Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Nähdäänkö me kolmistaan Nintsun ja Lumin kaa? Klo14 rautiksella?

Nolo juttu kyl tuo spacen sulkeminen!No, nyt tietää olla tarkkana, eipä sitä ois arvannut tollasta että noin tarkkaan "isoveli valvoo" tekemisiämme mutta toisaalta tosi hyvä. Eipä sitä voi varmaksi sanoa kuka nimimerkin takaa löytyy kun sielläkin on niitä jotka ei aktiivisesti jutskaa tääl elleissä...

Eilinen konsertti oli mukavaa vaihtelua mutta en kyl oikeen osannut nauttia siitä :( mietin koko ajan pupua ja oli ikävä sitä. No, kotiin kun tultiin niin mummu oli olkkarissa vaunujen kanssa ja pupu nukkui vaunuissa tyytyväisen oloisena. Oli kuulemma alkanut välittömästi itkemään ku oltiin läetty, ei ollut suostunut syömään edes tilkkasta, huutanut vaan ja lopulta kun oli tunnin raivonnu niin nukahtanut vaunuihin. Mummu-parka :( JA tietty pupu-parka. Mummu ei voinut soittaa meille kun sen känny oli jäänyt autoon eikä me jätetty tietty avainta sille niin ei päässyt sitä hakemaan... Toisaalta ei mua olis huvittanut ennen loppumista sielt konsertista lähtee. No, täytyy kattoo milloin seuraavaksi laittaa hoitoon.

Apuva, mulle tarjottiin töitä :) Se paikka olis mulle mieluinen mutta oon niin kahden vaiheilla otanko vastaan kun olin suunnitellut jääväni kotiin... Syksyllä olis koko syksyn aikana vaan 9 iltaa ja keväällä oli niinku osa-aikaisuus. Toisaalta rahaa tarttisin mutta ei huvittais laittaa viel oikeeseen hoitoon pupua... En kyl tiiä tarttisko ees kun mies opiskelee jos se vois hoitaa. En tiiä... oon vaan koko ajan miettinyt sitä.

Op, pupu kääntyy satunnaisesti mutta yritys on kova jatkuvasti. Kyllä se teiänkin poju varmasti alkaa kääntyilee kun saa hetken mietittyä ja pohdittua asiaa ;)

Nam, syön juuri hedelmärahkaa ja Op:n kakkua :) nam, nam

Mä ostin just muutaman aventin nokka-osan noihin tuttipulloihin jos joku päivä kokeilis nokkamukina :) Muutaman kerran oon antanut pupulle lasista vettä ja nyt aina kun juon itse vettä niin kädet ojentuu lasiin... Ei se sieltä oikee mitään suuuhunsa saa, kunhan uittaa kieltään vesilasissa mutta kun kerta kiinnostaa niin antaa palaa vaan :D on muuten melko metkan näköstä tuo kielen uittaminen...

tänään oltiin vauvajumpassa ja pupu oli taas innoissaan. Käykö kukaan muu missään tollasessa? TUlee melkoisen kuuma kun loikkii pitkin salia nostellen 7kilosta mötikkää käsillään.. en jaksanut tänään ees vaunulenkille kun oli niin rankka jumppa :)

Ulla, mitä lihottavaa tossa vellissä on? Melko outo kommentti mun mielestä sun neuvolatädiltä :) miten se velli on erilaista sapuskaa ku muu ruoka jos kerta punkkis saa vedellä kuitenkin luvan kanssa ruokaa niin paljo ku sietää mutta velliä ei? Mulla on kaapissa sellasia hollen velli-puuroja josta saa kumpaakin tehtyä riippuen käytetyn nesteen määrästä tulee joko velli tai puuro että ei kai se velli oo sen kummosempaa ku puurokaan..

Jumbis, tee vaan testi :) jännää ois jos pääsisitki saman tien tammimamma09-palstalle =) nojoo, mut siis toivottavasti asiat on niinkuin toivoisitkin..

Nyt tarttee mennä taas keikuttaa vaunuja partsille ettei pupun unet jää liian lyhyiksi ;)

palataan

mulle sopii huomenna, jos nähdään jo aiemmin. jos muille vaan sopii jo aamupäivästä?
mulle sopis vaikka joku klo 11. mut onko se liian aikaista muille? mun pitää olla menossa pankkiin klo 12.30, et ehdin yhdeksi.

Jopas, hetkiseen ei käy linjoilla ja johan on space kaatunut... höh.

Me tullaan kans tapaamiseen huomenna, käy kumpi vaan, klo 11 tai 14. Mennään vaan jonnekin kahville, pienemmällä porukalla mahdutaan varmasti.

Muska & Kassu

Voi vitsit, toi klo 11 on vähän huono meille.. Poika nukkuu sillon yleensä vielä ekoja päikkäreitä (tai herää niillä main).. Mut klo 14 ois hyvä, tuu Muska samaan paikkaan ku viimeksikin! Ollaan Lumen ja Nupun kanssa siinä vähän jo aikaisemmin..

...niin joo ja noita puh.numeroita on nyt vaikeampi vaihtaa kun space ei toimi... Mulla oli onneksi Nintsun numero kännykässä, joten Nintsulla on nyt myös mun numero kun laitoin hänelle tekstarin. Muilla tapaamiseen tulevilla ei varmaan sitä olekaan, mutta saan varmaan Nintsun kautta tiedon jos tekstailette/soittelette jotain.

no höh! nintsu, onko se niin tarkka poika unistaan? ei onnistu laittaa nukkuun ekoja päikkäreitä vaunuun ja nukkua vaunuissakin matkalla, jos uni vielä maittaa? olis nimittäin niin ollu kiva tulla kans..

Nappasin spacesta yhen kylvetyskuvan veks :)

Meillä poju sai tuosta 5kk rokotuksesta nyt kuumetta ja kärttyisyyttä.. onko teillä muilla ollut vastaavaa 3kk rokotuksen kanssa tai te jotka ootte jo rokkottanu 5kk? Lämpöä ei ollut siis kun 38 astetta, mut ollut sen takia selkeesti kärttyisempi ja välillä itkenyt ihan lohduttmasti. Ei kylläkään jalkaa arasta, mutta ei oikein saa nukuttuakaan ja varmaan osittain väsymystä itkee. Panadolia oon antanu, mut ei se hirveästi oo helpottanu. Tänään ei vaikuttanu olevan enää kuumetta, en oo vielä mitannu, mutta vielä vähän kärtympi...

En viittiny sit lähteä töihin käymään, vaan tulin lekurin (oman) jälkeen kotia.. jää varmaan tapaaminen anyway väliin pikkuherran puolesta.

Jaahas.. pinniksestä kuuluu pulinaa!

Käytiin vasta käveleen, täällä on aivan älyttömän hiostava ilma! Varmaan tulee ukkonen. Ihmeen hyvin typykkä nukkui lenkin ajan ja edelleen terassilla... Yleensä niin hirveesti vaikuttaa lämpötila ja siis liian lämpimät kelit uniin.

Ulla, meillä ei tullut silloin 3kk rokotuksista mitään. Nyt olisi ensi maanantaina edessä se 5kk rokotus. Meillä olis tarkotus vissin lähtä ens viikolla sinne etelän reissulle, mutta saa nyt nähdä miten käy, tuo rokotus nyt sanelee tahdin. Koska teillä oli rokotus ja kauanko meni, että tuli kuume?

Oon tässä vähän niinkö, että "KIVA, KIVA" -fiiliksillä... Serkku laittoi viestiä, että on poikansa kanssa sairaalassa (maanantai-illasta ollut). Keuhkoissa on ilmeisesti viruksen aiheuttama tulehdus. Poika on meidän kummipoika ja käytiinpäs sitten siellä sunnuntaina kylässä... Kuuntelin silloin, että on vähän yskäinen ja nyt v***tuttaa, etteivät sanoneet mitään. Tiesin kyllä , että pojalla on ollut korvakierre päällä koko kevään, mutta koska kutsu synttäreille tuli eikä mitään sairasteluista ilmoitettu, niin oletin, että kaikki ok. Nyt jännityksellä odotan miten on, tuleeko tytölle... PRKL, me kun ollaan niin varjeltu tyttöä kaikilta pöpöiltä ja pysytelty tiiviisti poissa, jos on ollut edes pientä flunssaa tms.

Munkin pitää käydä tarkastaan spacen kuvat... Olipas vaan paukku tuo, että laittoivat sen kiinni. Ei olis tullut moinen juttu mieleenikään, mutta hyvähän tuo tosiaan on, että tarkkaillaan.

Meillä oli kämpästä eilen näyttö. Kaksi kävi kattomassa. Ihan hyvä asetelma tuo, että oli kaksi kiinnostunutta yhtäaikaa. Tänään aikoivat ilmeisesti jättää tarjousta. No, ei haittaa vaikkei vielä jättäiskään. Ei oo vielä mitään kiirettä saada myytyä tätä. Ja hinta on kieltämättä näille leveykseille aika kova, mutta eihän se mua haittaa:D

Vai on Nupulle tarjottu töitä... Tiedän, että on varmasti vaikea tilanne, vaikka mulle ei olekaan tarjottu töitä, mutta oon vähän ajatellut, että vuoden olisin vielä kotona. Ja voi olla, että silloin jo syntyy meille toinen lapsi... Joku kyselikin vasta tuosta ja meillä on tarkoitus kokeilla aika pienellä ikäerolla. Nyt vähän juteltiin, että katotaan syksyyn ja muuton ja näiden kaikkien hässäköiden jälkeen sitten aletaan taas "vauvakuumeilla". Jos kaikki menee niinkö nyt ollaan ajateltu, niin lapsille tulis ikäeroa n. 1,5v. On varmasti alkuun rankkaa, mutta ehkä se on myös joskus "palkitsevaa", kun on kovasti saman ikäiset ja seuraksi toisilleen. Mulla on sitten myös haaveissa kolmas, ja silloin lapsiluku olisi täysi... Saa sitten nähdä... Ja nyt oli vasta miehen kanssa puhetta, että jos ja kun saadaan tämä asunto myytyä, niin ei lyhennetä koko rahalla omakotitalon asuntovelkaa vaan jätetään jonku verran rahaa, joka käytetään sitten ihan elämiseen, kun mun tulot kuitenkin tippuu tosi roimasti, kun koittaa se päivä, että jään kotihoidontuelle, että pystyis vaikka sen turvin sitten olemaan mahdollisimman pitkään kotona. Mulla ei oo mikään kiire töihin, se toki vähän kismittää, kun se kodinhoidontuki on niin pieni, että rahallisesti kannattaisi hirmu paljon enemmän olla vaikka työttömänä, mutta siinä taas on se "riski", että joutuukin sitten lähteen töihin! Toisaalta, kun ollaan tehty lähes kaikki raksalla itse, niin velkakaan ei tule olemaan ihan hirveä, kun nykyinen asunto saadaan myytyä ja se raha tosiaan laitetaan melkein kokonaan heti omakotitalon velan maksuun.

Mutta, häätyy lähteä pyykkishowhun! Kuivat kaappiin ja koneessakin olis taas ripustettavaa. Tuo pyykkihomma on kyllä hirveä kierre, ei ehdi saada edellisä kaappiin, kun koko ajan uutta pukkaa!

Rosa ja Piiperöinen

Heh heh... En saanu vasta kun laitettua ne märät pyykit koriin ja laitettua kahvit tippumaan... Ja takas piti tulla! Tuli vaan mieleen vielä yx juttu...

Meillä on nyt viikko sitten alettu laistella kiinteitä. Eka maistettiin kaksi päivää pelkkää pottua (ja nannia). Oli ihan hirveetä! Sitten oli pari päivää taukoa. Sitten maistettiin pottu-porkkanaa -> kauheeta! Nyt on maisteltu 3pv pelkkää porkkanaa ja se on tytöstä aika hyvää! Annokset on tosi pieniä. Tänään tein isomman satsin, keitin mummon porkkanamaan viime vuotisia porkkanoita ja mäskäsin äitienpäivänä saamallani sauvasekoittimella ja kyllä tuli hyvää sosetta! Maistui tytöllekin. Jääpala-astiaan aattelin pakastaa. Vielä on koko annos jääkaapissa.

Tuo vellejä-ei vellejä asetelma kyllä kummastuttaa... meillä on kyllä syöty velliä iltaisin n. kuukauden ajan nyt. Maissivelli ja peruna-porkkanavelli maistuu, riisivelli ei. Ja siis tuo meidän iltavelli on aina n. fifty-fifty velliä + korviketta.

Nyt kahville... Ja taas ne kotihommat siirtyy... No, niinkö todettu, niitä riittää vaikka kuinka tekis!

Rosa

Rosa, voi itku tota kehkokuume tapausta :( Varmaan nyt huoli että Piiperöiselle tulis se.. Kun satuitte just sillon su tapaamaan ja jo seuraavana päivänä joutuivat lääkäriin :O Pidetään nyt kaikki peukkui ettei oo tarttunu!

Meilläkin on pieni tenkapå.. kun miehen siskon yks lapsi on nyt kuumeessa ja oksennellut. Ja mehän ollaan kaikki lähdös mökille huomenna. En tiedä meinaako heidän perhe sitten jättää jussin väliin vai tulla. Mut jos ne tulee, niin en tiedän haluanko minä lähteä. Tänään viimeeks oksentanu, joten tarttuu varmaan vielä ja en todellakaan halua et punkkis sairastuu.. varsinkin kun meillä on nää päivät menny huonosti jo rokotuksenkin takia. Hoh hoh.. maybe tomorrow is a better day..

Rosa, meillä tuo kuume nuosi seuraavan yönä, rokotus otettiin siis maanantaina. aamulla kun herättiin, huomasin et pojun jalat kuumotti ja tarkemmin kun tunnusteli niin selkä ja otsa hehku. Samana päivänä ei ollu mitään. Nyt eilen ja tänään on ollut kärttynen.. jotenkin päiväunet on ihan miten sattuu, ja väsynyt, ja sit tuo kyllä jotain vielä vaikuttaa tuo rokotekin. Saa semmosia itkupuuskia aina välillä, varmaan tuo jalka sit tietyssä asennossa tms. Huomasin nimittäin ettei halunnut tisua sylissä ollessaan, vaan ainoastaan makuulla selällään, ei kyljellä..

Kiva että teillä rupeaa ainakin porkkana maistuun :) Jee! Sen huomaa kyl sit kakassa ;) Se mitä suuhunsa laittaa niin ulos tulee :D

Laitoin itsekin pyykkiä taaas koneeseen. Alakerran sohvalla on jo ISO kasa puhtaita pyykkejä, mitä ei oo vielä kaappeihin asti saanu. Yikes, ei jaksais ruveta viikkaileen ja järjesteleen, mut kai vaan pitäis :)

kai ne sit noista velleistä mietti että puurossa on enemmän hyviä aineksia vaikka lihottaakin enemmän. Mut kun puuroi ei saanu antaa ennen 5kk? Ja aloitin vellit 4kk.. en tajuu. Ja sit se että saisin siis antaa kiinteitä per ateria niin paljon kun jaksaa mutta velli on lihottavaa ja huonoa? No.. olkoon miten vaan. annan vellin illalla, kunnes päästään puuron makuun kohtapuolin. jussin jälkeen ruvetaan varmaan taas maisteleen sitäkin :)

Pitää mennä, tuo yks on taas kellahtanu mahalleen ja onnistunu peruuttaan alustalta..

Terve!

Ulla, mä en menis jos ne "oksennus-tyypit" tulee mökille. Tuo meinaan tarttuu niin herkästi, ei ehkä punkkikseen kun saa sulta loistavat vasta-aineet mölöstä mutta suhun saattaa tarttua koska eikö sitä imettäessä olekin pikkasen herkempi kaikille pöpöille ja vastustuskyvyttömämpi.. (no, jos treffaaatte niin imetät vaan paljon nii punkkis saa vasta-aineita varuiksi ;))

Rosa, toivon tosi paljon ettei Piiperöinen saanut tartuntaa, no kyllä sä sen pian näet ja tiedät saman tien reagoida. Mutta on kyl tylsää kun jotkut tyypit ei tajua tollasta informoida. Muistan kun pupu oli pienen pieni ja kaikki ramppasivat kylässä niin aina sai olla muistuttamassa ettei kukaan tuu kipeenä kylään ja sitte jotkut taukit oli vaan että "ai miks sä sellasta kysyt?"..

Joo tosiaan nyt syksyllä teen sitten jo töitä :) en olis kyl ikinä uskonut että näin käy... Mutta siis on kyse 12:sta päivästä kahden kuukauden aikavälillä eli ei ollenkaan paha... Mä otan sen asenteen että se on mun harrastus jossa käyn kerran viikossa =) Kevään kohtalosta voin päättää sitten elokuussa jolloin selviää että kuinka usein olis töitä... Mutta tosiaan kai se tarttee ottaa työ vastaan jos on sellanen "unelmatyö" kyseessä ja rahat vähissä kun siis käytännössä eletään mun hoitotuella kun mies opiskelee ;)

Olipa kiva tammis-tapaaminen jälleen :) Käytiin syömässä vaikka pupulle ei meinannut eväät maistua ;) Kotimatkalla alkoi itkee niin paljon kun junasta tuli outoja ääniä (en tajuu, on kyl ennenkin kuullut niitä ääniä).. No, otin pupun sylkkyyn ja muut matkustajat oli aivan haltioissaan kun pupu nauraa kikatti niille =)

Mutta sellasta... On se kyl maailman suloisin pupu, ei siitä mihinkään pääse. Tulee varmasti olee rankkaa mennä töihin kun joutuu olee erossa pupusta mutta eipä ainakaan kyllästy varmuudella(vaikka en mä muutenkaan kyllästyisi)... Ja on mulla tässä vielä muutama vuos aikaa jäädä hoitovapaalle jos työt ei jatku... Niin ja pian varmaan saa kakkonen tulla meille niin voin sitten pupua ja pupu2:sta hoitaa pitkään =)

Taidan käydä kattoo nyt sen spacen jos vaikka lisäis jotain ei-kiellettyjä kuvia :)

Äh,mä oon ihan kuollut! =/ Jpka ikistä niveltä vihloo ja kolottaa ja lihaksia jumissa. Lämpöäkään ei ollut,mittasin ja näytti vaan 36,8. Mikä kumma mulla taas on?? Tosin voihan tämä olla alkuoirelua lasten sairaudesta,jos se vaikka nyt onkin muhun iskemässä.

Eikä tässä vielä mitään, mies taas ei tee mitään. Mä jouduin raatamaan,vaikka olo on ihan maanalle vedetty.

Käytiin me rautatiemuseossa tänään ja tyttö nautti siellä olosta. Eilen oltiin merimaailmassa. =) Jussi meneekin ihan kotona ollessa...

Nyt pakko päästä taas makoilemaan...

Mullakin oli muuten spacessa yksi kylpykuva, otin pois. Ei siinä kyllä edes mitään näkynyt, mutta "alastonkuva" ku "alastonkuva".

Voi Jumbis sua! Mikset saa miestäs kaveriksi kodinhoitoon yms? Ootko pyytänyt? Vai "odotatko (oletatko?), että osallistuis enemmän? Tuo on just niin hankala meilläkin. Minä en pyydä ja mies ei osaa lukea ajatuksia. Sitten menee tiuskimiseksi, jos oon olettanut, että hän tekis jotain, jos on kotona tai tullut aiemmin raksalta tms. No, en voi kuitenkaan moittia, osallistuu kyllä kotonakin, mutta just joskus tuo olettaminen/odottaminen, MUTTA EI asiasta kertominen ääneen on niin hankala yhtälö...

Ulla, en menis sinuna, jos ne "oksentajat" tulee sinne mökille. Mun mielestä niiden kuitenkin kuuluis jäädä kotiin sairastamaan!Ja jos nyt on vielä kipeä, niin ei musta vielä perjantaina (vai joko huomenna?) ole oksutaudista parantunut. Ja pitäis niidenkin tajuta, kun teillä on pieni vauvakin.

Itse jo säikähdin, kun tulin kauppareissulta ja tyttö vaan kiehnaili sängyssään eikä meinannut päästä yöunille. Oli tosi hikinen. Otin sitten pitkähihaisen ja -lahkeisen yöpuvun pois ja laitoin vaan t-paitabodyn. Nukahti aika pian. Kuumeenkin varuilta mittasin, 36,7 astetta takapuolesta mitattuna. Eli ihan ok ainakin vielä...

Sain muuten tänään Reimalta postia ja sain sen rikkinäisen äp-potkarin tilalle uuden. Se näkyy tossa linkissä... Sain siis sen, joka on nyt uudessa äp:ssä. Ihan ok, tuo on neppareilla. Näytti aika reilulta 68-koolta, mutta laitan heti pesuun ja pitää kokeilla, kun musta monet vaatteet on näyttäny reiluilta ja onkin olleet ihan hyviä... Iso tyttö jo ...:(((

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/090408130331NU/$File/12622.10i.jpg?OpenElement

Nyt iltatouhuihin...

Rosa

Op, tsori, vastaus kestänyt, pääsin nyt vasta kirjoittamaan.. Poika nukkuu yleensä ekat päikkärit klo 8 tai 9-11. Jos herättää ennen klo 11, ei nukahda enää uudestaan. Vaunuissa nukkuu joskus, ja vain niin kauan kuin ne on liikkeellä. Ja mulla on paha tapa mennä myös nukkumaan pojan ekoilla päikkäreillä.. =) No, sua ei varmaan lohduta nää selittelyt, mutta toivottavasti pääset ens kerralla mukaan!! Sovitaan semmonen aika että varmasti pääset!

Ihanaa, miehellä on vika työpäivä ennen lomaa.. Sit onkin 4 viikkoa lomalla!! Varmaan tapellaan taas alkuloma, ja nautitaan loppu. Jotenkin stressillä on meillä tapana purkautua kiukkuna. Tuntuu että viikonloputkin alkaa jonkinlaisella kinastelulla, molemmat on väsyneitä eikä ymmärrä oikein toisiaan. Mä oon yrittänyt kehittää meidän "riitelytaitoja", ettei menis siihen huutamiseen ja raivoamiseen. Ei oo ihan täysin vielä onnistunut.. No, kunnon riita meillä on n. 2 kk välein, ei siis jatkuvasti täällä tapella. =)

Jaaha, poika kiljuu taas tuolla siihen malliin että täytyy mennä vähän rauhottelemaan.. (osin kyllä tyytyväistä kiljuntaa)

Nintsu + pieni kiljukaula 5,5 kk

Rosa, toi oli kyl kivan näkönen haalari minkä sait sen rikkinäisen tilalle :) kannatti laittaa takasin. Meillä ei oo mikään menny rikki nii ei oo tarttenu laittaa takasin mitään äitiyspakkauksesta.

Nyt olis sitten taas kampaamokeikka edessä :) saa nähdä miten pupu suostuu nukkumaan kun viimeks nukkui koko sen ajan kun olin asiakkaana mutta nyt on ollut viime aikoina pikkusen levottomampi nukkuja vaunuissa jos oon ollut kiertelee ympäriinsä kaupungeilla.. SItten taas jos oon vaunulenkillä niin nukkuu aivan rauhallisesti sen reilu kolme tuntia... Nooo.... yritän olla ressaamatta :) jos herää ja alkaa kiljua huomiota kampaamossa niin se on vaan elämää ja kai mun työkaverit ymmärtää, tai sitten ei ja sillä nyt ei taas oo välii, niil ei viel kellään olekaan lapsia niin ei voi odottaa liikaa ymmärrystä =D

Jussin viettoon sitten huomenna kaverin mökille. Tällä kertaa taidetaan viettää vaan yksi yö koska on täs ollut niin paljon kaikenlaista menoa ja tuntuu että menee pupun pää pyörälle tai sitten se on vaan mun pää ;)

Mukavaa jussinalusaikaa kaikille, mä lähden nyt kammattavaksi.

Parempi olo tänään ja satiin aamulla nukkua jopa kahdeksaan.

Rosa: Mä saan jokapäivä sanoa miehelle,että tekis jotain,mutta kai sillä vaan on ne putkiaivot ettei tajua! Tänään ihme kyllä laittoi pyykit kuivumaan ja osallistui koko asunnon siivoamiseen ja nyt syöttää poikaa..vaihtoi jopa kakkavaipankin pois häneltä!

Ensiviikolla ostetaan molemmille lapsille turvaistuimet. Alkaa käymään meidän kantokoppa pojalle pieneksi,nyt joutuu jo jalkojaan pitämään vähän koukussa kun tulevat sieltä ulos. En vaan osaa päättää minkä ostan pojalle..mies ostaa tytölle sellasen 1-2-3istuimen.

Nyt keksimään jotain tekemistä...illalla tulee vieraita.

Jumbis, mäkin oon miettiny että pitäskö kohta siirtyä jo turvaistuimeen kun poika kasvaa kohta ulos tosta turvakaukalosta. En muista mikä siinä oli kiloraja, olisko 12 kiloa. Siihen on kyllä vielä matkaa, mutta vähän pieneltä kaukalo jo nyt vaikuttaa ja sitäpaitsi on ihan hemmetin painava kantaa! Meillä on turvaistuin jo valmiina autotallissa odottamassa, saatiin se miehen siskolta jo odotusaikana.

Meillä onneksi mies tekee paljon kotitöitä, joten siinä mielessä oon onnekas. Harvoin riidellään kotitöistä, muusta sitten kyllä. Vähän jo etukäteen jännittää juhannus, että tuleeko riitoja mutta tähän asti menny hyvin. Mies on ollut tämän viikon lomalla. Monesti kun oikein odottaa jotain (niin kuin nyt on odottanut juhannusta) niin sitten alkaakin riidellä ihan typeristä pikkuasioista ja sitten on juhannus piloilla. No, toivotaan ettei nyt käy niin:)

Voi, olipa mulla tänään mukavaa!! Käytiin miehen kans vähän pärräilemässä. Miehellä on siis se pyörä lainassa ja mullakin on kypärä omasta takaa, joten pääsin kyytiin. Poika oli päikkäreillä, joten jätettiin se takapihalle nukkumaan ja mentiin itse pikkuajelulle. Ei me kaukana käyty (ehkä kymmenen minuuttia ajeltiin) mutta oli tosi mukavaa. Mä oon ollu aina tota pyörää vastaan, mutta pikkuhiljaa varmaan alan heltymään että mies sellasen itelleenkin ostais.

Kävin tänään vauvan vaatteita läpi ja vähän harmittaa, kun kaapin takaa löyty vaikka mitä kivaa, mitkä on jääny pieneksi. Niin kun se äippäpakkauksen kirahvipuku! Mahtaako enää ees mahtua. Meillä on on ollu yöpuvut tosi kortilla ja piti lähtee niitä shoppailee, mutta kaapin perukoilta löyty jos minkälaista pukua. Vitsit kun ei tajua aina ajoissa kattoa niitä läpi. Olin näköjään laittanu 74 ja 70 senttiset samaan kasaan ja katoin aiemmin, että nää on ainakin liian isoja kun ovat 74-senttisiä, mutta olis vaan pitänyt käydä koko kasa läpi kun siellä on puolet 70-senttisiä.

Meillä on nukuttu viime yöt jostain syystä tosi hyvin, viime yönäkin poika veti sikeitä 21.30-10.00!! Vähän luksusta kun sai itekki nukkua niin pitkään. Ja kiva miehellekin, kun on lomalla niin ei tartte kovin aikaisin nousta. Kahtena edellisenä päivänä poika on simahtanu yöunille jo klo 18, en kyllä ymmärrä mikä niin väsyttää. Kai toi vauvan elämä on sit niin rankkaa:)

Juhannuksena ajateltiin aloittaa kiinteiden maistelu, saa nähdä maistuuko. Ostin bataatin ja sitä aattelin tarjota. Ostin myös noita hedelmäsoseita ja kasvissoseita purkkikaupalla varastoon. Poika täyttää ensiviikolla 6 kk, että kai se vaan täytyy kiinteät aloittaa, tähän mennessä on ollu niin helppoa kun pelkkä maito on riittäny ja poika pysyny sillä tyytyväisenä.

Oho poika tekee kakkaa, mä lähen vaipan vaihtoon. Oonkin nyt yksin kotona, kun mies jatkoi ajelua yksin. Saa nähdä koska palailee.

Riemukasta juhannusta kaikille!! Mä kyllä varmaan palstailen täällä jussinakin, kun ei mihinkään reissuun olla lähdössä. Vieraita varmaan käy, mutta muuten pysytellään kotosalla.

Voi ei, nostin pojan tosta lattialta niin oli sitten tullut kakat vaatteiden läpi ja valkoinen mattokin oli ihan kakassa!! Ei muuta kuin mattopesulle siis.. En kyllä pessy kuin sen kakkasen kohdan ja laitoin ulos kuivumaan, täytyy jossain vaiheessa pestä matto järvessä kunnolla. Pitäs aina nostaa jätkä samantien maasta kun pärinä alkaa kuulua, jos vähänkin odottaa niin sitten ne kakat tulee läpi.

Simba, se etu noissa kiinteissä on, että kakka muuttuu jähmeemmäksi! =)

Se on käsittääkseni lasten hemoglobiinin takia toi soseiden aloitus viimeistään 6 kk iässä. Siihen asti ne pärjää äidiltä keräämillään varastoilla, mutta sit tarttevat jo omia tuotantoja. Näin ainakin pähkäilin, kun kaverille oli kättärin lääkärit sanoneet että kaikille alle 2,5 kg syntyneille pitäis aloittaa rauta. Ja jos ei oo annettu rautaa, pitäis mahd. nopeasti aloittaa lihat (meillehän ei lisärautaa annettu, sanottiin vaan että kun poika ei oo keskonen niin ei tartte, mutta nyt kävi ilmi että olis tarttenutkin).

Me lähdetään lauantaina reissuun, ollaan max. viikko poissa. Vielä ei varmuutta tarkemmin että kuinka kauan. Lähdetään miehen mummolaan, joka on tyhjillään. Matkaa tulee 250 km suuntaansa, tosi kiva lähteä tällä kokoonpanolla ja meidän pienellä autolla. Toinen meistä "aikuisista" joutuu istumaan takapenkillä keskellä puolella kankulla, kun etupenkille ei mahdu (penkki pitää vetää niin eteen ku mahd. jotta kaukalo mahtuu), ja toisen kunnon takapenkin vie vauva, toisen koira. Ei saada vaunujakaan mukaan, mut ajattelin käyttää noita matkarattaita siellä. Ottaa vaan sen makuupussin mukaan. Hoh, en halua vielä ees ajatella pakkaamista..

Voi että Nuppu, mäkin haluan kampaajalle!! Onnea reissuun, toivottavasti Pupu pysyy rauhallisena! =)

Poika taistelee tuolla unta vastaan isänsä kanssa.. Ihme tyyli sille tullut, ei millään malttaisi nukahtaa.

Käytiin ostamassa tytölle istuin jo tänään. Meinataan pitää poika kuitenkin tossa kaukalossa niin pitkään kuin mahtuu. Myyjä sanoi,että heti kun alkaa olemaan ns.jalat suussa tai pää pihalla,kannattaa istuin hommata. Onhan meillä nyt varastossa tytön vanha istuin,mutta haluaisin siitä just eroon tai ainakin pitää sen varaistuimena, on jo 4,5vuotta vanha ja huonon mallinen meidän autoon. Olin kyllä ihan ällikällä kun mies tuon istuimen tytölle osti, meinas eka että jotain halppismallia katsellaan,mutta toi tais olla senkin mielestä vain se paras ja ainakin turvallisempi kuin helppikset. Tota vähän ajattelin pojallekkin kunhan kasvaa...
Tällainen tuli siis ostettua!
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=825&valikoimaid=6

Toi menee sitten 15kg eteenpäin turvavyöistuimena..suositus olla 5pistevöissä 18kg asti. Mielettömän hyvän oloinen ja tyttökin selkeesti tykkäs istua tuossa ja otti jopa unetkin siinä.

Poju kutsuu lattialla..

Tulin vaan toivottamaan kaikille HYVÄÄ JUHANNUSTA! Mekin päätettiin lähteä jussin viettoon mummoloihin. Mun porukoille mennään kahdeksi yöksi ja käydään myös miehen porukoilla ja miehen mummon luona. Huomenna lähdetään ja sunnuntaina olis tarkoitus kotiutua!

Rosa ja Piiperöinen

PS: Piiperöisellä on maanantaiaamuna neuvola, lyötiin miehen kanssa mitoista vetoa;)

Nintsu ja Simba, minä pähkäilin kans noiden kiinteiden kans, kun ajattelin, että pelkkiä vihannessoseita olis helppo tehdä kotona itse ja en olis jaksanut alkaa tekemään lihajuttuja, mutta sitten minäkin sain selville, että puolen vuoden jälkeen äidinmaidossa ei ole enää tarpeeksi rautaa vauvalle, joten siksi lihaa täytyy lisätä vauvan aterioihin, suositus oli alkutotutteluun noin 1tl ja sitten totuttelun jälkeen 1-1,5 rkl per ateria. Simba, sitten vielä sanottiin, että jos aloittaa kiinteiden totuttelun 6 kk tienoilla, niin silloin pitäisi siirtyä ruokaryhmästä toiseen nopeammin, eli 1-2 eri vihanneksen tai hedelmän jälkeen suoraan kokeilemaan lihaa tai puuroa. Tuo suositus on varmaankin juuri sen raudan vuoksi. Lisää ohjeita löytyy sieltä äitiyspakkauksen ruokaoppaasta.

Piti päästä tänne pitkästä aikaa lukemaan, nyt kutsuu poitsun aamupuuro ;)) Ollaan juhannus kotona ja meille tuli minun pikkusisko kylään, joten saan ehkä puuhailtua jotakin täällä kotona. Ei siis kovin rentouttavaa juhannusta luvassa, mutta ei sillä väliä =)

Tähti ja poitsu reilu 5,5 kk

Ps. Meillä poitsun kakka on ollut edelleenkin melko löysää, mutta lihojen aloittamisen jälkeen on maha ollut melko kovana :( Ehkä nyt olisi aika sitten antaa vettäkin säännöllisesti, kun annan nyt lihaa kahdella aterialla per päivä... tai ehkä voisi sittenkin jatkaa vielä vain yhdellä aterialla lihaa jonkun aikaa, että masu tottuu paremmin.

Pikaisesti vaan että:
HYVÄÄ JUHANNUSTA!!!

Lähdetään sittenkin mökille, mut vasta tänään kun odoteltiin että menis toi tytön kuume ohi ettei tartu. Vähän jännään että saahaanko me nyt se tauti :-/ Sillai ikävä juttu..

Jutellaan pyhien jälkeen! Nauttikaa!

Yhteistyössä