Huh, kun mua väsyttää.. En tiedä mikä ihmeen väsytauti on iskenyt, mutta silmät ristissä olen ollut koko aamun. Mies on ollut kaksi päivää menossa niin, et on lähtenyt ennen kuin ollaan neidin kanssa herätty ja tullut kotiin, kun neiti on ollut jo yöunilla. Ja eilen vielä sattui känkkäränkkä eksymään meille.. Aamun neuvola sekoitti päiväunirytmin ja vielä kakka oli tulossa, niin jopa oli neidin päivikset sekaisin! Ja oli niin puhki, että silmät vain lumpsu. Vihdoin sain kolmen aikana neidin nukkumaan puoleksitoistatunniksi, ja sitten yritin koko illan keksiä viihdykettä, että ei nukahtaisi enää päikkäreille. Ja onnistuin, vaikkakin oli kovan työn takana, ja yö menikin tosi hyvin! Ensimmäisen kerran neiti kiekaisi viiden aikana ja tutilla jatkoi yli kuuteen, jolloin sitten söi. Ja vielä nukuttiin kahdeksaan. Ilmeisesti vähän hakee uutta rytmiä noihin päiksyihin, mutta kun taas äiti keksisi, et mikä se uusi rytmi on..
Jännä kuinka tuosta veden keittämisestä on erilaisia ohjeita. Synnytyssairaalassa meille sanottiin, et ihan vesijohto vedellä voi putsata silmät, mutta sitte kun oltiin neidin kanssa siellä infektio- osastolla eri sairaalassa, he olivat ihan kauhuissaan, että ei keittämättömällä vedellä saa silmiä putsata! No, olen keittänyt tuon ilta- ja aamupesu veden, mutta kädet pestään ihan hanan alla, ja minnekkäs muualle ne märät kädet menee kuin suuhun. Ja tutit huuhdon hanavedellä, jos on sen tarpeessa.
Meille sanottiiin, että ei tarvitse antaa vettä, vaikka syökin kiinteitä, mutta jos haluaa opettaa pikkuhiljaa nokkamukiin, niin voi antaa vettä. En ole vielä antanut, mutta pitäisi alkaa totuttamaan. Aion keittää neidille annettavan veden, koska meillä on aina silloin tällöin ollut ongelmia täällä veden laadun kanssa. Joskus ollut kuulemma jopa kolibakteeria vedessä.

Siitä on muutama vuosi aikaa, kun oli ongelmia tuon hanaveden kanssa, niin täällä ei silloin annettu minkäänlaisia ohjeita veden keittämisestä tms., vaikka tosi monella oli vatsaoireita veden takia. Me jouduttiin ostamaan silloin juomavesi, koska hanavesi maistuikin tosi p..lle, et itse en olisi edes juonut sitä. Mutta onneksi nyt on ollut tosi hyvää vettä. En vain halua, et jos sattuisi tulemaan taas veteen jotain, niin vaikuttaisi heti pikkuisen mahaan..
Hoh hoijaa, jos menisi tirsoille itsekin, kun neiti nukkuu...