Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Tänään alkoi viikko 6, eli taas astetta lähempänä päämäärää. Mulla oireina on heikko kipu rinnoissa, ihon rasvottuminen ja finnit, repäisykivut, ja huono olo ja närästys. Mulla kyllä närästää ihan normaalistikin ja nyt kun ei voi somaciin turvautua niin varmaan senkin takia enemmän. Huono olo on vaan semmosta hyvin kevyttä, ei voi oikein pahoinvoinnista puhua. Niin ja syljen eritys on mun mielestä lisääntynyt, vähän samaan tyyliin kun oksutaudissa. Ja rinnat on suurentuneet hiukan.
 
Kiitos Tinelle päivityksistä:) ja tervetuloa uusille minunkin puolesta:wave:

Itselläni oireet kovasti vaihtelevat, väsymys on ehkä pahin. Etovaa oloa on ollut harvakseltaan ja enemmänkin on kauhea nälkä usein. Huimaus on myös riesana eikä oikein lenkeilläkään löydy virtaa. Voi kunpa asukki olisi oikeassa paikassa ja kasvaisi normaalisti, näistä peloista ja huolista varmaan pääsee vasta ekan ultran jälkeen....
Olen kanssa nyt lähdössä työreissulle ja kirjoitteleminen tänne vaikeaa, käyn kuitenkin lukemassa teidän juttuja ahkerasti. Tsemppiä ja keväisiä päiviä kaikille.

Taikax ja muru
 
Käytiin tytön kans neuvolassa ja kerroinpa samalla mun plussasta. Kehotteli soittamaan äitiysneuvolaan aikaa mut enhän mie nyt vielä soita! Katotaan viikon parin päästä. Onneks tytöllä oli nyt paino noussu niin ei tartte sitäkään stressata. :heart:

Mulla oireita löytyy nyt tällä hetkellä pari; älytön väsymys ja kylmän kuoritun kurkun himo! Ja kaamee turvotus edelleen. Neukkutäti sano kans, et ei taida hirveesti laskee enää, kun viime raskaudesta niin vähän aikaa ja kohtu pamahtaa äkkiä pulleammaks.

Varhaisultraan pitäs aikaa varata mut jotenki en vielä uskalla. :/ Jos yrittäs saada sen johonki 6+6 tai 7+1 aikoihin. Ja siihenhän vielä on aikaa. Onneks on toi tyttö joten aika kuluu tooooosi nopsakkaa. :)

zuh Toivottavasti pääset reissuun! :) Uskon, että olet odottanut reissua ja onpa kyllä tympeetä jos et pääse messiin. Mut en kyl usko, et kaameessa olossa siellä hauskaakaan on. :D
 
Tine, mulla sama homma. Tuon tytön kanssa aika kuluu niin nopeasti, etten edes erikseen laskematta tiedä mikä raskausviikko on menossa. Toista se oli esikoista odottaessa. Ei myöskään tule niin tunnusteltua ja mietittyä joka ikistä nippailua.
Mua kans vähän hirvittää kuinka nopeasti vatsa nyt saattaa kasvaa, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Tosin mä tykkään vauvamasuista. :) Ärsytti viimeks ku vatsa alkoi näkyä vasta puolivälin jälkeen eikä kaikki tajunneet edes äitiyslomalle jäädessäni, että olen raskaana. Vaikka kyllä mulla mielestäni ihan selvä vatsa oli. Mut kai mä sit olin joidenkin mielestä vain lihonut. (Tällainen oli viikko ennen synnytystä Aijaa.com - 9382294)
 
Moikka! Tää hiipii varovaisesti mukaan teidän porukkaa :saint: Eilen äitienpäivänä plussattu ja tänään saatu selkeempi haamu testiin :heart:

Ikää mulla on 29v, kuudes lapsi, synnytys sairaala TAYS ja La olis sit kai 25.1.13

Äitiliini ja pikkuinen 3+3 :D
 
Heips kaikki! Röyhkeästi suoraan omaan napaan. Eilinen päivä oksennettu, samoin viime yö. Aamulla tippaan ja taitaa tulla piiiitkä päivä, suun kautta ei mikään pysy sisällä... Viikot tänään 5+5, joten ei hyvää lupaa, hcg:n pitäisi vielä nousta kolmisen viikkoa kuulemma. Lääkettä menee suoneen Primperania ja nyt jo aavistuksen verran parempi olo. Ihana lääkäri lupasi parantaa niin, että pääsen ensi maanantaina töihin... Uskoisko tuota, mutta kerrankin tämä kauheus otetaan tosissaan!

Tervetuloa uusille ja voimia pahoinvoiville, sekä enkeleitä teille joiden matka ei jatkunutkaan...

T: Suerte ja kiukkuinen Reppuli 5+5
 
Mä tuun vähäsen tänne jo kurkkimaan.. Eilen saatu testiin ihana äitienpäivälahja! Aijaa.com - 10186465 Tänään viiva samanvahvuinen mutta tuli ihan parissa minuutissa... Nyt menossa kp29/35 että odottelen pari päivää että viiva vahvistuisi, itse asias tilasin netistä digitestin :D

Minulla on yksi poika, joka syntyi 07/11
Keskenmenon koin 03/12, joten pelko on kova, mutta eihän se aina tarvii samoten mennä!!
Ikää on 28-vuotta.

En olis noin aikaisin testaillutkaan muuten,
to-pe välisenä yönä näin unta että sain plussan testiin
pe aamuna hirveä raudanmaku suussa
la hikoilu ja hiki HAISEE :D
hiukset rasvottuu nopeasti, pohjaton näläntunne
tänään pääkipu!!!

Anu ja pienoinen 4+0

Laskettu aika olis ilmeisesti 21.1.-13, ite olen syntynyt 24.1 ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aia ja LeenaT
Mä vaan tällee nopeen tuun vähä omaa oloa tänne jakamaan.

Mulla piti tänään alkaa työharjoittelu, mutta viikonloppuna pamahti kuume ja flunssa. Sen suhteen siis yhä toipilaana. Pahoinvointi on esikon odotukseen verrattuna ihan toista luokkaa. Sillon oksensin koko raskausaikana varmaa just kaks kertaa, ne ainakin muistan. Nyt se on täyttynyt jo mennen tullen, tänää aamulla esim jo kolmesti. Jes. Huonosti pysyy ruoka sisällä, aamulla tuli näkkärit ja jäävedes ylös vauhdilla. Sit nukuinki koko aamupäivän ja nyt taas vähä hapankorppua ja purkkiananasta kokeilin. Toistaiseksi sisällä!

Että täällä oireena siis pahoinvointi ihan ympäri vuorokauden nyt, rintojen kihelmöinti ja menkkajomotukset. Ne jomotukset mua huolettaa, vaikka siis ihan normaaliahan ne voi olla.

Taidan nyt mennä sohvalle takasin, jos vaikka vähän vielä mehujäätä ottaisi. Kaikki kylmä uppoaa paremmin kuin lämmin, vaikkei se sisällä pysymiseen vaikutakaan.

Voimia muillekin pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Ja hei, tervetuloa uusille! :)

sokerikeiju ja martti 6+5
 
LeenaT Meiki tykkään (tai ainaki esikoisen kohdalla tykkäsin) vauvamasusta. :heart: Nyt vähän vaan tympäsee, et ei pysy piilossa kauaa. Toki on jo meän vanhemmille kerrottu joten eipä se sittekään niin kovasti haittaa. :D

ÄitiliiniX5 Tervetuloa! :wave: Onko teillä kuinka pikkuisia lapset? Itse toivoisin kans isoa perhettä. :) Saa nähdä ehtiikö tässä ja suodaanko meille kuinka monta. :D

Suerte Tsempit sinne! Yritähän jaksaa. :) Toivottavasti alkaa helpottamaan pian.

anu84 Tervetuloa! Johan mie sinua jo ehin ootellakin! :heart:

sokerikeiju :( Jaksut sinne! Toivottavasti tuo oksentelu loppuu pian!

Lista päivitetty
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Tervetuloa uusille! :flower:

anu84 Vitsit mäkin haluaisin suolakurkkuja ja colaa... Siihen sitten vielä banaanipirtelöä... Nam nam. :D Hitsit kun mä oon töissä niin pitää tyytyä mars-patukoihin...
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
M1n1 Ei mulla esikoisen aikaan ollut mitään muuta mielihalua kun mansikat, niitä söin päivittäin ja paljon.. Onneksi ei ollut kukaan näkemässä tuota kurkku-cola syöntiä, olis voinu hiukan pitkään kattoa! :D Ei banaanipirtelöä!! :D
 
Zuh
Suerte: tsemppiä tiputukseen! Minäkin just vanhaa neuvolakorttia kattelin että siinä vko 10-12 pitäis vähän helpottaa. Saa nähdä..

Tänään kerroin pomolle, onnitteli toki mutta töissä on sellanen tilanne että pomo jää vähän pulaan kun jään mammalomalle. Toisaalta se mua harmittaa, mutta kun ei näitä lapsia prismastakaan saa haettua. Ja tulee jo nyt ikäeroa miltei 3 vuotta, joka on jo aika paljon. Plääh, ei oo hjuva päivä tänään! Ja työpäivällä pituutta arviolta n.11h..

Zuh
 
Anu84 no niin tulithan sä sieltä,taas mennään samassa pinossa ja loppuunasti pysytäänkin :)

ÄitiliiniX5 tervetuloa myös sinulle!

Täällähän alkaa väkeä olemaan,kiva juttu. Kiitos vielä Tinelekkin uudesta pinosta. Täällä ei mitään uutta,tulin vain onnittelemaan :) kivaa
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
aby
Voimia täältäkin kaikille keskenmenon kokeneille ja epävarmuudessa eläville.
Suerte, toivotaan että olo pian kohentuisi!

Itse kävin tänään taas ultrassa. Nyt viimeistään selvisi, että ei ole kohdunulkoinen raskaus ja kaikki oli muutenkin hyvin. Sikiön sydän sykki jo vahvasti, näin sen itsekin siitä ruudulta :)

Koko vastasi viikkoa 7+0, eli laskettuaika saattaisi ollakin 31.12. mutta ei sitä nyt kannata listaan muuttaa. Käsittääkseni varmimmin la selviää niskapoimu-ultrassa. Itse kyllä mieluummin toivoisin että vauva syntyisi tammikuussa kuin joulukuussa. Meidän lapsethan on molemmat syntyneet viikoilla 41+, mutta on aika todennäköistä että tämä käynnistetään ennen laskettua aikaa, ettei tulisi taas ongelmia synnytyksessä.

Pääosin olo on melko hyvä, vaikka välillä iskee pahoinvointi. Väsymys on edelleenkin valtavaa, silti aamulla herään aina kukonlaulun aikaan.

aby 7+
 
  • Tykkää
Reactions: Ranskis
aby
Tine: Täällä meilläpäin tehdään kokoarvio lähinnä kätilön toimesta vatsan päältä tunnustelemalla. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa pieni vatsa ja viime raskaudessakin antoi kätilö kokoarvion: vähän päälle kolme kiloa. Synnytys oli pitkä ja kivulias, ja kun kalvot puhkaistiin, lapsivettä ei ollut enää kuin pari tippaa. Ponnistusvaiheessa pää syntyi kyllä hyvin, mutta vauva jumiutui kiinni hartioistaan. "Onneksi" vauvan solisluu murtui, ja tukala tilanne päättyi. Tyttö olikin yli nelikiloinen, ei mitenkään poikkeuksellisen iso vauva, mutta näköjään minulle kuitenkin hieman liian suuri.
Mutta sen olen kyllä päättänyt, että tässä kolmannessa ja viimeisessä raskaudessani aion kyllä vaatia kunnollisen, ultralla tehtävän kokoarvion ja mahdollisesti käynnistyksen, jos näyttää siltä että suurikokoinen vauva on taas tulossa. Onneksi minulle on sitä jo lupailtukin.
 

Yhteistyössä