Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Juu pikkusen ennen sua plussasin :) Sinne tuli nyt samalla kertaa useempiakin. Mulla on nyt menossa 6+1 ja tasan viikko ekaan ultraan. Mulla on kyllä kans maha ollut vähän sekasin, mutta pikemminkin niin päin että ummettaa. Voi kyllä johtua siitäkin että mun tekee aika harvaa ruokaa mieli syödä.
 
Onko muilla hirveää turvotusta? Aamulla vielä menee farkut kiinni, mutta eipä mene enää sen jälkeen kun on syönyt. Olen ihan normaalivartaloinen ja ollut aina hoikka. Töissä naljaillaan jo että olen syönyt liikaa alakerran (leipomo) herkkuja... :D En millään enää jaksaisi odottaa ultraa...
 
Pitkästä aikaa lueskelemassa :) Ja paljon on ehtinyt täällä sillä aikaa tapahtua. Halaus kaikille jotka ovat kertoneet surullisia uutisia.

Itsellä pahoinvointi vaivaa edelleen, syö tai on syömättä niin kuvotus on kaamea. Töissä oli pari oikeen mielenkiintoista aamuvuoroa, kun sai lähteä kesken aamupalan jaon "käymään vähän tuolla". Tosi monet hajut tekee pahaa. Voi olla että tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa myös siihen, että hajut tuntuu jotenkin erityisen voimakkaina, viimeisen tupakan poltin pääsiäisenä kun päätettiin, että Vihtori saa tulla sitten kun haluaa.
Ja uni, mikään uni ei tunnu olevan riittävä. Kokoajan vaan väsyttää. Tähän saattaa toki vaikuttaa se, että mä joka ennen elin kahvilla ja ruisleivällä juon nyt vain 2-3 mukillista päivässä. Kun ennen mukeja meni reilusti yli 10 päivässä.

Vähän sitä on joutunut töissä selittelemään, että miksi ei nyt lähdekään seuraksi tupakalle ja kahvin sijaan ottaa rasvatonta jugurttia... Mutta yritän nyt silti pitää raskauden omana tietonani ainakin muutaman viikon.

Lueskelin tuolta, että moni muukin tässä pinossa kokee raskauden jotenkin "epätodellisena", itsellä on samanlainen olo... En jotenkin uskalla nauttia tästä raskaudesta, kun en voi uskoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Se on oikeesti aika raskasta mietittävää, enkä tuota miestä joka kovasti vauvasta iloitsee tahdo näillä aatoksilla ollenkaan huolestuttaa. Onneksi voin sitten täällä niitä jakaa ja samalla huomata, etten ole yksin näiden tunteiden kanssa.


Nöpö ja Vihtori 5+4
 
No niin, löysinpä uuteen pinoon! :)

Täällä myös oireita ollut,lähinnä vatsan vihlontaa,rintojen arkuutta ja mielialan vaihteluita...

Olen eläinlääkärissä töissä ja tänään lääkäri sitten ultrasi minut ensimmäisen kerran ja kyllä, siellä näkyi pikkuinen mötkylä :) Sykekkin saatiin näkyviin,vaikka klinikan ultra ei ole samaa luokkaa kun mitä ihmispuolella,mutta hyvin näkyi <3

Lääkäri lupasi ultrata minut aina kun vaan haluan,joten ihan kiva saada kuvaa pikkusesta sillon kun haluaa ja ilman poliklinikka maksua :D

Ja jos tulee epävarma olo,että onko kaikki hyvin niin sykkeen voi aina tarkistaa ja onko pysynyt kasvu vauhdissa.

Mutta vielä 2 viikkoa odotettava,jotta viralliseen ultraan pääsee ja näkee varmuudella,että onko siellä useampi kuin yksi yms.

Kirjoittelen taas,kun muutoksia tapahtuu. Olokin on niin hyvä ja tasainen,että ei viiti aina samanlaista päivitystä tehdä :)
 
Supsu voi että mä oon kades sulle kun saat olla ultrattavana niin paljon kun haluat!!!!!! Mä tässä kuumeisesti mietin etä varaanko aikaa sinne varhaisultraan, siellä kyllä oon käynyt pojasta ja tuosta mikä keskenmeni, että eiköhän se tuu varattua kun niskaturvotusultra on vasta heinäkuun puolella mun laskujen mukaan :/
 
Paljon tän hetkisistä oireista ootte jutellut, mua väsyttää ihan tosi paljon! Nukun sitten kuinka paljon tahansa niin oon ihan tokkurassa koko ajan ja olo on tosi uupunut.. Välillä vihlaisee mahasta, nyt useemmin kun on yskää ja muutenkin oon vähän kipeenä.. Yks juttu kans minkä oon huomannut, jos tulee liian kova pissahätä, siis pidätän liian kauan niin tuntuu inhottavalle mahassa, onkohan se ihan normaalia....!? Oikein kunnolla siis sattuu ja kramppaa, oon siihen muutamana yönä heränny ja eilen lenkillä kävi samoin kun en tajunnu käydä vessassa ennen lenkkiä.. Ja tää turvotus on jotain ihan jäätävää :D Tuntuu, että nyt jo tarvii peitellä mahaa.. Aamulla ei mitään ongelmaa, mutta päivän mittaan tarvii vaihtaa löysemmät housut jalkaan ja tiukat paidat on jo ängetty kaapin perälle, ne ei vaan todellakaan tällä hetkellä näytä hyvältä!! Kunnon pahoinvointia ei onneksi oo vielä ainakaan ilmaantunu, mutta toisinaan on vähän etova olo...

Supsu86, sulla on melko hyvä työsuhde-etu :) Ihanaa kun oot päässy jo vähän vakoilemaan! Itse tarvii vielä vajaa viikko odottaa, mutta kyllä vaan aika menee nopeesti kun juurihan siihen oli viä yli kaks viikkoa :O

Nemppis ja aarre 6+4
 
Mulla on niin kamala olo!

Oltiin tänään ulkona lasten kanssa ja mie nieleskelin koko ajan :x
Pojan kanssa 7v sitten ei ollut MITÄÄN, tytön kanssa 5v sitten kärsin pahasta aamupahoinvoinnista yli 16 viikkoa!! Pelkään, että nyt mennään siihen samaan, olo on just sen kaltainen.. Kaikki alkaa samalla kaavalla.. Mitään ruokaa ei tee mieli syödä, mikään ei maistu hyvältä ja jotkut jopa haiseekin omituiselle.. Pakkosyön jotain, mutta mahassa kurnii koko ajan.. Kummallista kyllä: Poppareita tekee tosin mieli koko ajan.. :popcorn: Aivan järkyttävää turvotusta on! Maha ei mahdu housuihin ja tissit ei mahdu liiveihin :D Mies kehtas väittää tuskailuni päälle, että joo, takapuolikin on ihan selvästi levinnyt.. :LOL:

Nvl ajan sain kesäkuun 12 päivälle, eli 4 vkoa pitää vielä odottaa, vasta siinä tilataan sitten ultra aika.. Ja toivon, että mies pääsisi tähän mukaan (ei ole työnsä takia päässyä aikasemmin ekaan ultraan.. :( ) Mietittiin eilen, että miten lapsille kerrotaan ja millon kerrotaan muille, kukaan ei vielä tiedä! En haluais kertoa kenellekään ennen ku ensimmäinen ultra on ohi. Mietittiin et pistetäänkö pokalla kolmas ultrakuva samoihin kehyksiin, kuin kaksi muutakin olohuoneen seinälle ja katotaan huomaako kukaan, miehen 30v juhlissa, joita juhlitaan kesä-heinäkuun vaihteessa perheen kesken ja ystävien kera.. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Heips ja terveiset täältä sairaalasta. Tipassa ollaan edelleen... Mutta! Syy oli tällä kertaa melkoinen shokki. Ultratessa näkyi 2 raskausonteloa, joten mahdollisuus kaksoisraskauteen on suuri. En tiedä mitä ajatella. Apua. Toisessa ontelossa näkyi myös ruskuaispussi, toinen oli vielä ihan tyhjän näköinen, muttei kuitenkaan voida olla varmoja siitä, ettei sielläkin elämä kehity... Vasta viikolla 10 kuulemma seur ultra jossa katsotaan onko alku lähtenyt toisessakin ontelossa eteenpäin... Hui!
 
Zuh
Peikko89: minä ällöttelen sun seurana, ihan sama ongelma vatsan kanssa. Eikä yhtään helpota että käytännössä syö hedelmiä vaan kaikki päivät..

Niina85: meilläkin juhlitaan miehen 30 päiviä heinäkuun lopulla :) kuvahan ois mahtava testi!

Suerte: oho mitä uutisia! Vois tämä nainen olla hetken sanaton tuossa tilanteessa..

Oma olo on ruokavaliolla pysynyt aika hyvänä, tosin nyt ongelma on se, että syön kalorillisesti aivan liian vähän. Pelkkää jugurttia, hedelmiä ja marjoja saa vetää melkoisesti päivän tarpeisiin. Mutkun ei maistu niin ei. Ja on kova nälkä, heh! Vatsakin laittaa vastaan kaikkeen ruokaan, olo on kuin oksennustaudin jälkeen, pakko vaan syödä.

Mulla pitää töissä aika kiirettä niin en tänne paljon ehdi, mutta olette ajatuksissani pitkin päivää!

Zuh 6+4
 
ihan ensimmäisenä 10kaks pahoitteluni... :hug:

oireista Mua väsyttää ihan hirveästi. (jaksan seurailla palstaa, mutta kirjoittelu tuppaa tuntumaan liian voimiavievältä... :whistle:) Nukun kymmenen tunnin yöunet ja usein vielä vähintään kahden tunnin päikkärit pojan kanssa. Siltikin väsyttää. Tosin saattaa allergialääkityskin väsyttää. Joudun turvautumaan mulle huonommin toimivaan vanhaan tuttuun allergialääkkeeseen, kun tuosta mulla hyvin toimivasta uudesta lääkkeestä ei oo niin paljon tutkimustietoa raskausajan käyttöajalta. Väsymyksen lisäksi ei juurikaan muita oireita ole ja olen siksi myös hieman ihmeissäni. Alavatsalla on ehkä hieman painontunnetta, kuten ensimmäisessäkin raskaudessa. Sen takia uskon joutuvani siirtymään piahkoin äitiyshousuihin ja paljastumisen riski tietenkin kasvaa. Yksi raskausoire on ehkä sekin, että tämän herkuttelijan mieliteot ovat kadonneet. Ihmeellistä...

sukupuolen arvailut Minä oon ihan pihalla, ei oikein mitään fiiliksiä. Mies on sanonut, että hänestä tuntuu, että tyttö olisi tulossa. Mutta ei hänkään tunnu olevan yhtä varma kuin ensimmäisessä raskaudessa, jolloin veikkasi aivan oikein. Pojan siis.

Keltakaneli 5+4
 
Mitähän ihme vihalisuja nämä on kun muutaman kerran tänään illalla vihassu alapäästä oikeen sieltä sisältä hetkun puukolla viillettäs ja loppuu samantien!!

Kyllä mun maha on niin sekaisin, haisen kun rankki tynnyri!! :D :D


Anu ja pienoinen 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Heippa.

Suerte ihana ylläri,voimia itsellesi. Ateeksi mutta mulla on tainnu ohi mennä,miten sä olet tippaan joutunut?

Tine mitkäs on sun olot,vieläkö masu kipuilee vai menikö ohi? Toivotaan

Anu84 mulla tuli esikoista odottaessa lenkillä pariin otteeseen semmosii puukon iskui suoraan tuonne jalkoväliin. jalathan siit lähti melkein alta,kipu niin kova. Ehkäpä ihan harmitonta.

Väsyttää niin kovasti...oon nyt iltapäiväpäikkäreiden aikaan ottanut tytön kainaloon ja nukuttu semmoset rapiat parin tunnin päiksyt. Neiti nukkuu paremmin näköjään mamman kainalossa kun parvekkeella vaunuissa :) aaah mä niin rakastan nukkumista...no joo kello 7 aamuherätylset eivät sitten olekkaan niin kivoja :)

Tänään rupes illal tekee ihan sikana mieli jotain suolaista piirakkaa,joten lähin sit kauppaan ja väsäsin chilitonnikal-jauheliha-feta piirakan :p nam nam...tosin teko vaiheessa joutu puhaltelee vähän aikaa et tekeekö sittenkään mieli...mut nyt hieman jäähtynenä hyvin uppoo..

Halutaan nyt tietää onko tyttö vai poika,esikoisesta ei haluttu. Kyllähän mä sen pojan toivoisin nyt saavani,kun tyttö entuudestaa...en tiedä tämä alku ennyt aika samanlailla ( vähäoireisin) kuin tyttöä odottaessa...ainut ero on tuo kamala tuskan hiki kun vähän jotain tekee...olisitte nähny mut tossa kokkailupuuhissa tovi sitten,huh huh kun joutu puuskuttaa

Turvotusta juu löytyy,näytän olevani puolessa välin raskautta :LOL:

No nyt se on taas mentävä piirakan kimppuun

Ranskis & ? 5+6
 
MiiJane: Toivottavasti saisit jatkaa täällä!

Suerte: Wow, olipas hienoja uutisia :) Tsemppiä kovasti sinne sairaalaan ja toivottavasti pääsisit sieltä kohtapuoliin pois!

Täällä alkaa jo näkyä valoa tunnelissa. Muutama kierto pitää odottaa, ennenkuin päästään lääkkeelliseen yritykseen eli yritykseen, jossa on mahkuja yhtään. Toivottavasti perässä tullaan!
 
Pahoitteluni teille kaikille, joille on käynyt kurjasti! :hug:

Minä oon viettänyt aika hiljaiseloa... Pahoinvointia ei ole vieläkään, rintojakaan ei arista. Vihlontaa ja nippailuja kyllä on niidenkin edestä. Ja mun naama; se on ihan karsea. Pieniä, punaisia ja kipeitä näppyjä on koko naama täynnä, ja koko ajan tulee lisää. Aamut ovat tuskaa, kun niitä pitäisi yrittää peitellä ennen töihin menoa, mutta ei siitä meinaa tulla mitään. Mites teillä muilla? Oonko yksin naamaongelmani kanssa?

Piipu 6+3
 
R86
Täällä on käyty tänään ultrassa :) Kävimme siis kuulemassa lapsettomuustutkimusten tulokset ja samalla tietenkin mielellään ultrasi, jotta nähtäisiin, miten pitkällä raskaus on. Ultraäänessä kaikki näytti siltä kuin pitääkin. Kohdussa on mukavasti limakalvoa, johon oli hyvä tarttua, kohdun suu on nätisti ummessa ja alkio oli tarttunut hyvin kiinni kohtuun :) Eihän siitä vielä mitään tarkkaa pystynyt sanomaan. Oli sellainen pieni täplä vasta, kuulemma sikiöpussi. Varasi meille kahden viikon päähän uuden ultran, jotta nähdään, onko sikiöpussissa elämää. Hormonaalisten tutkimusten perusteella arveli, että mulla on tapahtunut ovulaatio jossain 20.-22.4. Viikkoja olisi siis vasta vähän päälle 5, korkeintaan 5 + 5. Elämää ei siksi vielä pysty näkemään sikiöpussin läpi. Viikkoihin nähden kaikki on normaalisti ja oikein hyvin :) Toivottavasti kestää loppuun asti. Ainakin mulla on alkanut olla hyvä tunne tästä :)

Paljon vauvaliimaa jokaiselle meistä :)

Nyt tämän päivän perusteella laskin lasketun aikani. Se saattaa hyvinkin heittää vielä muutamia päiviä suuntaan toiseen, kunhan pikkuisen ikä tarkentuu :) Eli tietoni ovat

R86/25v/1./laskettu aika 12.1./MKS
 
Täällä kipuilee maha. Nyt tarvitaan niitä jarrusukkia. Muutenkin olo on HIRVITTÄVÄ, mutta tällä seudulla kiertää kyllä mahatautia. Toivottavasti olis vaikka sitten sitä. Ultraan menen vasta 28pv ja odottavan aika on PIIIITKÄÄ!!
 
Toivotaan pai että on todellakin huoletonta kipua!!!!!

Mulla on kahtena iltana vetänyt jaloista suonta, ja ollu sellaset "levottomat"jalat... En osaa selittää, mutta ei ikää tollasta vielä oo ollu!! :D Tosi ärsyttävää mennä edes nukkuu!!
 
pai, toivottavasti vaaratonta kipuilua sinulla!

Suerte, huh mikä yllätys :D

Minua alkaa vähitellen ottamaan aivoon tämä meidän paikkakunnan neuvola. Soitin sinne ensimmäisen kerran maanantaina, ensin ei vastattu ja sitten ohjattiin kaupungin vaihteeseen, josta sanottiin, että mulle ei keretä vastaamaan, vaikka soitin soittoajalla. Sanottiin myös, että huomenna keretään vastaamaan.
No sitten soitin eilen, niin hyvin töykeä naisääni vain tokaisi itseään esittelemättä, että tavoittelemani henkilö on kokopäivän koulutuksessa, joten turha soitella.
Soitan vielä tänään, mutta saavat kuulla kyllä kunnian jos nyt en saa oikeaa ihmistä kiinni. Ei tule meinaan mitään, että joka päivä kyttäilen töissä kelloa ja puhun omia puheluita työajalla.. Toivottavasti tänään asia hoituisi.
 
Mikäs MiiJanen tilanne on?

Suerte Hui! Mie menisin varmaan shokkiin, jos ilmoitettaisiin, että odotan kaksosia :D

Supsu86 Sulla on kieltämättä hyvä työsuhde-etu! :)

Iho-ongelmat Täällä naama kukki ennen oletettuja menkkoja, mutta on nyt tasoittunut. Tilalle on tullut ihon kuivuus rasvauksesta ja veden juomisesta huolimatta. Lisäksi mulla on pienestä asti ollut atooppista ihottumaa käsivarsissa (tosin selvisi vasta nyt keväällä, että se on nimenomaan atooppista ihottumaa) ja se on nyt pahentunut. Semmosta pienen pientä näppylää. Oon nyt kokeillu hölvätä AloeVera-voidetta ja tietysti aurinko tulee sitten auttamaan :)

Turvotus ja väsymys Täällä ei vielä pahemmin turvota, mutta väsyttää sitäkin enemmän. Voisin vaan nukkua :D Töissäki oon silmät ristissä ja haukottelen koko ajan. Porukka varmaan ihmettelee, et miten oon näin väsyny :D

Mut noin muuten vointi on ihan hyvä. Pientä heikkoa oloa tulee varsinkin aamusin, mutta onneksi oon toimistossa töissä, niin ei tartte fyysisesti rehkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi tuloillaan / synnytyssairaala

Meitsi ilmoittautuu mukaan :) Ekasta yrittämästä tärppäsi, mikä on aika kummallista, koska ensimmäistä väkisin väännettiin puoli vuotta ennen tärppiä :D mutta siis

pesco/24v/2./Satks

Netin mukaan la 23.1, ja viikkoja 4+1.
 

Yhteistyössä