Meinasin lähteä hölkkäämään, kun pikkuisen pinna kireellä, mutta alkoi satamaan, niin tulinkin sitten tänne

kun poitsukin meni nukkumaan.
Nintsu, mun pitää mennä töihin heinäkuussa

(( Se ei tunnu yhtään hyvältä ja mietinkin, että tuleekohan mua kaduttamaan jälkeenpäin sitten liikaa. Mutta me sovittiin jo miehen kanssa aikapäiviä sitten, että hän saa pitää oman osuutensa vanhempainvapaasta eli laitetaan vauvan eka vuosi mulle 6kk ja isälle 6kk... Nyt kun ajattelee, niin ihan järjetön juttu tuo, että tuo vanhempainvapaa pitäs jakaa isän kanssa, kun vauva on vielä niin pieni ja melko todennäköisesti vielä imetyksessäkin. Isiä kannustetaan jäämään kotiin, mutta harvapa mies varmaan on innostunut jäämään sitten eka vuoden jälkeen sille hoitovapaalle, josta saa vaan sen jonkun pari sataa euroa kuussa.
Nyt kun menen töihin, niin yritän kuitenkin pitää yhden vapaapäivän joka viikko ja teen hieman lyhyempiä päiviä, jos vain saldoja riittää... Katsotaan tilannetta sitten uudelleen loppuvuodesta, mutta aika todennäköisesti jään joksikin aikaa sitten hoitovapaalle ensi keväänä. Tiukkaa se tulee tekemään, mutta toivottavasti onnistuisi...
Rosa, meillä on Gessleinin Vision S -vaunut. Niissä ei ole sitä pohjalevyä, kun kopassa ei ole erillistä patjaa, vaan levy on siellä sisässä. Sen levyn saa kyllä otettua pois sitten kun haluaa muuntaa kopasta jaloille lämpöpussin, mutta tuollaista nostolevyä ei ole. Ajattelin muuten tehdä tuohon vaunuun patjan ja sellasen flanellipäällysteen, kun tajusin, että se voi olla hieman kova nyt, kun ei ole pehmeitä talvivaatteita... hitsi, kun en tajunnut tuota aiemmin. Kaikilla muilla varmaan on pehmeät patjat vaunuissa...
Niin ja Rosa, siitä meidän "järjestelmästä" että meillä on nyt ollut hommat vähän sekaisin, kun mies on ollut kipeenä jo kohta viikon, niin hän ei ole oikein voinut olla poitsun lähellä... ja sitä ennen oltiin reissussa ja sitä ennen oli anoppi käymässä ;-) että sellaista normaalia aikaa ei ole ollut aikoihin. Mutta jonkun aikaa ehdittiin sitä testata ja kyllä se enimmäkseen toimi, imetys vain aina sekoittaa sitä vähän, mutta kun itse muistaa, että imetyksen jälkeen poitsun voi antaa isälle ja jatkaa omia hommia sitten. Toivottavasti ensi viikolla jo päästäisiin taas toteuttamaan sitä ja saisin itse tehtyä rauhassa hommia edes pari tuntia kerrallaan iltaisin.
Sittenhän kun menen töihin, niin koko homma taas varmaan muuttuu, kun luulen, että mulla on sitten niin kova ikävä poitsua, että haluan hoitaa sitä sitten illat ja viikonloput enimmäkseen.
No niin nyt taisi sade loppua, taidan laittaa poitsun bataatit kiehumaan ja käydä siellä hölkkäämässä ja mennä sen jälkeen saunaan =)) Mies hoitaa nyt tänään niin paljon kun pystyy silleen hieman etäältä, sitten kun poitsu vaatii syliä niin minä menen apuun. Kuulostaa varmaan vähän ylivarovaiselta, mutta miehen flunssa on ollu tosi kurja...
Mun pitää muuten ensi viikolla leipoa ja laittaa ruokaa miehen synttäreille kun tulee pyöreitä täyteen, niin taidan ainakin tehdä ne reseptit, mitä täällä on viime aikoina testailtu. Jos jollakin on joitain maukkaita ideoita suolaisiksi syötäviksi, niin testailen niitäkin mielellään ;-) Laitan varmaan ihan oikeatakin ruokaa vähän, mutta sitten jotain naposteltavia, meinaisin ainakin tuulihattuja tuorejuusto-kylmäsavulohitäytteellä ja sitten joitakin minipitsoja voisi myös tehdä ja jokin pastasalaatti olis varmaan kiva, mutta en ole niitä tehnyt niin ei ole mitään hyvää reseptiä tiedossa...
Nyt paistaa jopa aurinko eli kipin kapin hommiin ja ulos!
Tähti ja poitsu 5 kk ja 1 vko