TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Heipsistä :wave:

Ihan justiin meen leipomaan sämpylöitä,takina on jo kohoomassa :D
muutama rivi täytyy kuitenkin näpytellä,kun lukemas kävin ;)

Niinhän se on että täälä on iso joukko hormoonien ympäröimiä mammoja,joten ei kannata alkaa "tappelemaan" sanomisista :D Tää on vähän hankalaa kirjottamalla tuoda asiat esille täysin niiku tarkottaa ja toiset voi ymmärtää eri lailla. pääasia että täälä on hyvä ilmapiiri ja ei kinastella :hug:

Minä ainakin tunnustan olevani huono kommentoimaan kaikkeen kun meinaa olla aika niin rajotettua mitä täälä ehtii käydä.asiaa olis vaikka kuinka paljon aina siinä vaihees kun luen juttuja,mut yleensä se kirjottaessa unohtuu tai sit tulee äkkilähtö pois koneelta :ashamed: mulla vähän tällästä nopea palstailua ja tekstiki on sit sen mukasta :D mut silti tää on kiva paikka kun saa kuulla toisten samassa tilassa olevien kuulumisia ;)

asioita jotka kiinnostaa/ei kiinnosta raskaudessa...
hmmm no kiinnostaa mm. kaikki tähän mahaan liittyvä,miten sen sitten sanois :whistle: vauvantarvikkeet ja jutut mitä pitää tehdä ennen vauvan syntymää...apua vaikea tuoda nää esille näin yksittäisinä asioina :eek: mua kiinnostaa melkein kaikki odotusjutut :D en saa päähän nyt mitään sellasta asiaa mikä mua ei kiinnosta...

matkarattaat meillä on carenan rattaat. eipä mulla muista oo kokemusta,joten oon huono antamaan vinkkejä. nuo on ihan hyvät nimenomaan matkarattaina,mut muuten en tykkäis jos pitäs jatkuvassa käytössä olla. ne pyörät on niin kehnot et ne menee just matkarattaina,mut ei kovassa käytössä mun mielestä oo hyvät.

oma napa pullistuu ja kiristyy entisestään. vauva liikkuu kovasti ja voisin ihastella tätä hyppivää masua kaiken aikaa :heart: en edelleenkään oo tietonen miten päin tuo tuola mahas on :eek: no eiköhän seki selviä joskus :D ens tiistaina onki taas neuvola,kiva päästä kuulemaan sydänäänet :heart:

Mun pitäis tänään viel siivota,mut miten ei kiinnosta yhtään :kieh: tulee kyllä aina himo laittaa jo vauvan vaatteita pesuun ja kattoa tavaroita valmiiks,mut en oo vieläkään saanut aikaseks. ei huvita ainakaan vaatteita vielä pestä ja laittaa siististi hoitopöydän laatikoihin kun pojat ne sieltä kiskois kumminki alas ja vaatteet pyöris lopulta lattialla. sillä mä en kai oo alkanut yhtään vauvan juttuja laittamaankaan esille kun ne ei kuitenkaan pysyis missään :LOL:

nyt meen leipomaan ne sämpylät ennenku pojat herää unilta :wave:

kivaa lauantaita kaikille masuille ja mammoille :heart:
 
Heippa hyvää lauantaita. Tänään on taas tällainen päivä, että aivot aivan jäässä, ajatus ei kulje... Mies lähti poikansa kanssa käymään uimassa ja mä jäin leipomaan, nyt on kakku uunissa ja kohta se on jo kuorrutusta vaille valmis. Jos nyt kommentoisi muutamaa asiaa, mulla ongelmana myös, että kun luen juttuja tulee paljonkin kommentoitavaa, ja sit kun kirjoitan kaikki unohtuu.. Nyt kirjoitin listan mihin haluan kommentoida.


makeanhimo täällä vain yltyy, koko ajan tekis mieli jotain herkkua, alkuraskaudessa himoitsin enemmän noita hedelmiä, nyt valitettavasti laantunut. nyt voisin koko ajan syödä jotain hyvää, mutta pakko hillitä itseään. ja limuakin himoitsen, mutta siitä tulee kyllä vain enemmän jano. Ja painoakin on jo kertynyt 13kg, ja kun lähtiessä oli jo liikaa, mutta kerrankos olen raskaana, nyt nautin tästä.

rintojen kutinasta mulla kutisee kanssa aika usein, ja just tietysti silloin kun on ihmisten ilmoilla, kaupassa tai muualla, yritä siitä sitten olla raapimatta. No rasvaus auttaa, mutta kai ne sit vaan lisää kasvaa, kohta ois sit taas isompien liivien osto. älytöntä miettiä, että 10v sitten oli niin pienet tissit että tuntui liivitkin turhilta ja nyt ne on pompannut jo e-kuppiin...

juha Vuorisesta mulla on ne kaikki juoppohullu kirjat ja ne on todella hulvattomia ja sain mun miehen joka ei juuri muuta lue kuin aku ankkaa, niitä lukemaan ja sekin nauroi niille ääneen, vaikka en silloin ollut raskaana, mutta sillä tosin on yksi lapsi entisestä suhteesta, että osasi jo silloin suhtautua vauva aikaan eri tavalla.

kiinnostuksen kohteista Tällä hetkellä kiinnostaa kaikki raskauteen liittyvä, mitä milläkin viikolla tapahtuu, onko kaikki normaalia, kuinka usein vauva potkii, ja juuri se oma maha, mä voisin myös tuijottaa mahaa vaikka monta tuntia putkeen. ja huomaan kotona istuvani esim sohvalla maha paljaana.
ja tietysti synnytys kiinnostaa, ja myös pelottaa, kontrollia pelkään menettäväni, joten pelkopolilla käynti onkin edessä. Ja vauva aika, miten olla mahdollisimman hyvä äiti, pystynkö imettämään, ja kuinka osaan ottaa muut ihmiset huomioon, esim sen oman miehen. Ja noloa myöntää, mutta mä rakastan puhua raskaudesta, voisin puhua siitä koko ajan, ja odotan huomistakin salaa innolla, kun näen koko perheen ja ppääsen esittelemään isoa mahaa, ja tiedän pettyväni jos sitä ei huomioida, tiedän kuulostaa erittäi itsekeskeiseltä, mutta välit mun perheeseen on hankalat... ja no olen oppinut hakemaan heiltä huomiota, iso perhe kun on ja kilttinä ihmisenä olen hiukan hukkunut perheestä. Juu se on sitten taas erittäin pitkä tarina, joka sattuu vieläkin. En vain koskaan kuvitellut, että oma perhe olisi sellainen, että haluaisin joskus jopa laittaa osaan ihmisistä välit poikki...
Anteeksi vuodatus, kuten myös muilla hormoonit hyrrää ja kohta itken täällä...

ei kiinnostuksen kohteita ei juuri ole, no ehkä juuri tuo kestoilu, erittäin hyvä asia, mutta musta ei ole siihen, ja jotenkin mulla on asiasta jopa huono omatunto. ja toinen asia, kun välillä tuntuu että lapsen saanti on kauheaa kulutus juhlaa, vaunut oltava hienommat kuin naapurilla(en nyt puhu tästä palstasta) ja raha ratkaisee, mulla kun tulot ovat pienet, niin vaunut ostettu alesta, vaatteet suurin osa käytettyjä, Niin välillä tulee, että olenko huono äiti, kun lapseni ei saa yleismaallisen mielipiteen mukaan parasta...

No oma olotila hyvä, vauva potkii mahassa tasaiseen tahtiin, turvotus hieman lievempää kuin paripäivää sitten, tai sitten olen tottunut siihen. Väsyttää aika paljon, voisin taas jo mennä nukkumaan, mutta pojat taitaa tulla tunnin sisään jo uimasta ja sitten ei taida enää uni tulla, ja viel ois kakku tehtävä loppuun.
Ja pitäis katsoa mihin vähän juhlavampiin vaatteisiin saisi tämän mahan laitettua huomista varten.

taas tuli sellainen vuodatus että, anteeksi.

Emmy83 vaaveli 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja mei08:
Juu olipas keskustelu. Onhan täällä ollut munkin mielestä monta ns. huvittavaa keskustelua mutta olen jättänyt ne omaan arvoonsa ja kommentoimatta. Joku saattaa herkemmin pahoittaa mielen jos kovin kärkkäästi kommentoi vaikka eihän se kiellettyä ole. No jokatapauksessa mun maailma ei nettisanomisiin kaadu.

Kirjoittelen joku päivä muita kuulumisia, nyt ei jaksa, huonosti nukuttu yö takana, pojalla yhä kova yskä.
mä haluaisin kuitenkin vielä tietää, että mistä sä edes loukkaannuit ja mitä mä niin kovasti siinä aikasemmassa viestissä kärkkäästi kommentoin (omasta mielestäni kirjoitin kuitenkin ihan asiallisesti/asiaa, eli en mä tiedä mitä tänne sitten uskaltaa kirjottaa, jos ei tosiasioita voi kirjottaa, ilman että siitä joku suuttuu)? Vai siitä että mä sanoin, että mua huvittaa toi keskusteluko? Sä ehkä ton yhden sanan ymmärsit väärin, eli yritän tässä sitä vielä selventää, itse olen siis sairastanut ko.tautia 30-vuotta. Välillä itkettää ja välillä naurattaa koko tauti ja välillä vaan ei jaksa...Eli miksi mua ei kiinnostais kaikki mikä siihen liittyy kenelläkin, oli sitten kyse raskausajan tai 1.tyypin tai 2.tyypin diabeteksesta? Mielestäni ns. hanskaan tän taudin aika hyvin tolla kokemuksella mitä mulle on siitä kertynyt, tiedän tarkkaan mitä tämä tauti on, joten mitään syytä mulla ei ole siitä kenellekään ilkkua tms.
Se vaan, että mä olen "kärsinyt" kaikki noi mitä toi sairaus tuo tullessaan ja se on mulle ns. normaalia elämää/päivittäistä taistelua sokereitten ja insuliinien kanssa ja sitä, että välillä ottaa niiiiin rankasti pattiin, että mikään päivä ei ole näitten asioitten kanssa samanlainen, eli se mikä toimii tänään, ei toimikaan enää huomenna.
Toi daizzin selitys tuolta nelossivulta ois voinu olla suoraan mun kirjottama, lähinnä sitä tossa kommentoin, eli en senkään takia ymmärrä että mitä syytä sulla on siitä suuttua... tosin mulla tommonen daizzin kuvaama tilanne menee välillä niin, että mä en pysty edes puhumaan, kerran jouduin lähteen töistäkin sen takia, että puheesta ei saanu mitään selvää, jalat ja kädet puutuivat aivan täysin ja olo oli kun ois pahemmassakin kännissä ollu, nukkuessa helpottaa jonka jälkeen iskee aivan järkyttävä migreeni :(

:ashamed:
välillä on menty ambulanssilla sairaalaan shokkitilanteen takia (edellisissä raskauksissa monestikin, nyt ei onneks kertaakaan...
itse tosiaan oon noita insuliinejakin säädelly, koska mä osaan sen tehdä, sisätautipoli ei juurikaan ole puuttunut niihin ja se säätely mitä tässä on tehty on semmosta, että alkuun meni n. 30 ky perusinsuliinia päivässä, nyt menee jo semmoset 60ky/pvä + ruokainskat, eli n. 90 ky/pvä eikä nousuntarpeelle näy loppua. eli aikamoista säätöä on ollu noitten insuliinien kanssa ja toi pumppu auttaa siihen, että sitä menee noinkin vähän, jos pistäisin kynillä niin sitä menis vielä enemmän. Toivottavasti tästä kirjoituksesta ei nyt tarvi suuttua, millään pahalla mielellä en tätäkään kirjoita, vaan ihan asiallisella kannalla tahtoisin tästä keskustella, niin hyvine kuin pahoine puolineen ja mielenkiinnolla luen täältä jos jollain on jotain asiaa sokeritaudista, tyypistä riippumatta, tämä tauti kun on mulle ollu vuosikausia arkipäivää, ikävä kyllä, mieluusti pois antaisin jos vain voisin :( ;)
 
foxilady Kurjaa et oot joutunu ton asian kans taistelemaan kauan.
Mä en tiiä insuliinista mitään. Tiedän vaan millasta on olla toiseen otteeseen kun on RD (ruokavaliolla säännösteltävä). Mulle se on vaikuttanut sii, et on ruokailu muuttunut koko loppuelämäksi........ Siis normaalit ne arvot vissiin on (sitä ei olla ees tutkittu) kun en oo raskaana. Mut se et aina tulee olemaan pelko perseessä et se tulee jäädäkseen ei oo mukavaa. Siinä kun on just toi riski.
Voin itsestäni sen verran puhua et jos puhun potaskaa asian tiimoilta se on varmasti tiedon puutetta. Täällä (ulkomailla) kun on se asenne just sellainen outo: oot sairas, mut et oo kuitenkaan. Pirukaan ei siis ota selvää ja itse joutuu kaiken infon ettii ja kunnon ruokailu mallit itselleen hakemaan. Eli ei oteta tosissaan kuin vaan et niihin rasituksiin juoksuteltais. Mulla oli tosta jutusta muute enemmän tekstii tuolla RDn puolella.
Voin muuten myös sanoo et olin lukemassa tota sun kirjoitusta väärin ekaks, vissiin se "huvittava" sana mulla pisti silmään. Mut kun luin sen toisen kerran tajusin ettet pahaa tarkoittanut.
Kai tää on just tätä et hormoonisena ja RDstä stressaantuneena tuon asian tiimoilta voi ottaa helposti nokkiin. Mulle on ainakin tää vaikee paikka.
Siksi just kaikki apu ja tuki ovatkin tarpeen oli minkälainen RD tahansa. Itse toivon omalla kohdalla et palautuisin sit kun raskaus on ohi, mut todellakin, pelottaa ja kauhistuttaa samalla. :$ Tuo on kurjaa et sä joudut sen kaa taistelee ikuisesti. Sen verran kuin itse oon saanu makuu asiasta sitä ei kyl kenellekään toivois.
 
Iltaa kaikille!

Meillä on lattia täynnä mustia hienoja viivoja, muksut leikkii siskon kepeillä :LOL: Sisko polki pe aamuna töihin kun yks nainen fillaroi törkeesti eteen, saaden aikaseks melkoisen ketjureaktion, eli sisko ja muutama muu lensi nurin! Polvi systerillä siinä meni ja kepit on kaverina liikkumisessa.

Tortut on uunissa, viimeinen pellillinen, onneks! En jaksa vahtia niitä enää...

Paljon oli taas asiaa tullu kun viimeksi taisin keskiviikko iltana käydä juttuja lukemassa! Olihan kurominen kiinni, varsinkaan kun en ole koko pvää joutanu koneella oleen! Aamusta asti siis olen koittanu saada teidät kiinni :LOL:

Kävin siellä Oulussa hakemassa sen kehdon, ja olihan se NIIN ihana :heart: Nyt kun vielä malttais odottaa että saa sinne tuhisijan!
Kävin samalla H&M:lla ja sinne on päästävä uudelleen!! Niin paljon löytyi kaikkee ihanaa typylle, vaikka paljon mulla onkin noit vaatteita... Yks potkupuku on sieltä ihan pakko saada, haluan sen neidille kotiintulovaatteeksi (oon muillekin ostanu ne uutena) ja sit siellä oli sellainen pieni vaaleanpunainen peitto joka on myös "pakko" saada :LOL:

Juu, ja sitten päivien aiheisiin...

Turvotusta täällä ei ole ollu! Ellei takapuolen leviämistä voi sanoa turvotukseksi :whistle: :LOL:

Puutumisesta sen verran et mulla ainakin öisin puutuu kädet helposti, ja hyvä konsti sen ehkäisyyn on nukkua ilman paitaa! Tuntuu et kaikki hihat ja muut sillai kiristää ja estää verenkierron, vaikka olis löysäkin paita!

Nukkuminen muuten on ihan ok, saan nukuttuu kuuskin tuntia putkeen ennen kun herään vessaan, ja silloinkin herään siihen kun mies nousee tarpeilleen! Lonkat mullakin alkaa joka yö kipuilee, siihen auttaa joko normaali patja (jousipatja pahentaa kipua) tai sit tyyny jalkojen välissä.

Mä olen edelleen saikulla, ja se kai jatkuu koko odotuksen. Ensin meni siis selkä, sit tuli supparit ja nyt liitoskivut! Tosi tympeä kun öisin tuntuu ettei kylkeä voi kääntää kun sattuu ihan pirun paljon, ja päivälläkin jos istut hetken ja nousee sit niin aluks varsinkin käy! Koiran kans lenkkeilyn jälkeen koko loppu ilta on tuskaa noiden liitoskipujen kans!
Tosi turhauttavaa, kun ei mulla aiemmissa raskauksissa ole mtn ongelmaa ollu, ja nyt ei meinaa ulkoilemaan päästä!!

tulia: Minusta kans se Iita passais teidän joukon jatkoksi!

Isänpäivää meillä vietetään niin et aamulla viedään herkku aamiainen iskälle sänkyyn, kera lahjojen ja korttien. Sit noustaan kahville ja pullalle tms. Päivän päälle mennään miehen isän luokse jossa sit syödään hyvää ruokaa ja kakkua päälle!
Lahjojen kans on ollu paljon miettimistä, mä kun haluan et ne tulee lapsilta, tai et lapset on jotenkin mukana niiden tekemisessä. Tänä vuonna iskä saa hihattoman t-paidan jossa lukee "hankadi" koska iskä on tuon kaks vuotiaan sankari! Poika halus ostaa isille auton :LOL:
Kortit on tehty kerhossa.

Seksistä oli kans puhetta. Mulla on kyl halut tallella, mutta jaksaminen on kortilla.

Mä luin jostain et noi naturebabyvaipat ei hajoais kokonaan, vaan pakkaus hajoaa ja ite vaippa hajoaa vain 60 prosenttisesti... Oonko ihan väärässä vai miten ne menee??

Mä oon kans ihaillu noit Herqulessin vaunuja, mut en sit silloin ostanu niitä jostain syystä kun kakkoselle vaunuja kattelin. Ne tosiaan on hyvän näköiset!
Matkarattaat on mun mielestä kans just matkarattaat, eli kotikäytössä meillä on ihan yhdistelmät, mut jos kaupunkiin mennään autolla ja käydään esim. ostoksilla niin sit matkarattaat on hyvä olla. Kävelyreissuille ne mun mielestä on melko tönköt...

Vauvan liikkeistä mulla ei oo tarvinnu stressata, neiti nimittäin liikkuu kyllä niin paljon et nautin ennemmin niistä hetkistä kun jyske on rauhottunu! Niitä hetkiä ei niin paljon ole...

Kaveri sai 28.10 pienen tytön. Kävin sitä sit kattoo tos alkuviikosta, ja olihan se niin syötävän suloinen :heart: Ja niin pieni!! Ihana! Tulis jo tammikuu :LOL:

Mrs O & Nti Eelis 28+0
 
Nyt on kuopuksen 1v. synttärit juhlittu ja olo on sen mukainen.. Kyllä huomaa ettei tänään ole ehtinyt huilailemaan, selkä on turkasen kipeä ja nilkat turvoksissa. Nopeasti on vuosi mennyt, joten tämän raskauden viimeiset kaksi kuukautta on ohi ennen kuin huomaankaan. Kyllä sitä haikeudella ajatteli tulevaa viimeistä synnytystä, synnytys kun on kaikesta kivusta huolimatta niin ainutlaatuinen juttu..
Täällä oli puhetta siitä mikä kiinnostaa ja mikä ei näistä synnytykseen ja odotukseen liittyvistä asioista.. En osaa eritellä mikä erityisesti kiinnostaa ja mikä ei. Kaikki kirjoitukset luen ja ne kysymykset joihin osaan (omasta mielestäni) vastata niin vastaan :D
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 31+2
 
Lauantaiehtoota kaikille! Ollaan nettipimennossa, mutta miehen langaton yhteys sentään pelastaa tilanteen :)

Tosi harmillista, jos joku pahoittaa mielensä tällä palstalla :( Juuri sanoin miehelleni, että täällä tuntuu hyvältä kirjoitella ja väki tuntuu empaattiselta. Olen saanut joskus törkeitäkin vastauksia helistimen tammikuisissa, jonka olen täysin jättänyt. Toivottavasti ei kukaan vain lopeta täällä kirjoittelua, kun jokainen tuo oman mielenkiintoisen näkökulmansa asioihin. En nyt tiedä saanko tätä kirjoitettua niin kuin haluan, kun on taas tällainen homespäinen olo...

Minua kiinnostaa kaikki odotukseen ja vauvanhoitoon liittyvät asiat. Vaikka itsellä ei ole omakohtaista kokemusta, niin luen mielenkiinnolla ajatuksenne. Ihminen ei koskaan voi oppia liikaa :D

Joku kysyi tukivyöstä. Minulla on sellainen mahan alle laitettava TK:n tukivyö käytössäm jos selkä on tooosi kipeä. Lenkeillä käytän Anitan tukivyötä, joka sitten tukee massua paremmin. Pahimmat selkäkivut loppuivat joskus rv 20 paikkeilla, mutta tulevat takaisin, kun maha painaa.

Ahdistaako jotakuta hengitys yöllä? Onkohan se sitä, että toukka painaa palleaan, kun yöllä ahdistaa ja tuntuu, että en meinaa saada hengitettyä? Yöunet ovat tosi levottomia nykyään. Ehkä pitäisi jotenkin korottaa sängynpäätyä...

Mama74:n kuopukselle onnittelut :)

Todellakin, naturebabyn vaipat hajoavat vain 60%:sti. On se 40% kuitenkin aika ratkaiseva siinä mielessä, että yksikään kertsi ei ole vielä maatunut. Ja toivottavasti näitä kestovaippa- ja kertakäyttövaippakeskusteluista ei tule kenellekään ikävä olo. Ei sillä kenenkään äitiyden hyvyyttä mitata, se on vain oma valinta. Ja meillä on melkein kaikki vauvantavarat käytettynä hankittu. Ihan jo säästönkin takia :) En usko, että se huonontaa omaa äitiyttäni kuitenkaan.

Jokohan lopettaisin tämän tarinoinnin tältä päivältä. Oikein hyvää isänpäivää :D
 
Heissan, juu täällä on oikein mukavaa porukkaa :heart: :heart:
Mä lueskelin alkuun kans helistimen ja vauvan sivuja mutta en ole kirjoitellut muualle kuin tänne.
Hmm. toi naturebabyn tieto olikin uutta mulle, luulin että ne maatuu ihan kokonaan. Hyvä tietää, suotta sitten omaan kompostiin niitä tunkee jos ne lilluu siellä vuosikausia :eek:

Mulla ei hengitys ahdista öisin, toukka on niin alhaalla muutenkin ettei kai nousekaan hirmu ylös. Mutta muuten henigtyksestä ei meinaa tulla mitään kun nenä on jotenkin tukkonen öisin, kuivuu ne limakalvot vissiin.

Meillä on kans melkein kaikki ostettu käytettynä, jotain pientä on "uutta tulokkaalle" ja sitten jonkun verran vaatteita, mutta esim. pinnis ja vaunut toki käytettyinä, kun esim. vaunut sain siskolta - ja ne on kuin uudet. Ne matkarattaat on ehkä ainoat mitkä aion ostaa uusina sitten, ja patja vauvan pinnikseen. Juu, matkarattaat ei ole mitään lenkkirattaita mutta pienetkin matkat täällä vanhoilla päällystetyillä teillä on tuskaa - siskon matkarattaat ei ole hyvät ja jo tuohon lähi leikkikentälle meno on tuskaa kun ne vempuaa mihin sattuu, kaupoissa ym varmasti toimii, mutta pitää miettiä että myös lyhkäsiin matkoihin saan sitten käytettyä niitä. Ainakin siihen saakka kunnes voin noi briot ottaa rattaina käyttöön, nehän on sitten ihan ehdottomat. Just se turvakaukalo + matkaratas+ ostoksilla käynti kiinnostaa näin alkuun. Mutta eiköhän jotkut kivat löydy sitten joihin saan laitettua kaukalon.

Meillä oli tänään toukan kanssa jotenkin rauhallinen päivä, mutta äsken alkoi melskaaminen mahassa joten kaikki hyvin. Olin jo vähän huolissani, mutta nyt siellä sambataan taas, joten nou hätä. :heart:

Taidan kipasta vielä iltapalalle ennenkuin menen pötkölleen - nyt just ei nimittäin uni varmasti tule kun on sen verran touhua tuolla masussa :LOL:
 
heip

saunasta just tulin, ihanaa välillä käydä saunomassa.

mmamaa millaset vaunut sulla on?tai kuinka liikutte ku uusi tulokas on tullu? oon ite vaan miettiny että ostanko esikoiselle seisomalaudan vai mitä täs tekis. mulla on nyt kaksosten vaunut, peräkkäin istuttavat kaksosten rattaat, yksösten vaunut ja rattaat.

raskaudessa kiinnostaa oikeestaan kaikki, mut on vaan kaikki niin tuorees muistissa ku ollu täs raskaana vähä väliä :D en keksi kyl nyt yhtään mikä asia ei kiinnostais.

isänpäivää vietetään vaan kotona ku esikoinen on kuumeessa niin ei viitti lähtee mihinkää. tarkotus oli mennä anoppilaan ja mun paapan luo käymään, mutta ne nyt jää. kuumetta oli kovimmillaan 40.1 ennen ku meni nukkumaan, ei meinaa kuumelääkkeet pahemmin laskea tota kuumetta. kävin kyllä mittaamassa hetki sitte ku oli nukkunu muutaman tunnin niin oli laskenu 39.7. inhottavaa vaan ku pieni ressukka on kipee. toiv huomenna on parempi päivä jo ja toiv ens yl parempi, viime yönä ei pahemmin tullu nukuttua, esikkoki nukku niin huonosti.

mama74 pikkuselle onnittelut

 
Lara83
Iltaa kaikille.

Mä oon harkinnut juuri noita Naturebabyn vaippoja, koska kestot ei kiinnosta yhtään. Jos päästään keväällä muuttamaan uuteen kotiin jossa vaatteiden pesu -ja kuivausolosuhteet ovat paremmat, niin siiten voisin kokeillakin. Mutta näissä tiloissa en vaan jaksa :ashamed:

Matkarattaista oli puhetta, meillä on muistaakseni Gracon Mosaic (se kaikista halvin malli, vuosi sitten n.90e). Se on sopinut tarkoitukseensa eli matkakäyttöön hyvin, mutta en kyllä suosittele sitä kovin pitkille kävelylenkeille... Meillä kriteerinä oli vaan se, että Logico S -kaukalo menee niihin ja että ovat edulliset (satsattiin sitten Brion e-r-i-t-t-ä-i-n arvokkaisiin yhdistelmiin). Matkarattaat ovat olleet meillä lähes jokapäiväisessä käytössä, suurimmaksi osaksi käytetty kaupoissa mutta jonkun verran neuvola yms käyntejä hoidettu niillä myös (tosin ei muistaakseni kovin huonoilla loska/lumikeleillä). Edullisesta hinnasta huolimatta ollut meille hyvä vaihtoehto, erittäin hyvä kuntoiset ovat edelleen. Jää varmaan tälle tulokkaalle parvekevaunuiksi (ei hissiä..) kun selkänojan saa kokonaan makuuasentoon.

Kyselenpä sellaista kun tuplien hankinta on edessä, että onko kenelläkään kokemusta Phil&Teds rattaista? Toimiiko ne todella? Näyttää kuvissa ainakin todellisilta tilaihmeiltä :)

Juha Vuorisen kirjat löytyy myös meidän kirjahyllystä. Todellista aivot narikkaan -lukemista, ei ehkä sovi kaikkien huumorintajulle mutta minä ja mies on kyllä tykätty. Meillä mies ei muita kirjoja pahemmin lue ja mä luen koulussa niin paljon laki yms tekstejä, että tollaset kirjat saa hyvälle tuulelle :)

Seksistä oli puhetta. Haluja voisi pikkuhiljaa ollakin, mutta toi jatkuva hiivatulehdus hieman rajoittaa :x :$ että toivottavasti pääsen siitä vaivasta eroon kun vauva syntyy.

Enää ei tartte ostella pieniä vaatteita muuta kuin muutama yöpuku (56cm) ja joku kiva asu kotiintuloa varten :)

Isänpäiväkakkua pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa tekemään :whistle:

:wave:
 
cruella mulla on emmaljungan yhdistelmät (2006v) ja sit löytyy tuplarattaat(huonot)...ja yhdet matkarattaat,mut me tullaan varmaan liikkumaan pidemmät matkat aina autolla. siinäki vaan oon pähkäillyt minkä istuimen esikolle ostan et saan 3 istuinta mahtumaan takapenkille :eek:
tota kävellen liikkumista oon miettinyt sen verran et ne matkat mitä kävellen tehdään niin esikkoa vien pulkassa/rattikelkassa mahdollisesti (lunta tammikuus toivon mukaan)ja sit mennään tuplilla tai jos kuopuski pysys pulkas tai kelkas niin miksen vetäis molempia perässä ja vauva matkustaa kunnon vaunuissa :D mua ei nuo tuplarattaat kiinnosta yhtään kun ne on aika surkeat. en raaski uusiakaan ostaa...en tiedä sitten. onneks on tuo auto kumminki niin ei tarvi välttämättä kärrytellä paljon kolmen lapsen kans :)

MaMa74 kuopukselle onnittelut :flower:

Hengitys ei ahdista ainakaan vielä öisin,mut luulis sen voivan johtua siitä et vauva painaa niin... mulla tulee ahdistava olo,jos nukun selällään. painaa tosi ilkeästi selkään ja siitä tulee se ahdistava tunne muuallekki ku selkään :(
Kädet muuten on puutunu nyt mullaki muutamana yönä :eek: on herännyt ikävään tunteeseen ja pakko korjata käsien asento. eipä täs paljon voi enään joustaa...on niin ykstoikkonen nukkuma-asento kyllä tuo kylkiasento. mut taas se on mentävä lonkkia rääkkäämään sänkyyn,väsyttää siihen malliin |O

Hyvää yötä kaikille pallomahoille :wave:

mmamaa 29+5
 
Peesaan tossa vaan nyt Runttipullaa noista käytetyistä tavaroista. Meil hommattiin/saatiin esikoiselle ilmaiseksi paljon tavaraa ja sit ostettiin käytettynä. Mun logiikka on ollut asian suhteen et jos tavarat ovat ehjiä, puhtaita ja eivät aivan karmeen näköisiä, niin ne ovat ok. Rattaat täytyy olla kunnolliset ja kaukalo. Muuten monet kamoista menee pian pieniksi jne, joten käyttö ikä on pieni. Vaatteistakin paljon saatiin vanhana, yhdistelin sit uusien kanssa ja neiti oli aika kivasti puettu. Mun mielestä rahaa ei kannata laittaa hulluna noihin juttuin, koska todellakin muita menoja on. Tietty jos jollakin on kauheesti hilloo, niin siitä palamaan vaan kuka estelee... Mä en oo koskaan vertaillu mitä muilla on ja mitä meillä. Ei se tavaran määrä oo osoitus juuri mistään. Ehkä mä oon vaan varovainen, en tiiä, mut noi on mun mietteet...
Kestoista & pahasta mielestä Ei se tosiaankaan tee parempaa mammaa tai huonompaa. Itse oon täällä ollut niin iloinen et saan vertaistukea. Täällä maassa kun se on harvinaista. Hulluks aattelin itteeni ekaks, joten oli kiva ylläri kun löyty muitakin.
Esikoisen kans menin kertakäyttösillä kun ei ollu aikaa muuhun tai tietookaan. Miettisin pari kertaa jos meil olisi muita vaipoissa, mut kun ei oo, niin yritän ainakin... :ashamed:
Noihin Naturebaby vaippoihin en ole tutkiutunut. Tietty jos on oma komposti, niin ei se sitten varmasti sinne sovi. Meil on komposti ja huomaa heti et toiset jutut maatuu nopeeta ja toiset ovat riesana siellä. Tietty noissa vaipoissa on se etu et tietää kun ne menee kaatopaikalle, et ainakin suurinosa siitä jätteestä maatuu. Eli ovat tietty parempia kuin normaali vaipat. Mites onko ne kalliimpia?
(.) Olo on tasasen tappavaa. Kaikki ok paitsi ne sokrut ja noi liitoskivut. Noihin liitoskipuihinkin varmasti jo kohta tottuu. Tuskin niitä kuitenkaan tuun kaipaamaan kun tää on ohi. :LOL:
 
Huomenia!

Ne naturebabyn vaipat oli ainakin paikallisessa s-marketissa liberoihin verrattuna sentin kalliimpia kipale, eli ei ratkaisevan kalliita siis. Hiukan kalliimpia, mutta ainakin minä niitä ostan jos vain mahdollista - ja sopivat toukalle sitten hyvin.

Pakko kertoa heti näin aamukahvin yhteydessä että tänä aamuna toukka työnsi peppuaan masun läpi (oli se varmasti peppu, pää tuntuis nyt olevan alhaalla kun siellä tuntuu pienempiä liikkeitä - käsistä siis) - ja sain siliteltyä kämmenen kokoista pepanderia pitkät tovit, ihan muhkura oli masussa :heart: :heart: Hassua, harmi kun mies ei ole kotona niin ei saanu kokea samaa juttua..

Hyvää Isänpäivää kaikille, tänään on lupa herkutella myös mammoilla, eikös? :p ;)
 
foxilady eiköhän jätetä tää keskustelu. Mulla ainakin meni maku (ainakin vähäksi aikaa) kun tällanen häly nousi joten poistun takavasempaan. Ei ole mielenkiintoa tällasia täällä kinastella. No eihän se kivalta tunnu kun kommentoidaan että oma kirkoittamat rd asiat on huvittavia ym. mutta en kyllä ole sanonut että olisin suuttunut!!!

Mutta mukavaa odotusta teille!
 
mei08 no jos olet tosissani, niin hyvää odotusta myös sinulle. Harmi.

Mites on muilla isänpäivä alkanut?

mä annoin tuolle miehelle, vaavelin puolesta tyynyliinan, jossa luki världens bästa pappa. vauva sai masuun pusun ja mä sain pitkän halauksen, ei osannut odottaa mitään. Mulle tuli jo eilen huono mieli, kun ei tietyn syyn takia saanut omalta pojaltaan mitään....
nyt se tekee ulkona vähän hommia ja sitten, lähdetään mun vanhemmille.. Toivottavasti saan tunteet pidettyä kurissa, etten itke koko päivää.

Tänään paukahti sit rv 32.. Jee jee.. Yö meni surkeasti naapuriss bileet, ja heräsin 03.42 ja pyörin sit ja kuuntelin huutoa yms, kai välillä torkahdin, mutta uni jäi kyllä vähäiseksi. Ja päiväunet jää pois, kun mun vanhemmille lähdetään jo tunnin kuluttua...

Eipä ihmeempää nyt, illalla ehkä enempi, ajattelin pyytää pikkusiskoa kummiksi tänään, jos tulee sopiva hetki...

emmy83 ja vaaveli 32
 
Heips!
Noh, kai täällä saa oman mielipiteensä jokainen sanoa? Ei kannata niin vakavasti ja itteensä niitä ottaa, eikös me jokainen olla erilaisia persoonia omine mielipiteineen? Tylsäähän se olisi jos kaikilla olisi sama näkemys asiasta? Ja eihän kaikkia tietenkään voi kaikki asiat kiinnostaa ja toisille tärkeät asiat tuntuvat taas toisesta ihmisestä ihan tyhjänpäiväsiltä.

Olen taas kerran p....le kipeenä, kurkkuun koskee ja nenä tukossa. Oikea lonkka on on niin kipee, ettei kärsi lenkilläkään enää käydä :headwall: Siinäpä teille vähän valitusta, muuten menee ihan ok. Mandariinit on IHANIA, ostan jokapäivä tuolta k-kaupasta sen 1½ kilon pussin ja lasten kanssa se sitten päivässä syödään. Ja muuten nuo persimon hedelmät on ihania.
Eilen kokosin meidän vaunujen kopan ja kasasin vaunut, ihanat ne on :heart: Ajattelin tilata tuolta englannin amazon nettikaupasta sen keinuvan sitterin ja muutakin tarpeellista vauva-aika tavaraa, näkyy saavan huomattavasti halvemmalla kuin suomesta.
matkarattaista mulla on tuolla gracon rattaat, muuten ohan ok rattaat mutta etupyörien lukitus ei pelaa kunnolla. Uudet rattaat sitten ensi kesänä ostan tai sitten en, ajattelin sen Manducan kantorepun hommata, ja jos se on ok, niin sitten en matkarattaita varman edes vielä hommaa.

Nyt lähen sängyn pohjalle potemaan taas kerran :wave:

 
Heippa
Ja terveisiä 4D-ultrasta. Vähän myöhäsillä viikoilla mentiin, mut kun saatiin anopilta joululahjaksi :) Mutta saatiin nassu näkyviin ja kaikki oli muutenkin tosi hyvin. Vauveli on raivotarjonnassa, eikä enää poikittain ja painoa 1890g, keskellä käyrää meni paino. Ja ihania kuvia muistona plus DVD jota ollaan kateltu joka ilta :)

Onko muuten muilla tullu verta nenästä? Mul on tullu nyt joka päivä viikon ajan aina kun niistää ja muutenkin aamulla ja yöllä on nenä aina tukossa, inhottavaa mutta kai ihan normaalia.

Tässäpä tätä omaa napaa tällä kertaa, voisin niin mielelläni jo jäädä kotiin mut vielä olis kaks viikkoa töitä...

BabyP ja vaavi 32 tasan
 
Hyvää Iskäpäivän aamua myös kaikille toistaiseksi "möhömahojen" isille ja tietysti arvon Tammikuun mammoille :hug: !

RD keskustelun johdosta toivottavasti kukaan ei sentään kirjoittelemista jätä, joka mamman kirjoitukset on kullanarvoisia ja mielenkiintoisia!! Kaikilla meillä on omat "vaivamme" kannettavana tässä elämässä joista ei toinen ole toista arvokkaampi. Jokaisen oma taakkaa on jokaiselle se suurin ja mitä pidemmälle ilman näitä päästään sen parempi :) Ja siihen on onneksi apuna tämänkaltaiset hienot yhteisöt joista saa apua niihin omiin huoliin ja murheisiin sekä sympatiaa :hug: .

Sasha80 ja hengenahdistus täällä ilmoittautuu kohtalotoveri. Välillä todella henkeä salpaa ja ahdistaa. Tämä vaiva ilmaantui mulla tossa rv 30+. Etenkin pehmeässä sängyssä nukkumaan mennessä on vaikeaa löytää asentoa. Vaavelin asennosta riippuu miten pahana vaiva on...tosi kettumaista :/

Mama74 Onnea kuopukselle :flower:

Odotusajan mielenkiinnot / ei mielenkiinnot aikalailla kaikki kiinnostaa, mutta kärkevimmät kokemukset synnytyksestä ja vauvan hoidosta ei kiinnosta pätkääkään. Vaikka ensisynnyttäjä olenkin ja en mitenkään väheksy kokemuksen syvää rinta-ääntä niin jokaisella äidillä oma persoona ja vauvalla oma. Pidän mielen avoimena ja valmistaudun niin hyvin, kuin suinkin, mutta en suostu peloteltavaksi enkä hylkäämään omia "ajatuksiani". (en tarkoita nyt nettiyhteisöjä vaan tosielämän kokemuksia)

Etenkin kiinnostaa varmaan tällähetkellä tarvike-vaate hankinnat ja synnytys :p

Tarvikehankinnoista rahaa on mennyt ööö... Vaunut (0?, miehen perheeltä), Vaatteet (jätesäkillinen yhteensä, kaikki käytettynä n. 70? ja tässä toooosi paljon kaikkia kokoja), Pinnis (0? miehen työpaikalta), Pinniksen vuodevaatteet (n. 40? IKEA reuna pehmusteet, täkki, lakanat, patjansuojus, muovifrotee, patja etc.), Vaipanvaihto ja pikkutarvikkeet (tutit, tuttipullot, voiteet,saippuat, vaipat, pyyhkeet, pesulaput, kylpylelut yms. n. 50?, Lelukaari (0? äidiltä lahja), Sitteri (0? äidiltä lahja), Mobile 80? Törsään TOMY-nallepuh mobileen, 20? hug-a-bug kantoliina. Varmaan puolet jää käyttämättä, mutta mä en oo mahtanut itselleni mitään :LOL: . No yllättävän vähän kuitenkin mennyt mitä odotin. Nyt hankkimatta enää amme, äidin tissi- ja imetysvälineistö ..ööm ei nyt just tuu mieleen muuta. Katellaan sitten noita niistimiä yms. tarpeen mukaan.

emmy83
täällä kohtalotoveri tuon suvun kanssa ...Jouduin minkäkin ihan hiljattain pistämään välit poikki muutamaan lähisukulaiseen vuosia kestäneen piinaamiseen päätteeksi. En vaan jaksanut enää yrittää esittää, yrittää, teeskennellä ja totesin, että mun oma "lähiperhe" on tärkein. On se kuitenkin sääli ja rankkaa, että suku saattaa olla se "pahin". Tsemppiä, toivottavasti saat kaikki asiat kuntoon :heart:

Olivia ja ilmeisesti tuleva potkunyrkkeilijä pikkuneiti 32+2 (KÄÄÄÄÄK!!) |O
 
Täälä pojat päikkäreillä ja iskä lähti omille menoilleen :D johan tässä isänpäivää on aamupäivä vietetty :) pojat antoi itse tekemänsä kortit ja suklaarasian isälle :heart:
ruuaksi tein karjalanpaistia ja perunamuusia ja hyvää oli :p meillä ei tän kummempia suunnitelmia tälle päivää oo....ollaan vain.

BabyP oi miten ihana oli varmasti käydä 4D ultrassa :heart:
Mulla kans verta nenästä tulee usein niistäessä. oon joskus kuullut että nenän verisuonet?on raskausaikana ohuet ja helposti tulee veri nenästä :whistle: pidän tätä ihan normaalina...ei sillai mitenkään vuoda,mut varsinki aamusin kun niistän niin tulee veristä räkää(yöks,kauniisti sanottu :x ) ehkä tällä hetkellä voi johtua et tulee enempi kun mulla on pientä nuhaaki....on tullut joka aamu ja päivisinki verta nenästä paperiin.

Tarvikehankintoihin mulla ei oo mennyt vielä mitään :) ja ei niihin koin paljon mene kun kolmatta odotellaan...esikon aikana sit meniki isot summat kun kaikki piti ostaa uutena vaunuja myöten. Mut jotain pientä nyt kuitenkin tulee hankittua tälle uudelle tulokkaalle....enimmäkseen vaatehankintoja ja sit vaipat yms. hoitotarvikkeet/tuotteet.mitään isoa ei tarvi ostaa.
esikolle täytyy kyllä hankkia isompi turvaistuin ja kuopukselle isompi peitto sänkyyn et vauva saa ton pienemmän :) sit harsoja aion ostaa yhen paketin kun ne on niin kivoja pyllynpesun yhteydessä,käytän kuivaamiseen niitä.pehmeä kuivata pieni pylly =) vielä noitten isompienki pyllynpesun jälkeen kuivaan harsolla :D et niitä meillä menee. sitte oon imettäessä aina kkäyttänyt harsoa "vuotosuojana" siinä yhteydessä. eipä täs mitään isompia hankintoja tuu mieleen.. riittää varmaan hyvin se 140euroa minkä sai kelalta äitiysavustuksena ;)

Juu mut nyt muihin hommiin kun vielä pojat nukkuu,ehdin hetken nauttia tästä hiljaisuudesta :wave:

mmamaa 29+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
Mulla on nyt ongelmana kamala alavatsan, alaselän ja nivusten särky. Ihan kuin olis menkat. Siis särkee ihan kamalasti. Ei hajuakaan mitä se on. :( Toivottavasti ei mitään vaarallista. Mä olen ottanut panadolia kun sattuu niin paljon, ei muuten pystyis yhtään nukkumaan. Ei se tosin särkyä kokonaan pois vie mutta vähän lieventää.
Kuullostaa Töyhtö tutulta. Mulla on juuri samaa. Aiemmissa raskauksissa ei ole tällaista ollu. Hieman ihmeissään olen.

Aika pitkälle luen vain "osittain" kestovaippakeskustelut koska en aio alkaa kestoilemaan ainakaan näillä näkymin vaikka ensin niin ajattelin. Neljän lapsen kanssa riittää pyykkiä ilmankin, laiska mikä laiska :ashamed: . Hatunnosto niille jotka alkaa kestoilemaan. Mutta mua ei silti häiritse että siitä keskustellaan, koska monia muita se kiinnostaa. Tukivyötä ei ole enkä hanki. Esikoisesta oli, mutta en kokenut hyödylliseksi. Selkä vaivaa, mut yritän kärsiä vielä jonkin aikaa. Mun selkä kipeytyy nimenomaan pitkään istuessa ja siihen ei lienee mitään helpotuskonstia. :( Kiinnostaa ainakin jollakin tapaa melkein kaikki jutut enkä keksi mitään mikä ei pätkääkään kiinostais.

En ole laskenut paljon vauvan tavaroihin on mennyt rahaa. Lähes kaikki alkaa olemaan hankittu. Vaatteet melkein kaikki uutena, mutta muut käytettynä. Ihan hyvän pinnasängynkin sain viidellä eurolla :eek: . Patja enää ostamatta. Ja vaipat ja liivinsuojat. Muuten alkaa kaikki olemaan.

Matkarattaina meillä on Graco Spreet http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=780&valikoimaid=5. Noissa on isommat pyörät kuin niissä halvimmissa ja renkaat on kumia joten ei "luista" niin paljon kuin ne muoviset. Tuon kuopuksen kanssa ollaan pari kertaa käyty kaupungilla ja hyvät on ollu. Ja liikkeessä testatessa kannattaa muistaa että kun tulee painoa niin ei ole enää niin "heppoisen oloiset" kuin tyhjänä.

Liikkeitä ei ole vielä tarvinut laskea vaikka jo viime käynnillä sain paperisen ohjeen liikkeiden laskemiseen. Vesseli liikkuu pitkin päivää niin tuntuvasti ettei tarvi miettiä erikseen. ADHD varmaan :LOL: .

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida. Lähen käyttään keskimmäistä päivystyksessä. Sillä on ollu torstaista lämpöä ja kurkkukipeä. Äänikin kuullostaa siltä että kurkku on tukossa. Toivottavasti olis vaan virus ettei angiinaa.

Johjo 29+6
 
Hankinnoista: meillä ei varmaan ole myöskään mennyt enempää kuin se 140 äitiysavustus. Tähän mennessä oon hankkinut tuttipullojen mikrosterilaattorin, turvakaukaloon eisbärchen-lämpöpussin, kylvetystuen, pari uutta tuttipulloa, tutteja, kuviollisia harsoja (pysyy esikon ja tosikon harsot erillään) ja kirpparilta vaatetta. Sitten oon itse kutonut villatakin, myssyn ja sukkia. Siinäpä se! Muut kaikki löytyykin jo ennestään. Ainiin paitsi tuplarattaat!!! ostin huutiksesta sellaset Childwheels-merkkiset peräkkäinistuttavat ja käytiin viikolla hakemassa ne. Aika näppäriltä ne vaikuttaa joten on tyytyväinen ja hintakaan ei ollut paha.
Vaatteita meinasin ruveta pesemään joulukuun alussa ja ens viikolla pakkaan sairaalakassin. Kuun lopussa varmaan laitellaan valmiiksi pinnikset, hoitopöydät ja sensellaiset ja sitten puuttuukin enää vauva.. :heart:

Sisi ja Sylvi 30+3
 
Heips, olettepa te päässeet edullisesti hankinnoissa =) Meillä on arviolta tonni mennyt, 650 maksettiin siskolle kaikista yhteensä eli vaunuista, vaatteista, sitteristä, turvakaukalosta, leluista, kantorepusta, itkuhäläreistä, rintapumpusta (jota en ole vielä saanut kun se on jossain lainassa) ym ym kaikenmoisesta kamasta, liivinsuojuksiakin näytti olevan mukana vaikka kuinka paljon. Pinnikset (kaks, toinen menee mökille) maksoi 80 yhteensä, toisessa on reunasuojat,patja ja petari jo mukana eli toiseen ostetaan sitten patja, ja se tulee uutena. Vaatteita uusina olen ostanut varmaan jollain sadalla eurolla suunnilleen, eli onhan tuota rahaa mennyt. Niin ja hoitoalusen ja muutaman tutin ja tuttipullon ostin kans. Mulle ei tullu mieleenkään että porukat (kummankaan) ostaisi mitään vaunuja tms.. kun kuitenkin molemmat ollaan työssäkäyviä ja ihan ok toimeentulevia. Miehen äiti on neulonut villavaatteita, ne on siis lahja ja mun äiti on ostanut pari uutta bodya - mutta kun tosiaan noita vaatteita on jo niin pirusti niin pyysinkin ettei kannata ostaa nyt, jää vain pitämättä. Ostakoot sitten kun on isompi niin vaikka kengät tms... mutta pyöreesti siis tonni on varmasti mennyt noihin. Jos ostaisi uutena niin olishan pelkät vaunut olleet sen 700.... joten sinällään ei kai kauhean paha hinta - ja kun on kaikki kerrassaan hankittu, patja ja amme enää uupuu.

BabyP, mulla tulee verta joka aamu kun niistän nenän joka on ihan tukossa. Marsu mikä marsu, tuhnutan kaiket yöt nenätukkoisena.

Jep, nyt on nälkä kun olen pelkän aamupalan kasilta syönyt tänään ja messuilla (menin sitten kuitenkin sinne... ) pelkän pullan söin kahvin kanssa kun näin pitkästä aikaa siellä lapsuuden kaveria, niin käytiin ihan pullakahveilla :LOL:

Eli syömään - ja kyllä täälä pitää oma mielipide sanoa ja sitten olla välittämättä jos ei joku ole samaa mieltä. Bläh, ei tää niin vakavaa ole :heart:
Niin ja Johjo, laittamasi linkki vaikutti sellaiselle että ne matkarattaat voisi meille lähteäkin. Täytyy katsella hintoja sitten, jos vaikka joskus olis tarjouksessa. Kiitos siis hyvästä vinkistä :)

 
Meidän perheen isänpäivä on peruttu :kieh:

Aamulla herättiin neidin kanssa noin klo 7:45 ja isännän kello soitti klo 8. Äijäpä päätti kuitenkin jatkaa uniaan. Ottaen huomion eilisen illan pitkällisen keskustelun vuorokausirytmistä, miehen olisi ollut pare nousta silloin, kun kello soittaa, eikä jatkaa uniaan puoleen päivään ja nukahtaa sitten taas vasta yöllä myöhään seuraavan kerran. Meillä muut siis noudattavat normaalia rytmiä, mutta mies ei ja tämä on alkanut nyt pänniä, koska herään iltaisin moneen otteeseen hänen iltatoimiensa vuoksi ja se ottaa pottuun.

Ruvettiin sitten likan kanssa laittamaan aamiaispöytää kuntoon lähinnä miestä ajatellen. Tehtiin puuro, keitettiin kahvit, leikattiin juustot ja kurkut ja katettiin pöytä kivasti. Laitettiin pöydälle kimppu ruusuja, isänpäiväkortti ja lahjat. Sitten neiti herätti isän klo 9 sanoin: hyvää isänpäivää, aamupala on valmista. Miehen reagtio oli inahtaa kerran. Neiti vielä sanoi tuon uudestaan ja tällä kertaa mies sanoi jotain tyyliin joo selvä. JA JATKOI UNIAAN!!!!!!!!!!!!!

Ruvettiin likan kanssa syömään, mutta ruokahaluhan siinä multa meni ja itku pääsi. Miten voi olla mies noin ajattelematon kusipää?

Kun neiti oli syönyt, pyysin häntä pukeutumaan. Tällä välillä heitin kahvit ja puuron pois ja perään vielä ne ruusut. Lahjat ja kortin vein likan huoneeseen. Sitten lähdettiin anoppilaan, jossa haukuin miestäni niin paljon, kun sielu siesi. Anoppikin tosin oli sitä mieltä, että mieheni on kusipää aivan kuten hänenkin isänsä aikoinaan eläessään oli.

Noin 1,5 tuntia kotoota poistumisen jälkeen mies soitti aivan kuin puulla päähän lyötynä, että OLENKO HÄNELLE JOSTAIN VIHAINEN, KUN RUUSUT OLI ROSKISSA? Jaa että OLENKO! Mies itse ei muista heränneensä klo 8 herätyskelloon, eikä hän muista myöskään että tyttö olisi hänet herättänyt tai näin siis ainakin väitti. Mulle on nyt kuitenkin tässä kohtaa se ja sama mitä muistaa ja mitä ei, sillä se muisti paranee kummasti, kun MENEE ILLALLA AIEMMIN NUKKUMAAN! Ja minä olin läsnä kun neiti häntä herätti ja ihan hereille mies siitä silloin tuli että turha väittää mitään muuta.

Kotiin tultiin vartti sitten, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Eikä vaihdeta, koska mulla ei ole kerrassaan niin mitään asiaa tuolle äijälle, se on varma. Mä olen nyt niin raivoissani ja ennen kaikkea PETTYNYT, ettei ole tosikaan.

Hankintoihin on mennyt varmaan noin puolitoista tonnia...rattaat olivat kallein ostos eli 600 euroa, turvaistuin maksoi muistaakseni 250 euroa. Paljon on ostettu vaatteita kirppikseltä ja kestovaippoihin on mennyt muutama kymppi. Pinnis ostettiin käytettynä, mutta käytettyä patjaa en uskalla kätkytkuoleman pelossa käyttää, eli se meni koirille patjaksi.

Sef äärettömän kyrpiintyneenä rv 29+4
 
Niin ja siis jos joillekuille suku tms on sponssannut niin hieno juttuhan se on, en sillä sanonut että mulle ei tullut mieleenkään - vaan siis pidin jotenkin itsestäänselvänä että itse ostellaan ja hankitaan. Eikä kyllä kummankaan porukat edes ehdottaneet semmosia, en tiedä mitä olisin vastannut jos olis semmosia ehdotellu. Niin ja sisko osti kaikki vermeet - siis vaunut, turvakaukalon ja sitterin, kantoreput ymym uusina, joten siksi niistä oli luonnollista maksaa jotain. Jos olis vaan lainassa niin sitten olis tietty eri asia. Jep, nyt päiväunille vaikka toukka myllertääkin masussa. Tänään on näköjään taas vilkas päivä :heart: :heart:
 

Yhteistyössä