TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Lara83
Hankinnoista: en oo laskenut paljon mennyt rahaa, meillä kun esikoinen vasta reilun vuoden, niin kaikki suurimmat (siis kalleimmat) löytyy jo. Ainoastaan pieniä vaatteita olen ostanut kun esikoinen on syntynyt elokuun helteillä niin esim. pientä toppapukua ei ollut. Vaatteisiin mennyt varmaan n. 50-60e ja sitten ostin Finlaysonilta äp:n makuupussin 8e. Eli halvalla ollaan päästy, tosin jos ostetaan ne tuplat niin niihin kyllä menee sitten rahaa. Mutta siinä tapauksessa myyn noi Briot pois, niin saa niistä kuitenkin jotain.

Rintapumpuista suosittelen Aventia, meillä on käsikäyttöinen ja aivan loistava kapistus!

Sitteri on kyllä meillä ollut ihan ehdoton, hankittiin se vasta kun tyttö oli reilun kuukauden kun huomasi kuinka sille olisi käyttöä. Ihan pientä siinä ei tosiaankaan kannata istuttaa, vaan pitää makuuasennossa ja vain lyhyitä aikoja kerralla. Meillä se oli aluksi käytössä niin että äiti sai nauttia aamupalan rauhassa ja että pystyin käydä aamulla suihkussa. Myöhemmin siinä harjoiteltiin syömistä, koska syöttötuoliin siirryttiin joskus yli puoli vuotiaana ja kiinteät aloitettiin 5kk iässä.
Meillä on baby björnin sitteri, jossa tyttöviihtyi kyllä pitkään kun otettiin se turvajuttu pois niin osasi itse kiivetä siihen istumaan (ehkä jonnekin 10-11kk tienoille). Kerralla ollaan "istuttettu" siinä max 20 min, vaikka pidempäänkin olisi viihtynyt.


:wave: nyt kahvin keittooon

Lara83 ja Eemeli 30+5 :heart:
 
Kaikkiin juttuihin sitä haluaisi vastata, mutta eihän niitä muista mitenkään!!!! Suunnilleen viimeksi kirjoitetut pysyvät mielessä.....

Joku kysyi onko paljon esikoista odottavia ja mitkä fiilikset, niin kovasti odotan että saan pienen nyytin syliin :heart: . Niin kuin varmaan jokainen!! Synnytystä en pelkää ollenkaan, olen koko ajan ollut sitä mieltä että olen hyvissä käsissä sairaalassa ja se menee kuin menee. Onneksi on keksitty kivunlievitys!! Enemmän mun miestä jännittää pystyyköhän katsomaan mun kipua ja sitä varten pyysinkin yhtä sairaanhoitajaystävääni mukaan käytävälle odottaa ja mies ei siihen pysty!! Mutta toki tekee kaikkensa että olisi mukana kun poika näkee päivänvalon =)

Hankinnoista: Mulla on kamalasti vaatteita.... :ashamed: mä olen huutanut netistä ja se meni vähän lapasesta...mutta ne on tosi hyväkuntoisia, kuin uusia! Katselin vaan H&M vaatteet ei paljoa enempää maksa, joten nyt olen laittanut porttikiellon huutonetiin!! Äitiyspakkausta en ottanut kun sitä vaatetta on! Pikkutarvikkeet uupuu, esim. tuttipullot, harjat, rintapumppu jne. Ikeasta käydään ostamassa pinnasänky, vaatekaappi, hoitopöydät(toisena ostetaan sellainen, minkä saa myöhemmin lipastoksi, siihen vaan laitetaan lisäalusta). Amme ja matkarattaat ja siihen kaukalo(isofixkiinnitys, tilataan Saksasta) uupuvat. Ystävältä ostin vaunut 50?. Pari sitteriä ja turvakaukalo ollaan saatu. Lainassa on imetystyyny. Kantoliinan sain kaupanpäälle kun tilasin vauvalehden. Siinä nyt mitä tulee mieleen, mutta en tiedä kyllä paljon rahaa on mennyt, en usko että ihan hirveesti.

Mulle järkättiin vauvakutsut lauantaina!!!! Miehen kanssa oltiin sovittu että mennään ikeaan, mutta sehän olikin huijausta!! Rakkaimmat ystävät tuli herkkujen ja lahjojen kanssa meille, mä olin niin onnellinen! Mä tiesin että ne järjestää, kun meillä on tapana, mutta että näin aikaisin,olin todella yllättynyt!! sieltä sain vielä pari vaattetta lisää, ekovaippoja ja siihen puhdistuspyyhkeitä, tutin, vauvanhoito-oppaan(huumorilla höystetty), soivan pehmon, tutin, nyt en muista enää mitä muuta.

Poika on raivotarjonnassa ja painoarvio oli 1,600kg.
Tänään olin neuvolassa ja tälläisiä lukemia oli

Painoa tullut alusta alkaen 9kg
RR: 124/74
Hb: 125
Sf: 31,5
:heart: 145

Liitoskivut jatkuvat edelleen, karseeta....en ole nyt töissä, mietin tässä jaksaako/pystyykö sitä mennä enää töihin, vielä olisi 3 viikkoa, mutta kun ei ole vakityötä, niin.....

Nyt en taas jaksa muistaa mistä on puhuttu....mutta palataan!

Tuizu ja Äijä 30+6
 
sitteri meillä ollu käytössä kummallaki herralla ja hyväksi olen todennut. nyt myös käyttöön tulee varmasti. emmy83 kyseli että minkä ikäsenä voi sitteriin laittaa, mä oon laittanu ihan vauvasta asti, tosin täysin makuu asennossa oon pitäny sitteriä ja vauvaa siinä kyljellä, isompana sitte nostanu selkää ja vöitä pitäny. sitterissä oon kummatki syöttänyt aluksi, ennen ku on siirtyny syöttötuoliin, en kyllä oo ihan 6kk ikästä ihan vielä laittanu syöttötuoliin, oikeestaan vasta sitte ku osaa itse istua paremmin.

meiltä löytyy hyppykiikku ja kävelytuoli , nuo on kans sellasia mitä jotkut suosii ja jotkut ei. esikoinen viihtyi hyvin kummassakin (en tietenkää koko päivää pitäny) ku taas kuopusta ei kiinnosta nuo yhtään.

hankintoihin mulla on menny rahaa suunnilleen 30e :D koska kaikki on valmiina jo pojilta. tuo 30e on menny suunnilleen vaatteisiin, pullo, vaipat ja liivinsuojukset vielä puuttuvat että niihin menee varmaanki toiset 30e. tosin onhan rahaa menny sillon paljo ku esikoiselle ja kuopukselle vaunut, sängyt, hoitopöydät ym hommasin.

pojat heräs päikkäreiltä, :wave:
 
Maanantaita...

Voi sef.... Höh mikä aloitus eiliselle :/

Hankinnoista...
En ole lainkaan pitänyt kirjaa... Mulla on nykyisin kauheen kova himo haalia kaikkea hyvää ja käytettyä! Siitä on tullut ikään kuin uusi harrastus! (Ennen olin sitä mieltä, että kaikki tuli hankittua uutena).
Brion yhdistelmät 270e (käytettynä ), just sellaiset ku haluttiin, sis. kantolaukku, sadesuoja yms).
Britax-kaukalo 10e (käytettynä ) tutulta.
Pinnasänky, patjoineen 20e (käytettynä ) tutulta, ihana, antiikkipetsattu perussänky.
Syöttötuoli 0e (käytettynä ) tutulta.
Vaatteita laatikostollinen, osa 0e tutuilta, osa 0,05e-n.3e tutuilta, kirppareilta... muutamia omien muksujen vanhoja vielä säästössä (ne "tunnearvoisimmat" )... vastasyntyneestä, noin 74cm kokoon... Oisko yhteensä mennyt arviolta n. 100e??
Vaatteita kaupasta n. 30-40e... ehkä?
Hoitolaukku 6e (käytettynä ).
Erilaisia tarvikkeita... Talkkia, sinkkipastaa, rintasuojia, tuttipullo-/tuttiharja, kuumemittari, nokkamuki etc... uutena (tietty) n. 35e (ison tilauksen mukana... tukusta).
Kantoliina 2e (kirpparilta)
Toinen kantoliina 2e (kirpparilta)
Ja kolmas siskolta lainaksi.
Pinnasuojia 3 erilaiset ilmaseks tutuilta
Petivaatteita, sekä omista varastoista, että tutuilta. Parista oon maksanut n. 1-2e.
Kaikkea lisäksi, mikä varmast jää surelta osin käyttämättä... saatuna tutuilta. Helistintä, mobilea...
(tulikohan kaikki??)

Meillä kun on uusioperhe ja eka yhteinen tulossa, niin kovinkaan paljon ei ole jäänyt isommilta sisaruksilta vaatetta ja tavaraa tälle pikkuiselle... Eli kaikkea on hankittava nyt uusiksi.

Jatkettava sänky on kyllä odottamassa, mutta sillekin pitäisi keksiä nyt jokin varastopaikka, koska tila alkaa loppua kesken=)

Isänpäivää vietimme siten, että miehen lapset olivat täällä. Normijuttuja... kakkua, kortteja...

Tuizu... Ihanaa kuulla, että vauva-kutsuja järjestetään! Mäkin haluun... kateellisena tuollaisia täällä lueskelen... ;)

Mä olen aikaisempien lasten synnyttyä saanut nauttia "rotinoista"... eli ihmiset tulee herkkujen ja lahjojen kanssa tapaamaan uutta perheenjäsentä. Saa nähdä, tuleeko tällä kertaa kukaan tai ketä tulee :|

(.) Öisin on kaameaa lonkkien kolotusta... Vauva painaa aika-ajoin äkisti virtsarakkoa, siten että vessaan tulee välillä äkkilähtö... Viimeksi neuvolassa (31+4) ei vauva ollut vielä kääntynyt raivotarjontaan... Nyt tuntuis, että toissapäivänä sen olisi tehnyt... Vai möngertelikö muuten vaan niin kovasti... No, potkuja tunnen jokatapauksessa nyt ylhäällä. Kun aikaisemmin olen aivan selvästi kokenut vauvan olevan poikittain.

Sitteristä... Hommataan, jos sattuu sopiva, hyvälaatuinen, nätti ja edullinen kohdalle esim käytettynä... Mun mielestä sitteri on hyvä keksintö, mutta turvakaukalokin ajaa saman asian monessa suhteessa. (Joku mietti, sopiiko vastasyntyneelle... siinähän on asento aika sama, kuin sylissä tietty asento... Kun vauvaa pidetään välillä myös lattialla, sängyssä, sylissä tai kantoliinassa...niin miksei myös sitterissä. Eli ihan sopii, jos vauva viihtyy).

rakuuna 32+2
 
Heippa kaikille!

Täällä tulee tekstiä niin hurjaa vauhtia ettei tahdo enää perässä pysyä.. :)

rakuuna kyseli asioista, jotka kiinnostaa/ei kiinnosta raskauteen liittyen.. Mulla näin ensikertalaisena kiinnostaa lähes kaikki kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :D Mutta tällä hetkellä ehkä erityisesti on alkanut kiinnostaa synnytysaiheiset jutut, kun loppusuoralla aletaan olemaan, ja tavarahankinnat, koska täältä on saanut aika paljon vinkkiä mitä kaikkea kannattaa hankkia ja millaisia määriä vaatteita pikkuiselle tarvitsee...

Hankintoihin meillä on kulunut yhteensä n.500? ja vielä jotain pikkujuttuja pitäisi hankkia. Vaunut ostettiin uutena (tilattiin se Mosmo-setti 9 lisävarusteella, 259?, josta täälläkin tais olla puhetta...Tällä viikolla pitäis saapua ja mielenkiinnolla odottelen millaiset ne on. Tykkäsin niiden ulkonäöstä, mutta missään kun ei ole päässyt niitä testaamaan niin täytyy toivoa että ne on myös toimivat). Pinnasänky oli myös uusi, mutta Ikean tarjoussänky 39? eli hinta ei päätä huimaa... :D Vaatteita on kertynyt ihan kiva määrä, joista suurin osa hankittu kirpputoreilta ja huutonetistä käytettynä..Samoin turvakaukalo löytyi käytettynä. Jotain uusia vaatteita olen ostanut, että on sitten hienosteluvaatteita kun menee kylään tms, mutta ainakin kotona pärjää hyvin noilla käytetyilläkin :) Itse ollaan oikeastaan kaikki hankittu, paitsi pinnasängyn patjan osti mun vanhemmat.

Tänään oli taas neuvola ja kaikki kunnossa.. Raivotarjonnassa pikkuinen siellä edelleen loikoilee ja sykkeet oli n.145. Sf-mitta oli 31cm eli tasaisesti siellä keski- ja yläkäyrän välissä linja jatkuu. Rautakuuria sain käskyn jatkaa pienemmällä annostuksella myös tässä viimeisillä viikoilla ettei synnytyksessä olis hempat liian alhaalla..Sain ajan myös synnytysvalmennukseen ja aika viime tippaan ne menee, ensimmäinen kerta 8.12 ja toinen 15.12... siinä 15.pvä viikkoja on kuitenkin jo 37+3. Onpahan sitten ainakin jutut tuoreessa muistissa :D Synnärille pitäisi myös varata tutustumiskäynti...

Fistik ja PikkuPrinssi 32+3
 
Heipsis taasen. Pakko ihan ensin tarttua MrsO:n kommenttiin nakuilevasta lapsestaan. Ihana että muillakin on näitä luonnon lapsia. Meillä vähän reilu 3v likka alottaa riisumisen heti kun pääsee päiväkodista kotio. Lasten ohjelmien aikana riisuukin sit pois melkein kaikki. Alkkarit se kyllä aina jättää päälle ja usein saa t-paitakin jäädä, kun ruokapöytään ei meillä ole mitään asiaa ilman paitaa. Huvittava on vanhempana seurata, kun likka vaivihkaa vähentää vaatetustaan riisuen ensin sukat ja sitten vähän kerrallaan muutkin vaatteet. Kerran kysyin vitsillä et kävikö vaatteet ahdistamaan johon vastas vaan et joo ahdisti. Oon antanu rauhassa riisua, kun siitä ei oo kellekään mitään haittaa ja kun pikkarit yleensä pysyy jalassa. Mut välillä vaan naurattaa hirveesti kun vaatteet ei pysy päällä ja toinen on jo "iso" likka. Onneksi pukee sit reippaasti ja itse vaatteet takaisin päälle jos tarpeen on.

Seksistä on ollu puhetta. Meillä semmonen on nykytilanteessa ihan outo ilmiö. Mies kyllä välillä muistuttelee aiheesta, mutta toisaalta ymmärtää kyllä ettei mua kiinnosta ja on osannu varautua, kun tää on kuitenki jo kolmas raskaus. Välillä yritän vähän innostua ettei nyt ihan kokonaan pääse unohtuun ja miehenki takia, mutta mahan kanssa toimivia asentoehdotuksia otetaan kyllä vastaan. *hymy*

Matkarattaista sen verran et meillä on Jovin Io -matkarattaat (http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=26) tosin vanhempi malli, mutta kuitenkin. Tosi hyvät on ollu käytössä, tukevat ja vakaat. Tosin meillä nää matkarattaat ostettiin ja otettiin käyttöön kun kuopus oli n.1v ja aloitti päiväkodissa. Käyttökokemusta vauvan kanssa on yhdeltä kerralta, kun oli miehen veljentytär meillä "lainassa". Carenan joitain matkarattaita (malli vuodelta -05) oon muutamaan otteeseen kokeillu ja tuntuivat kovin huterilta, mutta makunsa kullakin. Itse en omiani vaihtaisi toisiin. Huuto.netistä kannattaa muuten matkarattaitakin katsoa. Valikoima oli ainakin sillon kun me ostettiin yllättävänkin laaja ja hintaluokassa oli valinnan varaa.

Sitteristä on tullu jo paljon kommenttia, mutta pakko vielä itsekin sanoo et kyllä se on meillä ollu ihan ehdoton. Vauva viihtyy paremmin, eikä jää niin helposti isompien lasten jalkoihin. Kuten aiemmin onkin jo mainittu niin sitterissä vauva on helppo ottaa mukaan esim. vessaan ja muutekin sitteri helpottaa vauvan kanssa olemista sillon kun ei pysty aktiivisesti seurustelemaan vauvan kanssa. Myös kiinteisiin siirryttäessä sitteri on kyl kätevä. Myös joskus kun vauva on jo oppinut esim kierimään ja on hereillä ja tilanne on sellainen ettei vauvan liikkumista pysty vahtimaan (esim. tiskatessa tai ruokaa laittaessa) on turvallisempaa että vauva leikkii sitterissä, kuin että vauva kierii vapaasti vahtimatta lattialla, jos ei muuta haittaa tällaisesta vapaasta kierimisestä/liikuskelusta tuollaisessa tilanteessa ole niin helposti vauva voi kieriä äidin/isän taakse huomaamatta ja vaarana on vanhemman kompastuminen ja vauvan alle jääminen.

mpa laittoi galluppia siitä kuinka paljon vauvan tarvikkeisiin on mennyt/tulee vielä menemään rahaa. Meillä on jo kaksi lasta, mutta nuorimmainen on jo reilu 3v, joten joistain vauvan tarvikkeista ollaan jo ehditty luopua, mutta tässä nyt jotain listausta hankinnoista:

-sitteri: saadaan lainaan
-vaunut: 130e käytettynä
-pinnasänky: saadaan lainaan (vaatii ehkä uuden patjan)
-turvakaukalo: oma oli lainassa, joten se saadaan nyt takaisin
-amme: ikeasta n.7e
-lindexiltä vauvan unipussi ja huuto.netistä travallen toppapussi yht. n.25e
-BB:n rintareppu saadaan lainaan

Hoitopöytä ja matkarattaat meillä oli jo ennestään myös hyppykiikku löytyy, tuttipulloihin tarvitaan vaan uudet tutit, vaatteita on paljon vaaleanpunaisena ja jonkin verran on mahdollista saada lainaan, tutti ostetaan sit tammikuun puolivälin jälkeen odottamaan ja kunhan vauva on syntynyt niin varmaan tilaillaan nimitutteja. Mieleen ei nyt tuu mitään erityistä mitä vielä tarvittais. Kankaisia liivinsuojia on pakko ostaa jos en löydä aiemmilla lapsilla olleita ja ehkä yhdet yhdet imetysliivit olemassa olevien lisäksi. Kulut tähän mennessä yhteensä noin 160e. Tosin ei meillä isoihin shoppailuihin olisikaan varaa. Ainiin. Pari kapaloliinaa meinaan ostaa, jos kapalointi kävisi sit kätevämmin, meillä kapalointi rauhotti kuopusta tosi paljon ja olis varmaan helpottanu esikoisellakin, mutta en sillon älynny kysyä neuvoa kapalointiin ja kun en osannu niin vaan luovutin.

Vauvan tarvikkeista kun on ollu puhetta niin meillä on ylimääräinen Kanga-rengasliina kokoa S, eli jos jollain on tarvetta niin yv:nä kannattaa kysellä, myyn mielelläni sen pois kohtuuhintaan. Meillä jäi vähän turhaksi, vaikka kovasti on tätä kehuttu. Kuvia lähetän myös tarvittaessa s.postiin.

Mutta huomena tuun sit kertoo neuvolakuulumisia, tältä päivältä heissan!


tulia & viljami 28+6
 
Heippa mammat!
Hankinnoista joo... Oon laittanu pelkästään vaatteisiin jotain 250? :ashamed: Ostin sillä kelan 140?:lla pelkästään vaatteita+kylpypyyhkeen, kaikki uutena. Omasta pussista tosin meni samalla reissulla vielä 60? päälle. Lisäks oon huutiksesta ostellu satunnaisesti vaatetta. Ja äiti on kutonu todella kauniita vaatteita vauvalla, meinaa itku tulla kun niitä kattelee :'( Vielä tarvitaan parvekevaunut ja sitteri isompina hankintoina. Ja vauvalle vaippoja ym. pientä. Ja itelle valmiiks liivinsuojuksia jne.
Täällä meni isänpäivä mukavissa tunnelmissa. Mies joutu jokatapauksessa nousemaan puol 9 aamulla, oli teatterin harjotukset. Pomppasin itekki ylös kun sillä herätyskello soi ja toin sille sänkyyn isyyspakkauksen :D Oli tosi ihmeissään ja yllättyny ja tykkäs kovasti, onneks! Ja sitten yhden maissa kun mies tuli kotiin, laitoin "aamupalaa". Paistoin pekonia kultsille, keitin kananmunia, paistoin uunissa patonkia ja laitoin kaikkee kivaa leivänpäällistä tarjolle jne. Sitten iltapäivällä käytiin ravintolassa syömässä :p Niin ja tytöt oli tän viikonlopun omalla isällään, saivat viettää siellä laatuaikaa oman iskän kans.
Mites muilla, minkälaisia unia ootte nähny?? onks kellään kokemuksia siitä, että olis nähny unissa aina joko pelkästään poikavauvoja tai tyttövauvoja??? Ja sitten olis syntyny just sen sukupuolen edustaja josta on uniaki nähny... ? Kun meille on ennustettu tyttöä, sen perusteella mitä ultrassa saatiin selvää, mutta oon nähny jo kolme unta, joissa on ollu yhteensä 4 poikavauvaa. Ja sisko näki myös unen missä oli poikavauva. Mua vaan hämää, et miks ne on ollu aina poikia, miksei tyttöjäki :/ En nyt mitenkään ajattele, että sillä olis mitään todellista merkitystä, kai se vaan tulee jostain alitajunnasta sitten!??
Täällä kans kävi eilen ja lauantaina niin, että kun olin puolimakaavassa asennossa, niin mahaan tuli yht`äkkiä kauhee patti toiselle puolelle, epäilin kanssa että vauvahan se siellä pyllistelee :heart: Ehti sitä hetken silitelläkkin, kunnes taas meni takasin kippuraan.
 
No niin,pääsen taas minäkin osallistumaan keskusteluun ;)
Tällä pikku neidillä ei tunnu olevan enää yhtään rauhallista hetkeä.
Potkii ja myllää sen minkä ehtii.
Perjantaina saunottiin veljen ja vaimonsa kera&kokkailtiin Tortilloja.
Senkin uhalla,että meitä kumpaakin odottavaa äitiä närästi sitten oikein urakalla...
Maitoa vedettiinkin sitten kilpaa :LOL:

Saatiin olohuoneen ikkunan päälle sormipaneelit koristeeksi ja tuulikaapin ovikin paikalleen.
Vähän oli tuo paneelien lakkaus tuskaista puuhaa,kun napero touhusi menossa mukana.
Raotin jo yöpaitaa ja uhkasin potkasta takaisin :ashamed:
Tuli vastaukseksi sitten kunnon sarja potkuja...hyvä etten pomppinut niiden mukana.... :LOL: :LOL:

Kattelin tuossa ed. kirjoituksia ja joku oli kysellyt seksielämästä.
Täällä sitä kyllä piisaa
;)
Mulle tosin ihan uusi tilanne,koska ex-mies totes aina jokaisen plussauksen jälkeen,ettei voi vähempää kiinnostaa touhuta turpoavan vaimonsa kanssa.
Että näin...
Nyk. mieheltä olen moneen otteeseen tivannut,kuinka se oikeasti voi haluta tällaista paisuvaa mammaa...
Mutta sen suusta nyt tulee vain kaikenlaista possun punaista pehmoilua :LOL:

Tytteli on selvästi yhtä silittelyn kipeä kuin äitinsäkin.
Vähän kun vatsaa silittelee,nousee peppu komeasti koholleen niin,että melkein näkee pepun muodot :D
Tällä hetkellä tuntuu olevan kova sana liikutella kantapäitä ihan tuossa rintojen alla.
Nää ihmiset täällä kirjastossa varmaan miettii,miksi istun näin ryhdikkäästi :whistle:

Perjantaina pitäs sitten ommella pinnasuojukset yms.
Katosverhon ajattelin tehdä paksusta kasasta keltaista tylliä,kun sängyn sisustus muutenkin on keltainen =)

Mutta nyt taidan siirtyä ruokaostosten puolelle.

Adios :wave:

Pikku neiti 32+0
 
Ninzu: Koitahan jaksaa :hug:

Kotiuduin tuossa tovi sitten TYKS:istä sen RD:n tiimoilta. Rustan siittä nyt enempi juttua tuonne RD-ketjuun, jotten samaa tekstiä joudu kahteen kertaan laittamaan ja sinne se ehkä enemmän kuuluu :)

Keskiviikkona uusi TYKS:ireissu ja silloin pääsen ultraan näkemään vaavin :heart:

Sef 29+5
 
Tulia: Meillä vähenee vaatteet joskus kyläillessäkin :LOL: Meillä neiti tosiaan hippuloi ihan ilkosillaan, kunnes sil menee hermo ku koira on koko ajan takapuolta nuuskimassa! Sit laittaa housut jalkaan :D

Tuulia78: Miellä ainakin mies sanoi et raskaana olevat naiset on seksikkäitä :D Kivempi niin päin, kun muutenkin tuntee olonsa välillä vuoristo gorillaksi niin varmaan synkistäis ennestään mieltä jos miehellä ei kiinnosta ollenkaan!!

Mrs O
 
Ruusu23... kyseli unista. Mä nään paljon unia, sekä vauva-aiheisia, että sitten ihan kaiken aiheisia... tosi outojakin. Toisinaan vauva on syntynyt, toisinaan ei. Vauvan sukupuoli unissa on vaihdellut. Välillä nään sellaista unta, että vauva on syntynyt ja sukupuoli tiedossa, mutta sitä en kerro kellekään, koska ollaan sovittu miehen kanssa, ettei kerrota :LOL: . (niin, siis tiedetään vauvan sukupuoli, muttei olla kerrottu sitä edes lapsille... ja silti nään unia kummasta tahansa sukupuolesta...)

Seksi maittaa, niinku jossain kirjoituksessa jo taisinkin mainita. Toisaalta välillä olen tyytyväisempi normaalia "lyhyempään aktiin"... Mahan kanssa ei jaksa itse olla kauhean kauaa liikkeessä... mutta muutoin kyllä kaikki asennot yms on ok. Selällään tulee välillä paha olo itselle... Itse olen edelleen nauttinut ja tyydyttynyt ja niin on mieskin. Välillä raskauden aikana on ollut vaiheita, että on mennyt muutama päivä sillai, että on yksinkertaisesti nukahtanut illalla, tai ollut muuten vaan sillai väsynyt, että on jäänyt väliin, mutta se ei ole tuntunut pahalta sillai, päin vastoin, onpahan taas ollut mitä odottaa :p . Se on muuttunut kyllä nyt mahan kasvaessa, mutta siis edelleen antoisaa ja nautinnollista. Koen kuitenkin, niinkuin moni teistä kanssasisaristanikin, että olen iso ja kömpelö... Valas kuivalla maalla. Ja se tuntuu itsestä välillä pahalta, vaikka minun mieheni, (kuten myös ainakin Tuuli78 ja Mrs O:kin ovat maininneet) näkee raskauden kauniina ja jopa seksikkäänä...

rakuuna 32+2
 
Ruusu23: Mä olen nähny kolme tai neljä kertaa unta jossa synnytin pojan! Kaikki unet siis jossa vauva on syntyny niin on ollu poikia, vaikka meille on tyttö tulossa :D En sit tiedä mistä tämä johtui, nyt en ole taas vähään aikaan unia nähny enkä tiedä näenkö kun tiedetään vauvan sukupuoli.
 
Pikaiseen...kirjottelen et hengissä ollaan...just ja just. :|
Olo on viime keskiviikosta lähtien ollu aikamoinen...pieniä hetkiä ihan jees...ja välillä oksettaa...särkee päätä...huimaa...kaikki äänet hajottaa päätä...väsyttää...huimaa...jne jne...kävin tänää neuvolassa otettii kaikkia juttuja...ja arvoja...Kaikki oli ihan ok.Määräsi nyt lepoa muutaman pvän....

Ja mä pääsin yllättävästi näkemään meijän rakkaan pikkusen ihanan maaliman rakkaimman ihanuuden... :heart: :heart: :heart: Siellä se ihanasti hengitteli tai teki harjotuksia...näkyi ihan selkeesti :D Vähän se muju näytti nii rakkaalta nuppuselta. :heart: Piristi mun mieltä näije olojen lomassa ihan kauheesti.Siellä sitä köllöteltiin... :heart: :heart: :heart:

Hmmh...Ottaa pattiin ku muksut mölyää ja riekkuu eikää yhtään tajua et äitii ottaa päähän ihan kaameesti se meteli ja riehuminen.Ja sit mulla o hermo ihan kireellä...ja rähisen niille...pikku parat.Keksivät kaikki maholliset jutut nyt just... :/

Mä poistun huilimaan taas...palataan...

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkyn pötkylä 31+3
 
Ninzu :hug: paljon voimia sinulle ...

Neuvolakuulumisia

Sf 31
RR 90/64
Vauvelin painoarvio (31+4 viikoilta 1600g)
Painoa +12kg (whoop whoop :wave:)
Vauveli majailee raivotarjonnassa ja alhaalla lantiossa eli pelipaikoilla ollaan :heart:
Kohdun suu täysimittainen ja napakka (ei muutoksia)
Maha on kuulemma napakka ?!Kyseli että supistaako, kun alko tutkimaan...ei kyllä supistanut :whistle: .Mitähän se tarkoitti ...

Ihan sekaisin kun lääkärit antaa kahta eri laskettua eli tämän mukaan 32+0 ;)

Tsemppiä mammat :hug:
 
Iltaa tammikset!

Kääks kun olette saaneet paljon juttua aikaiseksi! Täällä oli juttua hankinnoista ja kuinka paljon on rahaa palanut...Tässä tulee tähän mennessä hankitut

- Uudet Brio Happy yhdistelmävaunut 400? (sis.hoitolaukun,jalkasuojus,kantokoppa)
- Pinnasänky 90?
- vauvan vaatteet n.300?
- vauvan viltit, peitto, pesulaput, amme, suojukset n.100?
- pussilakanoita, pinnareunus, lakanoita n.100?

Vielä on siis ostamatta hoitopöytä (varattu on ja maksaa 140?), babysitteri, turvakaukalo (katsottu käytettyä joka maksaisi 70?), pikkusälää (tuttipulloa,liivinsuojusta,siteitä,rasvaa,vaippoja yms.) ja jos en saa äitiyspakkausta niin täytyy vielä hommata ainakin makuu/lämpöpussi vaunuihin. Esikoista odotan ja mitään en ole saanut sukulaisilta. Tosin nyt asutaan väliaikaisesti ulkomailla niin ei edes heitä nähdä vasta kun keväällä. Mutta varautunut olin, että vauva ei halvaksi tule niin mukisematta ollaan osteltu mitä tarvitaan =) En tiennytkään, etä vaatteiden ostaminen voi olla niin kivaa! Pää ihan pyörällä kaikista ihanista nutuista ja bodyista :D

Satsumat maistuu myös täällä, mutta nyt taitaakin olla se aika kun ne ovat ihan oikeasti tosi hyviä! NAM! :p

Olen jo alkanut tutustumaan synnytystä käsitteleviä kirjoituksia ja siihen kun vauva on ihan pieni ja lievä paniikki välillä meinaa iskeä: osaanko hoitaa lastani? osaanko imettää? mitä jos vauva vain itkee ja en keksi millään keinoa häntä rauhoittaa? Mutta tunne on ohimenevä ja koitan ottaa rennosti ja olla murehtimatta hirveästi etukäteen. Huomenna on virallinen neuvola täällä ulkomailla ja vähän jännittää. Sinne pitäisi tulla meille tulkki ekaksi kerraksi mikä on suuri helpotus! En tiedä tarjotaanko meille mitään synnytysvalmennuksia. Kiva ois koska mulla ei tosiaan ole mitään hajua kivunlievityksistä tai muutenkaan koko synnytyksen kulusta muuta kuin mitä olen nyt lukenut. Mutta jostain hassusta syystä en ainakaan vielä jännitä yhtään tulevaa koettelemusta. Itseasiassa odotan mielenkiinnolla! =) Eniten ehkä jännitän sitä, pääseekö mieheni paikalle kun tuo työ pakkaa viedä välillä pois kotoa...Tosin on luvannut jättää ne keikat pois kun LA alkaa lähestyä ja muutenkin pitää puhelinta lähellä, että tarvittaessa saan hänet kiinni jos tarve vaatii jo aiemmin.

Iiks, ei tosiaan enää montaa viikkoa odotusta jäljellä! Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Toive81 ja Mini 32+1 :heart:
 
Paljon on taas tullut tekstiä :D ei meinaa peräs pysyä...

Pakko tuohon uni kyselyyn vastailla hiukan että mä oon nähnyt 2 tai kolme kertaa että synnytin ja kätilöt sekä mies sanoi tyttö tuli :D noh minä itse kun oon sit siinä unes aina ihmetellyt että ei tää oo tyttö,näyttää aivan pojalta :eek: että sillä mun vauvalla on joka kerta näkynyt pallit :LOL: mut kätiilöt ja mies väittää et tyttö se on....kummallista ja hassua :heart: heh ei ihme et näen tällästä sekavaa unta....mä mietin nyt taas vaihteeks paljon sukupuolta ja tää on niin outoa olla tietämätön sitä etukäteen. oon utelias ja nytki tekis mieli tietää,mut tällä kertaa silti mukava jännätä loppuun asti. paljon sitä saa kuulla veikkailuja ja tyttö juttuja,mut mulla itellä on mieles poika :D hassua ajatella et olis tyttö....kai se tuntuu niin oudolta kun 2 poikaa ennestään,en osaa kuvitella et nyt olis tyttö :heart: jännää tää kyl on,mut jännitetään nyt loppuun asti!!!

Mullakin on huomenna neuvola. jee odotan jo innolla päästä kuulemaan sydänäänet!!
viime käynnistä ei oo kun 2 viikkoa,sillon oli lääkärineuvola ja kaikki ok :) kai tässä aletaan kahden viikon välein nyt rampata neuvolassa ja loppua kohden viikon välein. 36 viikolla on vielä viimenen lääkärineuvola.

jes mut nyt täytyy mennä iltapalalle :wave:
Kivaa uutta viikkoa kaikille!!

mmamaa 30+0 :heart: viimenen kymmenes alkoi hui :eek:
 
iltaa mammat.

Täällä vaan väsyttää, tänään tuli nukuttua 3 tunnin päiväunet. Ja oltiin tossa iltapäivällä siel perhevalmennuksessa, tällä kertaa mies mukana. Aiheena oli synnytys ja kivunlievitys. mun synnytys pelko hieman hellitti. nyt paniikki siirtyi tähän loppuraskauteen, kun ne puhu, kuinka pitäis seurata vauvan liikkeitä jos ne muuttuu. Ja kaikkea mahdollista rakausmyrkytyksestä, kaikkeen ikävään.
Nyt mietin että soitanko huomenna neuvolaan, kun siel puhuttiin jalkapohjien kutinasta, joka voi johtua maksa-arvojen noususta. Mulla välillä ne kutisee, yleensä kun menen nukkumaan, mutta sekin on aika harvinaista ja mun mielestä sitä tulee mulle aiemminkin... nyt olen ihan paniikissa. Neuvola on torstaina. Aarghhh...

Musta tulee ihan vainoharhainen tässä lopussa, miten mä kestän, vielä 8 viikkoa...
Mä en halua, että mun vaavelille tapahtuu mitään...

Pakko soittaa neuvolaan huomenna, en kestä torstaihin odottaa...

seksistä, itsekin sitä täällä mietin, mulle se maistuu hyvin, tosin kaikki asennot ei toimi tän mahan takia, eli asennot on aika samat, mutta mulla on ollut ongelmia tuon kosteuden kanssa, mutta sekin onnistuu pitkillä esileikeillä. Ja mulle on tullut nyt viikon sisällä sellainen uudestaan rakastuminen mieheen, voisin olla sen kainalossa koko ajan, huomaan katselevani sitä pitkään. Ja ikävöin päivittäin, kun se on kotona. Ja pelottaa tietty, että miten vauva vaikuttaa parisuhteeseen, mitä jos unohdan tuon miehen.

Mä ajattelin soittaa tällä viikolla jorviin ja kysellä tutustumiskäynnistä, kun jorvissa sen voi tehdä viikon 34 jälkeen.

Onko teillä muilla ongelmia suun kanssa. Myllä on ientulehdus ja must tuntuu että mun hampaat on mennyt raskauden aikana surkeaan kuntoon. Hammaslääkärissä tekee asialle vasta synnytyksen jälkeen jotain.

Eipä ihmeempiä.

Emmy83 ja vvaveli 32+1
 
Huomenta kaikille!

Kummasti ne mielialat vaan vaihtelee... viimeviikolla itketti ja kaikki tuntui ihan epätoivoiselta, nyt jo onneksi parempi mieli :attn:
Meidän perheessä on tosiaan tätä hormoonihäiriöö, tyttö on ihan "parhaassa" murrosiässä ja minä muuten vaan sekopää :LOL: On siinä miehellä kestämistä!!!!!

Mulla tulee myös usein aamuisin verta nenästä.

Me saadaan melkein kaikki vauvan tarvikkeet!! Rahaa ei ole mennyt ku muutama kymppi herätevaateostoksiin! Mutta kyllä sitä ehtii noihin lapsiin vielä rahaa laittamaan ;) nimim. kokemusta on :LOL: :LOL:

Jouluruokia meille tulee varmaan ihan kaikkea paitsi kinkku. Mielestäno kalkkuna on PALJON parempaa. Saas nähdä kuinka pystyy syömään kun on toi närästys tullut joka päiväiseksi ihan mini syömiselläkin.

Huomenna neuvola, toivottavasti kaikki hyvin.

Sini-sissi 30 ja risat :flower:
 
Eipä ole tullut kirjoteltua piiitkään aikaan. Postissa tuli äitiyspakkaus ja tuntu että jestas, joko se nyt tuli, tammikuuhunhan on aikaa ihan valtavasti...vaan ei taija ollakkaan:)
Olen sairastanut kolme flunssaa kolmen kuukauden aikana ja joutunu syömään kolme lääkekuuria jälkitauteihin. Liitoskivut on kovat ja iltasin sängystä ei pääse ylös ja kääntyminen käy kipeästi. Nyt on nuo kovettumis supparit alkaneet ilmetä myös levossa. Miten te immeiset saatte tuota saikkua kun täälä päin tuntuu ettei kyllä irtoa millään:)? Mieluusti kyllä lepäis kotona...

Heh, täälä ei vielä mitään hankintoja tehty, osa tietty tytöltä jo valmiina...pitäsköhän tässä kohta ryhdistäytyä;) Hemppa ei nouse vaikka kuinka rautaa popsin (maltofer, suosittelen, kallis mutta ei aiheuta vatsavaivoja, saa purutablettina ja tippoina), paineet matelee 115/57 paikkeilla ja välillä meinaa huimata melko rajustikki.

TheNapero ja asukki 29+4
 
emmy83 Tohon suuasiaan piti kommentoida. Mulla myös tosi tulehtuneen oloiset ikenet, ja aina raskausaikana tulee reikiäkin, mutta kaikki oon aina hoidattanut raskausaikana pois. Reiät ja tulehdukset suussa on kuitenkin iso riski - etenkinjos joudutaan yllättäen hätäsektioon. Hampaat tulis ehdottomasti hoidattaa raskausaikana, mutta tietty jos paikkaaminen vaatii esim. kuvaamista, raskausaikana laitetaan väliaikainen paikka ja loppuun hoidetaan synnytyksen jälkeen.

TheNapero Mitäs toi maltofer maksaa? Käyn tänään neuvolassa ja luulen, että rautakuuria pitää jatkaa. Ei vaan oo kotona mitään valmistetta ja tuota maltoferin nestemäistä ajattelin.
 
Huomenta :wave:

Rautavalmisteista minä ostin apteekista duroferon merkkistä rautalääkettä ja s-marketista c-vitamiiniporetabletteja ja tällä yhdistelmällä olen saanut nostettua hempan ihan hyviin lukemiin eikä tuo rautalääke ole edes kovettanut vatsaa :D
Hampaista minullakin ikenet vuotaa herkästi verta hampaita harjatessa eli jonkunlaista ientulehdusta siis on. Ja alkuraskauden pahoinvointi ja oksentelu tekee kyllä hallaa hampaille ja raskausaikana syljen erityskin muuttuu ja altistaa reikiintymiselle.
Rahanmenosta hankintoihin vauvalle eipä ole hirveästi mennyt rahaa kun kaikki tavarat on jo olleet olemassa. Varmaan "hintavin" hankinta on ollut emmaljungan tuplarattaat jotka ostin käytettynä ja ne maksoi rahdin kanssa n.50?..

Tänään olisi kuopuksen 1v neuvola ja perjantaina seuraava oma neuvolakäynti. Kauhunsekaisin tunnelmin odotan tulevaa punnitusta :eek: kun on ollut näitä juhlia ja sen myötä on tullut syötyä ei niin terveellisesti :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 31+5
 
Tuo maltofer on kallista mutta ainaki mulla kestää vatsa sitä. Suosittelen purutabletteja joita tarvii ottaa yksi päivässä. Ostin nyt tippoja ja raskausajan raudanpuuteanemiaan oli ohje 80 tippaa päivässä :eek: joo, ja miten tuon määrän jaksaa laskea kun siitä pullosta lorottaa:D kunhan sinne päin....
 
Moi.

Saatiin vihdoin vkonloppuna nettiyhteys kotonakin toimimaan ja oon saanut taas lueskeltua ketjua kiinni. Täällähän olikin ehditty käydä kiivaita keskusteluja... ;)

ON: minulla oli eilen töistä vapaapäivä ja oli tarkoitus käydä neuvolalääkärillä, mutta soittivat aamulla ja peruivat ajan. Siirtyi ensi viikkoon. Löhöttiin sitten tuon esikon kanssa kotona koko päivä, kun ilmakin oli niin surkea. Minäkin otin tunnin päikkärit ja poitsu nukkui 3 tuntia ja olisi sittenkin vielä jatkanut uniaan ellen olisi puoliväkisin nostanut sängystä ylös. No, ihan kiva oli olla vapaalla, kyllä pikkuhiljaa on ruvennut tämä töissäkäynti väsyttämään. Nyt on myös ollut supisteluja iltaisin aina työpäivien jälkeen, johtunee varmaan tuosta autolla ajamisesta, kun työmatkaa minulla kertyy 66km suuntaansa. Enää 11 työpäivää (tämä mukaan lukien) jäljellä, joten ei kannattane valittaa... B)

Seksistä täällä on ollut puhetta. Meillä on kyllä ollut sillä saralla todella hiljaista. Ei niinkään kummankaan puolelta haluttomuutta, vaan yksinkertaisesti väsymystä. Kun koko ilta touhutaan tuon 2-vuotiaan kanssa niin ei enää tahdo riittää energiaa sängyssä touhuamiseen. Just eilen illalla sängyssä puhuttiin miehen kanssa asiasta ja mies vaan totesi, ettei jaksa olla huolissaan meidän suhteesta, tämä pikkulapsi aika on nyt tällaista. Kaikki energia molemmilla menee siihen, että hoidetaan perusarkiasioita, ylimääräistä energiaa ja aikaa ei tahdo olla. Huomioidaan toisiamme sitten enemmän, kun lapset on vähän isompia. Ja on meillä ollut miehen kanssa sairastelujen vuoksi rankempiakin aikoja, ettei pelkkä seksinpuute taida meidän suhdetta kaataa. En toki tarkoita sitä, etteikö seksi olisi suhteessa tärkeää ja kyllä me pyritään toisiamme huomioimaan halauksilla ja pusuilla ja pienillä asioilla, mutta varsinaista kahdenkeskistä intiimiaikaa on nykyään todella vähän. Eikä seuraavan 2-5 vuoden aikana liene helpotusta luvassa. Pitänee yrittää tässä lähteä hotelliviikonlopun viettoon kahdestaan ennen vauvan syntymää, niin saataisiin vähän yhteistä aikaa ennen h-hetkeä.

Onkohan Hemuli kunnossa? Lueskelin vasta eilen, että olit melkoisesti turvonnut vkonlopun aikana, mitäs siellä neuvolassa sanottiin, jouduitko tarkempaan syyniin? :hug:

Halaus :hug: myös Sefille huonosti käyttäytyneen miehen vuoksi.

Nyt pitänee jatkaa taas työntekoa, on se hankalaa, kun tuo työ häiritsee tätä oikeeta elämää =)

Andie ja luumu 29+3
 
Tuttemui: Mulle ilmeni taas uutta asiaa, eli miten reikäiset hampaat ja suun tulehdukset haittaa hätäsektiota?

TheNapero: Meillä ainakin saa tosi helposti sairaslomaa, nytkin kun kävin lääkärissä niin se vain kysy et miltä musta tuntuu, voinko mennä töihin vai jatketaanko saikkua :eek: Minusta se oli hieman outoa... Saikkua jatkettiin loppuun asti koska oon seisomatyössä, eikä taukoihin ole mahdollisuutta...

Mrs O & Nti Eelis 28+3
 

Yhteistyössä