TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Voi Sef, pystyn samaistumaan sun raivoon täysillä :hug: :hug: Kyllä oli tosi ajattelematon mölli sun mies nyt - toivottavasti osaa pyytää anteeksi. Seuraavan kerran heitä kylmää vettä niskaan jos jatkaa uniaan, kyllä siitä sitten herää ;) Mä kerran pakkasilla vetäsin ikkunan apposelleen ja kiskasin peiton mieheltä pois, sainpa hereille... tosin kovin hyvän tuulista miestä ei silloin aamupalalla näkynyt :whistle: Mutta tuo kun on vaivaa nähnyt ja lapsikin käy herättämässä niin ääh.. on ihan sukasta. Toivottavasti osaa pyytää tosiaan anteeksi ja hyvittää myös lapselle, lapset ei kuitenkaan aina ymmärrä noita juttuja. Haleja ja kuitenkin mukavaa iltaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Voi Sef, pystyn samaistumaan sun raivoon täysillä :hug: :hug: Kyllä oli tosi ajattelematon mölli sun mies nyt - toivottavasti osaa pyytää anteeksi. Seuraavan kerran heitä kylmää vettä niskaan jos jatkaa uniaan, kyllä siitä sitten herää ;) Mä kerran pakkasilla vetäsin ikkunan apposelleen ja kiskasin peiton mieheltä pois, sainpa hereille... tosin kovin hyvän tuulista miestä ei silloin aamupalalla näkynyt :whistle: Mutta tuo kun on vaivaa nähnyt ja lapsikin käy herättämässä niin ääh.. on ihan sukasta. Toivottavasti osaa pyytää tosiaan anteeksi ja hyvittää myös lapselle, lapset ei kuitenkaan aina ymmärrä noita juttuja. Haleja ja kuitenkin mukavaa iltaa :hug:
No lapselle nyt hyvittää tilannetta kyllä parhaillaan (avasivat juuri lahjat hetki sitten ja ovat nyt leikkimässä ja kuulin jopa keskustelua siitä aamuheräämisestä) ja ilmeisesti ne roskista kaivetut ja puurosta puhtaaksi pestyt ruurut oli jonkinmoinen näyte mulle siitä, että häntä kyllä kiinnostaa ja on pahoillaan, mutta mä olen nyt vihainen niin pitkään kun haluan olla ja katsotaan sitten milloin lepyn.

Sef

Hankintoihin mennyt rahaa
-vaunut ja turvakaukalo vajaa 900e
-vaatteisiin n.350e lähes kaikki osteltu käytettyinä huutonetistä.
Kaikki muu ostamatta vielä, ja rahaa tulee varmaan palamaan ainakin vielä ainakin vähintään 500e jos riittäkään. Suunnitelmissa, Manducan kantoreppu, fisher-pricen keinu/sitteri, EHKÄ se trollin ensisänky, turvakaukaloon haluan vielä sen jalustan autoon, rintapumppu, tutteja, vaippoja, harsoja, sitten kaikkea pientä juttua vielä mm. liivinsuojia jne... Niin ja sukkahousuja ja puolipotkareita puuttuu vielä.
Mun isä sponsoroi meille eilen uuden kiukaan ulkosaunalle :D torkeeen hintaisia melkeen 600 euroa maksoi, entinen oli ihan finaalissa. Kyllä mä otan vastaan ilomielin jos ja kun meidän isä aika paljon meitä auttelee, koska tiedän, että hänelle se auttaminen ei ole "rahasta kiinni". Mutta ikinä en ole mitään pyytänyt, vaan isä auttaa ihan omasta tahdostaan meitä :heart:

Runttipulla! Mulla myös päivittäin työntyy ylävatsasta peppu tai jalka muhkuraksi jota on kiva silitetellä :D Mies on päässyt myös monesti sitä silittelemään :heart:

Hankintoihin mennyttä rahaa..hmm en ole hirveesti kirjaa pitänyt, osa saadaan ja osa ostetaan uutena. Ihmettelen kyllä mihin ihmeeseen mun kaikki raha menee kun en oikeestaan mitään itselleni ole viime aikoina ostellut tai törsännyt. Äippäloma alkaa muutaman viikon päästä ja tarkoitus oli olla paaaaljon enemmän rahaa säästössä kuin sitä näyttää nyt kertyvän :ashamed:

Makeanhimo vaivaa myös täällä.. :p Tälläkin hetkellä... :ashamed:

Täällä on ekakertalainen vielä ihan hakusessa ton tavaran hankkimisen kanssa :eek: Yhdistelmät ostin käytettynä kaverilta (80e) ja sain ison röykkiön vaatetta mukaan kaupan päälle. Nyt pitää vaan pikkuhiljaa koittaa pestä ja inventoida niitä. Hoitopöytä saattaa kans löytyä käytettynä. En ois uutena sellasta ostanu, mut kaipa se välttää... Pinnasänkyäkin on tarjottu jo parista paikasta käytettynä ja edullisesti. Eniten mietityttää turvaistuin. Mies ostais käytettynä, mutta minä emmin. Tuntuis paremmalta ostaa uusi ja hyvä.

Sitä paitsi, kohta tuntuu ettei tää meidän vauva saa mitään uutena!! :(

Kaikki mobilea myöten saadaan lainaan tai muuten vaa käytettynä. Jostain syystä ihan murjotuttaa :/ Onneksi piti edes talvilakki hankkia, kellään ei ole ollut antaa tarpeeksi pientä. Sentään!!! Ihana valkoinen ja superpieni pörröhattu löytyi KappAhlista. :heart:

Onkohan tämä nyt jotain pesänrakennusviettiä vai hormonaalista heittelyä, kun minua moinen niin risoo?? Onko kellään muulla samoja tuntoja?

Jospa sitä jotain vielä pääsee ihan itsekin hankkimaan. Sitteriä ei ole. Mutta kertokaa kokeneemmat: kannattaako edes hankkia?

Tavaran keskellä eksyksissä

Papupata ja Papu 29+6

sef :hug: sinne!! Osaan hyvin kuvitella sun raivon tunteen :kieh: argh että miehet voi osata pahottaa naisen mielen!! |O ja vielä raskaana olevan naisen....siis ei mikään ihme että itku pääs,niin olis päässyt multakin itku,raivohuuto jne. olisin ollut niin pahalla päällä etten edes uskalla kuvitella :ashamed: voi noita miehiä....!!

Mulla kans joku pullistelee tuola masussa,luulen et olis peppu mut en osaa varmaks sanoa miten päin tuo vauva masus on niin en uskalla olla varma et tuo pullistuva osa on peppu :D jospa tiistain neuvolas osais täti vähän sanoa miten päin tää vauveli mahas on :whistle: on mulla kyllä sellanen tunne et pää olsi alaalla....joku edelleen pukkii mun virtsarakkoa sillon tällön ja tuola alaalla tuntuu iso heilahdus aina välillä....en tiedä .

makeanhimolle annoin taas vallan eilen ja tänään niin tästä on hirveä taistelu päästä eroon :kieh: krääks nooo huomenna taas alkaa viikko ilman karkkia/suklaata jne.! pakko pitää aina välillä taukoa tässä herkuttelussa.

hoh pojat tappelee autosta....taas vaihteeks desibelit on täälä korkealla |O menoks siis,MOI :wave: ja mukavaa isänpäivän jatkoa kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja papupata78:
Jospa sitä jotain vielä pääsee ihan itsekin hankkimaan. Sitteriä ei ole. Mutta kertokaa kokeneemmat: kannattaako edes hankkia?
Tuo on taas niitä asioita mihin on kahta mielipidettä. Minusta on ollu ehdoton. Meillä ei lapset ole viihtyneet lattialla makaamassa. Ja tuntuu että mielummin vähän ylemmäs nostan kun voi vetää ja olla kylmäkin lattialla. Ja helppo nostaa vauva sitterissä esim. keittiönpöydälle katteleen äidin touhuja. Tai ummetuksen takia pitkillä vessareissuilla sai vauvan mukaan kun ei viitti vessassa silti lattialle laittaa. Sit kun on itellä aikaa niin sit ollaan yhdessä lattialla niin lapsikin viihtynyt paremmin. Ja nyt varsinkin hyvä olla sitteri ettei vauva jää isompien jalkoihin.

sef :hug: Mun mies on aina huono heräämään ja tosi aamuäreä. Sen pitää saada rauhassa 2 kuppia kahvia ennen ku sille kannattaa edes puhua. Onneks silti tänään heräs suosiolla ku mentiin lasten kanssa herättään.

Olivia78, kiva (no siis ei kiva vaiva ole) että löytyi kohtalotoveri tästä hengenahdistuksesta. Nyt yö meni paljon paremmin, kun nukuin kahden ison tyynyn kanssa. Vasemmalla kyljellä on helpompi olla, mutta ei sekään herkkua ole. Toivottavasti toukka kohta reissaa alemmas :)

Minua myös kiinnostaa papupadan tavoin tuo sitteriasia. Jossain oli, että vauvaa ei saa pitää ku puoli tuntia kerrallaan sitterissä, kun ei muuten opi liikkumaan. Pitääköhän paikkansa? Kannattaako tosiaan hankkia sitten sitteriä ollenkaan? Ensikertalaiselle on hieman hankalaa nää hankinta-asiat. Jännittää aika kovin tuo synnytys ja sitten yleensä vauvan hoitaminen. Osaakohan sitä...

Tosi tylsä oli sefin miehen reagointi isänpäivään. Tosi rauhallisesti otit kyllä asian. Mulla olis voinut lähteä mopo käsistä. On sitä vaan niin hormonien heiteltävänä.

Hankinnat on tehty itse ja suurin osa käytettyjä:
pinnis ja hoitopöytä 200e
Rattaat 150e
Kestovaippohin kankaat ja tarvikkeet n. 100e yhteensä
sitten pienemmät ostokset: kantoreppu (60e), toppapuku (35e), turvakaukalo saadaan lainaan kälyltä, vaatteita ollaan saatu kavereilta, pikkusälää on ostettu (esim. rasvat ym.) Toukan paappa lupasi hankkia korvakuumemittarin ja mummu silkkisen lakin vastasyntyneelle. Hankkimatta on rintapumppu, imetysliivit ja liuta pikkutavaraa.

Papupadasta tuntui, että muksu ei saa mitään uutena. Mulla oli sama juttu joku aika sitten, mutta se helpotti onneksi. Isyyspakkaukseen sain osteltua myös toukalle kaikenlaista sälää ja se oli tosi kiva juttu. Et on jotain henkilökohtaista ja toukalle tarkoitettua tavaraa. Ehkä eniten tyydytti pipo, jonka teetätin isyyspakkausta varten, kun siinä lukee, että "isin vaavi".

Hyvää viikkoa kaikille! Kasvatellaan me vaan mahojamme =)

sef ymmärrän hyvin että otti päähän tuo miehen käytös :hug:
mei08 älä kokonaan häviä..
Papupata meillä sitteri on silloin tällöin ollut käytössä, mutta tällä käyttömäärällä en uutta ostanut eli käytetyllä mennään. Onhan se ihan näppärä kun ei vauva kuitenkaan aina viihdy siellä lattianrajassa viltillä ja sylissäkään ei aina voi pitää :D

Ihmeellistä vatsakipua ollut tänään. Välillä polttaa mahaa ja kohta on sitten sellainen hellä koko maha, mutta supistuksista ei ole kyse. Vaikka ihan kivat supistelut tuli kun poimin lattialta kaksinkerroin tavaraa, supisti niin että oli iho ihan kananlihalla, mutta se meni nopeasti ohi.. Nyt taas ei tunnu miltään saa nähdä menikö kokonaan ohi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 31+3

Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Tuo on taas niitä asioita mihin on kahta mielipidettä. Minusta on ollu ehdoton. Meillä ei lapset ole viihtyneet lattialla makaamassa. Ja tuntuu että mielummin vähän ylemmäs nostan kun voi vetää ja olla kylmäkin lattialla. Ja helppo nostaa vauva sitterissä esim. keittiönpöydälle katteleen äidin touhuja. Tai ummetuksen takia pitkillä vessareissuilla sai vauvan mukaan kun ei viitti vessassa silti lattialle laittaa. Sit kun on itellä aikaa niin sit ollaan yhdessä lattialla niin lapsikin viihtynyt paremmin. Ja nyt varsinkin hyvä olla sitteri ettei vauva jää isompien jalkoihin.

Johjo oli jo ehtinyt vastata. Kiitos :D

Kyllä meilläkin on avosylin otettu vastaan kaikki perheen tarjoama apu. Itse ovat itseppintaisesti halunneet nuorta perhettä auttaa, joten ei olla vastaan laitettu :LOL: . Turvakaukaloa ei viitsitä ostaa, kun laadukkaat maksaa niin paljon sekä käyttöikä lyhyt verrattuna sitten turvaistuimeen. Ei kuitenkaan mitään huonoakaan haluta niin päädyttiin vuokraamaan if:istä ab. 8? kuussa kaukalo. Näin saadaan halvemman kaukalon hinnalla laadukkaampi, kun ei noista käyttettynäkään paljoa saa.

Sitteri on mulle aivan ehdoton hankinta. Sen avulla saa tosiaan vauvan mukaan vaikka sinne vessaan, mutta vielä enempi sille on ollut käyttöä silloin, kun olen mennyt suihkuun. Itse en uskalla sitä pöydillä pitää (liikaa kuullut kauhutarinoita) mutta tosiaan huoneesta toiseen sitä kyllä kiikutetaan.

Meillä on björn borgin sitteri, joka on sellainen missä vauva saa heijattua itseään...en vain ole aivan varma onko se kiva :/ Mahdollisesti ostan vielä sellainen missä portaaton säätö selkätuessa ja jalkatuessa, sillä esikko nukahti siihen tuhannen kerran ja silloin olisi hyvä saada vauva kyllä ihan kunnolla makuulle.

Meillä kun aloitettiin kiinteät jo aikaisessa vaiheessa, niin syötöt tapahtuivat sitterissä. Eli tässäkin asiassa sitteri oli aivan ykkönen.

Mutta mikäli lapsi on maassa viihtyvää sorttia ja suihkun ajoiksi saa jonkun vahtimaan vauvaa, niin ei se välttämättä jokaiselle ole välttämätön kapistus.

Sef

sitteristä on tosiaan kahta mielipidettä :D toiset tykkää,toiset ei. meiltä se löytyy...esikolle ostettiin kun ei pientä vauvaa lattialle viittinyt laittaa aluks ja syliskään aivan koko aikaa ehdi pitää. mut meidän pojat ollu tosi liikkuvaisia ettei oo sitterissä kauan viihtynyt =) ja viimestään siinä vaihees kun oppii ite siitä pyörähtämään pois niin on sitteri jäänyt.Joo on niis vyöt,mut silti. no niiku joku sanoikin niin se on hyvä apu esim. kiinteiden alotuksen kanssa...siinä on meilläkin ensimmäiset ruokailut tehty ja onhan sitterillä herlppo ottaa vauva mukaan vessaan jne. :D mä oon kyl tykännyt siitä vekottimesta pienelle vauvalle ja varmasti siitä on apua nytkin ettei nuo vauhdikkaat isoveljet tallo vauvaa aivan lattialle :eek:

Joo tuota en heti muistanutkaan että syöttämisessä sitteri oli hyvä. Syöttötuoliin kun ei voi vielä 4-6kk laittaa. Muutenki alussa se syöttötuolissa istuminen on sellaista horjuvaa ja sylissä syöttämisessä omat vaatteet usein likaantuu. En minäkään isompaa uskalla kyllä pöydälle nostaa mut silloin pienenä kun ei saa sitteriä liikkumaan ja silloinkin niin ettei ole keinuvassa asennossa ettei pääse sitteri liukumaan. Ja ite siinä vieressä kuiten kokoajan tilannetta seuraamassa. Vaikka lasten kanssahan helposti sattuu kaikkea jo kun päätä kääntää. Ai niin ja flunssassa oli vauvalla parempi nukkua kun sai päätä hieman ylemmäs. Minusta ei ollu hyvä idea nostaa sängyn pääpäätä flunssassa vaikka niin usein neuvotaan. Meillä oli vauva jossain vaiheessa yöllä mutkalla jalkapäässä. Meillä on lapset oppineet liikkumaan normaaliin aikaan vaikka ovat sitterissä olleetkin. Ryömineet n. 6kk iässä mikä kai ihan normaali ikä ja siihen on sitterissä istuminen loppunutkin kun pääsee liikkumaan. Tai tuo kuopus oppi liikkumaan pyörimällä, mut kuitenki. Minä tai mies on aina välillä kaverina lattialla ja silloin vauva viihtynyt lattialla paremmin. Yksin ei viihtyneet ennen liikkumaan oppimista vaikka olis joku jumppalelu tai vastaavakin ollu.

Minä täällä jo kirjoittelin etten kauheesti seurannu tuota diabeteskeskustelua kun ei kiinnostanut ku "eihän se mua koske". Nyt sit vasta heräsin kun luin tuota erillistä raskausdiabetespinoa, että mun tunnin arvo sokerirasituksessa oli yli rajan eikä ykskään arvo sais kai olla yli. Voihan vihna. Huomenna saa varmaan sapiskaa neuvolatädiltä kun en aiemmin ole soittanut ja kysynyt mitä tulokset kertoo (rasitus oli jo 21.10). Sain heti testissä paperille tulokset, mut labrahoitajan mielestä ne oli ihan ok vaikka yks menikin yli ku muut oli ok. Mut olishan mun pitäny asia neuvolasta varmistaa. No katotaan sit huomenna mitä se neuvolatäti sanoo :whistle: . Just söin tuossa pizzaa ja loput kakut jos vaikka sattuu että huomisesta lähtien ne on kielletty ;) .

Johjo 29+6

Kävin taas "salaa" Mimssu82 kuulumisia lukemassa ja päätin kommentoida sitteristä. =) Meillä ilman sitä ei vaan olisi pärjätty. Sitteriä käytetty
- kun olen tiskannut, vauva on köllinyt siinä
- kun olen käynyt vessassa/pikasuihkussa
- kun vauvaa on yritetty alkuaikoina nukuttaa -> nukkunut siinä myös muutaman tunnin
- kun alettiin syömään soseita, mutta ei vielä syöttötuolissa ole istuttu

Lattialla toukka on viihtynyt oikein hyvin, mutta ei välttämättä niin pitkää aikaa kuin tiskaamiseen tarvitaan. Käytettiin n 6/7kk asti, mutta sitten vauva oppi jo nousemaan istumaan siinä tai kääntymään. Mutta suosittelen! =)

Oikein ihanaa loppuraskautta kaikille! :heart: Ja :hug: Mimssu82

Tästä sitteri keskustelusta.. Niinkuin monet on todenneet on tiettyjä "välineitä" joiden tarpeellisuudesta/käyttökelpoisuudesta väännetään kättä näitä on mm. sitteri, kävelytuoli ja hyppykiikku. Meiltä löytyy sitteri ja kävelytuoli ja kohtuullisesti käytettynä ovat olleet todella hyödyllisiä kapistuksia. Tiedän perheen jossa vauvaa on istutettu sitterissä pitkin päivää useita tunteja ja heillä ei nyt jo reilun vuoden ikäinen lapsi osaa kävellä vielä ja muutenkin liikkuminen on ollut ikätasoistaan heikompaa. Eli kyllähän näillä saa aikaan vaikka mitä, mutta järkevällä käytöllä ne todellakin ovat oiva apuväline :D

Johjo minulla rasituksessa oli tuo paastoarvo yli sallitun. Minä sain neuvolasta mittarin jolla mittaan sokereita kotona 2krt/vk 5krt/pv ja jos näissä mittauksissa ei ihmeitä niin sitten käynti äpolilla rv36 jolloin katsotaan miten vauva kasvaa. Jos kotimittauksissa häikkää niin lähete äpolille aikaisemmin ja sitten mietitään siellä miten jatketaan.. Mutta näissähän on eroa eri paikkakuntien välillä.

MaMa ja tytsykkä 31+3

Iltaa kaikille.
Kylläpäs taas väsyttää, kohta menen kyllä sänkyyn. Ensin hiemn tämän päivän kuulumisia.

sitteristä, kuinka pienen lapsen siihen voi laittaa, ei miehen kanssa saada nyt päähän???

Oltiin tänään siellä mun vanhemmilla, yllättävän hyvin meni ja perhe alkaa hiljalleen taas suhtautua normaalisti mun miestä kohtaan, kaikki muut paitsi siskon mies... Ja aika rento tunnelma oli, kummityttö oli onnessaa lahjoista, vaikka tavallisesta kalenterista sanoikin, että ois kyllä halunnut suklaakalenterin, vaikka ei se edes tykkää suklaasta.

pikkusiskoa pyysin sylikummiksi, tosin kun aloin puhumaan, niin itkuhan siinä tuli, ja itkin minuutin ja se ihmetteli että mikä on, mutta sitten kun sain asiani sanottua niin sen halas ja sanoi, että kunnia päästä kummiksi...

hankinnoista en ole kyl laskenut yhtään, jonkin verran. mulla on kans välillä sellainen tunne, että kaikki tulee käytettynä, että saako se mitään uutena.. Mutta nyt olen vaatteita ostanut, kun niitä en ole käytettynä ssaanut.

Hitsi jotain piti kommentoida, mutta nytei aivot toimi. jos vaikka huomenna yrittäisi uudestaan..

Emmy83 ja vaaveli 32

Huomenta!! Mulla on menny koko viikonloppu lukiessa näitä juttuja ja aina kun ajattelin, että tuun kohta kirjottamaan itekin, oli tullu taas lisää lukemista ja oma kirjoittaminen jäi... :whistle:

Sitteristä meilläkin oli ihan ehdoton olla olemassa! Sitteriin voi siis laittaa jo ihan vastasyntyneenkin, tietenkin riippuu, miten makaavaan asentoon sen saa asennettua, mutta kyllä kai kaikki nykyajan sitterit saa sellaseen makuuasentoon. Minäkin pidin vauvaa sitterissä melkein aina, kun jotain tein niin, etten voinut seurustella vauvan kanssa lattialla. Ja syötin yli puolivuotiaaksi sitterissä, kun oppi istumaan vasta n. 7kk vanhana.

Hankinnoista Meillä ei oo mennyt nyt tätä toista odottaessa hankintoihin rahaa oikeastaan muihin kuin vaippoihin, oiskohan niihin uponnut nyt n. 60e. Ostan lähes aina kaiken käytettynä, niin omat kuin lasteni vaatteet. Olen kirpputorien suurkuluttaja :ashamed: Esikoiselle hankittiin ainoastaan vaunut uutena ja muuten sitten saatiin tai ostin kirpparilta kaiken. Totta kai rasvoihin ym. juttuihin menee rahaa, mutta niihin menee tietenkin rahaa jatkuvasti, joten en ole niitä laskenut näihin vauvahankintoihin. Muutama euro menee nyt, kun mies tekee itse hoitopöydän ja maksaa firmalleen puumateriaalin hinnan, mutta tuskin yli 10e tulee maksamaan... Patja pitää vielä sänkyyn hankkia, se täytynee ostaa uutena kun ei taida löytyä muuten.

Kiinnostavat aiheet Mua kiinnostaa kaikki raskauteen liittyvä! On mahtavaa, että meitä on niin paljon täällä, muutenhan tulisi tosi tylsää! Vaikka välillä keskustelut muuttuisivat väittelevämpään sävyyn, sehän on vain elämää! Sitten taas vaihdetaan aihetta ja tilanne rauhoittuu, näin minä ainakin ajattelen. Kunhan kaikki tapahtuu hyvässä hengessä! =)

Sef mä niin ymmärrän sun tunteita, olipas melko ajattelematonta mieheltäs! Ehkä kuitenkin nyt oppi jotain, jos oli kukatkin roskiksesta kaivanut ja putsannut :LOL: Varmaan nyt ymmärtää, ettei raskaana olevien naisten kanssa kannata kokeilla rajojaan... =)

Mulla on alkanut huolestuttamaan vauvan perätila... Tiedän, että vauvalla on vielä hyvin aikaa kääntyä, mutta pelkään pahoin, että tämä juuri haluaa olla tuolla masussa istuvassa asennossa... Ja minä kun haaveilin "tavallisesta" synnytyksestä... Lauantaina koin yhden todella kivuliaan (ilmeisesti) kääntymisyrityksen kun tuntui, että taju lähtee ja painoi varmaan vielä jonnekin hermoon kun oli aivan mieletön kipu toisessa nivusessa ja reidessä! Esikoista odottaessa mitään tällaista ei ollut joten todella olen ihmeissäni, mistä moinen johtui. Nyt en taas tiedä yhtään, miten päin asukki tuolla köllii, huomenna neuvola niin varmaan selviää. Pelkään myös, että kasvu on jälleen hidastunut, sillä maha ei mielestäni ole kasvanut yhtään. Oisko vesi taas vähenemään päin... :/ No, huomenna oon vähän viisaampi taas.

Tajusin juuri, että n. kuukauden päästä vauva saattaa jo syntyä hetkenä minä hyvänsä! Hui!
-Lappitar ja Hippunen 31+1

Mä oon nähnyt nyt 3 yönä peräkkäin unta synnytyksestä... :eek: Johtuiskohan siitäkin, että oon niin täpinöissäni, kun mun veljen vaimolla on huomenna LA, kohta pääsen vauvaa tuoksuttelemaan :heart: harmi vaan, kun asuvat 400 kilsan päässä, mut lomallahan mä tässä olen, joten eikun muksut autoon ja menoksi....

Harmittaa tämä oma sairastelu, taas mun hyvä lenkkeily/kuntoilu putki katkesi, mut ei kyllä uskalla flunssaisena paljon lenkkeillä.
Sitteri ehdoton kapistus meillä. Tuo meidän koliikkivaivainen neitikin hyvin siinä rauhoittui, jos ei jaksanut kannella.
Hankinnoista meillä ostettiin käytettynä lähes kaikki tuolle kuopukselle, sillon oli hieman eri rahatilannekin. Nyt on sitten ihana ostella uutena, kun tuntuu, että kerrankin on varaa. Toki ostelen esim. vaatteita käytettynä, mut vaunut ja turvakaukalon halusin ehdottomasti ostaa uutena.

Kai se on suunnattava apteekkiin jotain troppeja hakemaan. On muuten v-mäistä tämä kurkkukipu, etenkin yöllä :headwall:

Tulin täälläkin pyörähtää kun sairaslomalla olen.. on tässä yritetty olla yhdessä mutta kuningas alkohli vei taas miehen mennessään eikä ole näkynyt, itse yritän terapiassa kulkea että saisin jotain näkemystä tähän mitä tehdä, mutta todennäköisesti nämä yhdessä olo yritykset jäävät kokonaan pois en vain jaksa eikä miehellä ole halua itse raitistua niin en mahda mitään.

hankinnat olen yksin hoidellut ja noin 150 euroa mennyt sänky sitteri ja vaatteet ym.. vaunut aion ostaa uutena kunhan reipastun jaksan lähteä liikkeeseen, parveke vaunut on kyllä jo tullut ilmaiseksi.... mutta kaikki olis valmiina vain vauva puuttuu...

järjetön stressi ja selkä taas rikki jotenkin pärjäiltävä noiden kahden muun kanssa mutta eiköhän tämä tästä.. helpottas paljon jos mies lopettaisi mulle tyhjien lupauksien tekemisen ja pysyisi poissa kokonaan sillä oma kämppä jossa voi viettää elämäänsä en enää näe mitään syytä että mua kiusaa olen ehtoni ja rajani laittanut ja niillä menen eteenpäin aina se vaan tulee lupailemaan ja manipuloi mua antamaan turhia mahdollisuuksia ja jälleen pettymään...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)
Viikonloppu meni päänsäryssä sekä flunssassa, joista onneksi päänsärky jo loppui. Nyt sitten odotellaan torstaita, jolloin saamme tietää mikä tauti miehen lasten perheessä jyllää (muksujen äidin pienin lapsi on jossain taudissa, torstaina saavat labratulokset).

Hankintoihin on mennyt rahaa, en ole tarkkaa summaa laskenut. Yli tuhat euroa kuitenkin, koska vaunut ja turvakaukalo ostettiin uusina. Vielä olisi vaikka mitä pientä hankintaa jäljellä, ja joulukuuta odotellaan tässä taloudessa hartaasti :)

Nenästä tulee verta ajoitttain niistäessä. Huomasin vaan tuossa edellisen flunssan aikoihin, että silloin tuli harvemmin kuin aikaisemmin. Eli vaikka räkää tuli niin verta ei. Ei kiva vaiva sekään.

Janttu & toukka 32+3

Ninzu :hug: Tiedän mitä käyt läpi, mulla oli sama tilanne esikoista odottaessa!

Mä oon kans sitä mieltä, et on ihan sama käyttääkö kestoja vai kertiksiä, uusia vai käytettyjä tavaroita/vaatteita, ne ei kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä tee!! Voin hyvin myöntää et jos olis rahaa niin varmaan hamstraisin uusiin vaatteisiin ja muihin rahaa. Kestoiluakin kokeilen ihan vaan sen säästön vuoksi!

sasha80 mulla on kans noit hengen ahdistuksia öisin, mutta saan ne kuriin nukkumalla mahdollisimman suorassa!

Vauvan tavaroihin
on rahaa menny...hmm... No, 74? kehtoon, 25? hoitopöytään, vaatteet n.25?.... Noikin vaatteet oli sellasia "mä-haluun-vaatteita" eli ei olis ollu pakko ostaa...
Muuten vaatteet on saatu, vaunut oli valmiina, mut nekin vaihdettiin siskon kans, eli sisko sai meidän emmaljungat ja mä sain siskolta jotkut kolme pyöräiset, merkistä ei tietoa!
Sitteriin menee rahaa 12?, kun löysin miehen vanhan sitterin ja haluan siihen uuden kankaan. Vaipat on hankkimatta, eikä mtn hajua kuin paljon niihin uppoaa... sit kaikki kaupasta saatavat rasvat ja muut tietty täytyy viel hommata. AI niin, hoitopöydän maalaaminen maksaa kans vielä!

BabyP: mulla kans nokka vuotaa välillä, just aamulla viimeksi! Yleensä se alkaa kun niistän oikein kovasti, joskus nenä alkaa vuotaa ihan muuten vaan!

Lara83:Noista Phil&Teds rattaista ei ole kokemusta, mutta kyllä ne melko epäkäytännöllisiltä näyttää minusta! Toinen matkustaa "tavaratilassa", eikä näe kurkkimallakaan eteenpäin. Ja sit se työntäminen voi olla hankalaa, näyttää ainakin sille et se kakkos istuin tulee tielle, eli joutuis kädet ojossa työntää niit kärryjä kun muuten potkii alakerrassa istuvaa.
Mutta, en sit tiedä miten se menee oikeesti kun ei ole kokemusta!

Sef: :hug: Meillä mies nukkuu melkein kaiken ajan kun on kotona!! Ja siinä tosiaan menee hermo!! Onneks sentään isänpvänä pääsi ylös sängystä!
Siitä meillä onkin pieni kriisi avioliitossa, kun ei jaksa kattoo kun toinen nukkuu kaiken aikaa, ja ite raadat ja hoidat kaiken!! Okei, mies tekee kahta työtä, joista toinen on portsarina viikonloppuisin. En siis odota et se töistä tultuaan tarttuu imuriin, mutta vois se vapaa päivinä tehdä muutakin kun nukkua!!

Papupata78:Suosittelen ehdottomasti sitterin hankintaa! Se on kyllä ollu korvaamaton apu juuri kotiaskareita tehdessä, vessa ja suihkureissuilla yms!

(.) Lääkärissä käyty, kaikki ok, sairasloma jatkuu loppuun saakka!

rv:28+2
RR: 129/65
sf: 25

:heart: 144
Pino: + 1kg :ashamed:

Isänpvä meni kivasti. Herätettiin iskä herkku aamiaisella ja lahjoilla. Päivällä mentiin Appiukon luokse syömään ihan sairaan hyvää ruokaa :p Ja päälle kakku kahvit!

Nyt pitää mennä laittaa ruokaa muksuille. Nuorempi on näköjään riisunu taas vaihteeks vaatteensa. Oikea luonnon lapsi, rakastaa hillua alasti :LOL: ...on sillä sukat jalassa ;)

Mrs O & Nti Eelis

Aamulla kävin työterveyslääkärillä joka kirjoitii selän takia sairaslomaa 19.11 asti. 5.12 viimeinen työvuoro ennen äitiyslomaa eli pari viikkoo jäis töitä siihen väliin. Käski käydä neuvolalääkärillä pyytään lisää. Ei oo kuulemma hyväksi yötyönteko enää tässä vaiheessa. Mutta se kuuluu neuvolaan ei työterveyteen.

Soitin just neuvolaan. Oulussa sokerirasituksen 1h raja on 11 eli mulla ei virallisesti ole raskausajan diabetestä. Aion kuitenkin alkaa katsomaan mitä suuhuni laitan ettei vauvasta tulisi liian iso. Meillä aiemmatkin lapset ovat olleet ihan hyvän kokoisia vaikka mulla on sokerit olleetkin hyvät (3980-4230g). Vuoden vaihteessa tulee kuulemma uudet ohjeet joissa tuo 1h raja on sen 10 (mulla oli 10,4). Hyvä näin, pitää vaan ite muistaa asia ja kattoo mitä suuhun laittaa.

Neuvolalääkärille sain ajan huomiselle. Mulla supistelee paljon ja helposti. Kovin kipeitä ei ole kuin harvoin. Mutta jo kyykyssä käynti, istumasta seisomaan nousu ja aika usein myös maatessa tulee supistuksia. Huomenna sit tietää onko alakerrassa supistusten takia tapahtunu mitään. Kannattaiskohan pyytää sitä että testataan se streptokokki vai mikä se nyt oli joka supistuksia saattaa aiheuttaa?

Johjo & Vesseli 30+0

Lappitar: Mulla kanssa masuasukki viihtyi perätilassa pitkään, mutta viikko sitten oltiin auttamassa muutossa ja seur. päivänä siivottiin. Vaikka en edes pahemmin rehkinyt, niin pikkuinen piti kauheeta mesoa mahassa sen jälkeen ja välillä oikeen kipeetä teki. No kappas parin päivän päästä neuvolassa sanottiin, että on pää alaspäin kääntynyt!:)

Johjo: Mä sain neuvolalääkäriltä sillon pari viikkoo sitten peräti 6 viikon sairasloman siihen äitiysloman alkuun asti. Oli mulla kyllä vaikka mitä vaivojakin, mutta ei tarvinut lähinnä muuta mainita, kun että missä on töissä, ni samantien kirjotti. Jossain vaiheessa muistan kans, kun menin polille, sanottiin et kuulut työterv.hoitoon, menin sinne, sanottiin et kuulut neuvolaan! :headwall:

Hankinnoista: Ei oo kyllä tullu laskettua, paljonko on mennyt rahaa.. melkein kaikki on kuitenkin käytettynä hommattu, ehkä jotain 600e. Turvakaukalo aateltiin hommata uutena ja se on vielä ostamatta, samoin jotain pikkusälää.

Mainitsikos joku täällä, että Aventin rintapumppu on hyvä? Se ois yhessä paikassa tarjouksessa, ni meinasin ostaa...

~ Pearl 29+5 :heart:

Yhteistyössä