Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pistin pari kuvaa Spaceen!

En oo mäkään vielä testannut Op:n kakkua, mutta tänään meinaan leipasta.. Aivan täydellinen kesä-kakku onkin, jos sen syö jätskin kanssa! =) Rosalle myös kiitosta ohjeesta, sitä testaan ens kerralla!

Meillä on poika nyt kääntynyt muutaman kerran sängyssä mahalleen, ja nukkumaan meno on kauheeta tappelua.. Kun ei meinaa nukahtaa, vaan yrittää kääntyä, änkää ja punkaa. Lattialla tarttee pienen pukkasun pyllylle niin pääsee kääntymään. Eiköhän se kohta siitä!

Nyt ottamaan kananmunat lämpimään kakkua varten..

Nintsu + pieni mies 5 kk + viikko

Helou:)
Huh mikä päivä takana! Lähettiin aamusta raksalle Piiperöisen kanssa ja sain siinä jonku verran maalattua, kun neiti uinui vaunuissa. No, olihan se kieltämättä vähän sellaista ja tällaista, mutta tuli siinä sitten kuitenkin sellainen pari tuntia tehtyä ihan töitäkin.

Käytiin samalla reissulla puutarhalta hakemassa kukkia. Innostuin sitten puunaamaan terassin ja laittamaan sinne kaksi amppelia, badenbadenit. Pöytä, tuolit ja grilli onkin olleet jo. Etupihalle tein itse mustasilmäsusannasta ja orvokeista istutuksen. Tuli ihan kivan näköiset. Nyt on terassikin kiva, kun on lattia oikein luututtu ja kukat siellä:)

Neiti on jo nukkumassa. Just miehen kanssa jo saunottiinkin. Olis kyllä ihana ottaa vaikka siideri, muttako ei ole... Noh, menee se ilmankin. Neitikin kylvetettiin ennen omaa saunomista. Huomenna eik yllä varmaan tule lähdettyä raksahommiin, kun on se kuitenkin hieman raskasta tuon tyttären kanssa. Mutta varmaan kuitenkin tässä joskus taas, koska periaatteessa reissu meni ihan hyvin...

Nintsulla oli kivoja kuvia, kävin jo kattomassa. Pienellä miehellä oli yhdessä kuvassa samanlainen body kuin meillä (se oranssi-ruskea, jossa valkeita eläimiä). meillä on siihen ruskeet housutkin.

Meilläkin kellotetaan niin kyljellään, että tänäänkin oli ihan hilkulla, että kummalle puolelle pyörähtää, mutta ei mene vielä ympäri. Ikää nyt siis 4,5kk. Jos auttaa, niiin ihan helposti menee massulleen, mutta sitähän ei lasketa.

Jahas, mies nukahti sohvalle... Raskas päivä hälläkin. Sama vaikka painuttais sänkyyn mekin jo... Kyllä tulis mullakin jo uni! Meillä muuten meni toissa yö niin, että nukkumaan laittoi klo 19.30 maissa. Tankkasi klo 22 ja herättiin klo 6.30! En edes oikein muistanut yöstä mitään, ja mietin ja mietin, että monelta on syöty, mutta koska illalla yöksi laitetu pullo löytyi aamulla jääkaapista, niin yösyöttööä ei ollut ollenkaan!!! Viime yö meni kans ihan kivasta. samaan aikaan meni nukkumaan, klo 22 maissa taas tankkaus, klo 3.30 söi. No, sitten alkoi jokellella JO 5.50, mutta hiippailin sängyn viereen ja tökkäsin tutin suuhun niin samassa tyttö simahti ja nukkui klo 7.40 asti!!! Nyt tulikin mieleen, että nukkuiskohan tuo sen klo 6.30 (jolloin yleensä aina herää) jälkeenkin vielä, jos vaan laittais vaivihkaa tutin suuhun... Häätyy kokeilla...

Nyt vähän iltapalaa ja vaikka nukkuun....

Rosa ja Piiperöinen

Op: Teinpä minäkin sun ohjeella kakkua kun mies kaipaili jotain makeaa syömistä jalkapallon kattomiseen. =) Aivan ihanaa tuli. Taitaa olla ihan idioottivarma resepti, jonka pistän kyllä hyvään talteen. =)

Meillä on tehty vähän remppaa tänään (tai siis mies teki. Minä olin vauvan kans "retkellä" takapihalla, mentiin maalihuuruja ja täystuuletusta karkuun). Maalattiin keittiön seinät. Oli oikestaan viimeinen hetki, kun ens viikolla laitetaan koko asuntoon laminaattilattia. Helpompi oli nyt maalata kun ei tarvinnu suojata lattiaa. Mukava kun remppa etenee, mutta tää keskeneräisyys on ahistanu mua jo pitkään. Ollaan asuttu pari vuotta täs vanhassa kerrostaloasunnossa ja tehty aina sitä mukaa remppaa ku on ollu varaa. Mut enää ois vaan molempien makkareiden tapetointi ja uudet sälekaihtimet on jo tilattu. Yritetään ihan pian saada ne tapetitkin laitettua. Keittiöremppa varsinaisesti saa oottaa, kun keittiö on ihan siisti ja käyttökelponen (vaikkakaan ovet ja laatat ei oo ollenkaan meidän makuun ja kieltämättä aika vanhanaikasetkin). Sen jälkeen vasta pääsee kunnolla sisustaan. Ollaan lykätty melkeen kaikkia hankintoja siihen asti kun on pinnat uusittu. Kohta laitan vanhan sohvan ja muuta sälää huuto.netiin myyntiin. Toivottavasti päästään turhasta roinasta eroon ja pystytään hankkiin mieluisia tilalle.

Mut vielä on ulkona niin hieno ilma, et taidan lähtee pyörälenkille.

huomenta!

siis mä en kestä noitten vaippojen kanssa... pupu on tehnyt puput niinku melkein joka kerta :( mun mieskin meinaa että aivan sama onko niitä vaippoja ku ei tartte ku pieni pieru tulla niin jo menee läpi... No, seuraavaks kokeillaan niitä liberoita, ainakin se yks minkä sain babybiosta toimi aivan ok... nyt siis ollut pamperseja ja ne ei tunnu kyl toimivan :(

Rosa, meillä tuo tutti on kyllä tuntunut olevan melko hyvä nukuttaja... Kandee kokeilla jos toimis teilläkin uninjatkajana ;)

Nintsu, oli kyllä aika metkoja kuvia teiän pikku miehestä :)

Mites muiden vaavit on lämpimiin ilmoihin suhtautunut? Meiän pupu tuntuu pikkasen väsyneemmältä ja itkuisemmalta ja jotenkin tuntuu ettei jaksa niin usein tankatakaan vaikka kenties syytä olis... Ja sitten ku ollaan ulkona oltu paljon niin tuntuu illat olevan kyllä itkuisia. Siis mukavaa kun on lämmin mutta sellanen porottava aurinko ei oikein oo kiva ku sitte pitäis koko ajan olla vaunuissa suojassa.. Pitäis hankkia joku auringonvarjo esim piknik-retkiä varten niin sais pupun suojaan.

Nyt jatkuu virkkaaminen, yritän virkata pupulle lierihattua ja vitsit että on työlästä ja tuntuu lisäksi tulevan pikkasen liian iso enkä raaskis purkaa :/ No, ehkä mun tarttee vaan purkaa...

Mukavaa sunnuntaita..

Meinasin lähteä hölkkäämään, kun pikkuisen pinna kireellä, mutta alkoi satamaan, niin tulinkin sitten tänne :) kun poitsukin meni nukkumaan.

Nintsu, mun pitää mennä töihin heinäkuussa :((( Se ei tunnu yhtään hyvältä ja mietinkin, että tuleekohan mua kaduttamaan jälkeenpäin sitten liikaa. Mutta me sovittiin jo miehen kanssa aikapäiviä sitten, että hän saa pitää oman osuutensa vanhempainvapaasta eli laitetaan vauvan eka vuosi mulle 6kk ja isälle 6kk... Nyt kun ajattelee, niin ihan järjetön juttu tuo, että tuo vanhempainvapaa pitäs jakaa isän kanssa, kun vauva on vielä niin pieni ja melko todennäköisesti vielä imetyksessäkin. Isiä kannustetaan jäämään kotiin, mutta harvapa mies varmaan on innostunut jäämään sitten eka vuoden jälkeen sille hoitovapaalle, josta saa vaan sen jonkun pari sataa euroa kuussa.

Nyt kun menen töihin, niin yritän kuitenkin pitää yhden vapaapäivän joka viikko ja teen hieman lyhyempiä päiviä, jos vain saldoja riittää... Katsotaan tilannetta sitten uudelleen loppuvuodesta, mutta aika todennäköisesti jään joksikin aikaa sitten hoitovapaalle ensi keväänä. Tiukkaa se tulee tekemään, mutta toivottavasti onnistuisi...

Rosa, meillä on Gessleinin Vision S -vaunut. Niissä ei ole sitä pohjalevyä, kun kopassa ei ole erillistä patjaa, vaan levy on siellä sisässä. Sen levyn saa kyllä otettua pois sitten kun haluaa muuntaa kopasta jaloille lämpöpussin, mutta tuollaista nostolevyä ei ole. Ajattelin muuten tehdä tuohon vaunuun patjan ja sellasen flanellipäällysteen, kun tajusin, että se voi olla hieman kova nyt, kun ei ole pehmeitä talvivaatteita... hitsi, kun en tajunnut tuota aiemmin. Kaikilla muilla varmaan on pehmeät patjat vaunuissa...

Niin ja Rosa, siitä meidän "järjestelmästä" että meillä on nyt ollut hommat vähän sekaisin, kun mies on ollut kipeenä jo kohta viikon, niin hän ei ole oikein voinut olla poitsun lähellä... ja sitä ennen oltiin reissussa ja sitä ennen oli anoppi käymässä ;-) että sellaista normaalia aikaa ei ole ollut aikoihin. Mutta jonkun aikaa ehdittiin sitä testata ja kyllä se enimmäkseen toimi, imetys vain aina sekoittaa sitä vähän, mutta kun itse muistaa, että imetyksen jälkeen poitsun voi antaa isälle ja jatkaa omia hommia sitten. Toivottavasti ensi viikolla jo päästäisiin taas toteuttamaan sitä ja saisin itse tehtyä rauhassa hommia edes pari tuntia kerrallaan iltaisin.

Sittenhän kun menen töihin, niin koko homma taas varmaan muuttuu, kun luulen, että mulla on sitten niin kova ikävä poitsua, että haluan hoitaa sitä sitten illat ja viikonloput enimmäkseen.

No niin nyt taisi sade loppua, taidan laittaa poitsun bataatit kiehumaan ja käydä siellä hölkkäämässä ja mennä sen jälkeen saunaan =)) Mies hoitaa nyt tänään niin paljon kun pystyy silleen hieman etäältä, sitten kun poitsu vaatii syliä niin minä menen apuun. Kuulostaa varmaan vähän ylivarovaiselta, mutta miehen flunssa on ollu tosi kurja...

Mun pitää muuten ensi viikolla leipoa ja laittaa ruokaa miehen synttäreille kun tulee pyöreitä täyteen, niin taidan ainakin tehdä ne reseptit, mitä täällä on viime aikoina testailtu. Jos jollakin on joitain maukkaita ideoita suolaisiksi syötäviksi, niin testailen niitäkin mielellään ;-) Laitan varmaan ihan oikeatakin ruokaa vähän, mutta sitten jotain naposteltavia, meinaisin ainakin tuulihattuja tuorejuusto-kylmäsavulohitäytteellä ja sitten joitakin minipitsoja voisi myös tehdä ja jokin pastasalaatti olis varmaan kiva, mutta en ole niitä tehnyt niin ei ole mitään hyvää reseptiä tiedossa...

Nyt paistaa jopa aurinko eli kipin kapin hommiin ja ulos!

Tähti ja poitsu 5 kk ja 1 vko

minä teen tähti aina pasta-pestosalaattia, joka on suosittua. voin antaa siihen ohjeen, jos haluat? ja noita makeita kakkuja jatkaakseni, niin mustikka/mansikka juustokakkuun löytyy kans hyvä resepti! myös pikku suupalat, joihin tulee mozzarella, tomaattia, basilikaa, pestoa ja leipä alle, on hyviä.

Heippa op, joo, mielelläni otan vastaan ohjeita! =)) Kaikki kuulostaa hyviltä ja olin just ajatellut myös jotain juustokakkua, mutta sopivaa ohjetta en vielä löytänyt. Laitatko spaceen ohjeita vai mun sähköpostiin (löytyy spacesta)?

Täälläpä on ollut hiljainen sunnuntai ;-) No laittelen vielä sen verran kuulumisia, että se flunssa nyt näyttää sitten iskeneen minuunkin. Iltapäivällä alkoi koskemaan kurkkuun just samalla tavalla kuin kuukausi sitten, kun olin kipeenä... au'au... voi kun ei tulis samaa... olin sillon petipotilaana pari-kolme päivää... No, yritän nyt laittaa poitsun nukkumaan ja mennä itsekin toiveikkaana nukkumaan, että huomisaamuna olis olo jo parempi!

Öitä!

Mä nostelen meitä.. Ettei ihan tiputa tokalle sivulle! =)

Meillä ei kummia kuulumisia, eilen oltiin Jumbossa pyörimässä, käytiin kattomassa Tripp Trappia ja kyselemässä Stokkalta miten heillä on tuota saatavilla (halutaan pähkinän värinen). Täytyy kuulema pari päivää ennen soittaa ja tilata, jotta kerkeävät tilaamaan varastosta. Stokkalta ostetaan siksi, että meillä on sinne lahjakortti.. Onhan toi istuin kaikkine vauva-kaarineen pehmusteineen tosi kallis.. Toivottavasti menee sit kanssa pitkään!

Kiva tuuli..

Nintsu + pieni mies 5 kk + viikko ja pari päivää

Onpa tylsä ilma ulkona.. Viime viikolla tottu, et aurinko paistaa. Kävin eilen pitkästä aikaa lenkillä, kun olen parannellut tuota sitkeää flunssaa ja voi vitsi kun mun tuli alamaha kipeäksi! Ennen flunssaa, kun kävin lenkillä, niin tein saman huomion, ja silloin se tuli oikein tosi kipeäksi, mutta kuvittelin, et se liittyi kuukautisten alkamiseen. En tiedä mikä siinä nyt oli, mutta ihan selkeästi "täräys" teki sen kivun. Inhottavaa.

Nintsu; minkähintaiseksi Tripp Trapp tuli kaikkineen maksamaan? Varasin itse just matkarattaat, kun ollaan metsästetty samaa sävyä, mitä turvakaukalo on ja oli tosi iso työ, et löysin vielä sen tietyn sävyn. Se kun on viime vuoden väri, niin sitä ei enää tehdä. Onneksi noin kymmenennestä liikkeestä sitten löytyi vielä varastosta. Ja ne rattaat oli vielä aika paljon edullisemmat, mitä muualla! Kerrankin näin päin.. Ei ajateltu silloin, kun turvakaukaloa ostettiin, että kannattais ostaa matkarattaat samalla, kun se on tuo Gracon systeemi. Tai ajateltiin, et ostetaan sitten siihen kuuluvat rattaat jos tarvitaan, mutta nytpä sitä samaa väriä ei meinannut löytyäkkään! Ei me nyt varmaan sitä kaukalon kiinnitys juttua tarvita kauaakaan, mutta voipahan sitten myydä ne yhdessä eteenpäin.

Meillä juodaan korviketta, niin että napa paukkuu.:) Ei ole tullut ainakaan vielä sen kummempia oireita, joten tuskin on maitoallergiaa. Mutta se on jännä, et aamulla kun neiti on syönyt ainoastaan tissiä, puklu lentää kaaressa, mutta ei sitten iltapäivällä, kun saa pääasiassa korviketta. Vähän mua huolettaa tuo oman maidon väheneminen, toivottavasti pystytään jatkamaan tämän altistuksen jälkeen täysimetyksellä.

Mutta nyt täytyy mennä pikaiseen syömään jotain, ennen kuin neiti herää päiväunilta..

Moikka!

Me sit rantauduttiin Tallinnasta ja reissu oli aivan mahtava :) Jäi niin hyvä fiilis että. Punkkis oli koko matkan kun enkeli, siis aivan mega hienosti! Syötiin ravintoloissa, käytiin kaupungilla ja mikä parasta, uskaltauduttiin uimaan kahtena päivänä lämpimiin altaisiin! Siis pojun kanssa :D

Poju itki koko reissun aikana vain muutaman kerran väsymystään, mut muuten ihmetteli suurilla silmillään maailman menoa ja hymyili ja flirttaili kaikkien kanssa. En kyllä ennen reissua olisi uskonut, että noin hyvin menisi matka :)

Poju on muutenkin viimeisen viikon kahden aikana muuttunut ja kehittynyt ihan huimasti. Tapa millä tutkii jatkuvasti maailmaa, kaikki kiinnostaa, kaikki pitää saada käteen ja tunnustella. On ymmärtänyt että meidän koirakin on elävä olento ja seurailee sen touhuja. Kun koira tulee pojua moikkaan, niin saa usein leveän hymyn :D

Niin tuosta reissusta! Matkat sinne ja takas meni hyvin laivassa. Menomatkalla oli hereillä, mut tulomatkalla nukkui suurimman osan. Tuli tosiaan imetettyä sit laivalla, ravintoloissa, missä vaan julkisissa paikoissa. Harsoa vaan eteen, niin ei muut edes huomannu, siis ulkopuoliset, eli yllättävän helppoa sekin.

Reissun kohokohta oli kyllä tuo uiminen.. Miehen siskojen kaikki lapset on vaaviuinnin konkareita, ja rohkaisivat meitä koettamaan. Saatiin uikkarit lainaks ja vaikka olivatkin tarkoitettu 12-18kk ikäiselle niin hyvät olivat pojulle :O Rassu sai naurut kun se huomattiin, kehuivat että on poju toisaan ollut ruoka-aikana kotosalla ;) Posket sai muuten reissussa paljon huomioo kans.. onneks kaikki vaan positiivista!

Punkkis tykkäs vedestä ihan älyttömästi. Oli tosi innoissaan ja rauhallinen. Ihmetteli vaan sitä allasta ja valoja, värejä, vettä ja ihmisiä. Ei kertaakaan edes naamaa mutristanu. Ihan selkeä vesipeto siis. Uskallettiin olla uimassa molemmilla kerroilla puolisen tuntia ja varottiin tietty koko ajan ettei suuhun mene vettä ym. Altaat oli tosi lämmin vetisiä, joten sekään ei ollut ongelma. Laitoin muuten spaceen kuvia uinnista! Ja kyllä muuten päiväunet maistu sen jälkeen. Hyvä että pari kertaa jakso tissiä imasta ja zzzz..

No nyt mä vaan hehkutan tota reissua, sorry, meni vaan niin yli odotusten.

Jännä Laura että korvike uppoaa noin hyvin, eli ei varmaankaan ole maitoallergia, vaan on herkkä jollekin muulle sitten. Mutta hyvä että meni noin, olishan toi maitoallergia vissiin aika rankka juttu, kun joutuu sit välttään ihan kaikkea.. Mistä sulla taitaa ollakin nyt kokemusta.. Tsemppiä teidän selvittelyihin!

En oo Nuppu kyllä huomannut, että meillä reagoitaisiin tuohon lämpöön, muuta kun että viihtyy rinnalla useammin kun janottaa. Ja Nunnu, kiva että remontti etenee :) Onhan tuo keskeneräisyys aika rasittavaa, meilläkin on pari muutostyötä vielä vähän kesken ja jotenkin rassaa kun ei olla saatu vielä valmiiks..

No, nyt täytyy mennä, poju tarttee taas mamia...

Haluaisin kommentoida kaikille, mutta tyttö juttelee vieressä, joten nopeasti...

Rosa: tosi ystävällistä että sanot noin että mulla on sana hallussa, mutta mä itse koen sen ongelmana, koska joudun sensuroimaan itseäni (oon vasta hiljattain tajunnut että näin kannattaa välillä tehdä, vaikka useimmat tajuavat tämän jo ala-asteella!) tai sitten joudun ongelmiin kun en mieti mitä sanon. Mulla on vaan aina ollu niin, että jos koen että jotain sorretaan, niin sanon heti mitä ajattelen.

Tähti: Ymmärrän sun mietteesi työhönpaluusta, koska mähän menin vetää ekat koulutukset kun mun vauva oli 2 viikkoa. Ja sitten menin toiselle puolelle maata hänen ollessa 6 ja 7 viikkoa mikä oli aika kauheeta, ei siis itse työskentely joka sujui hyvin, vaan erossa olo. No, nyt musta tuntuu ihan kivalta että voin olla kokopäiväinen äiti ja puolipäiväinen työntekijä, koska koen että voin nauttia lapsesta, mutta saan silti aikuiskontaktit ja keskustelua, joten tää on hyvä yhdistelmä mulle. Voidaan jutella tästä myös myöhemmin jos haluat, koska mä kans jouduin menemään aikaisin töihin niin ollaan tavallaan samassa tilanteessa.

Ulla: Kiva että teidän reissu onnistui hyvin.

Nuppu: Me ollaan tykätty Suomen "viileistä" ilmoista mikä on meille kivaa vaihtelua. Tuli muuten mieleen, että jos Liberot toimii teillä, sun pitäis soittaa firmalle ja ehdottaa et ne ottaa Pupun mainokseen, jossa kilpailijan vaippa aina falskaa mutta Libero toimii! Koska sun Pupu vois siis hauskuttaa yleisöä vaikka tv-mainoksessa joka ei ois lavastettu :)

Jos jotkut haluaa vielä tavata, mulle periaatteessa kävis koska vaan ens viikolla (juhannusta edeltävä viikko) tai sitten tän viikon keskiviikkona tai torstaina (saattaa tulla joillekin liian aikaisin). Miten muille?

Hei vaan!

Oon ollut pari päivää aivan puhki!! Tänään sitten hoksasinkin, että mistä "kiikastaa". Miehen loma on mulle kaikkea muuta kuin loma. Hän on tosiaan nyt ollut viikon joka ikinen päivä aamusta alkuiltaan/iltaan raksalla, joten minä olen ihan yksin vauvan kanssa ja joudun tekeen kaikki hommat. Ei sillä, helppo vauvahan meillä on, mutta kyllä se silti nyt viikon "yh:na" olon jälkeen alkaa jo tuntua... Kun mies on ollut töissä ja aamuvuorossa, niin on ollut jo kahden jälkeen kotona ja illan meidän kanssa (ei rakenna työpäivinä). Jos on ollut iltavuoro, niin onhan sitä yhdessä touhuttu aamusta klo 13 asti (niin ja kun meillä herätään n. klo 6.30, niin pitkän aikaahan mies on kaverina. Nyt sitten tosiaan lähtee raksalle n. klo 8-9 ja tänään ei oo vieläkään tullut... No, tänään sinne tulikin autonosturi ja muurari tekeen piipun loppuun nyt illalla. Sitä kun ei oo vielä "puhkastu" katolle, oli nosturit tiukassa ja sitten kun piti vielä saada muurari samaan aikaan... No, ihana nyt, kun mies aikoi kuitenkin olla keskiviikona kotona koko päivän. Meille tulee silloin asunnonvälittäjäkin tekemään hinta-arviota tästä kaksiosta. No, eiköhän tämän yh:na olon kestä, kun tietää mikä on se "lopputulos"! Päivällä alko vaan hirvittää, kun mies jää elokuussa 4kk vuorotteluvapaalle, etä sama meno, mutta eiköhän sitä jo sitten aika pian muuteta... Joko Op on löytänyt uuden asunnon? Koska teidän täytyy muuttaa enstisestä pois?

Tänään käytiin lenkillä. Muuta ei ookaan tehty, kun ei oo jaksanu! Neiti nukkui peräti puolet lenkistä.. Hehee... Sitten kotona pötköteltiin vierekkäin reilu tunti eikä vaan nukahtanut. Äippä sitten "kyllästyi" ja lähdin lämmittämään eilistä ruokaa ja jätin neidin sängylle eikä aikaakaan kun ei kuulunut mitään ja siellähän se tuhisi harson alla ja nukkui yli 2,5h. Nyt just vein yöunille. Kun neiti nukkui, makoilin vaan itsekin (hitto, kun en saanut unen päästä kiinni) ja luin välillä Vauva-lehteä. Päättelin muuten sitten, että kai se yritti sanoa, että mene äiti pois häirirtsemästä, kun heti sitten nukahti itekseen.

Lumi: Mulla taas pistelee niin vietävästi, kun ite oon semmonen, että en kehtaa sanoa kelleen mitään "pahaa" päin naamaa. En kyllä puhu selän takanakaan p**kaa. Ja sitten mua risoaa, kun monesti kelaan juttuja yleensä YÖLLÄ(!!!), että olis pitänyt sanoa ja mitähän se sillä tarkoitti jne... jne...

Nuppu: Joo,siis meidän neitihän on sellainen tutin lutkuttaja, että oonkin sanonut, että saakohan sitä vierotettua siitä ennen rippikoulua! Ennen on siis vaan silloin aamulla jo niin "jutellut" sängystään, niin ei oo tullu edes mieleen laittaa vaan sitä tuttia suuhun takas, mutta silloin yx aamu sitten laitoin vaan tosiaan vähän niinkö "salaa" ja unet jatkui.

Meillä kaivettiin tänään takas esiin se äp:n vihreäraidallinen vanuhaalari! Aamulla oli 4 astetta ja lenkkeillessäkin vaan n. 7-8 astetta! Hyrr... En kaipaa (eikä neitikään) mitään niitä älyttömiä helteitä, mutta kyllä 20 asteen paikkeilla sais olla...

Huisia, mun kaveri on varmaan jo ainakin matkalla Celine Dionin konserttiin!!! Menikö tammiksista kukaan? Kaverini on siis täältä, samalta paikkakunnalta kuin minä, ovat etelässä samalla lomareissulla. Hän houkutteli silloin, kun liput tuli myyntiin muakin mukaan kaverikseen, mutta koin hankalana tuon matkan ja kun on pieni vauva. Ja kalliit ku pirut ne liput sinne!

Tähti: Mitä teet työksesi (jos et halua täällä kertoa, niis spacessa?) ?Entä minkä ikäinen olet? Muiden iät on tiedossa joko nimimerkistä tai muuten on mainittu, mutta sun ikä tuli nyt mieleen. Miehesi täyttää pyöreitä, sen voin aika helposti ehkä päätellä, siis iän... Viettäkäähän hauskat juhlat, joko ne on tulevana viikonloppuna?

Minä alan nyt kattoon kesätilaa ja meen laittaan saunan päälle...

Rosa ja Piiperöinen

PS: Tänään muuten mietin, joko keittäis Piiperöiselle potun, mutta en alkanu kiinteiden rumbaan vieläkään.

PPS: Onko kellään ollut äp:ssä viallisia tuotteita? Mulla on siitä valkjoisesta potkupuvusta, jossa rinnuksessa joku kuva (en nyt muista mikä, joku eläin kai siinä oli) niin vetoketju rikki! Siinä ei ole ollenkaan sitä stopparia siellä alhaalla, vaan se "kelkka"(?) tuli siitä läpi. Katoin kelan sivuilta, että sen sais palauttaa Reimalle... Viittisköhän alkaa palauttaan...? Muihin tuotteisiin oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Ei mitään valittamista.

Niin joo, Op:lle vielä, että "stailasitteko" te teidän kämppää jotenkin ennen myyntiä? Entä mitä teit ennen arviointia? Pitäisköhän olla jotenkin erityisen siistiä, antaako se jotenkin paremman vaikutelman???Pitää vissin ainaki huomenna kerätä ylimääräiset, epämääräiset kasat pois ja pyyhkiä lattiat kostealla ja pistää lattia kiiltämään!

Onpas teillä Rosa ollut sielä kylmää.. hrrr tosiaan. Täällä on tuullut niin että peltikatot rämisee..

Meillä ei oo kyllä tullut viallisia tuotteita vastaan. Ainoa mikä mua harmittaa, on se että joissain tuotteissa oli mun mielestä ihan väärät koot. Just mm. tuo valkoinen potkis, missä se kuva on jäi käyttämättä, kun olikin liian pieni. Kun vertaa sen kokoa muihin äp pakkauksen kokomerkintöihin, niin vaikuttaa tosi pieneltä. Otettiin sit liian myöhään käyttöön ja pojalla on tuota kokoa niin ei oikein sopinutkaan.

Joo, Tähdelle kivat juhlat!! Sulla on kuule varma jymymenestys jos teet nuo opn ja rosan kakut. Slurp!

Mä palautin sen vaalean kietaisubodyn, jossa oli pelle tms. Ne nauhat irtoili pesussa. Sain uuden paluupostissa, joka tosin kerkesi jäädä jo pieneksi.

Hitsi että hyttysen puremat kutiaa. Pitää mennä kohta nukkumaan kun sovin kaverin kanssa kahvittelutreffit aamupäiväksi erääseen kauppakeskukseen tässä ihan lähellä.

Meidän typy on puklaillu taas ihan hirveästi enkä oikein tiedä mistä voisi johtua. Maissisosetta on saanut yli viikon ja maissia, jossa mukana perunaa (15%) ehkä puolisen viikkoa. Sitä en kyllä antanut tänään. Ja toissa iltana mies oli antanut paljon maissivelliä kun olin viettämässä omaa aikaa...on ollut pikkuisen masu muutenkin vähän sekaisin.

no hitsi, me mentiin ja paukautettiin sunnuntain tarjous ja se meni läpi!!! jee, eli meil ON nyt tulevakin koti. kaksi kerroksinen 99 m2 rivari pikku pihalla-surullisen näköisellä ja kokoisella, mut kuitenkin. saas nähä kuin pian tulee ne jyrkät raput korvista, mut koetetaan selviytyä :) täys remppa edessä, joten hommaa riittää sen kans. lokakuussa on oman kodin luovutus ja uusi vapautuu elokuussa, joten aikaa onneksi on.

rosa, laitan spaceen siitä asunnonmyynnistä..

Tytön synttärit tuli juhlittua ja hauskaa oli. kävivät uimassakin altaassa,vaikka ilma ei ihan helteinen ollutkaan. Illalla sitten saunottiin ja miehen siskon ex-avokki jäi lasten ja äitinsä kanssa saunomaan. Lahloja sai tyttö taas ihan tarpeeksi ja suurin hitti on polkupyörä. =)

Lauantai-sunnuntai välisenä yönä heräsin (tais olla klo.3) siihen kun kuuluu pinnasängystä oksentamisen ääntä. Poika oli pikkasen oksentanut velliä ulos. Mies lähti töihin klo.6 ja olin tuossa klo.4 antanut pojalle maitoa. Noh,klo.6jälkeen taas poika itki ja menin kattomaan,oli oksentanut ulos kaiken maidon. Noustiin sitten ylös ja ihmettelin pojan kuumuutta...mittasin kuumeen ja näytti 39,2. Tyttökin heräili ja oli vähän kipeän oloinen...mittasin häneltäkin lämmön ja näytti 39.1. Noh, sitten vaan lääkettä molemmille ja poika nukkuikin aika lailla tuon päivän,kuten tyttökin. Mies kun tuli töistä,antoi pojalle maitoa ja poika sai outoja kohtauksia. Pää nyki ja silmiä laittaoi tiukasti kiinni..kuume nousussa taas. Taitaa poika saada kuumekouristuksia varmaan helposti (kuten isänsä) kun alkoi oireet olemaan sitä luokkaa. Tytöllä onneksi ei mitään oireita jos kuume nousee korkeelle. Lääkkeillä satiin kuume ain aisoihin..mutta sitten molemmat alkoivat vääntämään ripulia. Ja nyt ei kuumetta kummallakaan,mutta löysää kakkaa tulee...

Kannettiin sunnuntaina pinnis meidän makkasriin just sen takia,että saadaan seurata poikaa. Tyttö nukkui meidän välissä. Nukuin tuona yönä 4tuntia yhteensä. Sainkin eilen nukkua sitten päiväunia lasten kanssa 4tuntia..eilen vielä olivat pikkasen lämpöisiä. Tytöllä oli 37,8 ja pojalla 38. Tytöltä mittasin kainalosta. Lääkettä en antanut ja nyt tänään ei tosiaan mitään lämpöä kummallakaan.

Olo on väsynyt vieläkin,kun poika sitten jätti päälle yöheräilyn. Itkee myös koko ajan.mutta hampaitaan. Hinkkaa minkä kerkiää kaikella ikeniään. Maito/soseet ei meinaa maistua ollenkaan. Me syödään kauravelliä, se sopii mahalle.

Poika kanssa harjoittelee mahalleen menoa nukkumaan mentäessä. Tai pääsee sängyssään mahalleen,mutta leikkimatolla joutuu avittamaan pikkasen. Istumaan punkertaa puoli-istuvasta asennosta ja jalatkin löysi. =)

Ulkona sataa ja mun tekisi mieli käydä kävelyllä..rakasta sateessa kävelyä. Harmi etten vain uskalla lapsia vielä viedä ulos.

Ruoka odottaa ja lapset!

Jumbis (poika 5kk ja 5pvä

Ihanaa Ulla että teidän reissu oli noin onnistunut!! Varmaan taas jaksaa vähän aikaa paremmin arkea kun on ollut vaihtelua! =)

Op, tosi paljon onnea kämpästä!! Hyvän kokoinen tuo on, on sitten tilaa vähän pidemmäksikin aikaa.. ;)

Voi ei Jumbiksen lasten sairastelua! Toivottavasti nyt ees itse pysyt terveenä että jaksat hoitaa lapsia. Mulle on jäänyt kummittelemaan se flunssa joka mulla oli ennen ja jälkeen synnytystä.. Olin NIIN poikki koko ajan, ja jotenkin vähän väkisin tuli lapsi siinä sivussa hoidettua. Onneks oli sillon mies kotona, en tiedä miten olisin muuten jaksanut.

Laura, se Tripp Trapp tuoli on 169 €, baby-setti joku 39€ ja pehmusteet n. 35 € (en muista ihan tarkkoja lukuja tosta setistä ja pehmusteista, muutaman euron heitto niissä voi olla). Minkä värinen se teidän Graco-kaukalo on? Meillä on Giulio, näköjään sitäkään väriä ei oo enää saatavilla.. Ostettiin kyllä ne rattaat sillon samalla kertaa!

Meilläkin muuten irtos nauha siitä pelle-bodysta (äp-pakkauksesta), mut en jaksanut lähettää sitä mihinkään. Muuten ei oo ollut vikaa tuotteissa.

Nyt viihdyttämään pientä miestä, ja laittamaan pyykkiä, ja imuroimaan, ja pyyhkimään pölyjä ja ja ja.. =) Hesaankin pitäis vielä tänään päästä moikkaamaan kaveria!

Nintsu + pieni mies 5 kk + risat

Nintsu, täälläkin pitäis pyykätä, imuroida, pölyjä pyyhkiä jne,,, mutta ei vaan jaksais. Jotenkin tuo kurja ilma on saanut pään kipeäksi tai sitten se on vaan tekosyy ;)

Me oltiin aamulla vauvajumpassa ja pupu tykkäs aika paljon.. Ei itkeny lainkaan vaikka jouduin sen kesken unien viemään jumppaan :) Oli kyllä tosi kivaa ja tuli kyllä niiiin kuuma että voi apuva.. pikkasen on kai kunto päässyt rapisemaan ;)

Jumbis, tosi tylsää että molemmat lapset taas kipeänä.. Toivottavasti pian tervehtyvät niin pääset sateeseen käppäilemään ;)

Eilen olin kattoo sen sinkkuelämä-leffan kun mies katsoi pupua. Pikkasen jännitti miten pärjäävät kun leffa kesti 2,5 tuntia! Mutta aivan loistavasti oli mennyt. Pullo ei ollut meinannut kelvata mutta näppärästi mies oli tajunut lusikoida mölöä pupun suukkiin niin lopulta oli pullostakin kelvannut :) Oon tosi ylpeä kyllä miehestä ja pupusta! Pupu oli kyllä yhtä hymyä kun tulin kotiin, söi reippaasti taas tissiltä ja pulputteli kaameesti aivan ku oli halunut kertoa mitä ovat iskän kanssa tehneet kun äiti on ollut poissa. Suloista!

Lumi, mulla on vähän samaa vikaa ku sulla että puhun ensin ja mietin vasta sitten :/ välillä kyllä tulee töksäytettyä oikeen olan takaa pöhköjä juttuja mutta pikkasen oon ehkä oppinut pitää suutani pienemmällä... Mä jouduin ala-asteella mm. kirjoittaa 100 kertaa lauseen: "mistähän saisin äänenvaimentimen?" kun olin niin kova papattaa :)

Op, onnea uudesta kämpästä... Teilläkin sitten remppaa eessä niinku monella muulla tammiksella :) Meinaatteko itte tehdä kaiken vai tuleeko ulkopuolista apua?

Ulla, punkkis on kyl aivan hurmaava! TOdellinen päivänpiristys, on varmaan ollut kaikki aivan lääpällää laivalla :) Mä mietin pitäiskö laittaa kuva punkkiksesta ja pupusta "ensimmäinen vuoteni"-kansioon ensimmäisenä rakkautena ;) Olis kyllä melko lystikästä.... Mites muuten siel laivalla, keinuiko ollenkaan häiritsevästi ja oliks teil vaunut siellä käytössä? Mietittiin jospa Ruotsin laivalla kävis kesällä oikeen ulkomaanmatkalla :)

Pupu nukkuu ekaa kertaa parvekkeella vaunuissa kun en vaavijumpan jälkeen jaksanut enää vaunulenkille... Nyt nukkunut jo tunnin että hyvältä näyttäis... Ärsyttää vaan kanniskella vaunut eteisestä parvekkeelle mutta eipä niitä niin usein tuu siel käytettyy ja en siis vieläkään oo hankkinut parvekevaunuja vaikka joskus olin aikeissa...

No nyt on taas puolet sivusta varmaan täynnä, jospa jatkais pastan syömistä ja alkais oikeesti siivoo, tosin just muistin että on jädee pakkasessa..... mmm, kumpaako sitä alkais tekee, syömään jädee vai siivoo... arvatkaapas ;)

Nuppu+Pupu4kk+1vko

nopea kommentti vaan tähti, unohtu siitä pastareseptistä purjo/punasipuli tai vastaava, mikä maistuu. ja siihen voi laittaa myös keitettyä parsakaalia pieninä kukintoina. mut ei ylikypsänä :)

niin ja tähti, myös paahdetut pinjansiemenet sopii siihen..tosi huono muisti.

kiitokset kovasti toivotuksista. ihan kiva on päästä nyt isompaan, mut arvatkaas, siel on ihan sama ongelma ku nykyisessäkin. meinaan, et säilytystilaa ei mahdu paljoa. on niin pieniä makkarit, ettei oikein sovi kaappeja.. hemmetti, minä kun ajattelin, et säilytysongelma ratkeaa isompaan muuttamalla, mut eipä ratkeekkaan.. outoa :)

oli aika söpis kyllä pikku hamsteri teidän matkakuvissa! tuleekohan hänestä matemaattinen tieteilijä, kun sellaisia koodeja meille terveisenä lähetti :D

oon myös siivonnu tänään, kas ku kaikilla sama meno! imuri ja lattialuuttu on heilunu. pyykkikone jyllää ja onpas mahassa vielä kaiken kukkuraksi annos mutakakkua ja jädeä!! oli pakko leipoa asunnon kunniaksi mutakaakku eilen ja ostaa vähä juustoa ja rypälettä. namskis!

mitä sä tykkäsit nuppu siit leffasta? minäkin tahtoisin nähdä sen, olis voinu olla babybiossa hitsi vie viimeks sen taideroskan tilalla! en nimittäin kyllä pääse kattoon sitä leffaa, ellei se tule joskus jonain yönäytöksenä..dvd on varmaan mun kohtalo sen suhteen. no nyt pitää mennä viimeistelemään hommia, ku poju nukkuu..

Yhteistyössä