Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Sukupuolesta Mulla ei oikeen oo mitään fiilistä. Miehelle sanoin, et toinen tyttö sieltä tulee. Saapi nähä. :)

Ranskis Meni onneksi lepäämällä ohi. Oli kyllä hurjan kipeä ja toivon ettei tulis enää semmosta.

Turvotusta löytyy edelleen ja en ees oota, et tästä laskis mihinkään.

pai78 Toivotaan, et menee pian ohi kipuilut ja huonot olot! :)

kathii No just joo mitä toimintaa! :mad: Toivottavasti saat jonku sieltä kiinni.

pesco Tervetuloa! :wave:

Omasta napasta Venäjä tän väsymyksen kanssa! Tytöstä en potenu yhtään väsymystä mut nyt voi sanoa, et tiedän mitä raskausväsymys on. :kieh:

Ai nii, anulle piti sanoo, et eiköhän se tuosta vahvene. :)

Viimeksi muokattu:
Voi että kun käy hankalaksi nämä aamuherätykset! Vaikka menin ajallaan nukkumaan illalla niin silti tuntuu siltä kun olisin vaan pari tuntia nukkunut... Turvotus on tullut kuvioihin täällä! Iltapäivällä kun ottaa sukat pois jalasta niin hillittömät paunaumat jää sellaisistakin sukista mitkä ei aikaisemmin ole painanut :D ja eilen kaupoissa käydessäni kävin sovittelemassa rintsikoita ja tässä vaiheessa oli jo yhdellä kuppikoolla rinnat kasvaneet, paljonkohan vielä kasvaa tästä. Täällä muuten melko oireettomasti mennään, vuoto on täysin loppunut ja ällö olo pysyy aisoissa kun muistaa syödä :)

AnnCa ja masukki 6+5

Verta alkoi tulla oikein urakalla. Niinkun olis kuukautiset. Tätä se mahakipu siis enteili. Sain ajan polille puolenpäivän aikaan. Toivottavasti tulee kokonaan pois ilman lääkkeitä. Olo on turta, mutta nenää pystyyn vaan! Muille teille toivotan onnellista odotusta!! Voikaa hyvin!

pai78 :hug:

Eilen vessaan mennessäni pikkuhousun suojassa vähän ruskeaa verta. Tottakai heti panikoin ja ajattelin et tämä on sitä tässä. Ruskeaa verta ei kuitenkaan onneksi tullut kuin vähän ja yön aikana ei ole tullut mitään. Pitää nyt vain toivoa, että se oli sitä harmitonta vuotoa, jota voi tulla alussa.. Eikä enteilisi pahemmasta :attn:
Onko muilla ollut pientä vuotoa?

Olen pahoillani pai78...:hug: Toivottavasti polilla selviää tilanne..

Itselle tulee kyllä kamala pelko nyt näistä pudonneista :( Koko ajan pelkään vuotoa tai liian kovia kipuja.. Toki olen iloinen ettei vielä ole mitään sen suuntaista tullut, mutta pelottaa ja ahdistaa..

Mä ajattelin nyt varovaisen luottavaisesti ilmottautua kans odottajaks tähän ketjuun, kun aamulla tuli kuitenkin sen verran tummat viivat apteekin omaan. :) Elikä niitä tietoja:

pipituuna / 2. / TAYS ja la on kaiketi 24.1

Todennäkösesti toi la muuttuu vielä, saa nähdä. :) Kauhulla jo odottelen, et saanko viettää koko alkukesän pää pöntössä vai kuinka käy. Hieno juttu, kun ois kolmet rippijuhlat käytävänä.

pai78 :( :hug:

pipituuna & velisisko

Rimppakinttu mulla tuli vuotoa viime viikon torstaista tämän viikon maanantaihin asti. Neuvolassa sanoivat mulle että pitäisi olla suht normaalia, epäili siellä että mulle olis tullut "valemenkat". Mutta eihän sitä ikinä tiedä! Kaksi viikkoa mulla ekaan neuvolaan, ehkä siellä sitten saa varattua ajan ensimmäiseen ultraan missä viimeistään näkyy oliko vuoto harmitonta.

Paniikissa lueskelin kaikennäköistä keskenmenoista kun vuoto alkoi, mutta eipä niistä hirveästi mitään tarkentavaa tietoa löytynyt, joillain keskenmeno on pelkkää vuotoa, ja joillain vuotoa ja kipuja. Itse olen luottavaisin mielin liikenteessä. Raskauden oireet on jatkuneet vuodosta huolimatta!

Onpas taas tullut paljon kirjotuksia.

meadow Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

pai78 Pahoittelut. :hug:

pesco ja pitituuna Tervetuloa! :wave:

AnnCa Onpa kurjaa tuo vuotelu. Harmi, etteivät antaneet neuvolasta lähetettä ylimääräiseen ultraan.

ON: Edelleen ihan ok olo, mitä nyt väsyttää vietävästi ja tissit on julmetun kipeät. Yöllä on pakko herätä vessaan. Päikkärit olis niin kova sana.. :p Viisi yötä vielä ultraan.

Heips!

Kyllä mä valitettavasti taidan teidät jättää. Vuoto on loppunut, mutta äsken r-testiin enää tooooosi tooosi hento viivanpaikka. Ihmeellistä on, että vuoto loppui kahden päivän jälkeen ja kivutkin poissa.
En ole soitellu minnekään, oiskohan syytä käydä tarkistaa tilanne?

Tarrasukkia teille kaikille, toivottavasti mä olin vimoinen joka tästä joukosta tippui.

MiiJane

Jaksamisia kaikille jotka joutuvat meidät jättämään :hug:

Tänään ja eilen on ollut aikamoista kuvotusta (jota aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut ikinä). Närästää, palelee, nenä on tukossa, ei nukuta vaikka väsyttää, masu on turvoksissa mutta onneksi mahan nipistelyt ovat ohi.
Mieli tekee jääkylmää zero cocista :p
Huolestuttaa että pysyykö mini nelonen kyydissä mukana...

TK73 + mini nelonen 5+2

haimi
Moi! :) Tuolla jo huutelinkin 20-30v äideissä mutta tulenkin tänne huutelemaan :)

haimi / 22v / 2. / PHKS ja LA olis 1.1.

Mä olin tänään ekassa neuvolassa ja aika hassua se on, koska meidän esikoinen on vasta vajaan 10kk :D

Kuvotusta on jos ei muista syödä ja kovaa selkäsärkyä. Vähän turvottaa ja tuntuis että olisi enempi viikkoja, kun olot on sellaset..

Ihan erilainen fiilis kun ensimmäisen raskaudesta. Siitä oli jotenkin niin varma olo ja nyt on sellanen että ääh, en mä ole vaikka on ihan selvät oireet.. :D

Hellou kaikki, kännyllä kirjoitan, niin en näe kunnolla kuka kommentoi mitäkin, mutta syvät pahoittelut km:n kohdanneille.

Joku kyseli miksi olen tipassa, eli sairastan tässä, kuten aiemmissakin raskauksissa hyperemesistä, eli sairaalloista raskauspahoinvointia. Kun mikään ei pysynyt sisällä, niin jouduin tiputukseen eilen. Ehdin jo kuivaakin niin, että tippaa ei meinattu saada suoneen millään, nyt nestettä mennyt jo vuorokauden. Tänäänkään en vielä päässyt kotiin, pahoinvointilääke menee x 3 suoraan suoneen. Ehkä huomenna jo kotiutuisi...

TK73:lle, että nyt kun asiat pysyvät sisälläni, niin myös tuo kokis zero maistuu!

Miehen kanssa on pähkätty tuplauutista, eniten pelkään vuodelepoon joutumista pitkäksi aikaa. Toisaalta luin juttuja netistä, ja niistä sai sellaisen käsityksen, että aika yleistä, että toinen raskauspussi kuihtuu vain pois... Parempi vielä olla siis asennoitumatta suuntaan tai toiseen.

Sukupuolesta, mulla on tyttöolo, mutta johtunee siitä, että miehellä siis jo 3 tyttöä... Jotenkin ajattelen ettei se muuta osaa tehdäkään. Itselläni on sekä poika, että tyttö.

Kertomisesta, meillä ei vielä tiedä kuin meidän molempien äidit ja mun paras ystävä.

Hauskaa iltaa, kuulemma ensimmäisen kesäisen päivän :)

T: Suerte 6+1 ja reppuli tai kaks....

meadow Onnittelut sykkeestä! :)

pai78 Pahoittelut! :hug:

pipituuna Tervetulloo pinnoon! :D

MiiJane Otan osaa! :hug:

haimi Tervetuloa myös sinulle! :) Meitä onki muutama, joilla on pienempi lapsi sisarusta odottamassa. Itsellä 7kk ikänen tyttö. :)

(.) Piti sit käyä ostamssa se viiminen testi, viikkonäytöllinen. :D Lupaan, tää on viimeinen. Aamulla sit teen sen ja katsellaan se tulos. Mie voin autossa huonosti, yöks. :/

Onks kaikki varannu jo aikaa neuvolaan?

PÄIVITETTY

Heippa!

Ja ensinnäkin pahoitteluni poistumaan joutuville :hug: Kylläpä on nyt huonoja uutisia kuulunut monelle :'( Kovasti tärppionnea uudelle pienelle <3 Ja kovasti meille kaikille vauvaliimaa, kun kuitenkin epävarmaa tää alku onkin!

(.) Eilen varailin neuvolaa, se olisi 29.5, eli seuraavana päivänä ultrasta. Ymmärsin neuvolan tädin puheista, että lääkärikin ultraisi sitten ensimmäisessä lääkärineuvolassa, että tiedetään tarkat päivät, mutta menen kyllä siis vielä varhaisultraan silloin 28.5, ja toivottavasti se lääkärikin sitten ultraisi vielä jossain vaiheessa :) Turvotusta on ihan mielettömästi, neljä (!!!) kiloa tullut painoa reilussa viikossa lisää, vaikken oikeasti syö mitenkään enempää :(

Toivis ja pikkupirpana 5+1 :heart:

täällä olisi uusi tulokas. Tiistaina tehty selkeä positiivinen testi, enkä oikein osaa vieläkään tajuta mitä tämä tarkoittaa. Meillä raskaus ns. monen sattuman summa. Eli ei yritetty lasta mutta oltiin tietoisia raskauden mahdollisuudesta. Itse kyllä olen kärsinyt vauvakuumeesta enemmän ja vähemmän useamman vuoden. Siinä hetkessä kun testiin ilmestyi kaksi viivaa tuntui että vauvakuuma haihtui maanrakoon ja teki mieli hakata pääätä seinään. Huvittavaa, ajattelin vaan että tämähän on mun vuosientoiveiden täyttymys, miksii siis reagoin näin. No nyt jo tunteet kääntyneet ja erittäin positiivisin mielin ollaan, vaikka hyvin epäuskoisena. Nyt vaan pelottaa että meneeköhän kaikki hyvin ja odotteken kuumeisesti että pari kuukautta menisi nopeasti ja oltaisiin jo turvallisemmilla vesillä. Miten muut reagoi kun testiin ilmestyi 2 viivaa. Olenko kummajainen vai kokiko muutkin paniikinomaisia tunteita. Meillä mies vaan totesi että jotain ylimalkaista että aijaa, mikäs siinä, ja suunnitteli töihinlähtöä. Kut itse haahuilin ihmeissäni (meillä mies ei siis ole osoittanut minkäänlaisia vauvatoivomuksia koskaan).

millamau/23/1./KOKS la 20.1?

millamau Siis mulle on tullu molemmissa raskauksissa heti plussaamisen jälkeen ihan mieletön onnen tunne, ja heti perään parin päivän paniikki, et mitä nyt? Onko musta tähän, mitä ihmettä, yms kaikkee panikointia, mut kyl se on heti sit muuttunu takasin onnen tunteeks kun ne pelot on käsitelly :) Vaikka siis molemmat olleet erittäin toivottuja ja haluttuja, mutta silti. Kyllähän muutokset aina pelottaa :)

• Tykkää
Reactions: anu84
Tervetuloa millamau!

Ja syvät pahoitteluni MiiJane ja Pai78!

Mulla vaihtelee laidasta laitaan tuntemukset. Lasta yritettiin yli vuosi ja kun ne kaksi viivaa vihdoinkin tulivat, niin iski paniikki, sen jälkeen ilo, sen jälkeen pelko jos kaikki ei menekään hyvin, sitten alettiin jo onnessaan haaveilemaan tulevasta, ja nyt sitten taas on joku pakokauhu-ahdistusvaihe menossa. Mutta eiköhän sekin vaihe tästä vielä muutu. :) Muutenkin on kyllä mieliala seilaillut ääripäissä. Vartin sisään mahtuu niin ärräpäät kuin lässytysmussutusihkutukset.

Onko teillä muilla mielialan vaihteluita paljon?

Maanantaina on varhaisultra julkisella puolella. Alkaa jo kovasti jännittämään, mitä siellä näkyy, vai näkyykö yhtään mitään. :x

Viimeksi muokattu:
Kyllähän turvottaa niin että voi kauhia!!! Tänään ilmestyny aivan HIRVEÄ tissikipu!! Pojasta oli tissit arat, mutta tuosta mikä kesken meni niin ei minkäänlaisia tuntemuksia!

Haimi Meillä poika syntynyt 17.07.2011! Niin se tulee tosiaan jo huomenna sen 10kk:tta! <3 Tuntuu että tuon pojan kanssa kuukaudet on juossut niin että ei perässä pysy.. Menispä tämä raskaudenalkukin nyt vain nopeasti!!!!

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa millamau! :) Päivittelen listan huomenna.

Piti tulla kertomaan, et kovat menkkajomotukset käynnissä. Jotenki niin pelottaa koko ajan. Toivottavasti pikkunen jaksais kyydissä. <3 Parilla toi km alkanu vissii näillä kivuilla. Huoh.

Yhteistyössä