**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Helou, mahtuuko mukaan?:)

En ole tainnut käydä vuosiin palstalla, mutta ajattelin tulla tämän raskauden kunniaksi pinottautumaan.
Meille on siis tulossa 9.lapsi, LA 28.1.2012, minulla ikää 32v. ja synnytyssairaala olisi LKS. Sitä en vielä tiedä, kumpi on tulossa, mutta rakenneultra on ensi viikolla ja kysyn asiaa, kuten aiemmissakin raskauksissa.:)
Itse epäilen tyttöä.

-Elettaria & Mini 19+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Elovena77 :flower:

Samoin tervetuloa Elettaria Cardamomum :flower: Teillä onkin jo komean kokoinen perhe kasassa. :)

Hammaslääkärikäynneistä olen joka raskaudessa käynyt tarkistuttamassa tuon purukalustoni ja tälläkin kertaa neuvolassa siitä kyseltiin. Tosin täällä on ainakin vuosien varrella ollut vähän eri käytäntöjä. Kahdesta ekasta muistelisin, että se käynti vähän niinkuin kuului näihin raskausajan palveluihin ja sinne tuli automaattisesti aika, mutta nyt sitten nämä kolme viimeisintä oon varannut itse ajan suuhygienistille. Että vähän jää oman itsensä varaan, mutta kyllä siitä neuvolastakin muistutellaan.

Nöhveli olipas sulla hurja työmatka. Mulla ollut myös viime viikkoina tuota huimausta. Paikallaan ollessa ja maatessa olo on ok, mut sitten kun enemmän touhuaa, rupeaa välissä pyörryttämään ja heikottamaan ihan tosissaan. Paikallani en voi kovinkaan kauaa seistä, siinäkin se heikotus iskee. Mulla kyllä on ollut vähän matalahkot verenpaineet, että se ainakin voisi selittää, miksi aina ylösnoustessakin silmissä hetkeksi sumenee.

Lynette ja viides muru 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Elovena77 ja Elettaria :wave:

Elettarialla on tosiaan hyvän kokonen perhe kasassa :)

Elovena77 KOKS:ssa on ruuhkaa alkukuusta! :D Katselin rakenneultrassa, että kätilöllä oli pöydällä A4-paperi, johon oli tukkimiehen kirjanpitoa pidetty tammikuun lasketuista ajoista ja paljon näytti olevan just siellä alkukuusta :) Siellä sitten nähdään! :LOL:

Onnittelut nöpölle, Santulle ja Elovenalle poikalupauksista! :) kathiille ja Lynettelle onnittelut tyttölupauksista! =) Poikiahan syntyy muutenkin tilastollisesti vähän enemmän, ja kyllähän se täälläkin näkyy noissa ennusteissa :)

pipituuna Ai sie et Renniee pysty syömään : / Närästyksen itsehoito:

"Runsas ruoka mahalaukussa lisää närästystä, minkä vuoksi on syytä välttää suuria aterioita 2–3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Lisäksi kannattaa välttää syömästä mahaa ärsyttäviä ruokia, kuten sitrushedelmiä (happamuus), kahvia ja väkeviä alkoholeja. Rasvaiset ruuuat, etenkin suklaa, aiheuttavat närästystä, koska ne heikentävät ruokatorven alaosassa olevan sulkijalihaksen toimintaa. Tupakointi kannattaa lopettaa, koska se lisää selvästi närästystä.

Ylipaino lisää selvästi närästysoireita (ks. «Painon nousu lisää närästysoireita eli ruokatorven refluksia»2), minkä vuoksi laihduttamalla voidaan oireita ehkäistä ja vähentää.

Yöllistä närästystä voidaan vähentää nostamalla vuoteen pääpuolta ylemmäksi. Tyynyjen lisääminen ei auta, vaan vuoteen pääpuolen jalkojen alle pannaan 10–15 cm:n korotus."

Oon huomannu, että mulla justiinsa kahvi, mausteiset ruuat ja suklaa lisää sitä närästystä : / Jostain luin, että kylmä maito + joku keksi saattaa helpottaa närästystä.

Onnittelut Pinsulille koulupaikasta! =) :flower:

Täällä ei tee yhtään mieli kanaa, ei oikeastaan missään muodossa : / Ostettiin nyt kalkkunaa, jos kokeilis, että meneekö se mulla alas. Noin muuten pystyn syömää ihan normaalisti.

Nöhveli Onneks sulla ei kuitenkaan taju lähtenyt! Ehkä kannattaa alkaa ottaa rauhallisemmin, ettei mitään käy.

Mie oon käynyt nyt kerran suuhygienistillä ja toisen kerran oon menossa marraskuussa, jos mun olo ei ole vielä tukala. Hammaslääkärissä kävin keväällä hieman ennen raskauden alkamista. Silloin kuvattiin suu ja ja poistettii viisaudenhammas. Myös mies on nyt hoidattan hampaat kuntoon. Meillä täällä ei taida enää kuulua noi tutkimukset niihin raskauden aikaisiin tutkimuksiin, vaan itte varaat ja itte maksat.

Täällä ollut nyt vähän levottomia öitä... Pitkästä aikaa työt stressaa niin, että tulevat uniin asti.

Pitäis alkaa suunnittelee VIHDOINKIN kylppäriremonttia. Meidän talossa alkuperänen kylppäri 70-luvulta, joten voitte kuvitella, missä kunnossa se on... Olis nyt tarkotus, että joko se tehdään ennen vauvan syntymää, tai sitten venytetään vielä ens kesään asti. On sillä kuitenkin jo 3 vuotta pärjätty :D

Hennu & Möhkö 22+4
 
Terve kaikki,mä ajattelin kanssa nyt liittyä joukkoon...mulla vkoja tänään tasan 21.
Rakenneultrassa oltu juuri ja kyllä se vaan pistää tämmöisen herkän äidin sanattomaksi..siellä se meidän pikku kakkonen vaan piti käsiään nyrkissä ja potki välillä kovin..meillä ennestään yksi lapsi,5v.tyttö...raskaus mennyt hyvin,mitä nyt väsymystä ja sängystä ei meinaa välillä päästä ylös...mutta kaikki siis hyvin ultrassa..vastasi viikkoja hyvin,yli oli tuosta 21 vkosta mutta ei tarpeeksi että olisivat vaihtaneet la...mutta pääasia kun on terve...ja tuli selville sukupuoli jota olen jo aavistellut pitkään..meille tulee poika=)...ei tietenkään ihan 100% varma ollut,mutta sen verran hyvin näkyi killuttimet että kävin ostamassa ensimmäiset vaatteet..Kiva päästä muiden kanssa kuulumisia vaihtamaan kun samassa kohdassa mennään=)
 
Täällä neuvola takana

RV 20+1 (16+1)
Paino 63.8kg (lähtöpaino 62kg, viimeksi neuvolassa 61.9kg)
RR 108/57 (113/68)
Pissa puhdas
Hb 134 (116) --> sain nousemaan ruokavaliolla.
Masukin pulssi 163 ja liikkeet ++

Painosta alko jotain kitisemään. Vähän jänskättää, et mitähän sitte ku kunnolla nousee jos tuostaki jo sai aikaan sanomista. :headwall:

Närästyksestä Mulla helpottaa yleensä piimä. Sit jos ei niin Rennie auttaa.

Tine ja Vilpertti 20+1
 
tervetuloa uusille ja onnea lupauksien saaneille! :wave:

Hennu: meillä myös pieni neuvola, sillä ei oo edes ultralaitetta! Asutaan Laukaan puolella, ei kuitenkaan ihan Laukaassa. Joudun käymään Jyväskylän Keskus-sairaalassa kaikki ultrat, sypet ja muut. Edes kunnan tk:ssa ei oteta vastaan synnytys/neuvolajuttuja, ohjataan suoraan Jyväskylään. Siksi olenkin ihmetellyt että neuvola käyntien välissä on ollut 1.5kk, eli syyskuussa on vasta KOLMAS neuvola käynti (eka nvl oli viikolla 9, seuraava oli 16 ja nyt tuo kolmas 20.9) Lääkärikäyntiä ei oo vielä ollut yhtään, eikä sisätutkimuksia tms ole tehty. Kerran kuunneltu sydänäänet (joita ei viikolla 16 saatu kuulumaan, onneksi vauva liikku tuolloin jo!) Muuten puhuttu vain olosta ja otettu noi perus pissin tarkistus ja mitat.. Toisen ja ykkösen kohdalla tässä vaiheessa oli takana jo 1-2 lääkärikäyntiä ja ainakin 4-5 neuvolakäyntiä. Onneksi siis kaikki kuitenkin hyvin, sillä muuten olisin varmaan ihan hermoromahduksen partaalla. Takana on noiden kahden neuvolakäynnin lisäksi kaksi ultraa (nt-ultra/sikiöseulonta sekä rakenneUÄ) keskussairaalassa..

Hengissä ollaan kaikkien vaivojen kanssa. Oon koittanu tehdä kivoja asioita tyttären kanssa päivisin: ommellut, neulonut, leiponut, sen mitä kunto on antanut tehdä.. Eiköhän tää tästä, täytyy vielä miettii ja kuulostella oloa, että juoksenko hakemaan lisää lomaa vai meinaanko palata töihin..

Kauheita painajaisia tuli taas nähtyä synnyksestä, kaveri meinas syntyä ennen aikojaan ja ambulanssia ei ollut saatavilla. Taxi ei ottanu kyytiin ja autoa en itse aja.. Oli kauhea paniikki ja heräsin siihen ku meinasin tukehtua yskään..

Paino ei tunnu nousevan edelleenkään, vaikka syön jo melkein kirjaimellisesti kahden edestä! :D Närästystä ei ole vielä, kauheita mielitekoja ei oo, mutta hedelmää ja makeaa tekee mieli paljon ja usein.. Lihaa en oo pihvinä pystyny syömään toukokuun jälkeen, eikä edelleenkään mene alas.. Maha tosin pullahti ihan esille tuossa viikko sitten! Itsekin kauhistuin, kun äippäfarkut ei mahtuneetkaan jalkaan, piti löysentää kuminauhoja. Mutta ei maha silti iso ole, vertailukohteina on kaksi aikasempaa raskautta, joissa painoa tuli +20 kg.. :D Asukki myllää tiettyihin aikoihin, potkii nivusiin, yöllä toistaiseksi hiljaista.

Jotenkin odotan jo joulukuun alkua ja kunnon lomaa.. :heart:

Niina ja Lupu 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiä ennen kuin potut on kiehuneet...

Minä sain neuvoksi ottaa närästykseen Valmarin-nimistä luontaistuotekaupasta saatavaa nestettä, päivittäin. Oli aika pahhaa, mutta kun piti nenästä samalla kiinni, niin meni alas. Ja kyllä se kuurina otettuna helpottikin pahimman terän pois.

Mutta jokohan tuo ruoka olis valmista? Hirvee nälkä. Koko ajan! :LOL:

Vilipi
 
Pikasesti minäkin vaan Niina85lle !

Noin ne neuvolat menee Jyväskylässä :) Mutta menee monella muullakin paikkakunnalla. Useimmiten lääkärineuvoloita on 2. Keskivaiheilla ja lopussa, tai sitten vain 1, joskus vaikuttaa se mikä on lähtötilanne, eli onko jotain erityistä huomioitavaa. Esim. omalla kohdalla neuvoloita ja muitakin tutkimuksia on tasan se normimäärä, koska ei ole mitään perussairauksia, edelliset raskaudet ja synnytykset on mennyt oppikirjan mukaan jne. Ei ole siis mitään syytä tervettä raskaana olenaa naista ravatuttaa mittauksissa :D Ja raskauden ajan seurantaan lasketaan kaikki tutkimukset, eli nt-ultra ja rakenneultrakin lasketaan sellaisiksi!

On mullakin eka nla ollut vko9, toka vko17 ja kolmas vko22, mutta kun lisää sinne väliin ultrat, vko12 ja 20 niin aikalailla se kuukausi jää tutkimusten väliin :)

Itse ajattelen että raskaus ei ole sairaus, jolla tarkoitan sitä että yleisesti ottaen raskaudet menevät normaalisti, yksi luonnollisimpia tapahtumia maan päällä :) Mutta jokainen on oikeutettu hakeutumaan lisätutkimuksiin jos joku asia epäilyttää!

Adora ja Marakatti 19+5 Joka potkii vinhaa vauhtia juuri parhaillaan :heart:
 
Hennu86 kiitti koulupaikkaonnittelusta :) ! Tuntuu tosi kivalta, kun on jotain tekemistä! Ja vielä sellaista tekemistä, et siitä on jotain hyötyä tulevaisuudessakin... :D

Tervetuloa joukkoomme Elovena77, Elettaria Cardamomum ja POIKA2013! :)

Närästystä mulla on harrrrvoin, oikeastaan ei koskaan. Ehkä kerran tai kahdesti koko elämäni aikana ollut. Veikkaan kyllä, että tuossa raskauden loppuvaiheessa sitä rupee mullakin tulemaan...

Mulla ei mene kunnolla sianliha alas, varsinkaan jauhelihana! Yök! Pystyn kyllä syömään naudan jauhelihaa, mutta sika alkaa yököttämään. Tän hetkisiä mielitekoja mulla taas on erilaiset karkit (erityisesti kirpeät hedelmäkarkit!), viilikset, kaakao ja jälkiuunileipä :p Yummm! Kana ei mennyt alkuraskaudessa, nyt menis vaikka kokoajan. Yleensäkin ruoka maistuu :D

Mulla on ollut neuvoloita viikoilla 11, 15, 20 ja 23. Plus siihen nt-ultra viikolla 13 ja rakenneultra viikolla 20. Tuo 20 ja 23 viikkojen väli on lyhyt, koska halusin erikseen kelaneuvolan. Seuraava onkin sitten vasta lokakuun ensimmäinen päivä :)

Kävin hammaslääkärissä tuossa jossain viikolla 13 tai 14, ja uudestaan siitä parin viikon päästä. Paikattiin hampaita kolme kappaletta :/ En aio käydä enää loppuraskaudessa, vaikka tiedän että suussa on vielä paikattavaa. Alkuraskaudessakin olo oli niin epämukava siinä tuolissa, etten kyllä halua samaa ison mahan kanssa! Ehdin kyllä raskauden jälkeenkin :)

ON: Pikkunen on nyt taas pitänyt pari päivää kunnon mekkalaa :D Tänäänkin koulussa oli hankala istua paikoillaan kun se kääntyili ja vääntyili ja nyrkkeili ja potki ja ties mitä! Mutta kyllä se edelleen ihanalta tuntuu. Paitsi kun se potkii rakon kohdalle, se ei ole kivaa! :D

Pinsuli ja pikkunen 22+4 <3
 
Tammikuunpoika ja muutama muukin uusi oli tullut, tervetuloa!

Uusille ja vanhoille!Facebook ryhmä on olemassa ja pääset sinne jos tahdot vaikka minun kauttani. Laita minulle kaksplussan kautta yksityisviesti ja kuvaile hieman profiilikuvaasi. Pyydän sinua kaverikseni jolloin hyväksyttyäsi sen saan sinut ryhmään. (tämän jälkeen voit poistaa minut kavereistasi jos tahdot)

Oma napa jatkaa leviämistään. mullaon nyt tsemppi viikko menossa (ei siis herkkuja),perjantaina neuvola :) ihanasti tuntuu potkut pitkin päivää,nyt taitaa poika nukkua <3

Ranskis ja Pätkis 22+0 POKS
 
Olinpas ollut taas epälooginen tuossa edellisessä postauksessa :) Siis join sitä Valmarinia edellisessä raskaudessa.

Tervetuloa uudet tammikuisten odottajat! :wave:

MY: minäkin olen ollut koko ajan sitä mieltä, että poika tulee. Jostain tuli kuitenkin sellainen olo, että tyttö siellä kuitenkin taitaa olla. Mutta vaikea kääntää sitä ajatusta nyt toiseen suuntaan. :)

Tine: miten se nyt tuolleen painosta alkaa narisemaan? Minulle, ylipainoiselle, sanottiin vain, kun viimeksi oli tullut +200g/vko, että ihan normaali painonnousua. Nousin siis takaisin lähtöpainoon. Joka on 94kg. Eli todella paljon. Ruokavaliosta vain puhui, että kannattee ehkä jo tässä vaiheessa alkaa noudattamaan sitä diabetesruokavaliota ja tehdä parempia valintoja. Mutta ei vielä kuitenkaan alkanut saarnaamaan. Voimia! Itselleni muuten viimeksi auttoi kun ajattelin, että itsehän kannan kiloni, kun mullakin edellinen terkkari kuulosti siltä, kuin se olisi hänen taakassaan lisää.

Nöhveli: on sulla ollut hurja työmatka!:O

Elettaria cardamomum: Kiva saada toinenkin LKS:ssa synnyttävä keskusteluun mukaan! :)

ON: Viime yö meni valvoessa. Tai no nukuinkin, mutta huonosti. En muistakaan koska viimeksi oisin näin huonosti nukkunut. Ensin en saanut unen päästä kiinni, asentoa piti vaihtaa monta kertaa. Tähän asti on kyllä pystynyt nukkumaan selällään, ja se on ollut lemppariasento, kun ei enää mahalleen voi nukkua. Jostain syystä jalat puutui, pylly puutui ja tuli todella paha olo. Kyljellään ilmeisesti nukun jotenkin tyyny huonosti, kädet meinasi puutua ja painun melkein huomaamatta mahalleni enemmän tai vähemmän. Sitten heräsi kolmen aikaan levottomiin jalkoihin. Viideltä alkoi henkeä ahdistamaan, piti hakea lääkettä. Onko muilla ollut nyt syksyisin nenä tukossa ja henkeä ahdistanut? VOisiko se olla sitä, että homeitiöt nousee sateiden myötä? Ja siihen päälle vielä muutamat vessakäynnit. Ja herätys seitsemältä, lapset kouluun. Toivottavasti tämä ei vielä ala tämä huonosti nukkuminen olemaan jokaöistä :) Pitää ajatella positiivisesti, tunsin pikkuisen liikkeet aamuyöstä useastikin, kun en niitä iltaisin meinaa tuntea. Kaippa hän nukkuu vähän aikaisemmmin illasta ja herää hyvissä ajoin aamuyöstä :heart::D

Ja ei kun siivoamaan...meillä loppui iltaimuroinnit nyt kokonaan kun töllöstä tulee emmerdale ja salkkarit. Mies katsoo ne ja meidän muiden pitää olla hipihiljaa. (vaikka emmerdalessa on tekstityskin!) No joo, katson kyllä emmerdalen itsekin, minä telkkarin orja :LOL: Toisaalta, jossain 50-luvun vaimo-oppaassa taisi ollakin neuvo, että tee talosta miehen töissä ollessa putipuhdas ja rauhaisa paikka, missä mies voi rentoutua. Näin teemme....:rolleyes:

Vilipi ja pikkuville 19+5
 
Emmerdale :heart:

Vilipi No en tiiä mikä sitä akkaa vaivas. Toivottavasti oli vaan huono päivä mut ei sen ois tarttenu silti noin alkaa puhumaan. Esikoisestakin nousi 14kg ja silloinen terkkari ei puhunut painosta missään vaiheessa mitään. Ja katsoin kortista niin tähän mennessä oli noussut jo enemmän mitä nyt. Ihme hommaa. :stick:

Voi mun kanssa! Mie en oikein tiedä onko mulla tyttöolo vai poikaolo. :D On siis ihan poikaolo mut jotenki kuitenki tuntuu, et tyttö tulis. Huoh en osaa päättää. :stick:

Tine ja Vilpertti 20+2
 
Tervetuloa POIKA2013 ja onnea poikalupauksesta :flower:

"MY" onnittelut tyttölupauksesta :flower:

Tine mitähän se sun terkkari oikein nyt tollaisesta painonnoususta rupesi huomauttelemaan! :O Eihän tuo nyt todellakaan ole paljon ja kyllähän sen painon nyt raskaudenaikana vähän kuuluu noustakin. Ihme homma minunkin mielestäni. :stick: Mulla noussut paino nyt pari kiloa alkupainosta, eikä siitä ole puhuttu mitään. Normaali painoinen myös olen ja kaikista edellisistäkin raskauksista painoa on tullut 7-14kg ja kertaakaan siitä ei ole huomauteltu.

Täällä myös huonosti nukuttu yö takana... :/ Heräilin monta kertaa ja muutenkin yö meni ihan levottomaksi pyörimiseksi. Ja sitten aamulla kun piti nousta ylös olin aivan poikki, päätä särki ja huono olo. Tähän asti olen nukkunut hyvin, joten toivottavasti olisi ollut vain tälläinen huonompi yö välissä ja jos sitä ensi yönä sitten taas nukkuisi paremmin.

Jos sitä sitten raahautuisi ruuan laittoon.

Lynette ja viides muru 22+5
 
Tine :O Ihme täti, eihän tuossa ollut vielä mitään valittamista! Mullakin noussut jo enemmän eikä mitään oo sanonut, nyökytellyt vaan että juujuu...

Tervetuloa taas uusille! =)

Närästys, mitä se sellainen on...? Heh. :D Iltaisin on välillä ruokatorvi tulessa, Rennie on kyllä aika kova kaveri tällä hetkellä! Kaikista kivointa on, kun kesken hellän hetken pitää keskeyttää "Sori, mutta mun pitää hakea pari Rennietä..." :whistle: Sen kerran ku haluttaa, niin sitten pitää olla kurkku liekeissä. :D

Vauveli tykkäs kovasti olla hammaslääkärissä, piti kamalaa mekkalaa koko ajan ku pötköttelin penkissä. :D Tuntu aika mielenkiintoselta kyllä, kun toinen sorkkii suuta ja maha heiluu samaa tahtia. :D

Ensviikolla alkais jo perhevalmennuksetkin. :) Saa nähdä kuin paljon siellä oikein on porukkaa, kun on yhdistetty joulu-ja tammikuiset.

Huomenna uudelle viikolle... 19+6
 
Moikka!
Meille tuli sitten vihdoinkin muutto takasin kotipaikkakunnalle! :) Päästään tuplasti isompaan kämppään ja siinä vielä halvempi vuokra, kun tässä meidän nykyisessä yksiössä. Ihanaa päästä lähelle sukulaisia, siskoa ja ystäviä. Sitten on niitä lastenhoitajia kun äiti on väsynyt. Mulla ihan mahtava fiilis tästä raskaudesta, sekä kehon muutoksista, Siis aivan ihanaa tulla ÄIDIKSI!! :heart:

Hiltsu 20+4
 
Päivitetty! :)

Elovena77, Elettaria Cardamomum ja POIKA2013 tervetuloa joukkoon! :flower: Ja POIKA2013 tarkistatko tietosi, saatoin laskea lasketun aikasi väärinkin (aavistuksen kehnohko matikkapää.. :D)

Onnea tyttö- ja poikalupauksista! :heart: Tyttölupauksia onkin pikkuhiljaa alkanut tulla lisää, mä jo ajattelin et syntyykö tammikuussa pelkkiä poikia. :LOL: Saas nähdä kumpi me saadaan vajaan parin viikon päästä. :)

Hohhoi nyt oikasen kyl itseni tonne sohvalle, kun esikoinen nukkuu päikkäreitä. Viime yönä kiepuin sängyssä 3-6 eikä paljonkaan väsytä... |O

pipituuna & kakkone 19+6 :heart: (huomena poksuu puoliväli jeejejejejejejeee!)
 
POIKA2013 Tervetuloa! :wave:

"MY" onnittelut tyttölupauksesta! =)

Onpas Vilipi ja Lynette nyt nukkuneet huonosti : / Toivottavasti ei tule tavaksi! Eihän nyt ole mitään täydenkuun aikaa menossa?

Tine No johan on, että tommosesta pienestä painonnoususta pitää urputtaa!! Nimenomaan näihin aikoihin paino nousee nopeiten ja tasaantuu sitten. Mun mielestä toi sun painonnousu ei ole kyllä mikään ongelma. Ehkä terkkarilla oli pikkasen huono päivä sitten. : /

Mites, varmaan kohta meille aletaan tarjoamaan influenssarokotetta. Meinaatteko ottaa?
Mie näillä näkymin varmaan sen otan. Saapa lapsi siitä suojan myös syntymän jälkeen, joten ei heti pitäisi mikään paha tauti iskeä. Itse olen noin muuten perusterve ja sairastan harvoin, samoin mieheni. Toivottavasti meidän pieni perisi meidän vastustuskyvyn...

Hennu & Möhkö 22+5 ja kohta taas poksutaan!
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä tuosta influenssarokotteesta... Täytyy nyt katsoa jos sitä oikein tyrkyttämällä tyrkytetään, niin kyllä varmaan. Ikinä ennen en ole sellaista ottanut, mutta vauvan takia voisinkin.

Voi että oon POIKKI! Lähdin aamulla yhdeksän aikaan käymään Tampereella (täältä noin 110km), että sain vietyä poliisilaitokselle autokoulun kakkosvaiheen todistukseni. Kävin samalla myös Kelassa pudottamassa laatikkoon 154:n päivän raskaustodistukseni että saavat hakemuksiani eteenpäin (täällä Kela on auki vaan maanantaisin ja tiistaisin, hemskutin tuppukylä...). Kävin myös Anttilassa tuhlaamassa sarjoihin ja yhteen leffaan. Ostin myös kaksi paria sopivan kokoisia rintsikoita Lindexiltä (ah, kuin ihanalta ne tuntuukaan <3 !!). Palasin tuossa tunti sitten kotiin. Mielelläni olisin jäänyt Tampereelle. Vasta kolme viikkoa asunut muualla, nyt jo kova ikävä :(

Huomaa kyllä, ettei kaikki ole mulla tänään ihan kohdallaan. Koska mä en IKINÄ käytä muuhun rahaa kuin bensaan, ruokaan ja laskuihin. En ikinä. Mulla on sen verran traumoja rahan väärinkäytöstä, että olen oppinut läksyni. Ja nyt en kunnolla uskalla ostaa edes tarpeellisia asioita, kuten vaikkapa uusia hammasharjoja.
Tiedän kyllä miksi olen outo, poikaystäväni on koko tän päivän ja ensi yön ryyppäämässä tuolla Tampereen suunnilla, koulujuttuja (NIINPÄ, koulujuttuja :D). Stressaa, kun joudun olemaan yksin yön. En ikinä nuku yksin. Onneks mulla on nyt kolme uutta (moneen kertaa kylläkin katsottua) kautta Frendejä, niin on jotain tekemistä :D

....Ja nyt tuli kyllä tänne sellainen valitusvirsi, että huhhuh! Ei sillä, on kyllä tosi huono päivä. Mutta ehkä tää tästä, voisin vähän ehkä yrittää nauttiakin tästä yksinolosta... :)

Pinsuli ja pikkunen 22+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
HEI pitkästä pitkästä aikaa!

Teillä on ollut keskustelua närästyksestä täällä.. Noo, täällä samat vaivat ollu alusta asti ;)
Kävin lekurissa toissa viikolla ja sain antibiootit poskiontelontulehdukseen ja kurkussa asusti streptokokki B. Sitten olinki viikon terve. Ja nyt taas viikon nuhassa.
Hiiva on ollu kolme vai jo neljä kertaa tässä lyhyen ajan sisään. Sain tingata ajan ensi viikolle gynelle, että aletaan katsoon siihe mulle estolääkitystä.
Huomenna olis se rakenneultra. Ja aika paniikki on nyt päällä :)

Niin ja painonnoususta.. Melkein lensin (läskille) perseelleni, kun kävin puntarilla. Semmonen 10 kiloa tullut nyt jo lisää. Hups ;) Vaan minkä teet, kun liikkua ei voi jatkuvan nuhan/flunssan/ millo minkäkin taudin vuoksi.

Tulen raportoimaan taas jossakin välissä mitä ne huomenna tuumas siellä rakenteessa. KÄÄKS

Millimolli ja tyyppi 20+6 ( tai jotaki sellasta :) )
 
Pokspoks! 20+0!! :heart:

Uhhuh, kyllä osaa olla kurja olo taas tänään... Nyt tulin ihan normaalisti bussilla töihin, niin silti meinas pimetä silmissä. : / Piti taas makoilla työhuoneen lattialla hetki, että sain pään selvitettyä. Ei kivaa ollenkaan!! Mulla on kyllä niskat aika kireellä, mutta oon käynyt hieronnassa ja jumppaillut niitä, eikä oikein tunnu auttavan tähän. Ainakin viimeksi neuvolassa oli kaikki arvotkin ihan hyvät, olisko voineet siitä niin kohisemalla laskea?

Toinen ongelma on tää närästys jälleen kerran. Nyt pari päivää ollut iltaisin ihan hillitön, eilen tuntui uimahallissa että kurkku halkeaa kohta kun poltteli niin kovasti. Rennietä otin heti 2 kun pääsin pukukopille, mutta ei oikein auttanut, pahimman terän kyllä lievensi onneksi. Koko illan sitte kärvistelin ja yritin kaikki kikat mitä keksin. Piimää maistelin (oli aivan järkyn pahaa) ja söin keksejä ja hapankorppua ja appelsiinimehua, joita Liberon raskauskirja (jonka sai neuvolasta) käski kokeilla. Pääpuolta yritin nostaa ylemmäs, mutta kyllä piti silti mennä nukkumaan kirvelevin kurkuin. Onneksi oli yöllä jossain vaiheessa helpottanut ja sain nukkua ihan suht rauhassa. Nyt edelleen aamulla ikävä tunne kurkussa. :( Yritin miettiä, mutta en oo kyllä syönyt kovin mausteisia tai rasvaisia ruokia, kahvia en juo, suklaata söin pari palaa, mutta ei oo kyllä aiemmin koskaan tuollain korventanut. Pitää nyt seurailla, onko joku tietty ruoka sellainen, josta tulee, nyt en ainakaan sellaista oo hoksannut.

Taidampa soitella neuvolatätille ja kysellä lisäohjeita. Hulluksihan tässä tulee. :'(
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kattelin omia aiempia viestejä, niin näköjään olen viimeksi kirjoittanut tuossa ennen jo kesälomailua. Mutta palstalla kyllä olen pyörinyt ihan koko ajan :)

Tilanteesta sen verran, että viikkoja on nyt 22, ja kaikki on hyvin. Rakenneultrassa käytiin viikko sitten, ja nyt meille odotellaan poikaa tammikuulla :). Isä tietenkin on ihan täpinöissään, ja jo ostamassa moottorikelkkaa valmiiksi ;-)

Olo on mitä mainioin kuten edellisessäkin raskaudessa, meillä näköjään tämä toimii niin, että kunhan saadaan vauva alulle, niin sen jälkeen kyllä homma sujuu mallikkaasti.

Ainoa on tuo närästys, joka taas vaivaa, mutta siihenkin löytyi rohto viimeksi!! Eli siis muutkin jotka tämän kanssa tuskailevat: Unohtakaa ne Renniet, niillä ei tee mitään. Apteekista saatava Gaviscon niminen närästyslääke auttaa. Ei apteekkarin mukaan suositella raskaana, mutta sain lääkkeen alunperin neuvolasta ja olen vielä lääkärissä tarkistanut, että voi kyllä huoletta käyttää. Itseasiassa lääkkettä ei edes kielletä käytettäväksi raskaana ollessa, vaan ohjeessakin lukee, että ei haittavaikutuksia sikiölle. Meillä neuvolalääkäri sanoi, että voi hyvin käyttää närästykseen! Ihan hirveen makuista litkua, mutta auttaa!! Eli älkää kyselkö apteekista sen kummemmin, haette vain pullon ja helpottaa ;-)

alexix ja vekara 22+3
 
rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Istukka oli edessä, niin kuin neuvolassa viime viikolla epäili. Liikkeet tuntuu lähinnä vaan sivuilla kun istukka vaimentaa. Sukupuolta ei kysytty. Itse epäillään että vähän pojalta näytti, mutta ei ollut mitään selkeitä killuttimia jalkojen välissä, eli voi olla tyttökin. Sen verran epäselvää tuo ultrakuva, että itsellä oli välillä vaikeuksia tunnistaa muitakin juttuja, saati että olisin sukupuolen osannut katsoa. Jännitys säilyy siis loppuun asti, mutta poikaa edelleen epäillään.

Puoliväliin siis jo päästy. Alkuraskaudessa tutui että tähän kohtaan on ikuisuus, mutta kyllä se aika menee loppujenlopuksia melko nopeaan. Oottelen että liikkeet voimistuis niin että mieskin pääsis tuntemaan. Tulis paljon todellisemmaksi tää raskaus molemmille, ja alkais tuntua enemmän yhteiseltä jutulta. Tällä hetkellä liikkeet vielä niin vaimeita ja satunnaisia, että en itsekkään oo vielä täysin sisäistäny asiaa.

Sain kaverilta hirveen kasan vauva, kaksplus ja perhe lehtiä. Oon niitä nyt pari viikkoa lueskellu. Itellä ehkä suurempi tarve tehä "vauva juttuja" että alkais menee tajuntaa että vauva tulossa, ei oo kuitenkaan heti tuntunu ihan luontevalta tää raskaana olo. Mies taas ei mitään oo lueskellu, mutta tuntuu että silti ehkä valmiipi vauvan tuloon kun ite. Ottaa tän asian jotenkin luonnollisemmin.

Enää alle 3 kk töitä. Ihan hullua.
 

Yhteistyössä