TAMMIVAUVAT 2007

Pikaisesti vastaan vain Annetelle... eli ei huolta tuosta tippumisesta, käsken miehen laskemaan pohjan ihan alas (ei oo nyt kotona) ennen seuraavia unia! Siis eihän poika nukkuissaan tipu, mutta jos herääkin yhtäkkiä ihan hiljaa ja nousee reunaa vasten seisomaan, niin äkkiä siitä voi päälleen tulla alas!!! :/ Mutta täytyy siis laskea pohja ihan alas, sitten Topias tuskin pääsee reunaa vasten seisomaan enää.. ja vaikka pääsiski, ni ei oo tippumisen riskiä!! =)
 
Annilia. Hyvä :hug:
Mä luulen, että pian se Topias sieltä itsensä kampeaa seisomaan vaikka pohjan laskeekin. noi muksut on aika ketteriä noissa hommissa kyllä. Niin pian oppivat aina uuden jutun ja osaavat kyllä yllättää. =)

En tiedä ylireagoinko vai mitä, mutta luin juuri uusimmasta KaksPlussasta (vai olikohan Vauva-lehti tai Meidän Perhe), jossa eräs äiti kertoi että hänen lapsensa pääsi tippumaan syöttötuolista lattialle päälleen ja halvaantui sen seurauksena. Jotenkin se kertomus jäi kummittelemaan mieleen ja tokihan on niin, että lapsia tipahtelee milloin mistäkin (sohvalta, sängyltä ym.) tai kolhivat muuten itseään ja aika kovapäisiä ovat sen suhteen. Harvemmin mitään sen kummempaa tapahtuu kuin ehkä kuhmu tai mustelma, mutta vaikka riski vakavampaan olisi vaikkapa 1:1000, niin yritän kyllä itse minimoida kaikki riskitekijät.

Ja tää ei ollu sitten mikään paasaus Annilialle, vaan totesin ihan yleisesti. Kun tuo kuva sai jotenkin hätkähtämään ja se KaksPlussan juttu palasi mieleen.

:ashamed: Toivottavasti en nyt ketään tällä jutullani loukannut :snotty:

Muoks: luin vasta kirjoitukseni jälkeen tuon Poion jutun, eikä tämä juttu ollut siis paasaus hänellekään.
:hug: Noita kolhuja sattuu ja näiden liikkumaan opettelevien/oppineiden muksujen kanssa saa olla joka hetki skarppina. Pakko myöntää, ettei se skarppina olo itsellänikään joka hetki onnistu. Ihmisiähän tässä jokainen ollaan ja erehtyväisiä. Väsyneenä ei vain tuo ajatus aina kulje niin kuten pitäisi, se on inhimillistä eikä kenenkään tule itseään syyttää noista sattumuksista. Parhaammehan me lapsiemme vuoksi teemme, joka hetki :heart:
 
Juu saa olla kyllä varuillaan koko ajan, jos lapsi on jossain korkealla, mistä voi tippua. Saku on niin vilkas ja liikkuvainen, että hän on kerinnyt pudota jo hoitopöydältä, vaunuista ja sängystä. :ashamed: :'(
Onneksi mitään vakampaa ei ole sattunut ja äitikin on oppinut kantapään kautta, että hetkeksikään ei voi kääntää selkäänsä!!!

Sitten mukavempiin asioihin. Saku oli eilen ensimmäistä kertaa yökylässä. Vietiin Saku miehen vanhemmille, jotka tottunut olemaan paljon lasten kanssa. Oltiin siellä niin kaun, että katsottiin, kun Saku laitettiin nukkumaan. Sitten lähdettiin miehen kanssa mun parhaimman kaverin luo, kun heilläkin oli lapset yökylässä ja vietettiin mukava peli-ilta. Täytyi sitten vielä yömyöhällä käydä kääntymässä Helsingin yössä... Kivaa oli ja Sakullakin oli mennyt hienosti yökylässä! :heart:
 
Annette-79: et loukannu ainakaan mua tuolla jutullasi.. kyllä sitä noin pienen mutta liikkuvaisen lapsen kanssa pitääkin olla varovainen! Meillä Topias on tippunu jo 2 kertaa meiän parinsängystä.. :| :ashamed: Nukku meidän välissä ja heräsi ennen meitä (sattui silloin kun oli juuri oppinut ryömimään,enkä ite tajunnu vielä että se pääsee niin nopsasti liikkumaan) ja ryömi niin reunalle, että tippu.. reppana pieni! :/ Toisen kerran tippu, ku oli taas keskessä ja lähin hakemaan sille maitoa.. sanoin miehelle, että kattoa sillä välin Topiasta. Ja mieshän tietty nukahti uudelleen ja topsu tippu... että nuita sattuu kyllä!! :| :ashamed:

En halua peloitella ketään, mutta mun miehen pikkuveli on pienenä saanut aivoverenvuodon, kun tippui 2-vuotiaana penkiltä pääedellä lattialle!! (en muista olikos se kivilattia) Oli tosi ihme että selvisi hengissä, leikkauksessa oli 90 % riskit ollu, että hän kuolee. Mutta tänä päivänä tuo poika on 17-vuotias nuori miehenalku, eikä aivoverenvuoto jättänyt mitään jälkiä häneen!! Toivottavasti en nyt pelästyttänyt ketään tällä jutulla, se ei ollut tarkoitus... nuo vakavammat jutut on kuitenkin tosi harvinaisia, onneksi!!!

Täytyis lähtä tästä kohta puolin nukkumaan, että jaksais lähtä aamusella Topiaksen kanssa avoimeen perhekerhoon! Siellä kuulemma painetaan huomenna pienten käden-ja jalanjälkiä! :heart:

Hyvää yötä kaikille! :)
 
Juu nuita tippumisia kyllä sattuu vähän kaikille, olkaamme skarppina B)
Meillä ei oo vauvat päässy tippuu mut taaperot kyllä sitte ku niille se "apina-ikä" on tulle et siis pakko kokeilla kaikki paikat johon vaan pystyy kiikkuu :whistle:

Mulla tuli ihme virtapiikki, toissa iltana leivoin 2kakkua, eilen pesin ikkunat ulkoa ja sisältä (en siis välistä ) vaihdoin verhot ja siivosin upouuden vessan kunnolla ja lopuksi nakkasin matot pihalle. Tänään sitte käytiin kummitytön 1w synttäreillä ja sen jälkeen tuli mun oma henk.koht. siivooja ( :D ) ja puunattiin koko talo loppuun. Ihanan siistiä, mutta ei kauan... :snotty:
Pihakin siivottiin remonttisotkuista ja aloitettiin heti uutta tekee, siis purettiin ruokailuhuoneesta kaapistot, uudet tulee ens viikolla ja pitäs alkaa tapetoimaan.
Lupasin kyllä miehelle et saa mennä metille koko viikonlopuksi, yöksikkin mökille kavereittensa kanssa. Että saadaan hetki hengähtää, mulla ku on sitte sitä seuraavana vk-loppuna se oma reissu.

Vauvan hampaat senkun kaihertaa, nytkin unissaan tuolla välillä parahtaa :( Rassukka, ei oikein lämmin ruokakaan tänään maistunut.
Huomenna ois 8kk neuvola lääkäri, saa hieman mittoja. Oli kyllä jännän näkönen se meijän kummityttö, hän on meijän vauvasta pienempi (1w= 69cm ja vajaa 8kg) niin kävelee täyttä päätä, mahtuu pyötien alle juoksee :D
 
Iltaa.
Tuttipullot on nyt tiskattu ja tiskikone hurisee. Mukavampi aamu siis tiedossa, vuori tiskiä ei odota keittiössä. =)

Tässä linkki aika hyvään testiin. Paras tähän mennessä, osui hämmästyttävän lähelle. Se tiesi jopa sellaisia asioita, joita ei välttämättä haluaisi ajatella.;)

http://www.netello.com/viihde/persoonallisuustesti.php

Kamalia nuo tippumisjutut.
Villen isoveli on monesti satuttanut päänsä erilaisissa kohelluksissa ja vahingoissa. Onneksi mitään haavoja kummempaa ei ole sattunut!
Itseasiassa 2-vuotiaana tipahti keittiön tuolilta takaraivolleen, lattialle kaatuneen rikkalapionvarren päälle. Aikamoinen monttu syntyi, mutta silloinkin onneksi riitti liimaus. Huh!

Muuttakaa joku tähän naapuriin. :wave: Olisi kiva päivisin istua hiekkalaatikolla kahvittelemassa ja pölisemässä. Mä olen niiin laiska lähtemään bussilla mihinkään perhekahviloihin. :ashamed:
 
Aika nappiin meni testi :whistle:
On se muuten kiva että naapurissa asuu oman ikästä porukkaa. Nuo uudet naapurit on ihan huippuja ( paitsi äiti imettää ja tupakoi :kieh: ). Mutta on niin kiva olla ulkona ku lapsille on seuraa ja itekki saa juttu seuraa! Vielä ku on samat harrastukset niin johan puheenaihetta riittää!
Ja miten rauhallista!!!!!!! Ihana ku ei se rakki oo aidan takana räkyttämässä :D

Mut nyt nukkumaan...
 
Heipsan!

Myöhässä taas onnittelen Poioo vanhenemisesta ja TeeTeetä avioliitto vuosista ja vanhenemisesta. Toivottavasti muistin oikein.

Mä kanssa näen kauhukuvia noista tippumisista ja sen takia varmaan en uskallakkaan jättää poikaa yksin mihinkään korkeemmalle ettei vaan käy vahinko. Tyttö on näin vanhemmiten saanu jotain kolhuja vauhdikkaissa leikeissään ja sit mä oonki aina ihan vauhkona koko ajan kattomassa, et ei vaan oo sattunu mitään pahempaa. Noh, kaippa se on parempi olla vähän varovaisempi kuin hällä väliä meiningillä.

Mä voin Myyrä muuttaa lasten kans tein pihaan, pistetään vaan teltta pystyyn niin saat naapureita. Olisko se hyvä juttu? :D Sä voit sit aina heti aamusella huhuilla meitä kahveelle ja hiekkalaatikolle ni me tullaan salamana paikalle. :wave: ;)

Kaippa sitä täytyy kömpiä peiton alle...Öitä!
 
Mekin voitais Myyra muuttaa sinne teille päin! :D

Harmittaa kanssa, kun tässä ei ole ketään muita joilla ois pieniä lapsia. :ashamed: Meidän taloyhtiössä on suurinosa 60 ja kuoleman välillä olevia..
Eiköhän tuolla puistossa niihin pienten lapsien äiteihin sitten tutustu, toivottavasti ainakin!
Usein tulee sit vaan lähdettyä kaksistaan tuon Jeren kanssa kärryttelemään tuohon isoon Nokian keskustaan. Helposti silläkin reissulla saa pari-kolme tuntia menemään! :D Onneks tänään päästään taas muskariin! =)

Kyllä tuosta Jeren eilisestä tippumisesta otti niin opikseen, et lasken toisen lattialle köllimään samantien, kun täytyy vähänkin jossakin käydä. ONNEKS ei nyt käynyt pahemmin, kun ajatteleekin mitä kaikkee oliskaan voinut käydä! :/
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki ok. Ei etes poika pissannu lääkärin päälle niinku viimeks :D Painoa oli 9420 ja pituutta 74cm. Seuraavaksi sitte 10kk neuvola.

Hampaista vaan kitisee ja kitisee... Kelan hakemukset vietiin että kohta se loma sitte loppuu ;)
 
Villekin pissasi kerran lääkärissä näppiksen, näytön ja muistilaput+kynät ihan märiksi.:LOL: Alkoi aikamoinen tietsikan jynssäys, hihhii.

Kiva, että naapuriehdokkaita löytyy. :D Meillä asuu tän rivarin toisessa päässä kotiäiti 3kk vanhan vauvan kanssa, mutta ovat niin omissa oloissaan. Kutsuin äitiä jo juttuseuraksi, mutta taitaa aika hiljainen tapaus.
Tässä taloyhtiössä asuu kyllä nuoria pareja. Katsellaankin välillä miehen kanssa kateellisina, kun menevät miten lystäävät ja mihin aikaan vaan minne huvittaa. Niin mekin ennen.... No, kyllä lapset aina sen ramppaamisen voittaa. :D
Onnea Kränälle hyvistä uusista naapureista. :flower:

Nuo mikin kuvat oli tosi kivoja! Tahtoo omatkin lapset kunnon kuvaan.

Ville nousi tänään istumaan ilman mitään tukea lattialla. Ja ryömii jo ihan taitavasti.
Taas haisee kakka. Aikamoisia operaatioita nuo vaipanvaihdot nykyään. Poika vääntää ähisten vastaan kuin painija. Meinaa tulla kakalla kuorrutettu vauva ja hoitoalusta, kun kierii niin.
Pesulle. :wave:
 
Joonaksen 8kk (tulee se ikä saavutettua 12.9.) mitat: 10555g ja 73cm... py46cm.

Paino oli tippunu käyrällä keskikäyrälle, eli liikkuminen ilmeisesti tasoittaa =)

Atooppinen iho kuten noilla veljilläänkin. Nyt on tosin kakkaillut kolmena-neljänä pvänä joka ruokailun jälkeen ja siitä oli terkan kans puhetta. Onneksi huomenna on lääkärineuvola niin keskustellaan sitten lääkärin kanssa tarkemmin tarviiko jotain lisätutkimuksia. Ei valita poika onneksi masukipua tms.
 
Ompas hankalaa pukea tolle ipanalle näillä ilmoilla sopivasti vaatetta. :/
Joko on liikaa tai sit liian vähän..
Kävin ostaan Lindexistä vuorellisen fleece haalarin joista saa kädet ja varpaat piiloon. Ei tarvii niin montaa kerrosta pukea toiselle enää.
Onneks on rattaissa lämpöpussi/jalkasuoja joka pitää pahimman tuulen ja viiman ulkona. Tänäänkin kävi niin inha tuuli, et itellekkin tuli vilu. :xmas:

Vein nuo Kelan paperit tänään paikanpäälle, ja kappas kummaa, olin jopa täyttänyt kaikki kohdat oikein! :D

Muskarissa oli kivaa. Tälläkertaa Jere selvästi nautti. Vierus toverit kiinnosti kovasti, toinen katseli ihan kummissaan kun vieressä "puhuttiin" samallalailla.

Olispa meilläkin paino noussut hyvin. Mies punnitsi Jeren meidän koti vaa'alla ja näytti suurinpiirtein 8,5kg. Mittaa on venynyt toinen taas, 74 senttiset on nyt käytössä. 68:it bodyt ei yllä enää haaruksista kiinni! :D

Olipas hauska tuo Myyran testi! =)
 
aika paikkansa pitävä tuo testi...

meillä on ihan epänormaalitilanne kun mies ja lapset nukkuu jo näin ysiltä :eek: mä en meinaa osata olla hereillä yksin. tarttis olla joku juttuseura. no, täytyy kait mennä itekin nukkumaan kunhan saan tän telkkariohjelman tästä katsottua. toivottavasti sitä osais itekin nukahtaa vaiks kympiltä, vois aamu olla ihananpi kun nukkuis vähän pitemmät unet....

ainiin onhan mulla tuolla pyykkikasa selvitettävä :D |O
 
Haluttas jo päästä reissuun yksin selvittämään päätä :| Väsyttää, tyttö taas herättelee öisin, viime yönä kävin pari kertaa laittaa peittoa päälle. Mietin aamulla jos ostas sillekki ison unipussin, rauhoittuiskohan sillä unet? Vauvana nukku pussissa tosi hyvin, nyt ku herää yöllä kätisee niin ei tartte muuta ku laittaa peitto päälle niin jatkaa uniaan...
Ja menkat just, ihan hirveet kivut! Kaks iltaa oon jättäny lenkit väliin ku niin on alamaha kipeenä, ihan selkään asti sattuu!!! Ikinä ei oo ennen ollu tämmysiä kipuja!!! Ihan ku ois supistus päällä koko ajan :/

Poika sitte aamulla oli itekseen menny makuulta istualleen :D Ja istualteen siirtyy hienosti mahallee takas :heart: Katoin just et esikko on oppinu ryömimään 8kk1vk, kohta tulee pojalle tuo ikä, jospa samoihin aikoihin sit lähtee liikkeelle :snotty: Vauva on nyt siis 8kk2pvä...
 
viimeyö oli sit jotain aivan muuta kuin ihanaa |O pääsin kympiltä sänkyyn niin poika huutaa täysillä ja lopulta selviää et on pahaolo. iskä oli illalla harvinaisen innokas ja laittoi pojan nukkumaan. mut unohti yhden asian: iltapalan :eek: kun siitä selvittiin niin tunnin päästä taas huuto. nuhanenä ilmestyi kuin nurkan takaa ja nukkumisesta ei tullu mitään. kahteen asti poika heräili jatkuvasti. kolmelta oli siskon vuoro. siinä meni aamuyö sitten pientä rauhottaessa. ja poika kiukkuinen kun ei kerhoon pääse ja äitiäkin harmittaa kun piti sillä välin käydä kenkäkaupassa jossa loppuunmyynti, huomenna kun siellä on taas vähemmän tavaraa....

ja molemmilla sit tietty vähän kuumettakin. mut nyt toivotaan et äiti säästyy taudilta.
 
Täällä onnellinen kuivausrummun omistaja. :wave: Jihuu!

Ja heti säästövinkki rouville: :attn: Osta kodinkoneesi nettikaupasta ja nouda itse myymälästä.
Me säästettiin kuivarin ostossa 120? vain tulostamalla varauskuponki itse kotona ja menemällä siihen samaan myymälään, samalle kassalle maksamaan ja samalta luukulta saatiin kone, kuin muutenkin asioidessa.
Siis kyllä, 120?. :eek: :D
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... ;)

Ville keinui tänään ekaa kertaa puistossa. Olipa se kivaa! Vauva oli tosi söpön näköinen, kun istua nökötti kiinni pitämättä ja hemputti jaloilla vauhtia.
On keinunut jo turvakaukalossansa pitkään ja osaa näköjään ottaa vauhtia oikeassakin keinussa.
Se oli vaan aikamoista hemppumista, kun ei ollut mitään tukea. Taitaa kaukalo olla vielä parempi kiikku.

Lähden tyhjentämään ensimmäistä kuivaa pyykkisatsia koneesta. :D
 
ARGH! Mikä yö! |O
Joonas heräili vähän väliä. Söi kymmeneltä jo yömaidon kun iltapuuro jäi syömättä' myöhäisen päivällisen vuoksi. No oli siitä saakka kitinää ja kätinää tuonne yhteen saakka, jolloin rupesi parkumaan sitten ihan kunnolla. Aikani tutinlaitossa ja tyynnyttelemässä rampattuani otin sitten viereeni nukkumaan.. nukkumaampa tosiaan. Siinä sitten vänkkyröi ja keppuroi, mutta itku sentään lakkaai heti vieressä. klo 3.10 kävin sitten viimein taas lämmittämässä maitoa, mutta ei se pahemmin kelvannut. Nukahteli siihen pullolle vain. Nostin sänkyynsä ja hetkrn siellä taaas mekasti, mutta sitten viimein nukahti. Kello oli silloin arviolta neljä. Viiden aikaan alkoi taas ravaaminen tutinlaittoon. Kuuden jälkeen huomasin, että on jo aamu kun mies oli kadonnut sängystä ja Joonas taas mekasti. Vedin peittoa korville ja kuulin pienten jalkojen läpsytystä olohuoneesta... jahas kolmonen oli herännyt. Kello oli 7. Johan se oli aikakin nousta |O |O |O
 
eilen käytiin 8 kk lääkärineuvolassa. painoa oli 6,5 kg ja pituutta rapiat 67 cm. eri neuvolatäti punnitti ja tuntui epäilevän ettei anneta tytölle tarpeeksi ruokaa. :kieh: 300 grammaa oli tullu painoa 1,5 kk:ssa. sanoin että kun ei syö enempää niin ei syö! lääkäri taas sanoi et käyrät on ihan hyvät. ite katoin omaa neuvolakorttia ja olin painanu 8 kk 7200 g ja ollu samanpitunen ku wilma nyt. minua oli pitäny lihottamalla lihottaa sillon. 6 vuotiaana oli kirjotettu et painoasioista keskusteltu, silloin olinki jo liian painava! se terkka käski laittaa rypsiöljyä ruuan joukkoon et tulis painoa! miks ihmeessä laittasin??? onko muut laittanu öljyy joukkoon ja jos on niin minkä ihmeen takia??? ite en meinaa tajuu pointtia...

lääkäri sanoi et kaikki on ok. seisoo hyvin ja on pirtsakka typy. kehitysvaiheet on kuulemma saavutettu. istumisesta oli hieman ihmeissään ku pysyy istualleen jo.

istun täällä koulussa taas ja meinaa mennä hermot tuon opettajan kanssa. huomenna tarttee ottaa wilmaki kouluun mukaan ku mun äiti ja isä lähtee tänään kotiin. saa nähä kuinka käy. tuo maikka on kyllä sanonu et saa ottaa typyn mukaan...mut...hieman jänskättää et kuinka menee.
 
sanuli: Villelle suositeltiin myös öljylisää. Pituuskäyrä meni tiukasti ylöspäin mutta painokäyrä alaspäin.
Itse en näe mitään erikoista siinä, että pistän tipan puuroon. Joskus sitten poika saa kunnon voisilmän, nam. :p Onhan se hyvä saada energiaa tarpeeksi.
Isoveli sai aikoinaan myös lurauksia ja voisilmiä.
 
Ei sun ole pakko öljyä antaa, jos se itsestä tuntuu kummalliselta.
Mun ajatus on, että vauva pysyy hyvän painoisena, ei ole aliravittu ja tärkeitä rasvahappojahan siitä öljystä myös saa. Esim. kylmäpuristettu rypsiöljy (1rkl/pv) alentaa aikuisilla kolesterolia.
En usko, että öljyn antaminen voi mitenkään paha asia olla.
Mutta kaikki tekee kuitenkin niin kuin itsestä parhaalta tuntuu, ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa tässäkään asiassa.

Tein ammatinvalintatestin ja taas ykköseksi mulle paukahti lasinpuhaltaja. :LOL: Joskus vuosia sitten tein sen ja sama tulos tuli silloinkin. Kai sitä täytyisi sitten muuttaa Nuutajärven tai Iittalan suuntaan. Voi vehje, tulee kaukosuhde miehen kanssa. :LOL: Ei tuossa ammatissa ole todellakaan mitään vikaa, mielelläni kokeilisinkin sitä. Mahdollisuudet on vaan vähän liian kaukana meiltä.Höh.

Villellä on ollut tänään syömis-/nukkumispäivä. Onkohan matalapainetta silläkin, täällä on ollut kolean sateinen päivä.
 
sanuli: mä en näe estettä miksi ei kannataisi antaa. meillä myös pienikasvuinen tyttö mutta vielä ei ole ehdotettu neuvolasta öljyjä. tosin nyt mennään kahdella liha-aterialla josko se auttaisi. aamupuurot ei meillä maistu joten tarjoan hedelmä/jugurtti-sosetta jossa lusikallinen puuro jauhetta. eli iltaisin puuro soseella, aamuisin sose puurolla. ja lähes 2 tunnin välein syödään vaikka välissä saattaa saada maitoakin. meillä siis reilu 7kk 7250g ja 68cm

mut jokainen tekee kuten parhaaksi näkee

nyt neiti nuhanenä vain kiukkuaa kun ei anna unelle periksi. ja äiti alkaa olla kans kiukkunen kun ei saa hetken rauhaa. vain 2 viikkoa tarvii odottaa niin ehkä saan ilselleni vapaaillan. nyt peukut pystyyn ettei tule esteitä.
 
PItkästä aikaa...

Mekin käytiin maanantaina neuvolassa ja neuvolan täti oli huomaavinaan kuinka äiti on vähän väsynyt...Sanoi taas, että soita jos tuntuu siltä niin katsotaan taas aika. Mutta tärkeimpään! Kristalla oli painoa 9350g ja pituutta 72cm. Mehän käytiin kuukausi sitten sen liikkumisen takia niin lisäystä edelliseen oli 500g ja 1 sentti! :eek: :heart: Mutta hyvin kasvaa ja liikkumista kehui jo kovasti, pinsettiotekin kuulemma löytyi, vaikken sitä itse huomannutkaan. Enemmän se riisimuro tarttui kuolaiseen kämmeneen kuin etusormen ja peukun väliin :LOL: .

Liikkuminen on siis lisääntynyt jo kovasti. Peruuttaminen on edelleen se liikkumamuoto, mutta istumaannousu on jo ihan sääntö, ei enää poikkeus. Kovasti se th kannusti ottamaan housuja pois että ei jalka luista alta kun yrittää konttailla. Mutta se vaatii parin asteen lämmön nostoa sisällä ja äiti pakahtuu! Mutta mitäpä sitä ei tekisi lapsen takia. Olishan se varmaan kyllä edullisempaa soittaa vuokraisännälle, että tulis tiivistämään ovet ja ikkunat, mutta se ei tapahdu hetkessä kunnan asunnoissa, niin nyt sitten vietetään hellettä. Vaikka voishan sitä metsästää vanhoja jarrusukkia ja leikata kärjet pois...mietintään.

Voi että oon ihan taas opiskeluun ihan kyllästynyt. Kaksi vuotta meni ihan jees. Nyt tuntuu ettei vois vähempää kiinnostaa. Mut on niin vähän jäljellä et pakko!! :headwall: Muuten en saa ikinä ammattia itelle. Koti hieman kärsii, mut onneksi kaikki on vaan väliaikaista eikä siellä koulussa tarvi niin älyttömän kauaan olla päivittäin. Hirveää kun nyt haluttais olla kotona niin sitten pitää hommata itselleen kaikkea ylimääräistä. Ei muuta kuin itseä niskasta kii! Ja tapaamisiin! :wave:

Vilipi ja Krista 8kk9pv
 

Yhteistyössä