Tammivauvat 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jumbis, harmi taas tuo pojan juttu. Pääsittekö lääkäriin? Miten poika voi nyt?

Tänne ei mitään ihmeellistä. Poika harjoittelee edelleen koko ajan sitä konttausasentoa, tuntuu ettei missään muussa asennossa enää halua ollakaan. Ja sitten on sellasessa puoli-istuvassa asennossa. Eilen ja tänään kävi niin, että kun hain pojan vaunuista pois kun oli päikkäreillä nin oli ottanu sellasen puoli-istuvan asennon vaunuissakin ja yritti pungertaa itseään pois sieltä vaunuista. Jotenkin pelottaa, että joskus käy jotain, varsinkin kun nyt oli se Kangasniemen tapaus. Kauheeta vanhemmille, ihan järkyttävää varmasti. Meillä muuten poika putos toissapäivänä hyppykiikusta. Kävin laittamassa leipää uuniin ja sitten kuului kauhea kolina olkkarista. Arvasin heti, että nyt se on pudonnu sieltä. Onneks ei käyny mitään, poika ei ees itkeny. Lähinnä vaan naureskeli, kun menin nostamaan häntä lattialta. Poika oli vaan kummissaan, että mites tässä näin kävi ja jatkoi sitten tyytyväisenä leikkejään.

Eilen olin oikeen kunnon kotimamma ja tein pojalle ison satsin sosetta ja kiisseliä. Olin NIIN onnellinen kun kerrankin äidin tekemä sose kelpasi!! Tein peruna-parsakaalisosetta ja monitoimikoneella mylläsin, poika söi hirveen satsin, oikeen suu ammollaan odotti lisää. Ihanaa. Sitten tein niistä itse poimimistani punaviinimarjoista kiisseliä ja siitäkin poika on vetäny jo puolet, vaikka tein ison annoksen. Mä oon tähän mennessä antanu pojalle paljon kaupan valmissoseita, kun se ei oikeen oo kelpuuttanu äidin tekemiä, mutta josko tilanteeseen tulis pikkuhiljaa muutosta. Siis voi että mun sydäntä lämmitti kun poika kerrankin söi hyvällä ruokahalulla mun tekemiä sörsseleitä:) :) Kyllä jotkut asiat liikuttaa ja ilostuttaa niin mielettömän paljon.

Rosan ja Tähden innoittamana lähdin tänään hakemaan pottaa, kun poika alkoi tehdä aamukakkoja. Enhän mä edes muistanu, mihin olin sen laittanu joten siinä vaiheessa kun potta löytyi, kakat oli jo pöksyissä. No, ei se mitään. Poika teki kohta uudet kakat, mutta en kerenny silloinkaan ajoissa. Liian nopea kaveri:)

No ei tässä tän ihmeempiä, mukavaa päivää vaan kaikille!! :) :)

Kävin yksituisellä poikaa sitten näyttämässä ja tulehdushan korvasta löytyi.=( Jännä kun se tulehdus oli eri korvassa mitä repi...noh,3pvän antibioottikuuri päällä ja teki tuossa äsken ihanat löysät sen ansiosta housuihin. Toivottavasti tuolla menee ohitse,ettei uusia kuureja tarvita. Ja kontrollikäynti voidaan samalla tehä kun on neuvola/lääkäri just 3-4vkon päästä.

Tosiaan,eilen illalla sai tosi kohatuksen ton korvan takia. Meinasin siinä jo lähteä lääkärille,mutta muistin lukeneeni että ekaksi antaa särkylääkettä,ettei sen takia tartte illalla viedä mihinkään. Onneksi auttoi siihen..annoin nukkua sitten yöllä mahallaan kun siinä kerta tahtoi olla....

Nyt poika taas entisensä,vaikka vähän on kiukutellut. Oon tosi tyytyväinen,että sinne lääkäriin vein enkä enään odotellut...viikko sitten ei välttämättä mitään olisi vielä havaittu,eli se oli hyvä odottaa.

Mies piti poikaa eilen potalla kun alkoi kakkaa tekemään. Noh, siinä istui ja kikatti,mutta mitään ei pottaan tullut. Tytöllä se onneksi on käytössä...

Nyt pojalle iltapalaa ja sitten onkin tytön vuoro..mies iltavuorossa.

Jumbis

Voi että mikä päivä!Kuuma ja kaikki mennyt vähän persiilleen...
Aamu alkoi taas kotitöitä tehden ja teki kyllä mieli aukoa päätä miehelle,mutta en jaksanut alkaa mitään isompaa soopaa tekemään...
Poika kiukuellut koko päivän ja unille meneminen aivan tuskaa! Tyttökään ei ole päiväunia nukkunut ja eiköhän kohta nukahda sohvalle...poika vaan huutaa pinnasängyssään jotain,ei itke mutta mölisee huutamalla. Mies illassa joten mulla vähän hermot tiukilla. Tyttöpä vieläpä päätti just saatuamme uima-altaan laiettua vääntää sinne kakat...Hitto! Eipä sitten uimaan mentykkään,kun en jaksanut alkaa enään vesiä laittamaan ja pesemään sitä allasta. Muutenkin aivot ihan narikassa ollut koko päivän..väsyttää aivan älyttömästi. Menin eilen kyllä aikaisin nukkumaan...

Nyt sitten itketään pinniksessä..mentävä taas..

Täälläpäs on ollut rauhallista. Nostellaan vähän meitä..

Me olimme parin päivän reissussa alkuviikosta ja nyt vasta matkaväsymys tuli oikein kunnolla. Neidillä se meni jo eilisen nukkumisella, mutta minulla olisi tänä aamuna painanut väsy oikein kunnolla.. Reissu meni oikein hienosti, vaikka minä tietenkin jänskäsin, et miten menee, kun oltiin tuttavien luona käymässä ja yötä siellä. Ei olla pitkään aikaan oltu muualla kuin kotona yötä, jos sitä yhden yön mökkireissua ei oteta lukuun. Neiti oppi vaikka mitä uutta reissulla, kun tuttavilla on tasan kaksi kuukautta vanhempi poika, mitä meidän tyttö. Neiti hoksasi, että tosiaan liikkeelle pääsee, kun käyttää käsiään! Ei pitkiä matkoja mene eteenpäin, mutta yritys on hirmuinen.:)

Kaikki tutut sanovat, et sitten ei ole hetken rauhaa, kun tyttö pääsee kunnolla liikkeelle, et ole vain tyytyväinen tähän tilanteeseen (TAAS näitä "jeesustelijoita", mikä minusta ei toivottavasti ikinä tule), mutta tällä hetkellä toivoisin, et neiti oppisi kunnolla ryömimään, koska nyt menohalut on valtavat, mutta kun ei pääse eteenpäin, niin hermothan siinä menee. Tulipas pitkä ja epäselvä sepustus..

Eilen näin serkkuni kuukauden ikäisen vauvan ja voi että se oli pikkuinen! Onko meidän neitikin ollut joskus tuommoinen.. Äkkiä sitä unohtaa, kuinka pikkuisia vauvat onkaan ihan muutaman viikon ikäisinä.

Jumbis; toivottavasti pojan korva on parantunut. Ne on viheliäisiä juttuja. Olenkin jännityksellä odottanut, et milloin neidille tulee eka korvatulehdus, jos on tullakseen, kun minä ja mieheni olemme olleet molemmat lapsena oikein kunnon korvatulehdus kierteessä. Miehen lapsuudessa tulehtuneita korvia vielä puhkottiin säännöllisesti ja ymmärrettävästi hänelle on jäänyt ikäviä muistoja siitä. Onneksi nykyään, eikä edes silloin minun aikana, ollut enää noin järeitä keinoja käytössä. Aika jännä, kuinka nopeasti keinot muuttuu, kun eihän meillä ole kuin neljä vuotta ikäeroa.

Täytyy mennä keittämään kahvia, jospa tämä päivä sitten lähtisi käyntiin..

Moikka taasen!

Täällä pöly laskeutunut ja tissi maistuu jälleen..

Kiinteistä.. Me ollaan tosiaan annettu nyt aamulla sormiruokana hedelmää ja päivällä sosetta. No, tänään aloitin etttä aamullakin saa sosetta kuten päivälläkin ja ajattelin iltaan ottaa jonkun sormiruoan.. Pientä ummetusta (no, kaks päivää vasta mutta ku normaali kakkausväli on kerran päivässä nii kaks päivää varmaan jo painaa suolessa..) on ollut niin annoin tänä aamulla luumusosetta ja ei meinannut upota!!! Outoa kun tähän mennessä kaikki ruoka on kulkeutunut tavalla tai toisella ääntä kohti... No, varmasti huomenna jo toinen ääni kellossa =)

Tänään pupu jää mummollensa hoitoon illaksi kun me mennään teatteriin ja etukäteen jo jännittää mua... No, eiköhän se hengissä selviä vaikka itkisikin ja on kyllä todella kivaa päästä kullan kanssa ulos!!

Laura, seurasko teidän neiti siis sitä vanhempaa poikaa ja oppi silleen liikuttaa käsiään ja liikkumaan? Aika metkaa.. Pupukin liikkuu jo epämääräisesti.. en vielä ole selvillä tekniikasta mutta aina se löytyy milloin mistäkin tuo lapsi :)

Mä meen tekee ens viikon perjantaina työsopimuksen syksyn osalta, saa nähdä onko keväästä mitään juttua tiedossa mikä olis kivaa niin voisin alkaa asennoitumaan että menenkö töihin vai en... Toisaalta ei tekis mieli ollenkaan mennä töihin mutta kai se "pitää" kun ne isot juhlat on sitten ens kesänä :)

Mutta nyt taas pitää mennä.... :)

Nopeasti kirjoittelen, mies kuppaa suihkussa ja poika nukkuu.. Mä oon tällingit naamassa odottelemassa koska lähdetään!! Täytyy käydä kaupan kautta, hakemassa juomiset.. =)

Vitsit mitkä mustat pilvet kiertelee tässä ympärillä!! Ja ukkosen ääni kuuluu..

Meillä on just tuo Lauran mainitsema hermojen menetys (kun ei pääse eteenpäin) EDELLEEN se juttu! Poika on näköjään semmosta laatua jolle pitäis kaiken tulla automaattisesti. Ei jaksais yrittää yhtään, heti menee hermo. Vitsit kun asuttais omakotitalossa jossain keskellä ei mitään niin voisin antaakin sen kiljua ja huutaa ja treenata, mut täällä kerrostalossa.. Ei kait pitäis välittää, mutta koko ajan on mielessä että mitäköhän naapurit ajattelee.

Nyt täytyy sammuttaa kone, ukkostaa niin kovin..

Ei vaan jaksais enää..taas näitä olo tiloja. Tuntuu kaikki raskaalta,toivottavasti helpottaa miehen vuorovapailla. Ottaa siis päähän kaikki!!!

Poika tekee ylös kulmahampaitaan ja vasen jo näkyykin. Ei vielä ihan läpi. Päiväunille meno tuskaa ja tyttökin ihan mahdoton...huutaa vaan.

Täytyy varmaan raahautua iltapalaa laittamaan...mies lähtee yöksi töihin ja huominen onkin taas inhottava kun pitäs antaa nukkua,mutta mutta..taitaa taas huutokonserttia olla vain.

Laura: Mulla kans pienenä mieletön korvatulehdus kierre. Putkia laitetltiin ja lopulta puhkottiin...onneksi tota puhkomista ei enään tapahdu!

Palataan!

Pikaisesti linjoilla!

Täällä istun rullat hiuksissa, huomenna olis ne häät ja kaason tehtävät edessä. Jännittää! Nyt onkin mennyt muutama päivä aikalailla hääjutuissa eikä oo pahemmin koneelle ehtinyt.

Meillä on tytön kanssa mennyt tosi kivasti. Tänään olikin koko päivän isänsä kanssa, kun lähdin laittamaan hääpaikkaa kaveriksi. Todella nätti tuli siitä salista. Toivottavasti olisi kaunis sää ja kaikki onnistuisi hyvin. Eikä kaasokaan pyörtyisi jännityksestä...

Semmosta, palaan linjoille sunnuntaina tai maanantaina. Nyt pitää alkaa pakkaan tytön ja omat kamat mukaan jo valmiiksi, kun aamulla kampauksen tekoon ja meikkiin...

Rosa, jolla alkaa olla löysät housuissa... :/

Rosa pääsee tänään häihin -ihanaa! Ne on kyllä mukavia juhlia =) Meilläkin on vielä yhdet tälle kesälle jee. Saa kenties hyviä ideoita tai sitten varoituksia että noin me ei tehdä ;)

Meillä on kyllä nyt ummetusta :/ Ja pupu tuntuu aika kränkkäseltä koko ajan. EI ihme jos yllättäen onkin suoli täynnä peruna-porkkaa-parsa-luumu-päärynä -mössöä ja ennen ollut vaan mölöä... Oon yrittänyt nyt syöttää sitä luumusosetta jo toista päivää mutta ei meinaa upota, leikin sillä kyllä mukavasti saa =) Täytyy käydä ostaa sitä tuore luumua jos se auttais...

Mä oon pikkasen ulalla tosta veden antamisesta nyt. Sanokaa, fiksummat, riittääkö jos tarjoan pupulle aina ruokailun kanssa vettä eli nyt siis kaks kertaa päivässä vai pitääkö tarjota useammin? Mölöä saa kyllä niin usein kun haluaa... Massuun sitä varmaan menee 20ml/päivä... tai vaikea arvioida kun juo lasista.

Täällä on ollut nyt melko hiljaista... Mitäs treffatataanko babybiossa 14.8? ja mentäiskö sen jälkeen vielä kaffelle? Olis kiva taas nähdä livenä.. Vielä se on kai melko mutkatonta kun kukaan ei ole töissä tms...

Me oltiin eilen teatterissa ja pupu mummolla hoidossa. Oli vasta toka kerta kun oli hoidettavana ja ilmeisesti oli kivasti mennyt, ainoo vaan että pupu ei ollut suostunut syömään pullosta ja nukahti vasta kun pikkasen ennen kun me tultiin kotiin eli 22.30... No tänään on taas iloinen oma itsesnsä eli kaipa sitä voi huoletta jättää joskus toistekin hoitoon.

Nintsu tuu kertoo miten meni ilta kun jaksat ja kykenet :) Oliko lystiä ja oliko poju aivan tyytyväinen illan?

Nyt pakkaa ku pitäis mökille mennä rapujuhliin..

Juu häät on kyllä kivoja! Kivoja juhlia Rosalle, tsempit että kaikki menisi hyvin! Meillä on vielä kolmet häät tälle kesälle:) Kaikki on nyt elokuussa. Tänään on yhdet polttarit, mies on siellä koko päivän. Mies on bestman eli hommia on tässä piisannut jo polttareidenkin merkeissä. Elokuun ekat häät on viikon päästä ja mua jo nyt jännittää - ei itse häät, vaan se, että poika menee koko päiväksi hoitoon mun porukoille. Mitenköhän mahtaa pärjätä. Poika on kyllä ollu aiemminkin hoidossa, mutta vain muutaman tunnin kerrallaan. Nyt joutuu olemaan ainakin 12 tuntia ilman meitä... ja juhlapaikka on parin tunnin ajomatkan päässä meiän porukoista, eli jos jotain ongelmia tulee niin sieltä ei ihan noin vaan lähdetäkään. No, eiköhän kaikki mene ihan hyvin mutta jotenkin silti jännittää. Varsinkin kun poika on vielä niin kiinni tossa tississä...

Mä oon antanu aika vähän vettä ja suoraan sanottuna oon itekki vähän pihalla et miten sen veden kans pitäis toimia. Annan sitä ruuan yhteydessä, mutta ei poika sitä mielellään juo. Lähinnä poika saakin nesteen maidon muodossa. No, pissaa ainakin tulee hyvin että kai sitä nestettä kuitenkin riittävästi saa. En usko, että aterioiden välillä sitä vettä kuitenkaan pitäs antaa.

Mä oon nyt jatkanu kasvissoseiden tekemistä itse ja oon tosi tyytyväinen kun pojalle kelpaa ne niin hyvin. Ei tartte raahata selkä vääränä niitä purkkeja kaupasta:) Aiemmin käytin soseuttamiseen sauvasekoitinta mutta mulla tais olla aika huono vehje, kun ei se oikeen sileetä tehny, jäi sellasia isoja kokkareita sekaan. No se mun sauvasekoitin onkin kyllä joku halpismalli. Nyt tajusin kokeilla monitoimikonetta ja se onkin tosi kätevä. Iso määrä sosetta tulee ihan hetkessä. Aloiteltiin eilen muuten myös lihat, naudan jauhelihalla. Meillä on oikeen omavaraistalous, tuo nautakin oli meidän porukoiden lehmästä tehtyä jauhelihaa:) Hyvin se uppos ja ilmeisesti täyttikin tosi hyvin, sillä poika nukkui yöllä ennätyspitkän pätkän - 7 tuntia. Jee.

Mites muuten, onko muilla nukkumaan meno yhtään aikaistunu? Meillähän mentiin ennen aina klo 22 nukkumaan, nyt ehkä kuukauden verran klo 21 ja viime viikolla poika halus joka ilta yöunille jo klo 20, joskus jo 19.30. Ihan outoa, kun se ilta on niin pitkä. Poika kyllä herääkin vastaavasti sitten aiemmin, jo kasin pintaan, joten itekki olen sitten iltaisin niin väsyny eli menen kyllä itsekin jo aiemmin nukkumaan.

Nyt on lopeteltava, se polttariporukka tulee kohta tänne niin en viitti koneella roikkua. Tulevat vain käväisemään, yks ohjelmanumero on tossa meidän pihalla joten eivät jää tänne kauaksi aikaa. En kyllä kestäisikään:) Onneksi on aamu, eivät varmaan missään kauheessa tuiterissa vielä tähän aikaan päivästä ole:)

Mukavaa viikonloppua!

Simba ja poju

Siis voi tsiisus mikä kohmelo... Auts!! On aivan sairaan huono olo ja päätä särkee.. Tätäkö tää olikin! Ei mulla TÄTÄ ollut ikävä!! Kivaa oli kuitenkin eilen, olin klo 4 kotona. Piti ottaa sitten kunnolla kun kerrankin pääsi! Oltiin vaan kaverilla, mutta siellä oli tietty juotavaa vaikka kuin ja paljon. Ja tupakkaa kului.. Mies oli tyytyväinen ettei mennyt hänen "vahtivuoro" hukkaan. =) Nyt on sit miehen vuoro, lähti just Ankkarockiin, mä yritän pärjätä kiljuvan vauvan ja päänsäryn kanssa.. Sitä saa mitä tilaa.

Rosalle tosi hyviä häitä, mulla tulee tippa linssiin kun ajattelenkin häitä (mä oon aina vähän herkkis krapulassa) ja muillekin tosi hyvää päivää, mä kyllä varmaan roikun täällä linjoilla melko ahkeraan..

Nintsu + pieni mies 7 kk + pari päivää

Eilen illalla tein itselleni itsetunto remontin ja tänään kaikki sujunut aivan loistavasti!Asenne muuttunut joka ikiseen asiaan täällä ja tein remonteja omiin tottumuksiinikin...kunhan vain saan pidettyä tästä vielä kiinni.

Kävi veljeni perheineen kylässä ja huomattiin pojan menevän kontillaan millejä eteenpäin...KÄÄKS!Ei saa vielä liikkua...täytyy varmaan teipata poika lattiaan..en oo vieläkään saanu aikaiseksi kerätä pientä sälää ylemmäksi tai roskiin...täytyy tsempata ensviikolle.

Tosta vedestä,et sitähän suositellaan vain ruokajuomaksi. Eli ei tartte muuta kuin ruokailunyhteydessä antaa. Itse helteillä saatoin antaa vettä. Siis suoraan sanottuna ruoka/janonuomana. Rintamaidostahan vauva saa vettä kans..kai sitä on korvikkeessakin. Ja onhan sitä vettä puurossa(jos tekee veteen) ja omatekosissa soseissa...

Nintsu: Koita kestää! Luojan kiitos mulle ei krapulaa tullut!

Simba: Meillä on aamuherätys aikaistunut,mutta nukkumaan menee edelleenb klo.19-20.

HITTO!En pääse sinne babybioon välttämättä. Miehellä olisi kyllä silloin vuorovapaata,mutta tytöllä alkaa just 14.pvä leikkitoiminta ja haluisin sen sinne viedä yhdessä miehen kans...vaihto päiväkotia ja ei ihan varmoja olla minne sinne se viedään,niin olis hyvä yhdessä tämä eka tehä...mies ei ainakaan osaa selittää sit mihin paikkaan viedään jne...Mutta katsotaan nyt vielä. Ja tämä on iltapäivällä.

Nyt tiirailemaan muita sivuja ja sitten ruokaa ja lopulta sohvalle karkkipussi seurana.=)

Mäkin päätin nyt vähän istahtaa koneelle, kun olen koko päivän ahkeroinut kotona ;)

Simba, kiva että sun tekemät ruuat maistuu pojalle =) Ja mukava että Lauran matka meni hyvin ja Nupun pupun tissilakko on ohi ;-)

Jännä lueskella noita teidän menoja, teatteria, baareja ja häitä... Minä en ole ollut vielä kertaakaan baarissa poitsun syntymän jälkeen eikä olla oltu missään kahdestaan miehen kanssa. Mua ei oikeestaan kiinnosta ollenkaan mennä baareihin tällä hetkellä, joten se ei haittaa. Enkä kauheesti just nyt kaipaa kaksinkeskistä aikaa miehenkään kanssa. Olen ihan tyytyväinen että saan viettää lähes kaiken vapaa-ajan poitsun kanssa ja tuntuu että sekin on liian vähän. Mähän oon siis töissä 4 pvä/vko, joten oon illat ja 3 pvä/vko kotona. Töissäolo on toisaalta kyllä tuulettanut päätä ihan sopivasti ja töissä saa "levätä", kun saa rauhassa syödä aamupalan, lounaan ja välipalan ;)

Nyt murunen sitten heräsi iltauniltaan, että tässä sylissä sitten pyörii... ja pätkäisi ajatukset...

Niin olen miettinyt, että täytyisi yrittää järjestää aikaa miehenkin kanssa jotenkin, kun muuten ajaudutaan ihan erilleen, kun ei vietetä aikaa yhdessä tai ehditä paljon juttelemaan. En vain voi jättää poitsua pitkäksi aikaa hoitajalle ja yöllä en ollenkaan, koska poitsu ei juo ollenkaan tuttipullosta. Ehkä voisi ottaa hoitajan kotiin päivällä pariksi tuntia ja tehtäisiin jotain yhdessä miehen kaa kaksistaan, vaikka mentäis pelaamaan tennistä, ravintolaan yms.

Oon pikkuisen poikki kun olen tehnyt ruokia poitsulle pakkaseen. Peruna-porkkana-timjami sosetta (pilttipurkkeihin), paprika- ja kesäkurpitsakuutioita (jääpalarasiassa) ja tomaatti-parsakaali-peruna-spagetti sosetta (pilttipurkkeihin). Tein tuon jälkimmäisen hieman rakeisemmaksi, kun totutellaan vähitellen isompiin paloihin. Paprika oli tosi hankala soseuttaa, mutta poitsu tykkäs siitä tosi paljon =)

Poitsukin on nyt tutustunut "sormiruokiin", on saanut kylläkin minun kädestä, mutta on itse pureskellut kurkkua ja banaania.

Meillä ei ole vielä siirretty mitään tavaroita "turvaan" ja saadaankin juosta poitsun perässä koko ajan, ei voi hetkeksikään jättää mihinkään. Menee muutamassa sekunnissa olkkarista keittiöön tai eteiseen.

Äh, yritän jatkaa myöhemmin, poitsulla on nyt sen verran kova nälkä, että pakko mennä antamaan iltaruoka.

Nonni, meidän rääpäle oppi sitten tänään ryömimään. Että Jumbis, eiköhän se teilläkin ole kohta edessä:) Siltä polttariporukalta jäi tyhjiä siideripulloja ja meidän poju sitten keksi yhden niistä. Pakkohan se oli saada ja poika ryömi sen luokse. Ei siis pitkää matkaa, ehkä puoli metriä mutta kuitenkin. Samoin poika on kirjahyllyssä koko ajan ihmettelemässä, tänään oli jo pakko siirtää alahyllyn tavarat ylemmäs. Ei auta, tuo pikkunen jässikkä on jo niin iso että kohta se menee eteenpäin oikeen kunnolla. Konttausta poika kans yrittää, takajalat liikkuu jo, mutta ei se osaa yhdistää käsiä siihen.

Joko Nintsun olo alkaa helpottaa? Voi, ei käy kyllä yhtään kateeksi. Tuo on kyllä se juhlimisen nurja puoli. Meilläkin täällä varmaan huomenna makaa muutama krapulainen mies (osa polttarijengistä tulee meille yöksi) mutta onneksi ei itse tarvitse kärsiä. Toisaalta vois kyllä kokea vähän niinkun sympatiakrapulaa ja hakea pizzaa ja muuta mättöruokaa oikeen hyvällä omallatunnolla huomenna:)

Toivottavasti teilläkin Nuppu on kivat rapujuhlat! Kuulostaa kyllä hyvältä!

Kohta on kyllä varmaan mentävä antamaan jo iltapuuroa, poika vaan hieroo silmiään ja kiukkuilee. Jos poika nukahtaa niin taidanpa saunankin sitten lämmittää. Palataan!

Simba ja pieni vauhtihirmu

Jatkanpa vielä, sain pojan nukkumaan ja saunankin vissiin syttymään. Mä oon maailman huonoin saunan lämmittäjä, sen takia en ikinä saunokaan yksin kun meillä mies aina hoitaa ton sytytyspuolen. No, jospa se nyt tän illan aikana vielä lämpeäis.

En kerenny ollenkaan kommentoimaan tota Tähden juttua, kun olit kerenny lähettää viestin sinä aikana kun mä kirjotin omaani. Mulla joskus kestää tosi kauan viestin lähetys kun välillä saatan leikkiä pojan kanssa tai laittaa ruokaa uuniin tms. Sitä vaan, että mun mielestä on ihan luonnollista että haluat olla paljon pojan kanssa kun kuitenkin käyt vielä töissäkin. Mä oon aika paljon vaan kotona, ehkä siitä syystä kaipaankin välillä omaa aikaa ja pois kotiympyröistä. Miehen kans kahdenkeskistä aikaa sais olla enemmänkin, mutta aika hyvin me ollaan onneksi osattu huomioida toisiamme kotonakin ettei ihan päästä erkaantumaan. Ehkä vasta vauvan myötä oon tajunnu että parisuhdetta tosiaan pitää hoitaa, ennen vaan naureskelin moisille jutuille. Sen takia oliskin mun mielestä tärkeää, että sitä kahden keskistä aikaa olis edes joskus. Ollaan me käyty kaupassa yhdessä ja kerran syömässä ja terassilla, että ei sen enempää mutta parempi sekin kuin ei mitään. Viikon päästä päästään sinne häihin kahdestaan. No nyt mä aloin paasaa omia juttujani, sori. Mutta siis ymmärrän kyllä ettei sulla ole menohaluja eikä niitä varmasti kaikille tulekaan! Sehän on vaan ihana kuulla, että viihdyt pojan kanssa niin hyvin!! :)

Niin ja olis tosi kiva jos Tähti saisit hoitajan vaikka ees pariksi tunniksi niin pääsisit miehen kans kaksin johonkin! Pari tuntia tekee jo varmasti ihmeitä, kun sitä yhteistä aikaa ei ole ollut moneen kuukauteen ollenkaan. Itekki välillä pelkään, että miten käy parisuhteen kun ei paljon kerkeä juttelemaan, mutta kuten sanoin niin ainakin toistaiseksi tilanne on hyvä. Tietty jos menee monta vuotta ettei ikinä saa olla kaksin niin sitten se on ikävää. Toisaalta varmaan aika monessakin lapsiperheessä on se tilanne, ettei yhteistä aikaa ole ollut vuosiin. Kai siihen sitten on vaan pakko sopeutua.

Oli muuten tosi kiva kun otit Tähti puheeksi myös nuo soseet. Voisin itsekin kokeilla vaikka tuota kesäkurpitsaa ja varsinkin sitä pastaa! En ole edes muistanut, että vauvan ruokaan vois tosiaan lisäillä muutakin kuin kasviksia. Antakaa muuten muutkin vinkkejä, millasia vauvan ruokia teette! Mä oon tehny vaan kukkakaali-peruna-porkkanaa, parsakaali-peruna-porkkanaa ja bataattia pelkästään. Niin ja miten ootte pakastanut soseet? Tähti sanoikin että jääpaloissa ja pilttipurkeissa. Musta vaan tuntuu että pilttipurkki on kauhean pieni. Jääpalakuutiot aattelin unohtaa suosiolla, kerran sitä jo testasin ja sitten kun yritin ottaa yhtä jääpalakuutiota veke niin eikös koko jääpalarasia hajonnut. Meillä on vähän liian kylmä pakastin vissiin eikä sitä tehoa voi säätää kun pakastin on niin vanha. Kohta varmaan muutenkin hajoaa..

Mä tein toissapäivänä ison annoksen kasvissosetta (siinä oli kokonainen kukkakaali, perunaa ja porkkanaa) ja sekin on kohta syöty. Laitoin osan pakkaseen, mutta nyt niitä pilttipurkkeja piti jo kaivella takaisin sulamaan. Aattelinkin, että josko sitä pakastais vähän isommissa rasioissa niin sais vaikka kahden päivän ruoat samaan rasiaan. Tai edes päivän.

Vielä noista vauvan ruuista, pitäs varmaan ihan rohkeesti kokeilla kaikennäkösiä uusia juttuja mutta helposti vaan jämähtää vanhoihin tuttuihin. Olin muuten ihan yllättynyt kun tein meidän pojalle mustaherukkapuuroa. Siis kaurapuuroa ja mustaherukoita pakkasesta, maistui mun mielestä tosi kirpeelle mutta poika tykkäs. Sit vois tosiaan alkaa laittaa viljaa jo noihin muihin soseisiinkin mukaan, esim. riisiä ja just tota pastaa minkä Tähtikin mainitsi.

No johan tulee taas jaariteltua, mä lähden tästä nyt sinne saunaan. Mä sain todellakin sen lämpenemään, hallelujaa.

Mehän oltiin miehen kans kolmenvuoden tauon jälkeen yhdessä ulkona. Tosiaan sitä yhteistä aikaa kannattaa haalia jos mahdollista. Sen illan jälkeen oltiin kuin uusi pari,mutta mulle iski totaalinen väsy jakso vaan...mutta nyt kun tiedetään lasten viihtyvän mummilla yötä,sinne viedään useamminkin ja seuravaksi vietetään kyllä ihan kotona löhöily yö vain. =)

Simba: Meilä poika hinaa itsensä kyllä tavaroiden luokse,mutta en tahtois vielä tota konttaamista.

Nyt selviytyjät loppuun ja nukkumaan

Kiva Simba, että teillä on opittu ryömimään :) ja kiitti niistä suhdekommenteista, täytyy alkaa paneutumaan siihenkin vähitellen.

Nuppu, kyselit siitä vedestä. Me ollaan saatu tällainen ohje neuvolasta: Aina aterioiden yhteydessä (ennen tai jälkeen, kumpi sopii kullekin paremmin) tarjotaan rintaa ja jos on jano aterioiden välissä, niin silloin tarjotaan vettä. Tämän tarkoituksena on se, että lapsi oppii juomaan maidon aterialla ja janoon vain vettä. Olisko tuo sitten niiden happohyökkäyksien vuoksi, ettei niitä tulisi useampia kuin 5-6 vuorokaudessa? Tosin onhan maito aika neutraalia, mutta kai sekin aiheuttaa happohyökkäyksen vai aiheuttaako?

Tuo on hyvä ohje, mutta hankalampi toteuttaa... Minä en ole vielä halunnut "rytmittää" tuota imettämistä ja varsinkin nyt työssäkäynnin ohella, joten annan rintaa tarpeen mukaan aterioiden yhteydessä tai välillä. Jos jääkaapissa on rintamaitoa, niin tarjotaan sitä aterian jälkeen ja jos ei ole, niin sitten tarjotaan vettä. Aterioiden välilläkin tarjotaan joskus vettä, mutta harvoin poitsu sitä ottaa. Kyllä minun mielestäni tuota vettä voi tarjota ihan milloin vain, jos sitä nyt ei ala killittelemään aivan "litratolkulla" ja toisaalta jos haluaa antaa rintaa usein, niin ei silloin vauva vettä paljon tarvitsekaan. Kyllä Nuppu teidän kaksi kertaa ja ne mainitsemasi määrät varmaan ovat ihan sopivia. Millaisesta lasista muuten annat pupulle vettä? Valuuko pupulla vettä suupielistä? Meillä on menty juomisen kanssa vain takapakkia, nyt ei edes avaa suutaan mukille ja nokkamukin kanssa vaan pelleilee/pureskelee :(

Simba, meillä ei ole nukkumaanmeno aikaistunut. Noin 21 puuro, 21.30 kylpy, 22 tissi ja nukkumaan. Herää 9-10 välillä ja yöllä syödään tissiä vaihtelevasti. Oon nyt pari iltaa lisännyt 1,5dl iltapuuroon ~0,5tl rypsiöljyä ja poitsu on halunnut vähemmän tissiä yöllä. Katsotaan miten jatkuu, mutta peukut on nyt pystyssä...

Simba, niistä ruuista vielä. Meillä on oikein ruokakeskustelut taasen :) Varmaan mun mieliaihe ;) Laitoin tummaa raketti spagettia, oli hiukan hankala saada sopivan rakeiseksi, mutta sun monitoimikoneella onnistuu varmaan. Mulla on jemmassa myös täysjyväriisiä ja pieniä ruismakaroneja, teen niistä varmaan "jääpalakuutioita". Tuo spagettimössö ei ainakaan ekalla kerralla mennyt kovin hyvin, taisi olla jokin pitempi spagetin palanen joukossa ja poitsu kakosteli sitä. Kesäkurpitsasta tuli ihanan pehmeetä, pähkinäisen makuista. Ja Simballe vielä, että meillä riittää yleensä yksi pilttipurkki per päivä. Otan sen sulamaan illalla jääkaappiin. Annetaan noin 1/2 prk per ateria ja siihen lisukkeeksi sulatetaan 1 kuutio lihaa (15ml) ja 1-2 kuutiota vihannesta (15-30ml) eli yhteen annokseen tulee hieman alle pilttipurkillinen ja rypsi-/oliiviöljyä tilkka. Mulla nuo pilttipurkkiin menevät on melko perusaineksia ja sitten teen kuutioihin lisukkeeksi jotain muuta vihannesta, niitä ei sekoiteta muuhun ruokaan. Joskus laitetaan myös koko purkki + lihakuutio päivällä ja illalla annan sitten tuoresalaattia n.1dl tai esim. tuoretta perunamuusia ja salaattia.

Minäkin mietin, että voisi tehdä jotain marjapuuroa esim. välipalaksi. Voisikohan tehdä jo mannaryyneistä? Niitä ei ole tainnut kukaan vielä käyttää? Niistä tulisi kivaa mustaherukkapuuroa... Paljonko laitoit Simba mustaherukoita? Nehän on aika kirpeitä, jos ei meinaa sokeria laittaa.

Täytyy tässä yrittää vielä pari hommaa ennen kuin poitsu heräilee päiväuniltaan...

Tähti ja poitsu reilu 7 kk

Ps. Ensi viikolla mekin lähdetään viikonloppureissuun. Ollaankin oltu koko kesä kotona, niinkuin alunperin suunniteltiinkin, mutta nyt on jo ihan kiva päästä käymään jossakin. Varasin junaliputkin jo :)

vitsi rosa, et olette kyl siskosi kaa tosi saman näköisiä ja piiperöinen oli tosi iloinen, suloinen ja nätti :). teidän pikku neiti on, samallalailla ku meidän poika, jollain tapaa enempi pikkulapsen näköinen. ei siis kovinkaan vauvamainen. oletteko koskaan saanu sellasia kommentteja muilta tai ite miettiny moista? me ollaan monesti kuultu sellasta ja todettu ittekkin, et niinhän se on. ehkäpä se johtuu siitä, ettei ole sellasia suuria vauvaposkia tai jotain :) ja ihana, ku piiperöisellä oli jollain tapaa niin samanlaiset kasvot ku meidän pojulla...vaikka kuitenkin siis ihan täysin erilaiset..hih..selkeää selitystä.. toivottavasti oli mukavat häät ja kaasokin selvisi pyörtymättä :)!

Moikka!

Tähti, puhuit siitä että niin helposti ajautuu erilleen miehestä pikkuvauvan ollessa mukana kuvioissa.. Mäkin Simban lailla naureskelin tolle jutulle mutta kyllä se vaan niin varmaan on kun kummatkin syventyy totaalisesti omaan tekemiseensä ja sitä yhteistä aikaa syö pieni kullannuppu niin jossain pisteessä aika ei vain kaikkeen riitä. Mutta kyllä se parikin tuntia just esim. tenniksen peluuta tekee ihmeitä.. Me oltiin kaksistaan siellä teatterissa ja tuntui kuin olisi ollut "niinkuin ennen" :) sellanen vastarakastunut fiilis! Ja nyt kun oltiin kavereitten kaa mökillä ja kun pupu nukkui niin oli just sellanen kiva kiehnäämisfiilis kultsin kanssa... Mutta kyllä tarvii ns. töitä tehdä että muistaa huomioida toisen kun muuten automaattisesti huomio kohdistuu pupuun.

Tähti, siitä vedestä... Mäkin oon kuullut että ruokailun yhteydessä pitäis imettää mutta ei kyl käytännössä toimi! Pupu ei todellakaan ime silloin ku mulle sopii vaan silloin kuin ittelleen sopii :) Niinpä mä annan nyt kaks kertaa päivässä about tiettyyn kellonaikaan sosetta ja imetys menee omalla painollaan. Ja sitä vettä annan ruokailun jälkeen suun huuhtomiseksi...

Siitä lasista juominen sujuu aivan kohtalaisesti eli pikkasen suupielistä valuu mutta kyllä sinne massuunkin jotain menee kun nielemisääniä kuuluu :) Me käytetään aivan tavallista lasia. Välillä pupu alkaa myös pureskelemaan lasia tai sormia löträämään sinne niin sitten otan lasin pois. Mä olen ajatellut että nyt se jo tietää että lasista saa vettä janoon ja sitten kun alkaa pärisyttelemään tai läträämään niin enää ei janota :)

Meillä menee aamulla noin pari ruokalusikallista ja päivällä noin puoli pilttipurkillista. Olen kuitenkin nyt pakastoinut pilttipurkkiin... Eli jääpalakuutiot jäi meilläkin käyttämättä kun se maistelu meillä meni sormiruokana..

Simba, aivan totta että on se hyvä vaan rohkeasti kokeilla eri ruokajuttuja. Sitä helposti rajoittaa yhdistelmät sen mukaan mitä itte söis vaikka toinen saattaiskin tykätä :) Meillä on vasta peruna-parsa ja porkkana käytössä kasviksista niin ei niistä vielä kovin jänniä yhdistelmiä saa ;)

Viime yönä päätin että kissa ei enää nuku meiän kanssa! Keskellä yötä heräsin siihen että kissa oli pinnasängyssä! Onneksi pupu oli mun vieressä mutta mä pelästyin sitä etten ollut kuullut sen menemistä sinne.... AIvan kamalaa jos pupu oliskin ollut siellä... Ei kissa olis sille mitään tehnyt mutta vahingossa ois voinut säikähä vauvaa ja pois loikatessa raapasta tms... No, kissa ulos makkarista ja ovi kiinni... Säälittävää raapimista kuului oven takaa loppu yön mutta vauvan turvallisuus on kyllä nyt tärkeämpää. Muutenkin saan herää parin tunnin välein imettää niin en kyllä aio päivystää jos kissa meinaa loikata uudelleen pinnikseen..

Mutta sellaista.. :)Meen kattoo niitä kuvia nyt spaceen...

Nuppu + Pupu päivää vaille ½-vuotias

Rosa, ihania kuvia spacessa!

Meillä neidille kelpaa ruoka. Normaalisti menee 5 purkkia päivässä "puoli-imetyksen" lisäksi. Ennätys lienee 5,5 purkkia. Erityisesti lihasoseet maistuvat. Suu on auki ja touhotuksen kanssa odotetaan jo seuraavaa lusikallista. :-))) Seuraava neuvola on vasta tämän kuun lopulla. Kiva nähdä onko kiinteitten aloituksella ollut miten painoon vaikutusta.

Mä oon sitten tehnyt just toisinpäin kuin pitäis noiden juomisten suhteen eli oon tissitellyt väliaikoina ja ruuan kanssa antanut nokkamukista vettä. Vesi kyllä menee hienosti alas ja päivässä juodaan noin 150 ml:n nokkamuki tyhjäksi. Kurkkua on annettu hienonnettuna ja se on ok, mutta kasvissoseita kun antaa, niin neiti yökkäilee. Hedelmäsoseista maistuvat kirpeät parhaiten, kovin makeista neiti ei välitä.

Yritän saada spaceen valokuvia tällä viikolla. Pottatreenit pitäs aloittaa myös. Milloin muuten saa antaa normaaleja maitotuotteita. Kuten varmaan jo mainitsin niin neuvolatäti käski opettaa neitiä korvikemaidolla kun menee vajaan 3 kuukauden päästä päivähoitoon. Voiskohan esim. 9 kk:n ikäiselle antaa jo normaalia maitoa, jotta ei tarvitsisi opettaa ensin korvikkeen ja suht heti pian normaalin maidon makuun?

Aiotteko seurata olympialaisia?

Mukavaa viikkoa kaikille!

Catriina ja Amelie

No niin, arkeen on jälleen palattu häätohinoiden ym jälkeen. Tosi mukavat juhlat oli ja kaikki sujui tosi hioenosti. Kaasokaan ei pyörtynyt ja juonnot bestmanin kanssa sujui hyvin. Alkujännitys kun katosi, niin johan olisi voinut olla äänessä vaikka koko ajan. Ohjelmaa oli sopivasti. Kaksi sellaista mukavaa leikkiä. Toisen vaan hääparille ja toisessa tarvittiin appivanhempia hääparin avuksi. Sitten oli perinteiset häävalssit ja morsiuskimpun ja sukkanauhan heitot. Ruoka oli hyvää ja hääkakku loistavaa. Yllättäen mun äiti teki ne taas. Sehän teki sen Piiperöisen ristiäiskakunkin, josta on kuva spacessa. Hääpari tykkäs kovasti juhlista enkä kuullut muiltakaan moitteita. Harmi vaan, kun päivä meni niin äkkiä.

Pinni: Juu, oon kuullut muutamalta, että Piiperöinen ei ole sellainen "vauva". On jo alusta (jo sairaalakuvista näkee) ollut sellainen utelias ja terhakka. Niin ja poskia ei oo silleen kauheena ollut. Vaikken missään nimessä ole niitä vastaan! Niin ja tosiaan mua ja mun siskoa on sotkettu ihan urakalla! Että kai meissä sitten on paljon samaa näköä...???

Kirjoista oli taannoin puhetta. Joku mainitsi tykkäävänsä Leena Lehtolaisesta, minä myös! Sitten luen sekalaisesti mitä satun löytämään ja mitä jossain tai joku suosittelee. Yleisesti ottaen luen aika vähän. Torey Haydenia oon aikonut monesti alkaa lukeen, kun tiiän, että on aika varmasti mun makuun, mutten oo saanut yhtään kirjaa vielä luettua.

Minä oon pakastanut oikeestaan kaikki ruoat jääpalakuutioiksi. Ja pakastan edelleen. Meillä menee kasvissoseet vähän heikosti, ei puhettakaan, että mitään pilttipurkillisia. Kukkakaali-parsakaalisose menee tällä hetkellä ehkä parhaiten. Pystyykö lasipurkeissakin siis pakastamaan ruokaa? Mulla kävi kerran tossa jääpalarasia pakastamisessa vaan sellainen ongelma, että irrottelin ne isompaan rasiaan vähän liian aikaisin ja ne jäätyä jämähti sitten vielä aika lujasti toisiinsa kiinni... Siispä opin odottamaan vähän kauemmin jäätymistä.

Täälläkin kaipailtais uusia vinkkejä noihin soseisiin. Tähän mennessä oon tehnyt:
- porkkanasose
- perunasose
- peruna-porkkana
- kukkakaali-parsakaali
- kukkakaali-parsakaali-kesäkurpitsa (kokeilin tänään, maistui kohtalaisesti)
- bataatti
- nauta-peruna-porkkana

Siinäpä ne mitä oon kokeillut.

Tuo on kyllä niin totta, että sitä helposti ajautuu erilleen miehestään, jos ei suhdetta hoideta. Voin tunnustaa, että myös minä nauroin piut paut suhteen "hoitamiselle" ennen vauvaa. Puoli vuotta meillä meni, ennen kuin oltiin hieman aikaa kahden miehen kanssa ja se tapahtui tosiaan lauantaina. Piiperöinen oli häissä n. 18.30 asti, kunnes mies vei hänet kotiin, omaan sänkyyn nukkumaan ja toi myös anopin mukanaan meille. Piiperöinen oli nukahtanut autoon, mutta heräsi kotona ja söi iltapuuron terhakkaasti. Kun mies oli vienyt hänet sänkyyn, oli nukahtanut heti. Mies tuli sitten takaisin häihin ja anoppi jäi meille. Yöllä, kun tultiin kotiin, neiti kävi hereillä, muuten oli anopin mukaan koisannut koko yön hienosti! Mulle oli tosi helpottavaa kuulla, että kaikki meni noin hienosti. Oon kylläkin myös tosi helpottunut, että päätimme sitten kuitenkin tuoda tytön kotiin omaan sänkyyn, kun ensin oli puhetta, että tyttö menisi anoppilaan. Luovuttiin kuitenkin siitä, kun ollaan oltu vaan... ööö... kaksi yötä kotoa pois ja tyttö on nukkunut minun ja mieheni kanssa. Ja muutenkin tuo oli eka pidempi hoitokeikka. Kerran anoppi oli meillä n. puolitoista tuntia, kun kävin katsomassa äitiäni sairaalassa.

No, eilen me sitten mieheni kanssa totesimme, että kyllä se oikeastaan teki terää viettää iltaa yhdessä. Siis siellä häissä juhlittiin. Tunnelma oli melkein kuin vastarakastuneilla, kun taas kotona, kun aina vaan on ja hoitaa kotiaskareita ja vauvaa, niin vähän on välillä sellainen toisistaan erkaantunut olo... Asiaa ei paranna yhtään raksatouhut. No, eilisen vietimme ihan vaan kotona tekemättä yhtään mitään. Tyttö oli meidän kanssa. Tilattiin pizzaa, nukuttiin pitkät päikkärit koko perhe... Sekstailtuakin tuli peräti kaksi kertaa, mitä ei oo tapahtunut kun sitten... joskus ennen raskautta...! Että kyllä se silti kannattaa joskus "uhrata" aikaa parisuhteelle. Toisaalta, kun sitä yhteistä aikaa on vaikka harvoinkin, niin sitä sitten varmasti osaa arvostaa ihan erilailla. Illathan me saadaan miehen kanssa olla myös yhdessä (useimmiten), kun tyttö menee niin aikaisin nukkumaan. Mutta on se taas eri olla kotona kuin muualla.

Me ilmoittauduttiin tänään muskariin! Kahden viikon päästä on eka kerta. Tuntuu jotenkin hirveältä, mun mielestä kesä alkaa olla lopussa, kun ensi viikolla alkaa koulut. Ja kun kaikki tällaiset opistojen harrastuksetkin alkaa.

Mutta, minäpäs lähden jatkamaan siivousta. En oo häähommien takia ehtinyt siivota aikoihin. Nyt sitten iski pienoinen "pakko", kun kiinteisövälittäjäkin kysyi, että passaisiko tällä viikolla näyttö... Haluan, että paikat on kunnossa. Itseasiassa se soitti jo olikohan viime to tai pe, ja sillä olis ollut heti asiakas tulossa katsomaan, mutta eihän se onnistunut, kun oltiin häätouhuissa. Ehdotettiin sitten tätä alkuviikkoa ja se aikoi olla yhteydessä tarkemmin ajankohdasta.

Palataan, Rosa ja Piiperöinen

Nuo Rosan kuvat oli kyllä ihania! Ihastelin niitä jo eilen. Olipa siskosi kaunis morsian! Ja Piiperöinen oikein soma morsiusneito:)

Tosi kiva kun Rosa teidän häät meni niin hyvin. Varmasti oli ihanaa olla kahdestaan! Päivänne kuulosti tosi mukavalta, ja myös eilinen päivä;) Mekin tosiaan päästään ens lauantaina kahdestaan sinne häihin. Vähän edelleen jännittää jättää poikaa hoitoon, mutta kai se hyvin menee ja just katsoin karttapalvelusta että eihän sinne hääpaikkaan ole kuin reilun tunnin ajomatka meiän porukoilta, että pääseehän sieltä sitten vähän nopeammin pois jos oikein hätä tulee. Nuppu, kuvasit ihanasti että olitte kuin vastarakastuneita siellä teatterissa! Niin se varmasti onkin, kun harvoin pääsee jonnekin kahdestaan! Mullakin oli sellanen olo kun käytiin ekaa kertaa kahdestaan terassilla, että ihan kuin oltaisiin oltu ensitreffeillä! Oli oikein sellanen kiva, kutkuttava fiilis:)

Catriina, teillä näköjään ruoka kans maistuu oikein hyvin! Melkoinen määrä pilttejä päivässä:) Meillä ei ihan noin paljon varmastikaan mene, ja tänään on itseasiassa ollu sellanen päivä ettei oikein mikään tunnu uppoavan. No, ei se mitään. Luotan että poika syö sen verran kun on tarvis. Onko muuten Pinnin ruokailut yhtään helpottunu?

Tähti, teen puuro-annoksen aina mikrossa ja tuon mustaherukkapuuron tein siten että laitoin vaan kourallisen mustaherukoita joukkoon. Eli ei sen kummempaa reseptiä:) Sokeriakaan en lisänny, kun poika tykkäs puurosta muutenkin. Marjoja olen vähän haarukalla muussannut, mutta pienemmät marjat (esim. punaherukat) olen jättäny muussaamatta. Noista punaherukoista olen tehny kiisseliä. Mannapuuroakin vois ihan hyvin kokeilla. Kiitos Tähti kun muistutit tuosta öljyn lisäämisestä! Laitoin eilen itsekin soseen sekaan vähän öljyä. Katselin kaupassa valmissoseita ja niissäkin taitaa olla kaikissa mukana rypsiöljyä.

Meilläkään muuten poika ei tajua ton nokkamukin päälle. Pureskelee vaan sitä ja luulee, että se on joku lelu. Välillä ottaa siitä hörpyt, mutta musta tuntuu että suurin osa valuu suupielistä.

Meillä on ollu yöt viime aikoina tosi levottomia. Poika heräilee jatkuvasti. Nälkä ei ole, tissin ottaa kyllä suuhunsa mutta ei syö sieltä mitään. En tiedä, vaivaako hampaat, pojalle tuli jo kahdeksas hammas. Aiemmin hampaat ei oo vaivannu, mutta oisko nyt kyse siitä.. jotenkin rasittavaa, kun nyt vois muuten nukkua yöt jo paremmin kun ei tartte niin paljon ruokaa yöllä, mutta silti se nukkuminen on tooosi levotonta.

Olikohan muuta kommentoitavaa.. en nyt muista. Ainiin muuten Jumbojätti, mä näin susta yöllä unta että voitit lotossa :D :D Hauskaa, kun palstalaiset tulee uniinkin:) Tää oli jo toinen kerta, viimeks op pyysi mua facebook-kaveriksi. Sehän kyllä toteutuikin että jospa toi lottovoittokin olis enneuni :D

Pitäisi varmaan useammin käydä jossain, kun nyt vasta alkaa helpottamaan reissuväsymys ja siitä on nyt kohta viikko aikaa.. No, se oli kyllä sellainen pikapyrähdys, ihan hirveästi ohjelmaa (joka sinällään oli tosi kiva juttu) ja sitten tuli tuttujen kanssa valvottua iltaisin tosi myöhään. Viime kirjoituksestani huomaa, et olen vähän "toisessa maailmassa" eli ihan poikkikatki. Nuppu; juu, tarkoitin just, et neiti oppi tältä yhdeksän kuukautta vanhalta pojalta uusia juttuja (käsien ja jalkojen "käyttöä" ym.), kun seurasi silmä kovana pojan touhuja. Hyvä kun osasit tulkata.:)

Mulla on taas alkanut vaivaamaan tuo alamahan ja selän kipu. Muistaakseni joskus kerroin siitä.. Huomenna pääsen nyt terveydenhoitajan luokse, ottaa papa- kokeen (joka olisi otettu joka tapauksessa puoli vuotta synnytyksen jälkeen) ja pissa näytteen. Katsotaan nyt passittaako mut lääkärin puheille, vai onko tämä jotain normaalia kipuilua.

Meillä on myös nuo soseet vähän yksipuolisia, pitäisi nyt tsempata ja ottaa jotain uusia ruokia mukaan. Lihan aloitusta olen siirtänyt nyt viikolla, ihan omaa laiskuuttani, mutta huomenna on nyt pakko aloittaa. Minä olen myös lisännyt vihannessoseisiin rypsiöljyä, kun tuntui, että neidin ruokavalio on tosi rasvatonta ja ne omat vihannessoseet ei enää pitänyt nälkääkään niin hyvin. Neiti on tykännyt tosi paljon siitä.

Mites teillä muilla, joilla syödään ilta- ja aamu puuro, syödäänkö samaa puuroa aamusta ja illasta, vai vaihdatteko vilja lajia? Olen miettinyt, et meillä kun ei syödä kuin riisihiutalepuuroa, ja sitä syödään sitten aamulla ja illalla, et onko turhan yksipuolista?? Se on kyllä neidin suurta herkkua, ja sitä menisi mielin määrin. Hauska kuunnella neitiä kun hän syö sitä puuroa, varsinkin jos se on keitettyä ja kunnolla haudutettua (ei niitä kuumaan veteen sekoitettavia Muksu ym. puuroja) , niin hän oikein makustelee sitä ja koko ajan kuuluu sellainen nam-mm-nam-mm.. hyrinä.:D

Rosa; aivan ihana morsiusneito! Teidän Piiperöinen on kyllä niin suloinen pakkaus!

Me kaivattais miehen kanssa ihan kahdestaan oloa, tai ainakin minä kaipaisin.. Ollaan koko kesä suunniteltu, et tehtäis jotain yhdessä ihan vain kahdestaan, neidille kun löytyisi hoitajiakin. Mutta niin se on vain jäänyt ja jäänyt..

Jahas, neiti kiekaa pinniksestä, et olis herännyt.. Palaan myöhemmin!

Yhteistyössä