Tammimammat ja -vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
pupuliini77
Kiitos myötätunnosta. Viime yönä nukuttiin 1 h ja sit 6-9 välillä melkein kolme tuntia. Sitten poju kuppas klo 13 asti ja sit nukahti 4 tunniksi. Eli itsekin sain nukuttua suunnilleen 6 h yhteensä, kun noi päivällä nukutut otetaan mukaan. Tammipoitsun äippä: huomenna on neuvola ja aion iosiaan kysyä neuvoa tähän meininkiin.

Enzian: mä oon käyny noin 1-8 asteen pakkasella sellaisia 1 h 15 min lenkkejä. Ja yleensä ulkonaolo aika on ollu vielä vähän pidempi, kun aluksi yleensä tökkään pojun ulos ja sit vasta puen itseni.

Tuo koliikkikeinu on varmaan hyvä kapistus! Toivotaan, että auttaa mahanpuruihin.

Täytyy jatkaa myöhemmin
 
Viona79
Iltaa

Joku kyseli, että oonko kokeillut meidän pojalle kantoliinaa/reppua. Joo ollaan yritetty kantoliinaan (ystävältä lainassa), mutta poika ei tykkää pätkääkään siitä. Täytyy minun vain kokeilla ja kokeilla, kun aivan selvästi tykkää kun liikuskelen hänen kanssaan pitkin taloa kun toinen on rintaa vasten käsillä tukien. Se on muuten kätevää, mutta minä en pysty tekemään mitään samalla (vain jalkalihaksia.. heh).

Sattu hauska juttu tuossa yksi päivä, kun koira oli löytänyt vauvan tyynynpäälisen, jota käytän nukkumisalustana (toinen kun on vielä niin pieni). Koira oli ottanut sen hoitaakseen. Sehän olis ollut kauheaa, jos se olis repinyt sen liinan. Eli varmasti se on ottanut uuden perheenjäsenen hyvin vastaan ja tajuaa, että sitä on hoivattava. Ja kovasti haluaisi nuolla vauvaakin. Miten teillä muilla joilla on koirat, on mennyt?

Jeannex: On se kyllä tosi paljon jos saat 80ml yhdestä, kun kuitenki sun synnytyksestä on niin vähän aikaa! Oletpas sinä riittoisa ;-)

Puhetta oli vauvan metelöinnistä ja miehen yöunista.. Meillä mies nukkuu toisessa huoneessa. Aluksi ihan sen takia, ettei tartuttais flunssaa pojalle. Mutta nyt se nukkuu sen takia, kun sillä on yövuoro ja ei varmasti saisi yhtä hyvin nukuttua meidän kaa, kun aamuisin pojalla on nokkatukossa eikä saa hyvin unta, kun joudun tämän tästä imemään ja laittamaan nenätippoja.

Neuvolassa sanoivat, että pojalla on flunssaa, kun nenästä tulee räkää elikkä se ei ole maidosta johtuvaa. Helpottavaa kuulla, kun luulin jo että tämä on jokin pysyvämpi tila kuin nuha (joka lähtee ajallaan). Neuvolassa kiellettiin lenkitkin ulkona.. höh kun minä jo innostuin siitä että pääsee aina päivällä ulos. Poika tykkää ulkona olosta. Toivottavasti tuo nuhakin lähde pois joskus niin päästään ulkoilemaan.
 
Viona79
Lilja: Meillä on ollu sama ongelma jo kolme viikkoa. Sanoivat neuvolassa, että tämä on nuhaa. Minkä väristä "tavaraa" sieltä nenästä tulee? Onko limaa tms. Kun se saattaa olla maitoakin, kun puklauttaa ja yöllä kun on vaakatasossa niin sitä menee nenäänkin. Kannataa nostaa sängyn päätyä ylemmäs niin se saattaa helpottaa.
Joudun useasti yössä imemään hengitysteitä ja laittamaan suolatippoja (apteekista saa molempia)
 
milo 84
No voihan nuhaa.. :( Meilläkin öisin enemmän tukossa, mutta mä en usko että olis nuhaa, kun päivisin on paaaljon vähemmän tukossa, ja välillä tohon nokkaa kuivuukin sellaisia valkoisia maitopalasia. Ja kun meiän pikkumyyrä itkeekin öisin enempi, niin tietty tulee enemmän räkääkin :) (mietippä aikuistakin kun itkee niin nenä vuotaa). :)

nyt tuli isi, se kävi teettämässä Matiaksen kuvia :) nyt saadaan albumiinkin. :) jeeee!

Ps. Viime yö meni päin honkia, eihän tuo nukkunut, kun ollaan tänään menossakyläilemään, niin se halus väsyttää äidin ettei äiti jaksa.
 
Tammipoitsun äiti
Mäkin luulin että meillä on nuhaa ja tiputtelin suolatippoja... Pari viikkoa sitten nenästä tuli aivastaessa vähän räkää, nyt taas pelkkää kuivunutta maitoa. Ota tuosta sitten selvää :) Mutta olen päätellyt että öinen rohina johtuu meillä ainakin kuivuneesta maidosta, jota varmaan pikkuisen kaikki röörit on pullollaan!

Miten se meidän tapaaminen, olisko se sitten jumbossa (vai jossain muualla, mulle paremmin sopis esim. Hgin keskusta mut toki jumbokin OK jos te kaikki muut siellä suunnalla) perjantaina 27.2 klo 14?

Nyt meidän hurmuri heräilee ja pian vaunuttelemaan kun pakkanenkin vähän laskenut!

Tässä hauska mietelause loppuun, eilen tää meillä oli niin totta kun vauva ei sitten mitenkään halunnut nukahtaa illalla omaan sänkyyn vaikka oli ihan rättipoikki:

"Tarkoitus oli, että vanhemmat nukkuvat omassa sängyssään ja vauva omassaan.
Vauva hymyilee.
Vauva tietää paremmin.
Vauvalla on suunnitelmia."
- Helen Thomson
 
magpie
Meidän vauvan nenä oli tukossa usein silloin vastasyntyneenä, mutta nyt ei juuri koskaan. Joskus siellä näkyy jotain kuivuneita kokkareita joita sitten paperin kulmalla kalastelen jos yletyn... Ehkäpä se on juuri kuivunutta maitoa.

Mun mielestä vauva on suunnilleen viimeisen viikon aikana kasvanut ja kehittynyt yhtäkkiä paljon. Hymyilee usein ja tuntuu muutenkin tajuavan jo paljon enemmän... Ei itkekään niin usein. Myös yllättäen useat vaatteet ovat jäänneet pieneksi, huomenna lääkärillä sitten nähdään tarkalleen kuinka paljon tuo on venynyt. Aivan ihana ja suloinen pakkaus kyllä!

Meillä on siis ristiäiset 28.2., mutta jos kaikille käy tuo 27.2. niin voidaan tulla luultavasti ainakin pyörähtämään vaikka tekemistä varmasti riittääkin. Mullekin kävisi kyllä keskusta paremmin, esim. Stockan 6. kerroksen ravintola on ok siinä mielessä, että sinne mahtuu hyvin vaunujenkin kanssa... Mutta mikä vaan muukin vaan kyllä käy!

Nyt imettämään ja kävelylle ennen kuin tulee pimeää.
 
lilja..
Kyllä se meilläkin taitaa yöllä olla sitä maitorohinaa siellä nenässä...oon kans imenyt räkää yöllä ja sellasta valkosta se on ollut. Yhden kerran tuli sellasta kunnon vihreetä megalimaa, mutta ei toista kertaa oo näkynyt...
On se niistäjä pirun hyvä keksintö!! :) ja ne suolatipat myös..auttaa kyllä välittömästi! Oon usein tippojen laiton jälkeen kääntänyt vauvan vatsalleen, että räkä irtoaisi paremmin...ja hyvin toimii! Kantsii kokeilla..

Meillä on ollut paripäivää vähän tiheempää imetystä...välillä vauva on tunninvälein tissillä ja sit saattaa mennä 4 tuntia nukkuessa. Tänäänkin imetin klo 10, 12, 13.30,
14.30. Yölläkin imetin kahden tunnin välein, välillä tiheemminkin...toivottavasti tää on vaan joku ohimenevä juttu...heh...

Kaippa hki keskusta käy meillekin. Mulla ei vaan ole harmainta aavistustakaan miten mä aattelin sinne tulla. Heh...ehkä mä hyppään haarajoelta junaan ja tuun sillä....Ku autolla en tod. lähe sompaileen keskustaan. En osaa, enkä uskalla... :D

Hauska tuo mietelause!

 
Viona79
Terve taas..

Miehen sisko on kylässä ja viihdyttää poikaa niin ehdin kirjoittaakin jotain ..jeee!

Täälläkin syödään tosi tiheesti. Tänään oon ehtinyt syöttää jo 5krt. ja herättiin 10.30. Tätä on jatkunut jo aika pitkään. Ja yölläkin syö 2tunnin välein. Luulin, että tämä on vain hetkellistä, mutta tätä on jatkunut jo kohta viikon. Eipä tässä uskalla kovin pitkälle pojasta lähtiä. Haaveilen, että pääsisin käymään vaikka kiinalaisessa ravintolassa jokupäivä. Rakastan kiinalaista ruokaa ja varsinkin ravintolassa syömistä. Jospa joskus sitten.

Aivan ihana tuo mietelause! Niin meidän perheeseen sopiva. Kun poika alkoi hymyillä heti viikon ikäisenä ja tosiaan valloitti meidän sängyn samaan aikaan. Ja hymyilystä oli aikaisemmin puhetta. Meidän poika on vastannut hymyyn jo noin pari viikkoa.

T: Viona ja (tasan) 5-viikkoinen hymypoika
 
Liinuzhka
Hei mekin saadaan pari hymyä silloin tällöin, mutta totinen poika on. Tilasin sen rotavirusrokotteen vaikka onkin kallis. Se otetaan kuulemma suun kautta, ettei ole mikään pistos. Poika oli 55 cm pitkä (2 kertaa kerkesin pukea 50 senttiset housut sille) ja painoa 5,2 kg ja risat. :) Eikös ookki jöötti? :) 62 senttiset vaatteet on justiin jees. Naftit ovat nuo 56-senttiset, pitäähän niissä vähän väljyyttä olla.

Ei huvita nyt kirjoittaa. Oon vaan ihan loppu. Esikoinen aiheuttaa huolta.
palataan......
 
pupuliini77
Moro! Poitsu oli 54 cm ja 4480 g, eli hyvin oli kasvanut. Neuvolan täti oli sitä mieltä tuosta meidän nukkumisesta, että täytyy vaan ruveta päivällä herättelemään, ettei saa nukuttua niin pitkiä pätkiä. Sinänsä harmi, kun heti tänään meni vikaan, koska kun vihdoin nukahti joskus klo 13 jälk, niin nukahdin mäkin, enkä herännyt kuin vasta klo 17 kun mies tuli kotiin. Enkä sit herättänyt pojua heti, kun halusin syödä itsekin... noidankehä on valmis!

Mäkin olen parit hymyt rekisteröinyt, mutten tiedä onko ne olleet kovin tietoisia. En muutes tajunnu kysyä jälkitarkastuksessa liikunnan harrastamisesta mitään. Mut kaikki oli ok, eli eiköhän sitä uimaan yms. voi jo mennä? Seksistäkin lekuri kysyi, että onko haava aristanu seksin aikana, eli oletti että seksiä olisi jo harrastettu. No eipä ole, heh!

Tuosta tapaamisesta: jumbo olisi kyllä mulle sopinut paremmin, mutta toisaalta saattaa olla, etten sinne kokoontumiseen pääse tän nukkumisongelman takia muutenkaan. Katson tilanteen mukaan ja raahaudun paikalle, jos olen hereillä...

Vitsit mitä määriä te saatte maitoa tulemaan! Mua ottaa päähän tää imetys, ku ei vaan jaksa. Tuntuu helvetin turhalta antaa tissiä tuntikaupalla ja sit lopuksi tunkea se varsinainen ateria korvikkeesta. Innolla odotan, että 3-4 kk tulee tätä paskaa täyteen ja annan itselleni luvan lopettaa koko pelleilyn.

No juu, eipä ole taas kauhean positiivisella mielellä, kun kauhulla odottaa taas yötä ja jatkuvaa valvomista. Nykyään yöllä en enää osaa edes nukahtaa, kun odotan, että kitinä kuitenkin alkaa pian. Ärsyttää!

Öitä!
 
milo 84
Tjänare!
Viime yö meni suht hyvin, tiheänimun yöt alkaa olla ohi, enää ei syö ku noin 2 tunnin välein uuuuu :D
Tänään meille tulee vieraita japuettiin pikkumiehelle ihanat henkselifarkut ja kauluspaitabody :) <3 se saa paljon anteeks söpöydellään noista itkuraivareista mitä se tekeet koko ajan :/ kokeiltiin onko nälkä mut ei silllä oo nyt sekääneikä vatsa vaan raivariiiiiiii! :/

taidetaan lähtee kohta vaunulenkille. miehen kavereita tulossa meille, ja nniille nyt riittää et näkee vauvan ja sit ne voi tehä muuta. :)
 
Enzian
Moikka!

Kerkee kirjustella tänne vähän kun poika on nukkumassa. Hyvä kun nukkuu nyt kun parin tunnin päästä tulee työkavereita kylään! Meillä alkaa olla yöt ihan ok nyt, on muodostunut jo aika tarkka rytmi ja monta yötä on mennyt nyt niin että poika nukkuu 22-02 tai 02:30 (kuten viime yönä, jee!). Ja sitten 03-05 ja sitten aamulla tyyliin puolen tunnin tai tunnin pätkissä jonnekin kaheksaan tai joskus yheksään. Päivällä nukkuu ehkä yhdet pidemmät (n. 2 tunnin) unet ja muuten joskus puolen tunnin ja tunnin pätkiä. Illalla ei onneks pahemmin nuku eikä annettakaan nukkuu koska muuten yöt ei mene hyvin.
Me käytiin tiistaina siellä lastenlääkärillä ja kaikki oli hyvin. Poju on kasvanut hyvin, oli nyt 4100g ja 53 cm. Ihan keskikäyrillä mennään. Lonkkien ultrausta ei tehtykään samalla kertaa kun ois ollut liikaa stressiä vauvalle ja menen sitten huomenna sinne.
Mä oon ollut välillä aika väsynyt, mutta kummasti sitä aamulla on taas pirteempi vaikka yöt meneekin tietty pätkissä nukkuen. Pitää kattoo jos viikonloppuna saisin nukuttuu vaikka kerran 5-6 tuntia putkeen niin sitten jaksas taas pari kuukautta lyhyemmillä unipätkillä :) Mut ei mulla oo mitään valittamista, saan kyllä tarpeeksi unta. Ja elimistö on jo tottunut tuohon rytmiin hyvin. Huomasin että silmänaluset on mennyt kyllä vähän eri näkösiks kuin ennen ;)
Mä aattelin kanssa ottaa sen rota-virus-rokotuksen pojalle. Se ei täällä kuulu rokotusohjelmaan, mutta lääkäri saa sen tilattua jos halutaan.
Täällä on tänään tyyliin -10 astetta pakkasta. Ottaa päähän, haluun kevään. Eilen menin kävelylle ja oli niin liukasta että meinasin pari kertaa könytä. En uskalla kohta lähtee ollenkaan pihalle. Ainakaan vaunujen kanssa. Mut pakkohan se on kun pitää huomenna mennä sinne lääkäriinkin. Viimeks mies lähti mukaan mut huomenna raahaudun sit bussilla sinne, jännittää jo nyt miten matka menee!
Lauantaina lähdetään miehen kanssa illalla kahestaan syömään ja isoäiti tulee hoitamaan poikaa muutamaksi tunniksi. On kyllä kiva päästä miehen kanssa ulos pitkästä aikaa! Mut kun jättää pojan "yksin", tai siis kun lähtee jonnekin ilman häntä niin tuntuu tosi oudolta. Heti tulee ikävä!!!
No niin nyt pitää lähtee taas tekemään jotain kotihommia ennenkuin poika herää ja vieraat tulee!
 
Viona79
Päivää!

Melko jytky poika teillä Liinu! Meillä oli 4½vk. maantain tarkastuksessa 55,8cm ja 4620g ja luulin sitä isoksi. Olihan se teidän poika kyllä syntyissäänkin iso, mutta meillä on vanhempi. Hienoa, että kasvavat näin hyvin pelkällä rinta maidolla.

Mulla on tässä melkein viikon ajan tullut langanpätkiä leikkaushaavasta. Tänäänkin tuli parin sentin pituinen pätkä alapesulla. Sitten on pikkuisen verta tullut paperiin. Neuvolassa pelotteli, että olla nätisti ettei repeä, mutta miten ihmeessä voi revetä kun aikaa on kulunut kuitenki jo yli 5 viikkoa synnytyksestä. Onkos teillä lähteny langan pätkiä tms?

Kevättä täälläkin kovasti odotellaan, kun se on niin ihanaa aikaa ja varsinkin nyt, kun on tuo pikkumies! Vaikkakin eilen oli niin ihanaa käydä lenkillä merenjäällä. Oltiin miehen siskon kaa varmaan 1½tuntia lenkillä ja mentiin vauhdilla eteenpäin.. mahtavasti tuntui etureisissä.
 
Noa
Heippa!

Täällä vaan tauti jyllää, kolmas kuumepäivä menossa. Onneksi ei ole kuumetta kuin päälle 37, että jaksaa lastakin hoitaa mutta silti ottaa jo päähän tää sairastaminen. Ja yskä on kamala ja selkä tosi kipeä, sattuu aivan sairaasti kun yskii! No, eikähän tässä jo voiton puolella olla ja pääasia että pikkutyyppi on pysynyt terveenä. Lääkkeiden voimalla jaksaa. Anoppi otti lapsen hoitoon koko päiväksi, tai siis tuli tähän aamulla ja vei sen vaunulenkille 11 aikaan ja niille sitten hoitoon loppupäiväksi. Äsken kävi pojan palauttamassa ja nyt se vielä nukkuu parvekkeella. Ihanaa kun sain levättyä kunnolla kun viime yön nukuin aika huonosti tän taudin takia. Poika on nyt nukkunut muutamana yönä 4 tunnin pätkän ja loppuyön sellaista 2-3 tuntia eli ihan hyvin on nyt yöt mennyt, kun ei valvotakaan. Toivottavasti vaan jatkuis ja pidentyis nuo unipätkät.

Mullakin on jo alapää palautunut tosi hyvin ja vuoto loppunut.

Nyt ootan et mies tuo jotain ruokaa, jos ehtis vaikka syömään ennenkuin pikkutyyppi herää.
 
LILJA...
HELOU!

Täällä on tänään ollut oikea juhlapäivä! (Tai no voiko sitä nyt juhlia, ku tulee vuosia lisää...no ei...26 vuotta..apua..) mutta samaan syssyyn ollaan juhlittu poitsun 1kk päivää! Niin..tai periaatteessahan 4 vkoa tuli täyteen jo ma, mutta tänään on 19.2 ja poitsu syntyi 19.1, niin tänäänhän se on sitten niinku virallista..heh...

Mun miehellä olisi ollut mulle aivan ihana synttärilahja, mutta sitä ei sitten voitukaan toteuttaa ku en oo vielä käynyt jälkitarkastuksessa. Se olis vieny mut flamingon spahan sellaseen kylpyhemmottelujutskaan, jossa olis ollut jalka, käsi, kasvo ym, ym hoitoja. ja se olis ollut kahdelle..eli äipälle ja iskälle vähän laatuaikaa. Poika olis menny mummulaan hoitoon pariks tunniks, mutta koko homma sit kaatu siihen, että se jälkitarkastus puuttuu. No...homma toteutetaan kuulemma heti, kun oon käynyt lääkärissä..ihanaa..sitä odotellessa!!! Mutta päivä oli kuitenkin tosi ihana! Oltiin koko perhe jumbossa shoppailemassa. Käytiin syömässä ja hengailtiin. Poika oli niiiiiin kiltti koko reissun ajan. Välillä käytiin tankkaamassa ja taas unet jatkui...
Niin ja hei..meil nukuttiin viimeyönä jo 5 h putkeen!! jee!!

Nyt mun mies on hakemassa mun ihanaa ystävää juna-asemalta, ku tulee meille yökylään. Ei olla nähty pitkään aikaan ja kohta saadaan jutskailla oikein kunnolla ja rauhassa! jeeee!!!

Mä meen nyt laittaan hänelle jo sängyn valmiiksi, niin ei tarvi sitten yöllä alkaa rimpuileen lakanoiden kanssa. :D

...sori ku oli aika tällee omaa napaa, mutta piti vaan tulla kertoon, ku oli niiiin KIVA PÄIVÄ!!!!!<3

Hyvää yötä kaikille ja haleja!

-Lilja
 
Emilia1980**
Kuulostaa Lilja ihanalta:)

Toivottavasti Pupuliini ja Milo ovat saaneet nukutuksi edes vähän viime yönä.
Meillä yöt paranee hitaasti mutta edistystä on tapahtunut: viime yönä jopa 4.5h putkeen, jee.

Mites se tapaaminen ???
 
magpie
Onnea Lilja vielä synttäreiden johdosta!

Vauva nukkui viime yönä lähes kuuden tunnin pätkän! Olin ihan ihmeissäni kun viimein herättiin syömään... Aika mukavaa kyllä, saisi käydä näin useamminkin.

Mulla on vauvan kanssa eka "leikki". Sillä on sellainen kampa ja kun kynnellä vedän niitä piikkejä niin siitä kuuluu kiva ääni. Aina kun teen tämän äänen ja sitten kampaan vauvan tukkaa niin vauva hymyilee ja huitoo ihan innoissaan... Hauska.

Me ollaan tänään vuorostaan menossa kaverin kanssa Jumboon, katsotaan miten tämä vauva käyttäytyy.

Hyvin oli Jeannexin poika muuten saanut painoa!
 
milo 84
Liljalle onnea ikääntymisen johdosta kovasti :)

Viime yönä meni ihan ok, poika nukkui taas jo 2 tuntia putkeen ja heräs ja sitä rataa. Mutta vatsanväänteitä oli kovin, söin eilen mäkkiruokaa, mikä siis kaikkea mitä ei sais syödä. Luulin jo, että sillä mitään niistä johdu, mutta ehkä sittenkin .

Magpie, Aivan ihanalta kuulostaa kun jo teillä eka leikki! Kovasti odotetaan täällä, että meiän vauva alkaisi hymyilemään ja leikkisi jotenkin kanssa :) Varmasti tosi ihana nähdä huima kehitys :)

Noni, nyt valmistaudutaan vaunulenkille ja samalla palautetaan pari leffaa, heips kaikille!

Ps. Emilia, kiva kuulla että teidänkin pikku-ruusunen alkaa tajuamaan kauneus-unien päälle, että mitä pidempään nukkuu, sen kauniimmalta näyttää hehee :)

Milo ja pikku-apina 4 vk ja 2 pv :)
 
Enzian
Kuulosti tosiaan ihanalta tuo teidän päivä, Lilja! Ja on varmasti ihanaa mennä sit sinne kylpylään!Ja onnea synttäreiden johdosta :) Mäkin haaveilen välillä aina siitä että pääsisi taas piiiiitkästä aikaa kylpylään tai edes uimaan, kun en koko raskausaikana käynyt. Ens viikolla jälkitarkastus, toivottavasti sit saan luvan mennä pulikoimaan.
Poika nukkuu just päikkäreitä. Nukahti tuohon meijän vierashuoneen parisängylle. Kerrankin ilman liesituulettimen hurinaa, jes! Aamupäivästä nukkui keittiössä taas kerran liesituulettimen ollessa päällä ja aattelin että nyt on kyllä pakko laittaa pois päältä, ei kai se poika siihen herää kun nukkui olevinaan niin sikeästi. No eikös heti herännyt kun se humina loppui...:)
Tänä aamuna käytiin siellä lastenlääkärillä ja lonkat ja munuaiset ultrattiin ja kaikki oli hyvin! Seuraava käynti on ensi kuun puolessa välissä ja sitten annetaan ekat rokotteet. Rota-viru-rokotuksenkin tilaavat nyt ja eka annetaan pojalle huhtikuun puolivälissä. Bussimatka meni ongelmitta, poju nukkui koko ajan.
Tänä iltana lähetään koko perhe ruokaostoksille ettei tartte huomenaamulla lähtee. Pitäs ruvetakin tekemään ostoslistaa ja miettiä mitä sitä viikonloppuna ja ens viikolla söisi. Ja mitä tarjota taas vieraille joita on sunnuntaina ja maanantaina tulossa. Tällä viikolla tuli taas naposteltua keksejä kun niitä vieraita varten ostin ja sit niitä jäi yli ja multa ei säästy mitkään makeat jos sattuu kaapissa jotain olemaan :( Mut onneks silti paino on vähän pudonnut, eikä ookkaan enää kun tyyliin 7 kiloo ylimäärästä..Aivan liikaa!!!
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
pupuliini77
Hihii! Toissayö meni ihan päin p:tä, mut sain valvotettua vauvaa päivälläkin. Sit se eilisen ja tän päivän välillä nukku klo 21-9 välillä 3 noin 2 h pätkää! Ja viel sitkin yhden kahden tunnin pätkän. Aivan mahtava olo, kun olen saanut itsekin nukuttua nuo pätkät! Kävin tänään vaunulenkilläkin. Eka kerta ulkona vauvan kans tällä viikolla. Eilen kävin yksin kaupassa, muuten en ole jaksanut ulos lähteä, kun on ollu niin kuitti olo.

Onnea Liljalle vanhentumisen johdosta. ihanalta kuulostaa teidän romanttinen hoitohetki.

Onnea myös magpielle ja emilialle onnistuneista yöunista! Ihanaa! Olen onnellinen teidän puolesta.

On tuo hassua, kun jeannex taistelee liian vähän painon kanssa ja muut taas liian paljon. Mulla on nyt noin 6 kg alkupainosta jäljellä, eli hieman takapakkia tuli jo. Mut mulla alkupaino ennen raskautta oli ihan ihannepainon ylärajalla, eli senkään takia ei varmaan painoa tullu ihan niin paljon (12 kg). Mua kyl ahistaa, mutta en jaksa viel' pingottaa ja mutustelen herkkuja vielä. Ja punaviiniä lasin silloin tällöin ja saunasiiderinkin saunan yhteydessä. Nam! Ole kyllä herkkuperse!

Nyt lähenkin tästä syömään... :)
 
Emilia1980**
Mullakin painoa jäljellä 10 kg lähtöpainosta. Mutta mulle sitä tulikin huimat 25kg eli 15 jo lähtenyt....Oltiin tänään mun kaverilla koko päivän ja tyttö on ollut kuin enkeli. Nyt tultiin kotiin joten itku voi alkaa...:) Eka bussimatkakin meni hienosti.
 

Yhteistyössä