kommentoimaan, että kylläpä Jumbiksen poika on isänsä näköinen!! Heh, näen sitten varmaan omiani kun Laura sanoi että ihan äitinsä näköinen:) Mutta näinhän se kyllä menee muutenkin, että toisten mielestä vauva on äidin näköinen ja toisten mielestä isän. Meidän pojassa on enemmän isänsä näköä, vaikka alkuun moni sanoi että kylläpä vauva näyttää äidiltään. Nyt kun poika on kasvanu niin lähes kaikki sanoo että aivan kuin ilmetty isänsä. Mun äitikin sanoi, että aivan kuin hän pitäisi vävypoikaansa sylissään - niin on samannäköiset.

Juu mäkään en nähny Rosan kuvia ja ihan huolestuin - et kai sä oo menny poistaa niitä? Mites me nyt voidaan ihailla Piiperöistä?

No mutta mä lähden tästä pakkailemaan. Lähdetään jo huomenna reissuun, poika saa totutella päivän verran isovanhempiinsa ennen kuin jää heille hoitoon. Eihän tästä ole kuin pari viikkoa kun viimeksi nähtiin, mutta poika voi silti alkuun vähän vierastaa. Lauantaina on siis ne häät ja sunnuntaina kotiudutaan reissusta.

Ai niin Jumbis, mä en muistanut että teidän poika on jo ryöminy pitkään. Meillä tosiaan poika oppi ryömimään viime lauantaina ja nyt on koko ajan kauhea meno päällä. Varsinkin kaikki kielletty kiinostaa ja koko ajan saa olla vahtimassa, ettei ole repimässä jotain johtoja tms.

Hei, kiva kuulla Sumusta pitkästä aikaa!! =)

Me ollaan tulossa Babybioon, matkaan sinne kaverin kanssa mutta nähdään siellä!!

Rosa, voi ei, et kai sä ole pahoittanut mieltäsi?? Pliis, älä lakkaa kirjoittelemasta, me tykätään susta niin kovasti!!!

Palaan myöhemmin..

Nintsu + pieni mies 7 kk + viikko

Meillä oli tänään kuntoneuvola/fysioterapeutti ja poitsun liikkeet olivat nyt täysin normaalit eli ei ollut enää kiristyksiä missään :)) Ei tarvii enää kontrollia. Mulla kamala väsymys päällä ja pyörryttänyt melko pitkään. Mulla oli joku raudan varastoarvo melko alhainen, että suositteli rautakuuria. Se oli joku 23 ja olis hyvä olla ainakin 70 tienoilla. Onko kellään muulla ollut ongelmia tuon raudan kans tai onko teiltä koskaan otettu noita varastoarvoja? Multa vaan hemoglobiinia aikaisemmin. Auts, gotta go... poitsun unitissi! Huomenna viikonloppureissuun :) Öitä!

hei tähti, mulla on kans otettu noi varastoarvot. ja ne oli ihan melkein lopussa, tais olla joku 8 tai 9!! hemoglobiini oli päälle 140.. et ne ei vaikuta toisiinsa. mäkin säin sillon tehostetun rautakuurin eli 2 tabua obsidania/päivä..jos otat samoja, niin suosittelen ottamaan eri aikaan ne. mulla oli ihan törkeen kipee maha ja ihan sekasin, ku otin ne tabletit samalla kertaa. sit jouduinkin lopettaan mun tehokuurin, ku sain tietää, et pikku philosophi kasvaa mahassa :) ja hyvä, et teidän pojalla oli liikkeet normaalit!

sain syötettyä pojulle tänään 0.5 dl kauravellillä ohennettua hedelmäsosetta!! siis mikä määrä, olen ihan ymmälläni ja iloinen :D kylmä kama upposi paremmin, ku illalla annettu lämmitetty. oon nyt ohentanu siis pottu- ja hedelmäsoseen sillä vellillä, et jos sen avulla saisin homman toimimaan. porkkanasta saatto tulla pojalle allergiaa, koska rupes raapimaan kaulaa välittömästi ja se meni punaiseksi ja pari vaaleeta näppyä tuli.

laura, olisko neiti voinu kakoa sen lihan koostumuksen takia? meillä nimittäin poika kakoo heti, jos koostumus ei ole ihan samettista. ku eihän se lihan varsinaisesti maistu miltään tai sit se ei vaan tykänny mausta, noista kun ei koskaan tiedä :)

mun mielestä jumbiksen poika on kans tosi paljon äitinsä näköinen, mutta myös isänsä. siis tosi paljon kummankin näkönen :)

mä oon nuppu kans sun tapaan ihan surkee lukija! siis saatan aloittaa jonkun kirjan, mutta pian se jää pölyttymään jonnekkin sängyn alle. koetin aloittaa lukemaan taru sormusten herraa joku kerta...hahhaaaa.. luin ekat 20 sivua ja totesin, että ihan hanurista ja lopetin siihen :) oon ehkä ainut, joka ei tykkää ko kirjasta/elokuvista.. myös harry potter kuuluu samaan kastiin. muttamutta, tässä kesällä olen lukenut suden vuosi -kirjan. ihan kokonaan ja suht nopeasti, yhdentekevä kirja. tykkäsin kovasti geishan muistelmat -kirjasta. huonoon lukemiseen on mulla syynä se, et en tiiä mitä alkasin lukeen. ku en tykkää yhtään alottaa summa mutikassa jotain kirjaa ja todeta sit, et ihan peestä.

meillä poika on kovasti alkanu opetteleen konttausasentoon nousua. naisten punnerrus asentoon pikkunen jo pääsee, ei mee enää kauaa, ehkä viikko tai max kaks. aika menny hirrrrveetä vauhtia, hoh.

kysyn vielä, kun en muista, et koska aiotte palata töihin? mun pitäs alkaa ilmoitteleen työnantajalle omat suunnitelmani..

Moi pitkästä aikaa.

Oon ollu noin viikon tauolla koska mulla oli pari isoa työjuttua ja niistä toipuminen vei jonkin aikaa ja oon vaan nauttinu tytön kanssa hengailusta.

Olin ihan ihmeissäni inhokki/suosikki ketjusta, joka on nyt ilmeisesti poistettu. En kerennyt lukea (enkä olisi halunnutkaan, koska sit joskus 90-vuotiaana varmaan miettisin että hitsi, menipä tohonkin kallisarvoista aikaa hukkaan 5 minsaa mun elämästä) mutta oon yllättynyt että joku on todella jaksanut aloittaa palstan ja sitten vielä jotkut vaivautuvat vastaamaan. Luulin ensin että minut oli laitettu listalle, koska mulla on aika vahvat mielipiteet ja tiedän että se saattaa ärsyttää monia, ja olin tosi yllättynyt kun ilmeisesti se olikin Rosa. Joka tapauksessa, laitoin Rosalle spaceen viestiä, toivottavasti käyt lukemassa.

Parisuhteesta, jos viikko sitten oisin kirjottanu, oisin varmaan sanonu että meillä on väliaikanen kausi jolloin ei olla ihan niin läheisiä, että mies keskittyy omiin juttuihinsa ja minä vauvaan, mutta pari päivää sitten meillä oli hyvä juttutuokio ja nyt me ollaan ihan samalla viivalla kaiken suhteen, mistä oon tosi iloinen. Mekään ei kaivata kahdenkeskistä aikaa, koska kun käydään syömässä tai kavereilla, meillä on aina tyttö mukana ja sitten voidaan olla kahdestaan joka ilta/yö kyn hän menee nukkumaan. Olihan meillä pari kuukautta sitten se yks ilta ulkona, mutta se on toistaseks riittäny.

Pinni, kiva että sun poika söi paljon. Jee!

Nuppu, meilläkin on sylikausi, oikeestaan ollu viimeiset pari kuukautta (Suomen loman jälkeen). Tyttö haluaa olla melkein koko ajan sylissä, vain välillä viihtyy leikkimatolla. Tosin eilen meillä tapahtui hieno juttu: pystyin tekemään ekan kerran kotitöitä tytön ollessa hereillä! :) Tähän asti olen voinut tehdä jotain vain silloin kun tyttö nukkuu, mutta nyt hän suostui istumaan sitterissä puoli tuntia ilman että viihdytin koko ajan. Jee! Mietin vielä, että Rosa ja Laura ja muut jotka on muhun verrattuna tosi ahkeria kotitöiden suhteen ois ylpeitä tästä mun suuresta saavutuksesta :) Toivon että kotitöiden teko onnistuu jatkossakin niin että tyttö katsoo vierestä.

Laura, yleensä kaikki sanoo mun tyttöä ihan isänsä näköiseksi, varmaan siksi kun heillä molemmilla on tummat silmät ja hiukset ja aika vaalea iho. Mun mielestä tyttö oli syntyessään isänsä näkoinen ja sen jälkeen pari kuukautta mun näköinen ja nyt vaihtelee. Mun miehen mielestä tyttö ei ole sekoitus meistä vaan ihan oman näköisensä :) Ja luonteeltaan hänessä on selvästi meidän molempien ominaisuuksia.

Tähti, mulla on mennyt täysin ohi, minkä kiristyksen takia sun poika oli fysioterapiassa? Mehän mennään liian kireän akillesjänteen (ja varvastuksen) takia. Millaista siellä oli? Mulla oli raskauden loppuvaiheessa rauta-arvot alhaalla, mutta yritin syödä punaista lihaa joten en syönyt rautakuuria.

Meillä istutaan aika hyvin ilman tukea ja ryömitään "kellon ympäri" 360 astetta, mutta ei vielä eteen- tai taaksepäin, eli vain sivuttain. Jos laitan tytön konttausasentoon, hän on siinä muutaman sekunnin. Haluaisi kovasti päästä jo eteenpäin ja hermostuu kun ei vielä osaa liikkua.

Töihin menosta, meen kokopäivätöihin vasta kun tyttö on koulussa, sitä ennen työskentelen kotoa käsin ja muutaman kerran kuussa asiakkaiden luona.

Nyt nukkumaan!

No niin, täällä opittiin ryömiminen sitten kunnolla! Toissapäivänä käsien avulla neiti yritti eteenpäin, mutta loppujen lopuksi aina vaihtoi pyörimiseen, kun tosissaan piti eteenpäin mennä. Mutta eilen keksittiin ottaa jalatkin mukaan! Nyt sitten edetään hirmu vauhtia "mittarimatotyylillä". Eli kädet ja jalat suppuun (tai siis yhteen) ja takapuoli ylös. Ja menoksi!:) Huomaa, et nyt neiti viihtyy taas hyvin lattialla, kun ei hermostu siihen, et ei pääse eteenpäin, ja sitten toisaalta väsy tulee äkkiä, kun nyt sitten pitää liikkua koko ajan.

Mahtava juttu Pinni, et teillä alkaa pikkuhiljaa tuo syöminen sujumaan! Tuo ½ dl oli tosi hyvä annos!! Eilen muutamalla lusikallisella neiti vähän yökkäsi lihaa, mutta sitten se alkoi maistumaan. Luulen, että se koostumus oli vähän erilaista, et se teki tuon. Ihme kun ajattelee, et siinä riisihiutale puurossa on kuitenkin aika isojakin "rakeita" kun en ole niitä hiutaleita sen kummemmin jauhanu tai muuta sellaista. Sitä puuroa ei siis yökätä. Tänään taidetaan pitää siitä lihasta välipäivä, kun eilen annoin teelusikallisen, niin illalla oli tosi paljon neidillä ilmavaivoja. En tiesä oliko se tuo liha vai sitten aamulla annoin jotain hedelmäsosetta, missä oli mangoa seassa. Ei olla sitä mangoa aikaisemmin kokeiltu. Fiksua ottaa kaksi uutta melkein kerralla..

Meillä juodaan ruokajuomana vettä ja ruokailun välissä maitoa. Sain Nupulta idean kokeilla antaa vettä ihan tavallisesta juomalasista, kun meillä tuo nokkamuki ei tahdo luonnistua, ja neiti tykkäsi tosi paljon juoda suoraan lasista! Ja yllättävän taitavasti joikin, pelkäsin, et hörppää kerralla liikaa, mutta mitä vielä, hamusi heti lisää!

Tähti; hyvä juttu, et pojan liikkeet oli nyt ihan normaalit. Hyvä, että seurataan, jos epäillään jotakin. Minä olen ainakin ihan tyytyväinen ollut, että meilläkin seurattiin sitä neidin pulauttelua lääkärin valvonnassa, vaikka siitä ei mitään (onneksi) löytynyt!

Lumi; oletteko päässeet käymään jo siellä fysioterapeutilla?

Nyt syömään (taas..)!

Moikkis Laura, kiva et teillä päästään eteenpäin, on ihanaa kun ei tuu sitä kitinää ja turhautumista heti lattian tasolta. Meilläkin tuo ryömisen ja muun liikkumisen oppiminen on tehnyt sen että poju viihtyy kauan tuossa lattialla kaikkea tutkien!

Niin.. ja meillä kontataan kyl ihan kohta jo kunnolla. Tänään pääs jo konttaamalla eteenpäin. Molemmat jalat meni nätisti alle ja kädetkin jo mukana touhussa. Tosin aika usein muksahtaa vielä nokalleen. Veikkaan et muutaman päivän päästä äippä täällä on helisemässä.

Nuppu, meillä tehtiin eilen imetyslakkoenkat! Eli täältä saat vertaistukea :) Toissayönä rupes lakkoileen illansuussa, jolloin ei imenyt yöksi mitään. No sit yöllä ihan hirveiden raivareiden ja itkujen jälkeen sain pojan muutamaks minuutiks rinnalle ja nukahti sit, mut oli levoton ja puoliks heräili puol yötä. Eilen oli yhtä tappelua. Poju janoinen, mut ei vaan huolinu tissiä. Tarjosin vettä, joka onneks meni jotenkin ja jonkin verran tuttelia nokkamukista kun ei muutakaan voinu. Lopuksi rinnat oli niin pinkeenä, että jouduin lypsään ja annoin sit sitä nokkamukista kanssa. Ei varmaan tosin juonu kun n.1dl koko päivänä. Pulloa ei huoli, samasta syystä kun tuttiakaam ja tissiä, ikenet sattuu..

Eli en imettänyt sit eilen koko päivänä!!! Illallakin nukahti sit tuttiin, jota väsyneenä suostui hetken imaseen jotta sai unen päästä kiinni. Ja todella yritin imetyksessä kaikki mun tuntemat systeemit ja houkuttelut, mut ei..

Viime yönä sit taas joi vaan hetken, kun heräs hirveeseen janoon.. ja huutoa siis tuli taas hirveästi ennen kun sain rinnalle.. huoh.

No tänään sain sit vihdoin tuossa aamummalla 10 aikaan imetettyä kunnolla molemmat rinnat, jippii! Sekin oli kyllä maanittelun takana, jouduin huijaamaan tutin avulla, sama pari imasua, ja sit rinta nopeesti tilalle :/

No.. eli täällä siis tapellaan samojen asioiden kanssa, vähän jännää että saako tarpeeks nesteitä, siksi tarjoan mukista juotavaa aina välillä jotta saa edes jotain. Toivon että tissi maistuis paremmin tänään.. eilen en tosiaan imettänyt kertaakaan.

Pinnille, huippu juttu että sait tuon puol desia uppoomaan! Meilläkin syödään vaihtelvasti päivästä riippuen, ja välillä tuo puol desiä on normiannos, eli tosi hyvin!!

Laura, meillä poju muistuttaa isäänsä muuten, mut mun silmät. Ja usein tuleekin kommenttia että äidin näköinen just silmien takia.

Nuppu, eiköhän tuo bio onnistu :) Pienellä varauksella tosin, kun mun piti mennä ti-ke yhen kaverin mökille, mut se tapas miehen (ja ne näkeekin taas sillon ti just) ja nyt meen sinne joko ma tai sit sillon ke-to.. mut aurinkoa ne on luvannu just maanantaille, eli jos meen sillon niin sit bioon pääsen! Yritän siis lähteä ma sinne, niin päästään tapaan!

Tietty jos tää lakkoilu ja tuskailu jatkuu ihan hulluna, niin sit täytyy kans katsastaa tilannetta. Kannattaako meidän varata liput? Voisin anyway varata vaikken pääsiskään, sit harmitta jos pääsee eikä saakaan lippuja.

Voi pylly, taitaa kaikkien muiden lapset liikkua jo paitsi meidän kaveri.. Pyörii akselinsa ympäri kyllä, mutta siinä se sitten onkin. Nyt on vasta ruvennut harjoittelemaan suorille käsille nostoa.. Ei muuten väliksi mutta kun rupeaa jo ahdistamaan tohon lattialle laittaminen kun tietää että kohta taas on hirveä huuto päällä. En oikein tiedä että milleen mun kannattais olla siinä, pitäiskö mun houkutella jotenkin lasta liikkumaan eteenpäin (joo, lelulla houkuttelu tuottaa vaan lisää huutoa, toista harmittaa kun ei saa lelua käsiinsä) vai mitä? Mä oon kanssa asettanut poikaa konttausasentoon mutta lytsähtää siitä heti pois. Höh.

Mä kävin just varaamassa liput ens torstaiksi!! Oli vapaita paikkoja vielä n. 500 jäljellä.. =) Jostain syystä toi systeemi antoi mulle nyt ihan rivin ja paikat, ei kai se oo muuttunut niin että sinne mennään valikoiduille paikoille istumaan? Toivottavasti ei.. Seuraava babybio onkin sit jo 28.8, sillon leffana on Maalaukseen kadonnut nainen. Hmm, mielenkiintoista.. =)

Huomenna ois tiedossa kaverin lapsen 1-v. synttärit! Täytyy lähteä tänään hakemaan lahjaa, piti lähteä pojan kanssa mutta kun ilma on niin ihana..

Ai niin, mullahan oli tosiaan toinenkin "irti arjesta"-juttu tässä, tosiaan tiistaina kävin ratsastamassa!!! Oli NIIN ihanaa!! Sanoinkin kaverille että tunnin aikana kerran käväs ohimennen koti mielessä.. Nyt meinaan ruvetakin käymään sitten kerran viikossa tunnilla, vaikka onkin kallista mut terapeuttinen arvo on huomattavasti korkeampi!! Maanantai on jatkossa mun vakkaripäivä ja tunti on klo 19-20, eli mies on silloin vastuussa pojan nukuttamisesta!

Nintsu + pieni mies 7 kk + viikko + risat

Kiva Nintsu kun oot saanu uuden harrastuksen! Varmasti ihanaa ja tosiaan, turha rahan menoa on surra! Terapeuttista arvoa ei aina voi rahassa mitata:)

Rahasta tuli mieleen, että itse oon sanonu työpaikalle että palaan sinne tammikuussa 2010 eli sitten, kun poika täyttää 2v. Näin on ainakin alustavasti suunnitelmissa, eihän sitä koskaan tiedä jos suunnitelmat muuttuu.

Nintsu, eiköhän se teidänkin poika vielä lähde liikkeelle. Sitten kun se lähtee niin varmaan kaipaat nitä aikoja, kun poika vielä oli paikoillaan:)

Tosi kiva kun Pinnin pojalle ruoka maittaa. Puoli desiä on tosiaankin oikein hyvä! Ei meidänkään poika aina tuon enempää syö. Tänään muuten tarjosin pojalle ekan kerran kananmunaa, tykkäs kovasti!

Näköjään Babybioon on vähän erilainen käytäntö eri paikkakunnilla. Meillä pitää ostaa aina paikat etukäteen, niitä ei siis voi varata. Ja meille tulee myös paikkatiedot siihen lippuun eli ei saa mennä istumaan mihin haluaa. Tai no, käytännössä ihmiset istuu siellä missä huvittaa, ei se niin tarkkaa ole. Niin ja meillä on vaan kerran kuussa Babybio, silloin on tarjolla noi molemmat elokuvat eli Mamma Mia ja tuo Maalaukseen kadonnut nainen. Tuo jälkimmäinen taitaa olla joku ranskalainen taide-elokuva, evvk ainakaan mua. Ja kaikki paikat on tosiaan täällä jo varattu eli ne liput täytyy todellakin ostaa hyvissä ajoin. No, toisaalta ihan hyvä - tulee ainakin mentyä, kun lippu on jo maksettu.

Melkoista taistelua tuo Sumun imettäminen, toivottavasti vielä onnistut! Mä jo vähän pelkään huomista, kun poika jää hoitoon, että miten täydet ja kipeet rinnat sitten on kun en pääse tuntikausiin imettämään.

Laura, meilläkin tuo ryömiminen on lähtenyt nyt oikeen kunnolla käyntiin. Hassua, ettei poika viikko sitten osannut ryömiä milliäkään ja nyt menee jo monta metriä.

No mutta hauskat viikonloput kaikille, palailen taas ensiviikolla linjoille! Moro!

Sumu, kuulostipa samanlaiselta kuin meidän tiistai... Pupu oli kans melkein koko päivän ilman tissiä ja aivan kräntty kun en antanut ees muuta ku soseen kanssa vettä... No, seuraavan yön se sitten otti silloin takas kun oli koko ajan tissi suussa muttei koko ajan kyllä imenyt... Kyllä mäkin silloin pumppasin koska tissit poksahtais muuten.. ja toisaalta olikin aivan jees "pitää yllä" maidon tilausta kun kuitenkin nyt taas on ilman itkuja mutta kylläkin vähemmän tuo tisu maistunu.. Voimia ja yritystä sinne oikein paljon!!! Mä oon sen kyllä huomannut että juuri kun luulee imetyksen loppuneen se saattaa sittenkin vielä jatkua seuraavana päivänä niinku mitään ei olis käynytkään... Niin outoja noi vauvat!!!

Ja välillä ei sitten tiiä pitäiskö tarjota/tyrkyttää tissiä vai jättää omiin oloihinsa... No, yritän aina kaikesta huolimatta tarjota entiseen tapaan että toisella on kuitenkin tarjolla jos joskus vaikka kelpaisikin..

Tänään tein työsopimuksen jee :) eli nyt syyskuussa alan tekemään kerran viikossa ja keväälle ilmeisesti olis samanlaista luvassa. Oon tosi innoissani että saan pikkasen "taskurahaa" mutta saan olla täyspäiväisesti pupun kanssa kotona. Pupu oli mukana työsopimuksen teossa ja valloitti taas kaikki... vitsi en tajunu käyttää tilaisuutta hyväksi ja pyytää palkankorotusta... Mutta näillä näkymin yritän tehdä niin vähän töitä tässä tulevat vuodet ettei tarttis laittaa pupua hoitoon =)

Pinni, jippii teidän ruokailulle! kyllä se siitä! Toi kuulostaa jo aivan hyvältä määrältä ruokaa..

Meillä tänään ei meinannu porkkana maistua ja sitten vaihdoin lennossa päärynään ja kun ne meni alas niin siirryin takas porkkanaan. Yhdessä vaiheessa pupulla oli luumun palanen kädessä ja porkkanaa ja päärynää lusikalla :) NAM!! kaikki keinot on sallittuja!

Meilläkin mennään navan ympäri näppärästi ja tänään pupu liikkui taakse päin kun työnsi käsillään itseään ja liukui taakse päin. Mutta konttausasentoa on treenannu kans niinku pinnin philosophi naisten punnerrus tyylillä jo pari viikkoa.. ja myös pylly nousee :) mutta ei niinku pää ja pylly koskaan samaan aikaan =)

Joskus sanoin että puklailut on vähentynyt mutta itse asiassa nykyään on toisin päin... ne on kyllä lisääntynyt ja melkein aina kiinteän ruoan jälkeen tulee ulos... Onko kellään näin? Onkohan meidän lapsessa joku valmistusvirhe???

nyt, mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Heippa!

Me ollaan neidin kanssa nyt kolme päivää putkeen hoidettu raksa-asioita, ja kyllä tuntuu! Pari päivää meni taas tapetti ja kaakelivalikoimia ihmetellessä, tänään käytiin itse paikan päällä katsomassa miten homma etenee. Ei tytön kanssa hirveesti viitsi raksalla ollakaan, kun kuitenkin siellä käytetään sirkkeliä, naulapyssyjä (kompressori) jne, että on aika paljon välillä melua ja sitten se pöly, jota on toki ilmassa. Saunasta puuttuu enää lauteet ja kiuas. Tuli kyllä kivan näköinen, kun tehtiin sellainen vino paneelaus seinään, ei tosin kokonaan, mutta sellainen "tehoste-juttu". Kiukaan taakse laitettiin sellaista luonnon kiven näköistä kiveä. Näytti ihan kivalta... Pesuhuone on harmahtava, suihkujen kohdalla pystyboordit. Vessaa kaakeloivat tänään, luonnonvalkea iso laatta, wc-pöntön takana ruskea pystyraita pienemmällä laatalla. Mies kyllä meinas, että ei mitään tollasia "kotkotuksia", tulee kuulemma niitä ruskeita raitoja ihan muutenkin sinne pöntöön:D No, ihan mukisematta se ne sitten lopulta laittoi seinään! Tapetoinnit/maalaukset on vielä kokonaan aloittamatta. Pohjamaalit on seinissä.

Mistähän täällä on ollut puhetta... Niin, Pinni, meilläkin ruka maistuu välillä aika vaihtelevasti. Tällä hetkellä vihannessoseista ja nauta-pottu-porkkanasta sellainen 3-4 jääpalakuutiota on ihan hyvä... Hedelmäsosetta menee päivässä yksi purkki. Puuroa menee sitten isompi lautasellinen illasta. Sillä pärjäileekin sitten aamuun asti. Ei enää yöherätyksiä meillä n. pariin viikkoon:)

Siitä vedestä... Me ei olla sitä juotu edelleenkään... Meillä neuvolan täti oli 6kk neuvolassa sitä miletä, että vedellä on turha täyttää mahaa, koska kuitenkin se maito on ravintoaineine parempi vaihtoehto vielä ton ikäiselle. Uskon siis tällä erää häntä, varsinkin, kun meillä maitomäärä (=nesteiden määrä) on selvästi pienentynyt kiinteiden myötä, että saa sitten nestettä kuitenkin ja nyt siis vaan maitona.

Lehtolaisen Leenan faneille tiedoksi, että Lehtolaiselta oli tullut joku uusi kirja vast'ikään. Vaikka itse tykkään paljon ko. kirjailijasta, niin juuri tällä viikolla sain vasta käsiini kirjastosta sen edellisen... Että en hirveen ahkera lukija ole. Nyt tullut iltaisin luettua jonkin verran. Niin ja Pinni, täällä myös yksi, joka EI VOI SIETÄÄ Taru sormusten herrasta -kirjoja eikä elokuvia. Ei vaan iske, ei sitten millään. Yhden Potterin luin aikoinani au pairina ollessa, lasten painostamana:) Kyllähän se meni, mutta enpä tiedä... Yhden elokuvan oon kattonut. Niin muuten, joskut lääkärikirjat on mun mieleen Lehtolaisen lisäksi. Robin Cook esim.

Meilläkään ei Nintsu vielä ryömitä/kontata. Kovasti kyllä yrittää. Pylly nousee ja käsien varassa töröttelee pitkiäkin aikoja, mutta käsien ja jalkojen yhteispeli ei vielä toimi. Kierimällä menee ja lujaa. Tänään just sanoin miehelle, että pitää alkaa tukkiin pistorasiat kohta. Tänään tyttö löytyi tietokonepöydän alta kameran piuha suussa... Ihme kuinka tuo tekniikka kiinnostaa, kerran löysin neidin pöydän alta kaukosäädin kädessä! Kännykkä pitäis myös saada aina itselle. Ja temperamenttiä löytyy, ootappa, kun menet ja otat jonkun jutun pois, niin seuraa älytön huuto. Ei auta, vaikka yrittäis vaikka vaihtaa esim. jonkun kirjan toiseen...

Onnea Nupulle työsopimuksesta! Minä oon aika varma, että oon tähän samaan syssyyn vielä toisen kerran äitiyslomalla (+ehkä hoitovapaalla) ennenkö lähden töihin. Siis koskaanhan ei oo varma, ensinnäkään tuleeko toista lasta ja jos vaikka joku unelma paikka aukeis, niin en voi sanoa 100%, että meen töihin ehkä n. 2012...??? Mulla on siis se tilanne, että olin määräaikaisella sopimuksella viimeksi töissä, eli ei ole paikkaa mihin mennä tai minne pitäis nyt edes mitään ilmoitella. Miten muuten se kodinhoidontuki, miten sitä haetaan ja koska sitä pitää hakea??? Mulla mammaloma loppuu muistaakseni 24.10 paikkeilla.

Tsemppihalit kaikille imetyksen kanssa taisteleville! En jaksa enää sitä samaa tarinaa, mutta muistatte varmaan sen oman erittäin epäonnistuneen imetyksen, että tiedän miltä tuntuu... Tsemppiä!

Mutta, pitää lähteä nukkumaan. Huomenna on mun "aamuvuoro". Neiti heräilee niin aikaisin ja kun mies on nyt ollut viikon sillä vuorotteluvapaalla (eli menee siis vasta 1.12 seuraavan kerran töihin:), niin on herätty neidin kanssa vuorotellen ja toinen siis saa vuoro aamuina nukkua pidempään. Tänä aamuna meillä muuten oli n. klo 4-5 aivan mieletön ukkonen, että meni sitten jonku aikaa sitä kuunnellessa. Mutta siis tosissaan tekee kyllä terää, kun saa vuoropäivinä nukkua pidempään. Sitten tehdään aamupalat ja mies lähtee raksalle. Joskus me mennään siinä sitten neidin kanssa aamutirsoille (itse useimmiten luen), mutta esim. tänään mies ja neiti tuli molemmat vielä aamutirsoille ja koisattiin siinä sitten vielä koko sakki ja minäki sain nukuttua sitten klo 8.30 asti:) Luksusta!

Mutta nyt hyvät yöt:)

Rosa ja Piiperöinen

Piti vielä tulla lisään, että olipa suloisia kuvia Catriinan Ameliesta! Täytyy sanoa, että ehkä on hieman enemmän isän piirteitä kuin äidin;) Neitokaisella on aivan ihanat silmät:)))))

Niin ja Jumbis, mun mielestä myös sun poika on aivan sun näköinen!

Meillä muuten neitiä sanotaan lähes poikkeuksetta aivan äidin näköiseksi.

Kiva Rosa taas kuulla sinusta!:) Ja mieluusti näkisin kuvia teidän talosta sisältäkin päin..jos saa olla röyhkeä ja kysyä..

Voi että, mulla oli oikein joku asia minkä vuoksi tulin tänne, mutta nyt unohdin kun seikkailin tuolla spacessa. Catriinan tytöllä on aivan mielettömän kauniit silmät!! En osaa sanoa kumman teidän näköinen hän enemmän on, aika lailla hyvä sekoitus molempia.:) Catriina muistaakseni kyseli aikooko tammikset seurata olympialaisia, minun varmaan tulee jonkun verran seurattua, kun ne tulee melko sopivaan aikaan, ja jos sattuu vielä kurjat ilmat ulkona. En ole mikään erityinen urheilufani, mutta isompia kisoja tulee seurattua. Mies istuu kyllä kuin naulittu sohvalla kun tulee urheilua. Nyt meillä on (tai enemmän minulla) jännitystä kisojen aikaan, kun mies lähtee ensi viikolla muutaman kaverinsa kanssa Pekingiin paikan päälle kisoihin. Ei minua muuten hirvitä, mutta kun paljon puhutaan, et jos siellä sattuu terrori- isku tai vastaava.. No mies sanoi, et voihan hän täälläkin vaikka jäädä auton alle jos niin on tarkoitettu. Niinhän se onkin, mutta silti..

Rosa; teillä on kyllä nyt tosi kiva, kun miehesi voi olla enemmän kotona ja useamman kuukauden! Ja nuo aamut on kyllä tosi luksusta!! Toivottavasti nyt pääsette pian muuttamaan.

No en nyt muista mikä se minun varsinainen asia oli, mutta tulihan tässä nyt tekstiä taas kerran. (ilmeisesti kaikesta muusta paitsi meidän neidistä tällä kertaa:))

Huh! Vilsketä pitänyt meillä, sukulaisia käyny nyt kylässä jne..ja me ollaan oltu kanssa iltaisin kyläilemässä tai sitten ulkona (vesisateessa) tai muuten vaan...

Osui silmiin toi pojasta sanottu kommentti. Mun mielestä poika on taas ihan isänsä näköinen. =) Nenä nyt saattaa tulla mun ja silmät..mutta muuten ei sitten. kai mullakin on lopulta aika "isot"silmät..meinaan sanon aina pojalla olevan "isot"siniset silmät.

Rosasta oli kiva kuulla...eli et ainakaan ole hyljännyt meitä! Me koitetaan miehen kanssa taas jossain vaiheessa saada aikaa katsottua Taru sormusten herrasta pidennetyt versiot! =)

Kukahan kyseli meille tulosta??!! Hmmm..tää onkin sitten mietinnän alla. olen tässä lähiaioina luvannut kestittää kesäkuulaisten 2006 tapaamisen...eli sen mihin kuuluin tytön odotusaikana/ja sen jälkeen....mutta ehkä sitten syksyllä. Täytyy tosiaan katsoa, miehen työvuorot jne...mutta palataan tähän myöhemmin.

Mitähän meille. Pojalla näkyy ylhäällä hammas jo, iah pikkasen...kauhee rääkyminen sen takia. Lisää pukkaa perään....

Eilen poika teki jotain,mitä en olisi kyllä toivonnut! Laitoin mahalleen,nousi konttausasentoon ja alkoi käsiään liikuttamaan ja nousi istumaan! Siis eihän se vielä voi noin tehdä!!! Ja kontillaan koittaa kovasti saada kädet ja jalat liikkumaan rytmissä,että pääsisi eteenäin kunnolla.

Tyttö heräs ja poika kiukkuaa...

tuli mieleen sellainen kysymys, että te, jotka soititte jotain pehmolelua, soittorasiaa, musiikkia yms. raskausaikana mahalle, oliko siitä apua vauvan kanssa syntymän jälkeen? rauhoittiko se heidät? vai jäikö koko homma vauvan tultua :)

pakko vielä se tulla sanoon, et philosophi on tänään syöny lounaaksi vajaa 1/2 pilttipurkillista kauravellillä ohennettua pottumuusia ja päivälliseksi 1/2 pilttipurkillista kauravellillä ohennettua hedelmäsosetta!!! JEE, kyllä se nyt varmaan lähti sujuun, uskaltaisinkohan nyt jo niin ajatella :D. jippona oli siis ohennus vellillä ja kylmänä tarjoilu :) suu siis aukeaa nyt suht sujuvasti, kun lusikan laittaa huulien väliin, wohou! su on tullu viikko täyteen pottua ja samaa hedelmäsosetta, joten otan jonkun marjasoseen ja ehkäpä ohuen kaurapuuron testaukseeen. on niin hyvä mieli!

Wau Pinni! Hyvin on kaveri nyt kiinteitä syönyt :) jipiii!

Täälläkin on tissilakko lopuillaan ja tänään on maistunut lähestulkoon entiseen tahtiin. Ihanaa! Huoh.. on nuo lakot vaan niin raskaita. Tää oli kyllä taistelun takana ja vaati kyllä sinnikkyyttä. Mut onneks ei kestäny kauaa.. eli uutta odotellessa ;)

Jumbiksen pojuhan on varsinainen voimistelija! Teillä mennään varmaan kohta ja lujaa, aika menoa pojulla jo.

Ja Rosa, ihana kuulla susta taas!!

Nyt täytyy mennä, ajattelin aikasin nukkuun niin saa vähän univelkoja kuitattua. Poju nukahti jo ennen ysiä.. huomiseen!

No nii..muutama tunti oltu kotona. Vilskettä piisas veljeni luona.

Meillä sitten opittiin istumaan. Tais itse siihen nousemaan. Olin syöttämässä tyttöä ja jätin pojan lattialle siksi aikaa. Siinä kun nostin tytön alas tuolista ja kattelin pojan suuntaan kun hihkui innoissaan niin meinas tulla peet housuun! Siellä se lattialla iloisesti heilui istuen!! Ja vauhti yltyi vaan iltaa kohden...nyt haluaa vain istua.

Meillä kuunnellaan paljon musiikkia,ei mitään erillisiä soittovehkeitä. Kyllä lapset rauhoittuu ja innostuvat kun alkaa musiikki soimaan..viikate on molemmille lapsille kova sana ja sellanen raskas musiikki..lastenlaulut on nyt vasta alkaneet tyttöä kiinnostaan...

Nyt nukkumaan..ÖITÄ!

Jumbis, sielläkö tosiaan jo istutaan??? APuva, tuntuu että se on kyllä niiin kaukana pupusta tollanen taito mutta siis aivan älyttömän hieno asia! Onnittelut! Teiän poika haluaa varmaan nyt nukkuessaankin istua jos on niin innoissaan siitä :)

SUmu, siis ihanaa että teidän lakko on nyt ohi ja toivotaan sen pysyvänkin poissa!! Meillä tänään ollut taas pikkasen huonompi päivä kun pupu syönyt vaan 3 kertaa päivällä silleen kunnolla molemmat tissit ja muute ollut vaan säälittäviä imaisuja välissä... Sitä mietin että voiko se oikeesti pitää pupun nälkää kun ei se syö sosettakaan ku kaks kertaa päivässä... no on se kyl tänään saanu sitte maissinaksua silloin tällöin ku oltiin päivällä ulkona syömässä ja tisu ei ylläri-pylläri maistunu nii jotain piti antaa...

Pinni, onnittelut onnistuneesta syötöstä!! Teidän philosophi on näköjään kylmien ruokien ystävä! eikä siinä mitään vikaa ole, te totuttelette nyt niillä niin kyllä ne makumieltymykset ajan kanssa ennättää laajentua =)

Mä oon tässä miettiny että pitäiskö ottaa kolmas ateria päiväohjelmaan ku nyt ollaan menty 2:lla aterialla kolme viikkoa.... Miten nopeasti muut ootte lisänny noita ateriamääriä?? Aprikoin vaan tässä myös tuota tissilakkoilumeininkiä että olisko meidän kuitenkin vielä turvallisinta pitää vaan nuo 2 ateriaa...

Mutta vitsi, nyt nukkuuu!!! Pupu viimeks syöny 19 aikaan ja mun tissi pamahtaa pian :( Vois jo herätä syömään nii voitais jatkaa unosia.. Kultsi läks tänään viihteelle ja meinas vetästä läyskeet!! EKaa kertaa pupun syntymän jälkeen vaikka oon yrittäny sille pikkasen kehotella että menis vaan ettei se mua ollenkaan haittaa mutta ei oo kuulemma kiinnostanu.. no saa nähdä millasessa kunnossa tulee kotiin :) oikeen jännittää =) toivottavasti sil on toooosiii kivaa nii mäki pääsen joskus =) =) (oma lemmu ojassa ;)

Öitä äiteet!

Yhteistyössä