8kk:n lääkärineuvolassa käyty tänään! Topiaksella oli kaikki kunnossa.. korvat puhtaat, sydänäänet hyvät, tarvittavat refleksit kunnossa, kivekset "kohdillaan", seisoi jämäkästi, ei karstastusta!
Strategiset mitat olivat: pituutta 71cm ja painoa 8400g. Painoa oli tullut nyt enemmän suhteessa pituuteen, mikä on pelkästään hyvä, kun Topiaksen paino on mennyt koko ajan miinuskäyrillä. Kasvaa kuitenkin tasaisesti joten ei huolta!! Seuraava neuvolakäynti oiskin sitten vasta 1-vuotiaana, ellei itse halua käyttää 10kk-tarkistuksessa mittauttamassa!
Terkka ihmetteli vähän sitä, kun Topias tarttee vielä 1-2 kertaa yössä maitoa. Kehoitti syöttämään päivässä 2 liha-ateriaa, että jäis tuo maito yöllä pois. Mutta oon huomannu, ettei topias vielä pärjää ilman sitä. Huutaa niin kauan että saa maitopullon suuhun ja juo yleensä kerralla n.160ml, eli nälkä hänellä on!! Terveydenhoitaja meinasi, että pitäis pikkuhiljaa päästä yöpullosta eroon, ettei hampaat kärsis... noh, jospa nuo liha-ateriat alkais vaikuttamaan....
Joku kyseli tetra-puuroista.. meillä niitä ei oo syötetty lainkaan, muuta kuin reissuissa! Aluksi annoin Topiakselle Muksun jauheBanaanipuuroa (eli sekoitetaan vaan kiehuvaan veteen), siitä tuli todella sosemaista ja söi hyvin. Sitten siirryin normi kaurahiutaleisiin, murskasin ne tehosekoittimessa ja tein aina mikropuuroa. Ensin vähän yökki, mutta tosi äkkiä tottui. Nyt oon tehnyt jo ihan normihiutaleista mikropuuroa, tosin ihan vähän hienonnan hiutaleita sormilla ja hyvin syö!! Tulee paljon edullisemmaksi kuin nuo tetra- tai valmisjauhepuurot!! Ja mä sekoitan aina puuron joukkoon puoli purkkia marja-/hedelmäsosetta, niin maistuu ainakin meidän pojalle hyvin! =)
Tänään on tullut topiakselle taas vähän kolhuja..
Ensin tippui aamulla meidän sängystä ja sai mustelman otsaansa.. :ashamed: Sitten nousi kontalleen sitteriä vasten ja kaatui selälleen!! Ja sitten kun menin vessaan, oli sillä välin ryöminyt oven taakse.. en huomannut mitään ja kun aukaisin oven, niin se paukahti suoraa Topiaksen otsaan ja tuli naarmu!! :/ :'( :ashamed: Mutta näitä kolhuja tuntuu tulevan vaikka miten ois varovainen.. kai se kuuluu tuohon ikään, kun kaikkea pitää kokeilla...
Vois lähtä käymään pikku iltakävelyllä pojan kanssa, kun aurinkokin näkyy paistavan ja mies on vielä töissä! =)
Annilia+ Topias 8kk