TAMMIVAUVAT 2007

Oma koti kullan kallis :heart: Ihana oli tulla kotiin (kaaoksen keskelle :D ) ja lapset oli ihan mielissään. Esikoinen sanoi mummolassa et " kiva mennä kotiin, saa nukkua rauhassa" ! Enpä ois uskonut hänestä lähtevän tuommosta lausetta :LOL:
Vauva valvotti viime yönä puolen tunnin ajan koko taloa. Enkä tiijä mikä sillä oli mut kun särkylääkkeen sai niin nukahti ja nukku yheksään asti. Kiukkunen on ollu päivän, hampaat yhä vain edelleen pullottaa ylhäällä, kovat on muttei vaan läpi asti pääse :( Liekkö ne sitte ollu yöllä niin kipeet... Rasskukka, toivottavasti ei ens yönä oo kipee.
Ihanaa tää flunssa-aika, paranemisia kaikille! Meillä on jo ohi tältä erää, onneksi!

Meillä siirryttiin kaukalosta jo kuukausi sitte, oon kerenny jo myydäkki sen kapistuksen pois. Nyt istuu sellasessa penkissä selkämenosuuntaan et voi säätää makuuasentoon vauhdissaki, mikä lie merkki, esikoiselle ostettiin aikonaan. Two way Eliteen pääsee sitte ku esikoinen siirtyy turvavyöistuimeen joskus...

Pitänee alkaa laskut maksaa ja siivoomaan tätä sotkua...
 
Moi!
Meilläkin on alkanut räkä valua siihen tahtiin, että viime yö herättiin lähes kymmenen kertaa.. Ei kiva yö! :snotty:

Sakulle on puhjennut nyt ylhäällekin jo toinen hammas ja toinen on ihan tuloillaan. Kohta voikin sitten puraista oikein kunnolla!!!

Miehellä on tänään 36-vuotis synttärit, joten ajattelin tehdä jotain herkullista ruokaa. Nyt pitäis alkaa väsätä ostoslistaa, jotta sais kaiken ostettua kerralla. Mitäköhän sitä tekis? Kuulostaisko ankanrinta ja appelsiinikastike herkulliselta?!
 
jopas täällä hienoja kokataan...

meillä on vielä kaukalo käytössä. seuraava istuin vaatii lapselta 9kg ja kunnolla istumista. tosin kaukalo jää usein autoon kun helpompi kantaa sylissä lasta.

meidän tarttis keksii jotain tekemistä miisan kanssa kun tuo poika on ma-illat muskarissa ja ti-aamut päivkerhossa. tänään tosin tultiin kotiin leipomaan ja siivoamaan. onneksi miisa nukkui alkuun niin sain rauhasssa tehdä ja sit ehdittiin kahdestaankin leikkimään.

nyt tarttis ruokaa väsätä ja oikoa tuota keittiötä. on tulossa illalla kavereita lastenvaatekutsuille.
 
Hei mikki

Saako udella mitkä kutsut järjestät?
Itse järkkään me&I vaatekutsut tän kuun 19. pvä. Jännää =)

Meillä on kaukalo vaihdettu istuimeen n. 2kk sitten.

Leikasin ja värjäsin tänään itse tukkani :D Leikkauskin onnistui ihan ok. Tosin tällanen muotitukka on helppo leikata ku sen parempi mitä hapsusempi :kieh: Pojat vaan katsoi altaaseen ja sanoi, : mitä sää äiti oikeen teet, hirveeeeesti karvaa!!!!! :LOL:
 
Moi...Kyllä aika onkin rientänyt. Tuo pieni vauva ei olekaan enään niin pieni. Aika mennyt niiiin hirveen noipiaa.Tänään jo täyttelin kotihoidontukihakemusta. Ens kuussa loppuu äitiysloma, mutta onneksi nyt pystyn hetkeksi kotiin jäämään. Keväällä' oisi sitten tarkoitus mennä takaisin töihin. Olenkin kyllä nyt ollut putkeen kolmisen vuotta kotona. Elikkäs tuon esikoisen ja Jonin välissä en ollut töissä ollenkaan. Pitempäänkin kotona oisin mutta talous ei oikein anna periksi olla kauempaa kotona..meilläkin oisi noita isompia hankintoja jotka oottelee minun töihin paluuta...
Meillä tuo Jonin korvatulehdus ei oikein tahdo parantua. Lääkekuuri on jo loppu mutta korva tuntuu olevan edelleen kipeä. Ei paljon anna korvaan koskea. Viimeyön kyllä nukkui ihan hyvin ja vauhtia tuntuu olevan. Kovasti könytään jokapaikkaan pystyyn niin että hirvittää, mutta pakkohan sen on antaa mennä että tasapaino kehittyy. Ajattelin aikasemmin että kun poika on niin ei sillon oisi niin kiirettä siihen liikkeelle pääsyyn mutta mitä vielä. Samalla hopulla pitää pystyyn päästä kun sisarensa. Mira lähti kävelemään n. 10kk ikäsenä joten saapi nähdä.
Poitsu alkaa heräileen tuolla rattaissa...täytyypi mennä
 
JesperJunior-kutsut tuli ja meni.

rahaa paloi mutta eiköhän nuo ole sen arvoisia. poika sai jonathan-haalarin lisukkeilla ja miisa jopa sukkahousut. no, mamma osti molemmille trikoopaita+housu-setit.

mut on se kaaosmaista kun on monta aikuista ja lapsiakin muutaman. ja sit ne jotka on mukana joutuu mallinukeiksi monelle. ja arvatkaa kuin tyytyväisiä nuo pienet on kun lakkia sovitetaan viidettä kertaa.
 
kotiuduttu ollaan lomilta! :wave:

en nyt kerkee lukeen teän kuulumisia, mutta huomenna koulussa varmaan kerkeen kirjotteleenki lisää.

pikaseen vaan kyselen et onkohan normaalia ku oon 2 puol kk sitten viimeks imettäny et mulla tulee maitoa!?! siis ihan piruuttani puristin ja kas kummaa. mie kyllä oon mukamas nuita potkuja tuntenu jne. mut oon aatellu et oon vainoharhanen ja ne on jotain ilmakuplia. ku menkat on tullu normaalisti ja mulla on se kuparikierukka. ihmetyttää suuresti. tarttee varmaan tehä se testi...
 
sanuli: on normaalia, mullaki tuli maitoa vielä pitkään puristamalla imetyksen loputtua. Ja niitä ilmakuplia tuntuu mullaki, ne tuntuu ihan vauvanpotkuilta :D Ihan samoja ajatuksia mulla oli ku laitoin kierukan sillon tytön synnytyksen jälkeen...

Huomenna pitäs herätä aikasin viemään esikko kerhoon :/ Mitenhän kerkeen... ei jaksais ihan seittemältä herättää kaikkia. Ihmeen aikasin kaikki nuo kerhot yms on, me ei koskaa keretä mihinkää :(
 
Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia. Elvis, 7 kk, konttailee kovasti ja nousee seisomaan tukea (lue: kukkaruukut, sisaruksen lelut jne.) vasten. Järkeä ei ole vielä yhtä paljon kuin motorisia taitoja ja pää onkin aivan kuhmuilla. Kerran poju laskeutui parkettiin naamalteen ja alahampaat menivät ylähuulesta läpi. Ylähampaiden ikenet vaihtoivat väriä sinisiksi. Elviksellä on kunnon purukalusto kerättynä jo.

Meillä on yksi iso ongelma, Elvis ei tykkää kiinteistä ruuista. Soseita menee pari teelusikallista päivässä. Öisin heräillään tunnin välein tankkaamaan. Juu, tiedän noiden edellämainittujen liittyvän toisiinsa.
Pitää mennä..
 
Minkälaista toppahaalaria suosittelisitte tammikuussa tarhaan menevälle?
Kaapista löytyy Remun kosteussuoja/välikausi haalari mikä menee plussa keleillä, mutta kunnon toppahaalari puuttuu. Pakkauksen haalarista menee kuulemma vesi heti läpi, varsinkin kun hiekkiksella istuu.. :D

Noin oli Annette meilläkin, ja vasta 2 viikon päästä kätinän alkamisesta hampu tuli läpi. Nyt vikistään väliin taas, *huoh* :/
 
Poio: Päikkyyn käy ihan joku marketista saatava toppahaalari. Alle laitetaan sisävaatteet ja villahaalari. Kamalan kylmillä ei pieniä välttämättä edes ulos viedä.
Kurahousut on kanssa tärkeät, niitä pistetään pienille joka välissä. ;) Ja kurahanskat muista kanssa.
Kengät mielellään sellaiset, jotka saa hyvin auki = helposti jalkaan. Tai Kuoman toppasaappaat on kanssa tosi hyvä vaihtoehto. Ostin sellaiset itsellenikin töihin, kun varpaat jäätyi kaikissa muissa kengissä.

Ai niin! Piti vinkata Travallen tehtaanmyymälästä Tampereella. Sieltä kannattaa käydä hakemassa ulkoiluvaatteet. Ostin keväällä alennuksilta esikoiselle muhkean toppahaalarin ja Remun välikausihaalarin+tumput yht.60?.
Lehdissä ilmoitellaan niiden alennuksista. Onkohan syysalet jo käynnissä? Voisi hakea Villellekin jotain talveksi. Vauvahaalarit oli siellä viimeksi 15?.

Esikoisen pph vei koko porukan joka päivä ulos satoi tai paistoi, oli 30 raatia pakkasta ja viimaa tai ei.
Se oli tehnyt yhden äidin kanssa sopimuksen, että ovat joka aamu leikkikentällä odottamassa ja siellä myös olivat. Tuntui ihan kamalalta viedä pieni taapero sinne viimaan jäätymään.
No, kaippa tuo ainakin karaisi, jos ei muuta.

Ville ryömii. :D Tai se on sellaista ajoittaista liikuskelemista.
Pitäisi metsästää tuolta laatikoiden syövereistä tulpat pistorasioihin.

Kävin eilen lääkärissä, kun olen niin kamalassa kunnossa. Melkein :)laugh:) poskiontelontulehdus. Antoi soittoajan, jos tarviin puhelinreseptin. Suihkin urakalla nenäsuihketta ettei tulehtuisi.
Villelle on tullut nyt pahimman nuhan laannuttua yskä. Öisinkin heräilee siihen. Just kun nuha lakkasi herättelemästä niin nyt sitten tämä. :( Kai seuraavaksi alkaa hammasvalvomiset. :kieh:

Mustasukkaisuutta on ilmassa.
Ville alkaa huutamaan, kun isi ottaa veljen syliinsä. Varsinkin silloin tulee tosi iso huuto, kun isi hyppyyttää veikkaa kattoon asti.
Jostain syystä aina silloin, kun ripustan pyykkiä Ville aloittaa saman. :eek: Taidan tehdä sitä aika paljon. :LOL:
 
Ai niin piti jo aiemmin sanoa: Onnittelut Myyralle housuihin mahtumisesta :flower: :D :flower:

Hengissä selvittiin vaikka aikasemmin pitiki herätä ja kiirus aamu oli... noh, näitä nyt tulee sitte olemaan joka keskiviikko :whistle:

Niin ja siitä anoppijutusta piti kans selventää et onhan seki sairaseläkkeellä et ei sille yksistään voi lapsia antaa hoitoon. Mut me oltiinki siellä niin et ite olin mukana, ajattelin et ku se jaksaa polkupyörällä huidella päivät kylillä shoppaillen jne niin ois voinut jaksaa olla päivän lastenlastensa kans... Pari kertaa ku se on ollu täällä nuita isompia kattomassa sen aikaa ku oon käyny vauvan kans neuvolassa niin oon kysyny esikolta et mitäs kivaa teitte mummon kans? vastaus ollu et katottiin telkkaria ja mummo oli tietokoneella :/ Että ei edes tuntia jaksa leikkiä ja olla lasten kans...
Ihan ku ne ois käyny lukee ne mun aikasemmat purnaukset ku olivat seuraavana päivänä ihan erilaisia :LOL:
Ja kovin ovat ylpeitä lapsenlapsistaan ja monesti ovat kiitelly mua et oon "tehny" niitten suvulle jatkoa :D Kehuvat kaikille muksuja ja tietty isoon ääneen myös sanovat et otetaan sitte TAAS ens viikolla ne hoitoon. Juu, en kyllä muista kertaa et oisivat ite vapaaehtoisesti ne hakenu vaan aina ku on ollu tarvis niin on pitäny soittaa vaarille et passaisko jokuilta...
Nyt taas menee juttu appiporukan haukkumiseksi joten taidan poistua paikalta :D En mä nyt ihan kamala oo ja tykkään heistä mut parempi purkaa kiukku tänne mitä laukoa niille suoraan... :eek: ???
 
ÄÄH. Täyttelin tuossa just kotihoidontukihakemuksen. Äitiys"loma" loppuu 21.9. Laskeskelin just, että tulot tippuu yli 200e/kk. Onneksi miehen tulot sen sijaan nousee, kun saivat puhuttua työantajan kanssa palkkasopimuksen urakkatöistä. Eli toivon mukaan ne "lisätulot" korvaa sitten kuukausittain tuon menetetyn summan. Aikansa kuitenkin kestää taas, että oppii elämään säästeliäämmin.

Jahas Joonas kutsuuu...............
 
Tuolta Myyran mainitsemasta Travallen tehtaanmyymälästä Jeren taata osti meille sen välikausipuvun. Olis samalla pitänyt ostaa se toppapuku, menin vaan niin hämilleni kun kassalla ilmotettiin et puvun maksaakin joku muu. =)
Seuraavana päivänä mentiin katsomaan niitä toppapukuja, mutta eipä niitä sit enää ollutkaan. :/ Jokohan siellä on ne alet käynnissä? Tiiätkö Myyra?

Villahaalari meiltä löytyykin, löysin kirpparilta! :D

Täytyykin katsastaa kuriksetkin valmiiks, kaveri kerto et nuo 80-100 senttiset loppuu kaupoista joka syksy.
 
Apua!!! Joko se äippäloma tekee loppuaan??? Mun viimeinen sellanen...
Piti ihan lähtee paperit ettii mut mun "loma" loppuu vasta 25.10.07, mites Annetella loppuu jo tässä kuussa? Mulla eka maksettu päivä on ollu 13.12.06.
Juu ei paljon naurata meilläkää ku tulot tippuu kuussa noin 400e :/ Mut vielä vähemmän naurattas jos töitä jotus ettii... Varmaan kahen vuoden päästäki mut pitää tulla väkisin kiskoo täältä töihin :whistle:

Olipa ihana ratsastusretki metässä, niin vauhdikas mutta rentouttava. Melekosta tappulua nuilla kahella isommalla ollu tänään, naapurin kans purnattu aidan läpi näitä ihania uhmiksia :|

Meillä on vauvalle Reiman toppahaalari talveksi, vauvamallin. Ostin keväällä alesta, meijän lapset on kaikki ollu mahottoman lämpösiä, ei oo paljon villa vaatteita voinu niille pukea. Saa nähä tarviiko tälle pojalle, kaapissa odottelis ihana tätin kutoma villatakki. On kyllä tää vauva ollu niin paljon erilaisempi hoitaa ku nuo kaks kevät vauvaa. Tuntuu et talvivauva oli vaikeempi pukeutumisineen jne. Keväiset sai opetella keväällä ja kesällä kävelee ulkona helposti, nyt kävely harjoittelut tulee talvella toppavaatteissa ulkona :/ Jotenki ei kuulosta hyvältä?!?
 
moro pitkästä aikaa,

Kesälomareissulta palattu ja arki alkanut taas.

Meidänkin tyttö 7kk istuu nyt aika hyvin keikahtamatta, konttaa vähän eteenpäin mutta ryömiminen onnistuu helpommin. Pari alahammasta on puhjennut kanssa.

Hillopulla: meilläkin on vähän ongelmia kiinteiden kanssa. Ei suostu avaamaan suutaan lusikalle mut itse laittaa mieluummin suuhun kaikenlaista (mm.maissinaksuja, pienen pieniä pehmeitä hedelmäpaloja). Yritän saada pari kertaa päivässä ainakin muutaman lusikallisen soseita alas.
Välillä kieltäytyy täysin välillä avaa suutaan ja saan sen muutaman lusikallisen menemään. Helpoiten menee kasvis ja kasvislihasoseet.
Tiedän et imetys vaikuttaa syömiseen ja päivällä yritän vähän rajoittaa mutta edelleen nukahtaa kotona aina rinnalle ja öisin imetän.
Olen alkanut miettimään unikouluakin mutten ainakaan vielä jaksa huutoa ja ehkä en pysty tekemään sitä ollenkaan.

Hyvä vinkki toi Travallen myymälä, täytyypä vierailla siellä ja katsella talvipukua tytölle. Mitä kokoa ostaisi? olisko 80 cm sopiva et mahtuisi vielä ensi helmi-maaliskuussa? Luulen et 74cm vois olla pieni silloin.
Minkäkokoista pukua olette ostaneet?

nyt täytyy mennä kun on julmettu nälkä.

t. Sartsa
=)
 
Moi..Kovasti meillä kans keskusteltu tuosta äitiysloman loppumisesta. Aikasemmin tässä kans täyttelin lappusia ja kovasti meillä ne tulot nyt tippuu. Äitiysloma loppuu 25.10. Pikkasen olen saanut säästettyä rahaa jotta saataisiin lapsille kumminkin ostettua joululahjat ym. Toisaalta harmittaa keväällä lähteä töihin ja viedä lapset hoitoon mutta muu ei nyt auta. Toisaalta äkkiä sitä tottuu sitten arkeen ja lapset hoitoon.
 
haalareista sen verran että minä ostin 74. meillä kylläkin pieni prinsessa. ajattelin sen niin että sit olis keväällä mahdollisimman sopiva jotta odotettavat kävelyharjoitukset sujuisivat. esikolla oli silloin liian iso haalari ja raukka lähes lopetti kävelemiset kun oli niin hankalaa. nyt kahden kanssa haluais että kävelevät itse. ettei olisi sylissä jatkuvasti.

ja loman loppuminen on kyllä liiankin pian edessä. tässä nyt kovin mietitään että laitanko paperit kelaan hoitovapaasta vai työkkäriin työnhakuun?! kotona haluttais olla mutta talouspuoli ei kestä, tai kai sitä oppeis tosii nuukaksikin kun vaan tahtois. mites te muut useampilapsiset saatte rahat riittämään?! mun mielestä jo ruokakauppaan menee älyttömästi rahaa, ja sentään hintoja vertaillaan, ostetaan yleensä vain se mitä tarvitaan, tosin ihan aina ei tule ostettua halvinta jos maku on karsea, mutta paljon meillä käytetään kauppojen edullisia omia merkkejä. tarttis vissiin ruveta omavaraiseksi... jos ens kesänä laittais perunat ja porkkanat maahan. sit vaan tarttis uskaltaa tonne kellariin. siel ei oo käyty 5 vuoteen. sitten mamman kuoleman. silloin on tyhjennetty ja siivottu. tarvetta olis varmaan käydä ihan muuten vain katsomassa onko löytöjä. tuo kellari on niin hassusti tuolla yhden komeron alla. menee jyrkät raput maan alle ja siellä on yks "minikoppi". tosin se on varmaan talvella liian kylmä perunalle kun meinaa jäätyä.

no niin taas meni aiheesta ohi valonnopeudella....... :ashamed:
 
Mun "loma" tai "vapaa" loppuu 1.11. Miksihän noin älyttömät nimet on keksittykin?!
Sitten jään sitkeästi tänne pähkäilemään tekemisiäni. Kunnes joskus palaan takaisin vanhoihin töihin, koska tykkään siitä niin paljon. ;)

Mäkin olen Annette leikkaillut omia hiuksiani.
Välillä käyn ihan oikeella parturillakin, niin saan ihan kunnon kampauksen.
Nyt kun hiukset kasvaa pitkiksi ei kukaan erota onko latvat leikannut ammattilainen vai minä itse. Se hyvä puoli tässä hiuslaadussa on. :D
Ajattelin ostaa ohennussakset niin saisin tämän otsiksenkin kuosiin ihan itse. ilman kevennystä siitä tulee sellainen pallero.

Oli muuten ihana yö. Kaikki nukkuivat hyvin aamuun asti. Ville söi puolenyön paikkeilla mutta olin itse vielä hereillä silloin.
Isoveli herätti aamulla puol ysi ja Ville heräsi vasta yhdeksän jälkeen. :eek: Näin kun vaan jatkuisikin. :saint:

Alan itsekin olemaan jo elävien kirjoissa.
Miehellä on onneksi koko viikko ollut saikkua ja mummu on ollut auttamassa, muuten en olisi selviytynyt. Tuo lääke vie mun oman vastustuskyvyn pois niin olo on sitten sen mukainenkin. Ööök!

Tänään on 8kk lääkäri. Täytyy muistaa mennä. :whistle: Pistän sitten mittoja. Kuinkahan pitkä tuo poika jo on, kun monet 74cm vaatteet on jo pieniä. :eek: On kyllä hurjaa kasvua, kun lähtömitta oli vain 46cm. =)


Jestas tätä hymiöiden käyttöä! :eek: :/ :D
 
moips!

täällä sitä istutaan koulun penkillä, ruokkis menossa.

Kränälle kiitos kommentista. kiva kuulla et muillaki on ollut samanlaisia aatoksia. nyt ei tarvi enää olla huolissaan ku se maidon tihkuminen on normaalia.

käytiin eilen vauvauinti-infossa ja meillä on sit sunnuntaina eka vauvauinti :heart:

mulla loppuis äippäloma 15.10, mut pakko olla täällä koulussa jo. :kieh: ja en saa ees opintotukea lokakuulle ku on kalenterin mukaan opiskelupäiviä kaks liian vähän. taas tätä kelaa. tarttee varmaan sit lokakuus tai marraskuus mennä jomman kumman töihin ku ollaan kumpiki opiskelijoita ja tunnetusti opintotuki ei oo kovin korkea.

mut joo, loma kreikassa meni tosi hyvin. wilma oli niin kiltisti et en ois ikinä uskonu! oli kiltimpi ku kotona. saatiin siis hyvin rentouduttua. ilmat oli kans ihan jees 30-39 kieppeillä.

mut nyt pitänee jatkaa taloushallinnollisia tehtävien tekemisiä...
 
Täälläkin äitiysloma lähenee loppujaan. Kelan paperit tuli tänään. Mä ajattelin aluksi hakea hoitovapaata vuoden 2008 loppuun ja katselen sitten rahatilanteen uudelleen. Meillä ei juurikaan tulot tipu, koska aloitan marraskuun alussa osa-aikatyöt 16h/vko. Tällä konstilla saadaan laskut maksettua ja ruokaa pöytään ja saapahan sitten itse olla kotosalla lasten kanssa. Tämä kun on minunkin viimeinen äitiyslomani, niin sitä tekeepi kaikkensa, että saisi olla mahdollisimman pitkään kotona. Sen jälkeen saa kuitenkin tehdä täyttä viikkoa arviolta 33 vuotta. Huh!

Poio kosteusuoja haalari on mun mielestä ihan ykkönen myös päiväkotilaiselle, mutta toki aika kallis. Huuto netti on hyvä paikka etsiä hiukka edullisemmin.
Jos käyttää kuriksia, niin sit ei varmaan niin väliä. Itse olen aikatavalla laiska noiden kuriksien suhteen, enkä niitä lapsillani juurikaan käytä.

Meilläkin on tullut alahampaat kovan huudon kanssa ja ylähampaatkin näyttävät jo pulloittavan.

Esikolla tuli ekat hampaat vasta 9 kk ikäisenä. Nyt on eka hammas jo tippunut ja voi miten ylpeä oli poika hampaastaan.

Muuten tirri kasvaa ja kaunistuu kovaa vauhtia. On se ihmeellistä, että juuri hetki sitten kärvisteltiin tuolla odottajien puolella ja nyt on jo vanhempainvapaatkin loppu.....
 
Myyra: hymiöt on minusta kivoja piristyksiä tuolla tekstin välillä, ite niitä kans kylvän koko ajan B) :attn: :D Niistä saa sen loppusilauksen...

Mut mulla ottaa taas päähän :headwall: Pitäs vissiin lopettaa pään hakkaaminen seinään... Siis kahesta tallista jonne oon sopinu menon niin on tän viikon aikana ilmoitettu et heiltä ei kai löydykkää mulle sopivaa ponia vaikka vartavasten on puhuttu tän kesän poneista niitten kans :kieh: Toisella hinnat kohos yllättäin pilviin "väärinkäsityksen" takia ja toiselta kaikki kolme olikin jo "vähä niinku varattu" vaikka ite mulle niistä soitti ja selitti et myynnissä on ja tarjotteli kovasti... Huoh, elämä on kovaa :(
 

Yhteistyössä