TAMMIVAUVAT 2007

Aika hauskaa tosissaan nähä keitten kans täällä pölisee :D Ja kaikki on ihan erinäkösiä mitä on kuvitellut! Ite en oo een nimiä laittanu tänne niin en ehkä kuvaakaan tohi :/ Vaikka kyllä teki aamulla mieli alkaa kuvia räpsimään ku vaaka näytti taas -1kg viikossa. Oikein piti peiliin kattoo ja nauraa et oonpa mä sitte nätti :LOL: Ok, kauneus on katsojan silmissä, heh! Vielä ois 4kg... Toivottavasti ne ei oo niitä "vaikeat viimeiset 5kg..." Aamulla sit kokeilin tavoitehousuja ja nehän sujahti jalkaan, ei kiristä eikä purista!

Meillä on vielä se kova koppa vaunuissa, kovasti suunnittelen et pois otan mutten oo saanu vielä aikaseksi.
Ja naapurin koiraa kyllä komentelen olemaan hiljaa mut lapsia täällä ei oo muuta ku omat. Ja ku vauva nukkuu tuolla takapihalla (okt) niin ei sinne muuta ääntä pääse ku tuo ihanan mahtava naapurin räkyttävä rakin huuto :kieh: Eilen se jopa mua usko ku oli jo pitkän tovin ulvonut ihan muuten vaan, kävin karjasee et nyt jo hiljaa niin istahti vaan ja oli hiljaa :eek: Tää oli uutta ja kylläpä tuli hyvä mieli :)

Pitäs vauvalle puurot aloittaa, me kans puhuttiin et kaapissa olevat vellit syötetään pois ja aletaan iltasin antaa puuro ennen nukkumaan menoa. Vellillä se kyllä nukkuu kaheksasta 6-7, tänään puol kaheksaan. Jotenki vaan tuntuu ettei se vielä koko yötä nuku ku ite meen nukkuu vasta puolen yön aikoihin enkä siis saa sitä 8tunnin unta :snotty: Ku vaan malttas illalla mennä ajoissa nukkuu niin sais itekki kunnon unet! Meinaa vaan tuo urheilu nyt viiä niin paljon aikaa. Illalla vielä ysin jälkeen käyn kunnon lenkin joko juoksee tai pitemmän kävelee. Ja sit haluttaa koneella olla jne... Ja nukkumaan meno viivästyy. Tyhmä minä!
Illalla mökille saunomaan!!!!!!!!! Ja huomenna juhlia ja juhlia, sunnuntaina tytön synttärit. Että se siitä laihutuksesta :D
 
Ompas kuuma! B) Ei passaa nyt valittaa, vaan nauttia! Kyllä ne viileet ilmat sieltä vielä tulee, viimmestään juhannuksena (niinkun aina!).
Oltiin Jeren kans kaupoilla ja herralla meinas mennä auringon varjosta huolimatta herrrrrrrmo. Suostu juomaan jopa vettä Nukin pullosta, mikä ei ole tähän mennessä kelvannut. Oli vissiin aika jano.
Kotona annoin maissivelliä, kun oli jäänyt kaapin perukoille, ja jätkä vetäs koko 2dl! :eek: Lämmitin vaan ihan hiukan, ja alas meni niin et heilahti. Vellin jälkeen alko unikitinä, kävin kippaan jätkän sänkyyn ja parin soittokello biisin jälkeen nukahti. Taitaa nää helteet rassata noita pieniäkin.
Mietittiin kans, et syötetään Jerelle nuo vimoset kaapissa olevat vellit ja alotetaan kans sit puurot. Riisipuurolla vois vaikka alottaa.

Sääli, kun ulos en uskalla pojalle laittaa vaan shortseja ja t-paitaa..Olis varmaan viileempi, mut pelottaa ettei vaan iho pala. Oonkin sit koittanut laittaa ihan ohkasen pitkähihasen bodyn ja housut. Kotiin ku päästään, niin päälle tuo shortsi setti samantien.

Sullahan on Kränä hienolla mallilla paino!!!
Mä olen jumahtanut näihin vimosiin 7 kiloon.. :ashamed: :kieh: Omaa saamattomuutta! Prkl.. :headwall:

Vilipiko kyseli vaunun kopasta, mäkin otin kovan kopan jo kuukausi sitten pois. Alkuun mullakin oli se makuupussi alla, mut alko oleen niin hikinen et otin senkin pois. Tilalla mulla on pussilakana taiteltuna. On varmasti vilposempi vaihtoehto ja vähän ees jotain pehmikettä alla.
Välillä nostan päätyä yhen pykälän, Jere tykkää kovasti. Pääosin se on mulla ala-asennossa. Nyt viihdytään paljon paremmin, kun näkee johonkin. ;)
 
nii että ei se niin mettään menny. Rokeinta on ehkä mun punainen prätkämallin nahkatakki. Mut en oo kyllä juuri ikinä käyttäny mustia vaatteita, ku ne ei sovi mun valkoihoiseen naamaan. Eilen sitte elämäni ensimmäistä kertaa värjäytin kampaajalla hiukseni. Nyt oon brunette, ku oli menny oma väri raskausaikana niin maantiehenpäin, että. Mut muuten mä oon tällanen tavis, ja nautin kyllä elämästäni nyt ku en oo töissä (jossa joudun oleen tiukkis jakkupukurouva). Mähän oon siis aika vanha täällä, kuten nikistä näkyy. Mut ihan hyvin oon tuntenu joukkoon mahtuvani.

Nojuu. Me oleskellaan enimmäkseen sisällä tuon auringon takia, ja vasta iltasella mennään ulos. Itellekin tulee aurinkoihottumaa aikas helposti.

Vähä oon kade tuolle Kränän painolle. Mulla vielä jotain 5-6 kg ekstraa. Entiset farkut kyllä mahtuu, ku mahanahka joustaa sen verran. Vaan ei se tahdo paino täällä sisälä ollessa tippua. Ei vaan yhtään huvita lähtä hikoileen mihinkään...

Meillä on tavalliset makuuvaunut Petellä,eli ei oo paljon vaihtoehtoja. Sit ku ei enää tuo makuuasento käy, pitää ottaa vanhat Emmaljungan kuomurattaat käyttöön. Niissä pääsee sit herra katteleen mualimmaa.

Pulleroballerina kyllä on sulla kans niin harhaanjohtava nikki. Oikeesti oon aatellu, että oot joku 100 kg, ku on tollainen nimi. No, parhaat nikit on sellasia, ettei oikeesti tunnista.

Taijan lähtä kattoon bridezillat ja törkkään Petelle vähän välipalamaitoa nassuun. Jos se nukahtais, tunnin päikyillä ja 9 tunnin (katkonaisilla) yöunilla ollaa tähän asti tultu.
 
Mäkin oon ottanut kovan kopan pois. On kätevää välillä nostaa selkänojaa. Huii! Mun tuoli lähtee alta välillä, kun esikko käy painamassa säätövivusta.

Multa jäi näkemättä se kuva mikistä tai sitten se ei näy mun koneella ollenkaan. Höh.
Kiva etten ole tätimäinen. =) Kai sen kuvan saa siitäkin, kun höpötän ja selitän. Niin, ja oonhan mä päiväkodin täti, siitäkin saa ihmiset jos jonkinlaisia mielikuvia.
Mä muuten kuvittelin jotenkin, että Hilmuskalla heiluisi pitkät rastat. :D
Pulleroballerina, nimimerkki ei tee oikeutta sinulle. =) Kadehdittavat maisemat, tahtoo kanssa lomailemaan!!!

Ville on muuten lopettanut maidon juonnin. No ei nyt kokonaan mutta vähentänyt rajusti. Kiinteitä menee niin usein.
Me muuten lopetettiin iltavelli ja aloitettiin kaurapuuro. Saatiin neuvolasta näytepusseja ja kun se maistui tosi hyvin, niin ostin sitten koko paketin. :p

Onko muilla alkanut hiusten lähtö? Mulla on nyt viikon verran tippunut aikalailla. Viimeksi karvanlähtöaika kesti 2kk ja pelkäsin tulevani kaljuksi.
Kiloja on mulla vielä 10 jäljellä lähtöpainoon. :whistle: Taidan pitää jotain läskien keräys/varastointiennätystä hallussani tässä porukassa.

Jaaha, kahvitauko on ohi. Moi!
 
Ihania kuvia kaikilla ollut ja tosi mukavaa nähdä, keiden kanssa sitä aikaansa oikein viettää... Mies aina kysyy töistä tullessaan, että ootko taas ollu kavereiden kanssa!?!

TeeTee72, raskauden loppuvaiheessa tosiaan painoin melkein sata kiloa, mutta onneksi suurin osa on lähtenyt jo pois. Ja tosiaan olen ollut ennen balettitanssija, joten kyllä ballerinaksi olen liian pullukka! :D

Meillä kopat ym. on vaihdettu jo pari kuukautta sitten matkarattaisiin ja hyvin äijä viihtyy ja ilmastointi toimii!

Nyt ajelemaan mökille viikonlopun viettoon.
 
Minun on pitänyt asiasta täällä kysäistäkin kun mulla on tukkaa lähtenyt päästä nyt jo useampia viikkoja ja sitä lähtee ihan hirrrveesti. Mulla on vyötärölle pitkä tukka ja tosi kiva kun on jatkuvasti kaikki viemärit tukossa ja niitä on sitten siis ihan joka paikassa. Koirakin jää jo kakkoseksi. Nyt en viitsi enää harjata tukkaa kun tuntuu, että kohta olen kalju.

Aika hauskoja nämä mielikuvat ihmisistä. Mulla ei oikeastaan mikään ole osunut kohdalleen. Minäkin muuten oletin Poion olevan vaalea, sellainen elovenatyyppinen. =)

Älkääpä nyt niin pian niitä poistelko..
 
myyrälle sen verran että se kuva on tuolla profiilissa. klikkaa tuosta mun nimimerkin päältä....

ja mulla lähti hiuksia eniten pari viikkoa synnytyksen jälkeen. toivottavasti ei tule toista lähtöä koska sit pääsee kaljuksi. hetkellistähän se vain on. aineenvaihdunta ja hormoonit "sekoavat" ja hiukset irtoavat. uutta alkaa heti kasvamaan tilalle. ja sen huomaa nyt kun sillä "uudella alkaa olla pituutta niin ihan sekaisin koko pää kun ei mitään muotoa noissa hiuksissa. tarttis taas vaivautua parturin penkille. mut kun se tuntuu olevan niin vaikeesti järjestettävissä se aika siihen. vois sitä hurjana yrittää lasten kans käydä pelkällä leikkuulla. värien kans kun menee sit kauan reissussa.

no, tää selittäjä poistuu nukkumaan jos sais pikkuhiljaa noita silmänalusia kirkastettua. tulee vain iltasella ain valvottua täällä koneella ja sit kotitöiden parissa.

mut nyt sinne nukkumaan :wave:
 
Eli yllä kuva tytöstäni noin 1 kk sitten. Oman kuvan olisin voinut myös laittaa mutta kuten joku muukin totesi ei ole tultu otettua itestä kun ehkä viimeksi sairaalassa kun tyttö syntyi. Täytyypä yrittää ottaa viikonloppuna kameralla.

Mutta kiva nähdä teidän omia kuvia! :)

Mulla ei ole yleensä aikaa kirjoitella usein tänne kun ei ole omaa konetta vaan käytän miehen työkannettavaa mutta luen aina kirjoituksenne.

Hyvää viikonloppua kaikille ja nautitaan vielä hyvistä ilmoista!

T: Sartsa :flower:
 
Mikki:Eipä näy ei. No, olihan TeeTee:kin saanut mun nikin takaa jonkun muun profiilin auki. Taitaa olla hiukan sekaisin nämä systeemit juu.

Meidän pojille on iskenyt kesäflunssa tai allerginen nuha. Mikäs rehu nyt on aloittanut kukintansa? Kumpikin on ihan tukossa. Muita oireita ei ole, joten seurailen mitä tapahtuu.
Lääkäriajan sain ensi viikon torstaille, näinkin nopeasti. :x :LOL: Eipä taida allergia-asiat olla ihan ykköslistalla täällä meillä.
 
Joo aika hurjaa on, mutta täytyy nyt vierottua pakosta mökkiviikolla. Eli ei pääse nettiin ku ens viikon sunnuntaina tai maanantaina.

Oltiin Peten kans tänään Hyvinkäällä lähetysjuhlilla, ja eiköhän pojalla ollu siellä niin paljo nähtäävä, ettei sit syömisestä tullu oikein mitään. Oon vissiin liikaa ollu täällä kotona, ettei sit hälinässä ja mitä oudoimmissa imetysasennoissa pysty syömään. No ku kotiin tultiin, niin otti sitten kolme imuttelua peräjälkeen.

Jahas, taas kuuluu sellanen ääni, että pitää vissiin lähtä pitään maitobaaria hetkenverran auki.

Hyvää kesäkuuta vaan kaikille.
 
Meillä on kumpikin poika kamalassa nuhassa edelleen.
Onko kukaan teistä tietoinen "nuhakiilasta", tyynystä jolla voi nostaa patjan pääpuolta? Lähinnä mistä niitä saa ja paljonko mahtaa maksaa. En saanut googlella yhtään tulosta. Jossain olen semmoisesta nähnyt mainoksen/jutun.

Villen pinnis on niin tiukasti seinän ja meidän sängyn välissä, ettei sitä puhelinluetteloilla nostella. :/

Poitsulla on jo jonkinsortin kammo tullut, kun otan päästä kiinni. "Kohta roiskuu nenätippoja, aaapuaaa!"

Voisihan sitä tietenkin kirmata huomenna sinne Hallituskadun vaahtomuovikauppaan ja käskeä niiden tekemään sellainen kiila. Ellei sieltä löytyisikin jo vastaava, siellä tuntuu olevan ihan kaikkea.

Jaarittelua, jaarittelua. |O
 
juu ei oo napalla t:reella tuttuja,kait siis sukulaisia ollaa..hmnn..miettii päänsä puhki..juu ei oo... :headwall: :LOL:

Kiitos paidan kehuista,oon saanu siitä muulloinkin ..v.2005 löysin sen tuolta american car shousta ja pakko olla asenne välillä päällä kun ei oikeesti aina jaksa,ja silloin ei tarvii selitellä :whistle:

HIh Jere on ruvennut nukkumaan niin hyvin et vaan kerran syö yössä ja yhtenä yönä jo nukkui aamu kuuteen asti loistavasti heräämättä ollenkaan. Outoa kun kohta saa nukkua ihan koko yön heräilemättä mikrolle pullon lämmitykseeen.. :)

Käytättekö työ potkuhousuja lapsilla?????????
Mä käytän kun ne on paljon käytännöllisempiä kuin collegepuvut tms. mut on vaikee löytää,meillä täällä savossa ovat kiven alla ja oon sitten huutonetistä metsästäny niitä urakalla,ja on ollu sieltäkin kovan tylön takana jos ei haluu tummansinistä eikä ihan millaisia retalaita vaatteita viitsi omiin nurkkiin pyörimään huutaakaan.ronkeli oon mut kun on jopa huutonetissä vara olla ronkeli... ;) :whistle:

Juu mä oon tällä hetkellä puoli blondi..päälli hiukset on valkeet ja alta oman väriset...kai koitan silläkin kertoo välillä käytösestäni et koittakaa ymmärtää.. :LOL:
palaillaan astialle!!

Nappa ja jere5kk
 
Pakko oli tulla kuulumisia laittaan, vaikka uni jo silmässä vähän kiusaakin. On taas vierähtänyt jokunen päivä viime kerrasta :whistle: voi kun oli kiva nähdä kuvia teistä ketä täällä pyörii =) pikkusen oli erilaisia, kun mitä on mielessään aatellut, mutta hyviä tyyppejä silti ;) ja ihania vauvojen kuvia myös oli. Mun pitäis kans laittaa kuva meidän poitsusta kun sais vaan aikaseks :whistle: Myyrä muuten, sä olit niin kovin tutun näkönen tossa sun kuvassa, mut enpä saanut nyt mieleen et minkä takia. Jos vaan vaikka muistutat jotain, en tiiä :)

Mekin oltiin tossa taas mökillä muutama yö ja ens viikolla lähetään varmaan taas jokskin aikaa. Siellä menee aika kyllä nopsaan, kun tytötkin tykkää häärätä pihalla aamusta asti ja tekemistä riittää. Aatu nyt ei vielä ulkoleikeistä niin välitä, mut hyvin tuokin tuntui siellä viihtyvän. Ainut kurja puoli vaan on ne kaikki pörriäiset. Meillä kun on tuo esikko niin herkkä kaikille pistoksille, että vähän saa pitää silmällä ettei mikään pistäis. Mut joku hemmetin hyttynen kerkes tietty sitä pistään silmäkulmaan ja eikös se sit alkanut turvota :( sellanen patti ympäröi nyt tota toista silmäkulmaa ja yläluomi myöskin turvonnut. Zyrteckiä kyllä saa, lääkäri määräs sitä viime vuonna käytettäväks kun jonkun ötökän (paarma kai) pistoksesta turpos koko silmä umpeen ja puolet otsasta, oli kyllä hurjan näkönen. Sillon sai kortisonitabletin ja lähti sillä sit laskeen. Kurjaa tommonen. Onneks tyttö ei oo siitä moksiskaan, äitin silmään vaan näyttää niin ilkeeltä :/

Meillä ollaan nyt syöty jonkin aikaa sitä riisipuuroa, hiutaleista tehtyä. Välillä maistuu Aatulle ihan hyvin ja välillä taas ei avaa suutaan sitten millään, kun pitäis syödä. Sit ollaan maisteltu mustikka-vadelma sosetta ja siitä tuntuu tykkäävän, eikä oo siitä mitään oireita tullut. Seuraavaks otetaan varmaan porkkana koekäyttöön, mut kiirusta ei ole, sillain pikku hiljaa. Ja kun poika kasvaa kumminkin hyvin, niin eipä ainakaan ruuasta ole puutetta :D neuvolassa juuri käyty ja painoa kertynyt jo 9kg ja pituutta jo 70cm, eipä se alkumitatkaan mitään pieniä ollut ;) kaikki muutenkin oli ok ja ilonen reipas vauva on, niin mikäs sen ihanempaa :)

Joku kyseli hiustenlähdöstä. Täällä on myös alkanut se vaiva, tosi inhottavaa. Mut onneks sekin loppuu jossain vaiheessa. Mulla on jokaisen lapsen kohdalla alkanut hiukset tippuun vauvan ollessa 3-4kk, en muista kyllä kauanko sitä jatkui, mut joka kerta se tuntuu yhtä kurjalta. Tuntuu et kaljuks tulisi..mut ei kai sentään :whistle:

Jotain piti vielä kirjottaa, mut unohdin jo :ashamed:
josko sitten painuis sinne pehkuihin, niin toimis tää pää vähän paremmin aamulla (niin varmaan juu) mutta kirjottelen taas, kun tuun koneella poikkeen. Hyvät yöt!

sayenna ja aatu 4kk 5pvä
 
Juu hiuksia lähtee ja se on ihan hirveetä. Jouduin poistamaan meidän olkkarin matonkin, kun se oli täynnä mun hiuksia vaikka kuinka sitä imuroin. aina oli oskarilla nyrkit täynnä hiuksia...kun oli peitoltaan päässyt matolle...kun pestiin v-loppuna matot niin se oli ihan uskomatonta paljonko sitä hiusta lähti pesussakin,...ihmettelne miksen ole kalju jo kun suihkussa tukkii viemäritkin ja sitetn jo harjassakin on aina paljon...
Mutta kaippa ihmisellä on sitten hiuksia sen verran että on varaa lähteäkkin :)

Meillä ei käytetä potkuhousuja...minä taas tykkää gollece housuista....talvella oli potkarit alla sukkahousuina niin kuin,mutta ei muuten juurikaan. Mutat eipä niitä taida tuolla kaipoilla olla paljoakaan.

Meillä on yskää ja nuha....harmi taitaa vaan tulla auton ilmastoinnista se on aika katala juttu....tänään oli aamusta taas lämpöäkin 37.4....
 
Meilläkin on nuha ja yskä päällä. (koko perheellä) Saku on alkanut nukkua yöt niin huonosti ton tukkosuuden takia, että vien sen tänään lääkäriin. Viime yönä ressukka heräs seitsemän kertaa yskään tai rohisevaan nenään. Sakulla on ollut pientä nuhaa jo yli kuukauden!!! :snotty:

Ja hiuksia multakin lähtee ihan tuppoina. Parin päivän välein harjan joutuu puhdistamaan, kun on aivan täynnä hiuksia. No onnex mulla niitä hiuksia riittää. Kampaaja sanoi, että puolet liikaa... :)
 
epuska
Moi,
Mulle tuo hiustenlähtö ei oo uutta, kun oon kuuden vuoden ajan kärsinyt alopeciasta. Kaksi vuotta oli kaikki hiukset pois. Nytkin pää osin kaljuilee. Ja tukkaa lähtee myös paljon. Täytyy toivoa mun tapauksessa, että edes osa siitä palaa takaisin, vaikka kyllä sitä sopeutu elämään ilman tukkaakin.

Meillä tuo mustikka on kanssa herkkua, sitä tyttö popsisi vaikka kuinka. Muuten on maisteltu vasta bataattia, eikä siis kumpaakaan kovin paljoa. Tuo kiinteä ruoka tuntuu vaikuttavan myös siten, että päiväunet pitenee, se on tietysti ihan mukavaa, kun ne tähän saakka on olleet n puoli tuntia.

4r5rfk siinä teidän vauvoille terveiset meiltä...
 
Jotenkin kaikki olette niin itsenne näköisiä. Vähän aikaa kun kuvia katselee, niin tuntuu että niinhän se olikin. Paitsi pulleroballerina, jonka kuvittelin nimensä mukaiseksi. Te näytätte aivan liian hyviltä ollaksenne usean (pienen) lapsen äitejä. Musta itsestäni tuntuu että mä näytän neljäkymppiseltä viiden lapsen äidiltä, vaikka on vaan yksi lapsi ja sekin on helppo kuin mikä. Onkohan mulla itsestäni edes yhtään siedettävää kuvaa... olis kyllä hauska tietää millainen kuva minusta on muodostunut.

Neuvolakuulumisia: Painoa oli 6840g (viimeksi 6190g) ja pituutta 65cm (61,4cm). Painoa on tullut hirveästi mutta kun pituuttakin on tullut noin paljon, niin painokäyrä on lähtenyt laskuun. Pipo on nyt 43cm (41,6).
Pinja on vähän kiukkunen ollut rokotuksen jäljiltä vaikka ei itsenytkään yhtään kun rokotettiin. Sitä otti niin paljon päähän se että pidettiin kiinni, ettei se tainnut edes huomata piikkiä.

Mä olen etsinyt itselleni uusia vaatteita ja yhden mekon ostinkin. Paino on laskenut 15kg siitä kun olin viimesilläni raskaana. Vielä -5kg, niin olen tyytyväinen.

Joku kyseli kokemuksia ERGOsta. Olen ollut tosi tyytyväinen. Se on nopea pukea ja riisua ja mikä tärkeintä Pinja tykkää olla siinä tosi paljon. Melkein tulee itku siitä kun sen ottaa pois. Ja ulkopuoliset on sanoneet että näyttää rauhoittuvan siihen, kun reppuun laittaa. Joka päivä olen sitä käyttänyt ja usein pitkän kauppareissun jälkeen Pinja haluaa olla sylissä ja on tosi helppoa laittaa se reppuun ja työntää samalla vaunuja kahdella kädellä. Ostettiin se osittain myös tulevia vaelluksia silmällä pitäen. Se myyjä sanoi että jaksaa kantaa vielä hänen 5v lastaan (20kg), mutta lapsen jalat alkaa olla tiellä.
Ergossa voi kantaa edessä, lantiolla tai selässä. Pinja on vielä liian pieni selässä kannettavaksi, mun mielestä, mutta sitten on kyllä kätevä tiskata tms. kun edessä on tilaa. Käytettynä ne maksaa vielä 70-80?, joten laskeskelin ettei käyttökustannukset ole niin suuret, varsinkin jos sen pitää hyvin. Ainakin Jumbossa niitä näkee tosi paljon.
Olisin tietysti halunnut halvemmalla päästä mutta ei ollut vaihtoehtoja kun Pinja ei liinassa suostu olemaan eikä halvemmat rintareput tue lonkkia.

Lili ja Pinja 5kk, 5pv
 

Yhteistyössä