Tammimammat ja -vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
milo 84
helou helou!

Mulla lähteny reilu 13 kiloo synnytyksen jälkeen, aika hyvin kun laitokselle jäi viis ;D Tänään siis eka kerran sen jälkeen uskaltauduin punnarille. No, vielä on jäljellä se 13 suunnilleen, eli tiukkaa tekee. Muutenkaan syö paljo mitää ja oon jo urheillu jonkun verran, tänään oltiin 6 kilsan vaunulenkillä jne.. :( Just valitin miehelle, et miten hemmetissä saan noi loput pois. :( Kiva ku suunnilleen riisilinja ollu vaik kuin pitkään ja tulos -13 kg.. :/ sinällään paljon, mutta sinällään helvetin vähän..

Hyvä kuulla emilia, että sullakin lähteny kilot karisemaan, vaikka meillä molemmilla tais synnärille jäädä supervähän :D Tyyliin vähemmän jäi synnärille ku vauva ees paino :D

Tänään vaavi on itkenyt superpaljon taas, en tiiä onkse sitä kun ollaan alotettu antaa korviketta maidon kanssa, kun tuntuu että maito ei riittäisi vaikka periaatteessa siinä ei ole mitään järkeä-.... kai... Onko kaikilla koko ajan sellanen olo (Siis niillä joilla maito aluksi alkanut kunnolla tulemaankin), että se ei riitä koko päivää..???
Musta tuntuu, että öisin saa sekunnissa mahan täyteen, mutta päivisin vaikka kuinka kauan roikkuisi tissillä, ei mitään tapahdu.. :( :( :(

Ps. Enzian, 7 kiloo ei oo enää paljoo! Mulla on 7+6 kiloo viel NOUUUUUUUU!!!!!!

T. Fättis-Mama 84
 
magpie
Juu Milo mulla oli myös jossain välissä tunne, että maito ei riitä, mutta jatkoin vaan imettämistä ja hyvin tuo näyttää kasvavan. Korviketta en siis ole vielä antanut kertaakaan. Muista kuitenkin syödä jonkin verran koska muuten maito ei oikeastikaan riitä... Imetys kuulemma kuluttaa sellaiset 600 kaloria ylimääräistä/ päivä. Itsekin haluaisin laihtua nopeammin, mutta koitan kuitenkin olla maltillinen koska haluan imettää vielä monta kuukautta!

Tänään juuri ostin pari uutta paitaa ja voi ahdistus kun näki itsensä sovituskopin peilistä... No joo, Jumbon reissu meni tosi kivasti, oltiin siellä neljä tuntia ja vauva nukkui melkein koko ajan. Kerran välissä imetin kahvilassa, sekin luonnistui ihan ok.

Hyvää yötä kaikille!
 
tammiquu
Pikainen kommentti Milolle ja muillekin. Mulla kans maitoa tulee vaihtelevasti, eli käytännössä maito alkaa iltaa kohti loppumaan. Aamulla tissit on aivan räjähtämäisillään ja päivälläkin ruokaa tuntuu riittävän ihan hyvin. Iltaisin on kuitenkin just tuollainen olo, että tuntuu, ettei maito yhtäkkiä riitäkään. Loppujen lopuksi yleensä saakin sitten pullosta vielä täydennystä, että tulee maha täyteen ja rauhottuu yöunille :)

Niin joo, kilojen kanssa täälläkin ihmetellään. 10kg lähtenyt, mutta toiset 10 vois vielä lähteä ja mielellään ennemmin kuin myöhemmin ;) Onko teillä muilla kauhea makean himo koko ajan? Mä syön joka päivä jotain herkkuja, mikä ei tietenkään ole hyväksi tälle kilojen karistelulle. En kuitenkaan läheskään aina pysty hillitsemään itseäni vaikka muuten syön ihan terveellisesti ja kunnon ruokaa. Ehkä tämä jotenkin liittyy imettämiseen...? Ja siis myös loppuu joskus, *toiveajattelua* ;)
 
milo 84
Kiitos kommenteista magpie ja tammiquu, helpotti oloa kummasti! Joo, tammiquu, mulla toi homma sama muuten, mutta yöllä tulee tosi hyvin maitoa niin että aina kun poika syö, ei mene kuin pari minuuttia että täyttyy ja sitten vielä aamusta tulee ihan ok, että tulee täyteen vähän kauemmalla kaavalla, ja sitten iltapäivä ja ilta menee niin, että epäröin, riittääkö saamaan pojan täyteen ja nyt ollaan annettu aina vähän lisämaitoa. Tänään annettu noin 70 milliä lisää, eli ei paljoakaan, mutta kuitenkin tuntuu, että auttaa aina vähän.

Öitä taas,

Milo
 
Mira70
Moikka!

Kamalan kiireistä on vauva-arki meillä, en ennätä kuin lukemaan teidän kuulumiset ja oma kirjoittelu jää näköjään ihan minimiin. Ja meillä on sentään mieskin kotona, mikä on ihan superihana asia. En tiedä, miten olisin jaksanut ilman hänen apuaan esim. yösyötöissä... Hurjalta kuulostaa monen teidän yöt (ja päivätkin), kun vauvat valvottavat ja itkevät. Toivottavasti kolmen kuukauden maaginen ikä viimeistään rauhoittaa tilanteen - ja mielellään se saisi tapahtua jo aikaisemmin!

Pupuliini, mulla ihan samanlaisia ajatuksia yösyötöistä... On niin turhauttavaa antaa rintaa kun lopputulos on kuitenkin se että vauva kiljuu lisää (pullo)ruokaa. Olenkin imettänyt öisin vain jos olen jaksanut (siis jostain syystä ollut virkeänä) ja muuten keskittynyt tarjoamaan rintaa paljon päivisin. Tiedän ettei se ole paras mahdollinen tapa lisätä maidontuotantoa, mutta ei sekään ole, jos stressaan yösyötöistä. Jotenkin tuntuu kuitenkin että maitoa tulisi vähän enemmän koko ajan, vaikkei siis tarpeeksi ollenkaan.

Vauva kasvaa hurjasti ja on nyt 55,5 cm pitkä ja painaa 4435 g. Kaksoisleuaksi muuttunut pikkuleuka on nyt muuttunut kolmoisleuaksi ja äidin hauis kasvaa joka päivä :). Lisäilen kuvia privapuolelle jossain vaiheessa.

Kiloja mulla on edelleen ihan kiitettävästi, ehkä 5 kg ekasta punnituksesta, mutta ei pidä unohtaa että siinä vaiheessa olin jo lihonut varmaan 5 kg. Eli 10 kg pitää saada vielä pois. Lenkkeily kyllä auttaa ja jos 1kg/vko lähtee, olen tyytyväinen.

Ihanaa talviviikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille!!

T. Mira ja pikkuprinsessa
 
lilja..
moro!

Kiitos kaikille onnitteluista...niin ne vuodet vaan kuluu ja ikää tulee lisää..ei maha mittään.. :D

Meidän poju on ottanut "lievän" kasvupyrähdyksen...heh..oltiin eilen neuvolassa ja painoa on nyt 5025g ja pituutta huimat 56 cm, päänympäryskin oli kasvanut 4 cm synnytyksestä...synnyinmitat olivat siis 3442g ja 47cm...eli ihan ok kasvuvauhti kuukaudessa. Neuvolatädinkin piti oikein kahteen kertaan tarkistaa mitat. :D
Jätkä on ollut ruoka aikaan kotona.......

Ihana kuulla Emilia, että teilläkin on nukuttu jo pidempiä pätkiä. Se tekee hyvää äidillekin, että saa välillä nukkua enemmän. Ja Milonkin poju vetelee jo kahden tunnin pätkissä..kohta kolmen jne... <3

Noniin..taas pätkii ajatukset, että mitä piti kirjottaa...
Itseasiassa mulla ei olis edes aikaa olla tääl netissä, ku me lähdetään pian Tampereelle ja pitäis laittaa tavarat kasaan. Kuinka hemmetinpaljon sitä tavaraa tarviikaan mukaan kun on vauva matkassa...paljon!!!!!! :) vaunut, vaipat, vaatteet, kaukalo, sitteri..ym, ym...

Eli meenkin tästä nyt pakkailemaan..
Mukavaa viikonloppua kaikille perheille! <3
 
Myypeli
Onnea Lilja synttäreitten johdosta!

Meillä menikin kaikki mullinmallin, ku päätettiin viime viikonloppuna vihdoin, että pistetään kämppä myyntiin ja ostetaan tilalle kolmio. No, tehtiin välittäjän kanssa soppri maanantaina ja sillä oli joku katsojakin valmiiksi. Niinhen se sitten meni, että kaupat tuli ja meidän pitää muuttaa pois ensi keskiviikkona! Huima aikataulu :D Ja tällä hetkellä on muka vaikea saada kämppiä kaupaksi ja pitää varautua kolmen kuukauden myyntiaikaan. Onneksi meillä meni näin. Nyt vaan kämppiä katselemaan, kivaa! Tulee vaan kaamee soppa, kun pitää vaavin kanssa saada pakattua ja muutetaan koko perhe vähäksi aikaa mun äidin nurkkiin.

Toivotaan, että Pupuliinikin saa pikkuhiljaa unirytmin kuntoon. Muillahan se näyttää olevan jotakuinkin kohtuullinen. Meillä nukutaan aina korvikkeen voimalla yksi pitkä pätkä 4-6h ja sitten loppuyö on sellaista paria tuntia, kun poju heräilee enemmän syömään. Kokonaisuudessa ollaan kuitenkin vaakatasossa n. 9-10h. Aamuyöllä meilläkin alkaa kamala rohina. Sen täytyy johtua siitä, että syötän makuulla enkä raaski nostaa poikaa röyhtäisemään, kun e heräisi siitä. Se nukahtaa aina heti uudelleen syötyään. En ymmärrä, mikä neuvoksi?? Kamalaa kuunnella sitä vääntelehtimistä, röhkimistä ja korinaa. Ostin Disflatyliäkin, kun sillä on ilmaa massussa. Se saa sitä kauheasti vaakatasossa syöttäessäni.

Nyt jälkikasvu hermostui. Öitä!
 
Liinuzhka
Hmm. Meillä taas yösyötöt on kaikista helpoimpia. Tissi suuhun ja jatkan unia. Jossain vaiheessa herään kun vauva on päästänyt tai päästää irti. Olen myös ymmärtänyt että tissimaito öisin on ravitsevampaa. Mun mielestä on hankalampi nousta ja lämmittää pullo, kuin työntää nänniä suuhun. Makuasia tietenkin! Meillä ristiäiset viikon päästä lauantaina, hermostuttaa kerkiikö isyyspaperit tulla ennen sitä. Pitää soittaa ja kysyä. Mulla on pää kipee edelleen koko ajan ja huomaan aina illalla etten todellakaan ole muistanut juoda sitä vettä tarpeeksi. Muistakaa naiset tankata!! Niin pysyy se maidontuotanto hyvänä! :) Mulla on vielä paljon surffattavaa, joten tämä tälleen lýhyesti tänään. Sensorit sanoo että mua kutsutaan ihan just.
 
Emilia1980**
Juuri kun pääsin tulettamaan että yöt ovat helpottaneet niin viime yön Matilda valvoi kokonaan. nukahti n 10 minuutiksi ja taas alkoi itku. Taisi olla vatsanvääntei, mikään hyssytys tai muu ei auttanut, Äiti otti hänet täksi yöksi josko saisi ite nukuttua.
 
Noa
Moikka!

Täällä alkaa tauti pikkuhiljaa hellittää, paitsi selän takia jouduin eilen käymään lääkärissä hakee vahvempia kipulääkkeitä. Se on niin kipee etten yhtään kärsi sitä taivuttaa ja kun yskittää, niin sattuu aivan sairaasti. No nyt buranan voimalla mennään, kyllä sen kans jo pärjää. Toivottavasti ei vaan oo kovin monen viikon pituinen toipuminen kuten vuosi sitten kun tuli noidannuoli. Ahistaa olla vaan 4 seinän sisällä kun ulkona ois niin mahtavat ulkoilusäät!! Pitikin tulla kaikki mahdolliset kiusat just nyt! Onneksi mies on ensi viikon lomalla niin siitä on apua. Ja tää väsymys on jotain hirveetä, kun ei oikein saa kunnolla nukutuksi yskän ja selän takia. Poika on alkanut onneksi nukkua ihan hyvin, yksi yö se veti jopa kaksi 4 tunnin pätkää. Ite vaan nukuin ehkä 4 tuntia yhteensä koko yönä... No ehkä tää tästä pikkuhiljaa helpottaa. Ensi sunnuntaina ois ristiäiset ja kauheesti ois tekemistä sinnekin, mulla ei oo ees vaatteita eikä tästä kaupungista löydy sopivia juhlavaatteita! Ahistus! Jossain vanhoissa ryysissä vissiin pitää mennä.

Illalla tulee vieraita, pitää nyt vähän siivota kun vauva nukkuu parvekkeella. Aivan järjettömän paskanen kämppäkin, ei oo ikinä ollut tässä kunnossa! Yleensä tykkään pitää asunnon suht siistinä ja imuroida edes kerran viikossa, mut nyt ei oo ollu aikaa taikka voimia siivota!

Palataan taas!
 
Jeannex
Onpas täällä hiljasta, ei sen puoleen itekää kerkeä tänne ees lukemaan juttuja.. Huomenna mies menee töihin, mikä jännittää melkosesti. Aika ailahtelevaista tää elämä nykyää.. hetkittäin tuntuu etten selviä ees yhestä tunnista eteenpäin ja sitte toisinaan on kiva olla vauvan kanssa ja tää on just sitä mistä aina on haaveillu. Luulen et osa on mökkihöperyyttä, ja sitä et perhe on niin kaukana. Ei oo ketään apulaista lähellä, tai toisaalta omia kavereitakaa tai tuttuja. Aika yksinäistä ku miettii.. Ja vauva on niin riippuvainen etten voi lähteä itekseni oikeen mihkään ja vauvan kanssa en yksin vielä uskalla. Aiemmin ei kotona oleilu oo haitannu mut nyt ajatus siitä ettei edes VOI (lue uskalla) lähteä tekee siitä loukon. Välillä masentaa tosi rankasti, mut sehän kuuluu asiaan.. ei se siitä helpompaa kyllä tee:/. Toivottavasti menee nopeesti ohi:(.. Pikkusisko tulee onneks huomenna koko arkiviikoks meille, joten eka viikko yksin tulee pehmeellä laskulla. On joku kenet pistää ruoantekopuuhaan jos ite ei jaksa:). Tsemppiä kaikille joilla samoja fiiliksiä.. Kohta meen nukkumaan!
 
milo 84
Lilja! No ei ihme, että teiän mies näytti niin palon suuremmalta ku meiän hehaaahaa ;D Potra poika teillä :)
Me oltiin pikkumiehen kanssa eka kertaa pidemmällä reissussa, oltiin yökyläilemässä miehen siskon perheen luona 150 kilsan päässä, ja meni tosi hienosti reissu. :) Poika kilju siellä paaaaljon vähemmän kuin kotona!

Jeannex, inhottavaa toi sun fiilis. :( Yritä ajatella kaikkia positiivisia juttuja, äläkä jää kiinni niihin inhottaviin juttuihin. Mulla ainakin auttoi huomattavasti tässä koko koliikissa sun muussa se, että iloitsen kaikesta vähänkin hyvästä tuplasti ja ohitan toisesta korvasta ulos kaikki inhottavat itkut ja kätkyt-pelot sun muut. En kiukuttele miehellekään niin paljon kun yritän arvostaa kaikkea hyvää enemmän ja olla miettimättä niitä huonoja juttuja. Toivottavasti edes jotain apua :)

Noa, hyvä kun jo paranemaan päin teillä, varmasti rankkaa hoitaa pikkuista kipeänä :)

Ja Myypelille paljon onnea asuntokaupoista! Wautsi, en ois uskonu että mikään kämppä menee noin nopeesti tässä tilanteessa :) Tosi hyvä tuuri! Ja vaavi varmaan onnessaan, kun pääsee sisustamaan omaa huonetta :)

Öitä kaikille, muistetaan olla iloisia siitä mitä meillä on <3

T. Milo ja maailman ihanin pieni poika ja sen maailman ihanin isi :)
 
Emilia1980**
Samat sanat kun Milolla Jeannex. Koeta myös lähteä rohkeasti ulos, vaikka vaan hetkeksi vauvan kanssa kävelylle, se piristää kummasti. Ja ihanaa että sun sisko tulee auttamaan, hyödynnä kaikki se apu ! lähde iteksesi hetkeksi johonkin tms.

Mites se meidän TAPAAMINEN ????? Tavataanko perjantaina Jumbossa klo 14:00 ??? Ketkä on messissä ???
 
Noa
Moi!

Miten paljon teidän vauvat nukkuu päiväunia? Meillä nukutaan toisinaan tosi vähän, esim. eilen aamupäiväunet 45 min, päikkärit vaunuissa vajaa 2 h ja illalla ehkä vajaa tunti. Muuten ollaan sylissä, kitistään, makoillaan sohvalla siten että toinen meistä koko ajan viihdyttää.... Sit illalla varsinkin on sellaista selvää väsymyskitinää, mut kun ei nukahda! Vaunuihin ja autoon kyllä nukahtaa mut omaan sänkyyn ei. Onneksi yöt sentäs nukutaan, mut luulis et kk ikäinen vauvas tartteis enemmän unta?! Ja koko ajan muka nälkä.
 
lilja..
Joo! Tavataan vain perjantaina jumbossa! Minä ja poju ollaan ainakin tulossa!! :) klo 14 käy vallanmainiosti! :)

Oltiin viikonloppu tampereella ja hienosti meni reissu! Mummu oli niin innokas vauvanhoitaja, että mä sain eilen nukkua ihan rauhassa piiitkät päiväunet...

Onnea Myypelin perheelle asunnonmyynnistä! Tosi nopeeta saitte kyllä asunnon myytyä! ...nyt sit uutta katsomaan...ihanaa! Tsemppiä nyt ensin siihen muuttoruljanssiin...melko nopeella aikataululla teidän tarvii saada kämppä tyhjennettyä, huh..

Noa: Meidän vauva nukkuu päivisin 2-3 h päikkäreitä, mutta on valveillakin jo enemmän ku aikasemmin. Aamulla herätään 9 aikaan ja sitten valvotaan johki yhteentoista ja sitten ulos nukkumaan n.2 h. (vaihtelee päivittäin..) sitten ollaan taas pari tuntia hereillä ja taas uni maistuu...tätä rataa iltaan asti ja yöllä sitten nukutaan pidempiä pätkiä. 4-5 h.

Hitto ku toi itkuhäly ei toimi pihalla....saa olla kokoajan ovenraossa kyttäämässä, että nukkuuko se vai ei...
 
Paavon äiti
Tervehdys,

Eipä ole juuri ollut raportoitavaa viime aikoina. Perus vauva-arkea eletään. Poika kasvaa ja on nyt jo 4 kg ja 56 cm. Punnitus on vähän jännittänyt joka kerta, mutta nyt uskon, että maito tosiaan riittää. Tuo alun lisämaito aiheutti sen, että epäilin välillä, vaikka poika pissaa ja kakkaa tosi paljon.

On ihan normaalia, että vauva syö illalla useammin tai pidempään kuin aamulla ja yöllä. Maidon heruminen on silloin hitaampaa ja vauva myös tankkaa yötä varten. Jos vauva on ollut täysimetyksessä, se ei vaan lopu yhtäkkiä. Yleisin syy täysimetyksen loppumiseen on vauvan tiheän imun kausi, jolloin hän nostattaa lisää maitoa ja äiti voi luulla, että maito on loppumassa. Jos silloin tarttuu korvikepulloon, maitoa ei nouse lisää ja se oikeastikin käy vähiin. Tämä tieto on kaverin kaverilta, jonka tapasin viime viikolla ja joka on kätilö sekä imetystukipuhelimessa töissä. Joten luottamusta, mammat! Meillä on ollut kaksi tiheän imun kautta ja ne ovat kyllä raskaita. Täytyy vaan muistaa, että ne kestävät yleensä vain pari päivää. Sen kyllä jaksaa.

Toivottavasti ette laihduta liian rankasti tai rajoita ruokavaliota liikaa varmuuden varalta. Vauvoilla nyt vaan on jonkin verran vatsavaivoja, tekisi mitä vain. Ja jos antaa vauvalle korviketta ei ainakaan ole mitään järkeä jättää maitoa pois omasta ruokavaliosta. Tietysti joskus vauva on oikeasti allerginen jollekin äidin syömälle ruoalle ja pitää elää sen mukaan.

Sori, ei ollut tarkoitus saarnata, vaikka siltä ehkä vaikuttaa.

Noa, meidän vauva nukkuu vuorokaudessa yleensä 10-12 tuntia. Yöllä 8-9 h ja päivällä parit tunnin tirsat. Joskus riittää 8 h unta vuorokaudessa, mutta valvomismaratoneja seuraa yleensä päivä, jolloin poika nukkuu tavallista enemmän. Yön pisin unijakso on joskus alle 3 tuntia ja joskus, mutta harvemmin, jopa 5 h. Kun ei nukuta, niin ei nukuta, sen olen huomannut. Vauva voi silti oikein hyvin. Vauvoissa on todellakin eroja. Valveillaoloaikana vauva on lähinnä sylissä, muuten tulee itku. Hän nukahtaa hyvin kantoliinaan, mutta siinä on se "ongelma", että jokainen päivällä nukuttu tunti on yöunista pois. Siksi en halua käyttää kantoliinaa kovin paljoa.

Tuon pojan valvomisen ja hellyydenkipeyden takia en ole lähtenyt mihinkään ostoskeskuksiin, mutta kyläilemme kyllä aika paljon ja käymme kävelyllä melkein joka päivä. Kaveripiirissä on paljon vauvoja. Olisi kyllä kiva lähteä ostoksille, mutta ehtiihän sitä myöhemminkin.

Kiinnostaisi tietää, miten Tyären läheiset ovat suhtautuneet, kun ette ole kertoneet vauvan sukupuolta. Ovatko olleet närkästyneitä? Entä kauanko aiotte jatkaa? Annatteko unisex-nimen (kuten Mirka tai Ruu)?

Tsemppiä Jeannixille! Minustakin oli tosi raskasta aluksi, kun poikaa ei saanut viedä ulos ollenkaan ja olin ihan sekaisin hormoneista ja väsymyksestä. Koti tuntui tosiaan välillä vankilalta.
 
Viona79
Moi,

Pikaiseen aloin tässä kuulumiset kirjoittelemaan.
Meillä oli eilen ristiäiset ja kaikki meni hyvin. Pojan nimen voisin laittaa Multiplylle.
Mulla on rinnat ihan kipeet ja pinkeet ja nopeesti aina valmiit uuteen syöttöön. Meillä syödäänkin aika usein eli noin 1-2 tunnin välein. Poitsulla on sitkeä sammas suussa ja pelkään, että se on tarttunut jo rintoihinkin, kun nännit on niin kipeet, mutta eivät haavaiset. Puolukkaa ollaan yritetty hoitona pojan suuhun laittaa, mutta vaikeeta on kun pian taas syö makeaa maitoa.
Meillä nukutaan aika huonosti päivällä, mutta yöllä nukkuu suhteellisen hyvin paitsi että vieläkin herätään siihen, että pojalla rohisee ja katkoilee hengitys sitten joutuu imemään ja vaikea on nukkua. Nyt parina yönä on ollut vähäisempää unet mulla, toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että huomenna sais nukkuakin.

Paavon äiti: Kuulostaa samanlaiselta meidän arki sillä erolla vaan, että joudun kantamaan käsivoimin poikaa, kun se ei tykkää kantoliinasta ja haba kasvaa!

Niin kun puhetta oli ulkoilusta: Me ollaan päivittäin käyty vaunulenkillä, kun vauva nukahtaa samantien kun pääsee ulos. Se kyllä piristää ja on mukava rutiini minkä haluaa kyllä pitää. Ulkoilma tekee kumman hyvää.

Nyt täytyy mennä tissittämään!
 
pupuliini77
Helou! Hengissä ollaan vielä täälläkin. Nyt on menny pari yötä vähän paremmin, kun sain yksi päivä valvotettua poitsua päivällä niin, että nukkui enemmän sit yöllä. Tänään tosin lähdin kävelylenkin kautta hoitelemaan asioita ja poju nukkui koko ajan (pari kertaa vaan kitisi) eli noin 3-3,5 h putkeen nukkui päivällä, eli se ei tietenkään lupaa hyvää yöksi... Meillä poju on nykyään ollu tosi vaativainen hereillä ollessaan ja koko ajan pitää syöttää, tai pitää sylissä tms. Ja itkuraivarit ennen nukahtamista on aikamoisia välillä.

Ymmärrän kyllä Jeannexin tuntemuksia. Musta oli taas saavutus, että kävelin osan matkaa, sit hyppäsin bussiin ja vein Kelaan sen jälkitarkastuspaperin. Sit kävin apteekissa ja hain Kiinalaisesta mukaan ruokaa. Olin tosi jännittynyt koko ajan, että joudunko ettimään jonkun paikan, missä syöttää ja vaihtaa vaippaa. Jotenkin sitä on niin vaikeata lähteä mihinkään, että tänäänkin tuo lähteminen kesti 2,5 h. Viime viikolla olin niin väsynyt, että pääsin ekan kerran uloskin vasta pe:na. Ja mua kans tuo siivoamisen puute rasittaa ja stressaa, mutta esim. kirjahyllyn pölyt on ja pysyy pyyhkimättä, ku ei vaan jaksa.

Upeeta tuo Myypelin asuntokauppa! Mistäspäin aiotte asuntoja alkaa katsella? Vinkkinä: täällä Vantaalla on Jumbon lähimaastossa paljon kivoja asuntoja ja paljon lapsiperheitä. ;)

Jos tapaaminen on Jumbossa, ni mäkin olen mukana pe klo 14, jos vain tuo pikku-ukko ei ole silloin kukkunut ihan koko yötä...

Nyt täytyy mennä taas!
 
lilja..
ainiin..tää mun on vielä pakko kertoo..
meidän ukkeli kasvoi yhtäkkiä niin kauheesti, että mun piti 50 cm vaatteiden jälkeen ottaa käyttöön suoraan 62 cm. Mä en käsitä tätä juttua ollenkaan...56cm on ihan liian kittanoita ja kiristää ja puristaa...varsinkin bodyt.
Nyt sen vasta oikeesti tajuaa, kuinka nuo vauvat oikeesti kasvaa niin kauheeti vauhtia. Jäi ihan kiitettävästi vaatteita käyttämättä...siis ihan uusia vaatteita...

Ja hei! Tänään tuli ekat hymyt hereillä ollessa...se neuvolasta saatu hymynaama on POP!!! :)

t
 
Viona79
Vauvan kielessä ja joskus leviää poskiinkin sellaista valkoista. Elikkä meijän pojalla on valkoinen kieli. Jo eka kerralla neuvolantäti sen näki. Neuolantäti sanoi, että on nähnyt niinkin pahan tapauksen, että vauvalla oli hometta suussa. Sitä hoidetaan puolukalla tai jollain happamalla esim. sitruunamehulla.
 
Emilia1980**
Lilja: Meilläkin jäi 50-56 vaatteet pieniksi...Ensin tuntui että vauva hukkuu niihin 50 cm vaatteisiinkin ja yhtäkkiä ei mahtunutkaan kun 62cm vaatteisiin ! Kauheeta vauhtia ne kasvaa:(

Perjantaina nähdään, ihanaa ! ! ! !
 
Noa
Mekin ollaan annettu sitruunamehua tuohon kielen valkoisuuteen neuvolatädin kehotuksesta. Eli lusikkaan pari tippaa sitruunamehua, loput vettä. Kyllähän se vauva irvistää kun sitä suuhunsa saa, mutta ei puklaa pois :D Puolukkamehukin ajaisi saman asian eli se hapokkuus mahdollisesti estää sammaksen kasvun. Jos ei noista apua, niin sit lääkäri määrää jotain lääkettä.

Ihanaa, mies lupasi hoitaa ensi yönä syötöt!! Saankohan nukuttua, nyt kun olisi siihen mahdollisuus? Toki herään mutta eipähän tartte nousta!
 

Yhteistyössä