TAMMIVAUVAT 2007

Hiustenlähtö vaivaa täälläkin! Ihan kamalaa ku joka paikka täynnä nuita, ja mullaki on lähes takapuoleen asti hiukset että sitä pituutta riittää... :whistle:

Ja potkareita en oo käyttäny vauvalla ku ihan muutaman kerran vaan. Tykkään käyttää kollege housuja, alla ollu lyhythijainen body ja viileemmällä ilmalla paita jonka saa tarvittaessa helposti pois jos olo lämpenee :D Ihan harmittaa ku on saatu niin paljon vauvamaisia ja ihania puolipotkareita, potkareita ja kokopukujakin kokoa 68-74 lahjaksi ja mä en tykkää niitä käyttää... Pakolla ainaki kerran pistän päälle saa sanoa et käytetty on :ashamed:

Tänään aloitettiin vihdoin se puuro, tavallista kaurapuuroa veteen niinku muillekkin (ilman suolaa tietty) ja hyvin meni alas. Eka maistiaiset oli vaan irvistelyä ja ihmettelyä mut siitä se lähti menemään. Otettiin vaan vähän näin alkuun.

Ja nolona pitää tunnustaa et mä en juhlissa ees muistanu vauvan ikää :snotty: Kaikille vaan et joo 4kk se on, mies taas vastaili et puolivuotta :D Siinä sit kahvilla mietittiin et sehän juuri sinä päivänä täytti 5kk!!! Että näin meillä... eka lapsesta sitä kyllä muisti niin tarkalleen aina kk:t vk:t ja päivätkin päälle niin nyt... :eek:

Jaahas, päikkärit jäi taas lyhyeen... :/

Me käytetään kans aikapaljon college housuja.
Nyt kun nää lämpöset tuli, niin katkasin yksistä puolipotkareista nirkot pois. Näin saatiin vilposat, ohuemmat housut noille hellekeleille.

Mulla lähtee myöskin tukkaa aikalailla, on lähtenyt jo pitemmän aikaa. Vielä ei kaljua kohtaa näy, mutta jos samaa rataa jatkuu niin loppuhan ne ennenpikaa. Täytyis varmaan alkaa taas syömään vitamiineja, olokin on niin väsy kokoajan ja sit tulee nalkutettua miehellekkin heti kun se töistä tulee.
Voi parkaa!

Mä annoin tänään Jerelle aamulla ekaa kertaa puuroa. Riisipuurolla alotettiin ja hyvin tuntu maistuvan. :p Aikä kätevää tuo Muksun riisipuurojauhe. Lämpöseen veteen/maitoon vaan muutama ruokalusikallinen jauhetta ja se oli siinä sekotuksen jälkeen. Laitoin sekaan vähän persikka-banaani sosetta myös, kun tuntu aika mauttomalta.

sayenna: Oon ollut aikoinaan töissä kolmessa eri kaupassa eri puolilla Tamperetta ja joskus kesätöitä tehnyt leipäkonsulenttina. Siitä on voinut naama jäädä mieleen, tosin se on hiukan rupsahtanut vuosien varrella :kieh: . Pistä sinäkin kuva, mistäs sitä tietää, vaikka tuntisin sut. =)
Me asutaan muuten idässä. Ties jos ollaan samalla seudulla kuin te?

epuska:Mun pitikin jossain vaiheessa udella, mitä hiuksillesi kuuluu. Hyvä että ovat vielä tallella. :D

Hiuksista puheen ollen, täällä kanssa sataa edelleen karvoja. Nyt ei ihan niin rajusti kuin viimeksi. Johtuisikohan siitä etten imettänyt tippaakaan? Vaikka valuihan sitä maitoa kastellen paitani useana yönä. Turhauttavaa...

Nuha alkaa meillä jo pikkiriikkisen hellittää. Keskiviikkona on taas Taysin keikka, tällä kertaa korvalääkärille. Tuleepahan tarkastettua onko nuha mennyt korviin.

Ai niin! Toissa päivänä Ville löysi varpaat! Suuhun asti ei vielä taivu, mutta muuten ovat tutkimuksen kohteena.
Niin ja mahalta köllähtää takaisin selälle. Alkaakohan kierimään jossain vaiheessa? Ryömimisyritykset on niin pontevia, että kohta saattaa lähteä. No ei kai. Ainakaan toivottavasti.

myyrä ja ville 5kk

Matkustamisesta kysyttävää:

Voiko vauva olla monta tuntia yhtäjaksoisesti turvakaukalossa ?
Luin joskus jostain, että siinä istuminen vaikeuttaa hapensaantia/-kulkua jotenkin.
Päätettiin lähteä sinne Kuusamoon ja pitkä matka on taas edessä. Jos vaikka yötä vasten lähtisi.

Entä tietääkö kukaan mitään bed and breakfast-tyyppistä majoitusta T:re-Kajaani-Kuusamo tai T:re-Oulu-Kuusamo-väleillä? Mihin saa ottaa koiran?
Vaihtoehtona, jos sittenkin lähdetään aamusta ja alkaa ahistamaan. ;)

Vastailkaa jos jotain tulee mieleen. Kiitoksia etukäteen. :flower:

Myyra: Luulen että hapensaantiongelmia saattaa olla pienellä vauvalla kun selkä on ihan lötkö, mutta nyt ongelmana on musta se ettei siinä pääse vaihtamaan asentoa. Meillä Pinja jaksaa olla 2 tuntia yhteen menoon ja sit riittää (sen kuulee sitten naapuriautoilijatkin). :whistle:
Me ollaan suunniteltu syksyksi lapin reissua ja mietitään kuumeisesti että missä sitä oltas yötä. Yöjuna (autojuna) olis siitä kätevä että vois rauhassa hoitaa Pinjaa ja puuhailla ja silti matka etenis.

Pinja laittoi tänään jalan suuhun ekaa kertaa. Hyvin herkullista :p hikivarpaat.

Hiukset lähtee täälläkin. Niitä on joka paikka täynnä ja kun ne ulottuu puoleen selkään, niin se näkyy ja tuntuu. Tekis mieli leikkauttaa lyhyiksi, niin ei menis päätä myöten.

Täytyy mennä herättämään toi pieni unikeko

Lili

Lili77: Kiitos vastauksesta. =)
Me ollaan joskus tuota junaa kanssa mietitty, mutta se ei kulje sinne minne me mentäisiin ja sillä summalla ostaa bensaa mielin määrin.
Pihejä ollaan siis.:whistle:

Mä nyt tässä kehitän taas ongelmaa, vaikkei tuo matka varmaan mikään juttu olekaan. Esikkokin on istunut kaksi kertaa tuon reissun autossa eikä mitään maailmanloppua ole syntynyt, pysähtelee vaan tarpeeksi usein. Eikä kesälomalla pitäisi olla minnekään kiire. B)

Meillä on toiminut muuten hyvin se, että ostetaan matkalle valmiiksi pieniä leluja tms. euron krääsää. Aina kun tulee ahdistushuuto, annetaan uusi tutkittava kätösiin. Ja taas jaksaa matkustaa. ;)

Pakko tähän vielä lisätä, että vauvana ostettiin matkalle uusia lusikoita, puruleluja, pehmokirja yms. Yksitellen kun niitä antoi käteen niin hetkenmatkaa taas päästiin ihanassa rauhassa.
(Tuo pieni hetken matka on ainakin mun miehen käsityksen mukaan 76km, kun vaimoke valittaa todella kovaa pissahätää. Tästä mä jaksan aina muistuttaa...)

Katsotaan nyt kuinka reissu tällä kertaa menee. Ja onhan siihen vielä aikaa, joskus heinäkuussa sitten.

:wave:
Nyt sitte vihdoin ja viimein ostin niitä kestovaippoja ku oli tarjouksessa. Ihan vaan 2popolini M kokoa (5-10kg). Mutta mutta... Minusta ne oli ihan hirveän isoja!!! Tuntuu kamalalta laittaa semmonen hoikan pojan jalkojenväliin :eek: Että voiko nuihin kuoriin laittaa ohuempaa harsotaitosta tai jotain? Mahto tulla taas turhaostos :( Ihan normaalia "säästöjuttua" mulle, rahaa palaa enemmän ku liikaa ku yritän muka säästää... :/

Joo eli en mie sitten niitä naapurin lapsia alkanut komentelemaan, tuli vaan sellanen "nyt riitti"-olo. Ja me asutaan siis rivitalossa, vaikee sanoa mikä on kenenkin maata. Ja kun oikein aloin asiaa miettiin niin en tykkäis jos meidän lapsille joku huutais, sanoa saa. :( :ashamed: Hyvin tuo tuntuu nukkuvan silloin kun oikeeseen aikaan vaan vie ulos.

Mie tykkään potkuhousuista ja bodeista yhdessä. Meillä oli isommilla lapsilla aikoinaan 90-100cm isoimpia kokoja, mutta ne on jonnekin lainattuna jäänyt. Voi olla että nyt en ihan niin isoja laita, ne oli aika hitaat silloin vuoden ikäisenä kun aloin potalle opettamaan. Mutta nyt pidän pitkähihaisten ja lyhythihaisten kanssa. Tykkään taas noista meidän vanhoista hiutti kuluneista helteellä, on melkein läpinäkyvän ohuita, mutta silti suojaa auringolta. Vaatteista vielä, kiitti poio vinkistä! Mie olen vaan sukkiksia aina katkonu sitä mukaa kun käy pieneksi, voihan noita puolipotkareitakin katkoa.

Kristalla on vetänyt mahan jumiin, oiskohan helle tehnyt kuivuutta tuonne sisälle? Ei olla mitään lisätty eikä poistettu, se kaurapuuro tuli silloin viikko sitten uutena. Pakko hakea luumua lisäksi, vesikään ei tunnu nyt auttavan. Ei ole kipeänä tyttö, mutta ei ihan normaalia ole toi mahan toiminta nyt. Luulis että tuolla syönnillä tulee enemmänkin tavaraa.

Meilläkin mentiin jo kyljelleen! :D Otti eilen mobilestaan kiinni ja niin se kellahti. Ihan vielä ei mahalleen mennyt, toinen käsi painoi väärällä puolella. Mutta uskon että kyllä ihan kohta! Ja on oppinut maiskuttelemaan. Kauhean isolta tuntuu jo.

Mutta nyt loppui muisti, piti jotain muutakin kommentoida mutta eihän sitä kaikkea muista...

Vilipi ja Krista 5kk1vko

Myyra, mekin matkustettiin Rovaniemeltä Riihimäelle tässä pari viikkoa sitten. Ja takas. Ei tosin ole niin helle kuin heinäkuussa, mutta kyllä sai välillä mielikuvitusta käyttää että viihtyy. Lööppilehti olikin sitten suosituin! Sai jossain vaiheessa päivän iltiksestä kiinni ja sitä oli sitten kiva tuhota. Kunhan muisti jossain vaiheessa pestä käsiä, ettei muste mennyt suuhun asti. vauvapyyhkeet toimi hyvin pika-apuna.

Mutta ollaan me joskus esikoisen kanssa kesähelteellä matkusteltu pääkaupunkiin asti. Ja silloin menomatka meni päivällä, ihan tuskaa kaikille. Mutta takaisin tultiin yöllä ja yhtä kyytiä ajettiin. Se oli paljon mukavampaa. Lapsi oli meillä silloin vaunukopassaan nukkumassa.

Millaisia reittejä ajelette? Meille on tullut tavaksi valita kaikkia muita teitä kuin valtaväyliä, paljon mukavampaa ja näkee enemmän.

Mutta puuron keittoon! Riisipuuro hiutaleista lähtee kokeiluun. Vaikka maha vähän jumiikin.

Vilipi

Vilipi, se riisi kovettaa vatsaa, ei ehkä kannata vielä kokeilla sitä siis jos masu on muutenkin kovalla.

Me matkustettiin tuon kolmosen ollessa 5kk Kemistä Joutsenoon. Aamuyöstä lähdettiin, joten vauva nukkui alkumatkasta. Tiheesti pysähdeltiin ja venyteltiin.. hyvin meni reissu =)

Nyt olis tarkotus lähtä ens kuussa sama reissu tekemään, toivottavasti menee yhtä hyvin.

Joonas on oppinut pärisyttämään :D Huvittava näky. Mitä enemmän "räkä" lentää sen hauskempaa herrasta itsestään.

Nyt on pari päivää ollut hieman rauhattomampaa, en tiedä mistä johtuu (ei ilmoista ku nekin viileni jo täällä pohjoisessa), hampaitakaan ei näy eikä tunnu. Noh, ehkä ei mitään vakavaa :)

:wave:
Annette ja Joonas tasan 5kk

Nyt alkoi painonpudotus urakka. On se kummallista, että ihminen on niin hölmö, että päästää painon nousuun niin, että taas tuntuu lohduttomalta urakalta :( . Mulla on vielä 10 kg tiputettavaa, ennenkuin olen lähtöpainossa. Pistetiä aloitin laskemaan ja ensimmäisen viikon saldo -1,2 kg. Vielä tarvitisis aikas monta viikkoa laskea. Meillä on syyskuussa yhden sukulaisen häät ja siihen mennessä olisi kiva olla juhlapuku kunnossa.

Meillä Tirri oppi kääntymään päivälleen 4 kk ikäisenä ja nyt käännytään koko ajan, ihan väsymiseen asti. Varpaita myös tutkitaan jo kovasti. Soseet ei oikein vielä tee kauppaansa. Olen kokeillut itsetehtyjä ja kaupan, mutta ei ne vielä oikein maistu. Aina menee muutama lusikka kuitenkin.

Me oltiin tänään esikoisen kanssa hampilääkäärillä paikkauttamassa ne 2 alkanutta reikää. Tosi reipas poika oli. Hienosta makasi paikoillaan, vaikka ei puudutettu. Tosin lääkäri sanoi, että reiät olivat hyvin pieniä vasta.

Multa puuttuu mökillä olevista emmaljungista renkaat ja laitoinkin tonne kirpparipuolelle jo viestiä, mutta kysynpä samaa täältäkin. Jos siis jollain lojuu ylimääräisenä 90 luvun emmaljungiin renkaita, olen kovin kiinnostunut ne ostamaan.

Meillä on myös kärsitty nuhasta ja yskästä. Pojat ovat jo aikalailla terveitä, muuta Tirrillä yskä ei ota helpottaakseen. Nenän tukkoisuus onneksi on jo helpottanut, niin että yöt sujuu ihan mutkattomasti.

Hauska juttu toi hiusten lähtö. Mulla ei ole yhdenkään raskauden jälkeen hiuksia lähtenyt ja toisilta irtoo ihan tupoittain. Mistähän johtuu?

Mukavaa sadepäivää kaikille!

Terkuin,
Vilivinkka ja Tirri 4 kk+7 pvä.

Vilivinkka: tsemppiä painonpudotukseen! Kyllä se siitä pian lähtee tippuu :flower: Mä oon nyt itsenäisesti painonvartijoiden pisteitä laskeskellu ja 8viikossa paino tippunut 10kg. Laitokselta lähtiessä painoin 78kg, nyt 62kg =) Vielä pitäs tuonne 58kg päästä niin tyytyväinen oisin!
Viikonloppuna juhlittiin ja syötiin kahtena päivänä ja sen kyllä huomaa! Maha on vieläki niin turvoksissa ja kipeä et tietääpähän nyt olla syömättä herkkuja! Oli kyllä ihan järetöntä mättäämistä, missähän se järkikulta silloin oli :snotty:

Meillä on vauva nyt nukkunu 20.00-8.00 :heart: Nyt on äiskä tyytyväinen ja saa itekki nukkua kunnolla! No viimeyönä piti kerran herätä ku tyttö alkoi huutaa, kai painajaista näki. Mut niitä hampaita ei vieläkää näy vaikka poika kuolaa niin et joka paikka on märkänä :D

Miten saatte vauvat nukkumaan noin...kade....vaikka meilläkin on suht hyvin nukuttu.....kerran yössä herää syömään....mutat silti kuuden jälkeen meinaa jo nousta pystyyn....vaikak on musta lakana ikkunassa ja väsynytkin on tuolloin vielä, mutat ei vaan nukahda uudestaan..... meilleä mennään nukkumaan 8-9 aikoihin siitä olen tyytyväinen.....vaikka mentäis kello 22 niin silti samaan aikaan on hereillä aamusta....

Täällä pisteillään myös! ;) Koitin ihanaa kesämekkoa päälle, jonka alta mahamakkarat suorastaan pursus! Oli niin kamala näky, et ihan puistatti!
Sain pari-kolme vuotta sitten 15 kiloo Paikkareissa pois, ja nyt aattelin pisteillä ihan vaan kotona. Ilman ryhmässä käyntiä siis.
Jos tuntuu, etten onnistu niin aattelin tilata sen kotipaketin sitten.

Jere on ollut tänään oikea äkäpussi, ei ole suostunut syömään ja nukkuminenkin on ollut aika vaikeaa.
On se vauvan elo välillä hankalaa.. :kieh:
Nyt on nukkunut ihan hyvin iltäpäivä päikkyjä, kun vaan saatiin herra rauhottumaan.
Tästä aiheesta vois ihan gallubin tynkää laittaa..
Nukutatteko vauvan itse vai hoitaako sen myös mies?
Miten toimitte?

Mä hoidan meillä nukutuksen aika usein, yleensä heijaan hetken sylissä ja laulan vähän. Sit lasken sänkyyn. Poika kyljelleen, pyyhettä jalan alle tueks ja soittokello päälle. Pari kertaa joutuu yleensä käymään antaan pudonneen tutin ja nykäseen soittokelloa. ;) Joskus nukahtaa kerrasta.
Yöunille lasketaan vaan sänkyyn, hetken silittelen päätä. Kohta vois alkaa varmaan jo lukemaan iltasatua? :whistle: Yöunille ei anneta tuttia.

Meillä ei nukuta vauvaa kukaan =) Nukahtaa itsekseen. Muutaman kerran saa tosin käydä kääntämässä , kun ukkeli tuppaa kääntymään mahalleen ja siinä sitten ähisee.. mutta annan ähistä aina aikansa, niin väsähtääkin paremmin.

Kaks ekaa nukutettiin aina viereen, no siitä tulikin sitten sellanen nukutuskierre, että oksat pois. Kolmosta ei nukutettu ja on aina nukahtanut itsekseen. Poika oli n. 8-9kk kun siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan, eikä protestoinut sitäkään. Vein sänkyyn, pimennysverhot kiinni, ovi kiinni ja sinne jäi tyytyväisenä nukkumaan. Vuoden iässä kun poika rupesi nukkumaan jatkettavassa sängyssä, ajattelin että nyt se show alkaa, että rupeaa ramppaamaan sängystä kun huomaa kuinka helposti sieltä nyt pääsee pois. Mutta eipä käynytkään niin. Poika jäi sinnekin tyytyväisenä. Muutama vieras ja oma äitini ihmettelivät usein ääneen kuinka ihmeellinen tapaus tuo poju on... reilu vuoden iästä on käppäillyt itse nukkumaan kun väsyttää :D Melkosen helppo tapaus eikö? Toivottavasti tästä Jontustakin tulee yhtä helppo, ei mene oma ilta nukutuspuuhiin.

Yks miestuttu tässä kerran manasi, että heillä joudutaan nukuttamaan reilu kaks vuotiasta jopa kaksi tuntia illasta. NoWay, ei sovi mulle sellanen....

Jep, mulla lähtöpaino oli viime viikon ke 77,2 kg, joten tavoite on tuonne 66 kg ja yli onnellinen olen, jos vaaka vielä joskus näyttäisi 60 kg.

Sattuuko joku muuten äkkiseltään tietämään paljonko saa osittaisimetyksestä pisteitä? Minäkin bojoilen äidiltäni saamien ohjeiden mukaan, enkä siis käy ryhmässä, josta asiaa voisin tiedustella.

Dänks, jos joku osaa kertoa =) .

Moi kaikille. Nyt nuo helteet tuntuu jäävän hetkeksi taakse...toivottavasti lämpenee edes hiukan juhannukseski B) Meillä nuo helteet kyllä aiheutti pojalle päikkäreiden lyhentymisen. Pieniä pätkiä nukkui kerralla.
Illalla on kyllä mennyt hyvin nukkumaan ja vellitankkauksen jälkeen nukkunutkin heti tuonne 2-3 ja silloin eka syöntikerta. Parikertaa enää syödään yössä joka on tuntunut ihan jees.
Meillä tosin ollut joku ihmeen tissilakko parinviikon verran. Päivällä tissi ei kelpaa mutta yöllä sitten kyllä. Olenkin joutunut korviketta antamaan päivällä pahan mielen saattelemana. Oisin niiiin kovasti halunnut vielä jatkaa päivätissittelyäkin :(
Pojalla puhkesi tänään ensimmäinen hammaskin ja toinen näkyypi tulevan heti perään. Kovasti ikeniä kutittaa mutta muuten ei hirveitä marinoita. Katotaan nyt miten ensyö menee...
Meillä tuolle 2½v tytöllä kova uhma päällä ja äiti meinaa nyt kovasti väsyä jatkuvaan känkkään ja huutoon...ja kuulisitte sen kirkumisen..tärykalvoihin ottaa. Onneks meidän naapurissa asuu puolikuuro pariskunta :LOL:
No onneks niitä hyviä päiviä on enemmän kun noita känkkäränkkä...
Kovasti aikaa on myös vieny nuo häitten suunnittelu. Meitä kun menee kolme paria samaanaikaan vihille(sisaruskaarti) niin kovasti puhelinlangat laulaa kun tehään suunnitelmia ja kompromisseja..nyt on kyllä jo aika hyvällä mallilla kaikki...
mutta nyt tuo ajatus ei enempää kulje...toisella kertaa lisää :wave:

Vilivinkka: Muistaakseni täysimetyksestä sais 10 pojoa. Meniskö ihan metsään, jos lisäisit vaikka 5? Sovella senmukaan kuinka paljon imetät. Kantsii kuitenkin lisätä pojoja, ettei maito vaan sit tuon seurauksena lopu!

Vilipi:Täytyy muistaa tuo lehden rutistelu matkalla, kotona se toimii tosi hyvin meillä myös. :D
Me ajellaan yleensä suorinta mahdollista tietä Kajaanin tai Oulun kautta. Nopeimmillaan ajeltiin kaksistaan matka seitsemässä tunnissa. Lapsen kanssa on mennyt n.10h.
Meille on muodostunut jo jonkinlaiset vakkari pysähdyspaikat, joilla on kiva käydä kahvittelemassa.
Nyt voisi kyllä lähteä jotenkin eri aikaan, kun viimeiset pari-kolmesataa kilometriä aurinko paistaa ihan suoraan silmiin. Paitsi jos ajais Oulun kautta, sieltä me ollaan yleensä tultu pois. Siellä on se "pikkuinen" suon kaistalekin, jota on kiva töllötellä turistina.
No nyt uhkaa taas jaarittelu alkaa...

Ah, ihanaa suunnitella lomaa! Voi kun voitais olla pari viikkoa niin jaksaisi taas kummasti olla täällä kotosalla. :D

Kiloista: Mulla on kanssa 10kg työn alla. Nyt 74kg ja 64 oli lähtöpaino. Pisteitä en osaa laskeskella mutta muuten yritän syödä jotenkin järkevästi. Esim. äsken jäätelöä :kieh:

Kävin muuten tänään kampaajalla. Hahaa, mua ei enää tunnista kukaan. Vitsi vitsi, leikkautin vaan otsatukan, ei ole koskaan ollut moista. Tää on tosi kiva. Mies ja poika ovat katselleet kummissaan tätä uutta naista, kestänee hetken että kaikki tottuu. Mukavaa saada vähän vaihtelua!

en ole taas täällä ehtinyt käymään pariin päivään. on taas ollut vauhdikasta lentoa. viikonloppuna oli synttärit ja sit sunnuntaina oltiin miehen siskon mökillä. ja miten ihmeessä voi olla niin rentouttavaa kun sai hetken olla veden äärellä metsässä. vaikka itse asutaan maalla metsän ja pellon keskellä niin silti oli ihanaa. päiväreissulla oltiin mut silti sain tankattua itseeni jotain ihmeellistä energiaa tuolta reissulta. taidan olla sekoamassa pahemman kerran :D

maanantaina lähdin shoppailemaan kun ensviikonloppuna on kahdet juhlat. löysin lopulta lahjat ja kun kotiin pääsin niin postiluukussa odotti vielä yksi kutsu lisää sunnuntaille. ja taas tarttis jotain keksiä. juhlimaan ei ehditä mut pakko anopin mukana jokin muistaminen lähettää.

tänään sain pitkästä aikaa siivottua kunnolla. tuli eilen serkkupoika 13v viihdyttämään tuota mein esikkoa.

nyt tarttis jotain ruokaa keksiä.... hhhmm,,, jos vaikka lämmittäis eilistä... laiskuuden huippu :ashamed:

Jere menee ens lauantaina mun vanhemmille hoitoon!
Mennään tuttava pariskunnan kanssa eka syömään ja sitten elokuviin! :D
Lääkäriin on pakko viimmestään huomenna päästä, viime yönä alko inhottava yskä ja nyt vihloo korvaa. Ettei vaan menis suunnitelmat persiilleen.. :ashamed:

Galluppiin: meillä ei lapsia koskaan nukutettu. Tai yhteenväliin piti esikon vieressä maata sen aikaa et nukahti, ne hetket alkoi venymään tuntiin ni sit lopetettiin se homma ja opetettiin taas ite nukahtaa. Nyt saatellaan isommat sänkyyn ja hyvänyön halit annetaan, sinne ne jää nukkuu. Paitsi viimeviikolla tyttö otti muutamana iltana rallit :kieh: Sai noin 30kertaa viiä takas sänkyyn. Mut huomas ettei periksi saa niin nyt taas jää sinne nukkuu itekseen =) Vauva kans viiään sänkyyn, pistettän unipussiin ja tutti suuhun. Ehkä kerran viikossa pitää käyä laittaa sille se tutti takas :) Aamu-unet ottaa sängyssä, sillon pitää useammin sitä tuttia käyä laittaa. Päikyt sit vaunuissa joko ulkona tai sisällä ja nukahtaa sinne yleensä itekseen, ulkona paremmin.
Meillä on kakki lapset ollu hyväunisia, luojan kiitos! Muuten tuskin jaksaisin ku kuulun niihin jotka tarttee paljon unta :D

Mä siis kans tosissaan nuita pisteitä ihan kotona itekseen laskeskelen. En oo koskaa käyny niissä kokouksissa, ostin vaan sen pistekirjan huutonetistä ja sen perusteella menny. Eipä ollu siis tietoja liikuntapisteistä sun muista :whistle: Mutta tosi kivasti näin menee ja ihme kyllä motivaatio on vieläkin mukana :D

Jokohan uskaltaa viritellä hyppykiikun vauvalle? :snotty: On poika niin mahoton pomppia et aina sylissä ollessa pitäs vaan hypyttää! Ei oo hetkeekää paikoillaan... Saatiin kaverilta tuliterä hyppykiikku, tuolla se romuhuoneessa oottaa asentajaa. Vanhempi versio löytyy myös, serkun vanha, sitä ei koskaan saatu aikaseksi laitettua kattoon asti... :whistle: Kävelytuolia on isommilla käytetty kyllä n.10kk:n iästä alkaen.

Ja ajatuskatko...

Galluppiin: Ei meilläkään nukuteta erityisemmin.
Vauva makoilee isossa sängyssä, kun luen isoveljelle iltasatua, sitten kumpikin omiin sänkyihinsä.
Tutti suuhun ja liina kouraan, se yleensä riittää.
Nykyään joutuu tosin masulleen punkeevaa vauvaa käydä kääntämässä selälleen/kyljelleen. Olen koittanut topata jalkoväliin peittoa ettei niin helposti kiepahtaisi. Ja tutti tipahtelee välillä ennen nukahdusta.

Esikko olikin vaikeampi tapaus, kun ei syönyt tuttia eikä mitään. Rauhoittuminen oli hankalampaa, kun ei ollut apuvälineitä. Ja on edelleen.

Korvalääkäristä terveisiä:
Kaikki on silläkin saralla hyvin. Tämä oli nyt sitten kasvohermohalvaus-asiantuntija, vihdoinkin.
Meillä on tilanne kuulemma lupaava, kun pientä edistystä on tullut.
Kasvot ovat ilmeisesti masussa olleet jotenkin huonossa asennossa, likistyksissä. Kaksosilla kuulemma usein käy niin, että toinen vauva painaa toisen päätä ja se menee mutkalle.
Mitä pahemman näköinen naama, sitä parempi ennuste kuulemma.
Sylvester Stallone on autettu ulos pihdeillä, siksi sen naama on niin roikkuva. Kasvohermohalvaus sekin.
Toivottavasti Ville nyt ei ihan Syltyn näköiseksi tule. :/ Peukut pystyyn ettei.
Aikaa tässä taas vaan tarvitaan.
Valokuvia kuulemma kannattaa ottaa niin näkee muutokset itsekin, ne ovat niin pienen pieniä. Täytyy siis räpsiä entistä innokkaammin.
Isoveli onkin tosi innokas kuvaaja, osaa käyttää jo digikameraa ihan hyvin. Tosin hänen yleisin kuvauskohteensa on pyllyt. Mikähän tuostakin pojasta isona tulee... :LOL:

Yhteistyössä