Tammimammat ja -vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
Jeannex
Myypeli, onko teillä kantoliinaa? Tästä on kyl ollu puhetta ennenki.. Me tänään sidottiin vauva eka kertaa kotona kantoliinalla muhun ku mies lähti ostamaan pesukonetta (jep, aika mahtava aika hajota..) ja mä halusin päästä syömään ja vessaan jne. Toimi oikeen hyvin, vauveli nukku vaikka vähän levottomasti, mut kävin jopa vessassa:). Mulla oli kaks kättä vapaana ja vauva tunsi olonsa turvalliseks.

Nyt tunnustan heti, tulin elvistelemään meiän hienoa saunareissua:D. Otettiin vauva mukaan pesuhuoneeseen, se makoili kantokopassa joka oli ammeessa sillä aikaa ku oltiin saunassa ja pestiin ittemme. Sitte kylvetettiin vauva lämpösessä ja kosteassa pesutilassa ja säästyttiin kaikelta mitä etukäteen osattiin pelätä. Vaikka just ennen meiän saunavuoroa se sai sellaset mahanpurut et meinattiin jo ettei saada sitä rauhottumaan ja menee sivusuun koko tarkasti suunniteltu saunakeikka. Meillä rauhotutaan vatsanväänteissä (ainaki tällä kertaa) kapalossa mahallaan miehen rintaa vasten. Vähän vauvalla jäi ruokailu kesken mut se onneks ei haitannu, ja heti reissun päälle se sai ruokaa joten nappikeikka! Luulen et ne vatsavaivat tuli relatipoista, ku annettiin ne sille tyhjään vatsaan.. tai ainaki mies sano et viimekski kävi niin. Mut toisaalta kaks yötä on menny tosi hyvin ja kahtena iltana se on niitä tippoja saanu.

Mäki oon miettiny et mitä pitäs omasta ruoasta jättää pois, kun vauva saa niin paljo ilmaa mahaansa. Kyllä se ilmaa nieleekin, mut ei se voi ainoo syy olla. Oon syöny tuoretta paprikaa ja ruisleipää ja kaikkea, no en suklaata:), en ees kaakaota. Taidan jättää noi nyt ekaks pois..

Joku sano aiemmin et heillä vauva hymyilee paljon unissaan, täällä kans! Voi että se on maailman sulosinta..#) Unessa tulee vuoronperään kaikki maholliset ilmeet, miten niin pienet kasvot saaki niin ruttuun:p..

Kyllä toivon et mahavaivaiset ja muutoin tyytymättömät vauvat paranis vaivoistaan. Mä uskallan tälläsen hyvän päivän jälkeen varovasti jo nauttia tästä pikkukaverista<3. Tuntuu tosi kivalta kun meillä on tommonen pieni vauva.. Ja uskallan varovasti luottaa siihen et osaan hoitaa sitä ja vastata mitä se haluuki. Jee!

Jeannex ja vauva, tiistaina kaks viikkoa:D
 
Liinuzhka
Meidän sunnuntailapsi on tänään kolme viikkoa. Tuntuu että olisin imettänyt sitä jo kuukausia. Ei sillä että se olis vaikeaa, se on vaan niin kokonaisvaltaista! Tulin taas vaan lukemaan, esikoinen vaatii huomioo ja miespaska vetää aamusikeitä KUTEN AINA!!!
 
pupuliini77
Moikka! Nimiäiset meni oikein mukavasti, vaikka olinkin ihan sikaväsynyt. Ja anoppikin änkesi kylään jo 1,5 h ennen juhlien alkua, joten jouduin menee pumppailemaan toiseen huoneeseen tosi epämukavalla tavalla. Tosi ärsyttävää, kun änkes silleen etukäteen. Meillä oli silloin vielä toisen nimenkin päättäminen kesken, kun ovikello soi. Toiseksi nimeksi tuli nyt sitten eri nimi kuin aluksi piti tulla. Eli mä olin ajatellut että toinen nimi voisi olla Mikael, mutta eipä sitte tullutkaan. Laitan privalle nimet jahka osaan ja ehdin.

Mäkin olen kuullut, että vedenkeittimessä keitetty vesi ei olisi steriiliä. Mulla on se Aventin sähkösterilaattori. huusin huutonetistä. Uutena sellanen kustantaa about 99 €, joten aika tyyris. Mä maksoin siitä 40 € muistaakseni. Tosi hyvä ostos ja olen ollut tyytyväinen verrattuna siihen pullojen keittelyrumpaan. Mieskin antoi mulle luvan hankkia ton vehkeen sillä ajatuksella, että jos tulee toinen lapsi joskus, ni sit se menee sillekin. Mä olen yhä sitä mieltä, että me aloitetaan toisen lapsen yritys jo tän vuoden puolella, jos kaikki menee ok ja mieskin puoltaa. Mä nimittäin haluan lapsille mahd. pienen ikäeron ja itekin olen aika vanha, joten nopsaa tarttee toimia. Taidan olla hullu, kun jo sellaista suunnittelen, vaikka tää arki kyllä on tosi rankkaa. Mutta sit olis koko perhe jo koolla, jos yksi lapsi vielä saadaan... Olen ihan pöljä! ;)

Voi Myypeliä, kun on tuo kohtutulehdus. Onko sulla ollu oireita? Ja jos, ni minkälaisia? Mulla on keskiviikkona tuo jälkitarkastus. Saas nähdä onko kaikki ok. Paikat on kyl aika löysähköt, huh. Tarttis varmaan jumpata niitä ilolihaksia, kuhan jaksais ja muistais.

Milo: Älä tunne huonoa omaatuntoa tuosta suklaansyönnistä. Ei se välttämättä edes ole niin paha, kun jo mainitsit, että pikkuisen masu on silti pipi, vaikka olet jättänyt lähes kaiken veks. Enemmän se haittaa, jos sä stressaat ja vaavi saa sun maidosta stressihormoneja. Nyt stressit veks! Ihanaa, että oot noin hyvin pystyny imettään, ettei ole tullu pullonpesuongelmiakaan! HYVÄ! :)

Mä kävin eilen illalla muuten kaverin luona kylässä. Se teki meille (yht 4 tyttöä) ruokaa ja sit juotiin hiukka viiniä ja siideriä. Olin kotoa poissa bussimatkoineen päivineen 5,5 h. Oli pumppukin mukana, mut en sit pumpannu kylässä, ku imetin just ennen kuin lähdin. Oli tosi mukavaa, vaikka olinkin ihan rättiväsynyt. Nauroin ihan haljetakseni koko illan, eli teki kyllä niin hyvää! Mies soitti vaan yhden kerran ja pyysi, että tuu jo kotiin... Ku oli sillä rankkaa, kun vauvan valvomisaika alkoi just silloin kun lähdin kotoa pois. Siitäs sai! Ja sit sain nukkua yön. Tosin heräsin silti yöllä vauvan itkuun, vaikka olin alakerrassa korvatulpat korvissa. Kävin sit syömässä ja auttelemassa vaavin kans ja sit vaavi nukahti taas tuossa 8.30 ja nukkuu vieläkin... Yöllä ei sit taas nukuta tippaakaan...

Mäkin voisin tuonne Jumboon tapaamiseen tulla, mutta ei ehkä ihan vielä, kun on tuo silmätulehdus yhä päällä. On se parempi, mutta koko ensi viikon pitää vielä niitä tippoja antaa.

Nyt yritän mennä sinne privalle! Moi!
 
Tammipoitsun äiti
Ja taas pitkästä aikaa ehdin käväistä täällä...Meillä ravannut vieraita ja just pian tulee taasen. Ihan mukava, paitsi että viime yö meni täällä vähän kehnosti, itki välillä nälkää, välillä ilmavaivoja. Ilmaa meidän pojalla menee tosi paljon kun mulla maitoa tulee suihkuamalla ja sitten poika vielä hotkii. Neuvolassa sanottiin että etenkin isommat pojat (meidän poika pian jo 6 kg ja nyt siis 1½ kk vanha) hotkii tosi usein ja sitten pahoja ilmavaivoja.
Mun ruokavalio on ollut normaali, maitoa en oo juonu mutta kyllä maitotuotteita ja suklaata syönyt. Välillä olin ilman enkä huomannu mitään eroa.

Mulla meinas eilen sydän pysähtyä järkytyksestä, kun kompastuin vauva sylissäni!! Miehen reppu oli lattialla ja kompastuin siihen remmiin! Ehdin jo siinä horjuessani miettiä kaikkea kamalaa, mutta vaistomaisesti kai pidin vauvaa tosi tiukasti lähellä (vauva oli selkä mun vastaa vasten) ja loppujen lopuksi tein vain sellaisen tyylikkään "askelkyykyn", en siis edes kunnolla kaatunut. Mutta koko illan olin kyllä aika järkyttynyt, meilläkin asunto 2 kerroksessa joten ihan hirveää jos portaissa kaatuu vauva sylissä! ONNEKS ei käyny mitenkään ja vauva pelästyi ja alkoi itkeä mutta rauhottui heti kohta.

Munkin pitäis hommata sellainen kantoliina! Meillä on rintareppu mut se on ilmeisesti tarkoitettu vähän isommille, kun remmejä ei saa tarpeeksi kireelle vielä, ehkä kuukauden päästä jo sopii. Ehdotuksia mistä voisi kantoliinan hankkimisen aloittaa, voiko netistä tilata jostain? Mua jo vaan rasittaa kun pitäisi sitten opetella niitä solmuja sun muita, ääh!

Pupuliini; mä ainakin laitoin meidän ristiäiskuulumiset tuonne "blogs" osastoon, eli kirjoitin uuden blogin sinne... en tiedä onko jotain näppärämpää tai "oikeenpaa" paikkaa?!

ps. mekin voitais tulla ehkä tapaamiseen jumboon, tosin meiltä Espoosta sinne matkaa mutta mikäli vaan päivä sopii niin voidaan harkita.

Nyt kattamaan pöytää kun vieraat on just ovella!
 
milo 84
Pupuliini, anteeks kun en ehtiny viestiin eilen vastata! Mutta siis aivan ihana nimi sitten pojallenne tuli :) <3
Meillä ollu hirvee härdelli kun pojalla sit niitä vatsavaivoja ja jotain tissikiukkua oli johki puoli kolmeen asti yöllä ja koko eilinen loppuilta yhtä kiljuu ja kitinää ja tuijotusta et miks mua ei auteta? :D Se kattoo aina välillä sillai "voitko nyt tehdä mitä pyydän?" Kun ei voi, kun mikään ei autaaaaa..

HEIII, Perustettiin eilen pojalle libero.fin sivuilla vauvan kotisivut :) Aivan ihana juttu, sitten sieltä sai lähettää just mummoille sun muille automaattiviestin ja vieras-käyttäjätunnukset, joilla pääsee katsomaan kuvia, kommentoimaan vieraskirjaan ja esim sinne saa toivelahjalistan jonka saa kaikille lähetettyä ja jota voi käydä katsomassa just kummit sun muut. :) Tosi kiva juttu, suosittelen! :) Sitten tehtiin sinne tarina ja kaikki millainen poika on yms.

En oo varmaan pessy niitä tutteja tarpeeks hyvin kun luin äskön ohjeita. Mut ei pojalla näytä ainakaan mitään oireita olevan.. kai. (mahakivut varmaan niistä, hehhhh...) . Siis, en oo millään fairyillä pessyt kun luulin että keittäminen puhdistaa kokonaan, mut niis lukeekin että pese hyvin ennen käyttöä ja sit steriloi 5 MIN ja meikä huljuttelee niit siellä.. :/

Pupuliini, kiva hanurianoppi kun tollai tunki sisään. :/ meillä ristiäiset vasta 15.3. varattiin siihen kirkko ja kahvitukseen seurakuntatalo ja tilasin jo ruoatkin muualta, ettei tartte mitään ite oikein tehä. Varmaan aika stressipäivä muutenkin ja väsyttävä.
Eilen käytiin stokkalta ostaa niitä poikavauva serviettejä.

Ja Pupuliini, toinen vauva! Meillä ei vielä tullu mieleenkään :D Mutta ihanaa, eli ei ainakaan raskaus ja synnytys traumatisoinu sua :) Hyvä juttu :) Mutta en edes vielä tiedä, halutaanko me toista lasta. Pitää tää ensin hemmotella pilalle. :)

Me lähetään koht varmaan kävelyl kun niin hieno ilma. :)

Palataan!
 
Emilia1980**
Moiiii,


Ihana nimi Pupuliinin pojulla:)))

Viime yönä tiitiäinen nukkui ensin 23-04:00 , minä en tietenkään nukkunut kun odoton koko ajan että se herää. Tosi kiva.....Herään myös joka ikiseen pieneen inahduhdukseen ja pörinään joten ajattelin että ehkä laitetaan vauva pinnasänkyyn omaan huoneeseen ovi auki ensi yönä. Nyt se on nukkunut kehdossa sängyn vieressä ja ei tuu mitään.
ainiin Myypelin pojun ilmoitus oli hesarissa tänään, ihana nimi teilläkin !
meillä ristiäiset vasta 28.3 kun kirkko ei ollut vapaana ennen sitä....nimi on vihdoin päätetty mut kummeja ei...

Tänään oltiin kaikki ihanalla vaunulenkillä auringonpaisteessa, tiitu nukkui koko lenkin. Se on ihme juttu että tuo ulkoilma nukuttaa sekunnissa.

Perjantaina oli yökylässä jo mummulla...tiedän että on tosi aikaista mutta mummu halus ja me ajateltiin että tuleepa nukuttua yks kokonainen yö inakin, paskat. Heräsin aivan samalla tavalla parin tunnin välein tsekkaamaan että onko tiitu kunnossa. ..
 
Hoopu*
Iltaa mammat! Pitkästä aikaa täällä, yli viikkoon en ole tänne ehtinyt. Meidän neidit on alkaneet olla päivisin niin paljon hereillä (ja jos ei ole toinen, niin silloin ainakin toinen on...) ja vaatimaan huomiota ja syliä, että hyvä, jos itse ehtii vessassa käymään, saatikka syömään. Luppoaikaa ei siis ole. Ja neideille tulee ensi viikon keskiviikkona ikää jo 2 kk, uskomatonta, miten nopeasti aika on mennyt!!!

Ihan mukavasti meillä on muuten mennyt. Neidit nukkuvat yöt hyvin, 4-5 tuntia yhteen menoon ja nyt kun olen joutunut yksin hoitelemaan yösyöttöjä, olen oppinut nukkumaan neitien kanssa samassa huoneessa, vaikka pitävätkin melkoista ähinää nukkuessaan enkä herää jokaiseen risahdukseen, jonka päästävät. Mies on edelleen tosi kiitettävästi mukana vauvojen hoidossa eikä tästä muuten mitään tulisikaan. Yksin on aika hukassa välillä, kun mies on töissä, kun molemmat vauvat kaipaavat yhtä aikaa syliä tai syöttämistä.

Ja täällä on harrastettu sitten seksiäkin, ihan sitä ihtiään jo, pitää nyt kehua retostaa... :-D Ristiäispäivän aattona eli viikko sitten kokeiltiin ja ihan yhtä hyvältä se tuntui kuin ennenkin vaikka vähän etukäteen jännittikin. Että ei ole sitten vissiin värkki kovin kärsinyt synnytyksestä. :) Niin ja jälkivuoto jatkuu täällä edelleen, 8,5 viikkoa nyt kestänyt... Soitin jo neuvolaankin, mutta sanoivat, että jos ei tule pahaa hajua tai alavatsakipua, niin ei tarvi olla huolissaan. Jälkitarkastus mulla on vasta 1,5 viikon kuluttua, mahtaakohan tuo vuoto olla siihen mennessä loppunut?!

Tämä oli pikavisiitti, harmi, kun ei ehdi täällä useammin enää vierailla. Ja aina jää kommentoimatta teidän juttuihin, oikein inhottaa nämä hyvin hyvin omanapaiset viestit, pahoittelen. Mielessä olette kuitenkin usein.

Nyt täytyy lähteä nukkumaan, neiditkin jo nukahtivat, kai... Hyvät yöt!
 
lilja..
moi..

Milo! Meillä on kans ristiäiset 15.3 :D Nimi on jo päätetty ja kotona olisi tarkoitus juhlat järjestää, mutta kummiasia on vielä hakusessa...ei oikein osata päättää.

Pupuliinille siis jäi vauvakuume päälle? :D Voin kertoo, että täällä suunnalla ei ihan heti kyllä toista olla hankkimassa...ehkä about joskus 3 vuoden päästä aikasintaan. Mä taas haluan, että lapsilla olisi vähän enemmän ikäeroa. Ehkä se tuntuu tutummalta, kun mulla itellä on omiin veljiini 4 ja 5 vuotta ikäeroo. Mun mies alkoi kyllä jo heti synnytyksen jälkeen puhumaan toisen lapsen hankkimisesta ja voitte kuvitella mun reaktion 30 tunnin synnytyksen jälkeen...........

Eilinen päivä oli ihan kummallinen. Vauva nukkui koko päivän 4 h pätkissä, heräs syömään ja nukahti taas jne. Tuli jo jossainvaiheessa mieleen, että onko tää normaalia...ja ku ei se edes itkeny koko päivänä...sellasta ähinää ja öhinää vaan.

Myypeli: Mitä oireita siihen kohtutulehdukseen liittyy? Harmi kun olet sellaisen saanut. Toivottavasti paranee pian.

 
pupuliini77
Huomenta päivää!

Kiva kuulla Hoopustakin. Varmaan oikeasti tosi rankkaa kahden kanssa, huh!
Ja kyllä mun vauvakuumeilut taas tuon viimeyön jälkeen on aika minimissä... Tai no, mulla ja mun veljellä on 1 v 9 kk ikäeroa ja musta se on tosi hyvä ikäero. Mutta mä mietin sitä toisen tekemistä ihan mun oman ikänikin ja sit myös sen kannalta, että jos taas menee n.1,5 v ennen ku tärppää.

Mutta meillä siis taas oikea horror night: poitsu nukkui 10 h aikana vain yhden 1,5 h ja yhden 0,5 h pätkät. Eli arvata saattaa, että mä en saanu nukuttua yöllä kuin sellanen vähän reilun tunnin. Sitten tuo nukahti klo 9.10 ja nukkuu yhä, tosin hieman jo raotti silmiään. Itse sain nukuttua alle 3 h nyt päivällä. Eli kyllä nää yöt 4-6 h unilla on aivan syvältä. Tuntuu, että ois ihan kännissä, kun on niin väsynyt. Tänään mun on pakko nukkua illalla sit ku mies tulee töistä kotiin tai sit en jaksa kyllä ensi yötä. Nyt olin jo aika kiukkuinen vauvalle, kun se vaan huusi ja oli kärttyinen. Sillä oli joku puklausyö viime yönä. Se puklas ihan sairaasti (ja tuli vähän niin kuin paineellakin)ja monta kertaa, vaikkei edes syönyt niin isoja määriä kuin monina muina öinä. Toivottavasti ei ole mitään vatsatautia... Sais nyt edes noi silmät kuntoon aluksi.

Tuosta jumbo tapaamisesta vielä: jos meinaatte, että kokoonnutaan joskus aamusella, ni sit en ainakaan tän hetkisen rytmin kanssa pääse mukaan. Toi poika on saatava valvomaan päivällä ja nukkumaan yöllä. Eihän sitä tunnin yöunien jälkeen jaksa lähteä yhtään mihinkään.

No nyt jatkan tarkistamalla sähköpostit yms.

On kyllä ihan zombi-olo, huh huijaa! :(
 
Enzian
Hei vaan!

Sain pojan vihdoin ja viimein nukahtamaan! Onkin valvonut tyyliin koko aamun...Laitoin taas keittiöön ja liesituulettimen päälle niin siihen nukahti :) Eilen oli meillä aika epätavallinen päivä. Eli poika nukkui kans pitkiä pätkiä ja sitten heräs syömään ja nukahti uudelleen. Käytiin päivällä 1,5 h lenkillä, en ees tiiä saisko noin pienen kanssa olla niin pitkään ulkona kylmässä, mutta aika meni niin nopeesti ettei edes huomattu koko ajan kulua. Oli niin mahtava aurinkoinen sää ja ihanaa päästä kunnolla kävelemään miehen ja vauvan kanssa. Kai se raikas ulkoilma sitten nukutti poikaa. Illalla sitten heräili ja laitettiin poika ensimmäistä kertaa sellaselle leikkimatolle jonka päällä ne semmoset kaaret jossa roikkuu leluja. Siltä meinas silmät pudota päästä kun tuijotteli sellasta apinaa mikä siinä roikkuu ja sit siitä kuuluu jotain musiikkia ja bungabanga-ääntelyitä ja eriväriset valot vilkkuu. Olin ihan varma että alkaa huutamaan kun pelkää sitä mutta väläyttänyt mitä komeimman hymyn apinalle. Ja sit se viihty siinä leikkimatolla tyyliin 1,5 tuntia ja katteli niitä systeemeitä. Ja loppujen lopuksi nukahti sitten siihen. No tänään onkin toinen ääni kellossa, ei mitään kiinnostusta leluja kohtaan. Huutoa vaan koko aamupäivä. Ei sen puoleen, aavistelinkin jo eilen että tänään tulee olemaan rankkaa. Meillä on yleensä yks päivä rauhallinen ja nukutaan paljon ja seuraavana ei sit nukutakkaan.
Hymystä vielä, meillä poika alkoi hymyilemään vähän alle 5 vko iässä. Ei kyllä tee sitä hirmu usein, mutta kun on hyvällä tuulella ja näkee äitin tai isän niin sitten hymyillään<3 Se on kyllä aivan ihanaa katseltavaa!
Mä kävin perjantaina siellä hammaslääkärissä. Diagnoosi: ei mitään. Eli ei yhden yhtä reikää ja kipu johtui vissiin ikenestä. No, kipu ei oo edelleenkään poissa ja mä epäilen että sen aiheuttaa viisaudenhammas joka yrittää puskee taas kerran ikenestä läpi (mut sillä ei oo tilaa, pitäs leikkauttaa pois). Oottelen innolla että kipu loppuis joku päivä.
Huomenna meillä on pojan ensimmäinen lääkärintarkastus. Aikas jännää. Siellä tehdään myös joku lonkkien ultraäänitutkimus. Se tehdään täällä vissiin kaikille vauvoille.
Mulla on ensi viikolla jälkitarkastus. Se mun jälkivuoto loppu joskus viime viikolla, kesti melkein 5 viikkoa. Aattelin jo ettei lopu koskaan. Oon nyt alkanut vähän treenailee vähän noita lantionpohjanlihaksia ja ehkä se on auttanukki jo jotain mun rakkovaivoihin kun eilen lenkillä ei ollut mitään ongelmia. Haluisin mennä sellaseen jumppaan, jossa treenaillaan just kaikkee lantionpohjanlihaksia, vatsalihaksia sun muita mitkä nyt on synnytyksessä kärsineet. Kaupungilla ois yks, jonka voi alottaa 6-10 viikkoa synnytyksen jälkeen ja se on pilates-pohjainen. Ja mikä parasta se on vauvojen kanssa. Mun pitää soittaa sinne ja kysyy onks niillä vielä vapaita paikkoja siellä. Yritän muutenkin nyt kattoa, että on jotain ohjelmaa viikoille, kun tuntuu että ei aina jaksas olla kotona.
Pitää kai yrittää itekin mennä kohta nukkumaan että saa vähän unta ja piristyy..heippa hei

 
Myypeli
Voi ei, kuinka rankkaa sulla Pupuliini on. Mäkin olen tosi väsynyt päivisin, vaikka nukun öisin about 9h muutaman tunnin pätkissä. Ei siis pitäisi meikeläisen valittaa! Jotenkin se katkonaisuus vaan vie veronsa. En ymmärrä, miten ylipäätään voit jaksaa. Toivotaan, että rytmi muuttuu pian!

Mulle käy tapaaminen mihin kellon aikaan tahansa. Toi nukkuu kuitenkin, kun lähdetään liikkeelle :)

Ei mulla ollut erityisiä tulehdusoireita eikä arvotkaan koholla, mutta jotain kuulemma vihertävää vuotoa ja punoitusta.

Nyt pikkumies heräsi!
 
lilja..
Voi itkut!! kuulostaa kyllä melko raskaalta tuo pupuliinin valvominen...Toivottavasti teillä nyt kans alkais rytmi muuttumaan pian. Kyllähän ihminen tarvii unta enemmän kuin 4h vuorokaudessa...koitahan nyt nukkua sit illalla, ku miehes tulee kotiin.

Meillä onkin ne ristiäiset sittenkin 22.3, ku papille ei käynytkään se 15.päivä. Kummitkin saatiin päätettyä, jee!! :)

Enzian: Me oltiin tänään kans 1,5 h vaunuilemassa ja pakkasta on 6 astetta. Mä oon kylmillä ilmoilla virittäny siihen vaunun kuomuaukkoon sideharson, joka sit suojaa vähän vauvan keuhkoja pakkaselta.

nyt ukkeli herää ja täytyy mennä se ruokkimaan..

-lilja ja uniukko
 
lilja..
ainiin...mulle käy myös ihan mihin aikaan päivästä vain se jumboilu! meil kans vauva nukahtaa samantien kun sen laittaa kaukaloon...mutta jos yhtään voi toivoa kellonaikaa, niin 13-14 aikoihin olis aika bueno. :)

 
milo 84
Iltaa kaikki,

Pupuliini, sulla on kyllä tosi rankkaa, kun poju ei öisin nuku yhtään. :( Meilläkään ei juuri nuku, kun kiljuu illat ja päivät, mutta silti aina nukkuu muutamia tunteja tai edes tunnin kerrallaan.

Äskön saatiin koliikkikeinu! Äiti toi, oli ostanut. Poika nukkuu just ja äskön saatiin se, mutta jos ja kun herää ja kiljuu, kokeillaan sitä.:) Siis tollanen fisher price swingi.. Harmi, että siitä puuttuu tärinä, mutta kaikki eri nopeudet keinumiseen yms soittoääniä ja silleen. :)

Jeps, nyt häivyn. Eikun ainiin, tosta jumbo-tapaamisesta: Voidaan tulla moikkaamaan vauvan kanssa, mutta se ei suostu olla vaan ja nukkua vaunuissa tai missään muuallakaan julkisissa tiloissa jos ei ole koko ajan liikkeessä, eli voidaan siis tulla vaan pikaiseen (10min) tai niin kauan kun se jaksaa olla paikallaan, kun tissi suussa on ainoita hiljaisia keinoja, enkä tahdo imettää kahvilassa. :/ toivottavasti ymmärrätte. :) Tietty pienemmällä porukalla voidaan tavata vaikka meillä tms joskus toisella kertaa mielellään. :) Ja kunhan poju kasvaa kiinteisiin yms niin sitten helpompaa.

Adios!

T.Pikku-apina ja sen äiti
 
Liinuzhka
Vauvakuume! ON! On aina, on vissiin krooninen. Mutta mun mies ei halua enempää enkä mäkään sen kanssa. Lapset on ihania ja oikein hyvällä reseptillä tehty mutta mä en ton tulisielun kanssa enää ala. Se on hyvällä tuulella ainoastaan nousuhumalassa. Muuten voisin kutsua sitä norsunveenaamaksi. Mä en taas vaan jaksa. Mitään apua ei saa ellen ärähdä.

Tää 3,5 vuoden ikäero on hieno! En olis jaksanu kahden vaippaikäisen kanssa enää tällä iällä. Pupuliini, mun kaveripiirissä kun ekaa on tahkottu pari vuotta, toinen on tullutkin ekasta yrityksestä! Se on niin ku paikat on "ronkittu" kerran, niin nopeemmin tärppää - sanotaan. :)

JAAHAS mua kutsutaan. Meillä on isyyden tunnustus tänään ja neuvola.
 
Tammipoitsun äiti
Voi pupuliinin poikaa kun se valvoo yöt! Oletko neuvolasta asiaa kysynyt, onko osanneet mitään vinkkiä antaa?
Toivottavasti Milon vaaville tuo koliikkikeinu auttaisi! Uusi koliikki-aiheinen kirja myös julkaistaan tänään; http://www.bebes.fi/asiakaskirje/asiakaskirje.html

Myypeli; siis sulla on kohtutulehdus eikä juuri oireita? Ilmeisesti olet nyt sitten antibioottikuurilla?
Mulla jälkitarkastus ens viikon ma, toivon että alapäässä kaikki ok kun välillä on mielestäni ollut vähän outoja tuntemuksia. Saa nähdä.

Mullakin jo vähän vauvakuumetta on. Meillä tähän ekan vauvan saamiseen kun meni kaikenkaikkiaan runsaat 2 v, niin... eihän sitä tiedä miten helppoa tai vaikeeta se uudelleen raskautuminen on. Kun mäkään en kovin suurta ikäeroa haluisi lapsille, toivottavasti kuitenkin meidän poika joskus saa sisaruksen (kun eihän sekään oo varmaa.)

Mä olen niin onnellinen kun olen saanut mieheni "takaisin", siis sen työkiireet nyt hetkeksi hellittäneet ja se on tosi ihanasti osallistunut kotihommiin ja pojan hoitoon. Tänäänkin tulee aikaisemmin kotiin, jotta ehdin lähteä ostamaan mm. matkasänkyä pojalle. Mennään isovanhempien luo viikonloppuna, ja matkasänky pitäis sinne hankkia. Lisäks pitää katsoa rintareppua kun tuo meidän nykyinen ilmaiseksi saatu on aika surkea!

Eilen juteltiin miehen kanssa että mahdollisesti voisimme lähteä kolmistaan nyt toukokuussa muutamaksi päiväksi Milanoon. Miehellä sinne työreissu, ja kovasti haluttais myös mua mukaan. Mut sitä mietin onko ½ vuotias liian pieni tollaiseen kaupunkiin, mietityttää miten turvallista on? Ja mitä kaikkea pitää ottaa mukaan, toivottavasti matkarattaissa silloin jo menee kun vaunuja en ainakaan sinne raahais.

Jumboilusta; eli ilmeisesti iltapäivät, n, klo 14 maissa sopis porukoille parhaiten. Mä ehdottaisin viikonpäiväksi perjantaita, esim. ens viikolla tai sitä seuraavana?
 
Myypeli
Kiva, että saitte Lilja kummit päätettyä ja ristiäispäivän lukitta. Meillä oli ainakin tosi kivat pippalot, toivotaan että teilläkin :)

Jeannex kyseli, onko meillä kantoliinaa. Ei ole ainakaan vielä. Mua jotenkin kauhistuttaa se sen sitominen, vaikka vauvalle se kai on mukava. Ostin eilen sen sijaan BabyBjörnin rintarepun. Niiden pitäisi kai olla anatoomisesti vauvalle turvallisia, kun ei kamalan pitkiä aikoja roikottele. Mietin, että sellaista mieskin suostuu käyttämään. Ainakin se on hyvä päällä. Otin sen Aktive-mallin, joka oli Cittarissa yllättävän edullinen. Pikkumies ei kyl eilen ollu siinä yhtään tyytyväinen, kun mulla meni vähän harjoitteluksi sen sinne sullominen. Pitää ottaa kohta revanssi. Voi olla, että hommaan vielä liinankin, jos se toimii meitin vauvalla. Saan koklata sitä ekaksi kaverilta.

Mulla tosiaan on vissiin se kohtutulehdus. Oireita ei ole, paitsi että mua sattui, kun lääkäri painoi kohtua. Sen mukaan siellä oli jotain vihertävää eritettä (yök!!!) ja punoitusta. Nyt mua on vähän särkenyt sinne, mutta tiedä sitten, onko se korvien välistä johtuvaa vai oikeaa särkyä. Sain kahta antibiottia 3xpv viikon ajaksi. Ihmetyttää vain, että ei ole mitään jälkitarkastusta. Taidan soittaa Naikkarille ja kysellä. Pelottaa, jos tulee paha tulehdus eikä saisikaan enää lisää lapsia tms.

Mulla on kanssa vauvakuume jo nyt. Voisin hyvin tekaista toisen pienellä ikäerolla, mutta voi olla että mies ei halua. Se on ihan hermoheikko ja valittaa mulle välillä, kun vauva syö yöllä äänekkäästi. Se pahoittaa mun mieltä tosi paljon. Kyllä se aina sanoo, että älä stressaa öiden kanssa, mutta miten voin olla stressaamatta, kun se itse herää ja hermostuu!? Ollaankin pistetty kämppä myyntiin ja etsitään kolmiota. Sitten linnoittaudun pojan kanssa lasten huoneeseen ja saan olla rauhassa! Inhottaa tämmöinen riitely, kun pitäisi olla jo tohinalla häitä suunnittelemassa. Varattiin just sellainen ihana puinen villa merenrannalta hääjuhliin!

Mulle sopii Jumboilu oikeastaan mikä päivä tahansa. Oisko se pe 27.2. siis mahdollinen esim. klo 13? Voidaan mun puolesta tietty mennä jonkun kotiinkin, kuten Milo toivoi. Meille voisi muuten tulla, mutta on vähän ahdasta, jos monta olisi tulossa.
 
lilja..
voiskohan toi meidän ukkeli kohta jo herätä, ku äipän ryntäät räjähtää kohta... :D
Mul on muutenkin taas ollut joku ihmeen ylitarjonta maidontulossa, ku tuntuu että rinnat on kokoajan ihan pinkeinä ja sit ne yhtäkkiä suihkuaa ihan hulluna. Vauvakin on pari päivää vähän pulautellut ylimääräsiä ulos...kai se taas "tilailee" lisää maitoa. Pumpatessa kyllä huomaa hyvin, että mikä on vauvan kerta-annos. Meil syö tällähetkellä n.100-140 ml. Eilen just pumppasin 120 ml yhestä tissistä...ja se tuli ihan hetkessä.

Jumboilu käy perjantaina...vaikka ensviikon pe! :) ja se kello 14 aikoihin on ok.

Pakko kyllä lähtee taas ulkoileen, vaikka onkin pakkasta aikas paljon, mutta toi keli on niin täydellinen!!! aurinko paistaa, hanki kiiltää ja taivas on sininen. Vauvalle vaan lämmin kerrasto päälle. Meinaako kukaan muu ulkoilla? Vitsi ois kyllä kiva kun asuis jonkun lähellä, niin vois mennä yhessä vaunuileen...

Noniin...tässähän tää aika taas vierähti...ukkeli heräilee...

 
magpie
Hei! Mulle myös Jumboilu sopii iltapäivällä, mutta ensi viikon perjantai on vähän huono kun sitten la ristiäiset, eli on varmaan aika kiireinen päivä. Mutta sitten sitä seuraava viikko kyllä sopii.

Olen nyt alkanut nukuttaa vauvaa parvekkeella ja tänään on nukkunut päiväunia siellä 2,5h. Kiva kun ei tarvitse varoa meteliä ja pystyy puuhastelemaan samalla kotitöitä. Iltapäivällä sitten yleensä käyn vielä pitkähköllä kävelyllä, saa ainakin vauva raitista ilmaa.

Tammipoitsun äiti: Meillä on BabyBjörnin rintareppu ja se on ainakin tuntunut tosi hyvältä. Kantoliinan ostin huutonetistä ja saadaan se ensi viikolla... Osaan yhden sidonnan ja siinä vauva ainakin viihtyy, mutta niitähän on vaikka kuinka monta erilaista! Saadaan liinan mukana myös ohjeet.

Sitten matkustamisesta. Kyllä musta vauvan kanssa voi ihan hyvin matkustaa tuossa iässä. Ei kai sinne mitään sen kummempaa tarvi varsinkin jos imettää ja saahan niitä vauvan ruokia paikan päältäkin ostettua jos ei jaksa mukana raahata. Siis vaatteet, vaipat, jotkut rattaat (tai kantoreppu), ehkä matkasänky jne. Olen käsittänyt että vaunut saa viedä koneeseen niin, että ne eivät vähennä kiloja siitä 20 kilosta mitä matkatavarat saa painaa. Eli me otetaan ainakin vaunut mukaan kun lähdetään miehen kotimaahan kesäkuussa, mutta me ollaankin siellä 2 kuukautta, eli vaunuja takuulla tullaan tarvitsemaan.

Voimia ja energiaa kaikille, sekä pikaista paranemista Noalle!
 
magpie
Joo Lilja totta, olisi tosi kiva jos saisi vaunulenkkiseuraa! Mä olen jo ajatellut mennä joku kerta tonne paikalliseen perhekerhoon, ehkä siellä tapaisi jotain samanikäisten vanhempia tästä läheltä... Tai sitten ei...
 
lilja..
hemmetti...se juksas...ei se vielä herännytkään...heh..

Myypeli: Siis suuttuuko sun mies jos vauva syö liian kovaäänisesti...? :D heh..aika hassu! Meillä on nimittäin ihan tolkuton meteli ku meidän vauva syö..ja meitä se yleensä vaan naurattaa. Toinen kirjaimellisesti ahmii maitoa ja välillä sitä menee vähän väärään kurkkuun ja sitten yskitään ja pärskitään oikein huolella...
Ymmärrän kyllä, että pahotat mieles, ku joku jaksaa valittaa moisesta. Pakkohan ne lapsoset on ruokkia...isompi meteli siitä syntyisi, jos niin ei tehtäisi. Ehdota sun miehelle, että se vois kokeilla nukkua korvatulpat korvissa...

Mä olisin mielummin sen jumboilun kannalla, ku en voi tulla Milolle ku niillä on niitä kissoja ja mä oon tosi allerginen...Meillekin kyllä sais tulla...me vaan asutaan täällä vähän syrjässä...
 
Jeannex
Ja mä jo luulin et mun 80ml yhestä oli paljon..:D Vaikka en kyllä tyhjäks yrittäny ku vauva vaan nukku vähän pidempään enkä halunnu haljeta;).

Toi imetys on muuten sujunu paljo kivuttomammin ku etukäteen aatteli. Aina ku vauvalla on nälkä, ainaki toinen rinta on täynnä ja siinä vauvan syödessä alkaa toista kummasti nipistellä eli seuraavalla syötöllä se on täynnä. Tai no kivuttomasti.. joka kerta alkuun tuntuu just niinku joku joskus jossain kuvaili: ihanku vedettäs siimoja nänneistä:/.. Menee kyl yleensä ohi, paitsi jos on huono asento, kai.

Me käytiin tänään eka kertaa ulkona vaunulenkillä. Oispa vaan voinu sen jälkeen jättää vauvan ulos nukkumaan ku oli niin väsyny. Mut täällä oli pakkasta 16 astetta. Valvomiseks se sitte meni, söiki jotain puoltoista tuntia ku välillä meinas uni korjata. Suurin vaiva meillä nykyään on väsymys. Tosi paha jos pääsee yliväsymisen puolelle.. Tulee huuto ja yksin ei uskalla nukahtaa, eli harvat konstit toimii. Paras on ruoka suussa sängyssä peiton alla..:)
 
milo 84
Riippuukohan toi pakkasraja vauvan vaunulenkeille siitä, missä päin asustaa kun meillä sanotaan neuvolassa että -10 pakkasissa ei saa mennä vauvan kans ulos?

Tänään oltiin hoitaa asioita vauvan ja isin kans kaupungilla, ei pysynyt unessa vauva kaukalossa, vaan itki aina kun päästiin autosta ulos. :/ Jouduttiin kaikki hoitaa nopeesti, ettei ala kunnolla riehumaan. :)
Käytiin tänään laittamassa vauvan säästötilillekin jo rahaa, kun toinen mummi perusti sille jo sellaisen. :) Musta se on ihan paras juttu, kun laskettiin ihan alakanttiin summat mitä laitettais joka kuukausi kunnes lapsi noin 20 v, summaksi tuli reilu 20 000 €! Eli tosi hyvä pesämuna-raha on pojalle jo hyvää vauhtia karttumassa pankissa.:)

Poika kyllä nauttii tuossa keinussa, siihen ei vain voi hirveen täytenä mennä, kun muuten tulee puklu helposti. :)

nyt hän kutssuu!
 

Yhteistyössä