TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Heipat!
Huomenna olis aamulla mullakin neuvola, saa nähdä saanko jatkaa vielä töissä ;) Viimeksi oli aikalailla saikkua jo määräämässä mutta totesin etten nyt vielä. Nyt kun päiviä on enää se 13 niin sama kai tuo on että missä sitä on, vaikka töissäkin.

Seksistä olette puhuneet.. öö mitä se on? Meillä edellisen kerran toukokuun alussa :LOL: Tosin ollaan muutenkin varsin laiskoja sillä saralla, meidän suhde perustuu ihan muihin juttuihin kuin vällyjen alla nujuamiseen. Joskus ollaan vilkkaampia sillä saralla mutta välillä on näitä pidempiä jaksoja eikä kumpikaan siitä stressiä kyllä ota. Nyt tosin ei ole oikein jaksanukaan ajatella koko asiaa kun on töistä ollut niin väsy ja viikonloput on menny elpyessä työviikoista.

Mä kävin tänään siellä sylkitestissä, onko muita jotka olis käyny? Aika nopsa homma, ens viikolla sitten menen kuulemaan tulokset. Listasin tossa äsken kysymyksiä neuvolaan, kun koskaan aiemmin mulla ei ole ollu mitään kysymyksiä. No nyt on =) Saapahan neuvolatätikin tekemistä - se on jo monta kertaa kysyny että eikö mikään vaivaa ja eikö ole mitäään kysyttävää.. no ei ole ollut, ehkä nyt sitten rusautan kerralla kaikki!

Jeps, nyt jatkan töitä, ilmottelen kuulumisia kun olen käynyt neuvolassa.

Runttis ja toukka tasan 30+0
 
TheNapero: Mun ei ainakaan tarvinut sanoa, kun työpaikka ja ammatti, ni samantien kirjotti äitiysloman alkuun saikkua:) Olen siis vuodeos:lla töissä.

Rautavalmisteista Oon nyt syönyt Obsidan 100mg vähän yli kuukauden päivät ja viimeks hb oli vaan tippunut.. jos ens neuvola-kerrallakin on tippunut, ni sitten kyllä vaihdan jonkun muun merkin.. ja säännöllisesti olen ottanut tyhjään mahaan, ettei siitäkään voi johtua. Täällä vaihtui jo se, et nyt "joutuu" neuvolassa 2 vkon välein käymään.. luulin, että se on vasta sitten ihan lopuks, vaikka aika loppusuorallahan tää raskaus jo alkaa sitten olemaan, hui!:)

Hampaista Mulla kanssa ikenet vuotaa usein verta, mut hammashoitaja tarkastuksessa sanoi, että se on just ihan normaalia, kun syljen koostumus muuttuu. Otin muuten samalla reissulla hammaskorun:) Parturiinkin tekis mieli mennä, mutta pelottaa, että pökrään sinne, kun on tuota huimailua ollut.. välillä on niiiin rumilus-olo, jotain kun sais tän ulkonäkönsä eteen tehtyä:/

Pearl 29+6
 
MrsO Nukutuksen aikana bakteerit suusta leviää helposti verenkiertoon eli aina kun mahdollista hampaiden hoito tehdään ennen nukutuksia. Siis suunnitelluissa leikkauksissa ja raskauksien aikana kaiken varalta.

Runttipulla ja Sisi Sylkitestissä kävin kun odotin esikoista. Silloin ei testin mukaan ollut normaalia suurempi bakteerikanta suussa - mutta kuten sanoin, hampaat reikiintyy helposti erityisesti raskausaikana :/ Sylkitestissä siis otetaan suun syljestä bakteerikanta ja erittymisaste.

Oma (.) Nla-kuulumiset:
rv 31+2
paino viikon sairaalassa makaamisen seurauksena +700g :eek: (alusta jo 6,5kg)
rr 110/66
u-prot ja leuk -/-
hb 116 (noussut silti, vaikka en nyt olekaan rautaa popsinut - alottaako uus kuuri?)
sf 28 (mulle aika paljon, vauva on ihan suorassa peppu ylöspäin)
:heart: 142, ja ihan hyvät vaihtelut, vaikka niitä vähän osastojakson aikana tarkemmin seurattiin.
Eli näillä näkymin kaikki ok, lapsivettä edellisen kerran lirahtanut to-aamuna, joten toivottavasti reikä on nyt kunnolla ummessa ja saa jatkaa huolettomammin tätä odotusta.

 
Voi ihme, oon täällä vollottanut tämän päivän ihan tyhjänpäiväsistä jutuista :ashamed: Ei todellakaan ole mun tapaista tämmöinen, taitaa olla hormonit kyseessä. Siis kaikki on hyvin, mutta meikä itkee tuhrustaa :eek: Ärsyttävää.

Mulla ois neuvola ensi viikolla, ja en hitto kyllä puntarille uskalla nousta.... Paradis konvehdit on tehnyt ihan hyvin kauppansa meikäläisen suuhun :whistle: Ja tän flunssan takia lenkkeilemäänkään ei oo päässyt.

Vaivun siis itsesäälini kanssa sohvan pohjalle jatkamaan itkujani :wave:
 
Meille on joku heittänyt pommin eteiseen... Hitto mikä sotku. Lasten kenkiä ympäriämpäri, ku mitkään ei kelpaa jalkaan pihalle. Kylmästi oon nyt kattellu kaikki pienemmät kumisaappaat ja talvikengät pois näkyviltä, keksis niille sitten vaan jonkun sijoituskohteen. Sitten ku siihen sekamelskaan vielä lisätään isännän kengät, ni eipä eteiseen mitään sovikaan. Ja kohta sinne pitäis saada vaunut mahtumaan :'( Miten paljon voi kahdella tytöllä ollakaan vaatteita ja kenkiä? Pieniä toppahaalareitakin löytyy useammat. Mä tuun hulluksi...
 
Tervis!

Neuvolakuulumisia näin alkuun
rv 29+0
paino +622 (lähtöön +5,8kg)
rr 95/71
u-prot ja leuk -/-
hb 124
sf 28
:heart: 125

Draamaa oli mukana neuvolakäynnillä, pyörtyminen oli tosi lähellä kylmä hiki virtasi ja näkö ja ympäröivät äänet alkoivat jo sumeta. Onneksi tajusin itse ajoissa ja pääsin tutkimuspöydälle kylkimakuulle ja pääpuolta käännettiin alaviistoon. Kymmenisen minuuttia meni ennenkuin olo koheni niin paljon, että pystyin pysty asennossa olemaan. Yläpainekin oli tosi matala, mutta onneksi vauvan sydän jumputti tasaiseen tahtiin ja muuten kaikki vaikutti normaalilta. Neuvolan täti tarjosi sitten piparia, että verensokerit nousisivat ja huimaus helpottaisi. hiukka pelotti kun olin autolla liikkeellä, mutta onneksi olo koheni huomattavasti ja pois lähtiessä olo olikin jo vakaa.

Neuvolassa täti kovasti kyseli verenpaineen mittauksen jälkeen kutiseeko mulla kädet tai jalat. En oo huomannu ainakaan häiritsevää kutinaa, maha ja rinnat kutisee ajoittain mutta sen uskon johtuvan enemmänkin ihon venymisestä. Maksa-arvojen mittauttamista kovasti mietti ja soittikin sit vielä perään et oli kuitenki laittanu lähetteet verikokeisiin ja et pitäis käydä, joten kävin nekin sit tänään antamassa.

Supistelujen ja alavatsakipuilun vuoksi sain kontrollilääkärin ens viikon maanantaille eli rv:lle 29+6. Kiva että tutkitaan et onko ollu jotain vaikutusta kohdunsuun/-kaulan tilanteeseen tuolla kipuilulla. Fysioterapiaa ehdotti neuvolan täti selkäkipuiluun, mutta olen jo yhden satsin fysioterapiaa selän takia ottanu tässä raskaudessa. Ongelma ei niinkään ole siinä etten tietäis miten selkää pitäis jumpata vaan siinä että jumppa aiheuttaa voimakkaita alavatsakipuja ja supistuksia. Kumpi lienee sitten pienempi paha, supparit vai kipee selkä?

Sylkitestiin en oo vielä saanu mentyä, jonkun ohjelappusen muistan aiheesta saaneeni alkuraskaudessa, mutta se on jo joutunu hukkaan joten tarvii muistaa maanantaina kysellä uutta lappusta.

Tänään sain vihdoin vaunut kotiin asti ja neuvolasta ja labrasta selvittyäni olenkin nyt sit innokkaasti tutkiskellut ja koeajanut vaunuja kotona. Yllättävää että jaksan kolmannenkin lapsen kohdalla innostua vauvan tarvikkeista näin kovasti. Ehkä kun noi isommat on jo niin isoja et vauva-ajat on kaukainen muisto vain niin nyt verestetään muistoja.

Että tällasta.


höpsähtänyt tulia & viljami 29+0
 
pikainen tervehdys ruuanlaiton yhteydessä :D

neuvolassa kävin minäkin tänään ja kaikki ok :heart: vauva oli raivotarjonnassa joten huh hei ja saan huokasta helpotuksesta kun oon miettinyt onko se miten tuola....vaikka vielähän se mahtuu pyörimään,mut kyllä tää mun ajatus oli sit oikeassa että on rt ja kunhan vain kuvittelen ja panikoin että ei olis :D
sf-mitta näyttää monella olevan 28cm...mulla oli myös =) eipä sielä erikoisia...kahden viikon päästä sitte taas aika.

mut nyt jatkamaan ruuantekoa ,voikaa hyvin :wave:

mmamaa 30+1
 
Hankinnoista: Täällä ei hirveästi ole rahaa niihin mennyt, kun kaikki on jo ennestään. Uuden sitterin ostin, kun vanha oli jo rikki. Ja muutama vaate tullut ostettua. Sitten vielä ostan jossain vaiheessa tutit, vaipat, rasvat yms. Niin ja talvihaalarin ostin, kun molemmat lapset syntyneet kesän tienoilla, niin ei ollut sitten niin pientä haalaria.

Ja sitteri ollut kyllä hyvä juuri esim. noissa suihkussa tai vessassa käydessä tai ruokaa tehdessä.

Hyppykiikku meillä myös on, kävelytuolia ei ole, enkä sitä nyttenkään hanki.

Minulla ei muuten tule verta nenästä, paitsi aamulla, kun niistää.

Unista: Minä en ole mitään raskauteen liittyviä unia nähnyt. Mutta muuten olen kyllä nähnyt ihan outoja unia.

Emos 29+4

 
janttu672---> Heh,myötätuntohalit täältä teidän eteisen takia :D Meillä on jatkuvalla syötöllä ihan sama vika ;)
Ja nuo isännän kengät kun on kokoa sellonkotelo,niin ne jo yksistään vie puolet tuulikaapista :LOL: :LOL: kamala mua... :ashamed:

Täällä on ollut niistä unista puhe.
Ed. raskauksissa rupesin näillä viikoilla näkemään unia,missä vauveli oli jo sylissä ja yritän tihrustella,minkänäköinen versio syntyi mutta kasvojen kohdalla oli aina sumua.
Nyt ei ole näkynyt yhtä ainoatakaan unta.
Liekö syynä 4D-ultra,kun siinä nyt on todistetta,minkälainen "cocktail" ollaan saatu aikaseksi :D
Mutta ne puutarhatonttu-unet mua vaivaa :eek:
Joku psykologinen juttu varmaan mutta taas toissa yönä 20 tonttua oli rivissä,eikä päästäneet mua kotipihaan :LOL:

Eilen tän ihanan myrskyn seurauksena hävis sähköt reiluksi tunniksi.
Mulla kun tuo 6. aisti toimii turhankin hyvin enneunien ja tuntemusten johdosta,niin iski pieni paniikki,kun pilkkopimeässä sytyttelin kynttilöitä ja just kun iski iso tuulenpuuska ulkona,kaikki kynttilät sammui sisällä.
Tod.näk. ikkunan raot koristelistojen kohdalta vielä falskaa mutta hyvä etten kiljaissut :D
Naperokin muljautti ittensä pariin kertaan ympäri,kun tais säikähtää mun sätkyilyä :|

Kävin äsken IKEA:sta hakemassa olkkarin ikkunoihin puusälekaihtimet.
Pääsee ukkeli niitä asentamaan,kun kotiutuu iltavuorosta :kieh:

Saas nähdä,koska ne sossun ihmiset tekee sen olosuhdeselvityksen!
Tuomari määräs haluavansa selvityksen tammikuuhun mennessä ja nyt ollaan jo marraskuun puoli välissä :eek:
Tai sitten exä tahallaan hidastaa jotenkin asiaa...
Tiedä häntä...
Vanhin tyttö vain rupeaa olemaan jo melko kypsänä,että "kauanko siellä isin luona pitää vielä asua?".
Olen yrittänyt selittää,että vaikka hänen sanansa jo kuulemma painaakin,niin on pakko odotella sossun selvitystä.
Tapahtumarikas loppu-, ja alkuvuosi edessä ;)

Pikku neiti 32+1
 
Kävin tänään neuvolalääkärillä. Sanoin supisteluista, selkäkivusta ja vuorotyöstä. Lääkäri kysyi "voitko jäädä töistä pois?". Arvatkaa mitä vastasin :whistle: . "Joo kyllä meillä töissä tuntityöntekijät mielellään tuuraa" ;) ku en viittiny olla yli-innokas ja huutaa että JOO :LOL: vaikka mieli tekikin. Tuntityöntekijät on onnellisia ku saavat lisää vuoroja, rahaahan se heille tietää (mulla siis kuukausipalkka ja täydet tunnit). Sairaslomaa nyt sit äitiyslomaan asti.

Kaikki oli ok mut painoa tullu 1,180kg/vk :headwall: . Ja pulssi mulle korkea 90. Vauva oli raivotarjonnassa kuten olen arvellutkin, syke 145. Minä sain vasta nyt sen synnäriä varten täytettävän esitietolomakkeen. Mielestäni aika myöhään. Ja seuraava neuvola vasta joulukuussa eli täällä ainakin vielä 3 viikon välein tässä vaiheessa.

Johjo & Vesseli 30+1
 
Hankinnoista ei ole paljon mennyt kun suurin osa esikoisen (-04) jäljiltä vielä tallella silloin uutena ostettu. Ja tuo kakkonen on vasta kohta 11kk niin tavaraa on hänenkin jäljiltä jemmassa. Ainoa mitä on tullut hankittua on muutama vauvan vaate.. josko vaikka saisi tytön niin tytön väristä on ostettu ;)

Vauvan asentoa olen itse arvuutellut hetken tässä... kiva mennä ensi viikolla nla:n ja nähdä onko arvuutteluni ollut oikein.. Tuntui viime viikolla sellaista mylläystä mahassa et ihme jos ei pää alaspäin jo olla..



Vakuutuksen kävin tänään vauvalle ottamassa jonka tosin myöhässä mut aika rientänyt niin kovin ettei muisti pysy mukana :LOL:


Matsu83 +asukki 28+6
 
janttu672 mä olisin ikionnellinen jos kaaos olis vain eteisessä :LOL: Hermo oikeesti menee, vaikka koko ajan siivoilet ja keräät ja järjestät niin mikään paikka ei pysy siistinä |O Mieskin on ku ipanat, jättää kaiken jälkeensä!

Tuulia78 sullahan ne on mukavat unet :LOL:

Mrs O
 
Pikaiset ulkomaan neuvolakuulumiset:
- pisu puhdas, hemppa ja verenpaine ok
- komia laukka kuului ja liikkeet++
- painoa siunaantunut 10,5kg lähtöpainoon! (en täysin usko kun punnittiin täysvaatetus päällä...kotona punnittaessa alkkareissa niin 2kg vähemmän näyttää lähes aina)Paino nyt siis 58,5kg.
- RT
- SF-mitta vihdoin keskikäyrällä ja aavistuksen yläpuolella ollen nyt 30cm,jes! Mulla se on luuhannut koko ajan hieman alakäyrän yläpuolella.

Muutenkin ihana käynti ja päästään ultraan ensi viikolla :saint: Ja tulkin saan seuraavaksi rv36 kun aletaan puhua synnytykseen liittyvistä asioista eli valmennukseen ei mennä kun kielipää ei riitä. :ashamed: Muuten alan nyt käymään perus tarkastuksissa 2 viikoin välein =)

Toive81 ja kova liikuskelija Mini 32+2 :heart:
 
Iltaa

Johjo, mä en saanut vielä 29+4 neuvolassa esitietokaavaketta, eli saan sen ilmeisesti rv 32+4 neuvolassa. En olisi edes muistanut koko juttua!

Miten teillä muilla, joko on aika varattu sairaalaan tutustumiseen/valmennukseen? Me mennään vasta rv35+4, mutta mielellään olisin ottanut aikaisemmankin ajan, vaikka vielä marraskuun puolelle.

Hurjaa, viiden viikon päästä mulla alkaa olla se 37 viikkoa kasassa, jossa vaiheessa vauva ei enää ole ennenaikainen! Tuskinpa tämä neiti niin aikaisin syntyy, mutta pitää sekin vaihtoehto tiedostaa.
Täytynee kuun lopulla alkaa laitella huonetta vauvalle sopivaan kuntoon. Kakkonen tulee ensiksi meidän huoneeseen, ja heti nukkumisen alettua sujua (en usko, että meidän geeneillä ennen 9kk ikää ainakaan), saa siirtyä isoveikan kanssa viereiseen huoneeseen nukkumaan. Hyvin voin käydä pari kertaa yössä imettämässä istualteen naapurihuoneessa, mutta niin kauan kun yöimetyksiä on 3+, haluan pitää vauvan vieressä - joko pinniksessä tai perhepedissä.

G: onko teillä sellaisia juttuja, joita ette tehneet/teitte edellisen lapsen kohdalla, ja nyt aivan ehdottomasti haluatte tehdä eri tavalla?
Mulla on muutama:
*Tämä lapsi saa syödä tuttia, jos vaan huolii sen. Esikoiselta kiskaisin laitoksella suuhun tungetun tutin heti pois, kun kotiuduttiin 9vrk ikäisenä.
*En anna rintaa jokaiseen itkuun, vaan yritän paremmin tunnistaa nälkäitkun ja muut vaivat
*Itseäni koskeva juttu: en ehkä syö ihan kaikkea vaan sillä verukkeella, että "kyllä imetys karistaa kilot". Kyllä se pitikin ylimääräiset kilot poissa, muttei suinkaan kuluttanut kaikkea entistä vararavintoa, koska söin aika hurjasti herkkuja siinä sivussa.

Tuttiritari 31+
 
Heippa.
En ole kuullutkaan mistään esitietolomakkeesta?? Mikä se on?? ensikertalainen taas kyselee tyhmiä.

Meillä neuvola jo 2 viikon välein, eli to seuraava neuvola, viimeks oli rv 30+1. Tutustumiskäynti piti tänään soittaa, mutta ei tämä lahopää mitään muista. Meillä jorviin pääsee vasta viikon 35 jälkeen. Mutta jos sitä jo nyt sais varattua ajan. Pitääkin laittaa peiliin iso lappu. Huomenna taas kiireinen päivä, ensin menen polille keskustelemaan, ja sitten menen katsomaan mun kaverin 2 viikkoa vanhaa vauvaa. Tänään kävin ostamas sille pienen lahjan. Ja oisin taas halunnut ostaa kaupan tyhjäks vaatteista.
Ja aamulla pitäis jossain välissä tehdä kotitöitä, kun kaikki taas ihan rempallaan. Ärsyttää kun on niin saamaton, tai väsynyt, että ei saa yhtään mitään aikaan.

hammaslääkäristä meillä sanoi hammaslääkäri, että hoitaa ne kuntoon vasta synnytyksen jälkeen, kun pitäis ottaa röntgeniä ja yksi reikä ainakin jäi auki. pitänee kysellä miten sen kans toimitaan.

Täällä kans kauhea meteli mahassa, mietittiin miehen kans tossa, että kuinka hentoja ne oli alussa, että ei oikein ees tiennyt että potkitaanko siellä ja nyt sit potkut on niin kovia, että.

Emmy83 ja vvaveli 32+2
 
Mrs O : kyllä täälläkin yritystä riittää koko talon sotkemiseksi, mutta muksuilla on kaksi huonetta jonne sujuvasti tungen lelut takaisin, jos eksyvät... Saavat toki leikkiä muuallakin, mutta lelut pitää myös kerätä. Ikää tytöillä kuitenkin on jo sen verran.
Mut toi eteinen... |O Sinne kaikki heitetään ja sinne ne sitten myös jäävät. Mut nyt olis tilanteen pakko hieman muuttua, ku muuten ei tulevan lapsosen vaunut mahdu minnekään (tai mies tuskin tykkäis, jos kissat pääsis niihin nukkumaan).
 
mikähän rokko meijän herralla mahtaa olla. oli 3 päivää kuumeessa, kuume oli korkeimmillaan yli 40. eilen oli vielä kuumetta aamusta ja tänään nousi näpyt. näppyjä on selässä, mahassa ja kasvoissa. tuli eka mieleen vauvarokko, mutta poika on sairastanu sen jo vuosi sitten ja ymmärtääkseni se ei tuu toista kertaa ja jostain luin että se tulee 6-24kk iässä, mutta poikahan on ylittäny ton iän(on 2v5kk ens viikolla). vesirokko kävi mielessä mutta ei nuo näpyt kyllä sellasia oo jos ei sit muutu rakkuloiks täs lähipäivinä. seurailen tilannetta.

sylkitestistä en oo ennen kuulluukkaan. ikinä mulle siitä neuvolassa mainittukkaan. viime raskaudessa kävin hammaslääkärillä ja tarjotus on ollu mennä tässäkin raskaudessa, mutta on sit jääny aika varaamatta.

perjantaina ajattelin mennä ostaan joululahjat että ei tarvi myöhemmin mennä enää lyllertämään tungokseen. en oo ostanu vielä yhtää joululahjaa, vaikka oon muka ollu ostamassa niitä jo muutaman kuukauden. ajattelin nuukailla mahd paljon. miehen kans sovittiin että ei osteta pojille älyttömiä määriä lahjoja, tarkotus olis ostaa vaan kummallekki lelut ja jotkut vaatteet ja voishan jonku dvd:n ostaa kans. kummiski mummat ja paapat ja kummit ostaa myös lahjoja niin varmasti se lahja määrä on valtava vaikka ei ite satsaakkaan kymmeniin paketteihin. ja pojat on vielä muutenki niin pieniä ettei pahemmin tajua noiden lahjojen päälle, toki kun uuden lelun saa niin on innoissaan mutta joulun ideaa ei varmastikkaan pahemmin ymmärrä. ja kun pojat on isompia niin mielellään satsaan sellasiin lahjoihin mitä he oikeesta haluavat ja tarvitsevat, turha kauheesti krääsää hommata nurkkaan pölyttyyn.

mutta jatkan tv:n kattomista.
 
Sateista iltaa kaikille möhöille!:)

Ninzu :hug: ja voimia!!

daizz olipa sulla ihanaa tunnepitoista tekstiä pikkuisesta, alkoi niin hymyilyttämään ja ehkä pieni tippakin tuli linssiin :heart:

Meillä oli tänään tutustumiskäynti synnärillä. Oli oikein hyvä siellä käydä ja katsella millaiseen paikkaan sitä sitten mennään. Ja ihana oli käydä osastollakin pyörähtämässä, tuli nähtyä jonkun pieni nyyttikin ja toinen parkaisi juuri kun mentiin yhden huoneen ohi, voih :heart: Kauheesti olis tehnyt mieli kysellä kaikkea ja olla siellä pidempänkin mutta ei jotenkin vaan osannut kysellä ja sitten piti kiiruhtaakin jo töihin. Meitä olikin siellä iso lauma masuja. Jostain kuulinkin että nyt on tulossa ennätysmäärä lapsia pitkään aikaan..?

Hampaista oli puhetta. Mulla kaksi viisaudenhammasta jyllää, eivät ole vielä puhjenneet. Toinen leikataan ensi vuoden puolella synnytyksen jälkeen ja toisen kanssa yritän elää toistaiseksi ainakin sillä lääkärin mukaan toinen hammas on jotenkin huonosti sijoittuneena poskionteloon nähden että sen leikkaamiseen liittyisi liikaa jotain riskejä. Onko kaikki käyneer nyt loppuraskaudesta hampilääkärillä tarkistuksessa? Joku mulle suositteli siellä käyntiä mutta en ole saanut itseäni raahattua...
 
Hei!
Lainaan tuolta toisesta pinosta mun tämän päiväiset uutiset lekurin tarkastuksesta.
Eli tulee siis omaa napaa nyt siis kunnolla:


Täällä ollaan hengissä ja kaikki on hyvin!:wave:
Pää on tosiaankin pyörällä, kun aika paljon tapahtui tänään...........
Eli mistähän sitä nyt aloittaisi?

Siel sairaalassa oli karmee ryysis, joten kaikki kesti ikuisuuden. Ekaks otettiin veret ja sit juttelin kätilön kanssa ja se katsoi pissan. Kaikki hyvin.
Sit odottelin lääkäriä. Lääkäri katsoi mun verenpaineen: 120/68. Sit kuunteli vauvan sydäntä ja kehui et on tosi vahva.

Siitä menin sit ultraan. Sanoin heti et haluun tietää kaks asiaa: missä istukka on ja et mikä on sukupuoli. Siinä se ultraaja heti ilmoitti et istukka on ylhäällä! :eek: Minä kun olin kuvitellut et se olisi alhaalla vasemmalla jonkun takia, mutta olen siis ollut niin väärässä........ :ashamed: Sit se tuskasteli siinä kauheesti ja mä olin et mikä on vikana??????

Se sit ilmoitti et vauva on ihmeellisessä asennossa. Eli vauva on POIKITTAIN! Sit se sanoi et huonosti näkyy sukupuoli mut hän luulee et se on ***PIIP***. Eli ei oo varmaa mikä siis on tulossa, joten pidetään se heikko aavistus salaisuutena. :x Sit se katteli vauvan kokoa ja sanoi et on isohko vauva tulossa. Eli normaalin kokoinen, mut isommasta päästä.
Sit hiippailin takaisin lääkärin juttusille. Sattui sit toinen lekuri mulle. Se piti mulle palopuheen et jos mul menee vedet, niin HETI on mentävä/tultava sairaalaan, kun se on hengenvaarallista.
Tuumattiin siinä et voihan se muuttaa asentoa vielä sata kertaa, mut tollanen on nyt tilanne.

Sit aukaisin suuni et muuten miten on sit sen mun sektion kanssa? Se sit sanoi et kun on sektio jo kertaalleen tehty, niin voin tosiaankin valita. Sanoin et sen haluan sen sektion ku mul viimeks ei asiat sujuneet ja samalla tavalla taitaa nytkin mennä. Sit kysyin et milloinkas se sit tehdään? Vastaus oli et viikolla 39 tehdään ne suunnitellut sektiot. Mä olin et oottekste nyt tajunneet et silloin on joulu? Siinä se lekuri katteli kalenteria ja oli sit et joo todellakin nyt on aika hassu aikataulu kyseessä... Se meni sit ulkopuolelle puhumaan muiden kanssa. Minusta kuulosti et siel oli ainakin 3 ihmistä päivittelemässä tilannetta. Siel ne puhuivat ainakin 15min........... :whistle: Sit se lekuri tuli takaisin ja sanoi et AINOO aika jolloin mulle voidaan tehdä se sektio on jouluaatto!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O Silloin olen 38+6. Se sanoi et eivät pyhinä tai viikonloppuisin suunniteltuja leikkaa. Sit sanoi et kun oon tokaa odottamassa, niin ei missään nimessä voi jättää just ennen LA:a!!!!!!! Eli täällä tulee olemaan TODELLAKIN erilainen joulu: se vietetään sairaalassa nyydin kanssa!
Mä vaan nauroin, kun tolle ei tosiaankaan mitään muuta voi.

Kun lopulta pääsin ulos sieltä soitin miehelle (se oli duunissa) ja kerroin koko homman. Meni silläkin pasmat sekaisin. Meidän suunnitelmat jouluksi meni siis uusiksi. Ei mennäkään anoppilaan, vaan ne tulevat meiän luo, koska meidän talo on paljon lähempänä sairaalaa kuin niiden.
Eli sellainen joulu tulee täällä olemaan. :xmas: :xmas: :xmas:

NullPoints ja Tirri-tonttu :xmas: 32+5

 
Hellou mammulit! Nyt on nettipimento ohi :D Kiva olla taas hetkessä kiinni... On tästä pimennosta ollut hyötyäkin. Toukan huone on hyvässä vaiheessa.

Cruella, kutiaako ne näpyt? Mulla oli juuri nokkosrokko, johon voi liittyä kuumekin.

Mimssu82, minä kävin loppukesästä hammaslääkärissä. Mulle sanottiin, että keskivaiheilla kannattaa käydä hampulääkärissä, kun on vielä miellyttävä olla siinä piinapenkissä ja silloin voidaan hoitaa hampaat kuntoon. Mitään ongelmia ei ole ollut. Vähän on ruvennut tulemaan verta ikenistä lankaamisen yhteydessä, mutta muuten ok :D Vaikka syönkin makeaa enemmän ku laki sallii :ashamed:
 
cruella tai sitten enterorokkoa?? se näyttää vähän niiku vesirokolta,mut ei oo ne näpyt vesikelloja ja niitä ei kait niin paljon tuu. korkea kuume siinä ainakin tulee kuulemma. tota rokkoa on ainakin kuullut olevan tosi paljon nyt liikkeellä ja pahana :eek: odotin jo et meidän pojille se tulee kun kerhossa oltu,mut ei oo näkynyt :)

hammaslääkärissä en oo käynyt ollenkaan. alkuraskaudessa kävin ja poistettiin viisureita...nyt saa luvan hampaat odottaa synnytystä. ennemmin en mene ellei vaivaa tuu. ikenet mullakin vuotaa verta hammaslankailun yhteydessä joistain paikoin,mut kaippa sekin on ihan normaalia raskausaikana :whistle:

vielä pakko sen verran marista et painoa oli mulle tullut 2 viikossa 2kiloa :headwall: ai että kun mukavaa!! No ei auta....minkäs teet tälle makeanhimolle :ashamed:

Nyt nukkumaan....hyviä öitä mammoille :wave:
 
Hei PITKÄSTÄ aikaa. on ollut tunnukset sun muut kateissa ja olevinaan niin kiire, ettei ole joutanut kirjoittamaan, lukenut kylläolen sitäkin tiiviimmin!!
Listaltakin olin pois tippunut...?

Sukupuoli ei meillä ole selvinnyt, ei vaikka kyselty ollaan. rakenneultrassa oli pojan näköiset vehkeet,mut seuraavassa ultrassa veikkaus olikin tyttö. :D no siitähän tuo sit ajan myötä selviää!

Nenäverenvuodosta. Olen lukenut et (nenän) limakalvot ovat niin ohuet raskausaikana, et vuotoa saattaa tulla. Mulla itsellä vaan rupes säännöllisesti (joka aamu) vuotaa lorisemalla verta nenästä, niin se piti sit ihan käydä polttamassa kiinni. Ei niin järin kiva kokemus.

Kaiken maailman tuntemuksia ja kipuja on alkanut esiintymään, etenkin tuolla alapään suunnalla. Tuleeko muille sellaisia vihlaisun tapaisia jonnekin välilihan suunnalle? Ja mie olen jostain vatsan seutuvilta ruennut naksumaan!!! :D outoa!

Onko teillä kellään laskeutunut vauva jo? Kun itsellä terkkari ihmeissään jo toista kertaa totesi, että onpas sen pää alhaalla. Mitä lie sitten tarkoittaneen...?

Vauvan asennosta sen verran, että meidän natiainen tuntuu viihtyvän jostain syystä minun oikeassa kyljessä (rt), mikä sit painaa aika kovastikin välillä kun jaloilla ja pyllyllä puskee nahkoja... Hyvähän se tietysi on että liikkuu, vaikkakin se välillä hätkäyttää.

Ja jos sinne listalle takaisin pääsen (?), niin minun (tai meidän) laskettuaika on 10.1 ja sairaala PKKS.

Hyvää yötä!!

mörtsykkä 31+3 (hui, miten paljolta se jo näyttää numeroina!!!)
 
Pitäisi olla nukkumassa, mutta täällä kukun taas. Ei väsytä niin ei väsytä.

Janttu672 Meillä on niin pieni eteinen, että itse pidän siellä tiukan järjestyksen. Meillä kaikilla on näkyvillä kahdet kengät (piha + paremmat) ja parit takit ja loput on liukuovien takana. Niitä sitten vaihdellaan näkyville tarpeen mukaan. Siskon mies teki meille sellaisen säilytyssysteemin tyttöjä varten. Se on sellainen naulakkosysteemi niinkuin päiväkodeissa. Alla lokerot kengille, keskellä naulakoita takeille ja ylhäällä lokerot pipoille ja hanskoille. Niillä kun on suurperhe niin osaavat hyvin organisoida tilankäytön :)

Täytyy kyllä myöntää, että joskus ajattelen että minun lapseni sitten osaavatkin käyttäytyä ja opetan että jäljet pitää siivota yms B) Siskoni kyllä sanoi, että voin unohtaa sellaiset haaveet, lapset on lapsia. Kyllä niiden kuuluukin näkyä ja kuulua, niinhän se on. Asenteet kuulemma muuttuu omien lasten myötä.

Kävimme tuttavillamme kylässä lauantaina, ja tänään kuulimme, että siellä lapset sairastavat nyt enterorokkoa. Onneksi se ei ole raskaanaoleville vaarallinen, mutta en tosiaankaan toivo mitään ihmisten suu- ja sorkkatautia :x

Vaunujen säilytyksestä tuli mieleen, että meillä ne ei mahdu kyllä eteiseen ja verantakin on kylmä. Lämmin autotalli on ainoa ratkaisu. Ei ihan viitsi keittiöön niitä ottaa... Tai talliin :LOL:

Mua kyllä vähän hirvittää ajatella pienen lapsosen täällä ryömivän koiran- ja kissankarvojen joukossa :/ Viimeksikin kun tuttavat kävivät kylässä, niin vaikka olin todella hyvin imuroinut, niin kyllä niiden poika oli yltä päältä karvoissa. Suustakin niitä sai kaivaa. Ehkäpä täytyy vaan eristää sellainen eläinvapaa alue vaikkapa olohuoneeseen.

Hankintoihin on mennyt rahaa hirveästi. Vaunut ja kaukalo ostettiin uutena. Olen ostellut uusia vaatteita alennuksista ja huutanut suurimman osan huuto.netistä halvalla. Noita vaatteita nyt vaan on kertynyt niin valtavasti, että laskin juuri yksi päivä huuto.nettiin menneen rahaa yli 300? pelkästään vauvanvaatteisiin :p Yhtenä päivänä ostin vaippoja, rasvoja, tuttipulloja, tutteja, liivinsuojia yms yms ja yli satanen meni niihinkin.

Ristiäisiä ollaan suunniteltu ja ajateltiin että laitettais kunnon karjalainen pitopöytä tarjolle, kun osa vieraista tulee pitkän matkan takaa. Mutta suunnitelmat voi vielä muuttua. Salin remontti on kesken, kun laiskuus on yllättänyt :D

Nyt pitäis yrittää mennä nukkumaan. Vähän kyllä voisi lukea vielä jotain =)
 

Yhteistyössä