TAMMIVAUVAT 2007

minä myös lähden mukaan leikkiin. mut huomasin et on vain muutama sairaalakuva meikäläisestä. viime kesältä ei yhtään eli seuraavat on 2 vuoden takaisia hääkuvia. niitä en nyt viittii ruveta esittelemään. tässä kuva joka on juuri otettu. kesäinen hellepäivä on muokannut tuon kampauksenkin loistavaksi :LOL: ja ehostaa ehtii tosi harvoin, tosin näin helteillä ei pysy pakkelit kauniina.

ja vuosimalli on 83

kanappa ja mikki hiiri... teistä olen saanut ihan erilaisen mielikuvan :D Eli ihan metsään meni mun mileikuvitusleikit niiltä osin :kieh:

Hilmuskasta taas olen kuvitellut aikalailla oikein.. tosin olen ajatellut, että olet hieman pyöreämpi ja tumma pitkä tukka olis leteillä :D

Ja hei mua naurattaa tuo oma naama tuolla, en oo oikeesti tollanen möllöttäjä :LOL: Ois tietysti voinu vähän hymyilläki, mut tuntuu teennäiseltä venyttää suupieliä täällä yksikseen.

siis arvaa mitä! Kun sun tuo nikki on Myyra, ja täällä hengaa myös Myyrä... Menin siis kattomaan sun profiilista Villen kuvaa, ja sieltä mitään löytyny, vaan aukesi MyyrÄn profiili ja viimeiset keskustelut. Hän oli sitten kirjoitellut vauvan sydänäänistä, että nyt toisesta raskaudesta kuuluu jne. Heti nakkasin yv:tä muka sulle, niin menikin tuolle Myyrälle ja hän sitten vastaili että ei me kyllä tiietä toisiamme. Eli tämä varoituksen sanana, ei näköjään tää ohjelma tai mikä ny onkaan tajua eroa ääkköissä. Kovin yksityistä viestiä ei siis kannata lähettää.

Nojuu tämmöstä siis. Kiva nähdä teidän kasvoja, ite en taija uskaltaa laittaa kuvaa... Mä en oo oikein osannu kuvitella ketään minkään näköiseksi. Ehkä eniten yllätyin Hilmuskasta. Sähän olit kans kestoiluhörhö, eikö niin? No mä siis oon, mutta että kummatki sitten ollaan jakkupukutyyppejä vielä. Siis ehkä nimimerkki ois viitannu johonki boheemimpaan suuntaan. Nojuu täytyy mennä, Pete itkeskelee itsekseen.

TeeTee

Onnistuimpas! :D Kiitokset Hilmuskalle neuvoista! :hug:

Kuva on otettu viime juhannuksena mökillä, jossa viihdyin jopa yhden yön katsellen muiden juomista..
Niin ja olen vuosimallia -75, ikäloppu siis.. :LOL:

Ihana tukka sulla Annette! Ja Kanappalla on tosissaan siisti paita, haluu kans tollasen!!!

On kyllä ihana katsoa muiden vauvojen kuvia, tarvii itsekkin valkata Jerestä joku kiva.. :heart:

Heh.. Jooo kestoiluhörhöhän minä, ihan täys-sellainen B) . Jos oikein tarkkaan katsotte tuota Roopen kuvaa tuolla ylimmäisessä viestissä niin näette yhden lempparivaipoistani. =) Äitini tekee meille mitä suloisempia mittatilausvaippuleita, joissa Ropsun kelpaa poseerata.

Vähänks tää on kiva nähdä minkänäköisiä täällä kirjoittelee. Nyt ei muuta kuin bongailemaan tuolla ihan livenä... ;)

. väsynyt äitee täälläkin..... hellettä pukkaa ja samoin migreeniä. ensi viikolla neuvola. olenkin tuputtanu ihan urakalla ruokaa emmille. jos se siitä paino nousis. jaahas, jä nyt kärpäs jahtiin, mökki on täynnä kärpäsiä, nyt rupeis niitä nitistää hyvissä ajoin...et pääsis ajoissa nukkumaan....

Jahas, oli pakko taas tulla katsomaan oliko uusia "naamoja" paljastautunut :D

Nipsu, sä kyllä näytät aika lailla siltä mitä olin ajatellutkin :)
Poiosta taas olin saanut erilaisen käsityksen; vaalee, lyhyt tukka.... :)

Poiokos se sanoi minun tukkaa ihanaks :D Kiitosta vaan, mut toi on ihan mun hätäkampaus.. Tää mun tukka hapsottaa erimittasena joka puolella, et ei tätä kyllä viitsi auki pitää, joten nopein ratkaisu on vetasta letit. Etutukkakin roikkuu silmillä taas :kieh:

Joo meilläkin ollaan täyskestoilijoita. En ois uskonu, että yölläkin voi pitää kestoja. Mulla on menny kestoilu jo niin pitkälle, että avaan syssymmällä oikein asiaan liittyvän putiikin. Nyt äippälomalla ihan vaan sunnuntaiompelen, eli ei kovin paljon tulosta synny. Mut sitten kunhan kesän ja syksyn kiireet hellittää, täytyy pistää törinää pyttyyn, niin on sit vara olla kotona Peteä hoitamassa (ainakin toivottavasti). No mut nyt täytyy lähtä tekeen Petelle hellevaatteita, ku lähtään reissuun ens viikoksi. Toivottavasti pohjosessa tarkenee sillon.
TeeTee

Sama täällä silmä ei meinaa millään tottua! :eek:

Jaahas onnistuikohan kuvan laitto, toivotaan. Kuvassa ollaan Kristan kans, kolmisen kuukautta sitten. Taisi onnistua (muoks*) Tarkempaa kuvaa ei ollu, taidan pakoilla kameraa onnistuneesti.

Tiistaina oli neuvola (5kk), painoa 7550g ja pituutta 66cm. Ja piikki aiheutti kahden päivän kuumeen, tänään ei ole ollut ihan niin korkea. Ja hampaita tulossa lisää ja kauhee helle. Eli kitinää ja sylittelyä on riittänyt! B) Meillä Krista on alkanut syömään vain sängyllä ja sylissä ei ollenkaan. Maitoa siis. Mutta maitoa menee nyt tosi vähän, laskin että päivän aikana menee 4dl hukkaan, kun lämmittelen ihan liikaa. Ja varmaan hampaiden tuloa ennustaa kun soseet maistuu paremmin, tai sitten se vaan on täyttävämpää. Ja mekin mennään käymään silmälääkärissä sen karsastuksen takia, isovelikin tulee mukaan tarkistukseen. Kummallakin samaa vikaa huomattiin nyt.

Olipas ihanat kaksi päivää kierrellä kaupungilla! Käytiin melkeen joka liikkeessä joka vähänkään mainosti alea tai salea. Vaatteita piti ostaa itselle, mut tietty mukaan tarttui vain lapsille. Mut kyllä nyt on ollut hellevaatteille käyttöä. Kun olis vaan tarttunut ne ruokalaputkin mukaan, niitä mie lähin ettimään alunperin! ne pienet kankaiset on aina likaisena, mut ne on muuten minusta tosi hyviä. Sais vain olla enemmänkin. Mutta taas kerrakseen tuli helteellä kaupoissa kiertelyä, ei taas enää tänä kesänä tartte kokeilla.

Kränä, kun minulle näytit sen pehmopaita liikkeen niin nyt siellä on tullut sitten käytyä hypistelemässä ja naureskelemassa hyville teksteille! :LOL: Ja ostinkin jo pari bodya mut ne meni sitten jakoon.

Mutta kai sitä pitää raahautua tuonne ukon viereen, väsytti jo aiemmin illalla, mut kun ei heti pääse nukkuun, niin se meni ohi.

Vilipi ja Krista 5kk

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Hei TeeTee, mihin päin pohjoista ootte tulossa? Nyt täällä ainakin tarkenee, 24 astetta varjon puolella. *hikeä tihkuva hymiö*
Me käydään Suomen keskipisteessä ja sit ollaan Puolangalla mökillä viikko. Sinne mökille toivotaan hyvää säätä ennen kaikkea. Täytyy nimittäin isommat lapset majoittaa vintille tai telttaan, ja ei paljon naurata jos on jotain +10 astetta.

Mä toivonki, että pohjosessa on ens viikolla lämmin, ja täällä etelässä Tampereen kupeessa sataa aina öisin sopivasti vettä. Sain kyllä onneks yhden tutun lukiolaistytön nurmikonkastelijaksi. Siis kylvettiin joskus pari viikkoa sitten, ja nyt ku se on itänyt, se ei sais päästä kuivuun.

Mut nyt nukkuun. Öitä kaikille.

Ja vähänkö Vilipi Kristalla on ihanat hiukset!!!

tein löydön ja laitoin tonne profiiliin hetkeksi toisen kuvan. josko nyt vastais annetten mielikuvia?! tais joku muukin olla ajatellut tuon poion vaaleaksi. muidenkin kohdalla on aika metsään mennyt mun mielikuvat.

No nyt toi mikin profiilikuva on aikalailla samaa ku ajattelinkin! Ja Myyra, ihan tosi tuosta sun nimimerkistä sai tätimäisen mielikuvan :ashamed: :kieh: Mut oot kyllä aika kaukana tätimäisestä.

Ja TeeTeen Pete on kyllä tosi ihanan suloinen. Ihan mahtava hymy! Mä kun yritän ottaa Joonaksesta hymykuvaa, niin se aina menee ihan vakavaksi ku huomaa salaman välähtävän. Pitää yrittää olla tosi nopee jos meinaa hymynvärettäkään tallentaa. Tuo edellissivulle laittamani otos on kaikkein lähimpänä hymyä.

Pääsinpäs pitkästä aikaa kirjautuun sillai, et hyväksyy kirjoittamisenkin.

Ihana, ku ootte laitellu kuvianne. Mun taidot ei kyllä sellaseen riitä. Mut, mullakin on kyllä menny mielikuvat aikas pahasti metsään. Suurin yllätys oli kyl Hilmuska, jonka oon kuvitellu iiiiiiihan eri näköseks ja jotenkin olin luullu mikki hiirtä vanhemmaks, en oo tainnu ikinä kurkata profiiliis. Mut, ethän sie ollukkaan vanha. :D

Meille ei tänne kuulu mitään ihmeempiä. Kiinteet on ollunna pannassa jo viikon verran, kun niistä tuli sit kolmen viikon syönnin jälkeen masu kipeeks. Nyt sit pitäs taas uudestaan kokeilla, mut en tiä mitä siitäkin tulee. Viikolla piti alotella taas kunnolla, mut jo kaks teelusikallista aiheutti masu kivut. Mä, kun ehdin jo aatella, et kaikki menis nyt helpommin, ku tuon esikon kanssa. Yöllä siis tankataan korviketta, välillä enemmän ja vähemmän, mut yleensä herätään yöllä noin nelisen kertaa.

Olikos se Myyra, kun ei lähtenyt tapaamisiin "vilkkaan" isomman lapsen kanssa. Teretulemast vaan mukaan katsomaan, kun allekirjoittanut juoksee aina tuon uhmiksen perässä pitkin maita ja mantuja. Välillä on tällä mammalla jääny muitten äitien kuulumiset ihan sivu suun, kun on täytyny olla jossain muualla kuin siinä kahvikupposen ääressä. Viime tapaamisessa kävinkin nautiskelemassa ja lähdin pojun kanssa ihan kaksin liikkeelle niin sain mäkin istahtaa muitten kanssa. :D

Ihania ilmoja ollut ja muhun on iskeny lenkkibuumi. Olis vaan kiva käydä useemmin sillai ihan itekseenkin, mut miehen työ kyllä rajottaa sitä intoa jonku verran. Noh, kaippa ne lenkit menee noita kaksostenrattaitakin työnnellessä. Haba kasvaa... :whistle:

Aurinkoisia päiviä kaikille ja lisää kuvia kehiin. :wave:

Tässä ensimmäinen onnistunut hymykuva Jerkusta! :heart:

Vai että blondi.. Hih! :D Se täytyy tunnustaa, että olen
kyllä syntymäblondi, mutta tukka on tummunut ihan omia aikojaan.. :)
Kyllä on mennyt mielikuvat ihan päälaelleen, oikeastaan kukaan
ei näytä siltä, mikä nimimerkistä tulee mieleen..
Huomenna ollaankin Jeren kans koko päivä, ilta ja yö kaksistaan. Mies lähtee "koko rahalla" Sauna open Air festareille.. :kieh:
Mutta, Tammerfesteille lähden mä 14 pvä heinäkuuta! Sitä siis odotellessa!
Niin juu, ja onhan meillä vielä eessä Metallican ja Toton keikka! B)
Jere menee viikon päästä mun vanhemmille ekaa kertaa hoitoon, kun mennään miehen kans elokuviin. :D

Höh, mulla ei nyt näkynyt kuin oma kuvani, eilen vielä kaikkien muidenkin. On tää tekniikka sitten yllättävää.

Nyt on alkanut tuntumaan että mie en osaa hoitaa tuota meidän vauvaa! Siis tuntuu että miten ihmeessä mie olen saanu nuo isommat jo isommiksi. Ja sitten on ihan ö aapisen laidalla tuon nuorimmaisen kanssa. Taitaa vaan kuitenkin olla, että osaa olla niin tempperamenttinen ja voimakastahtoinen meihin muihin verrattuna, että se sillä kiukuttaa kun äiti ei aina ymmärrä.

Mitenkäs muut, tää on vähän tyhmää, mut jos teillä on herkkäuninen laps ja haluutte laittaa ulos nukkuun, niin ootteko pyytäny naapureiden lapsia olemaan hiljaa? Meillä on tuota lentomeluakin ja se jo aiheuttaa ylimääräisiä heijauksia. Vai laitanko vain sisälle, jos tympii se heijaaminen? Miten muut ootte toiminu? Meillä on takapiha sellanen terassi vaan , ja se ois rauhallinen, mut tietty se aurinko sitten möllöttää sinne koko päivän. Sisällä on nukkunut nyt, kun helteet, mutta haluttais vielä joskus tuonne uloskin laittaa. Ero on huomattava kun pihalla ei ole elämää, eilenkin nukkui pari tuntia. Nooh, pikkusieluisuus taitaa minussa vain nostaa päätään... :ashamed:

Meillä on myös nelivuotias, joka ei usko ekalla eikä vielä viidennelläkään kerralla et se todellakin pysäyttää koko liikenteen jos tuollainen pieni poikanen juoksentelee ympäriinsä. Tai et kaupassa voi olla ihmisiä joita tuotteiden tiputtelu lattialle saattaa ärsyttääm, mukaan lukien äiti. Tai kylässä lelut ei ole tarkoitettu minkään lyömiseen tai pelkkään ympäriinsä heittelyyn. Mut onneksi on kuitenkin enemmän niitä parempia hetkiäkin jo, joskus saattaa jopa totella.

Mutta takaisin sorvin ääreen, jos vaikka tekis jo ruuat valmiiksi, niin ei sitten tarvi kuumimpaan aikaan kuin grillillä lämmittää.

Vilipi

No nyt taas näkyy kuvat, ja ei ole kukaan minun mielikuvan oloinen. Tää on mukavaa!

Joo, niin tukkaa oli Kristalla ja on edelleen. Ja karstan poisto on vaikeutunut, harja suttaa tukkaa takkuun kun sitä alkaa nyhtään pois. Ja on muuten tukka aina pystyssä. Sieltä se aina nousee pyörteen reunalta hius kerrallaan pystyyn, vaikka kuinka harjais sitä alas märkänä.

Ainiin sitä et ne joilla kova koppa vaunuissa, niin joko olette ottaneet pois? Tai muutkin? Joko olette asettaneet istuvampaan asentoon? Ja mitä ihmettä mie sinne alle laitan? Patjan? (huomatkaatten, taas on niin tyhmiä kysymyksiä, mut ei vaan muista miten sitä ennen teki.... :ashamed: )

Vilipi (poistuu vähäksi aikaa takavasemmalle etsimään järkeään...jos sitä koskaan olikaan)

Vilipi oli eniten sen näköinen mitä olenkin veikannut.... ja Mikkihiirtä olin luullut vanhemmaksi heh. Tää oli oikeasti aika hauska. Täytyy kokeilla laittaa itekkin joku hetki.

Meillä on koppa ollut jo ainakin 1kk pois kokonaa....ja kun poitsu on hereillä niin on siinä yhen pykälän istuvammassa asennossa. Mulla oli siellä alla kaksinkerroin äippäpakkauksen makuupussi, mutta nyt näillä helteillä tuli kuuma siinä, niin ei ole mitään...onhan kai siinä vähän pehmustetta siinä ratas osassakin.

Meillä ei äänet haittaa nukkumista...joskus havahtuu hereille ja joskus ei. Naapurit meinaa hyssytellä nurmikon leukkuun kanssa jos meillä nukutaan...mulle tulee siitä vaivautunut olo....ei tartte iiden hyssytellä senkus leikkaa vaan. Poitsu saa tottua ääniin :) ja meneehän noita autojakin tuossa niin kyllä nekin tuo ääntä.

Meillä kukka- ja parsakaalit on tehnyt vatsakipuja...niitä ei nyt syödä enää...katotaan koska uskallaan taas kokeilla, mutta nyt on pannassa. Aluksi maissistakin tuli huutoa, mutat siihen tottui...elikkä meillä syödään kasviksista porkkanaa, maissia ja perunaa nyt. Ja porkkana on kaikkein lempein. Mentiin pitkään pelkällä porkkanalla...koska se oli aluksi ainut kasvis mikä sopi.
Hedelmistä en ole huomannut mitään oireita tai marjoista.
Puurotkin alouitettiin, ne on nyt lempparia...syö todella hyvin. Lopetetaan vellit kuhan noi valmiiksi ostetut juotan pois, mutta puuro pitää öisin nälkää pois. Saattaa olla öitä ettei poitsu herää kertaakaan syömään :) Kun on illalla syönyt hyvin puuron ja maidon. Mutat velleillä herää.

Juu mutta nyt muiden vuoro kirjoitella.

Vilipi
Itse en komenna muiden lapsia olemaan hiljempaa kuin silloin jos ovat meidän pihalla.. muutoin siihen ei taida olla oikein "oikeuttakaan". Tai niin mä ajattelen.

Mäkin olen miettiny kopan vaihtoa istumaosaan. Kun tuo jäbä ei kauheesti tykkää makoilla vaunussa, noh silloin kun on liikkeellä niin sujuu, mut jos pihahommissa ollaan niin sillon menee pikkuselta kyllä hermot heti. Aattelin, et jos pikkusen laittaa tyynyä pepun alle...

noh menen taas.................

Ja voi kun hän on niin pieni ja suloinen tuossa kuvassa (pusu pusu pusu-hymiö). Muitten vauvojen kuvat on olleet niin ison näköisiä, kun ovat myöhemmin otettuja. Hyvä idea tuo, että pistää vähäksi aikaa näkyviin ja sit poistaa. Vakiporukka näkee, mut sit ei jää ikuisiksi ajoiksi leijumaan tänne kaikenmaailman rekisteröimättymien puolituttujen pällisteltäväksi.
Siis tossa mä maaliskuun alussa, mutta nyt oon sit erivärinen. Otin eilen vähä tekoälyä.

MUOKS, otin kuvan poies.

Yhteistyössä