Tervetuloa
Elovena77 ja
Elettaria :wave:
Elettarialla on tosiaan hyvän kokonen perhe kasassa
Elovena77 KOKS:ssa on ruuhkaa alkukuusta!
Katselin rakenneultrassa, että kätilöllä oli pöydällä A4-paperi, johon oli tukkimiehen kirjanpitoa pidetty tammikuun lasketuista ajoista ja paljon näytti olevan just siellä alkukuusta
Siellä sitten nähdään!
Onnittelut
nöpölle,
Santulle ja
Elovenalle poikalupauksista!
kathiille ja
Lynettelle onnittelut
tyttölupauksista! =) Poikiahan syntyy muutenkin tilastollisesti vähän enemmän, ja kyllähän se täälläkin näkyy noissa ennusteissa
pipituuna Ai sie et Renniee pysty syömään : /
Närästyksen itsehoito:
"Runsas ruoka mahalaukussa lisää närästystä, minkä vuoksi on syytä välttää suuria aterioita 23 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Lisäksi kannattaa välttää syömästä mahaa ärsyttäviä ruokia, kuten sitrushedelmiä (happamuus), kahvia ja väkeviä alkoholeja. Rasvaiset ruuuat, etenkin suklaa, aiheuttavat närästystä, koska ne heikentävät ruokatorven alaosassa olevan sulkijalihaksen toimintaa. Tupakointi kannattaa lopettaa, koska se lisää selvästi närästystä.
Ylipaino lisää selvästi närästysoireita (ks. «Painon nousu lisää närästysoireita eli ruokatorven refluksia»2), minkä vuoksi laihduttamalla voidaan oireita ehkäistä ja vähentää.
Yöllistä närästystä voidaan vähentää nostamalla vuoteen pääpuolta ylemmäksi. Tyynyjen lisääminen ei auta, vaan vuoteen pääpuolen jalkojen alle pannaan 1015 cm:n korotus."
Oon huomannu, että mulla justiinsa
kahvi, mausteiset ruuat ja suklaa lisää sitä närästystä : / Jostain luin, että kylmä maito + joku keksi saattaa helpottaa närästystä.
Onnittelut
Pinsulille koulupaikasta! =) :flower:
Täällä ei tee yhtään mieli kanaa, ei oikeastaan missään muodossa : / Ostettiin nyt kalkkunaa, jos kokeilis, että meneekö se mulla alas. Noin muuten pystyn syömää ihan normaalisti.
Nöhveli Onneks sulla ei kuitenkaan taju lähtenyt! Ehkä kannattaa alkaa ottaa rauhallisemmin, ettei mitään käy.
Mie oon käynyt nyt kerran
suuhygienistillä ja toisen kerran oon menossa marraskuussa, jos mun olo ei ole vielä tukala. Hammaslääkärissä kävin keväällä hieman ennen raskauden alkamista. Silloin kuvattiin suu ja ja poistettii viisaudenhammas. Myös mies on nyt hoidattan hampaat kuntoon. Meillä täällä ei taida enää kuulua noi tutkimukset niihin raskauden aikaisiin tutkimuksiin, vaan itte varaat ja itte maksat.
Täällä ollut nyt vähän
levottomia öitä... Pitkästä aikaa työt stressaa niin, että tulevat uniin asti.
Pitäis alkaa suunnittelee VIHDOINKIN
kylppäriremonttia. Meidän talossa alkuperänen kylppäri 70-luvulta, joten voitte kuvitella, missä kunnossa se on... Olis nyt tarkotus, että joko se tehdään ennen vauvan syntymää, tai sitten venytetään vielä ens kesään asti. On sillä kuitenkin jo 3 vuotta pärjätty
Hennu & Möhkö 22+4