TAMMIVAUVAT 2007

Meilläkin aika menee ihan ulkohommissa. Sisällä käydään syömässä ja vähän siivoilemassa...

Ehdin jo tuossa lauantaina polttaa selkäni auringossa |O Nahka kivasti kiristää. Istuskeltiin ruokailun päätteeksi terassilla ja ihana viileä tuuli kävi siihen, en osannut arvata, että silleen aurinko ottais.

Annoin Joonakselle riisivelliä, siitä poju sai masun kipeeksi ja kakka meni vihreeks. :/ Joonas syö nyt pottua, porkkanaa, maissia ja tänään maisteltiin eka kerran kukkakaalta. Hyvin maistui. Hedelmäsoseita ei olla kovin ahkerasti maistettu, kerran mustikkaa, mutta siitäkin tuli masu pipiks. Tänään annoin laimeaa mehuakin ja hyvin maistui. Heti rupes huutamaan ku meinasin pistää pullon liian aikasin pois :D

Joonaksella on yksi uusi piirre; osaa jo vaatia. Tänäänkin kun isoveljet söi mehujäätä, Joonas katseli sitä puikkoa silmät tapittaen ja rupesi huutamaan kun pojat veivät mehujäät nokan alta pois :LOL: Eilen annoin Joonaksen katsella yhtä pelikorttia, pyöritteli sitä käsissään ja maisteli, huomasin sitten että se alkoi pehmentyä niin otin sitten pois sen niin Joonas rupesi huutamaan ihan kauheesti. Piti sitten vielä testata, että johtuiko se huuto sen kortin poisottamisesta, niin johtuihan se; annoin kortin takaisin niin huuto laantui heti ja yritti taas mutustaa sitä. Mut pakko oli ottaa taas pois ja huuto alkoi saman tien :D




Tuossa on Joonas viikko/pari sitten =) :heart:

:wave: taas,
Annette ja Joonas
 
Tänään tasan 5kk. :heart: Kylläpäs aika on hujahtanut!

Varpaat on meillä löydetty niin, että pojan pitää päästä istuma-asentoon (mun käsien varassa, ei siis itsekseen) ja siitä kytätä tiiviillä tuijotuksella noita kummastuksia. Kertakaikkisen ihmeelliset kapistukset.

Ville on myös aika vaativaista sorttia. Meillä pojan suurin himo tuntuu olevan mun Aamulehti.
Luen sitä melkein joka aamu lattialla Villen leikkimaton vieressä. Pari kertaa olen antanut pojan rytistellä lehteä ja siitäkös oikea tohotus syntyy. Mutta jossain vaiheessa tuo menee rikki ja suuhun, ja pakkohan se pois on ottaa. Siitä taas seuraa armoton kiukun huuto joka laantuu uudella paperilla tai maiseman vaihdoksella. Pitää siis lähteä vaipan vaihtoon tms. ;)

Mulla odottaa tuolla kaapissa omena-päärynä riisipuuro, mutta en vielä tohtinut aloittaa. Ville syö jo nyt niin montaa laatua, että jos vähän rauhoittaisi.
Niin, ja viikonloppuna mulla oli vahingossa jäänyt pöydälle kaksi 500ml:n Tutteli 2 purkkia ja mummi oli ne syöttänyt Villelle. Nyt on masu ihan vihreellä ripulilla. :(

Mitä harmia voi Tutteli 2:n syömisestä tulla tässä vaiheessa (5kk)?

Onpas kiva, että epuska ja muut tutut on vielä hengissä. :D
Minä ainakin ramppaan täällä jatkuvasti, kun talletan nämä juttuni vauvapäiväkirjaan. Mulle on luontevampaa tulla koneelle kirjoittamaan, kuin että paperilla rustaisin.
Lisäksi tähän on jäänyt jo varmaan jotenkin koukkuun. :whistle:
Ja jollain tapaa tämä on sitä aikuista seuraa mitä kaipaa.

Ylihuomenna onkin neuvola ja strategisten mittojen vuoro. Siihen asti, ei muuta kuin leppoisia kesäpäiviä kaikille!

Piti vielä laittaa, että oi kuinka suloinen Joonas on!

Jaa, ei tähän tuukaan enää "muokattu" ilmoitusta.
 
..nyt se ero alkaa näkyä lasten välillä...

Vihdoin viimein olen saanut sylivauvan opetettua maahan lelujen luokse. Vieläkään ei tartu leluihin ja pään kannattelu on raskasta mahallaan ollessa. On alkanut jännittämään, että näinköhän jää ylävartalonkin kehitys puutteelliseksi. Muistan kun esikoinen samassa iässä jo rytisteli sanomalehteä, tällä ei puhettakaan semmoisesta. On vaan sylissä ja hymyilee äitille/isälle. Veljeäkin kovasti etsii katseellaan. Mitat oli tuossa viime pe reilu 7 kg ja 63 cm. Oli siis ikää 4½ kk.

Nää uudet sivut ei ole yhtään mun mieleen, taidan tiputtautua vähitellen pois...
 
Hei vaan täältäkin. Ihan ihmeissään ollaan näiden sivujen kanssa.
Pinjan suurta herkkua on päärynäsose ja banaani etenkin jos sen vie isän kädestä. Talouspaperin ryttääminen ja maistelu on nyt in ja jostain kumman syystä Pinja löytää aina jonkun paperin vaikka niitä koko ajan korjaa pois. Ryömiminen onnistuu ihan hetken päästä, harjottelussa menee hermot aika pian, mutta josko se siitä.

Tänään ostin Ergon kantorepun kun liinassa Pinja ei viihdy ja käsissä ei enää jaksa kantaa. Siirryttiin joku aika sitten rattaisiin kun Pinja jo istuu ja niissä näkee niin hyvin ettei tarvi olla koko aikaa sylissä.

Mökillä Pinja viihtyy hyvin ja ERGO tulee sinne tarpeeseen. Syksyllä olis kiva tehdä joku pieni vaellusreissu.

Ens viikolla on neuvola, joten mittoja ei nyt tiedä. Ruoka maistuu niin hyvin että mahtaako paino olla vielä nolla-käyrällä, epäilenpä...

Varpaat on löytynyt mutta ei yllä vielä suuhun. Mielellään autossa potkiskelee jotain lelua.

Kuvaa en osaa vielä laittaa, ehkä ens kerralla.

Lili ja Pinja 3 päivää vaille 5kk.
 
voi kummastus näitä sivuja..hieno juttu toi kuva tohon mut miten sen siihen saa??? :headwall: :whistle: :ashamed: anette79 oli semmoinne ihastus et haluun oman kans.... ;)
Meillä Jere syö kuin hevoinen :LOL: niin ihan oikeasti syö ja juo maitoo ja vellejä. Neuvola on to joten sen jälkeen tiiän mittoja mut ei kaukana 70cm ja 8kg oo ja jätkä vasta 5kk :whistle: outoo on mulle ihan kun edelliset sällit paino vasta 1v 8,5kg ja pituutta tais olla sen 70 molemmilla....sinttejä ju :p :whistle:
meillä masulleen opittiin kääntymään vasta sunnuntaina noin niin kuin 5kk kunniaksi :heart: =) nyt siitä on tullut jo ihan tapa pariin päivään kovasti myös ryömimistä harjoittelee ,kaikkea hiplaa käsillä ja paperit pitää rytistellä ja heitellä ;) mukavaa seurata kun jäppinen kasvaa :heart:
Pitää ruveta harjoittelemaan tän sivuston käyttöö...

Nappa ja Jere 5kk2pvä
 
Lili: tuu kertoo heti kokemuksia tuosta ergosta!!! En kertakaikkiaan vaan opi sitä rengasliinan käyttöä :headwall: Ja siinä rintarepussa ei ollu pojan hyvä olla ku jalat alkoi sinertää :/ Tuommonen kantoreppu pitää vielä testata, on vaan sen verran kalliita vehkeitä et saa kyllä harkita vielä tartteeko sitä ihan varmasti :whistle: Ettei sit sekin lojota tuolla romuhuoneen hyllyllä käyttämättömänä...

Tänään oltiin ulkona ihan vaan niin et vauva makoili peiton päällä varjossa. Uus juttu niin viihtyi hyvin, ei ollu niin kuumaa ku vaunuissa. Päivällä unia ottaa neljät noin ½-1h kerrallaan. Vaipanvaihdot alkaa oleevaikeeta ku koko ajan pitäs päästä mahalleen pyörähtää. Nyt se oppi menee toisen kylen kauttaki sujuvasti ja ei oo pariin päivään kääntynyt ollenkaa sillä toisella puolella. Ja ihan tyysin on unohtunut miten käännytään takas selälleen :snotty:

Mut nyt saunaan, palaillaan taas. Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Nonni. Möläytin tänään taas oikein järkeviä.
Esikko on koko päivän yrittänyt pomottaa ja mikään ei ole kelvannut. Iltapalan jälkeen sanoin, että nyt suihkuun pesemään varpaat ja sitten nukkumaan -> kamala huuto ja kirkuna. Siis ihan kunnon kirkumista tauotta ja kauan. Ja vaan siksi ettei nyt sattunut suihku huvittamaan.
Naapurit alkoivat taas parveilemaan tuossa pihalla "juttelemassa". Menin sitten tokaisemaan 3-v:lle, että joku pian luulee että täällä hakataan sua tai jotain. :headwall: :headwall: Ensi reaktio oli tietenkin lohduton itku:"mää en halua että mua hakataan..." Just.
Sarjassamme "mitä ei ikinä kuuna kullan valkeana saisi muksulleen sanoa". Eipä sitä näköjään itsekin kiukuspäissään oikein hoksaa ennen kuin vahinko on jo tapahtunut.
Taidan olla tästä lähtien karmea lapsenhakkaaja tai jotain. :/

Epuska: Ei tuo hoitopäivätahti kovin kamalalta kuulosta, varsinkin kun tyttö saa olla omien isovanhempien luona. Mikäs sen mukavampaa, kun oma mummi hoitajana.

tiukkapinnainen suurisuu lopettaa tältä erää :headwall:
 
Hohhoijaa.. Kertaalleen jo kirjoitinkin, mutta sinne ne pölähti bittiavaruuteen. :headwall:

Eipä ole juuri koneelle kerinnyt istua, kun tulee vietettyä kaikki ylimääräinen aika pihalla. Ihana kesä!!! :heart: :heart:

Sivutkin on muuttuneet sitten viime näkemän. Ihan jees, mutta totuttelua vaatii. Rekisteröintipakko on kyllä hyvä asia, josko vähän parantaisi keskustelun tasoakin. Minä en viitsi edes muita keskusteluja lukea kun äidit siellä parjaavat toisiaan minkä ehtivät. Täällä on onneksi kiva käydä! :wave:

Meillä mennään ihan täystissittelyllä edelleen. Olikos täällä muita maitosuita vai joko kaikki syö pöperöitä? En ole vielä nähnyt tarvetta aloittaa kiinteitä, kun poika näyttää hyvin kasvavan ja kehittyvän. Kotivaa'alla punnittuna herra painaa nyt about 9,2kg. 13. päivä on vihdoinkin neuvolalääkäri, joten sitten saadaan virallisempaa tietoa. Yöllä syödään 2-3 kertaa, mutta unet jatkuvat heti kun on massu täynnä. Roope nukkuu meidän välissä, joten nukutaan kumpikin siinä syömisen ohessa. :)

Kaksi hammasta löytyy alhaalta ja lisää on kuolan määrästä päätellen tulossa. Tuttiakaan ei enää syödä silleen perinteiseen malliin imien vaan sillä lompsutellaan ikeniä, eli taitaapi siellä jo tulevat hampulit kutitella. Ylöskö ne seuraavat siis tulevat?

Roope viihtyy hyvin lattialla lelujensa kanssa ja pyörii paikasta toiseen. Peppu nousee jo korkealle kun on mahallaan, joten kaippa tuo kohta jo hoksaa miten eteenpäin pääsee. Tähän saakka ollaan menty vain peruutusvaihteella. Jalkojaan hän katselee, mutta ei vielä ole osoittanut sen kummempaa kiinnostusta niihin.

Valtavan iloinen poika Roope on edelleen, eikä edes hampaiden tulo aiheuttanut mitään kitinöitä. Vähän levottomammin nukkuu ja sylissä tykkää olla enemmän. Helppo ja tyytyväinen vauva.

Roope on alkanut hekottelemaan eläimille. Koiralle ihan kiljutaan riemusta, se varmaan näyttää vauvan silmissä nauravalta kun läähättää. Pihalla taapertavat kanat on ihan Roopen suosikkeja. Kohta tulee ihmettelyn aiheita lisää kun näinä päivinä pitäisi kuoriutua tipuja. Taitaa tulla eläinrakas poika.

Jaahas. Pikku-ukko kuuluu juttelevan tuolla sängyllä, joten eikun menoksi taas.

Ihania aurinkopäiviä kaikille!!! :wave:

Terkuin Hilmuska ja Ropert tänään tasan 5kk :heart:
 
Meillä viihdytään nykyisin kaikkein parhaiten nakuna lattialla! :D
Ainoa pieni ongelma on se, että Jere tarraa kokoajan vehkeistään kiinni. :LOL:
Sit tulee poru, kun sattuu.. Vaikka kuinka viihdyttäis ja esittelis leluja tms. niin käsi menee sinne haaruksiin kuitenkin. Inhan näköstä, kun se pikku nakin palanen venyy.. :LOL: :LOL: :LOL:
Kaippa tää on joku vaihe.
Jere on ruvennut katselemaan isäänsä välillä alta kulmien, ei vierasta, mutta katselee totisena. Isä tulee töistä kotiin just päikkyjen aikana ja he näkevätkin toisensa vasta joskus 6-7 maissa illalla. Aamukin menee ohi, kun me ollaan alettu nukkumaan 9 asti! :D
Onneks kohta alkaa miehellä kesäloma!
 
Strategiset mitat: pituus 65,7cm paino 7605g ja pipa 44,3cm.
Me saatiin kummatkin rokotukset. Mä sain jäykkäkouristusrokotuksen ja Ville oman piikkinsä. Tällä kertaa ei tullut edes itkua, vähän vaan ahdisti, kun pidettiin kiinni. Siis mulla :LOL: no ei kai....

On kyllä ihana ilma! Ville viihtyy rattaissa, kun selkänojaa on vähän nostettu. sieltä näkee mukavasti maisemia ja ilma kulkee.
Nyt me voitaisiin muuten aloittaa jo puurot ja liha. Oi meidän pikkuvauvaa, ei enää olekaan niin pikku. :'( Leuka tässä alkaa väpättämään. Ei vaan, kiva se on kun kehitystä tapahtuu. :D

Jere onkin aikaisin löytänyt tuon hauskan ulokkeen mitä voi venytellä. Se on todellakin aika hurjan näköistä kiskomista välillä. =)

Onpas mulla taas hymiöiden suurkäyttöpäivä.
Sadun luvulle. :wave:
 
Noniin, osaisinkohan tänne kirjoittaa...
Siis ihan uppo-oudon näköiset sivut. Vaikkei oo kauheen kauan, ku viimeksi kirjotin.

Meillä oli joskus viime kuun lopussa neuvola ja mitat oli 7180 ja 64 cm. Vielä vähän näkyy se rs-virus painossa, ei ole korjautunut ihan entiselleen.

Hilmuska, meilläkin mennään täysimetyksellä. Mies haluis jo maistattaa pöperöitä, mut mä en suostu. Ku kerranki onnistuu imetys, niin imetän kyllä sinne 6 kk ikään ennen ku ruvetaan muita ruokia maisteleen. Mutta kyllä Pete välillä ruokapöydässä on sen näköinen, että hänellekin pitäis jotain olla tuuppaamassa suuhun.

Meilläkään ei enää nukuta ulkona vaunuissa. En tosin viitti näillä helteillä viedä edes kokeeksi, on sisällä sen verran viileämpää. Enkä muutenkaan oo niin hirveesti tuolla siitepölyssä viittiny nukuttaa. Neuvolassa vaan sanon, että joo joo nukkuu ulkona joo. Nuo muilla mailla asuvat tutut ja sukulaiset aina ihmettelee, ku täällä nukutetaan vauvoja ulkona. Mistään muusta maasta en tiedä vastaavaa tapaa. Tosin ei niitä tuttuja nyt niin monessa maassa asu!

Ollaan lähdössä viikon reissuun viikonloppuna. Vähän jännittää, miten menee mökillä tuo vaippailu. Meil ei oo ollenkaan ollu kertsejä käytössä. Mökillä taas ei oo pesukonetta eikä kuivausrumpua (ylläriylläri). No, harsot kai huuhtasee aika helposti.

No nyt Pete huutelee tuolta päiväunilta heräämistään. Täytyy mennä,
Moikka!
TeeTee
 
meillä pitkästä aikaa nuo lapsoset nukkuu samaan aikaan niin äitee pääsi tännekin kirjoittelemaan. tuo kuumuus vaivaa meidän neitiä ja unet on lyhyitä nukkuu sitten ulkona tai sisällä. nyt laitoin ulos nukkumaan kun tuo esikko metelöi sen verran ettei vauva olis saanut nukuttua.

ulkona on ihana olla aamusta iltaan. tosin kun tuota esikkoa ei voi hetkeksikään jättää yksin ulos niin välillä rasittaa "pakkoraahaaminen" sisälle että saadaan eväitä ulos tms. kovin jo harkitsen serkkupojan hakemista tänne mein seuraksi.

tarttis ryhtyä nahkasohvia putsaaman. on aika reilusti maitotahroja tuossa sohvassa. ei vaan kiinnosta ruveta hinkkaamaan.

meillä neuvola 12pv ja sitten tiedetään mittoja. tänään alkaa synttäriputki. 4 päivää riennetään kylästä toiseen ja juhlitaan. ja mahdollinen bikinikunto on kadonnut kun jatkuvasti herkuttelee :p :ashamed:
 
Täällä taas :D Eikä vieläkää oo silmä tottunut uusiin sivuihin :|

Hilmuska: Teillä kuulostaa elämä ihanan leppoisalta! Kaikenkarvaisia eläimiä ja täysimetystä, kade oon B) Voi ku meki päästäs äkkiä muuttaa maalle...

Myyra: Nuo möläytykset lasten kuullen on kivoja joo! Saa välillä tosissaan varoa sanojaan... Meillä esikoinen koko ajan hokee ja kyselee tyyliin "äiti saako laittaa sukan jalkaan, äiti saako laittaa toisenki sukan jalkaan" :whistle: Siis aivan kaikesta! Ihan ku meillä ois kaikki kiellettyä ja kaikesta pitää kysyä lupa! :eek: Välillä nolottaa kaupassa yms ku poika kyselee. Nyt siis 3w ja mahoton kyselykausi muutenki päällä. Ei vaan jaksais kokoajan olla selittämässä, miksi ihmisellä pitää olla nenä, pää, jalat yms :snotty: Pitää toivoa et sit esikko puheliiaana vastailee ku tää kausi pukkaa toisille lapsille :D

Ja vielä satup79: Voimia sulle yö heräilyihin! Ota vähän vapaata, miehelle vauva hoitoon ja ite nukkumaan! Tuo jatkuva heräily kuukaudesta toiseen on tosi rasittavaa! :hug:
 
Kiva oli lukea taas mukavia kirjoituksianne =)

Meillä oli eilen lääkärineuvola (4kk) ja mitat olivat : 7,8 kg ja 66 cm.
Nyt oli kuulemma paino tasoittunut pituuteen nähden.

Meidän tyttö ei kans viihdy vaunuissa näillä helteillä vaan nukutan sisällä päiväunet mut nekin olleet lyhyempiä näinä päivinä, johtuisko kuumuudesta sitten.

Meillä mennään kanssa vielä täysimetyksellä ja usein syö. Öisinkin 2-4
kertaa.

Sori nyt mentävä nukkumaan tuli lyhyt kirjoitus



:whistle:

 
Tultiin juuri Tayssista jossa käytiin eka röntgenissä ja sit vielä lasten kirurgilla.
Kaikki oli kunnossa, pään saumat ja aukile ovat vielä sopivasti auki, ja pääkin siittä muotoutuu pikkuhiljaa. Oli aivan mahtava lääkäri, kerto kaikki sillain et itsekkin ymmärsin. :D Oli vissiin aika raskas reissu, kun Jere nukahti just ennen lääkäriä väsyhuuto kohtauksen jälkeen mun syliin. Tutkittaessakin poika vaan nukku. Kotona syötiin ja kippasin jätkän sänkyyn, jonne putos heti.
 

juu neuvolassa käyty ja mittaus meni pieleen eikä sitten kiukkuista lasta uudelleen enää siihen laitettu joten pituuteen ei saatu kuin 0.5cm lisää.. Mitat oli 7650g ja 65,5cm pippa oli 43,1cm ,hyvin kuulemma kasvaa ja pituuttakin on enemmän kuin mitä mitattiin joten ei huolta..vaikka äiti huolestuikin kun pojan kasvu nyt ns.tyssäsi tähän :/ lohdutteli et ei mitään tää on normaalia,juu mut kun kaksi kitukasvuista poikaa on jo kasvattanut niin haluis ihan yhden normaalisti kasvavankin.. :ashamed: onko se niin kuin liikaa pyydetty ;)
hih..puuroja käski aloitella et yösyönnistä alettais päästä eroon....joo helppo sanoo mut kun ei oo herkkuu se puuro,yök ja oikein puistattaa... :x :xmas: ollaan jo siis herjoiteltu asiaa..
ihania nää muksut,jere se ei vaan nukkunut kuin puol tuntii et saa nähdä mitä tää piikki päivä tuo tullessaan.. :|

Nappa ja Jere 5kk4pvä
 
Eli painoalöytyy 9055g :whistle: ja pituutta 68cm. Ja neiti 4kkja 2vko. Pipo oli 43.2cm. Lekuri kattos tytön ja kaikki oli niinku pitikin. Ylemmällä käyrällä kasvaa hyvin, atopiaan taipuva iho... :| Ja rintamaidolla mennään. Kun hyvin kasvaa, niin puolen vuoden iässä alan vast muuta sapuskaa antamaan. Kauheeta ku just heitin 62 vaatteet jemmaan ja kohta saan 68 laittaa kans. Kyl 68 housut on useimmat ainakin ihan reiluhkon kokosia ja paidatki menee ainaki tän kesäkuun ajan.. Toivottavasti. Onneks tytön kummitäti on kova ostelee vaatteita :) ja itekkin tulee lindexissä käytyy täydentämässä vaatevarastoa pikkuselle :)

Miten nää lapset kasvaa näin nopeesti.. Just me vast kirjoteltiin odotuspuolel ja kohta ollaan jo puolvuotiaita. Aika haikeeks vetää mielen.

On hauska juu vaippaa vaihtaa ku toinen yrittää koko ajan kääntyy, mut eipä onnistu ku äippä pitää kättä masun päällä ettei pääse ku hiukan kyljelleen :)

Ja meil menee öisin kans n.3 tunnin välein syöminen.. Nyt kun on ollu näin kuuma, niin sekin varmaan vaikuttaa et välil sekä äiti että tyttö nukkuu levottomasti. Viime yönäkin Aada pari kertaa heräs, parkas muutaman kerran ja nukahti kun laitto käden masun päälle. Et pikkasen väsyttää *haukotus*

Mut on ollu ihanat kesäiset ilmat ja mekin päivittäin kävelyllä ollaan käyty, partsilla ihasteltu orvokkeja silmät suurina :)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!
t.Pepsu ja Aada 4kk 1vko 6 päivää :D
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:heart: :heart:



Nukkuva lapsi on kaunis, eiks vaan =)

Annoin Joonakselle eka kerran liha-perunasosetta :whistle: Jännityksellä ootan, kuin käy.

:headwall: Joonaksen neuvola-aika meni sit huti! Maanantaina olis ollu, mut tämä hatarapää unohti kokonaan. Aamulla neuvolantäti soitti, että pääsikö unohtumaan, olin ihan että häh. Joskus aikoinan on kerran esikoisen neuvolakäynnille unohunu kans mennä, mut on niin harvinaista multa, et unohtelen tärkeitä asioita. :headwall: Noh, mennään sit kuun lopussa samalla ku tuolla kolmosella on 2v-neuvola.

Mun piti jo viimekerralla antaa voima :hug: kränälle.
 
Mua kiinnostas oikeesti tietää minkä näköisten äitien kanssa täällä palstalla keskustelen. Vakkarikirjoittelijoista olen luonut jonkin näköisen mielikuvan ja haluttaisi tietää osuuko noi mielikuvat ollenkaan kohdalleen :D

Paljastakoon itsensä ken haluaa =)

Minä aloitan.. tässä minä olen, 28-vuotias nuutunut neljän lapsen kotiäiti ;) Ja jos joku on luonut mielikuvaa minun ulkonäöstäni, niin kertokoon nyt menikö metsään vai mitä? :D

SILIVU PLEE

:kieh:
 

se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön...,ei ollu tuoreempaa kuvaa kuin 3-4kk takainen kuva..mutta siinä ne perus elementit... ;) :whistle:
taitaa olla väsyneitä 28 äitejä enemmänkin...kolme muksua vie voimat kuluttaa... :whistle: ;)
 

Yhteistyössä