TAMMIVAUVAT 2007

Kiva kuulla hyviä uutisia Myyra! Peukkuja pietään täällä :wave:

No niin, vauva syöny ja nukkumaan alkoi. Isommat on mummolassa päivän, aikoivat tuplapappaa lähtee moikkaamaan. Oli itellä niin paha mieli etten jaksanu ees leikkiä lasten kans. Ajattelin et parempi niille et menevät mummolaan. Eilen alettiin miettimään sitä taloprojektia... Korot näyttää olevan niin nousussa et saa nähä uskalletaanko ottaa lisää lainaa :( Pitäs ainaki 20000 ottaa ja ku miehen tuloilla tässä elellään (ei äippärahat jostai syystä riitä velkoihin) niin :snotty: Nyt ois tontti valmiina ihanalla paikalla, lapset vähän isompia enkä minäkään raskaana et hyvä aika nyt ois. Tässä jo ollaan keretty asennoitua siihen et tää talo laitetaan pian myyntiin jne... Mut nuo raha-asiat :kieh:
Illalla sit juoksin pahaamieltä karkuun 1,5h, mäkiä ylös alas metässä. Ei se mihinkää hävinny, itkettää ja ärsyttää. Onneksi illalla pääsee ratsastaa, hermoja lepuuttaa.

Ja kovasti mietityttää myös tuleva perjantai. Pitänee mustat päällä lähtee pojat käyttää neuvolassa, sieltä suoraan viereiseen kirkkoon. Mies on arkkua kantamassa, mitenhän saan yksin piettyä kaikki kolme muksua penkeissä ja hiljaa :snotty: Pitää vissiin otta koirien valjaat mukaan ja köyttää isommat kiinni :LOL: Tahtoo nuo lapsien tätit siltä puolen olevan sellaisia jotka ei paljo lapsia hoida...
Hyviä neuvoja otetaan vastaan :wave:
 
Kränä: Meillä toimi hautajaisissa maissinaksut. Käsilaukkuni pursuili naksuja mennessä ja pari murua oli jäljellä toimituksen loputtua. Pieni rouskuttelu vaan kuului meidän penkistä.
Arkun saatossa esikko spurttaili välillä, mutta ei se ihmisiä oikeastaan tuntunut haittaavan. Onneksi, joukossa oli melkoisia nirppanokkia. Kai nuo rauhottuu hautajaisten tunnelmassa. Ja helpotti itseä niin ei tullut vollotettua ihan kamalasti.
Hyvin ne menee, lapset vaistoaa tunnelman ja käyttäytyvät sen mukaisesti.

Ei muutakuin rohkeasti rakentamaan! Jos teillä on tontti jo niin siitä vaan lapio ja vasara kouraan.
Korot on mitä ovat, ei sille mitään voi. Kaikki me samassa suossa ollaan. ;) Onneksi ne ei voi enää nousta ihan kamalaksi niin kuin 90-luvulla tekivät. Silloin oli 16%korot jossain vaiheessa, hyi kamala.
 
Myyra: nuo maissinaksut onki hyvä idea! Sattuu vielä olee yks pussi kaapissa, pitänee muistaa ottaa mukaan. Viimeksi meillä ei ollu mitään mukana, mun täti sit antoi lapsille ruususta lehtiä mitä ne sit hypisteli pitkään. Ihan hyvin sillon meni, nyt vaan joudun olee niitten kans yksin...

Itellä mulla nuo korot ei niin pelota, mut miehellä. Mä oisin valmis siihen hommaan, vieläpä ku otettas avaimetkäteen paketti. Ei tuota aikaa rakentamiselle oikein oo. Haluttas jo päästä pois täältä missä ei viihdy, turhaa tulee stressattua sitäki ku paikka on mikä on... Mutta aika näyttää, toivottavasti pian päästään tontti raivaamaan ;)
 
Kränä, millanen unipussi teillä on?
Ne korot tosissaan tuntuu nousevan, mutta oma talo omalla tontilla on silti niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanan houkuttava vaihtoehto!
Mäkin haluisin just tuolla avaimet käteen tavalla oman talon.. Miestä ei vaan nappaa.. :/
Minkä ikäselle niitä maissinaksuja muuten voi antaa?

Tänään on ollut taas vaihteeks hyvä päivä. Jere tempas melkein koko purkin perunaporkkana sosetta päivällä. Tuolle ronkelille maistuu kaupan soseet paljon paremmin, kun mun tekemät. Ihme heppu.. :LOL:
Mango soseelle vähän irvisteli, mutta meni sitäkin melkein koko purkki.
Lopun söin mä! Oon syönyt nyt ite "lounaaks" jongun hedelmäsoseen, kun huomasin et helvata, niistähän menee useista vaan 1 piste/purkki! :attn:
Hyvin pitää nälkää kunnon ruokaan asti, kun vaan muistaa juoda vettä useesti. Kävin vaa'allakin tänään, ja tylyt lukemat tuli. :headwall:
9 kiloo omaan tavotteeseen jäljellä!
3 kiloo on tullut lisää, prkl.. :headwall: :kieh:
Tulipas taas hyvä raivotsemppi pisteilyyn.

Poio&Jere tasan 5kk! :heart:

p.s. profiilissa uus kuva! ;)
 
Poio: ihanan tomeran näköinen teidän Jere! Me ainaskin ollaan jo annettu Sakulle maissinaksuja ja hyviä ovat. (ja sotkevia!)

Meillä Saku laitetaan itsekseen nukkumaan ja vain harvoin täytyy käydä äijälle tutti nostamassa tms. ...Eli äijä sänkyyn, tutti suuhun ja unipupu kainaloon ja valot pois.

Meidän perheen flunssa senkun jatkuu. Mulla ihan tajuttoman tukkonen olo ja Sakunkin hengityskin vain rohisee. Toivottavasti menis pian ohi!

Meidän uusin taito on vaunuissa istumaannousu. Saku siis vatsalihaksillä käsien avustamana punkeaa itsensä istumaan! :eek:

Nyt äijää itkettää... Täytyy mennä!
 
Me kaivettiin hyppykiikku esiin muutama päivä sitten...poitsu viihtyy ihan hyvin. Mä en vaan luota siihen kiinitys juttuun mikä tuli mukana...odotellaan että mies muistaisi tuoda koukun. Mutta noin 5min ollaan pidetty kerralla. Ei pompi...tepustelee siinä. kannattaa katsoa vaan että tulee tarpeeksi alhaalle ettei varvista...vaan että koko jalkapohja on lattiassa.

Pulleroballerina joutuu nyt alkaa käyttämään valjaita vaunuissa...joko te muut olette valjastaneet lapsenne vaunuihin? Mä en ole vielä, mutta kai se pitäisi alkaa laittamaan.

Meilläkin alkaa taloprojekti....tilaustehtiin talopaketista. Olsiin halunnut avaimet käteen paketin, mutta ei löytynyt mieleistä pohjaa millä niitä olisi ollut kohtuu hintasina. Niin nyt tulee talo vesikattoon asti asennettuna. Kaikista pelottavinta tässä on että pysyisi jonkin näköisessä budjetissa...on tosi vaikea laskea mitä mikäkin maksaa....kun kaikki on nykyään kallista.
Suosittelen sitten Kränä että kilpailutatte talo firmoja. Me kilpailutetiin 6kpl samalla pohjalla ja samalla varustuksella....niin suurin hintaero oli 16t?. Eli aika paljon.
Kastelli taitaa olla halvin....Me oettiin Plania talo...jetta talo oltaisiin valittu kaikin puolin se olisi ollut paras, mutta lupakuvissa olisi mennyt aikaa syksyn alkuun ja haluttiin päästä jo vauhtiin....joten sen takia toiseksi paras valittiin.

Tänään oltiin b-hebatiitti rokotuksessa viimenen oli sitten kk päästä verikoe. Meillä ainakin on tosi loistavaa palvelua tuolla ja on niin ihanan kodikas paikkakin...vähän harmittaa että se loppuu :(
 
Sotken nyt lusikkani tähänkin soppaan, mutta kilpailuttaminen todellakin kannattaa.
Meillä ei ole rakentamiskokemusta, mutta ostettiin rivari neliö, revittiin kaikki vanha pois ja laitettiin uutta tilalle. Kai sekin on sitä sisärakentamista. ;) Tehtiin pari väliseinääkin uusiksi. (Olisi varmaan ollut helpompaa tehdä alusta asti uudesta. Silloin ainakin tuntui siltä.)
Asiaan siis: Pelkkä keittiö saatiin 3000? halvemmalla, kun vähän kierreltiin kyselemässä. Samasta firmasta ostettiin kylppärikalustetta yms. niin tuli paljon halvemmaksi.
Niin ja netistä kannattaa tilata esim. liukuovet ja sälekaihtimet, saa paljon halvemmalla.
rakentaja-sivut on älyttömän hyvät ihan missä vaan ongelmassa tai tiedonhaun apuna.
 
Meillä on viime vuonna valmistunut Kastelli-talo. Tähän otettiin säältä suojaan asennus ja loppu sujui talkoovoimin.

Ei muuta kun hanskat heilumaan, jos siltä tuntuu. Ei kannata jahkailla koska rakennusmateriaalien hintatao on koko ajan nousussa. Ja itsellä ainakin kova luotto siihen, ettei nuo korot enää kovin koviksi nouse.

 

Testaan kuvaa. Eli tuossa olisin minä ja pikku Wilma. Mutta en minä ossaa
Mun piti aktivoitua tällä palstalla, mutta sitten iski ihan hirveä nuha. Mutta jos nyt virkistyisi.

me syömme nykyisin kiinteitä kolmesti päivässä. Ruokahalu on nollassa, mutta neuvolasta antoi käskyä syöttää kun Wilma kirppu painoi 5kk neuvolassa vain 5280g ja pituutta oli 64,5. Aikas hoikka tyttö siis on.

Eka flunssa on pienellä nyt menossa ja korvaa haroo siihen malliin, että kohta on lääkäriin vietävä.
 
Tämä menee nyt ihan rakennus-hommiksi, mutta sekaannun minäkin aiheeseen :D
cukkis Meillä on vappuna 06 valmistunut Plania-talo. Tehtaan kanssa muuten kaikki OK, mutta muutama pikku-juttu jotka heidän piti toimittaa uusiksi tuppasi tehtaan kavereilta aina unohtua. Perään sai soitella märkien villa-paalujen vaihdosta ehkä 10 kertaa. Sama homma oli parvekkeen tuki-rautojen puutuminen joiden paikalleen saanti kesti noin 2 kk ja samat 10 puhelua. Muuten hyvä paketti ja asiallinen palvelu.

Meidän tyttö on kuin nalle Puhin Tiikeri. Kaikki hyvin kunhan löytyy pomppu-kaveri. :LOL: Hyppykiikku saadaan sukulaisilta lauantaina ja asennetaan välittömästi.

Pisteille aletaan täälläkin. Mulla on vanha kopioitu pistetaulukko ja ajattelin huuto-netistä hankkia uuden. Kiitos vinkistä Kränä.

Galluppiin: Meillä ei nukuteta. Illalla syötän olohuoneen sohvalla ja sitten hereillä viedään makkariin jossa nukahtaa kyljelleen. Hetken odotan vieressä että rauhottuu n. 5-10min. Mutta jää kiltisti hypistelemään uni-pupua. Tuttia pitää käydä laittamassa pari-kertaa ennen kuin nukkuu tarpeeksi sikeästi ettei herää kun tutti tippuu.

Joko kaikilla muksut kääntyy mahalle? Meillä on keskitytty tuohon pomppimiseen. Oma syy kun on tullut pomputettua, mutta kun toinen kikattaa niin innoissaan niin ei malta itsekään olla hyppyyttämättä. Iltaisin meillä enimmäkseen hypitään. Silloin on tuosta klo 20 eteen päin kokoajan pikku-kitinää ja se loppuu kun saa pomppia. Nukkumaan tyttö menee aika tasan 21.30 ja nukkuu vaihtelevasti tuonne klo 7.00-9.30. Luksus aamuja aina satunnaisesti. Yöllää syödään ensin n.klo 4 ja sitten aamuun asti vaihtelevasti parintunnin välein.

liini ja leenu 4kk ja 2vkoa
 
Ihanaa ku porukka on saanu omia ja vaavien kuvia tänne! :heart: Pitäis itelläki opetella, mut siihen asti Topiaksen kuvan näkkee tuosta profiilista! =) Aivan suloinen tuo Salden Wilma, samoin kaikkien muittenki pikkuiset... :heart:

Meillä on mennyt Topiaksen kanssa hyvin. Joku kysyi tuosta nukuttamisesta... meillä poika nukutetaan aina vaunuihin,paitsi joskus yöunille laitetaan suoraan sänkyyn. Yleensä hyssytän vähän aikaa vaunuja, niin poika nukahtaa kyllä pian. Nyt vaan tuo massulleen kääntyminen on niin "päällä", että nukkumaan alkaminenki on vaikeeta, ku koko ajan pittää ängetä mahalleen =) Otin vielä tuon kopan pois vaunuista, ettei olis niin kuuma, ni nyt se pyörii entistä enemmän siinä! :whistle: Nii, meillä tosiaan Topias nukkuu yöt vielä meiän keskessä, mut oon aatellu siirtää sen pikkuhiljaa pinnikseen, ku imetys on loppunu. Sit toinen ongelma on se, että ku Topias nukkuu keskessä, ni se on alkanu pyörimään joka suuntaan ja välillä se on sängyssä poikittain, jalat kohti tyynyä jne. Kiva sitten saaha potkuja mahhaan, naamaan yms. :LOL: =) Eli ois aihetta siirtää poitsu pinnikseen..

Muuten meillä nukutaan kyllä yöt tosi hyvin! Topias herää yleensä vain yhesti yössä syömään, tuossa aamu kuuden aikoihin. Sit jatketaan unia, herätään syömään siinä kaheksan aikoihin ja nukutaan vielä tuonne kymmeneen, joskus yhteentoistaki!=) Ihanaa kyllä ku saa itekki nukkua niin hyvin!!

Mä oon kans miettiny tuota hyppykiikkua. Topias ei oo vielä kova pomppimaan, mut uskosin että tykkäis silti! Millaisia juhannussuunnitelmia teillä muutes on? Me mennään luultavasti Keski-Suomeen anoppilaan makkaranpaistoon :)

Annilia ja Topias (huomenna tasan) 5kk =)
 
Kiva että tuli keskustelua taloista =) Lisää vaan vaikka ei kuulukkaa tälle osastolle :D Ollaan jo kyselty tarjouksia ku se tonttikin on. Ja huimia eroja on! Niin hinnoissa ku materiaaleissa... mut meillä on tyydyttävä siihen kaikkein halvinmaan, älvsbyyn. Monella tutulla on jo moinen ja kaikki ollaan nyt kierretty läpi ja tutustuttu. Ja kaikki on tyytyväisiä ollu taloon. Miehellä vaan pelottaa kylpyhuoneet mattoineen... :whistle:
Jäi semmonen ressi tuosta nyt päälle et ihan päätä särkee kokoajan, ja illalla ei sit päässykkää ratsii ku heppa oli sairaana ötököistä :/ Täällä on jo ihan "kivasti" itikoita :kieh:

Poio: Meillä unipussi on Eckert merkkinen (muistaakseni), se on tarpeeksi ohut ja ei maksanukkaa ku jotain parikymppiä.
Ja niitä naksuja on jo meijän vauvalle syötetty, saa antaa kuulemma 4kk ikäisestä alkaen. Ihanan tomeran näkönen teijän Jere :heart:

Juhannuksena mahetaan mennä mun vanhempien mökille saunomaan ja grillaamaan. Mä vetelen niitä vihanneksia :p No ehkä joku pihvi saattaa upota jussin kunniaksi :D
 
jäi kertomatta että käytiin tiistaina neuvolassa. pieni prinsessa meillä mutta kasvaa tasaisesti omilla käyrillään. 62,8cm ja 6320g, pipo 40,5

ja minä kävin eilen pitkästä aikaa parturissa. tammikuussa kävin viimeeks ja sen huomas. nyt kehtaa viikonloppuna taas juhlia. kertokaas mulle onko liian juhlavaa mennä rippijuhliin pitkässä hameessa+ korsettiyläosassa("iltapuku" )? vai pitäiskö mennä kesämekossa?!

gallup: meillä ei sen kummemmin nukutella. joku ilta nukahtaa tissille, toisena viedään sänkyyn rauhallisena ja sinne nukahtaa. harvemmin kellosta katsotaan nukkumaan menoa. nukutaan kun väsähtää. usein 21-22.

hyppykiikkua ei vielä ole kokeiltu, vaikka hyppiminen kivaa onkin. ja mulla on mielessä se ikäraja 6kk vaikka yleensä en noihin ohjeisiin perusta.

eilen Miisa nukkui pitkästä aikaa pitkät päikkärit, 4h. tänään ei sit nukuta millään. 15min torkut otti äsken.

no, minä poistun silityshommiin :wave:

t.mikki ja miisa 5kk1pv
 
pitkästä aikaa kirjottelen. oli salasana vallan unohtunut...

oltiin tässä toukokuun puolivälistä pari viikkoa wilman kanssa mummolassa kyläilemässä. 500 kilsan matka meni junalla huomattavasti helpommin kuin autolla. enhän minä tajunnut, että neiti on niin innokas näkemään huoltoasemilla kaikkea, ettei malta siellä syödä. sitten ku autoon pääsi niin ruoka maittoi.

tänään käytiin 5 kk neuvolassa. wilman mitat on nyt 5580g ja 62,5 cm. painoa oli tullu kuukaudessa vain 300 grammaa. neiti on kuitenkin ihan tyytyväinen ja nukkuu yöt hyvin. olen vähän antanut kiinteitäkin, mutta nyt täti käski alkaa antaan 2 kertaa päivässä. on tainnut saada isänsä geenit kun ei painoa meinaa tulla.

galluppiin: meillä ei sen kummemmin nukutella, viedään omaan sänkyyn ja pannaan tutti suuhun. melkeinpä aina saa käyä muutaman kerran tuttia antamassa. joskus on semmonen tilanne et wilma ei millään nukahda sisälle, mutta kun ulos pääsee niin samantien. näin kesällä kyllä nukkuu yleensä omassa sängyssä. joskus aamulla oon yrittäny neitiä et torkuttas vierekkäin mut neitipä tykkää enemmän omasta sängystään...

yritin laitella kuvaa wilmasta mut en osaa. jos harjottelis sitte paremmalla aikaa.

niin, juhannukseksi mennään tornioon 500 kilsan päähän. et reissaamista tulee taas. autossa saa istua :snotty: toivottavasti neiti ei on iisisti

t: sanuli ja wilma 5 kk 4 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanuli:
tänään käytiin 5 kk neuvolassa. wilman mitat on nyt 5580g ja 62,5 cm. painoa oli tullu kuukaudessa vain 300 grammaa. neiti on kuitenkin ihan tyytyväinen ja nukkuu yöt hyvin. olen vähän antanut kiinteitäkin, mutta nyt täti käski alkaa antaan 2 kertaa päivässä. on tainnut saada isänsä geenit kun ei painoa meinaa tulla.

t: sanuli ja wilma 5 kk 4 pv
Alkoi hihityttämään, kun luin tekstiäsi =)

Yhtäläisyyksiä täällä seuraavasti:
Täällä siis kaima Wilma 5 kk 9 pv ja 5 kk mitat oli 5280 g ja 64,5 cm. Painoa tullut sama 300 g kuussa. Tyytyväinen kuin mikä. Isä myös hoikka eikä painoa meinaa tulla.

Erona sain ohjeeksi alkaa syöttämään soseita 3 kertaa päivässä ja paino kontrolli on ensi keskiviikkona. Saapi nähdä mitä siellä sitten sanotaan.
 
Me ollaan nyt aloitettu aamupuuro. Maito tuntuu olevan vain sellainen pikkunälkänaposteltava. Sitä ei juuri mene, ehkä kolme kertaa päivässä isompi annos 100ml-200ml. Olen yrittänyt pistää sitä jokapaikkaan,puurot teen maitoon. 600ml pitäisi saada menemään päivässä.
Niin ja lihaa ollaan annettu kolmena päivänä. Se vasta onkin hyvää!
Eli Ville syö jo ihan isojen ihmisten tyyliin:
aamumaito,aamupuuro, liharuoka,välipalamaito,hedelmä,iltapuuro ja iltamaito
Ruokajuomana kelpaa vain vesi.
Oi voi, sinne meni mun pikkuruinen vaaveliini. :snotty: Mutta nyt on juuri tämä paras vauva-aika. Pikkuinen ei vielä liiku, mutta nukkuu yöt ja seurustelee yms. :D

Juhannukseksi saatiin kutsu tuonne toiselle mökille mutta sinnekin ajaa 4-5h ja seuraavana viikonloppuna on häät ja asuntojen vaihdos, niin vietetään rauhallinen juhannus kotona.
Mies on taas viikonlopun töissä, joten on aikakin päästä rentoutumaan ihan oman perheen kesken.
Kavereita voitais kutsua grillailemaan, jos joku kaupunkiin jää. Tuleva hääpari ainakin. =)
 
Jeren uudet mitat on 7140g ja 66,9cm. :heart: Pipa oli 44,1 cm.
Meinas herra vähän hermostua, kun aika oli just ekojen unien aikaan. Tultiin lujaa kotiin, maitoo napaan vähän ja sänkyyn. Nyt nukkua posottaa tyytyväisenä. Melkein nukahti vaunuihin, mut sain pelleilyllä pysymään hereillä. Ohi ajavat autoilijat vähän katso pitkään.. ;) Vaunuissa ei nuku kun maximissaan puol tuntia, mutta omassa sängyssä menee 2-3 tuntia helposti.
Pikkuhiljaa saadaan alottaa kans lihojen maistelu ja riisipuuro vaihdetaan varmaan huomenna kaurapuuroon. Meni raukan vatsa ihan kovalle tuosta riisipuurosta. Onneks kipuja ei tunnu olevan, joutuu rassu vaan äkistämään aika kauan että saa jotain pihalle.
Teetkö Myyra ite lihasoseet? Kuinka, jos saa udella.. Annatko soseiden päälle maitoa?
Mä olen antanut, ja välillä kelpaa ja välillä ei.

Juhannusta mennään viettämään toisena päivänä ihan tohon meidän naapuriin tuttava pariskunnan luo. Grillataan ja istutaan ulkona. Jerelle matkasänky ja itkuhälytin mukaan, niin saapi nukkua päikkynsä sisällä rauhassa. Ja saadaan ite olla ulkona, ellei nyt sit sada vettä.
Seuraavana päivänä sama kaava toisilla ystävillä. Rauhallinen juhannus siis tulossa täälläkin! Viimeset 15 vuotta ollaan oltu jollain mökillä, joten kaupunki juhannus voi olla kivaa vaihteluakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanuli:
niin, juhannukseksi mennään tornioon 500 kilsan päähän. et reissaamista tulee taas. autossa saa istua :snotty: toivottavasti neiti ei on iisisti

t: sanuli ja wilma 5 kk 4 pv
Teretulemas, tuutte tuohon naapurikaupunkiin =) Mä asustelen Kemissä nimittäin. :wave:

 
terppa!

Salde: miten voi olla nuin saman kokoset kaimat!? ;) syntymämitatki oli aika lailla yks yhteen. ootteko te menneet pelkällä rintamaidolla aiemmin? me mentiin tuonne 4 ja puol kk asti ja nyt koetan niitä soseita antaa ja sit tuttelia. meillä ei tarvinnu painokontrolliin onneks mennä. jotain sano et puolen vuoden neuvolan jälkeen seuraava ois 8 kk neuvola, jos ei kummempia ole. minua on nyt alkanut huolestuttaan tuo painoasia...ehkäpä johtuu siittä, että ittelläni on ongelmia tuon oman painon kanssa. mikä muuten teän wilman toinen nimi on? meillä on amalia. tulee mun mummolta.

annette: kiitosta tervetulotoivotuksista!

ollaan menossa illaksi mökille saunoon. aattelin mennä pyörällä, kunhan tuo mies tulee töistä. matkaa kertyy 28 km. aikamoinen tuuli näkyy olevan, kun ei vain ois vastanen... :/
 
Moikka!

Meidän Saku on oppinut tän päivän aikana kunnolla ryömimään. Nyt osataan käyttää myös käsiä apuna, joten eteneminen sujuu vauhdikkaasti. En tiedä auttoiko asiaan se, että miehen siskolta saatiin eilen ihana Nalle Puh laikkialusta, jonka päällä on hyvä mönkiä eteenpäin...
 
pb:Onnea Sakun uudesta taidosta! :flower: Oppipa tosi aikaisin ryömimään, taitaa olla ensimmäinen meidän porukassa?

Poio:Purkkeja ostan, laiskuri. Yritän pysyä sillä linjalla loman yli, kun sitten ei välttämättä maistu enää muu kuin itse tehty. Mökillä en viitsisi alkaa tekemään mitään "suuritöistä".
Esikolle tein niin, että ostin kunnollista jauhelihaa ja keitin kasvisten kanssa. Lientä pois ja sauvasekottimella mössöksi. Vaikka muun perheen keitosta lihaa ja kasviksia sivuun ennen maustamista. Nam!
 
Meilläkin oli tänään 5kk neuvola :) 7960g, 67,5cm ja pää 42,4cm. Mukavasti meni vaikka just aamu-unien aikaa olikin. Siitä jatkettiin suoraan hautajaisiin. Kyllä oli mulle semmonen koettelemus etten kyllä enää lähe yksin nuitten kaikkien kans :( Tietty vauva heräs heti alussa, toiset sinkoili sinne tänne koko ajan. Muut vaan sano et anna mennä vaan lapset on lapsia... mutta kyllä mua hävetti! Ainoat pienet siellä oli ja tuntu et ne on jotain ADHD tapauksia :whistle: Neiti sai alttarilla kukituksessa semmosen hepulin meijän vuoron aikaa et tärykalvot meinas puhjeta!
Tietääpähän ens kerralla ottaa 2 hoitajaa mukaan ja pari kiloa karkkia... Oli nytkin 2tätiä kaverina kattomassa perään mukamas, mut ne hävis viien minuutin sisällä ku pieru saharaan :kieh: Maissinaksuja muuten oli mukana, ne tehos sen aikaa mitä niitä oli. Ens kerralla sit viis säkkiä karkkien lisäksi... Vieläki tympii... Pakko mennä saunaan rentoutuu :ashamed:
 

Yhteistyössä